Toen ik mijn huis betrok stond het al anderhalf jaar leeg. Er lag een hele stapel post, waaronder vele brieven van de stroom/gas leverancier: aan de bewoner van dit huis. Er zat een brief in dat er volgens hun al een hele tijd niemand woonde en dat ze de boel gingen afsluiten.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
Even een hele domme vraag wellicht:
Als er NU stroom uit de muur komt in dat huurhuis en het staat al een paar weken leeg, wie levert dát dan in godesnaam? Want de huurvereniging zegt dat ze het niet weten. Zou de vorige bewoner het wel opgezegd hebben dan? Moet dat soort dingen allemaal zelf nagaan, want mijn zus weet toch niet wie de vorige bewoner is?
Het is anders superhandig hoor!quote:
Ja irritant is dat he? De vorige bewoners van het appartement van mijn zus zijn ook zomaar opgedonderd, mijn zus heeft al een keer of 12 de deurwaarder de deur moeten wijzen. Dat ze ook zo hardnekkig zijn daar bij de gemeente is beyond me...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik kreeg een ooievaarspas van de gemeente den haag en aanmaningen van de politie en de politie aan de deur en ik werd aangeslagen als meerpersoonshuishouden. Allemaal omdat vorige huurders met de noorderzon waren vertrokken.
Ze zijn inmiddels wel uitgeschreven bij de gemeente voorburg dus ik ben nu weer een eenpersoonshuishouden maar aanmaningen krijg ik nog steeds. Die gaan over rechtszaken van 2007 e.d..
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:44 schreef k_i_m het volgende:
Zo, mijn supervette sjop van een wandelwagen met een mandje tussen de duwstang.
[ afbeelding ]
Zoals je ziet blijft ie hangen met de rand. Ik duw het mandje altijd helemaal klem tussen de stang, dan hangt ie een beetje scheef maar kan er toch net niks uitvallen.
Da's dan gek, als mijn zus vraagt wie de leverancier nu is, dat de verhuurder dan zegt dat ze dat niet weten.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat wordt tussentijds overgeschreven naar de verhuurder.
stroom wordt meestal niet afgesloten, het wordt egwoon geleverd door de regoleverancier/netbeheerder. als je voor een andere stroom leverancier kiest regelen die het achter de schermen weer met de netbeheerder. t is een beetje virtueel allemaal: er komt geoon stroom en water uit je aansluitingen, en waar je rekening naartoe gaat bepaalt "van wie" het is (bij water is het iets "werkelijker")quote:Op maandag 9 februari 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
Wel drie hele nootjes Co?![]()
En nog even over dat energiegelul:
Er is dus een site om dat te vergelijken, die was van het weekend bij Kassa o.i.d. op tv. Alleen jammer dat sindsdien elke keer als ik er op klik om te vergelijken, die site nu roept dat ik het wegens grote drukte later maar eens moet proberen. En dat al twee dagen![]()
Even een hele domme vraag wellicht:
Als er NU stroom uit de muur komt in dat huurhuis en het staat al een paar weken leeg, wie levert dát dan in godesnaam? Want de huurvereniging zegt dat ze het niet weten. Zou de vorige bewoner het wel opgezegd hebben dan? Moet dat soort dingen allemaal zelf nagaan, want mijn zus weet toch niet wie de vorige bewoner is?
oh, ik heb niks gezegdquote:Op maandag 9 februari 2009 21:40 schreef conleche het volgende:
Nou alleen het diner was al 1000 cal volgens mij want er zat ook nog een korstje op de witlof en dat moet natuurlijk met boter![]()
En bavarois is een net woord voor slagroom geloof ik....
Ah oke! Dank je, ook de andere lieve Slankies die uitgebreid antwoord gavenquote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen ik mijn huis betrok stond het al anderhalf jaar leeg. Er lag een hele stapel post, waaronder vele brieven van de stroom/gas leverancier: aan de bewoner van dit huis. Er zat een brief in dat er volgens hun al een hele tijd niemand woonde en dat ze de boel gingen afsluiten.
Er zat een boiler in dat huis.
Er was warm water in de boiler toen wij erin trokken.
Die boiler is anderhalf jaar lang elke dag opgewarmd en afgekoeld.
Ik moest 70 gulden 'aansluitkosten' betalen voor een woning die niet eens afgesloten was geweest![]()
Maar ons eigen verbruik gewoon vanaf de meterstanden die ik heb doorgegeven als beginstand.
t zal meestal gewoon de regiolevernacier zijn (westen van t land meestal nuon). en als de oude bewoner zich niet uitschrijft/ zich niet elders als klant aanmeldt bij een energiebedrijf gaat t helemaal niet over naar de verhuurder! dan staat t nog op de oude bewoner.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's dan gek, als mijn zus vraagt wie de leverancier nu is, dat de verhuurder dan zegt dat ze dat niet weten.
Je zult gelijk hebben hoor, maar dan is die huurvereniging dus een stel onbehulpzame types.
Ja we stellen een onderzoek in naar de mensen die nu op jouw adres zijn ingeschreven. Tot die tijd ben je toch een meerpersoonshuishoudenquote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja irritant is dat he? De vorige bewoners van het appartement van mijn zus zijn ook zomaar opgedonderd, mijn zus heeft al een keer of 12 de deurwaarder de deur moeten wijzen. Dat ze ook zo hardnekkig zijn daar bij de gemeente is beyond me...
Toen ik in mijn woningbouw appartement kwam moest ik de meterstand, en de waterstand (ook een aparte meter) doorgeven. Als het goed is liggen er brieven van de Nuon ofzo, met formuliertjes die je in moet vullen. Althans, als de vorige bewoner zich afgemeld heeft. En dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Alles blijft wel werken, ze sluiten het niet af in de tussentijdquote:Op maandag 9 februari 2009 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's dan gek, als mijn zus vraagt wie de leverancier nu is, dat de verhuurder dan zegt dat ze dat niet weten.
Je zult gelijk hebben hoor, maar dan is die huurvereniging dus een stel onbehulpzame types.
Bij mij was dat iig wel zo, bij oplevering nam de verhuurder samen met mij de meterstanden op en dat ging naar Eneco. Ik weet nog wel dat ik heb gegoogled welke waterleverancier hier is, dat was eerst niet heel duidelijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
voorschot baseren ze op t gebruik van de afgelopen maanden. als t leegstaat zal dat dus veel te laag zijn. of op het gebruik van haarzelf in een eerdere woning (dat is dus n.v.t: neiuwe klant)quote:Op maandag 9 februari 2009 21:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oke! Dank je, ook de andere lieve Slankies die uitgebreid antwoord gaven
En als ze een eindafrekening krijgt dan staan daar altijd de beginstanden op toch? Dus dan kan ze het controleren of het echt vanaf die doorgegeven meterstanden berekend is.
Moet je als nieuwe klant eigenlijk doorgeven met hoeveel personen je er woont, of je overdag thuis bent en dat soort dingen? Of betaal je in je uppie net zo'n voorschot als een gezin met drie kinderen?
Je moet gewoon linksboven je postcode invullen en dan kom je in een ander scherm..quote:Op maandag 9 februari 2009 21:54 schreef Greys het volgende:
Dank Kwak, ik ben zo al heel wat wijzer!
Zou je dan ook nog even op www.vitens.nl willen kijken of jij een kopje AANMELDEN ziet?
Dat is haar waterbedrijf en we hebben er vast allebei al drie keer overheen gekeken, maar ik zie het niet![]()
ze moet volgens mij eerst haar postcode invullen bovenin voor de psotcode check. heo de site er daarna uit ziet weet k niet, maar dan kun je meterstanden doorgeven en daar staat vast wel iest over aanmelden als nieuwe bewoner/klant.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:54 schreef Greys het volgende:
Zou je dan ook nog even op www.vitens.nl willen kijken of jij een kopje AANMELDEN ziet?
Dat is haar waterbedrijf en we hebben er vast allebei al drie keer overheen gekeken, maar ik zie het niet![]()
Mensen als kwak en ik hebben dit soort dingen recentelijk nog gedaan dat scheelt een hoop.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef Greys het volgende:
Dizzy en Kim ook thanks! Ik voelde me echt een onnozele, ik ben helemaal kwijt hoe zoiets ook alweer gaat!
Geef maar toe, jij wist ook niet hoe dat zat met de elektriek!!quote:Op maandag 9 februari 2009 21:54 schreef Vivi het volgende:
Greys, ik wil ook wel uitgebreid zijn maar ik ben nog steeds niet gewend aan mijn puppeltop en vermijd typen zoveel mogelijk.
Maar ook in het nieuwe scherm staat geen knop om aan te melden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je moet gewoon linksboven je postcode invullen en dan kom je in een ander scherm..
Gewoon op 'mijn vitens' klikken.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:54 schreef Greys het volgende:
zo hoort het ook te gaan, als je een nette vorige huruder hebt, die weer ergens anders zich anmeldt/zich afmeldt...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij mij was dat iig wel zo, bij oplevering nam de verhuurder samen met mij de meterstanden op en dat ging naar Eneco. Ik weet nog wel dat ik heb gegoogled welke waterleverancier hier is, dat was eerst niet heel duidelijk.
Geintje toch zekerquote:Op maandag 9 februari 2009 21:12 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou ik? Ik woon hier nietSlaap hier alleen maar een nachtje.
Bij mij was het gebaseerd op verbruik vorige bewoner, dus die van anderhalf jaar daarvoor. Die deed werkelijk *alles* op elektriek en ik was berooid en ging op flessegas & houtkachel leven. Gelukkig ging na korte uitleg het voorschot naar een redelijk bedrag.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
voorschot baseren ze op t gebruik van de afgelopen maanden. als t leegstaat zal dat dus veel te laag zijn. of op het gebruik van haarzelf in een eerdere woning (dat is dus n.v.t: neiuwe klant)
Wij hebben ook V. ik heb even gekeken en als je je postcode invult zie je ergens een linkje met "meterstanden doorgeven". Hiervoor heb je wel een registratiekaart nodig die zij je hebben gestuurd op het moment dat de vorige bewoner de boel heeft opgezegd...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ook in het nieuwe scherm staat geen knop om aan te melden.
Gloeiende gloeiende, wat zijn sommige websites toch irritant onoverzichtelijk.
hmmm dan zou ik gewoon even bellen met ze!quote:Op maandag 9 februari 2009 21:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ook in het nieuwe scherm staat geen knop om aan te melden.
Gloeiende gloeiende, wat zijn sommige websites toch irritant onoverzichtelijk.
Dat is als je als bestaande klant gaat verhuizen. Ik zie dan wederom niet waar je je als nieuwe klant moet aanmelden. Ik ga morgen wel even bellenquote:
Wellus, ik gaf alleen staccato-antwoorden!quote:Op maandag 9 februari 2009 21:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Geef maar toe, jij wist ook niet hoe dat zat met de elektriek!!
Dat mocht ik ook maar dan mocht ik bij eventuele bijbetaling niet meer in termijnen betalen maar het hele bedrag in 1x moest bijleggen. Wat dus prompt gebeurdequote:Op maandag 9 februari 2009 22:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mij was het gebaseerd op verbruik vorige bewoner, dus die van anderhalf jaar daarvoor. Die deed werkelijk *alles* op elektriek en ik was berooid en ging op flessegas & houtkachel leven. Gelukkig ging na korte uitleg het voorschot naar een redelijk bedrag.
ah kijk, dan heeft de vorige ws. niet opgezegd en heb je niet zo'n kaart, tenzij die tussen een stapel oude post zit. dan moet een telefoontje wel helpen m een neiuwe kaart te krijgen!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wij hebben ook V. ik heb even gekeken en als je je postcode invult zie je ergens een linkje met "meterstanden doorgeven". Hiervoor heb je wel een registratiekaart nodig die zij je hebben gestuurd op het moment dat de vorige bewoner de boel heeft opgezegd...
Oke, vertel dan nu maar over het dumpverhaal zodat we even op mannen kunnen schelden!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is als je als bestaande klant gaat verhuizen. Ik zie dan wederom niet waar je je als nieuwe klant moet aanmelden. Ik ga morgen wel even bellen
Overigens als jullie je afvragen waarom zussie dit niet lekker allemaal zelf regelt:
- ik wil haar helpen
- ze werkt deze week hele ongunstige diensten waardoor ze haast niets zelf kan regelen
quote:Op maandag 9 februari 2009 21:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar ik kreeg geld terug van zowel mijn energiebedrijf als het waterschapbedrijf dus ergens heb ik het goed gedaan
Er zat een klem op de brievenbus, aangebracht door de verhuurder.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:02 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wij hebben ook V. ik heb even gekeken en als je je postcode invult zie je ergens een linkje met "meterstanden doorgeven". Hiervoor heb je wel een registratiekaart nodig die zij je hebben gestuurd op het moment dat de vorige bewoner de boel heeft opgezegd...
Gewoon even bellen naar vitens dan.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zat een klem op de brievenbus, aangebracht door de verhuurder.
Dus er is helemaal geen post gekomen in de tussentijd. Dus ook geen post over opzeggen van een vorige huurder ofzo helaas.
Wat een shitsite. Ik heb bij Vera én in de zoek ingevoerd:quote:Op maandag 9 februari 2009 22:03 schreef Greys het volgende:
Dat is als je als bestaande klant gaat verhuizen. Ik zie dan wederom niet waar je je als nieuwe klant moet aanmelden. Ik ga morgen wel even bellen
Met het water is dat makkelijk, dan bel ik naar Vitens.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:03 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ah kijk, dan heeft de vorige ws. niet opgezegd en heb je niet zo'n kaart, tenzij die tussen een stapel oude post zit. dan moet een telefoontje wel helpen m een neiuwe kaart te krijgen!
Dat laatste. Er is een algemene netbeheerder en die zorgt dat het goed komt verder, even heel simpel gezegdquote:Op maandag 9 februari 2009 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Met het water is dat makkelijk, dan bel ik naar Vitens.
Maar hoe weet ik nou in godsnaam welke energieleverancier ik moet bellen om zo'n nieuwe kaart? Aangezien er een klem op de brievenbus zat. Of hoef ik voor energie alleen een nieuwe te bellen en geen vorige te vragen? Ik snap er echt geen kont meer van, ik voel me ook vrij stom nu.
Zeven jaar samengewoond. Geen wolkje aan de lucht (dacht zus). Hij heeft in elk geval nooit iets laten merken. Een van zijn collega's had problemen en zussie kende haar ook. Hij is in het huisje van de collega wezen klussen, mijn zus heeft nog geholpen. Twee weken nadat hij mijn zus zijn huis uit had gezet trok de collega er in. Auwquote:Op maandag 9 februari 2009 22:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oke, vertel dan nu maar over het dumpverhaal zodat we even op mannen kunnen schelden!
energie leverancier kan vrijwel altijd online nieuw aanmelden!!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Met het water is dat makkelijk, dan bel ik naar Vitens.
Maar hoe weet ik nou in godsnaam welke energieleverancier ik moet bellen om zo'n nieuwe kaart? Aangezien er een klem op de brievenbus zat. Of hoef ik voor energie alleen een nieuwe te bellen en geen vorige te vragen? Ik snap er echt geen kont meer van, ik voel me ook vrij stom nu.
Mannen!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeven jaar samengewoond. Geen wolkje aan de lucht (dacht zus). Hij heeft in elk geval nooit iets laten merken. Een van zijn collega's had problemen en zussie kende haar ook. Hij is in het huisje van de collega wezen klussen, mijn zus heeft nog geholpen. Twee weken nadat hij mijn zus zijn huis uit had gezet trok de collega er in. Auw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |