Ik weet heel goed dat de media regelmatig manipuleren, maar ik heb het over dit specifieke artikel. En daar is weinig mis mee. Er is om een reactie van de AFMP gevraagd, er is een reactie gegeven en de reactie staat in de krant. Niets meer, niets minder.quote:
Valt niet mee hè, een beetje moeite doen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef guapo het volgende:
Wat verdiend zo'n Kapitein? Max 60K per jaar? Minder toch niet?
Ik denk dat hij onderdeel was van een complot van de CIA om de Nederlandse rechtsstaat om ver te werpen, vandaar ook al die wapens en drugs.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:24 schreef guapo het volgende:
Het zou mij niets verbazen als die Kapitein aan het hoofd staat van een grote drugs- en wapenbende.
Hij dacht natuurlijk nu hij zo'n belangrijk speldje had hem niets kon overkomen.
60K is anders méér dan genoeg om van te leven.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef guapo het volgende:
Wat verdiend t zo'n Kapitein? Max 60K per jaar? Minder toch niet?
Geen vetpot, zo'n baan bij Defensie.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Valt niet mee hè, een beetje moeite doen?
http://www.werkenbijdelan(...)e/Salarisschalen.pdf
Minimaal 3036, maximaal 3754 euro per maand. Dat zal bruto zijn?
Reken de bijna gratis ziektekosteverzekering voor de familie mee en je zit al een paar honderd piek boven die bedragen. Niet slecht imo.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Geen vetpot, zo'n baan bij Defensie.
Ok, voor de lagere rangen schiet het dan inderdaad flink omhoog. Maar een generaal die iets meer dan 9000 euro per maand verdient? Dat vind ik niet echt hoog voor zo'n belangrijke functie. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Reken de bijna gratis ziektekosteverzekering voor de familie mee en je zit al een paar honderd piek boven die bedragen. Niet slecht imo.
Nee, over het algemeen ben je qua beloning een stuk beter uit in de burgermaatschappij. Alleen de startsalarissen zijn best interessant, maar flink doorgroeien zit er niet in.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok, voor de lagere rangen schiet het dan inderdaad flink omhoog. Maar een generaal die iets meer dan 9000 euro per maand verdient? Dat vind ik niet echt hoog voor zo'n belangrijke functie. Of zie ik iets over het hoofd?
Ben je nou echt zo dom of zit je alleen maar te provoceren en te trollen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:49 schreef guapo het volgende:
[..]
Damn, geen wonder dat íe een handeltje erbij heeft.
Al die stress van bommen en granaten en dan ook nog die verantwoordelijkheid die hij heeft tegenover zijn peleton.
Hij dacht natuurlijk dat hij heel wat was omdat iedereen hem kende. Zelfs militairen met een hogere rang moeten voor hem saluderen.
Voor zo'n salaris werken kun je natuurlijk dit soort escapades verwachten.
Het is een zure pacifist. Een uit-de-tijd-geplaatste, die naar binnen wil.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:02 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of zit je alleen maar te provoceren en te trollen?
Als het niet zo treurig en ontzettend kennisloos was wat je hier neerzet zou ik om je lachen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:49 schreef guapo het volgende:
[..]
Damn, geen wonder dat íe een handeltje erbij heeft.
Al die stress van bommen en granaten en dan ook nog die verantwoordelijkheid die hij heeft tegenover zijn peleton.
Hij dacht natuurlijk dat hij heel wat was omdat iedereen hem kende. Zelfs militairen met een hogere rang moeten voor hem saluderen.
Voor zo'n salaris werken kun je natuurlijk dit soort escapades verwachten.
Goed!!!!!!! Voortaan ook al die -weg- met naam en toenaam vermelden graag. Of gaat dit dan opeens niet op?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er is niets mis met dit nieuwsbericht, maar volgens mij hebben nogal wat militairen er een handje van alles op de pers af te schuiven. Er is hier maar één schuldige aan te wijzen, en dat is ofwel meneer de kap'tein, of justitie. Tot dat bekend is valt er weinig te discussiëren hier.
Heldquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou meneer, ik vind Uw bijdragen op dit forum ook niet immer getuigen van geestelijke volwassenheid.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed!!!!!!! Voortaan ook al die -weg- met naam en toenaam vermelden graag. Of gaat dit dan opeens niet op?
Ja dat behalve je werk doet in naam van Nederland je het beroep als militair als een soort van roeping ziet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok, voor de lagere rangen schiet het dan inderdaad flink omhoog. Maar een generaal die iets meer dan 9000 euro per maand verdient? Dat vind ik niet echt hoog voor zo'n belangrijke functie. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik dacht, ik meld het even. Het is nooit te laat om aan jezelf te werkenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Held![]()
Ga toch heen slinkse knakker.
Juist. Er zijn zat beroepen waar je geen topsalarissen mee verdient. Neem als voorbeeld leraren, wetenschappers, ministers (ja, qua functie verdienen ze veel minder dan eenzelfde functie met evenveel verantwoordelijkheid in het zakenleven) en dus ook militairen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja dat behalve je werk doet in naam van Nederland je het beroep als militair als een soort van roeping ziet.
Ik kan hier enkel en alleen maar voor buigen, voor deze woorden die jij nu schrijft.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Juist. Er zijn zat beroepen waar je geen topsalarissen mee verdient. Neem als voorbeeld leraren, wetenschappers, ministers (ja, qua functie verdienen ze veel minder dan eenzelfde functie met evenveel verantwoordelijkheid in het zakenleven) en dus ook militairen.
Militair word je mijns inziens niet om mensen te mogen neerknallen. Militair word je omdat je (de normen en waarden van) je land wil verdedigen, de veiligheid waarborgen in conflictsituaties en helpen bij (internationale) rampen.
Militair word je als je een bijdrage wil leveren aan een betere, rechtvaardigere en veiligere wereld, gecombineerd met jezelf geestelijk, emotioneel en fysiek uitdagen.
Ergens is het te idealistisch, vanwege de politiek die er vaak boven nog bedreven wordt. Maar het is nog altijd beter dan topsalarissen verdienen in een sector waar de mens niet telt, maar waar geld het allerbelangrijkst is.
Ja, de manier waarop jij dergelijke principes ook altijd uitdraagt is werkelijk hartverwarmendquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kan hier enkel en alleen maar voor buigen, voor deze woorden die jij nu schrijft.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Juist. Er zijn zat beroepen waar je geen topsalarissen mee verdient. Neem als voorbeeld leraren, wetenschappers, ministers (ja, qua functie verdienen ze veel minder dan eenzelfde functie met evenveel verantwoordelijkheid in het zakenleven) en dus ook militairen.
Militair word je mijns inziens niet om mensen te mogen neerknallen. Militair word je omdat je (de normen en waarden van) je land wil verdedigen, de veiligheid waarborgen in conflictsituaties en helpen bij (internationale) rampen.
Militair word je als je een bijdrage wil leveren aan een betere, rechtvaardigere en veiligere wereld, gecombineerd met jezelf geestelijk, emotioneel en fysiek uitdagen.
Ergens is het te idealistisch, vanwege de politiek die er vaak boven nog bedreven wordt. Maar het is nog altijd beter dan topsalarissen verdienen in een sector waar de mens niet telt, maar waar geld het allerbelangrijkst is.
Leg uit graag.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, de manier waarop jij dergelijke principes ook altijd uitdraagt is werkelijk hartverwarmend![]()
Brave mensen zullen nooit de acties durven doen die deze man heeft verricht.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Zeker als officier moet je een voorbeeldfunctie uitstralen, zowel binnen je functie als daarbuiten. Dus als een officier buiten werktijd iets gedaan zou hebben wat niet "des officiers" is, dan mag hij/zij daar zeker wel op aangesproken worden en eventueel de consequenties van dragen.
Dat ben ik met je eens, maar Lotusss heeft wel gelijk als ze zegt dat wanneer een officier iets doet wat niet door de beugel kan (en het wordt BEWEZEN dat hij dat gedaan heeft) hij zijn onderscheidingen moet inleveren. Die man heeft een voorbeeldfunctie, ten allen tijde en overal.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Brave mensen zullen nooit de acties durven doen die deze man heeft verricht.
Hij heeft zijn leven op het spel gezet voor de goede zaak. Daarom verdient hij ten alle tijde lof. De Nederlandse regering moet dat respecteren.
Dit dusquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Zeker als officier moet je een voorbeeldfunctie uitstralen, zowel binnen je functie als daarbuiten. Dus als een officier buiten werktijd iets gedaan zou hebben wat niet "des officiers" is, dan mag hij/zij daar zeker wel op aangesproken worden en eventueel de consequenties van dragen.
Echter, laat ik het nog maar eens duidelijk maken: HIJ IS NOG NIET VEROORDEELD dus om hem meteen maar schuldig te verklaren vind ik veel te ver gaan.
Verder vind ik het compleet achterlijk dat er meteen in headlines in de grote kranten staat dat hij verdacht wordt en dat hij ook met naam en toenaam wordt genoemd. Ik dacht dat je in Nederland als "verdachte" en zelfs als "schuldige" nooit met méér dan initialen en een balkje voor je ogen in de media mocht komen, tenzij extreem gevaarlijk voor de medemens (aka seriemoordenaar oid).
Ik twijfel persoonlijk oprecht aan het feit dat hij zich echt schuldig gemaakt zou hebben aan dat soort dingen. Wat ik van hem gelezen heb is hij een zéér goed militair, zeer goed doordrenkt van de procedures, normen en waarden van de krijgsmacht en militair zijn is zijn leven.
Maar we zullen zien. Als hij onschuldig blijkt te zijn dan vind ik dat alle kranten een uitgebreide rectificatie zouden moeten schrijven. Mocht hij toch schuldig zijn, dan vind ik ook dat zo iemand op de blaren moet zitten.
hij heeft alle lof gekregen, de hoogste onderscheiding die een militair kan krijgen nota bene!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:24 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Brave mensen zullen nooit de acties durven doen die deze man heeft verricht.
Hij heeft zijn leven op het spel gezet voor de goede zaak. Daarom verdient hij ten alle tijde lof. De Nederlandse regering moet dat respecteren.
Mooi gezegd. Het zal niet voor elke militair opgaan, maar zo zie ik het beroep wel. (Ben zelf geen militair, overigens.)quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)gingen___.html?p=2,2quote:'Kroon weerlegt beschuldigingen'
DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon is zaterdag opnieuw verhoord door de Koninklijke Marechaussee. Het verhoor nam 3,5 uur in beslag, zei Kroons advocaat Geert-Jan Knoops in televisierubriek Nova. Het Openbaar Ministerie verdenkt Kroon, die vorig jaar wegens heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, van betrokkenheid bij wapen- en drugshandel. Volgens Knoops heeft Kroon alle beschuldigingen zaterdag kunnen weerleggen. Wat hem betreft is de zaak afgedaan.
Het OM heeft daar nog geen besluit over genomen. Kroon is niet aangehouden, zei zijn advocaat. Hij zei dat de 34-jarige vriendin van de kapitein wel was aangehouden, maar dat zij op vrije voeten is gesteld. Beiden verlenen volledige medewerking aan het onderzoek. Knoops stelt dat het voor zijn cliënt van groot belang is dat er duidelijkheid komt in deze zaak. De kwestie ligt veel genuanceerder dan dat deze zaterdag via de media naar buiten is gekomen, meent de advocaat.
De beschuldigingen aan het adres van Kroon zijn gebaseerd op informatie van de Criminele Inlichtingendienst (CID).
Dat is onzin en heb je dus fout gedacht.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Lotusss het volgende:
Ik dacht dat je in Nederland als "verdachte" en zelfs als "schuldige" nooit met méér dan initialen en een balkje voor je ogen in de media mocht komen, tenzij extreem gevaarlijk voor de medemens (aka seriemoordenaar oid).
Ja natuurlijk zegt z'n advocaat dat, die zet alle mogelijke middelen in om het justitie zo moelijk mogelijk te maken. Zodra het volk denkt dat justitie alleen maar aan het pesten is heb je een grotere kans dat justitie een hoger beroep zal laten varen om zo negatieve publiciteit te ontlopen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:38 schreef Lotusss het volgende:
het zou te maken hebben met zijn positie volgens mr. Knoops.
Dat is dus niet onzin. Trek dan één lijn als justitie en media zijnde: óf alle verdachten bij naam en toenaam noemen, óók het 19jarige ventje dat een baksteen door de ruit gooit na een avondje uitgaan, óf gewoon IEDEREEN ondanks (bekendheids)status met initialen weergeven.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is onzin en heb je dus fout gedacht.
Verder is het logisch dat een kroegeigenaar wordt onderzocht van betrokkenheid als er in zijn kroeg (die in het verleden al diende als dealerplek) nog steeds mensen samenkomen bij wie na invallen drugs en wapens worden aangetroffen, blijkbaar heeft hij de kroeg toch niet zo opgeschoond als hij zelf dacht.
Moet dat nu opeens niet gebeuren omdat één van de twee uitbaters een onderscheiden militair is? Wat een onzin.
Ik had daar al wat over gezegd. Dat is een fout van justitie, als ik de media mag geloven.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed!!!!!!! Voortaan ook al die -weg- met naam en toenaam vermelden graag. Of gaat dit dan opeens niet op?
Dat is voor veel mensen een meerwaarde, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen liever voor een baan als 'spijkerbroek' kiezen als ze daar drie keer meer kunnen verdienen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja dat behalve je werk doet in naam van Nederland je het beroep als militair als een soort van roeping ziet.
Dat is het wel, je zegt dat het niet mag en dat is onzin, het is een afspraak van de media onderling en die staat hoe langer hoe meer onder druk, ook van het internet en buitenlandse media. Toen iedereen het hier nog krampachtig over Mohammed B. had was het op CNN Bouyeri tot en met. Sowieso is het na een veroordeling niet meer van kracht.quote:
Dan moeten mensen in dit soort topics ook niet lopen janken dat het belachelijk is dat hij onderzocht wordt en dat het opzet is van justitie om militairen te schande te maken als onderdeel van een groot complot.quote:En voor zover ik weet is nergens geopperd dat dhr. Kroon maar diplomatieke onschendbaarheid moet krijgen. Hij is net als iedere burger (én militair) in Nederland verantwoordelijk voor eigen daden en mocht hij iets onwettelijks hebben gedaan, dan dient hij daar ook voor gestraft te worden. Met dezelfde strafmaat die een ieder "normaal" persoon en/of militair zou krijgen voor eenzelfde vergrijp.
Excuses, die afspraak is gemaakt met de NEDERLANDSE media en de NEDERLANDSE justitie. Die afspraak is dus ooit gemaakt om te voorkomen wat er heden ten dage gebeurt, namelijk publieke veroordeling en het verlies van de (publieke) neutraliteit tegenover de verdachte. Want dat staat haaks op de uitspraak "een ieder is onschuldig totdat men veroordeeld is in de rechtbank".quote:Op zondag 31 januari 2010 14:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is het wel, je zegt dat het niet mag en dat is onzin, het is een afspraak van de media onderling en die staat hoe langer hoe meer onder druk, ook van het internet en buitenlandse media. Toen iedereen het hier nog krampachtig over Mohammed B. had was het op CNN Bouyeri tot en met. Sowieso is het na een veroordeling niet meer van kracht.
Dan moeten de tegenstanders ook niet gaan janken dat als hij van alle blaam is gezuiverd, dat het een "complot" is en een "doofpot" en dat hij ermee wegkomt omdat hij gedecoreerd militair is. Want dát ga je ook gegarandeerd krijgen.quote:Dan moeten mensen in dit soort topics ook niet lopen janken dat het belachelijk is dat hij onderzocht wordt en dat het opzet is van justitie om militairen te schande te maken als onderdeel van een groot complot.
Die uitspraak staat nog steeds, we hebben hier geen juryrechtspraak dus het recht heeft weinig van doen met de publieke mening.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:33 schreef Lotusss het volgende:
Excuses, die afspraak is gemaakt met de NEDERLANDSE media en de NEDERLANDSE justitie. Die afspraak is dus ooit gemaakt om te voorkomen wat er heden ten dage gebeurt, namelijk publieke veroordeling en het verlies van de (publieke) neutraliteit tegenover de verdachte. Want dat staat haaks op de uitspraak "een ieder is onschuldig totdat men veroordeeld is in de rechtbank".
Dat klopt, dat ga je waarschijnlijk ook wel krijgen. Vraag is in hoeverre dat onterecht is als de advocaat van Kroon de publieke opinie al aan het vormen is door het onderzoek aan Kroon's willemsorde te koppelen terwijl daar vooralsnog geen enkele aanleiding toe is.quote:Dan moeten de tegenstanders ook niet gaan janken dat als hij van alle blaam is gezuiverd, dat het een "complot" is en een "doofpot" en dat hij ermee wegkomt omdat hij gedecoreerd militair is. Want dát ga je ook gegarandeerd krijgen.
Het dikgedrukte geeft dus al aan dat jij voldoet aan het stereotype beeld wat ik geschetst heb met betrekking tot mensen al (onbewust) in een kwaad (kwader) daglicht zien en impliceren dat justitie gehinderd zou zijn door "het gezeik". Het gezeik wat ze zich immers zelf op de hals hebben gehaald, aannemende dat de bewering dat ze de naam van dhr. Kroon zelf hebben vrijgegeven, waar is.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die uitspraak staat nog steeds, we hebben hier geen juryrechtspraak dus het recht heeft weinig van doen met de publieke mening.
[..]
Dat klopt, dat ga je waarschijnlijk ook wel krijgen. Vraag is in hoeverre dat onterecht is als de advocaat van Kroon de publieke opinie al aan het vormen is door het onderzoek aan Kroon's willemsorde te koppelen terwijl daar vooralsnog geen enkele aanleiding toe is.
Grote kans dat justitie van verdere vervolging afziet om het publiek niet tegen hen in het harnas te jagen.
Maar we zullen wel zien of hij al dan niet schuldig is. Als justitie tenminste verder kan gaan met het onderzoek zonder meer van dit gezeik.
Dat heeft justitie wel bewezen met Eric O.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:12 schreef Dagonet het volgende:
Oh, mijn opmerking heeft niets van doen met kappie Kroon hoor. Het slaat op de beïnvloedbaarheid van Justitie.
Heel goed mogelijk dat hij onschuldig is, maar is de vrijspraak dan door goed onderzoek of doordat men te bang is door te gaan?
Met Eric O. hebben ze een behoorlijk negatieve publiciteit over zich heen gekregen, ze kijken dus wel dubbel uit voordat men weer zoiets doet. Des te meer reden om aan te nemen dat er inderdaad dingen fout zitten.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat heeft justitie wel bewezen met Eric O.
Aannames doe ik niet aan.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Met Eric O. hebben ze een behoorlijk negatieve publiciteit over zich heen gekregen, ze kijken dus wel dubbel uit voordat men weer zoiets doet. Des te meer reden om aan te nemen dat er inderdaad dingen fout zitten.
Dus dat kappie Kroon onderzocht wort heb je verder geen mening over, totdat het rechterlijk oordeel geveld is (mocht het tot een vervolging komen)?quote:
Ik heb er pas een mening over als er feiten komen, dus via media, defensie, etc.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus dat kappie Kroon onderzocht wort heb je verder geen mening over, totdat het rechterlijk oordeel geveld is (mocht het tot een vervolging komen)?
Die zijn er:quote:Op zondag 31 januari 2010 16:01 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik heb er pas een mening over als er feiten komen, dus via media, defensie, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |