quote:Kuijer: als Meeuwis gaat, ga ik ook!
Roda-voorzitter bracht Roda doelbewust in financiële problemen
Afgelopen zomer stond Kerkrade in brand. FC Groningen had het gewaagd om een bod uit te brengen op Roda-speler Marcel Meeuwis. Wat wij níet wisten is dat Roda JC deze transfer simpelweg nodig had om niet failliet te gaan. In dat geval had iedere Roda JC-supporters waarschijnlijk Meeuwis met de fiets naar de Euroborg gebracht. Aangezien Roda JC tot dan toe nooit enige openheid van (financiële) zaken had gegeven waren de supporters fel tegen deze transfer. Eén man wist dondersgoed hoe de zaken ervoor stonden, maar weigerde Meeuwis te verkopen en stelde de eis: 'als Meeuwis gaat, ga ik ook', en bracht daarmee doelbewust zijn club aan de rand van de afgrond, om vervolgens zijn fusieplannetje er doorheen te kunnen drukken onder het motto 'anders gaan we failliet'. Zijn naam: Servé Kuijer. Nog vreemder: een lid uit de Raad van Commissarissen stond vervolgens garant voor de begroting..
Lees hoe de beerput steeds dieper blijkt te zijn..
Kuijer heeft altijd beweerd dat FC Groningen een veel te laag bod deed op Marcel Meeuwis. Dit blijkt niet te stroken met de feiten. Roda JC heeft 'nee' gezegd tegen een riant bod van om en nabij de 4 miljoen Euro. Natuurlijk was een hoger bod wenselijk geweest, maar een club die zich in de positie bevond zoals de onze heeft niet veel te eisen. Bovendien was Roda JC met deze transfer van een speler die voor een voetballer redelijk op leeftijd is vrijwel uit de problemen geweest. Er was dan nog een schuld over van +/- 1,5 miljoen Euro. Een te overzien bedrag en zeker geen bedrag om dan maar de club op te laten gaan in een fusiegedrocht. Eén man kwam dit in al zijn plannen echter niet goed uit. Daarom sprak hij zijn veto uit. Kuijer stelde Huub Narinx voor de volgende keuze: indien je Marcel Meeuwis verkoopt, dan stap ik op. Daarnaast stelde Kuijer ook nog eens Martin van Geel voor een behoorlijk salaris aan achter de rug van Narinx om, terwijl er mede door diens veto in de Meeuwis-transfer geen cent in kas was.
Een volstrekt onredelijke werkwijze, maar wel een werkwijze die onderstreept wat wij altijd beweerd hebben: Huub Narinx had bitter weinig te vertellen. Meeuwis werd dus niet verkocht. Hoe hebben we dan in 's hemelsnaam toch die licentie binnen gesleept? Dit ligt eigenlijk heel eenvoudig. Een lid uit de Raad van Commissarissen, zoals bekend een vriendenclub van Kuijer, dhr. Maassen van Stienstra, stond garant voor het begrotingstekort. Met andere woorden: het voortbestaan van onze club staat of valt dus met een man uit de Raad van Commissarissen. Dit bracht Kuijer natuurlijk in een nog machtiger positie dan voorheen.
Het tekort is door deze actie (moeten wij er nog bij vermelden dat er sprake is van doelbewust wanbeleid?) namelijk nog veel groter geworden. Degene die dit 'tekort' opvult is een fusie-voorstander. Kuijer had hiermee dus echt alle troeven in handen en hierdoor is er nu ook voortdurend sprake van 'een naderend faillissement' van Roda JC. Indien dhr. Maassen er geen zin meer in heeft (of moeten we zeggen: zijn zin niet krijgt?) dan is het einde verhaal voor ons. En de kans is groot dat dhr. Maassen er binnenkort geen zin meer in heeft!
Het plannetje dat zo perfect in elkaar getimmerd leek brokkelt steeds verder af. Het leek zo 'mooi': een provindiebestuurder die ambitie uitspreekt, een voetbalbond die haar steun uitspreekt, media die meewerken en het volk proberen te hersenspoelen, een quasi-deskundige stuurgroep die een 'nauwekeurig' onderzoek doet en conclusies trekt waarvan ieder 'weldenkend mens' alleen maar kan zeggen: dit is het beste. Voorts 'scoren' enkele ambitieuze bestuurders nog een mooi baantje, zoals dhr. Kuijer bij de KNVB en de bobo's hebben hun zin. Waarschijnlijk verwachtte men daadwerkelijk met alleen maar stoeptegels te maken te hebben. Wat betreft de media hebben ze een correcte inschatting gemaakt. Deze zijn óf omgekocht, óf daadwerkelijk te dom om in te zien wat er gaande is. De supporters prikken echter eenvoudig door de mediapraatjes en het (gebrek aan) onderzoek heen en ook de Stichting neemt geen genoegen met het door de stuurgroep afgeleverde prutswerk. De kans dat het vooraf uitgestippelde plan dus alsnog in het water valt is groot.
Wij zullen zolang er hoop is (en dus leven) strijdbaar blijven. Het ontmaskeren van doelbewust wanbeleid voerende bestuurders is wat dat betreft slechts het begin!
Dat heet 'kinderziektes'.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:52 schreef planethugo het volgende:
sefke zegt een hoop maar eigenlijk helemaal niks. Geloofwaardig als je in a'dam woont en niks van de situatie weet maar steeds meer limburgers beginnen in te zien dat de plannen aan alle kanten rammelen
Weet je überhaupt wel de betekenis van 'objectief' ?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:49 schreef DaDude1987 het volgende:
Wow, wat een objectief stuk! Nu gaan we er anders over denken! bedankt!
Jij bent het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:41 schreef blonchi het volgende:
[..]
Weet je überhaupt wel de betekenis van 'objectief' ?
Nee jij trekt volle stadionsquote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:32 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Jij bent het in ieder geval niet.
tvp
Sef kort samengevat:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:55 schreef Professional het volgende:
Niks gezien gisteren, maar goed ook. Sefke verkondigd al jaren onzin.
Je blijft ook maar dooremmeren, hè?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:35 schreef DarkShine het volgende:
Ik stelde een vraag waarom ze de begrotingen van Roda & Fortuna bij elkaar optelden en daarbij vergaten dat een behoorlijk deel van die sponsoren aftaait en je het shirt maar eenmalig kunt verkopen.
Ook niet doorgekomen.
Fusie zal dan niet doorgaan, maar het voortbestaan van Roda lijkt dan ook op te houden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:12 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Gaat een evt. fusie ook door wanneer Roda onverhoopt mocht degraderen? Gezien het spelersmateriaal zou dat nergens op slaan, de huidige stand is echter niet bepaald florissant. Na komend weekend zou je zo maar eens 17e kunnen staan..
Omdat men de begroting (al dan niet op langere termijn) dan niet rond krijgt?quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Fusie zal dan niet doorgaan, maar het voortbestaan van Roda lijkt dan ook op te houden.
dat weet niemand. Failliet laten ze roda zowiezo niet gaan, daarvoor heeft de gemeente teveel geld en belang bij t stadion etc. Fusie is iig wel gebasseerd op eredivisiequote:Op woensdag 11 februari 2009 10:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Fusie zal dan niet doorgaan, maar het voortbestaan van Roda lijkt dan ook op te houden.
je doet je avatar echt eer aan, muppetquote:Op woensdag 11 februari 2009 03:14 schreef blonchi het volgende:
[..]
Je blijft ook maar dooremmeren, hè?
Alsof jouw gebral zal helpen.
Je houdt helemaal niet van voetbal. Je bent verknocht aan vastgeroeste tradities. Het leven gaat verder, knul.
Wees eens wat dynamischer.
Ik was samen met mijn vader bij die wedstrijd en het was waarschijnlijk de beste wedstrijd die Roda ooit gespeeld heeft (al komt PSV-uit vorig seizoen dichtbij). Misschien zelfs wel één van de beste wedstrijden die ooit in de Eredivisie gespeeld is. Zowel Roda als Ajax speelde geweldig die avond. Na afloop kreeg Roda een staande ovatie van het Ajax-publiek.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 03:53 schreef TheZapster het volgende:
Mijn allereerste uitwedstrijd was Roda JC - Ajax in 1995 toen Roda echt een superelftal had![]()
De samenvatting was toen deels live...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik was samen met mijn vader bij die wedstrijd en het was waarschijnlijk de beste wedstrijd die Roda ooit gespeeld heeft (al komt PSV-uit vorig seizoen dichtbij). Misschien zelfs wel één van de beste wedstrijden die ooit in de Eredivisie gespeeld is. Zowel Roda als Ajax speelde geweldig die avond. Na afloop kreeg Roda een staande ovatie van het Ajax-publiek.
Ik was er ook, was ook een prachtwedstrijd.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik was samen met mijn vader bij die wedstrijd en het was waarschijnlijk de beste wedstrijd die Roda ooit gespeeld heeft (al komt PSV-uit vorig seizoen dichtbij). Misschien zelfs wel één van de beste wedstrijden die ooit in de Eredivisie gespeeld is. Zowel Roda als Ajax speelde geweldig die avond. Na afloop kreeg Roda een staande ovatie van het Ajax-publiek.
Onderbouw dan eens waarom. Net zoals de stuurgroep roep je continu wat zonder ook maar iets te onderbouwen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:57 schreef blonchi het volgende:
[..]
Ik was er ook, was ook een prachtwedstrijd.![]()
Maar we leven NU. De kans dat we ooit zoiets meemaken met Roda is zo goed als nihil.
Dus bundelen die krachten!
Wat ik me vooral herinner is dat mijn altijd rustige vader na de 0-1 van Graef extatisch in de hekken hing.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De samenvatting was toen deels live...
quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat ik me vooral herinner is dat mijn altijd rustige vader na de 0-1 van Graef extatisch in de hekken hing.
En dat is dan ook een belangrijk argument tegen een fusie. Roda kan mij (en dus ook mijn vader) tot in het diepst van mijn ziel raken, zoals weinig andere dingen dat kunnen Een fusieclub zal dat gevoel nooit kunnen evenaren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:21 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Rrrr, dat zijn de mooiste momenten. Zo kan ik mij nog herrineren dat mijn vader met zijn 1.65 zo uitzinnig sprong dat hij een basketbal had kunnen dunken
(met zijn 110 kilo)
pssst....Mijnheer de filosoof, Roda is ook een fusieclub.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een fusieclub zal dat gevoel nooit kunnen evenaren.
Dat weet ik, maar ik bedoel een nieuwe fusieclub die Roda doet verdwijnen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:15 schreef blonchi het volgende:
[..]
pssst....Mijnheer de filosoof, Roda is ook een fusieclub.
ok...quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:15 schreef Plato1980 het volgende:
Reginald Thal en Ivar Hoekstra.
Ja, hoe kom je eropquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:16 schreef LeonH het volgende:
Hij denkt dat je meer gastvrijheid uit Fortuna kunt halen en that's it![]()
![]()
Ik weet niet of ze anti-fusie zijn, maar ze tonen zich wel kritisch.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:19 schreef LeonH het volgende:
Gelukkig proberen die andere 3 wat tegengas te geven. Merkt aan hun ook dat ze lichtelijk anti-fusie zijn
Inderdaad, die man is een schande voor de club. Wat mij betreft rot het hele bestuur en management op en komt er een nieuw bestuur met echte Roda-mensen (bijvoorbeeld Hubert Vakan, Harry Laeven en Frans Timmermans) om de schade die de afgelopen maanden is aangebracht zo snel mogelijk te herstellen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:23 schreef LeonH het volgende:
Degraderen is degraderen en dat hoort bij sport. Komt over van lekker belangrijk. Nou leuk, dat is dan je voorzitter. Ze zijn altijd maar aan het roepen dat Roda dan de klote op is, en met dat luchtkasteel zouden ze wel opeens alles kunnen opstarten en groeien.
wat een lulkoek.
Een jurist met een rond brilletje. Wat een kwal.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:14 schreef Plato1980 het volgende:
En dat is dan je voorzitter. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Ik vrees dat er meer duidelijkheid is dan me lief isquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:37 schreef iehlaak het volgende:
En nu ben ik godverdomme toe aan duidelijkheid. Ik wordt hier echt niet goed van....
Degradatie word langzaam een feit, dit lamlendige elftal zal play-offs niet overleven!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:36 schreef iehlaak het volgende:
nacompetitie of direct?
Dat is Roda toch ookquote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:41 schreef DarkShine het volgende:
Ik voel me, na het kijken van het duel via Eredivisie Live, alsof ik zojuist op bezoek ben geweest ben een terminaal zieke...
zelfde hierquote:Op zondag 15 februari 2009 00:35 schreef Schimpie het volgende:
Ik kan er eigenlijk niet echt rouwig om zijn.
Roda was pas kansloos gisteren.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
hey graflul waarom rot jij niet op uit dit topic met die kansloze opmerkingen
Kansloos?quote:Op zondag 15 februari 2009 12:37 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
hey graflul waarom rot jij niet op uit dit topic met die kansloze opmerkingen
quote:Op zondag 15 februari 2009 13:19 schreef Plato1980 het volgende:
Ach dat weet je bij NAC. Ze beroepen zich er altijd op een voetbalbolwerk te zijn, of zoals men in Duitsland Kerkrade zegt een Traditionsverein, maar veel verder dan eisen dat het avondje NAC op zaterdagavond om 20.00 uur plaatsvindt gaat dat niet.
wie plaatst die pro-fusie uitspraken van derksen en co steeds op de wsu site? Je hebt altijd debielen die zoiets gelovenquote:Op maandag 16 februari 2009 17:08 schreef DarkShine het volgende:
http://www.soccernews.nl/articles/501
WSU & FP'98 laten wegens fusieperikelen, terecht, geen bussen meer rijden dit seizoen.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vrijdag allemaal carnaval vieren en diegene die de wedstrijd willen zien kijken wel op Eredivisie Live .... neem niet aan dat er veel volk meekomt uit Limburg is het meer of minder dan 25 ? of is er niks over bekend ?
Zaterdag was het uitvak ook al zo goed als leeg en wat er nog zat waren grotendeels kinderen en 'geestelijk beperkten' om het zo maar eens te zeggen. Dat krijg je als je een trotse club de nek omdraait en wilt vervangen door een nietszeggend gedrocht.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vrijdag allemaal carnaval vieren en diegene die de wedstrijd willen zien kijken wel op Eredivisie Live .... neem niet aan dat er veel volk meekomt uit Limburg is het meer of minder dan 25 ? of is er niks over bekend ?
quote:Faillissement dreigt voor tobbend Roda JC
EXCLUSIEF - Een fusie met Fortuna Sittard is in de maak, maar het is nog maar de vraag of Roda JC het huidige seizoen kan uitzingen. De club uit Kerkrade kampt met acute financiële problemen. Het tekort zou opgelopen zijn tot drie miljoen euro, de club is niet langer in staat om de salarissen en de maandelijkse hypotheeklasten te betalen.
Uit pure noodzaak wendde de leiding zich tot externe geldschieters, zonder resultaat. Onder meer topman Henk Maassen van vastgoedbedrijf Stienstra en textielbaron Arnold Hendriks, die de club in het verleden al vaak uit de brand hielpen, zijn niet van plan nog een helpende hand toe te steken.
'Ik wil niet reageren op namen', reageert algemeen directeur Huub Narinx van Roda JC, 'maar van externe financiers hoeven we inderdaad niets meer te verwachten. Er is een aantal mensen dat ons in het verleden, en ook dit seizoen, heeft geholpen. Maar de huidige problemen kunnen ook zij niet meer oplossen.'
Alle hoop van de club is nu gericht op de gemeenteraad van Kerkrade. Die vergadert woensdagavond over het nemen van een meerderheidsbelang in het Parkstad Limburg Stadion voor een bedrag van drie miljoen euro. Met dat geld kan Roda volgens Narinx voorlopig weer ademhalen.
'Dan halen we het einde van het seizoen. Ik heb goede hoop dat de gemeente ons gaat helpen, de politiek onderschrijft het belang van Roda voor Kerkrade. Maar als het besluit negatief uitvalt, dan wordt de situatie acuut penibel. We hebben tot nu toe nog aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, maar dat wordt dan vrijwel onmogelijk. In dat geval kunnen we een faillissement niet uitsluiten', verzucht Narinx.
VI
Dat is allang achterhaalt nieuws (dat tevens ook al van de baan is!), dat veroorzaakt is door die arme meneer Kuijer.quote:
Achterhaald? De directeur gaf in VI toch min of meer wel toe dat het klopte wat Derksen zei.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat is allang achterhaalt nieuws (dat tevens ook al van de baan is!), dat veroorzaakt is door die arme meneer Kuijer.
Had je anders verwacht dan? Die man stuurt op FC Limburg aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Achterhaald? De directeur gaf in VI toch min of meer wel toe dat het klopte wat Derksen zei.
Succes jongens
Directeur is een groot woord. De beste man is zo naïef dat die zich als trekpop laat gebruiken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Achterhaald? De directeur gaf in VI toch min of meer wel toe dat het klopte wat Derksen zei.
Succes jongens
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Directeur is een groot woord. De beste man is zo naïef dat die zich als trekpop laat gebruiken...
Het verschil is dat we hier puur alleen naar de feiten hoeven te kijken om te zien wat er gaande is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje als de 9/11-conspiracy aanhangers.
quote:Met Frank van den Wall Bake's vorige 'toponderzoek' liep het slecht af.. dinsdag 17 feb 2009 01:36uur
Begroting Handbalfusie enkel nog gebaseerd op overheidsgelden
Frank van den Wall Bake. Voor dit soort individuen zijn vele, vele bijnamen denkbaar. Geen enkele dekt de gehele lading. Afgelopen week nog werd het Fanproject '98 benaderd door Wout van Erven, journalist van Een Vandaag, of wij wilden meewerken aan een item. Hij had ook al met Frank van den Wall Bake gesproken en deze had hem gezegd achter Vergoossens woorden te staan. Toen wij hem erop wezen dat dit logisch was, aangezien beiden in de stuurgroep zitten gaf Wout aan dat Van den Wall Bake 'eenzelfde lot voor Roda zag weggelegd als voor Veendam, Telstar, Excelsior en Dordrecht'. Dat u even weet hoe Van den Wall Bake over onze club, die 35 jaar onafgebroken in de Eredivisie speelt en iedere 14 dagen 14.000 toeschouwers trekt, denkt. 'Een deskundig man, het beste van het beste', aldus Narinx. Een sufferd van de bovenste plank, volgens ondergetekende. En dan drukken we ons nog beleefd uit. Denkt hij nu echt hiermee de meute zover te krijgen dat ze in zijn 'expiriment' (want anders valt deze bizarre fusiepoging niet te noemen) trappen? Arie de Zeeuw, 'chef de communication' van de stuurgroep ontkende vorige week op de hoogte te zijn van het verleden van zijn 'stuurgroeppartner' Frank van den Wall Bake. Logisch niet, De Zeeuw weet donders goed dat de vorige fusiepoging van Frank dramatisch afliep..
De Limburg Lions. We hebben het hier niet over een circus-attractie. Dit is de door Frank van den Wall Bake ontworpen naam voor het 'topteam' uit de Limburgse handbalwereld. Het was al langer bekend dat deze fusie qua publieke belangstelling een complete flop was. Lege tribunes en dat kwam echt niet alleen door de onmogelijk lelijke naam die Frank verzon.
Net als bij onze club deed Frank ook bij deze fusie namens de ambitieuze Gouverneur Frissen het 'marketingwerk'. Of Frank zich toen ook met name op 'zijn goede gevoel' beroepen heeft bij zijn zoektocht naar financiers weten wij niet, maar hij kreeg een budget rond van ¤ 250.000,-. Een behoorlijk budget voor handbalbegrippen. Naar draagvlak onder het publiek was overduidelijk geen onderzoek gedaan, maar de financiering had Van den Wall Bake prima voor elkaar. En zeg nu zelf: wat boeien Frank die schreeuwlelijkerds langs de lijn nu helemaal? Het is voor hem toch maar een expiriment?
Het budget van de handbalploeg was opgebouwd uit 2 componenten. Enerzijds deed de overheid een flinke duit in het zakje. De gemeente Sittard, de gemeente Beek, Huis van de Sport (tevens een overheidsinstantie) en de provincie Limburg brachten in totaal ¤ 140.000,- in. De sponsoren Krekels Uitzendbureau, Helwig, BeeOne en Flexpoint namen het leeuwendeel van de overige ¤ 100.000,- voor hun rekening. Inmiddels zijn de laatste 4 allemaal uit dit fusiegedrocht gestapt. Waarschijnlijk zagen zij in dat het ook handig is dat er ook publiek aanwezig is om de sponsoring waar te nemen. Een goede naam is op zijn minst 'handig'. Dit betekent niets minder dan dat de handbalfusie inmiddels louter nog financieel gesteund wordt door de overheid..
Staat dat lot het fusiegedrocht dat Frank nu wil creëren ook te wachten? Laten we het hopen, dan zou dit wederom alleen door enkele bestuurders en uiteraard Frank 'Expiriment' Van den Wall Bake gewenste gedrocht een snelle dood sterven. Frank zal er geen seconde slechter van slapen..
Lekker makkelijk om Kuijer de schuld te geven. Ze hebben nu eenmaal geen Ome Nol meer, die hen even kan injecteren met een paar miljoen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat is allang achterhaalt nieuws (dat tevens ook al van de baan is!), dat veroorzaakt is door die arme meneer Kuijer.
voor een buitenstaander klinkt het idd zo maar het hele fusiegebeuren is écht een soort van samenzwering. De limburgse kranten, kesler en zijn holmaatje derksen doen gezellig mee om maar vooral alles aan te grijpen dat een fusie echt echt echt de enige mogelijkheid is. Als je je wil inlezen, ga eens naar Fanproject98.nl. Ben de puf kwijt om voor de zoveelste keer alles uit te leggen. Komt erop neer dat er voor een fusieclub helemáál geen perspectief is en het huidige bestuur alleen voor haar eigen glorie een nieuwe club wil maken. Een stuurgroep die ergens op aanstuurt vanaf het begin waarin alleen uitgesproken voorstanders inzitten, als balkenende zoiets flikt dan staat het land op zijn kop...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje als de 9/11-conspiracy aanhangers.
het is gewoon het gevolg van jarenlang wanbeleid.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 08:21 schreef Votz het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om Kuijer de schuld te geven. Ze hebben nu eenmaal geen Ome Nol meer, die hen even kan injecteren met een paar miljoen.
Uit de jeugd is bijna nooit iets uitgekomen en zo'n goede opleidingsinstituut had Roda JC niet echt. Fortuna daarentegen wel weer, maar dat is behoorlijk in de slop geraakt. Ome Nol had een goede kijk op spelers, kocht ze goedkoop in en werden weer duur verkocht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:24 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
het is gewoon het gevolg van jarenlang wanbeleid.
Geen bedrijfsplan, geen investreingen in de jeugd, geen duidelijke uitstraling, slecht in en verkoopbeleid, geld investeren in managmentfuncties in plaats van spelersgroep en een veels te duur stadion dat men in eigen bezit wilde houden en waar men vervolgens geen inkomsten trok uit concerten e.d.
Kortom totaal mismanagement. En waarom zou dit met een fusie met dezelfde bestuurders opeens beter gaan? Ik ben niet tegen een fusie maar dan moet er wel vooruitgang in zitten. Zie jij hem?
Tot nog toe zijn alle bezoekende supporters eensgezind geweest met ons. Ik verwacht van jullie ook niet anders.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:36 schreef Roberto258 het volgende:
Pfff zware tijden voor de Roda supporter. Ik hoop dat het goed afloopt voor jullie, want het is gewoon een leuke club met leuke supporters. Op 28 februari ben ik erbij in het uitvak en ik hoop oprecht dat er geen pro FC Limburg liederen te horen zullen zijn vanuit het uitvak.
Groningen & Lienden hadden de moeite genomen om pro FCL doekjes te maken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:55 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn alle bezoekende supporters eensgezind geweest met ons.
Groningen? ....Hmmm, k begin oud te worden geloof ik...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Groningen & Lienden hadden de moeite genomen om pro FCL doekjes te maken...
Gerrie Sendenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef Votz het volgende:
[..]
Uit de jeugd is bijna nooit iets uitgekomen en zo'n goede opleidingsinstituut had Roda JC niet echt. Fortuna daarentegen wel weer, maar dat is behoorlijk in de slop geraakt. Ome Nol had een goede kijk op spelers, kocht ze goedkoop in en werden weer duur verkocht.
Ik moet wel zeggen dat het een mooi stadion is en ik zou het ook graag in eigen bezit houden als het mogelijk was. Misschien hebben ze zich daarmee in de vingers gesneden, dat weet ik niet.
Sinds Luhukay daar weg is speelt hij ook niet meer, dit seizoen 13 wedstrijden en dat waren volgens mij de eerste 13quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:25 schreef LeonH het volgende:
Brouwers schijnt het nu ook aardig te doen bij Gladbach, hij speelt iig zowat iedere week.
quote:KAARTVERKOOP VITESSE-RODA JC AANGEPAST 17-02-2009
Vrije verkoop
Voor de competitiewedstrijd aanstaande vrijdag tegen Roda JC is de kaartverkoop aangepast. Voor dit duel is er nu vrije verkoop. Dat betekent dat zonder enige restricties kaarten kunnen worden gekocht bij TicketBox of de Vitesse Fanzone (GelreDome). Vitesse-Roda JC wordt vrijdag 20 februari om 20.45 uur gespeeld
quote:Kerkrade redt Roda JC wellicht onder voorwaarden
Onder zwaar protest en met felle aanvallen op het bestuur van Roda JC gaat de gemeenteraad van Kerkrade woensdagavond wellicht onder voorwaarden akkoord met een injectie van drie miljoen euro in de Kerkraadse voetbalclub.
Kerkrade
Door Jos van den Camp
De raad wil wel een grondig onderzoek naar de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en sluit personele consequenties binnen de top van de club niet uit.
De raad zal naar alle waarschijnlijkheid woensdagavond nog per motie een onderzoek eisen naar de rol van de verantwoordelijke voetbalbestuurders die 'dit financieel wanbeleid' bij de club hebben veroorzaakt.
Gemeenteraadsfracties spreken allemaal van voldongen feiten en wurgconstructies waarin ze terecht zijn gekomen. Partijen voelen zich overvallen door de slechte financiële positie van de club. Uitermate fel was John Roland van de coalitiepartij Burgerbelangen. Hij voelt zich gechanteerd en bewust misleid. ,,Ze weten dat we ze niet failliet laten gaan'', zei hij. De VVD sprak over bestuurders die er een puinhoop van hebben gemaakt en van een raad die nu een doodziek vogeltje in de lucht moet houden zonder dat men weet hoe het met hem afloopt.
ld.nl
Klinkt goed. Maar in politici heb ik niet zo veel vertrouwen...quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
wat ik zoal hoor is het positief wat er in de raadszaal vanavond verteld is, men spreekt over wanbeleid en de bestuurders aansprakelijk stellen. Dit klinkt als muziek in de oren. Weg met het bestuur en een echt RODA JC bestuur
[..]
Er zijn volgend jaar raadsverkiezingen en dat kan nog weleens gunstig voor Roda uitpakken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:54 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar in politici heb ik niet zo veel vertrouwen...
Je bedoelt de voorzitter van TOFquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:12 schreef LeonH het volgende:
Was ook ene zeer begaan voor het behoud van Fortuna terwijl de rest er niks van wilde weten.
Is die ook raadslid?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bedoelt de voorzitter van TOF
Ik meen zoiets te hebben meegekregen...quote:
Ah, Harm wordt kennelijk onder curatele gesteld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef DarkShine het volgende:
Rene Trost is per direct toegevoegd aan de technische staf, hij is terug in zijn oude functie als assistent.
Bron: LDPravda
was niet de voorzitter van tof, heb t ook gezien. Was iemand bezig dat ie brieven kreeg van fortuna supporters uit alle stadsdelen dat fortuna behouden moest blijven, en (geloof) groenlinks die zeiden dat ze er niets van wilde weten kreeg toen de opmerking dat ze al schuim op de bek kregen als het woord fortuna viel. Dat werd als onfatsoenlijk ervaren en dus kreeg die pro-fortuna partij een spreekverbodquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bedoelt de voorzitter van TOF
Dat was inderdaad niet de voorzitter van TOF, maar Wil Krekels lid van de stadspartij Sittard-Geleen-Born (SGB). Helaas is dat de oppositie.... Met mensen als Muijtjens van Groen Links zal er nooit geld naar een BVO gaan, of het nu Fortuna of een fusieclub is. Dat is ook het enige wat je kunt zeggen van de gemeenteraad in Sittard, dat ze rechtlijnig zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
was niet de voorzitter van tof, heb t ook gezien. Was iemand bezig dat ie brieven kreeg van fortuna supporters uit alle stadsdelen dat fortuna behouden moest blijven, en (geloof) groenlinks die zeiden dat ze er niets van wilde weten kreeg toen de opmerking dat ze al schuim op de bek kregen als het woord fortuna viel. Dat werd als onfatsoenlijk ervaren en dus kreeg die pro-fortuna partij een spreekverbod
Hier te zien
Sinds Erkens er zit wordt er niks meer aan een beleid gedaan, dat roep ik al een paar jaar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:51 schreef planethugo het volgende:
ja maar het probleem bij fortuna is dat het gewoon niet rendabel is, na het saneren van Mommertz was de club weer gezond maar een jaar ofwat later was het weer een puinhoop, daarna werd weer gesaneerd en weer werd het een puinhoop. Waarom hebben andere eerste divisieclubs die problemen niet?
in de eerste divisie gaan ook stukken kleinere bedragen om maar toch is er steeds een flinke schuld.
dat TOF heb ik wel respect voor, die proberen er tenminste nog wat van te maken. Maar de problemen waren ook voor Erksen zijn komst al een paar keer heel erg nijpend, dat kan je niet ontkennen. Sinds wanneer zit erkens daar eigenlijkquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:10 schreef Evertje het volgende:
[..]
Sinds Erkens er zit wordt er niks meer aan een beleid gedaan, dat roep ik al een paar jaar.
Als je ziet wat TOF voor elkaar krijgt in een paar maanden, begroting opstellen van 2.2 miljoen (veilig opgesteld, missen zelfs nog posten die ook tonnen opleveren). Erkens heeft gewoon geen beleid uitgevoerd, commerciele mensen mogen niet eens hun werk doen.
Ik denk trouwens wel dat andere eerstedivisieclub die problemen hebben. KNVB wil niet voor niks naar 12 clubs toe.
idd ja. Hoe dom kun je zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Buitengewoon trieste actie van die Vitessefans, en dat bij een club die zelf alleen nog maar bestaat dankzij tientallen miljoenen overheidssubsidie.
Dat klopt, al kan het paradoxaal genoeg ook juist de redding van de club betekenen.quote:
Heb Roda altijd een mooie club gevonden. De Bekerfinale tegen Heerenveen was geweldig al die hype om die kutFriezen terwijl het voor Roda ook een geweldige prestatie was de finale te behalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt, al kan het paradoxaal genoeg ook juist de redding van de club betekenen.
Goed niet, maar het zou wel de laatste fundamenten onder een fusie weg kunnen slaan. De schuldigen aan deze malaise staan nu al onder druk en degradatie zou ervoor kunnen zorgen dat zij moeten opstappen. Dan zouden we met echte Rodamensen de club opnieuw op kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb Roda altijd een mooie club gevonden. De Bekerfinale tegen Heerenveen was geweldig al die hype om die kutFriezen terwijl het voor Roda ook een geweldige prestatie was de finale te behalen.
Maar leg eens uit waarom het goed zou zijnj als jullie degraderen .
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Goed niet, maar het zou wel de laatste fundamenten onder een fusie weg kunnen slaan. De schuldigen aan deze malaise staan nu al onder druk en degradatie zou ervoor kunnen zorgen dat zij moeten opstappen. Dan zouden we met echte Rodamensen de club opnieuw op kunnen bouwen.
Roda heeft potentie genoeg, dat blijkt uit diverse onderzoeken, Kuijer en co hebben de club doelbewust kapotgemaakt om hun prestigeobject er doorheen te drukken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.
Maar Roda presteert al jaren niet meer over Fortuna maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda heeft potentie genoeg, dat blijkt uit diverse onderzoeken, Kuijer en co hebben de club doelbewust kapotgemaakt om hun prestigeobject er doorheen te drukken.
Je moet niet alles geloven wat Johan Derksen zegt.
Nou ja. Vorig jaar bekerfinale.....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar Roda presteert al jaren niet meer over Fortuna maar te zwijgen.
Trouwens was Jeu Sprengers niet de grootste lobbyist ?
En zonder de play-offs hadden we in 07 gewoon Europees voetbal gehaald.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:53 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nou ja. Vorig jaar bekerfinale.....
Yep. Zonder Nol Hendriks had Roda JC nu op het niveau Fortuna gespeeld waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar Roda presteert al jaren niet meer
Meteen het probleem. Roda kan haar prestaties niet communiceren en verkopen. Zelfs mensen die het voetbal volgen denken dat Vitesse, Twente, Utrecht en bij voorkeur Heerenveen het veel beter gedaan hebben de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks. Roda JC heeft clubs als AZ, Twente, Groningen en Heerenveen niet meer in zicht. Ook clubs als NEC, FC Utrecht en NAC zijn verder. Bij Roda is al jaren een dalende lijn zichtbaar en het lijkt elk jaar erger te worden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.
Verdiep je eens in de materie voordat je weer begint te raaskallen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks.
Maar die kneusjes in het bestuur vonden hem maar lastig. Ze moesten het allemaal zelf doen en professionaliseren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Zonder Nol Hendriks had Roda JC nu op het niveau Fortuna gespeeld waarschijnlijk.
Je slaat de spijker op z'n kop. In marketingopzicht heeft Roda en in het bijzonder Marcel Michiels gigantisch gefaald.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Meteen het probleem. Roda kan haar prestaties niet communiceren en verkopen. Zelfs mensen die het voetbal volgen denken dat Vitesse, Twente, Utrecht en bij voorkeur Heerenveen het veel beter gedaan hebben de afgelopen jaren.
Praat niet over zaken waar je niets over weet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef Halcon het volgende:
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks.
Als ik in mijn bedrijf zo slecht werk lever gaan we failliet en krijg ik een schop onder mijn hol. Zij zeuren dat ze te weinig krijgen van de overheid. Dat Som c.s. er maar eens de bezem doorhaalt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:59 schreef Plato1980 het volgende:
Je slaat de spijker op z'n kop. In marketingopzicht heeft Roda en in het bijzonder Marcel Michiels gigantisch gefaald.
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:00 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Praat niet over zaken waar je niets over weet.
Het is geen vergane glorie? Waarom quote je de rest van de post niet?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de materie voordat je weer begint te raaskallen.
Dat is wel triest. Mismanagement, geld vragen en krijgen en dan zeuren dat je te weinig krijgt. Bij een normaal bedrijf zou zo iemand allang op straat staan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:59 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Maar die kneusjes in het bestuur vonden hem maar lastig. Ze moesten het allemaal zelf doen en professionaliseren.
Nu krijgt onze algemeen directeur het voor elkaar om te zeuren als de gemeente maar een miljoen geeft om de problemen die ze zelf veroorzaakten op te lossen. Waar haal je het lef vandaan. Incompetente sukkel.
Klopt. Maar dat is met PSV en Ajax ook het geval.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.
Clubs als Twente, Groningen en Heerenveen zijn niet meer in te halen voor Roda.
Nu ook weer de financiele problemen (heeft dat wat te maken met Wolbers?) en ik trek toch de conclusie dat prestaties in het verleden leuk zijn, maar dat we geen herhaling van deze prestaties hoeven te verwachten de komende 10 jaar.
Yep, maar dat heb ik op het forum (met name over PSV) ook al eerder aangegeven. PSV is vergelijkbaar met Roda JC.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:04 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is met PSV en Ajax ook het geval.
Op dit moment lopen met name Twente en Heerenveen ver voor op Roda, dat is waar, maar dat kan over een aantal jaar weer anders zijn. Daar ziet het nu niet naar uit, ook dat is waar, maar je kunt gewoon niet zeggen hoe de wereld er over vijf of tien jaar uit ziet. Twente was vijf jaar geleden bijna failliet en Groningen speelde tien jaar geleden in de eerste divisie. Nu gaat Roda door een moeilijke fase heen, maar ook dat kan weer veranderen. Mits de echte Rodamensen opstaan, de verraders en incapabelen eruitgooien en de club opnieuw gaan opbouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.
Clubs als Twente, Groningen en Heerenveen zijn niet meer in te halen voor Roda.
Roda heeft een vaste basis van circa 7.000 supporters. Ik zie dit niet snel afnemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:08 schreef Halcon het volgende:
Ook kunnen beide clubs niet terugvallen op een jeugdopleiding en ik moet nog zien in hoeverre beide clubs de supporters kunnen vasthouden indien er enkele jaren minder (ten opzichte van het verleden) gepresteerd zal worden.
Het zou best anders kunnen zijn over een aantal jaar, maar dan moeten er hele rare dingen gebeuren. Bij Groningen en Twente zijn de schouders er onder gezet en in een aantal jaren zijn er stabiele subtoppers uit voortgekomen, Twente doet nu zelfs voor het 2e jaar mee om CL-voetbal.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op dit moment lopen met name Twente en Heerenveen ver voor op Roda, dat is waar, maar dat kan over een aantal jaar weer anders zijn. Daar ziet het nu niet naar uit, ook dat is waar, maar je kunt gewoon niet zeggen hoe de wereld er over vijf of tien jaar uit ziet. Twente was vijf jaar geleden bijna failliet en Groningen speelde tien jaar geleden in de eerste divisie. Nu gaat Roda door een moeilijke fase heen, maar ook dat kan weer veranderen. Mits de echte Rodamensen opstaan, de verraders en incapabelen eruitgooien en de club opnieuw gaan opbouwen.
Hoeveel komen er nu? 15.000?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:12 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Roda heeft een vaste basis van circa 7.000 supporters. Ik zie dit niet snel afnemen.
Gemiddeld 14k denk ik. Overigens zal de vaste basis bij veel subtoppers niet veel hoger of lager liggen dan 7k. Zelfs bij een club als Feyenoord ligt dit niet hoger van 22k.quote:
Zeker, Twente heeft zich groots ontwikkeld en daar moet Roda inderdaad een voorbeeld aannemen. Er zal het nodige moeten veranderen, maar ik sluit zeker niet uit dat het kan. Men kan wel denigrerend over Roda doen, maar de club speelt niet voor niets al 36 jaar op rij Eredivisie, waarvan het overgrote deel in het linkerrijtje. Dat is geen toeval en zeker ook niet volledig toe te schrijven aan Hendriks, want lang voordat hij bij de club kwam was dat al zo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:16 schreef Halcon het volgende:
.
Ik denk dat Roda een voorbeeld moet nemen aan FC Twente. Dat is nu makkelijk praten natuurlijk, maar die club stond er een tijd terug niet best voor en is terug gegaan naar de basis. Met behoud van club en cultuur is er toch een behoorlijke club uit de grond gestampt die nog steeds groeit,
Geen idee, maar het zal vergelijkbaar zijn. Het is wel zo dat een paar seizoen goed presteren of een paar seizoen slecht presteren het aantal toeschouwers kan laten fluctueren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Gemiddeld 14k denk ik. Overigens zal de vaste basis bij veel subtoppers niet veel hoger of lager liggen dan 7k. Zelfs bij een club als Feyenoord ligt dit niet hoger van 22k.
Het is niet mijn bedoeling om denigrerend te doen natuurlijk, ik wilde alleen aangegeven dat alles gebaseerd is op het verleden. Natuurlijk is historie prachtig, maar het draait vooral om de dag van vandaag en morgen. De realiteit is gewoon dat Roda geen subtopper meer te noemen is en steeds verder dreigt af te dalen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeker, Twente heeft zich groots ontwikkeld en daar moet Roda inderdaad een voorbeeld aannemen. Er zal het nodige moeten veranderen, maar ik sluit zeker niet uit dat het kan. Men kan wel denigrerend over Roda doen, maar de club speelt niet voor niets al 36 jaar op rij Eredivisie, waarvan het overgrote deel in het linkerrijtje. Dat is geen toeval en zeker ook niet volledig toe te schrijven aan Hendriks, want lang voordat hij bij de club kwam was dat al zo.
Heb niks gezien gister. Wat had dat clubje, dat zelf ook alweer in het rood staat, voor actie dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Buitengewoon trieste actie van die Vitessefans, en dat bij een club die zelf alleen nog maar bestaat dankzij tientallen miljoenen overheidssubsidie.
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heb niks gezien gister. Wat had dat clubje, dat zelf ook alweer in het rood staat, voor actie dan?
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....
Ze speelden al als breinloze b-amateurs, maar die vertoning van gisteren was echt wel een dieptepunt. Voor RJC vooral dan...quote:
Kon mij ook niet vinden in dat spandoek en met mij meerdere maar ja het er welquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Heb het net gekeken. Slechtste wedstrijd die ik ooit van Roda gezien heb denk ik, en dan nog zulke enorme kansen krijgen missen...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....
Vind je het gek?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:05 schreef Mark-Hgl het volgende:Was er echt helemaal geen enkele Roda-supporter naar Arnhem afgereisd?
Ik kan het Castro nog vergeven, alhoewel hij die bal al eerder een trap naar voren had moeten geven.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heb het net gekeken. Slechtste wedstrijd die ik ooit van Roda gezien heb denk ik, en dan nog zulke enorme kansen krijgen missen...
En die 1-0, Castro moet die bal gewoon meteen wegrammen. Dat die onderuit gaat komt gewoonweg door het knollenveld.
Maargoed het fusiegedrocht is onderweg naar Veendam.
Ze zullen wel aan het bier zitten en een polonaise lopenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nee...![]()
http://www.rodajc.nl/rodajc1/wedstrijden/ <- Blijkbaar kunnen ze daar nog niet geloven dat Roda verloren heeft van Vitesse![]()
ik ga maar eens een goeie vatten vanavond hier om de hoekquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:22 schreef DarkShine het volgende:
Aha, Rodajc.nl heeft toch nog bezoekers. Niet gedacht
Maar ik ga maar weer eens naar Heële!
Bron: http://www.rodajcfans.nl/quote:Brief Bjorn Jegers aan advocaat Stichting Roda JC zaterdag 21 feb 2009 12:36uur
Vanmorgen stond er een artikel in het Limburgs Dagblad over de brief die Bjorn Jegers, advocaat van de supportersverenigingen West Side Ultras en Fanproject, gestuurd heeft naar advocaat Mookhram van de Stichting Roda JC. Volgens Jegers is de Stichting Roda JC naar aanleiding van de nieuwe ontwikkelingen verplicht een veto uit te spreken over de fusie. Door de uitspraken van burgemeester Som en Roda-voorzitter van Eijndhoven in het L1-programma De Aftrap, mag geconcludeerd worden dat de continuiteit van Roda JC niet in gevaar komt. Ook werd duidelijk dat er niet meer gekeken wordt naar een stand alone versie van Roda JC. Deze gegevens zouden volgens Jegers aanleiding moeten zijn voor de Stichting een veto uit te spreken. Natuurlijk willen wij jullie de gehele inhoud van de brief aan advocaat Mookhram van de Stichting Roda JC niet onthouden
Heerlen, 19 februari 2009
Betreft : Roda JC fans / advies
Ons Kenmerk : 08-0137
Uw kenmerk : --
Amice,
Tijdens de vergadering in het Parkstad Limburg Stadion op 18 december 2008 lieten uw cliënten de supporters unaniem weten tegen een fusie te stemmen indien de Roda JC stand-alone variant door de Stuurgroep niet grondig zou zijn onderzocht.
In het televisieprogramma De Aftrap op L1 gaf de voorzitter van Roda JC, de heer Van Eijndhoven, vorige week aan dat er helemaal niet werd gekeken naar een stand-alone variant. In een eerder stadium had de Stuurgroep, o.a. bij monde van de heren De Zeeuw en Van de Wall Bake, ook al naar voren gebracht dat de stand-alone variant helemaal geen optie meer was.
Blijkbaar worden uw cliënten door zowel de B.V.O. Roda JC als de Stuurgroep niet serieus genomen.
De supporters houden uw cliënten evenwel aan hun harde toezegging van 18 december 2008. Nu de stand-alone variant niet wordt onderzocht dienen uw cliënten hun veto over de fusie uit te spreken.
Verder sprak ik afgelopen week telefonisch met burgemeester Som van Kerkrade. De burgemeester bevestigde mij dat hij c.q. de gemeente Roda JC in ieder geval niet failliet zou laten gaan. Daarmee is het een gegeven dat ook de continuïteit van Roda JC niet in gevaar komt. Gelet op het feit dat uw cliënten de cultuurbewakers van Roda JC zijn kunnen zij op basis van de statuten thans niet anders dan hun veto over de fusie uitspreken.
Ook wijs ik uw cliënten op het feit dat volgens de jaarstukken van de kamer van koophandel Fortuna Sittard kampt met een schuldenlast van ruim 12 miljoen euro. Dat lijkt mij een interessant bericht voor uw cliënten. Ofwel de fusieclub wordt namelijk opgezadeld met een enorme schuld, ofwel de fusieclub begint met een schone lei. In dat laatste geval dringt de vraag zich op hoe en door wie die schuld gefinancierd gaat worden.
Ik verzoek u, welk verzoek u dient op te vatten als een sommatie in de zin der Wet, om namens uw cliënten binnen 10 dagen na heden schriftelijk te reageren op de inhoud van deze brief.
Overigens beraden de supporters zich over het nemen van rechtsmaatregelen in het geval uw cliënten hun eerdere toezegging – inhoudende dat zij tegen een fusie stemmen indien de stand-alone variant niet wordt uitgewerkt – niet nakomen. In de eerste plaats nemen de supporters – zoals u al weet – alsdan het standpunt in dat uw cliënten handelen in strijd met de statuten. Hiervoor worden uw cliënten aansprakelijk gehouden. In de tweede plaats wordt ook een kort geding niet uitgesloten.
In afwachting van uw reactie verblijft,
Met vriendelijke groet,
B.M.A. Jegers
Dat plaatjequote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:06 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Kon mij ook niet vinden in dat spandoek en met mij meerdere maar ja het er wel![]()
Zelfs sommige liederen van achter de trommels waren weer triest maar gelukkig klonken die niet hard.
Voor DS : klik
Ik ben zo flauw geweest om het even door te geven aan een van die pipo's vanquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nee...![]()
http://www.rodajc.nl/rodajc1/wedstrijden/ <- Blijkbaar kunnen ze daar nog niet geloven dat Roda verloren heeft van Vitesse![]()
quote:KirkLazarus zegt: 2-0 bij rust, dus 3-0 (2-0)
KirkLazarus zegt: Hoppa, heb het werk al voor je gedaan, je hoeft alleen even ctrl-c/ctrl-v te doen.
Dat dus!!!quote:Op zondag 22 februari 2009 12:56 schreef Evertje het volgende:
Geef je het fusiegedrocht eigenlijk geen goede basis door het niet meereizen naar uitwedstrijden?
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar ik blijf naar alle wedstrijden van Fortuna gaan zolang de fusie nog niet 100% is. Tot die tijd blijf ik mijn club, de kleuren, de historie, de spelers (die er ook niks aan kunnen doen) steunen. Dat we daarbij protesteren tegen de huidige leiding lijkt me duidelijk. Maar met niet gaan geef je eigenlijk ook een verkeerd signaal af, dat hetje allemaal niet interesseert wat met je club gebeurt.
Ik blijf vechten tot de laatste snik, en als de fusie rond komt zal ik mijn plannen ook niet staken om dat gedrocht kapot te maken.
Roda JC voorzitterBrabander Olaf "wij zijn niet bezig met Roda JC, Roda JC ligt totaal stil" van Eijndhoven en Harm van Veldhoven gaven toch al aan dat wij achter Roda moesten gaan staan zodat de nieuwe fusieclub een flitsende start in de Eredivisie kon maken.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:56 schreef Evertje het volgende:
Geef je het fusiegedrocht eigenlijk geen goede basis door het niet meereizen naar uitwedstrijden?
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar ik blijf naar alle wedstrijden van Fortuna gaan zolang de fusie nog niet 100% is. Tot die tijd blijf ik mijn club, de kleuren, de historie, de spelers (die er ook niks aan kunnen doen) steunen. Dat we daarbij protesteren tegen de huidige leiding lijkt me duidelijk. Maar met niet gaan geef je eigenlijk ook een verkeerd signaal af, dat hetje allemaal niet interesseert wat met je club gebeurt.
Ik blijf vechten tot de laatste snik, en als de fusie rond komt zal ik mijn plannen ook niet staken om dat gedrocht kapot te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:37 schreef zjroentje het volgende:
In de optocht van Sittard.
Het hangt boven Sittard en begint met een J?hij is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
Wat een kut sitequote:Op maandag 23 februari 2009 16:55 schreef methodmich het volgende:
Gaat het al zo rot, krijg je dit ook nog:
www.voetblah.nl
Nee. Wellicht geef je een signaal af, maar zeker niet meer dan dat. Overigens is het maar de vraag wat men doet met het signaal wat een handjevol supporters afgeven.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:56 schreef Evertje het volgende:
Inderdaad. Het mooiste zou zijn als we Fortuna de schuld in de schoenen kunnen schuiven van het mislukken van de fusie en Fortuna daarna de kapot gaat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:36 schreef planethugo het volgende:
de disussie van de vorige pagina over rjc is eigenlijk overbodig, men wil (tenminste dat zegt men) een club 'maken' die een grotere groep supporters en sponsoren aantrekt. Dat kan men vergeten. Een groot gedeelte van de huidige supporters gaat afhaken, de sponsoren zitten er ook niet op te wachten of hebben nu een goed excuus om te stoppen met sponsoren in de huidige financiële tijden en de van de zogeten 'voetballiefhebbers' die er talrijk zouden zijn is het maar de vraag of die wel bestaan. Een nieuwe aanhang maak je niet even in 1 jaar of je moet meteen kampioen worden en dat gaat met de GEHOOPTE begroting van 15 miljoen natuurlijk niet gebeuren. Je hebt minstens 5 jaar nodig om de sympathie van de regio te verdienen en die tijd krijg je in de eredivisie gewoon niet. Kortom een luchtkasteel
En dat is nu juist het probleem. Het bestuur van Roda zit vol met mensen zonder Rodahart, de voorzitter voorop. Roda interesseert ze geen hol en het enige wat Roda kan redden is een soort van staatsgreep.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:24 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Inderdaad. Het mooiste zou zijn als we Fortuna de schuld in de schoenen kunnen schuiven van het mislukken van de fusie en Fortuna daarna de kapot gaat.
Als de knuppels in het bestuur van Roda ook maar enig verstand hebben (waar ik ernstige twijfels bij heb) en Roda willen steunen (waar ik zeker van ben dat ze dit niet willen) dan komt het goed.....
Van de Roda-fan-site...quote:Zaterdag eerste 15 minuten in de omloop blijven! dinsdag 24 feb 2009 13:37uur
Oproep aan alle Roda-fans!
Ons aller Roda JC is niet meer. Tenminste, als het aan dat waardeloze bestuur van ons ligt. Wat ons betreft is er dan ook géén support meer. Als het aan ons ligt sterft het fusiekindje een zeer snelle dood, zonder ons. Om alvast een voorschot hierop te nemen willen wij zaterdag laten zien hoe het vanaf volgend seizoen uit gaat zien. Het bestuur van Fanproject 98 en West Side Ultras roepen iedereen op om zaterdag de eerste 15 minuten weg te blijven van de tribunes en deze periode buiten of in de omloop door te brengen.
Wij beseffen dat iedereen op zijn / haar manier omgaat met de huidige situatie. De één wil helemaal niets meer met Roda te maken hebben zolang het bestuur niet aan een zelfstandig Roda JC wenst te werken, de ander wil zolang het nog Roda is Roda aanmoedigen. Vandaar dat wij hebben gekozen voor een optie die voor iedereen acceptabel zou moeten zijn. Na 15 minuten zullen we dan weer de tribunes gaan bevolken en een ieder die het wilt kan dan Roda JC weer aanmoedigen! Wij hopen dat iedereen beseft dat het bijna te laat is!
Laat dus zien dat u het niet eens bent met de snode plannen van de mensen die er zelf een puinhoop van hebben gemaakt!
Gaat niks worden ben ik bang, de overgrote meerderheid van het gepeupel in de Mijnstreek is te passief voor dit soort dingen.quote:
Moet je de reacties eens lezen. Wat lopen er bij Roda toch veel muppets rondquote:
Olaf kwam in de samenvatting, Vitesse - Roda JC, van Eredivisie Live nog (half)slapend in beeld...quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het bestuur van Roda zit vol met mensen zonder Rodahart, de voorzitter voorop.
Beetje triest ja, sowieso de meeste commentaren getuigen van kleingeestigheid en geen gevoel voor realiteit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Moet je de reacties eens lezen. Wat lopen er bij Roda toch veel muppets rond
En Mardulier en Sutchuin en Kjelleke Knops. Gewoon opstellen die jongens!!quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:28 schreef iehlaak het volgende:
Precies, laat van Tornhout en Vandamme maar eens invallen.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:53 schreef Professional het volgende:
Vankan treed af als voorzitter van de Stichting.
Bericht staat op meerdere sites nu.
quote:Voorzitter Stichting Roda JC stapt op
Geschreven op donderdag, 26 februari om 11:52
Voorzitter Hubert Vankan van de Stichting Roda JC heeft zijn vooraanstaande functie vaarwel gezegd. Hij is van mening dat de stichting niet genoeg doet om Roda JC zelfstandig te houden, en mist daarnaast het gevoel dat hij daar als voorzitter nog iets aan kan doen.
De Stichting Roda JC is bedoeld om de cultuur van de club te bewaken, en kan in haar eentje de fusie dwarsbomen. Wát er zal gebeuren, is echter nog niet duidelijk, maar Vankan heeft het inmiddels wel gehad. Volgens L1 denkt hij als gewoon lid meer te kunnen zeggen naar de buitenwereld. Iets dat hij op dit moment belangrijker acht.
Vankan zal worden opgevolgd voor Jos Muller, die zich de komende tijd bezig zal gaan houden met de mogelijke fusie tussen Roda JC en streekgenoot Fortuna Sittard. De twee clubs zijn op advies van een speciale onderzoekscommissie met elkaar om de tafel gaan zitten om een samengaan te bespreken. Het plan stuit vooralsnog echter op veel weerstand bij de achterban.
Nope, de andere stichtingsleden willen eerst papieren zien voordat een beslissing wordt genomen. Zou jij bij een werkgever een leeg vel papier ondertekenen waar hij na de handtekening alle gegevens gaat invullen die hij zou willen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef DarkShine het volgende:
Vankan was dus monddood gemaakt door andere stichtingsleden, zegt mij genoeg
Mocht het op hun beslissing aankomen heb ik daar geen hoop meer op...
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef iehlaak het volgende:
De stichting kan het tegenhouden, maar reken er maar niet op dat dat gebeurt. Als ze dat doen worden de carrières van Vankan en consorten ouderwets gesloopt. En als toetje krijgen ze het toekomstig faillissement van Roda en Fortuna in de schoenen geschoven.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:54[/url] schreef Plato1980 het volgende:
Vankan zal niet zwichten, als vakbondsonderhandelaar is hij er wel aan gewend om zwaar onder druk gezet te worden, maar voor een aantal anderen zal dat niet gelden. En zelfs als de stichting haar rug recht houdt dan vindt men wel een andere manier.
Hij is dus ook niet gezwicht, hij blijft zich er tegen verzetten, alleen niet in de rol van voorziiter.quote:
Ik hoop dat hij met wat verhalen in de media komt...quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij is dus ook niet gezwicht, hij blijft zich er tegen verzetten, alleen niet in de rol van voorziiter.
Ik kan hier een hele makkelijke reactie geven, maar doe het maar even nietquote:Op donderdag 26 februari 2009 07:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Moet je de reacties eens lezen. Wat lopen er bij Roda toch veel muppets rond
Sarcasme??quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ik kan hier een hele makkelijke reactie geven, maar doe het maar even niet
Om nog even terug te komen op een opmerking hierboven. Roda failliet en Fortuna alleen verder is ook een mooie optie. Nee, waarom kunnen we niet allebei gewoon blijven bestaan, zodat we lekker tegen elkaar in kunnen gaan. Ik moet eerlijk zijn dat ik de laatste maanden meer begrip voor jullie heb gekregen.
ik heb met carnaval nog een poosje met vankan gepraat (en gedronkenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:51 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij met wat verhalen in de media komt...
Wat zei die dan nog over andere leden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:00 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik heb met carnaval nog een poosje met vankan gepraat (en gedronken)en geloof maar dat hij een échte roda-man is en 200% tegen een fusie. Hij zei me dat ze woensdag, gisteren dus, een gesprek hadden en als er dan geen knopen doorgehakt werden er de komende tijd vanalles via de media naar buiten zou komen aangezien hij overal goede relaties met de pers heeft. Zo te zien gaat dit ook gebeuren
![]()
Hij en larry gulpen zijn tegen en die andere zijn wat passievelingen die maar afwachten wat komen gaat. 3 zijn er geloof ik voor en ene zwabbert een beetje maar dat is niets nieuws.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
Wat zei die dan nog over andere leden?
Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken, dat meerdere binnen de stichting tegen zijn.
Toch heb ik het idee dat die tegen de muur worden geduwd, en als ze tegen stemmen er wordt gezegd dat de hele zooi opstapt en hun het zich kunnen uitzoeken, met verantwoording voor al die miljoenen (schuld) op hun nek. Eerlijk gezegd zou ik daar ook voor bedanken.
quote:Stadionverbod voor Roda-aanhangers
De KNVB heeft zeven aanhangers van Roda JC een landelijk stadionverbod opgelegd van 9 jaar. Die straf krijgen de supporters voor het bedreigen van scheidsrechter Pol van Boekel in 2008. Ook hadden ze in april vorig jaar zijn huis en auto beklad.
De bedreigingen waren begonnen na de rode kaarten die Van Boekel vorig seizoen in de wedstrijd tegen NEC uitdeelde aan Roda-speler Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen.
Bron: Telegraaf
9 jaar sv + 9 jaar geen scc. Losse kaartjes mogen wel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:55 schreef planethugo het volgende:
vankan is alvast goed bezig idd![]()
Na 9 jaar mogen ze geen seizoenskaart pakken? Wat is dat voor onzin. Mogen ze wel af en toe een kaartje kopen of hoe zit dat. Ik bedoel je hebt een sv of je hebt het niet...
Om dat laatste te bewerkstelligen moet er wel zeer binnenkort een definitief nee uitgesprokn worden en moeten de verraders uit de club geschopt worden, waarna juridische stappen overwogen kunnen worden, pas dan kan de stemming omslaan en kunnen we er met z'n allen voor gaan vechten om Roda voor degradatie te behoeden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:27 schreef iehlaak het volgende:
Begin langzaam het gevoel te krijgen dat de mensen achter de fusie zich goed vergist hebben. Hopelijk gaan ze flink op hun bek en blijft Roda erin.
Ach, het verdiende niet de schoonheidsprijs, maar zulke dingen gebeuren tijdens een wedstrijd. Lijkt me niet iets om op te blazen en lang bij stil te blijven staan. Maandag even samen met de trainer en Meeuwis een kop koffie drinken en daarna zand erover. Sowieso kunnen we Hadouir niet missen, hoewel hij vandaag niet best speelde.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:59 schreef TheYoung1 het volgende:
Hadouir moet gewoon verbannen worden. Wat een afgrijselijk onsportief manneke is dat toch.
Ik had deze wedstijd eindelijk weer een beetje het roda gevoel, in tegenstelling tot tegen Sparta. Er moet idd nu eens eindelijk een definitief NEE komen want steeds meer geluiden komen toch tegen een fusie. Tenminste dat hoop ik dan maarquote:Op zondag 1 maart 2009 10:48 schreef DarkShine het volgende:
Drie goals, niet gejuicht...
Word eens tijd dat er een definitief nee komt of dat men zegt ja we fuseren. Zegt men nee kunnen wij samen voor het behoud gaan, zegt men ja kan ik het iig gaan afsluiten want ik kan het langzaam aan niet meer opbrengen...!
quote:De Limburger
EXCLUSIEF!
Deze krant brengt dinsdag exclusief nieuws over de fusieperikelen tussen Fortuna Sittard en Roda JC. Verslaggevers spraken maandag met Arie de Zeeuw (Stuurgroep Topvoetbal Limburg), Huub Narinx (directeur Roda JC) en Hans Erkens (directeur Fortuna Sittard).
nou nou, wat exclusief dat het hoogstwaarschijnlijk niet kan doorgaan omdat de gemeentes de schulden niet volledig willen kwijtscheldenquote:
Hubert zou afgelopen zaterdag een interview met Studio Sport hebben, als dat niet door Roda JC verboden werd...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:19 schreef Professional het volgende:
Wanneer brengen ze dan eens exclusief nieuws vanuit de Stichting?
Altijd dat eenzijdige nieuws vanuit Roda en Fortuna. Die melden altijd hetzelfde.
Een wanhoopsoffensief van de Stuurgroep?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:18 schreef LeonH het volgende:
[..]
nou nou, wat exclusief dat het hoogstwaarschijnlijk niet kan doorgaan omdat de gemeentes de schulden niet volledig willen kwijtschelden
Hoe kan Roda dat in vredesnaam verbiden?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hubert zou afgelopen zaterdag een interview met Studio Sport hebben, als dat niet door Roda JC verboden werd...
Zoals ik het begreep zaterdag is het interview verboden...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe kan Roda dat in vredesnaam verbiden?
wat een prutsers zijn het toch. Dit had men niet kunnen bedenken toen men eraan begon? Wat een lachtertje. Dalijk gaat het niet door en is roda door deze soap straks nog meer fans, sponsoren en goodwill kwijt. Een complete vervanging van iedereen die hieraan meegewerkt heeft is dan het minste wat er moet gebeuren.quote:Zonder overheid geen fusie Roda en Fortuna
Medewerking van de Limburgse overheden (provincie en gemeenten) is cruciaal voor het wegwerken van de schuldenlast bij Fortuna Sittard en Roda JC. Kunnen beide clubs niet op nul aan een fusie beginnen, dan gaat die niet door.
Dat stellen Arie de Zeeuw (Stuurgroep Topvoetbal Limburg), Huub Narinx (directeur Roda JC) en Hans Erkens (directeur Fortuna Sittard) tegenover deze krant. Aan het einde van dit seizoen bedraagt de totale schuld van Fortuna 13,5 miljoen euro. Roda JC sluit de lopende competitie af met een negatief vermogen van 3,8 miljoen. Beide clubs staan dus samen voor 17,3 miljoen rood. Op papier is ruim 11 miljoen hiervan weggewerkt: de afbouw van het Sittardse stadion zou rond de 8 miljoen opleveren, terwijl de gemeente Kerkrade overweegt voor 3 miljoen aandelen in het Parkstad Limburg Stadion te kopen.
Stuurgroep en directies van beide clubs doen voor het wegwerken van de resterende 6,3 miljoen een beroep op de schuldeisers ("Op dit moment worden allerlei creatieve plannen bedacht."), maar erkennen dat provincie en gemeenten een cruciale rol spelen bij de sanering. Over twee weken komt de stuurgroep met een businessplan. De provincie, tot nog toe alleen bereid tot een faciliterende rol, wil pas reageren als het businessplan er ligt. De gemeente Sittard-Geleen heeft steeds gesteld geen geld meer in profvoetbalclubs te willen steken.
Ik heb het wel gezien maar niet opgenomen. Normaal staan dit soort reportages wel op de eredivisie site van de nos maar gister kon ik t niet vinden. Verder geen eenzijdige reportage maar ook niet echt boeiend. Wel grappig op t eind dat er iemand voorbij de camera loopt en roept: FUCK DE FUSIE ofzoietsquote:Op maandag 2 maart 2009 17:38 schreef TheYoung1 het volgende:
Er was gisteren schijnbaar een uitzending met een stuk over Roda net vóór studio sport.. Iemand dat gezien?
Kan het niet vinden bij uitzending gemist....Waarom wil ik het graag terugzien? Omdat ik er vandaag een aantal keer op aangesproken ben, dat ik uitgebreid met mn bakkus in beeld ben geweest. Wil mezelf wel eens op tv zien
Stond samen, zoals altijd, met mn beste mooie blonde rodavriendin vooraan op west.
Iemand?
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:50 schreef LeonH het volgende:
Vandaag bij EenVandaag komt een interview met Vankan
Dat was inderdaad een minpunt, maar toch vond ik het wel een goed filmpje, het haalt in ieder geval de fusietegenstanders weg uit de hoek van het tuig waarin we toch lange tijd doelbewust neergezet zijn. Bovendien kraamde Van den Wall Bake onzin uit, hetgeen hopelijk veel mensen opgevallen is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:04 schreef Schimpie het volgende:
Wat een teleurstelling zijn die stukjes altijd. Denk je dat ze eindelijk eens met alle tegenargumenten komen maar ze halen altijd alleen de emoties van de supporters aan.
Waarom hebben ze het nooit over het feit dat niemand die 15 miljoen gaat kwijtschelden, dat er nog geen enkele sponsor is (wat die kerel die we alleen maar van zijn vorige mislukte fusie kennen ook mag zeggen), dat onze problemen niet ontstaan zijn door de omstandigheden van de regio, die je kunt vergelijken met Twente, maar door het wanbeleid van het bestuur?
Europese prijzen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een minpunt, maar toch vond ik het wel een goed filmpje, het haalt in ieder geval de fusietegenstanders weg uit de hoek van het tuig waarin we toch lange tijd doelbewust neergezet zijn. Bovendien kraamde Van den Wall Bake onzin uit, hetgeen hopelijk veel mensen opgevallen is.
"Alle sponsoren staan achter het plan"....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:12 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Europese prijzen.Die man is 1 grote grap.
Ja, te belachelijk voor woorden, maar helaas zijn er nog steeds mensen die in de beloofde gouden bergen geloven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:22 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
"Alle sponsoren staan achter het plan"....
Toen 'ie dat zei, schoot ik toch wel echt in de lach
We hebben de strijd helaas nog lang niet gewonnen, maar we kunnen m wel winnen, want we hebben zowel de emotie als de ratio aan onze zijde.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:40 schreef TheYoung1 het volgende:
Het gaat er hoedanook steeds meer op lijken dat het een ge-escaleerde storm in een glas water gaat zijn.
Ik weet niet meer wie het had gezegt na het nieuws van vandaag, maar de uitspraak "als dit hele fusie-verhaal nu niet doorgaat, er verder ook nooit meer over te beginnen" , hakt hout.
Daarom hoop ik ook echt op zo'n 8.000/ 10.000 mensen op de tribunes donderdag. Ook al kosten de kaartjes 10 euriesquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We hebben de strijd helaas nog lang niet gewonnen, maar we kunnen m wel winnen, want we hebben zowel de emotie als de ratio aan onze zijde.
ben t ook vergetenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:16 schreef LeonH het volgende:
Fuck... ik kondig het hier zelf aan, en nog vergeet ik het te kijken..
Dan maar wachten tot het online staat
Op zich klopt het, de provincie wilt daar toch het stadion gaan plaatsen voor FCL...quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:18 schreef NoMercy285 het volgende:
"Dan gaan we naar Maastricht"![]()
![]()
![]()
zal er verder maar niks over zeggen.. niveau stoeptegel is in ieder geval weer eens onderstreept.
Inderdaad diep triest dat je dan uitgerekend weer zoiets voor de camera krijgt.... Of ze hebben meer ondervraagd, en dat monteren ze er in, want daar in Holland zijn we toch maar "stomme limburgers"quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:18 schreef NoMercy285 het volgende:
"Dan gaan we naar Maastricht"![]()
![]()
![]()
zal er verder maar niks over zeggen.. niveau stoeptegel is in ieder geval weer eens onderstreept.
quote:‘Ik mis in sommige Roda-geledingen topsportklimaat’
INTERVIEW Martin van Geel met handen en voeten gebonden zolang duidelijkheid over toekomst op zich laat wachten
Hij beschouwt zijn huidige klus als de lastigste uit zijn veertienjarige carrière als technisch directeur, heeft wel eens slapeloze nachten vanwege de sportieve en financiële malaise, en rolt sinds zijn aantreden ruim een half jaar geleden van de ene in de andere verbazing.
Als het aan directeur voetbalzaken Martin van Geel ligt, moet er zo snel mogelijk duidelijkheid komen bij Roda JC. „Anders lopen we volgend jaar weer achter de feiten aan.”
Uheeft gewerkt bijWillem II, AZ en Ajax. Is dit uw moeilijkste opdracht tot nu toe? „Dat denk ik wel. In de voorbereiding liep het niet wat betreft het voetbal en vielen de resultaten tegen. Je krijgt signalen over de sfeer in de groep, maar ik had de overtuiging het recht te kunnen praten. Al snel werd duidelijk dat de verstoorde verhoudingen tussen de selectie en trainer Raymond Atteveld onherstelbaar waren.We hadden niet het vertrouwen dat het nog goed zou komen, dan kun je maar één maatregel nemen. Ik was net begonnen, daar zit je dan echt niet op te wachten. Dat was meteen de tweede teleurstelling.”
De eerste was het gebrek aan financiële middelen. Hoe snel kwam u daar achter? „Toen Roda me benaderde, heb ik vragen gesteld over de financiële mogelijkheden. Je weet dat de ploeg al jaren tussen de plaatsen zes en negen is geëindigd en krijgt van de beleidsbepalers te horen dat er sprake is van een stabiele, gezonde club. Eentje met de twaalfde, dertiende begroting waar niet veel, maar wel iets mogelijk is. Onderhandelingen die al gaande waren met Hertha BSC over Lakic, kostprijs acht ton, versterkten mij in de gedachte dat er mogelijkheden waren.
Bovendien zou er een investeringsfonds komen. Ook daar is helaas niets van terechtgekomen.”
En dus bleek er helemaal niets mogelijk te zijn. „Het financiële verhaal werd snel duidelijk. Bij de technische staf waren verwachtingen gewekt over mogelijke versterkingen, maar die waren gewoon onhaalbaar. Daar moet je dan meteen een streep door trekken.
Vervolgens kom je terecht in een andere vijver waar meteen meer risico’s aan vast zitten.We dachten met Harrie Gommans het type te halen dat we nodig hadden.
Een stevige jongen die terug zou keren in Limburg, een ideale pinchhitter.
Die inschatting is achteraf helaas verkeerd geweest.Waar het om gaat is dat we zelfs die twee ton niet konden betalen zonder externe hulp. Dan weet je genoeg.”
Heeft u het gevoel dat Roda de werkelijke situatie naar u toe heeft verzwegen? „Ik had liever wel wat meer informatie gehad, al vermoed ik dat de problemen toen nog niet zo duidelijk waren. Hetgeen niet wil zeggen dat ik er dan niet in was gestapt, want ik loop niet weg voor de eerste de beste uitdaging. Het is alleen niet eenvoudig om met een lege portemonnee een selectie te versterken.
Het was een hels karwei in de winterstop. Ik mocht geen enkel risico nemen. Kon geen speler halen voordat een ander vertrokken was. Tegelijkertijd kon je niemand laten gaan zonder dat je een vervanger had.Wonder boven wonder is het goed gegaan, want op papier zijn we er sterker op geworden.”
Toch is dat niet te zien aan de prestaties na de winterstop. „Vier punten uit de eerste vier duels met daarin PSV, Heerenveen en AZ als tegenstanders waren acceptabel.
Vervolgens verloren we tegen de verhouding in van Sparta.
Die nederlaag heeft het team een geweldige dreun gegeven. Anders zijn die twee afgrijselijke wedstrijden tegen NAC en Vitesse niet te verklaren. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om druk en stress om te zetten in positieve energie.
Ik hoop dat de overwinning op De Graafschap het begin is van een goede reeks. Dan komt het vertrouwen vanzelf terug.”
Na het bekend worden van de financiële situatie, werden vragen gesteld bij de aanstelling van een directeur voetbalzaken. „Ik lees steeds die berichten over de dure Van Geel. Luister, ik heb meer dan de helft ingeleverd en werk voor een normaal Roda-salaris in Kerkrade. Ik kan iedereen recht in de ogen kijken. Zo hoort dat ook, je moet het altijd in de verhoudingen blijven zien. In de kleedkamer mogen de verschillen ook niet te groot zijn. Nu ik weet wat ik destijds niet wist, ben ik daar al helemaal blij om. En dat mensen zoiets zeggen? Ach, ik heb ik de loop der jaren een hele dikke huid gekregen.
Ik weet zeker dat een goede technisch directeur zijn salaris dik terugverdient. Dat heb ik bijWillem II, AZ en Ajax ook gedaan. Onder de streep heb ik financieel altijd geld verdiend voor een club met een goed aan- en verkoopbeleid en het op tijd openbreken van spelerscontracten. Dat lukt me hier ook als ik de mogelijkheden krijg.”
Het probleem is dat die er niet zijn op dit moment. „Dat is soms best frustrerend. De scouting is goed georganiseerd, we weten precies welke spelers we zouden willen aantrekken. Alleen kunnen we door de onduidelijkheid over de toekomst helemaal niets doen.We hadden Klavan willen halen, hebben contact gehad met de transfervrije Robbert Schilder. Je ziet de jongens die je zelf op het oog had links en rechts bij andere clubs tekenen. Dit kan niet te lang meer duren, want dan loop je straks weer achter de feiten aan.
Normaal begin je in januari al te werken aan de ploeg voor het volgend seizoen. De financiële problemen, de onduidelijkheid over de fusie en de onzekerheid over waar we komend seizoen voetballen zorgen voor veel onrust. Alles komt tegelijk over ons heen.”
Wat doet dit met de mens Martin van Geel? „Als mens verander ik niet, ik blijf altijd mezelf. Staan we bovenaan, dan loop ik achteraan om iedereen met de voetjes op de vloer te houden.
En als we onderaan staan, loop ik voorop om iedereen vertrouwen te geven en de kar te trekken.
Zo zit ik elkaar, dat zal nooit veranderen. Maar ik ben altijd heel betrokken, ben er 7 dagen in de week 24 uur per dag mee bezig en heb best wel eens slapeloze nachten.”
Heeft u het gevoel dat de spelers ook beseffen hoe ernstig de situatie is? „Absoluut. Er is geen speler die zich niet realiseert waar het over gaat. Alleen uit de een dat anders dan de ander. Dat moet je ook respecteren.
Maar ik mis wel het scherpe naar elkaar toe, het is te lief. Er moeten vaak van bovenaf maatregelen worden genomen. Het onderling corrigeren mag wel eens harder.
Ik mis in sommige geledingen binnen de club het topsportklimaat.
Dat probeer ik er hier in te krijgen.”
Intussen loopt door alle gebeurtenissen de tweespalt als een rode draad door de hele club. „Klopt. Er is één en al onrust. Iedereen zou zich moeten realiseren dat er snel duidelijkheid moet komen en iedereen zou eens aan het clubbelang moeten denken. Dat geldt ook voor de STAK en de Stichting.
Je hebt twee keuzes. Of je gaat voor de fusie: de krachten bundelen, het achterland vergroten, en partijen en de provincie interesseren waardoor je met een hogere begroting een stabiele eredivisieclub krijgt.
Of je doet het niet, verliest nog meer terrein en gaat richting RKC of erger. Dan heb je straks het mooiste stadion van de eerste divisie en speel je voor 1500 tot 2000 man. Kijk naar Fortuna Sittard. Als je daar genoegen mee neemt, moet je dat doen.”
Neemt u genoegen met die tweede keuze? „Ik wil het niet zozeer op mezelf betrekken, omdat ik niemand het mes op de keel wil zetten. Laat ik het zo zeggen: de kwaliteitsmensen horen daar in elk geval niet bij.
Dan heb ik het over het gros van degenen die nu op Kaalheide rondlopen.
Spelers, technische staf, scouting: iedereen met ambitie zal dan afvallen. Je kunt dan niets meer.
Jongens die laatst hun contract hebben opengebroken met allerlei perspectieven, zoals Davy de Fauw en Marcel Meeuwis, zullen dan ook zwaar teleurgesteld zijn.”
Hebben die spelers een gelimiteerde transfersom in hun contract staan bij degradatie? „Nee, dat heeft niemand. En niemand heeft in zijn contract staan dat hij in het geval van degradatie een lager salaris krijgt. Zoals ook geen enkele speler van Roda transfervrij is bij een fusie.”
Bron: Pravda
idd en dan vooral ieders keer die belachelijke korte corners waar nooit wat uitkomtquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:40 schreef planethugo het volgende:
vooral laatste kwartier van de 90 minuten de ene na de andere kans gehad maar ze gingen er niet in. Wedstrijd toonde wel alweer aan dat er geen enkel idee achter de speelwijze zit. Dit illustreerde zich nog het meeste met corners en vrije trappen. Wat een gepruts...
Wilde er al niet over beginnen, maar bij het eerste doelpunt viel die corner binnen de 5. Ongeacht hoe, de keeper moet daar aanzitten. Dat is zijn gebied. Hij moet daar als een stormram doorheen gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:14 schreef Timmie1983 het volgende:
Sergio Romero heeft zijn hand gebroken nadat hij van woede op de deur heeft geslagen omdat hij een blunder maakte gisteravond tegen NAC. Van Gaal was er niet blij mee, maar het geeft wel aan dat Romero bezig is met zijn vak. Als Castrodit na iedere blunder zou doen, zat hij nu, net als het gros van het team, van top tot teen in het gipsverband
.
Waren we er al aan begonnen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:22 schreef iehlaak het volgende:
Wanneer is de gifbeker leeg?
Maar als het ook eenmaal tegenzit...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:25 schreef Plato1980 het volgende:
Bij winst morgen doen we hele goede zaken en op zich moet dat mogelijk zijn. Zo goed is Utrecht immers ook niet n traditioneel gezien wint Utrecht hoogst zelden in Kerkrade.
Ach blamage... Dat vond ik wel meevallen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:40 schreef LeonH het volgende:
[..]
Maar als het ook eenmaal tegenzit...
Gewoon weer met frisse moed naar het stadion en het team blijven supporten ondanks de blamage van donderdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |