Discussieren gaat prima op internet, als je er de tijd voor wil nemen om goed te lezen, na te denken en een fatsoenlijke reply te tikken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.
ik heb nooit onrust gehad, terwijl ik toch elke dag naar huis liep van 12 tot 1, dus die ervaringen en onderzoeken slaat he-le-maal nergens op.
maargoed, discussieren over internet is dramatisch.
kleinzerig volk tegenwoordig.
Als je dan ook even de rest leest van wat ik postte?quote:
nu praat je niet meer over mijn argumenten..quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discussieren gaat prima op internet, als je er de tijd voor wil nemen om goed te lezen, na te denken en een fatsoenlijke reply te tikken.
Op de manier waarop jij het nu probeert, lukt het inderdaad niet zo goed. Dat is jammer.
Welke argumenten bedoel je? Staan er argumenten in je laatste post?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nu praat je niet meer over mijn argumenten..
maar hoe wil een werkend gezin dan die kinderen rond 2 uur opvangen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je dan ook even de rest leest van wat ik postte?
Ze gaan nú dus naar de overblijf. Weer een extra "vreemde" als ze die tijd op school blijven sluit je dus een stap uit, Plus dat werktijden meer aan te passen zijn en er dus geen BSO meer hoeft te komen, of minder zodat je daar nóg een "vreemde" uitsluit.
zodoende ben ik dus vóór die schooltijden.
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
maar hoe wil een werkend gezin dan die kinderen rond 2 uur opvangen?
Zien ze hun ouders ook nog eens langer op een dag. Nóg meer voordelen!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)
alsof ik vroeger mijn ouders zo lang mogelijk wilde zienquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zien ze hun ouders ook nog eens langer op een dag. Nóg meer voordelen!
Dat is precies wat ik wil gaan doen. Maar ik heb nog 3 jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)
Je veegt ons allemaal ook maar even met het grootste gemak op een hoop he!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
alsof ik vroeger mijn ouders zo lang mogelijk wilde zien![]()
maar laat maar, jij hebt vroeger waarschijnlijk een andere school gehad dan mij, ik vond het systeem dat ik had fijner, jij de jouwe.
/endofshittydiscussion
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.quote:
ik ging vroeger altijd met het vriendengroepje van 5 jongens bij elkaar eten, elke dag bij een ander.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je veegt ons allemaal ook maar even met het grootste gemak op een hoop he!
Eerst zit je te zeiken dat je als ouders zijnde je kinderen op MOET halen want je hebt er toch zeker voor gekozen, en als iemand je er dan op wijst dat ze op deze manier de kinderen mss zelfs wel langer zien ipv dat ze op overblijf en opvang zitten en dan draai je het weer een andere kant op dat die kinderen die ouders niet zouden willen zien.
wij halen als school zijnde op deze manier de uren die wettelijk verplicht zijn (ze gaan er zelfs nog iets overheen waardoor ze wat kunnen spelen met ziekte van bv leerkrachten en geen invalmogelijkheden en de kinderen in dat soort gevallen dus vrijaf te geven, of sneeuw/ijsvrij of watervrij)quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.
als ik het dan zo zie, natuurlijk zou ik dan voor een continu rooster gekozen hebben maar volgens mij klopt er iets niet.
moeten ze minder uren maken?
helemaal mee eens, half 9 - half 3 krijg je dan. ik zou 8 uur op school ook niet redden met de kids, ze gaan er savonds inderdaad al zo vroeg mogelijk in en zelfs dan is het sochtends nog wel eens een strijd om op tijd wakker te wordenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:39 schreef lady-wrb het volgende:
op het systeem op zich heb ik niet zoveel aan te merken, maar om 8 uur beginnen, zoals in de OP wordt genoemd, vind ik wel vroeg.
mijn kind moet ik al elke morgen uit zijn bed slepen omdat hij anders niet op tijd wakker te krijgen is.
het liefst zou hij tot half 8 slapen (wat toen ik nog niet werkte, ook gewoon mocht van mij)
hij gaat toch echt uiterlijk om 8 uur 's avonds naar bed (vaak eerder) maar heeft kennelijk heel veel slaap nodig.
half 9 is toch prima als begintijd? dan maar wat later uit school.
Van 8 tot kwart over 4 met maar 1 uur pauze is wel erg lang. Dat is 7 uur en een kwartier school.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.
als ik het dan zo zie, natuurlijk zou ik dan voor een continu rooster gekozen hebben maar volgens mij klopt er iets niet.
moeten ze minder uren maken?
Hier (ook DLD) is de opvang op school zelf, tot 16 uur. Voor mij ideaalquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
In Duitsland is het al jaren zo. Ik zie positieve en negatieve kanten.
De kinderen zijn niet moe als ze om 14.00 thuiskomen en hebben ook nog veel tijd over om te spelen en eventueel huiswerk te maken. Ook zijn clubjes wat beter verdeeld over de week.
Nadeel vind ik de kinderopvang. Het is moeilijk om na 14.00 opvang te regelen, waardoor hele dagen werken erg lastig wordt.
tekenfilms kijken tussen de middag zou hier sowieso al niet gebeuren, ze gaan maar lekker spelen dan en op school zijn er na het eten nog vriendjes om mee te spelen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:22 schreef Leipo666 het volgende:
men wat ben ik blij dat ik als kind lekker tussen de middag naar huis kon lopen, lekker samen met mijn moeder eten en tekenfilms kijken. daarna weer naar school en 2 uurtjes later lekker buitenspelen rondom mijn ouderlijk huis of de hond uitlaten met een moeder die lekker thuis was en dus altijd in de buurt als je der nodig had
Ik heb ook een kind wat heel snel moe is, en vaak tussen de middag in slaap viel. De kinderen zijn naar een andere school gegaan en daar was een continurooster, ik hield mijn hard vast. Hij begon daar in gr. 2 en als hij echt moe was mocht ik hem op komen halen. Ik heb hem echt nog nooit op hoeven halen! Ik denk zelf dat de lange tijd tussen de middag toch te lang was voor hem om hem actief te hebben/houden. Daar was hij om 12 uur uit tot 13:15 en we wonen 5 minuutjes lopen van die school af.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:46 schreef hestria het volgende:
@ knorretje, zoals jij de school omschrijft valt het idd wel mee, het word langzaam opgebouwt. maar in dat bericht hebben ze het over gelijk pats boem nieuwe regels. waarin ook kleuters in hetzelfde school ritme mee moeten draaien als kinderen van de bovenbouw(die er toch al een jaar of 4 op zitten dan)
Ik heb idd een kind dat heel snel moe is, en idd de woensdag en vrijdag middag gewoon een uurtje of 2/3 gaat pitten(soms de zondag ook). Hier is het ook standaard 18:00 op bed, 7:00 er uit.
Maar is het dan zo gek dat ik mijn vraagtekens heb bij dit grote plan, waarin (volgens mij) mijn dochter het niet gaat redden? Mischien ben ik ook wel gewoon een overbezorgde z**kmuts, maar ik neem niet zomaar dingen aan omdat een of andere onderzoeker heeft besloten dat het zo werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |