Wat gezond!quote:
zelfde als gisterenquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:32 schreef Sylvana het volgende:
kogelbiefstuk, krieltjes, paprika, champignons en ui
Wat veel ingredienten. Ik vind bij pizza: less is morequote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Kweet nog niet
Pizza carbonara speciaal pikant
of
Pizza met gerookte zalm, ei, rozemarijn,artisjok, champ, paprika, champs en fricandeu
Wat is t gehele recept? Kip en karnemelk doet me wel een wenkbrauw optrekken namelijkquote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:47 schreef shmoopy het volgende:
Morgen home-made KFC, dus de kip gaat zo in de karnemelk.
Die karnemelk is om de kip lekker mals te krijgen, die dep je er voor gebruik even af.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Wat is t gehele recept? Kip en karnemelk doet me wel een wenkbrauw optrekken namelijk
recpetje van de zalm salade?quote:Op zondag 15 februari 2009 11:58 schreef lies1947 het volgende:
we hebben gisteren ge-fondued (goed geschreven?), we hebben vrij veel vlees over, dus vanavond maar weer.
stokbrood, tzaziki, kruidenboter, sausjes en ik heb heel goed gelukte zalm-salade erbij gemaakt.
Geen groente? En wat voor zalm gebruik je? Uit een bik, gerookte zalm, zalffilet?quote:Op zondag 15 februari 2009 16:37 schreef Patries86 het volgende:
Gaan zo een heerlijk visovenschotel eten
Ingrediënten:
350 gr Pangasfilet
100 gr Zalm
150 gr Mini krieltjes (gekruid met zout,peter en bbq kruiden)
1 Bosui versnippert
50gr Geraspte kaas
Peterselie
200ml Geslagen Room
Je mengt de geslagen room met de uitjes en de zalm, daarop de gekruide pangasfilet en daarboven op de aardappeltjes met kaas en dat 20 min in de oven
Sorry vergeten neer te zettenquote:Op zondag 15 februari 2009 16:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Geen groente? En wat voor zalm gebruik je? Uit een bik, gerookte zalm, zalffilet?
Ik heb turkse pizza's gemaakt en ze waren lekker.
het is cottage pie geworden ;-)quote:Op zondag 15 februari 2009 12:52 schreef Dandilion het volgende:
[..]
recpetje van de zalm salade?
vanmorgen toast met pindakaas op en vanavond kofte gehaktballetjes met gegrilde paprika en aardappelen uit de oven MMM
Het was verrukkelijkquote:Op zondag 15 februari 2009 16:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Vandaag Indiaas koken:
-varkensvindaloo
-uien-bhaji
-raitta van komkommer en munt
-kikkererwtencurry
-gamba's in kokosmelk
-rijst
-naanbrood
Nu??quote:Op maandag 16 februari 2009 01:33 schreef Xennia het volgende:
Patat oorlog, bamischijf en een kroket. Toe: zelfgemaakte ijskoffie
Nee, om een uur of 21. Al zou ik nu best weer wat lustenquote:Op maandag 16 februari 2009 01:35 schreef conleche het volgende:
[..]
Nu??![]()
Ik een sinaasappel festini-ijsje!!
Ook lekker!quote:Op maandag 16 februari 2009 01:52 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, om een uur of 21. Al zou ik nu best weer wat lusten![]()
Nu: droge witte wijn
quote:
Oh heerlijk dat wil ik deze week ook nog maken, en dan doe ik het nog even in de oven met wat paneermeel, boter en geraspte kaas voor een lekker 'korstje'quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nu een beschuitje met hagelslag en een kop thee, vanavond preistamppot
Klinkt lekker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:19 schreef DarkElf het volgende:
ben kippastei aan t maken
(dikke plak pancetta in stukjes uitbakken, kastanjechampignons erbij, wat boter, kip met bloem en tijm.. scheut chardonnay en bouillon .. beetje laten inkoken en dan in pasteivormen in de oven met een bladerdeeg dakje.
en 2 tosti's als ontbijtquote:
en venkelpureequote:Op donderdag 19 februari 2009 11:48 schreef DarkElf het volgende:
vanavond pangasiusfilet uit de oven met olie, peterselie, knoflook en citroen en erbij worteltjes
Oe! Ik heb laatst voor het eerst opnieuw kennis gemaakt met venkel (volgens mijn moeder luste ik dat vroeger niet), maar ik heb ze gegrild in een balsamico-dressing en dat vond ik wel erg lekker!quote:
Oja die ken ik wel. Van die knopfer dingen maar dan anders.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Dat zijn van de notenkoekjes van de Lidl met hazelnoten en pure chocolade.
daar bheb ik pas geleden een item over op de tv gezien, die man maaktg een hele shitload aan snert en verkoopt het voor een fanfare, grappigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Gisteren snert die ik aan mijn eigenste voordeur gekocht heb bij een actie om geld in te zamelen de lokale fanfare.Was nog best redelijk te doen.
die heb ik dus ook een poos terug geprobeerd. Niet voor herhaling vatbaar iigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:38 schreef FutureFairytale het volgende:
vanmiddag bij IKEA de Zweedse balletjes geprobeerd (snap niet wat iedereen daar zo speciaal aan vind...) vnv spitskool met kaassaus
jonge veldertjes zijn jonge capucijners, smaken net als dowerwten. De echte capucijners (stevig en bruin) zijn bij sommige winkels ook nog te koop gelukkig, je moet er wel naar op zoek.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:53 schreef lies1947 het volgende:
capucijnes(tegenwoordig noemen ze dat jonge verdertjes?)
Jij eet altijd zo lekker en gezondquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:08 schreef DarkElf het volgende:
vanavond bak ik een mooie entrecote voor ons en erbij hebben we een venkel/kappertjes/bladpeterselie salade met oregano citroendressing
daarna een peren/chocolade cake
het wordt steeds erger de pijn in mijn linkerbeen is sinds vannacht héél erg aan het toenemen, weet me eigenlijk geen raadquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het is ook niet verkeerd mir.
gaat het een beetje nou of is het nog knudde?
het was ook heel lekkerquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jij eet altijd zo lekker en gezond![]()
Ik zit nu aan een ananas, banaan, sinaasappelsmoothie en ga zo bij moeders eten
Nou oke dit keer dan alleen lekker voor jou, wel héél lekkerquote:Op zondag 22 februari 2009 10:58 schreef DarkElf het volgende:
[..]
het was ook heel lekkerjij ook lekker gegeten?
Over gezond, vanavond valt dat wel mee; we gaan nachos eten met kaas, bosui, jalepeno, tomaat en guacamole
(morgen weer netjes eten)
Ja, andijvie, spruitjes en een gehaktbal.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:58 schreef DarkElf het volgende:
het was ook heel lekkerjij ook lekker gegeten?
en toe nog een schaaltje ijs met chocosaus en slagroom gegetenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:11 schreef FutureFairytale het volgende:
om 12u begonnen met gekookt eitje en sinaasappel. Straks kop thee en daarna denk kopje tomatensoep. Vnv bami van de Chinees met eigengemaakte babi pangang met sesam
aangevuld met wat andere specerijen, gebakken aardappelen en kipfiletquote:Op zondag 22 februari 2009 19:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Gegrilde tartaar met hollandse roerbakschotel (Iglo) met daarin extra een pot sperzieboontjes en een struik broccoli.
En nog een grote salade met ijsbergsla, paprika, ui, augurk, zilverui, tomaat, komkommer. Met een dressing van magere yoguht, limoensap, zoetstof, zout, peper, peterselie, bosui, mosterd, chilisaus, curry en een beetje azijn...
quote:Op zondag 22 februari 2009 19:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
aangevuld met wat andere specerijen, gebakken aardappelen en kipfilet
Ja, zo veel was het niet hoor, 1 bord maarquote:Op maandag 23 februari 2009 12:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En dat heb je allemaal opgegeten?
voor mezelf zonder brood denk, de mr wel... bedenk me net dat ik er wel een lekkere simpele salade bij kan makenquote:Op maandag 23 februari 2009 09:59 schreef DarkElf het volgende:
..... hamburgers met kruiden en lamsgehakt ....
)
Daar eet ik rustig 2 of 3 borden van opquote:Op maandag 23 februari 2009 12:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En dat heb je allemaal opgegeten?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:45 schreef nectarientje het volgende:
Als het op tijd gaar is: verse rode kool met appeltjes en wat ontbijtkoek. Lukt dat niet, eet ik dat morgen met puree en een gehaktbal en wordt 't vandaag teriyaki met peultjes
Niet als je het een paar uur wilt laten stoven en je voor een bepaalde tijd gegeten moet hebben. En je, zoals ik, te laat was met opzettenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:00 schreef The_Hives het volgende:
Je kan er toch gewoon voor zorgen dat het op tijd gaar wordt?
Ontbijtkoek?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:45 schreef nectarientje het volgende:
Als het op tijd gaar is: verse rode kool met appeltjes en wat ontbijtkoek. Lukt dat niet, eet ik dat morgen met puree en een gehaktbal en wordt 't vandaag teriyaki met peultjes
suggestie van mamsquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:25 schreef PeuRac het volgende:
Ontbijtkoek?
1 grote rode koolquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:46 schreef PeuRac het volgende:
mag je t recept van mij wel hier neer zetten, ben benieuwd hoe je dat doet
Dat kan denk ik wel maar ik zou het toch apart houden om te voorkomen dat je hele schotel roze wordt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Stel, je hebt een stoofpotje, dan kan je de rode kool en appel er op gegeven moment er ook door heen gooien??
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:51 schreef nectarientje het volgende:
[..]
1 grote rode kool
3 plakjes ontbijtkoek
4 laurierblaadjes
stuk of 6 kruidnagels
twee appels in stukjes (bij voorkeur zure)
grote schep suiker
zout
Kool snijden, alles bij elkaar in de pan doen, klein laagje water en een paar uur zachtjes laten stoven. Als het gaar is, bijkruiden met wat azijn, suiker, peper en zout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |