Dit is bijna humor, weet je dat?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:38 schreef Tenken het volgende:
[..]
Volgende keer, laat ze het weten, dan heb ik ook gezegt, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik het niet leuk vond.
Fout. Je accepteert wél alles. Ja, je zegt achteraf dat als precies dezelfde situatie weer voorkomt ze eigenlijk ietsje anders zou kunnen reageren.quote:. en ik accepteer niet alles. als ze iets doet wat ik niet goed vind tuurlijk zeg ik er wat van word ik boos.. en ga zelfs weg als het zo erg is. dan kwam ze altijd huilend en bellend me zoeken...
Dat dacht ik ook. Dat denken inmiddels een heleboel mensen in dit topic. Maar het is niet leuk om iemand naar de knoppen te zien gaan, zeker niet als-ie nog de beste bedoelingen heeft ook. Daar wil je gewoon niet echt aan denken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef heksehiel het volgende:
Ik heb serieus bewondering voor iedereen die TS met zijn enorme plaat voor zijn kop dingen wil blijven duidelijk maken. Hij wil er niet aan, en wie niet wil horen moet maar voelen toch?
Scherp.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mwoah, ik begrijp zijn punt wel. Sommige mensen ontlenen hun bestaansrecht aan het verzorgen van anderen. Mensen als Tenken verwarren naar mijn mening liefde met drama en verzorging.
Ze vroeg toen hij weg was hoe ik hem vond... en of ik het niet heel erg vond.... =/quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:07 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dit is bijna humor, weet je dat?
Jij wordt uitgemaakt voor deurmat, en dit is je antwoord: Volgende keer laat ze het weten. En je hebt haar 'duidelijk gemaakt' dat je het niet leuk vond.
'volgende keer' is er gewoon een iets andere situatie, waar deze afspraak niet op slaat, dus dan doet ze weer gewoon wat ze op dat moment wil.
Wat jij wilt is dat ze rekening met jou houdt.
Maar wat je hebt afgesproken is dat als ze met déze gast 's nachts naar huis komt om iets op te halen dat hij heeft laten liggen, dat hij dan niet mee naar boven komt. Zie je de gapende kloof tussen wat je wilt en wat zij jou heeft beloofd?
[..]
Fout. Je accepteert wél alles. Ja, je zegt achteraf dat als precies dezelfde situatie weer voorkomt ze eigenlijk ietsje anders zou kunnen reageren.
Maar eigenlijk had ze zelf wel aan kunnen voelen dat ze niet om middernacht in beschonken toestand een man mee naar boven neemt waar ze ooit mee naar bed is geweest. Sommige mensen snappen dat meteen, weet je dat?
Haar moet het achteraf worden uitgelegd.
En ze wist het wel. Want ze vroeg toch aan je of je het goed vond? Maar ja, toen stond die kerel al praktisch in de kamer. Lekker veel ruimte kreeg jij.
Al het respect dat ze voor jou heeft past in de navel van een vlo en dan is er nog ruimte over voor de bijdragen aan de wereldvrede door George W Bush.
Vraagje: Wat was er gebeurd als jij niet thuis was geweest? Hm? Daar wil je niet over nadenken. Want je was toch thuis dus hoef je daar niet over na te denken, toch?
Vraagje: Wanneer is iemand volgens jou een 'deurmat' ?
Ja, jij bent 'best wel' belangrijk voor haar. Maar dan als gebruiksvoorwerp of consumptiegoed. Het belangrijkste in haar leven is toch haar leven, haar gevoel, haar geluk, wat zij wil, hoe onrechtvaardig zij behandeld wordt, haar ideeën, hoe zielig zij is, en haar mening.
Ze heeft geen begrip voor anderen, gevoelens die ze oproept bij anderen of pijn die ze bij anderen veroorzaakt. Ze kan niet eens met haar eigen gevoelens omgaan, dus hoe kan ze rekening houden met die van haar gastheer? En waarom zou ze? Een borderliner vindt zo weer een nieuwe gastheer. Ze is momenteel wel emotioneel aan je gebonden, maar als je het niet meer trekt laat ze je vallen als oud vuil.
Dat moment is trouwens nog lang niet aangebroken. Momenteel praat je alles goed wat ze zegt. 'goedpraten' betekent dat jij een excuus aandraagt voor alles wat ze doet.
Zelfs als je dat verteld wordt ontken je het nog.
Je slaat zelfs de meest basale tips in de wind. Eén van die tips voor vrienden en familie van de borderliner is: Bescherm Jezelf, Neem Afstand.
Ik vind het niet leuk voor je. En je verdient het niet. Maar zoals je nu gaat kan het maar op één manier aflopen. En dat is met een grote trap op je ziel en een trap na.
Ik probeer er toch meer van te snappen en misschien dat iemand hier er iets van snapt.... en er een meening over heeft...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:18 schreef Pien85 het volgende:
Vind je vriendin vast leuk, dat je MSN gesprekken (privé dus) gewoon op een openbaar forum zet.
Afstand Nemen en Jezelf Beschermen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:13 schreef Tenken het volgende:
Dus het Beste is als ik nu weg ga? dan kan ze het helemaal weer opgeven :S en weer gaan blowen enzo.. en dan kan ze het helemaal vergeten dat het beter word..
Toch weer even reageren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:16 schreef Tenken het volgende:
Heeft iemand nog wat te zeggen over die Msn text van net?
daar moet je écht mee ophouden. Dan ga je doen alsof zij er niks aan kan doen en dat kan ze wélquote:Harder, Better, Faster ,Stronger™ zegt:
dat je niks wil, dat ben jij niet dat is die borderline
Volgens mij wordt t tijd voor een baan voor dr.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:13 schreef Tenken het volgende:
Dus het Beste is als ik nu weg ga? dan kan ze het helemaal weer opgeven :S en weer gaan blowen enzo.. en dan kan ze het helemaal vergeten dat het beter word..
Ik denk dat door deze post de ogen van TS eindelijk open gaan. Gewoon volhouden, ooit gaat het je lukkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Toch weer even reageren.
Je reageert wel redelijk moet ik zeggen.
Maar
[..]
daar moet je écht mee ophouden. Dan ga je doen alsof zij er niks aan kan doen en dat kan ze wél. Zij het met wat meer moeite dan anderen.
policy is om geen privé logs te plaatsen... beschrijvend mag best hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:27 schreef Tenken het volgende:
het is toch zoiezo prive wat ik hier allemaal vertel over ons wat er aan de hand is enzo...
Als ze niet naar therapie gaat enzo gaat het niet lukkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:36 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Ik denk dat door deze post de ogen van TS eindelijk open gaan. Gewoon volhouden, ooit gaat het je lukken
maar dan ben jij er toch weer om haar op te vangen dus een safenet heeft ze alweer met daarmee een veel makkelijker excuus om weer terug te vallenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:40 schreef Tenken het volgende:
[..]
Als ze niet naar therapie gaat enzo gaat het niet lukken
maar het is eerder heel goed gegaan, echt goed gewoon.. en ik weet dat het kan...
alleen dit is zo'n punt waar ze door heen moet komen.. komt ze dat niet beland ze weer in de put terug bij af
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:36 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Ik denk dat door deze post de ogen van TS eindelijk open gaan. Gewoon volhouden, ooit gaat het je lukken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:42 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
secreet
Of was je welgemeendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
?
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:42 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
secreet
Probeer je een frustratie te besparenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .
![]()
Ik denk dat je TS iets te hoog inschat. Hoop dat ik het fout heb, though, maar denk het niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:12 schreef mcwops het volgende:
mijn laatste posting hier want heb t gehad met Tenken.
Ik hoop dat je 1 of meerdere hiervan gaat toepassen, t gaat nu om zelf overleven
1. stuur haar permanent naar haar vader's moeder's huis waar ze structuur krijgt (eten slapen enz)
2. zoek een lange tijd geen contact met haar en reageer niet op signalen van haar
3. geef geen tips, geef geen aanbevelingen, laat nooit jouw zwakke kant zien, laat geen emotie zien, laat wel je zakelijke kant zien.
4. hou een evt contact kort en bondig ga niet in discussie of verweer
5. krijg je signalen van suicide of andere manipulaties: niet op reageren naar haar, doorgeven aan haar ouders cq arts/begeleider.
6. ga snel iedere dag leuke dingen voor je zelf doen bij bijv je eigen vrienden/familie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |