Tot nog toe zijn alle bezoekende supporters eensgezind geweest met ons. Ik verwacht van jullie ook niet anders.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:36 schreef Roberto258 het volgende:
Pfff zware tijden voor de Roda supporter. Ik hoop dat het goed afloopt voor jullie, want het is gewoon een leuke club met leuke supporters. Op 28 februari ben ik erbij in het uitvak en ik hoop oprecht dat er geen pro FC Limburg liederen te horen zullen zijn vanuit het uitvak.
Groningen & Lienden hadden de moeite genomen om pro FCL doekjes te maken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:55 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Tot nog toe zijn alle bezoekende supporters eensgezind geweest met ons.
Groningen? ....Hmmm, k begin oud te worden geloof ik...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:20 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Groningen & Lienden hadden de moeite genomen om pro FCL doekjes te maken...
Gerrie Sendenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef Votz het volgende:
[..]
Uit de jeugd is bijna nooit iets uitgekomen en zo'n goede opleidingsinstituut had Roda JC niet echt. Fortuna daarentegen wel weer, maar dat is behoorlijk in de slop geraakt. Ome Nol had een goede kijk op spelers, kocht ze goedkoop in en werden weer duur verkocht.
Ik moet wel zeggen dat het een mooi stadion is en ik zou het ook graag in eigen bezit houden als het mogelijk was. Misschien hebben ze zich daarmee in de vingers gesneden, dat weet ik niet.
Sinds Luhukay daar weg is speelt hij ook niet meer, dit seizoen 13 wedstrijden en dat waren volgens mij de eerste 13quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:25 schreef LeonH het volgende:
Brouwers schijnt het nu ook aardig te doen bij Gladbach, hij speelt iig zowat iedere week.
quote:KAARTVERKOOP VITESSE-RODA JC AANGEPAST 17-02-2009
Vrije verkoop
Voor de competitiewedstrijd aanstaande vrijdag tegen Roda JC is de kaartverkoop aangepast. Voor dit duel is er nu vrije verkoop. Dat betekent dat zonder enige restricties kaarten kunnen worden gekocht bij TicketBox of de Vitesse Fanzone (GelreDome). Vitesse-Roda JC wordt vrijdag 20 februari om 20.45 uur gespeeld
quote:Kerkrade redt Roda JC wellicht onder voorwaarden
Onder zwaar protest en met felle aanvallen op het bestuur van Roda JC gaat de gemeenteraad van Kerkrade woensdagavond wellicht onder voorwaarden akkoord met een injectie van drie miljoen euro in de Kerkraadse voetbalclub.
Kerkrade
Door Jos van den Camp
De raad wil wel een grondig onderzoek naar de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren en sluit personele consequenties binnen de top van de club niet uit.
De raad zal naar alle waarschijnlijkheid woensdagavond nog per motie een onderzoek eisen naar de rol van de verantwoordelijke voetbalbestuurders die 'dit financieel wanbeleid' bij de club hebben veroorzaakt.
Gemeenteraadsfracties spreken allemaal van voldongen feiten en wurgconstructies waarin ze terecht zijn gekomen. Partijen voelen zich overvallen door de slechte financiële positie van de club. Uitermate fel was John Roland van de coalitiepartij Burgerbelangen. Hij voelt zich gechanteerd en bewust misleid. ,,Ze weten dat we ze niet failliet laten gaan'', zei hij. De VVD sprak over bestuurders die er een puinhoop van hebben gemaakt en van een raad die nu een doodziek vogeltje in de lucht moet houden zonder dat men weet hoe het met hem afloopt.
ld.nl
Klinkt goed. Maar in politici heb ik niet zo veel vertrouwen...quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:46 schreef planethugo het volgende:
wat ik zoal hoor is het positief wat er in de raadszaal vanavond verteld is, men spreekt over wanbeleid en de bestuurders aansprakelijk stellen. Dit klinkt als muziek in de oren. Weg met het bestuur en een echt RODA JC bestuur
[..]
Er zijn volgend jaar raadsverkiezingen en dat kan nog weleens gunstig voor Roda uitpakken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:54 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar in politici heb ik niet zo veel vertrouwen...
Je bedoelt de voorzitter van TOFquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:12 schreef LeonH het volgende:
Was ook ene zeer begaan voor het behoud van Fortuna terwijl de rest er niks van wilde weten.
Is die ook raadslid?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bedoelt de voorzitter van TOF
Ik meen zoiets te hebben meegekregen...quote:
Ah, Harm wordt kennelijk onder curatele gesteld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:49 schreef DarkShine het volgende:
Rene Trost is per direct toegevoegd aan de technische staf, hij is terug in zijn oude functie als assistent.
Bron: LDPravda
was niet de voorzitter van tof, heb t ook gezien. Was iemand bezig dat ie brieven kreeg van fortuna supporters uit alle stadsdelen dat fortuna behouden moest blijven, en (geloof) groenlinks die zeiden dat ze er niets van wilde weten kreeg toen de opmerking dat ze al schuim op de bek kregen als het woord fortuna viel. Dat werd als onfatsoenlijk ervaren en dus kreeg die pro-fortuna partij een spreekverbodquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je bedoelt de voorzitter van TOF
Dat was inderdaad niet de voorzitter van TOF, maar Wil Krekels lid van de stadspartij Sittard-Geleen-Born (SGB). Helaas is dat de oppositie.... Met mensen als Muijtjens van Groen Links zal er nooit geld naar een BVO gaan, of het nu Fortuna of een fusieclub is. Dat is ook het enige wat je kunt zeggen van de gemeenteraad in Sittard, dat ze rechtlijnig zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
was niet de voorzitter van tof, heb t ook gezien. Was iemand bezig dat ie brieven kreeg van fortuna supporters uit alle stadsdelen dat fortuna behouden moest blijven, en (geloof) groenlinks die zeiden dat ze er niets van wilde weten kreeg toen de opmerking dat ze al schuim op de bek kregen als het woord fortuna viel. Dat werd als onfatsoenlijk ervaren en dus kreeg die pro-fortuna partij een spreekverbod
Hier te zien
Sinds Erkens er zit wordt er niks meer aan een beleid gedaan, dat roep ik al een paar jaar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:51 schreef planethugo het volgende:
ja maar het probleem bij fortuna is dat het gewoon niet rendabel is, na het saneren van Mommertz was de club weer gezond maar een jaar ofwat later was het weer een puinhoop, daarna werd weer gesaneerd en weer werd het een puinhoop. Waarom hebben andere eerste divisieclubs die problemen niet?
in de eerste divisie gaan ook stukken kleinere bedragen om maar toch is er steeds een flinke schuld.
dat TOF heb ik wel respect voor, die proberen er tenminste nog wat van te maken. Maar de problemen waren ook voor Erksen zijn komst al een paar keer heel erg nijpend, dat kan je niet ontkennen. Sinds wanneer zit erkens daar eigenlijkquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:10 schreef Evertje het volgende:
[..]
Sinds Erkens er zit wordt er niks meer aan een beleid gedaan, dat roep ik al een paar jaar.
Als je ziet wat TOF voor elkaar krijgt in een paar maanden, begroting opstellen van 2.2 miljoen (veilig opgesteld, missen zelfs nog posten die ook tonnen opleveren). Erkens heeft gewoon geen beleid uitgevoerd, commerciele mensen mogen niet eens hun werk doen.
Ik denk trouwens wel dat andere eerstedivisieclub die problemen hebben. KNVB wil niet voor niks naar 12 clubs toe.
idd ja. Hoe dom kun je zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Buitengewoon trieste actie van die Vitessefans, en dat bij een club die zelf alleen nog maar bestaat dankzij tientallen miljoenen overheidssubsidie.
Dat klopt, al kan het paradoxaal genoeg ook juist de redding van de club betekenen.quote:
Heb Roda altijd een mooie club gevonden. De Bekerfinale tegen Heerenveen was geweldig al die hype om die kutFriezen terwijl het voor Roda ook een geweldige prestatie was de finale te behalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt, al kan het paradoxaal genoeg ook juist de redding van de club betekenen.
Goed niet, maar het zou wel de laatste fundamenten onder een fusie weg kunnen slaan. De schuldigen aan deze malaise staan nu al onder druk en degradatie zou ervoor kunnen zorgen dat zij moeten opstappen. Dan zouden we met echte Rodamensen de club opnieuw op kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb Roda altijd een mooie club gevonden. De Bekerfinale tegen Heerenveen was geweldig al die hype om die kutFriezen terwijl het voor Roda ook een geweldige prestatie was de finale te behalen.
Maar leg eens uit waarom het goed zou zijnj als jullie degraderen .
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Goed niet, maar het zou wel de laatste fundamenten onder een fusie weg kunnen slaan. De schuldigen aan deze malaise staan nu al onder druk en degradatie zou ervoor kunnen zorgen dat zij moeten opstappen. Dan zouden we met echte Rodamensen de club opnieuw op kunnen bouwen.
Roda heeft potentie genoeg, dat blijkt uit diverse onderzoeken, Kuijer en co hebben de club doelbewust kapotgemaakt om hun prestigeobject er doorheen te drukken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.
Maar Roda presteert al jaren niet meer over Fortuna maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda heeft potentie genoeg, dat blijkt uit diverse onderzoeken, Kuijer en co hebben de club doelbewust kapotgemaakt om hun prestigeobject er doorheen te drukken.
Je moet niet alles geloven wat Johan Derksen zegt.
Nou ja. Vorig jaar bekerfinale.....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar Roda presteert al jaren niet meer over Fortuna maar te zwijgen.
Trouwens was Jeu Sprengers niet de grootste lobbyist ?
En zonder de play-offs hadden we in 07 gewoon Europees voetbal gehaald.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:53 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nou ja. Vorig jaar bekerfinale.....
Yep. Zonder Nol Hendriks had Roda JC nu op het niveau Fortuna gespeeld waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom noem je hun de schuldigen. Nol Hendriks heeft de club in zijn ééntje omhyoog gehouden.
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar Roda presteert al jaren niet meer
Meteen het probleem. Roda kan haar prestaties niet communiceren en verkopen. Zelfs mensen die het voetbal volgen denken dat Vitesse, Twente, Utrecht en bij voorkeur Heerenveen het veel beter gedaan hebben de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks. Roda JC heeft clubs als AZ, Twente, Groningen en Heerenveen niet meer in zicht. Ook clubs als NEC, FC Utrecht en NAC zijn verder. Bij Roda is al jaren een dalende lijn zichtbaar en het lijkt elk jaar erger te worden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Onzin. Roda is de afgelopen tien jaar negen keer in het linkerrtijtje geeindigd en deed jaarlijks mee om Europees voetbal en vorig jaar natuurlijk nog een bekerfinale. Minstens 80% van de Nederlandse clubs zou vppr zulke prestaties in de komende jaar direct blind tekenen.
Verdiep je eens in de materie voordat je weer begint te raaskallen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks.
Maar die kneusjes in het bestuur vonden hem maar lastig. Ze moesten het allemaal zelf doen en professionaliseren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Zonder Nol Hendriks had Roda JC nu op het niveau Fortuna gespeeld waarschijnlijk.
Je slaat de spijker op z'n kop. In marketingopzicht heeft Roda en in het bijzonder Marcel Michiels gigantisch gefaald.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Meteen het probleem. Roda kan haar prestaties niet communiceren en verkopen. Zelfs mensen die het voetbal volgen denken dat Vitesse, Twente, Utrecht en bij voorkeur Heerenveen het veel beter gedaan hebben de afgelopen jaren.
Praat niet over zaken waar je niets over weet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef Halcon het volgende:
Allemaal vergane glorie en dankzij Nol Hendriks.
Als ik in mijn bedrijf zo slecht werk lever gaan we failliet en krijg ik een schop onder mijn hol. Zij zeuren dat ze te weinig krijgen van de overheid. Dat Som c.s. er maar eens de bezem doorhaalt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:59 schreef Plato1980 het volgende:
Je slaat de spijker op z'n kop. In marketingopzicht heeft Roda en in het bijzonder Marcel Michiels gigantisch gefaald.
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:00 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Praat niet over zaken waar je niets over weet.
Het is geen vergane glorie? Waarom quote je de rest van de post niet?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de materie voordat je weer begint te raaskallen.
Dat is wel triest. Mismanagement, geld vragen en krijgen en dan zeuren dat je te weinig krijgt. Bij een normaal bedrijf zou zo iemand allang op straat staan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:59 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Maar die kneusjes in het bestuur vonden hem maar lastig. Ze moesten het allemaal zelf doen en professionaliseren.
Nu krijgt onze algemeen directeur het voor elkaar om te zeuren als de gemeente maar een miljoen geeft om de problemen die ze zelf veroorzaakten op te lossen. Waar haal je het lef vandaan. Incompetente sukkel.
Klopt. Maar dat is met PSV en Ajax ook het geval.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.
Clubs als Twente, Groningen en Heerenveen zijn niet meer in te halen voor Roda.
Nu ook weer de financiele problemen (heeft dat wat te maken met Wolbers?) en ik trek toch de conclusie dat prestaties in het verleden leuk zijn, maar dat we geen herhaling van deze prestaties hoeven te verwachten de komende 10 jaar.
Yep, maar dat heb ik op het forum (met name over PSV) ook al eerder aangegeven. PSV is vergelijkbaar met Roda JC.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:04 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is met PSV en Ajax ook het geval.
Op dit moment lopen met name Twente en Heerenveen ver voor op Roda, dat is waar, maar dat kan over een aantal jaar weer anders zijn. Daar ziet het nu niet naar uit, ook dat is waar, maar je kunt gewoon niet zeggen hoe de wereld er over vijf of tien jaar uit ziet. Twente was vijf jaar geleden bijna failliet en Groningen speelde tien jaar geleden in de eerste divisie. Nu gaat Roda door een moeilijke fase heen, maar ook dat kan weer veranderen. Mits de echte Rodamensen opstaan, de verraders en incapabelen eruitgooien en de club opnieuw gaan opbouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nol Hendriks heeft de club omhoog gehouden en tegenwoordig zijn de andere subtoppers uit zicht.
Clubs als Twente, Groningen en Heerenveen zijn niet meer in te halen voor Roda.
Roda heeft een vaste basis van circa 7.000 supporters. Ik zie dit niet snel afnemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:08 schreef Halcon het volgende:
Ook kunnen beide clubs niet terugvallen op een jeugdopleiding en ik moet nog zien in hoeverre beide clubs de supporters kunnen vasthouden indien er enkele jaren minder (ten opzichte van het verleden) gepresteerd zal worden.
Het zou best anders kunnen zijn over een aantal jaar, maar dan moeten er hele rare dingen gebeuren. Bij Groningen en Twente zijn de schouders er onder gezet en in een aantal jaren zijn er stabiele subtoppers uit voortgekomen, Twente doet nu zelfs voor het 2e jaar mee om CL-voetbal.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Op dit moment lopen met name Twente en Heerenveen ver voor op Roda, dat is waar, maar dat kan over een aantal jaar weer anders zijn. Daar ziet het nu niet naar uit, ook dat is waar, maar je kunt gewoon niet zeggen hoe de wereld er over vijf of tien jaar uit ziet. Twente was vijf jaar geleden bijna failliet en Groningen speelde tien jaar geleden in de eerste divisie. Nu gaat Roda door een moeilijke fase heen, maar ook dat kan weer veranderen. Mits de echte Rodamensen opstaan, de verraders en incapabelen eruitgooien en de club opnieuw gaan opbouwen.
Hoeveel komen er nu? 15.000?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:12 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Roda heeft een vaste basis van circa 7.000 supporters. Ik zie dit niet snel afnemen.
Gemiddeld 14k denk ik. Overigens zal de vaste basis bij veel subtoppers niet veel hoger of lager liggen dan 7k. Zelfs bij een club als Feyenoord ligt dit niet hoger van 22k.quote:
Zeker, Twente heeft zich groots ontwikkeld en daar moet Roda inderdaad een voorbeeld aannemen. Er zal het nodige moeten veranderen, maar ik sluit zeker niet uit dat het kan. Men kan wel denigrerend over Roda doen, maar de club speelt niet voor niets al 36 jaar op rij Eredivisie, waarvan het overgrote deel in het linkerrijtje. Dat is geen toeval en zeker ook niet volledig toe te schrijven aan Hendriks, want lang voordat hij bij de club kwam was dat al zo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:16 schreef Halcon het volgende:
.
Ik denk dat Roda een voorbeeld moet nemen aan FC Twente. Dat is nu makkelijk praten natuurlijk, maar die club stond er een tijd terug niet best voor en is terug gegaan naar de basis. Met behoud van club en cultuur is er toch een behoorlijke club uit de grond gestampt die nog steeds groeit,
Geen idee, maar het zal vergelijkbaar zijn. Het is wel zo dat een paar seizoen goed presteren of een paar seizoen slecht presteren het aantal toeschouwers kan laten fluctueren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Gemiddeld 14k denk ik. Overigens zal de vaste basis bij veel subtoppers niet veel hoger of lager liggen dan 7k. Zelfs bij een club als Feyenoord ligt dit niet hoger van 22k.
Het is niet mijn bedoeling om denigrerend te doen natuurlijk, ik wilde alleen aangegeven dat alles gebaseerd is op het verleden. Natuurlijk is historie prachtig, maar het draait vooral om de dag van vandaag en morgen. De realiteit is gewoon dat Roda geen subtopper meer te noemen is en steeds verder dreigt af te dalen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeker, Twente heeft zich groots ontwikkeld en daar moet Roda inderdaad een voorbeeld aannemen. Er zal het nodige moeten veranderen, maar ik sluit zeker niet uit dat het kan. Men kan wel denigrerend over Roda doen, maar de club speelt niet voor niets al 36 jaar op rij Eredivisie, waarvan het overgrote deel in het linkerrijtje. Dat is geen toeval en zeker ook niet volledig toe te schrijven aan Hendriks, want lang voordat hij bij de club kwam was dat al zo.
Heb niks gezien gister. Wat had dat clubje, dat zelf ook alweer in het rood staat, voor actie dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Buitengewoon trieste actie van die Vitessefans, en dat bij een club die zelf alleen nog maar bestaat dankzij tientallen miljoenen overheidssubsidie.
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heb niks gezien gister. Wat had dat clubje, dat zelf ook alweer in het rood staat, voor actie dan?
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....
Ze speelden al als breinloze b-amateurs, maar die vertoning van gisteren was echt wel een dieptepunt. Voor RJC vooral dan...quote:
Kon mij ook niet vinden in dat spandoek en met mij meerdere maar ja het er welquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Heb het net gekeken. Slechtste wedstrijd die ik ooit van Roda gezien heb denk ik, en dan nog zulke enorme kansen krijgen missen...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Wees serieus blij dat je niet gekeken hebt kerel. Ik raad je ook af, om eventuele samenvattingen te bekijken. Wat al niets meer was, kon nog minder zijn.....
Vind je het gek?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:05 schreef Mark-Hgl het volgende:Was er echt helemaal geen enkele Roda-supporter naar Arnhem afgereisd?
Ik kan het Castro nog vergeven, alhoewel hij die bal al eerder een trap naar voren had moeten geven.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:13 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Heb het net gekeken. Slechtste wedstrijd die ik ooit van Roda gezien heb denk ik, en dan nog zulke enorme kansen krijgen missen...
En die 1-0, Castro moet die bal gewoon meteen wegrammen. Dat die onderuit gaat komt gewoonweg door het knollenveld.
Maargoed het fusiegedrocht is onderweg naar Veendam.
Ze zullen wel aan het bier zitten en een polonaise lopenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nee...![]()
http://www.rodajc.nl/rodajc1/wedstrijden/ <- Blijkbaar kunnen ze daar nog niet geloven dat Roda verloren heeft van Vitesse![]()
ik ga maar eens een goeie vatten vanavond hier om de hoekquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:22 schreef DarkShine het volgende:
Aha, Rodajc.nl heeft toch nog bezoekers. Niet gedacht
Maar ik ga maar weer eens naar Heële!
Bron: http://www.rodajcfans.nl/quote:Brief Bjorn Jegers aan advocaat Stichting Roda JC zaterdag 21 feb 2009 12:36uur
Vanmorgen stond er een artikel in het Limburgs Dagblad over de brief die Bjorn Jegers, advocaat van de supportersverenigingen West Side Ultras en Fanproject, gestuurd heeft naar advocaat Mookhram van de Stichting Roda JC. Volgens Jegers is de Stichting Roda JC naar aanleiding van de nieuwe ontwikkelingen verplicht een veto uit te spreken over de fusie. Door de uitspraken van burgemeester Som en Roda-voorzitter van Eijndhoven in het L1-programma De Aftrap, mag geconcludeerd worden dat de continuiteit van Roda JC niet in gevaar komt. Ook werd duidelijk dat er niet meer gekeken wordt naar een stand alone versie van Roda JC. Deze gegevens zouden volgens Jegers aanleiding moeten zijn voor de Stichting een veto uit te spreken. Natuurlijk willen wij jullie de gehele inhoud van de brief aan advocaat Mookhram van de Stichting Roda JC niet onthouden
Heerlen, 19 februari 2009
Betreft : Roda JC fans / advies
Ons Kenmerk : 08-0137
Uw kenmerk : --
Amice,
Tijdens de vergadering in het Parkstad Limburg Stadion op 18 december 2008 lieten uw cliënten de supporters unaniem weten tegen een fusie te stemmen indien de Roda JC stand-alone variant door de Stuurgroep niet grondig zou zijn onderzocht.
In het televisieprogramma De Aftrap op L1 gaf de voorzitter van Roda JC, de heer Van Eijndhoven, vorige week aan dat er helemaal niet werd gekeken naar een stand-alone variant. In een eerder stadium had de Stuurgroep, o.a. bij monde van de heren De Zeeuw en Van de Wall Bake, ook al naar voren gebracht dat de stand-alone variant helemaal geen optie meer was.
Blijkbaar worden uw cliënten door zowel de B.V.O. Roda JC als de Stuurgroep niet serieus genomen.
De supporters houden uw cliënten evenwel aan hun harde toezegging van 18 december 2008. Nu de stand-alone variant niet wordt onderzocht dienen uw cliënten hun veto over de fusie uit te spreken.
Verder sprak ik afgelopen week telefonisch met burgemeester Som van Kerkrade. De burgemeester bevestigde mij dat hij c.q. de gemeente Roda JC in ieder geval niet failliet zou laten gaan. Daarmee is het een gegeven dat ook de continuïteit van Roda JC niet in gevaar komt. Gelet op het feit dat uw cliënten de cultuurbewakers van Roda JC zijn kunnen zij op basis van de statuten thans niet anders dan hun veto over de fusie uitspreken.
Ook wijs ik uw cliënten op het feit dat volgens de jaarstukken van de kamer van koophandel Fortuna Sittard kampt met een schuldenlast van ruim 12 miljoen euro. Dat lijkt mij een interessant bericht voor uw cliënten. Ofwel de fusieclub wordt namelijk opgezadeld met een enorme schuld, ofwel de fusieclub begint met een schone lei. In dat laatste geval dringt de vraag zich op hoe en door wie die schuld gefinancierd gaat worden.
Ik verzoek u, welk verzoek u dient op te vatten als een sommatie in de zin der Wet, om namens uw cliënten binnen 10 dagen na heden schriftelijk te reageren op de inhoud van deze brief.
Overigens beraden de supporters zich over het nemen van rechtsmaatregelen in het geval uw cliënten hun eerdere toezegging – inhoudende dat zij tegen een fusie stemmen indien de stand-alone variant niet wordt uitgewerkt – niet nakomen. In de eerste plaats nemen de supporters – zoals u al weet – alsdan het standpunt in dat uw cliënten handelen in strijd met de statuten. Hiervoor worden uw cliënten aansprakelijk gehouden. In de tweede plaats wordt ook een kort geding niet uitgesloten.
In afwachting van uw reactie verblijft,
Met vriendelijke groet,
B.M.A. Jegers
Dat plaatjequote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:06 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Kon mij ook niet vinden in dat spandoek en met mij meerdere maar ja het er wel![]()
Zelfs sommige liederen van achter de trommels waren weer triest maar gelukkig klonken die niet hard.
Voor DS : klik
Ik ben zo flauw geweest om het even door te geven aan een van die pipo's vanquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nee...![]()
http://www.rodajc.nl/rodajc1/wedstrijden/ <- Blijkbaar kunnen ze daar nog niet geloven dat Roda verloren heeft van Vitesse![]()
quote:KirkLazarus zegt: 2-0 bij rust, dus 3-0 (2-0)
KirkLazarus zegt: Hoppa, heb het werk al voor je gedaan, je hoeft alleen even ctrl-c/ctrl-v te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |