nquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik net toch weer meemaak.
In een topic elders op dit forum wordt beweerd dat het prima mogelijk is tijdens een zakendiner cola te drinken ipv een goede wijn, al was het alleen al omdat je daarna nog in de auto naar huis kunt rijden.
Ik kan daar echt niet over uit.
Dus jij vindt het normaal om op een zakendiner wijn te hengelen en daarna in de auto te stappen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik net toch weer meemaak.
In een topic elders op dit forum wordt beweerd dat het prima mogelijk is tijdens een zakendiner cola te drinken ipv een goede wijn, al was het alleen al omdat je daarna nog in de auto naar huis kunt rijden.
Ik kan daar echt niet over uit.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef TNA het volgende:
Cola is niet erg classy tijdens een diner.
Note to self: niet langer luisteren naar etiquetteregels op Fok.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef Biels het volgende:
Maargoed, op Fok wordt ook beweerd dat het HBO toch echt minimaal gelijk is aan het WO, dat Tupac nog leeft, dat Hitler ergens op Antartica woont en dat iedereen die naar rock/hip-hop/techno luistert een hopeloze faler is.
Dus wat verwacht je dan.
Gaat het TS niet meer om de cola?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal om op een zakendiner wijn te hengelen en daarna in de auto te stappen?
Ohw, dat ook jah, en dan vooral "verstand" van wijn hebbenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:12 schreef Lundegaard het volgende:
Als je denkt met door wijn te drinken je wel je imago kan opkrikken, dan heb je ergens de boot gemist.
Sinas zou wel mogen dan?quote:
Liever een lekkere lap vlees en een degelijk stuk groente?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef nealzzz het volgende:
Weet je waar ik een hekel aan heb? Mensen die woorden gebruiken als 'een goede wijn' , een 'mooi stuk vlees'
'een prachtige bloemkool'
Dat weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat iets als Spa meer 'geaccepteerd' is. Het zal mij verder een zorg zijn wat anderen drinken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Sinas zou wel mogen dan?
Of mensen die denken dat het drinken van wijn automatisch in verband staat met klasse en stijlquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef nealzzz het volgende:
Weet je waar ik een hekel aan heb? Mensen die woorden gebruiken als 'een goede wijn' , een 'mooi stuk vlees'
Tuurlijk wel, dan hoor je bij de club. Gewoon water drinken dan, met motivering. Hebben we alle begrip voor. Maar cola drinkenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
n
Ik ben herstellend alcoholist. Mag ik nu niet meedoen met het zakendiner omdat ik weiger wijn te nemen?
Helaas, het woord essentieel in deze zin is incorrect. Probeer een ander lang woord!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
Beetje sneu om zo'n essentieel punt te maken van welk drankje je drinkt. Het is juist de kunst om al die luchtbellen beetje bij beetje door te prikken.
Heey! Met deze "eerlijke" ingrediënten maak ik anders wel een "lovely-jovely" maaltijd ja!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef nealzzz het volgende:
Mensen die het verschil tussen goede en slechte wijn niet kunnen proeven en dan gaan haten op mensen met meer dan 2 smaakpapillen. Alleen op Fok.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef nealzzz het volgende:
Sorry.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef nealzzz het volgende:
Dat denk ik ook. Er zijn hier twee kampen, een groep mensen die delicaat doet met wijn en een groep die alles bullshit vindt. Toch zijn er volgens mij ook gewoon mensen die wijn lekker vinden en daar verder geen groot punt van makenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jammer dat het geedit is, want volgens mij geeft dit aan waar het eigenlijke probleem ligt.
Voor nuance is op Fok geen plaats, dat weet je donders goed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er zijn hier twee kampen, een groep mensen die delicaat doet met wijn en een groep die alles bullshit vindt. Toch zijn er volgens mij ook gewoon mensen die wijn lekker vinden en daar verder geen groot punt van maken
Als je zelf rijdt kun je best drie/vier glazen wijn drinken tijdens een diner. Ben je van plan meer te drinken, tref je maatregelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal om op een zakendiner wijn te hengelen en daarna in de auto te stappen?
Mensen die het interessant vinden als ze menen te weten welke platgestampte druif lekkerder smaaktquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Mensen die het verschil tussen goede en slechte wijn niet kunnen proeven en dan gaan haten op mensen met meer dan 2 smaakpapillen. Alleen op Fok.
Ga je dat ook nog even uitleggen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dan hoor je bij de club. Gewoon water drinken dan, met motivering. Hebben we alle begrip voor. Maar cola drinken
Ik ben weleens zo naïef een poging te doenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef Biels het volgende:
[..]
Voor nuance is op Fok geen plaats, dat weet je donders goed.
Volgens mij de politie het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je zelf rijdt kun je best drie/vier glazen wijn drinken tijdens een diner. Ben je van plan meer te drinken, tref je maatregelen.
Beetje sneu om zo'n didactisch punt te maken van welk drankje je drinkt. Het is juist de kunst om al die luchtbellen beetje bij beetje door te prikken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:15 schreef Biels het volgende:
[..]
Helaas, het woord essentieel in deze zin is incorrect. Probeer een ander lang woord!
Nee, kraanwater is beter dan fris.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef TNA het volgende:
Cola is niet erg classy tijdens een diner. Bestel dan gewoon een Spa blauw.
Wat valt daaraan uit te leggen? Of laat ik het anders formuleren: wat is precies je vraag?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:20 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ga je dat ook nog even uitleggen?
Dat lijkt me wel. Een glas alcohol wordt in gemiddeld anderhalf uur afgebroken, een diner duurt wel een paar uur, zodat er als je in de auto stapt nog 1 à 2 glazen alcohol in je bloed zitten. En dat mag.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij de politie het daar niet mee eens.
"we"?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dan hoor je bij de club. Gewoon water drinken dan, met motivering. Hebben we alle begrip voor. Maar cola drinken
Waarom is cola drinken tijdens een zakendiner 'not done'?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat valt daaraan uit te leggen? Of laat ik het anders formuleren: wat is precies je vraag?
Kijk knul, dat jij het nou belangrijker vind om te weten welke tractor meer PK produceert is jouw keuze, maar een beetje smaak hebben is geen zonde ofzo, he.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:19 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Mensen die het interessant vinden als ze menen te weten welke platgestampte druif lekkerder smaakt
Dat je dan maar snel het kanaal in mag rijden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je zelf rijdt kun je best drie/vier glazen wijn drinken tijdens een diner. Ben je van plan meer te drinken, tref je maatregelen.
Zeker wel. Een goed diner duurt uren, remember. Na afloop koffie toe, en je laatste drankje is dan alweer een uur geleden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij de politie het daar niet mee eens.
Precies wat ik bedoelde. Van die mensen die elitair gaan doen en het hoog in hun bol krijgen zodra ze een glas wijn drinken. En dan het liefst met een dikke sigaar erbij natuurlijk, om het imago af te maken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"we"?
Je bent een student. Blaaskaak.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"we"?
Je bent een student. Blaaskaak.
Ja, waarom is op straat lopen gekleed in slechts een string not done?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Waarom is cola drinken tijdens een zakendiner 'not done'?
Het lijkt alsof je totaal geen idee hebt van uitgaan. Cola is ook totaal niet chique.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Waarom is cola drinken tijdens een zakendiner 'not done'?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:20 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Nee, kraanwater is beter dan fris slootwater.
Een mooie wijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Liever een lekkere lap vlees en een degelijk stuk groente?
Negen van de tien keer zit er ook alcohol in de saus die bij het eten zit.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeker wel. Een goed diner duurt uren, remember. Na afloop koffie toe, en je laatste drankje is dan alweer een uur geleden.
Ok. Er is dus blijkbaar een 'lijst' met drankjes die wel en die niet chique zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je totaal geen idee hebt van uitgaan. Cola is ook totaal niet chique.
Het lijkt eerder dat jij totaal geen idee hebt van uitgaan. Uitgaan doe je voor de lol, niet om pretentieus te kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je totaal geen idee hebt van uitgaan. Cola is ook totaal niet chique.
God, dat tikt hard aan natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Negen van de tien keer zit er ook alcohol in de saus die bij het eten zit.
En dat weet je niet vooraf ofzo? Ik weet wat ik bestel, wellicht omdat ik de kunst van het lezen machtig ben.quote:Daarnaast kan er ook alcohol in de koffie zitten, of na borrelen met een alcoholische drank.
Ja, maar om nou met de vennoten van je firma friet en cola te gaan eten in een te duur restaurantquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef boem-dikkie het volgende:
En bij een zakendiner dingen laten omdat ze niet chique zijn. Ik wed dat er bij dat zakendinertje driekwart van de aanwezige een spelletje speelt over hoe net en chique ze wel niet zijn maar er in het echt totaal anders over denken.
Niet meer mogen rijden door de alcohol in de saus? En alcohol in een kop koffie? En wat betreft die borrel, ik denk dat TS dat zelf wel kan uitrekenen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarnaast kan er ook alcohol in de koffie zitten, of na borrelen met een alcoholische drank.
Da's een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Ben ik de eenigste hier die vindt dat cola ( in welke sitatie dan ook) niet echt geschikt is voor bij het eten?
Bij de Mac denken ze daar anders overquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Ben ik de eenigste hier die vindt dat cola ( in welke sitatie dan ook) niet echt geschikt is voor bij het eten?
Knul.. je bent zelf pas 21quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Biels het volgende:
[..]
Kijk knul, dat jij het nou belangrijker vind om te weten welke tractor meer PK produceert is jouw keuze, maar een beetje smaak hebben is geen zonde ofzo, he.
Nee.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Ja jij bent de eenigstequote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Hij had het over 'eten'.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bij de Mac denken ze daar anders over
Dat is wel waar, tenzij pizza/hamburgers/patatfriet/spareribs en meer zulks vetvoerquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Ik denk dat dat compt omdat jei met je drankkeuse je maatige solliesietasiebrif kompessert.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Adelante zit er boven op, dus we kunnen toch niet rellenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik moet me trouwens weer even aan serieuzere bezigheden gaan wijden.
Hou het een beetje netjes in dit topic.
Ik heb nog steeds geen antwoord op m'n vraag.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Rel maar een eind weg over cola, maar verneuk het topic niet met hbo geluts.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:30 schreef padlarf het volgende:
[..]
Adelante zit er boven op, dus we kunnen toch niet rellen
Een moderator die een slinkse topicwending probeert te veroorzakenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, maar om nou met de vennoten van je firma friet en cola te gaan eten in een te duur restaurant![]()
Dat was slechts een klein stukje van mijn hele post die je verwijderd had!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Rel maar een eind weg over cola, maar verneuk het topic niet met hbo geluts.
Als dat zo zou zijn, dan mogen ze de functie houden en kunnen ze een ontslagbrief tegemoet zienquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, maar om nou met de vennoten van je firma friet en cola te gaan eten in een te duur restaurantIk vermoed dat die promotie dan nog wel even uitblijft...
Ah de high society met en drol als avater is ook binnenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:32 schreef Repeat het volgende:
Eens met de klacht, maar voor de haters zal het wel onwetendheid zijn aangezien ze bij Van der Valk niks anders zien.
Nee, Cola (en praktisch alle frisdranken) verpest nogal de smaak van een goede maaltijd, daarom drink je het weer wel bij de Mac, BK, NY pizza enz.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:27 schreef Bill_E het volgende:
Ah, min min is plus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, Cola (en praktisch alle frisdranken) verpest nogal de smaak van een goede maaltijd, daarom drink je het weer wel bij de Mac, BK, NY pizza enz.
Makkelijk praten als je nooit in zo'n situatie terecht zal komen, hequote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:33 schreef Abercromby het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan mogen ze de functie houden en kunnen ze een ontslagbrief tegemoet zien
Alcohol verdampt als je ermee kookt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarnaast kan er ook alcohol in de koffie zitten, of na borrelen met een alcoholische drank.
TS kan gewoon alle weerstand niet uit en belt nu zijn psycholoog om uit te huilenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Precies, allemaal luisteren naar maartenducrot, hij verteld ons precies wat we moeten doen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:37 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Bij eten drink je wijn, mineraalwater of, bij bepaalde gerechten, bier. Fris verpest je smaak.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:33 schreef dribbel79 het volgende:
Ik bestel tijdens meetings steevast ijsthee, ongeacht wat "men'er van zou vinden...de rest hamert rode wijn naar binnen.
Zij denken dat ik pauper ben, omdat ik geen wijn drink, ik vind dat zij mongols zijn, omdat ze na een fles vino rosso de auto bestijgen...beide kampen hebben een punt, laat het hierbij denk ik dan..
Kan jou 't rotten wat iemand drinkt @ zakenlunch o.i.d. (pas als je een chauffeur hebt, kan je doen en laten wat je zelf wil)
Ja precies, want ik heb een fatsoenlijke werkgever.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:37 schreef Biels het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je nooit in zo'n situatie terecht zal komen, he.
Dat hoeft je ook niet te boeien, kan je alleen als tip meegeven dat je die maaltijd (niet dat een 300¤ maaltijd per definitie goed is) lekkerder gaat vinden zonder cola.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Sapstengel het volgende:
Lekker boeiend gast, als ik een maaltijd van 300 euro bestel en ik wil er cola bij drinken is dat mijn keuze. Maakt me verder weinig uit of het hoort of niet, als ik het lekker vind boeit het me geen zak wat anderen er van denken.
Dat is dan behoorlijk zonde van je diner. Het gaat er niet om of het wel of niet hoort, maar om de smaak. Wijn of bier vult een gerecht aan, en water is neutraal. Cola of icetea is dat allebei niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies, allemaal luisteren naar maartenducrot, hij verteld ons precies wat we moeten doen.
Lekker boeiend gast, als ik een maaltijd van 300 euro bestel en ik wil er cola bij drinken is dat mijn keuze. Maakt me verder weinig uit of het hoort of niet, als ik het lekker vind boeit het me geen zak wat anderen er van denken.
Dat klopt inderdaad. Maar als iemand zijn maaltijd wil "verpesten" door er cola bij te drinken moet hij dat lekker doen. Alleen je hebt dus ook van die onzekere mensen die er wel cola bij willen, maar omdat ze ergens hebben gelezen dat het niet hoort dan maar enigzins gedwongen een glas wijn bestellen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat hoeft je ook niet te boeien, kan je alleen als tip meegeven dat je die maaltijd (niet dat een 300¤ maaltijd per definitie goed is) lekkerder gaat vinden zonder cola.
Dat je meegeven maar niet garanderenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat hoeft je ook niet te boeien, kan je alleen als tip meegeven dat je die maaltijd (niet dat een 300¤ maaltijd per definitie goed is) lekkerder gaat vinden zonder cola.
Ik vreet altijd een brok dood dier en wat konijnevoerquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Liever een lekkere lap vlees en een degelijk stuk groente?
Al drinkt iemand wasverzachter bij de maaltijd, wat de fuck kan ons het boeien?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies, allemaal luisteren naar maartenducrot, hij verteld ons precies wat we moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |