abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:18:00 #1
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65963878
Vanochtend in Goedemorgen Nederland:

Basisscholieren op vaste tijden naar school

De Algemene Onderwijsbond pleit voor vaste schooltijden in het basisonderwijs. Kinderen zouden elke werkdag van 08.00 tot 14.00 uur naar school moeten in plaats van de gebruikelijk woensdagmiddag vrij.

Als moeder van schoolgaande kinderen met een veeleisende baan, zou ik dit voorstel een zegen vinden. Wat vinden jullie ervan?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_65963904
Ik mis een beetje het waarom.

Dus: waarom?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 februari 2009 @ 21:19:50 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65963941
ik heb vroeger zelf op een school gezeten die van half 9 tot 14.15 duurde
heerlijk, toen ik naar een andere school ging ivm verhuizen en idd tot half 4 en woensdagmiddag vrij moest, was het die laatste 2 uur heel moeilijk om me te concentreren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2009 @ 21:22:16 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_65964058
Ja, waarom?

Ik had altijd van 9 tot 15:15 en woensdagmiddag vrij. Niks mis mee
:')
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:23:56 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_65964119
Ik had van 8.15 tot 12.00 en dan 13.00 tot 15:15 en elke woensdagmiddag vrij

Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:24:42 #6
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65964165
Het idee erachter is dat de druk op de woensdag- en vrijdagmiddagen afneemt, doordat er alle dagen eenzelfde rooster is. Dat zou betekenen dat de wachtlijsten van NSO korter zouden worden, en er voor werknemers ook meer flexibiliteit is. Immers, op dit moment willen vrijwel alle ouders danwel de woensdag, danwel de vrijdag als papa- of mamadag. Dat valt dan weg. En het gevolg daarvan is dat de NSO's gigantische wachtlijsten hebben voor de maandag, dinsdag en donderdag.

Mij lijkt het zelf een zegen omdat het zoveel rustiger is voor kinderen: zelf in staat zijn je kinderen naar school te brengen en dan toch op een fatsoenlijke tijd te beginnen, geen verschillende adressen maar alleen NSO na schooltijd. En op de papa- en mamadagen lekker veel tijd om met vriendjes af te spreken. En, ook niet geheel onbelangrijk: niet langer godsgruwelijk vroeg moeten opstaan in het weekend om op tijd op de diverse sportclubjes te zijn, omdat ook die - eventueel in samenwerking met de NSO - gespreid kunnen worden over de week ipv te pieken op woensdagmiddag of zaterdag/zondag.

Wat mij betreft zou het dus niet snel genoeg ingevoerd kunnen worden.

Edit: nog een voordeel: de vrouwen die per se parttime willen werken zouden ook flexibeler zijn voor werkgevers, je kunt met deze tijden nog redelijk lange dagen onder schooltijd maken.
Does it lead you home?
When you're all alone
  woensdag 11 februari 2009 @ 21:28:20 #7
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65964315
Ik denk ook dat het de kwaliteit van het overblijven ten goede komt: als alle leerlingen gewoon op school eten, zullen alle scholen daar goede faciliteiten voor moeten bewerkstelligen. Zoveel rustiger voor de kinderen dan dat gekut met overblijfmoeders en amateuristische instanties.
Does it lead you home?
When you're all alone
  Jubileum moderator donderdag 12 februari 2009 @ 09:32:27 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65975924
Het lijkt mij geweldig! Op de dagen dat ik werk gaat Iris naar school van half 9 tot 12 uur. Dan naar de overblijf (of in ons geval opa en oma) tot half 2, dan weer naar school van half 2 tot half 4 ze en daarna naar de NSO.
Bij dit nieuwe rooster heeft ze aaneengesloten school, en daarna NSO. Dat is veel overzichtelijker, minder "overstapmomenten" en op de dagen dat niet naar de NSO hoeft heeft ze veel meer vrije tijd om met vriendinnetjes af te spreken of te sporten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:35:19 #9
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65975996
Mijn neefjes zitten in Tilburg op een school waar ze om 8.15 moeten zijn en om 14.15 weer opgehaald kunnen worden vijf dagen per week en mijn schoonzusje vind het ideaal. Zij begint om half negen en werkt tot 2 uur en dan ook gewoon vijf dagen per week. De drie jongens weten niet beter en voor hun werkt het heel goed. Ik zou het wel fijn vinden maar hier zijn ze nog niet zo ver.
pi_65976064
Mijn dochter gaat 3 dagen in de week van 08.30 tot 15.15 uur naar school en 2 dagen in de week (de woensdag en vrijdag) van 08.30 tot 12.30 uur. Ik vind het prima zo.
pi_65976079
Ik zie ook alleen maar voordelen eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65976102
Lijkt mij ook wel fijn die tijden
Hopelijk zijn dit de nieuwe tijden zodra Maarten naar school gaat.
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 februari 2009 @ 09:39:36 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65976115
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:19 schreef Ynske het volgende:
ik heb vroeger zelf op een school gezeten die van half 9 tot 14.15 duurde
heerlijk, toen ik naar een andere school ging ivm verhuizen en idd tot half 4 en woensdagmiddag vrij moest, was het die laatste 2 uur heel moeilijk om me te concentreren
Hee op die school heb ik ook gezeten

Moet zeggen dat ik het zelf heerlijk vond, in principe elke dag vrij 's middags. En inderdaad, overblijven deden we gewoon met z'n allen. Geen geklooi van naar andere klassen in moeten, overblijfmoeders die heel erg hun best doen, maar de zooi niet onder controle krijgen enz..
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 12 februari 2009 @ 09:41:14 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65976157
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hee op die school heb ik ook gezeten

Moet zeggen dat ik het zelf heerlijk vond, in principe elke dag vrij 's middags. En inderdaad, overblijven deden we gewoon met z'n allen. Geen geklooi van naar andere klassen in moeten, overblijfmoeders die heel erg hun best doen, maar de zooi niet onder controle krijgen enz..
dat was t ook. veel fijner dan in Wijlre. lekker een boterhammetje en drinken in de klas en dan met zn allen lekker naar buiten om te spelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65976580
hier gaan de kleuters en de 1e klas (gr.3) ook alle dagen van 8.25 tot 13.00 naar school
(in klas 2 (gr 4) komt er dan anderhalf uur bij op, dan gaan ze 1 dag van 8.25 - 14.30. Klas 3 t/m 6 (gr 5 tm 8) 3 maal in de week van 8.25 - 14.30)

en het is zalig.
(dat nieuwe voorstel zou inhouden dat onze kinderen meer naar school zouden gaan dan ze nu doen en daarnaast vind ik 8 uur wel erg vroeg, maar kan me voorstellen dat voor sommigen het een 'vooruitgang' is op de uren die hun kinderen nu gaan)
pi_65976629
nu zeg ik nog ff nee, omdat mijn kind op woensdag middag sport van een tot drie
als ik mijn werk zou kunnne aanpassen zou dat leuk zijn maar ik vrees dat mijn baas (VO onderwijs )mij echt niet uur 1 en uur 7,8 vrij geeft
pi_65976796
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:24 schreef Shitney het volgende:
Het idee erachter is dat de druk op de woensdag- en vrijdagmiddagen afneemt, doordat er alle dagen eenzelfde rooster is. Dat zou betekenen dat de wachtlijsten van NSO korter zouden worden, en er voor werknemers ook meer flexibiliteit is. Immers, op dit moment willen vrijwel alle ouders danwel de woensdag, danwel de vrijdag als papa- of mamadag. Dat valt dan weg. En het gevolg daarvan is dat de NSO's gigantische wachtlijsten hebben voor de maandag, dinsdag en donderdag.

Mij lijkt het zelf een zegen omdat het zoveel rustiger is voor kinderen: zelf in staat zijn je kinderen naar school te brengen en dan toch op een fatsoenlijke tijd te beginnen, geen verschillende adressen maar alleen NSO na schooltijd. En op de papa- en mamadagen lekker veel tijd om met vriendjes af te spreken. En, ook niet geheel onbelangrijk: niet langer godsgruwelijk vroeg moeten opstaan in het weekend om op tijd op de diverse sportclubjes te zijn, omdat ook die - eventueel in samenwerking met de NSO - gespreid kunnen worden over de week ipv te pieken op woensdagmiddag of zaterdag/zondag.

Wat mij betreft zou het dus niet snel genoeg ingevoerd kunnen worden.

Edit: nog een voordeel: de vrouwen die per se parttime willen werken zouden ook flexibeler zijn voor werkgevers, je kunt met deze tijden nog redelijk lange dagen onder schooltijd maken.
De sportverenigingen van de zaterdag draaien voor een groot deel door hulp van vrijwilligers (begeleiding, coaching, het rijden van en naar de uitwedstrijden, kantinedienst enz). Deze vrijwilligers werken gewoon door de week of zitten op school.
pi_65976953
Ik zou het super vinden. Ik zeg doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:16:00 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65977178
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:02 schreef Verida het volgende:

[..]

De sportverenigingen van de zaterdag draaien voor een groot deel door hulp van vrijwilligers (begeleiding, coaching, het rijden van en naar de uitwedstrijden, kantinedienst enz). Deze vrijwilligers werken gewoon door de week of zitten op school.
Nou, dan moeten die ook maar tot 14.00 gaan werken.

Voor de ouders met ook nog een kindje op het KDV is het trouwens absoluut niet handig, want het gaat bij de meeste kdv's over halve of hele dagen en met 14.00 zit je daar net overheen. Ben benieuwd of je daar dan ook een aanpassing krijgt, anders is het een kostbaar grapje zeg maar.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:41:35 #20
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65977930
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, dan moeten die ook maar tot 14.00 gaan werken.

Voor de ouders met ook nog een kindje op het KDV is het trouwens absoluut niet handig, want het gaat bij de meeste kdv's over halve of hele dagen en met 14.00 zit je daar net overheen. Ben benieuwd of je daar dan ook een aanpassing krijgt, anders is het een kostbaar grapje zeg maar.
Dit snap ik even niet? Als je nog een kind op het kdv hebt zitten dan hou je die daar toch gewoon op dezelfde dagen? Daar verandert toch niks in? Met een "normaal" rooster ( bij ons zijn de schooltijden nu ma, di, do en vrij van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 15.00 u, en de wo van 8.30 tot 12.00 uur) heb je dat probleem toch ook? Op lange schooldagen moet je andere kind dan ook gewoon een hele dag naar het kdv, dat zou dan toch niet veranderen?
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:47:29 #21
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65978091
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
nu zeg ik nog ff nee, omdat mijn kind op woensdag middag sport van een tot drie
als ik mijn werk zou kunnne aanpassen zou dat leuk zijn maar ik vrees dat mijn baas (VO onderwijs )mij echt niet uur 1 en uur 7,8 vrij geeft
Mijn oudste zit 2 dagen in de week op een sport NSO, dat wil zeggen dat hij op die dagen sport heeft en dat de NSO dat allemaal regelt. Dat zou met zo'n landelijk gelijk continurooster volgens mij door veel meer NSO's als nu het geval is aangeboden kunnen worden en wellicht dan ook veel goedkoper worden. Mijn jongste zit nu juist weer onder schooltijd op zwemles, dat is hier standaard voor de kleutertjes. Ook dat zou dan bijvoorbeeld weer vanuit school of NSO geregeld kunnen worden.

Zal allemaal in de beginfase wel veel gedoe geven, maar ik kan me zo voorstellen dat het juist voor NSO's, sportverenigingen en dergelijke veel overzichtelijker wordt als alle scholen op dezelfde tijden werken. Als ik nu zie wat een gedoe het voor de NSO is met de ene school die op woensdag en vrijdagmiddag altijd vrij is, de andere school die weer continurooster heeft, weer een andere school die alleen de woensdagmiddag heeft maar voor de onderbouw dan weer heel veel studiedagen, dat lijkt me ook een enorm gepuzzel.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:49:17 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65978146
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:41 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dit snap ik even niet? Als je nog een kind op het kdv hebt zitten dan hou je die daar toch gewoon op dezelfde dagen? Daar verandert toch niks in? Met een "normaal" rooster ( bij ons zijn de schooltijden nu ma, di, do en vrij van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 15.00 u, en de wo van 8.30 tot 12.00 uur) heb je dat probleem toch ook? Op lange schooldagen moet je andere kind dan ook gewoon een hele dag naar het kdv, dat zou dan toch niet veranderen?
Ik dacht uit jouw OPeningspost op te maken dat jij 5 dagen tot 14.00 gaat werken.
Dan lijkt het me logisch dat je dan ook je baby'tje van het kdv gaat halen, want waarom zou je die 3 uur tot 17.00 doorbetalen zeg maar.
Helaasch werken de meeste kdv's zo dat je gewoon voor een hele middag betaald of je er nou maar 2 uurtjes van gebruik maakt of niet. Dus in die zin zou het heel duur kunnen worden.
Nu betaal ik zeg maar 2,5 dag. Dan zou ik 3 dagen moeten betalen, ondanks dat ik er in totaal minder van gebruik maak.

(Of ik moet jou verkeerd begrepen hebben hoor. )
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:51:03 #23
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65978203
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:55 schreef knorretje het volgende:
hier gaan de kleuters en de 1e klas (gr.3) ook alle dagen van 8.25 tot 13.00 naar school
(in klas 2 (gr 4) komt er dan anderhalf uur bij op, dan gaan ze 1 dag van 8.25 - 14.30. Klas 3 t/m 6 (gr 5 tm 8) 3 maal in de week van 8.25 - 14.30)

en het is zalig.
(dat nieuwe voorstel zou inhouden dat onze kinderen meer naar school zouden gaan dan ze nu doen en daarnaast vind ik 8 uur wel erg vroeg, maar kan me voorstellen dat voor sommigen het een 'vooruitgang' is op de uren die hun kinderen nu gaan)
Wat ik ervan begreep zijn die begin en eindtijden nu nog enigszins fictief, en gaat het vooral om het basisidee dat alle scholen een continurooster zouden moeten gaan invoeren dat overal gelijk is. Het zou dus ook best van 8.30 uur tot 14.30 uur kunnen gaan worden of iets in die geest. 8 uur vind ik zelf ook wel erg vroeg, ben niet zo'n ochtendmens .
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_65978265
Ik zou het een uitkomst vinden. Zelf lekker vroeg kunnen beginnen en de kinderen hebben nog een lange middag, waarbij het sporten en NSO veel beter zou kunnen. Zou dan meteen voor de woensdag kiezen om de NSO te doen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:57:37 #25
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65978392
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht uit jouw OPeningspost op te maken dat jij 5 dagen tot 14.00 gaat werken.
Dan lijkt het me logisch dat je dan ook je baby'tje van het kdv gaat halen, want waarom zou je die 3 uur tot 17.00 doorbetalen zeg maar.
Helaasch werken de meeste kdv's zo dat je gewoon voor een hele middag betaald of je er nou maar 2 uurtjes van gebruik maakt of niet. Dus in die zin zou het heel duur kunnen worden.
Nu betaal ik zeg maar 2,5 dag. Dan zou ik 3 dagen moeten betalen, ondanks dat ik er in totaal minder van gebruik maak.

(Of ik moet jou verkeerd begrepen hebben hoor. )
Nee, dat heb je dan verkeerd begrepen, ik werk sowieso gewoon 32 uur dus voor mij maakt de eindtijd niet zo gek veel uit, mijn kids gaan toch wel naar de NSO. Het lijkt mij vooral voor de kinderen zelf fijn, niet meer dat gesleep. In ons geval gaan de kinderen niet naar de voorschoolse opvang, maar als je dat wel moet doen, dan gaat je kind eerst naar de voorschoolse, dan naar school, dan weer naar de overblijf, dan weer naar school en dan weer naar de naschoolse. Ik vind dat erg druk voor kindertjes, ondanks dat het voor mij nooit echt im frage is geweest om te stoppen met werken heb ik het vanaf de ellende die basisschool heet begon, toch serieus overwogen omdat ik het gewoon doodzielig voor mijn kind vond, al die drukte. En ik begin dus al jaren expres laat met werken zodat ze in ieder geval niet naar de voorschoolse opvang hoeven.

Ik bedoelde juist dat het voor vrouwen die nu werken niet rond krijgen omdat ze geen kleine part time banen kunnen vinden ook gunstiger wordt, omdat je met schooltijden van 8 tot 2 toch 24 uur bijvoorbeeld zou kunnen werken en dat is vaak al makkelijker te realiseren dan banen van 16 uur.
Does it lead you home?
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')