abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 19:02:03 #1
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65889010
Hoi

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn abbonnement opgezegd bij Fit for free. Nu blijkt dat ze onlangs weer contributiegeld voor een jaar hebben afgeschreven.

Zie hier onder het mail verkeer wat ik daar over heb gehad :
quote:
> Hallo,
>
> Ik heb al een ruime tijd geleden mijn lidmaatschap opgezegd, nu zie ik tot
mijn verbazing dat op 26-01-09 er 191,40 euro van mijn rekening
(*********)afgeschreven is voor verlenging van het lidmaatschap.
> Ik ga er vanuit dat jullie dit bedrag weer terug storten op mijn rekening.
> Ik kijk uit naar uw reactie.
>
> Mvg,
> Semnai
quote:
> Beste Semnai,
>
> Ik heb even voor je in het systeem gekeken en kwam tot de ontdekking dat er
geen opzegbrief is ontvangen. Hoe heb je de brief verstuurd? En wanneer?
> Je moet er rekening mee houden dat je aan een opzegtermijn zit van 2 maanden.
Zat je daarbinnen?
>
>
>
> Met sportieve groet,
>
> ***
> Fit For Free Schiedam.
>
> www.fitforfree.nl
>
> Jan van Galenstraat 11
> 3115 JG Schiedam
> T 0900 - 34 83 67 37 33
quote:
Hallo,

Ik denk dat het al zeker een driekwart jaar geleden is, dat ik bij uw vestiging
langs ben geweest.
Ik had toendertijd gemailed om op te zeggen en toen kreeg ik de reactie dat ik
langs moest komen.
Ik woon al een lange tijd niet meer in Vlaardingen dus ik vond het al vervelend
dat ik er helemaal voor moest langskomen, u kunt vast begrijpen dat ik met dit
voorval al helemaal niet blij ben.
Ik heb toen gewoon netjes opgezegd en hoop dat alles nu in orde komt.

Mvg,
Semnai
quote:
Beste Semnai,

Je hebt vrijdag zes februari contact gehad met mij collega.
Het klopt inderdaad dat wij geen opzegging van jouw hebben ontvangen.
En dat is best vervelend, je geeft aan dat je per email heb opgezegd.
Wij behandelen geen opzegging per mail, de reden daarvan is dat iemand anders
het dan ook voor jouw kan opzeggen.
De opzegging moet schriftelijk gebeuren ruim twee maanden voor je startdatum.
Jouw startdatum was 02-02-2007.
Zonder jouw opzegging kan ik helaas niks doen.

Wat ik jouw adviseer om nogmaals een brief te sturen en vermeld daarin dat je al
eerder een brief hebt verstuurd.

Ik kan je niet beloven dat je contract wordt stop gezet omdat wij dus geen brief
hebben ontvangen.

Hoop je hiermee voldoende op de hoogte gesteld te hebben.

Met sportieve groet,

Fit For Free Schiedam.

www.fitforfree.nl

Jan van Galenstraat 11
3115 JG Schiedam
010-2460432

De 6 februari die hij bedoelt is van 2008, ik ben korte tijd daarna langsgeweest bij de vestiging.

Als je het verhaal leest zie je dat de mensen van fff klaarblijkelijk de mails zelf niet goed doorlezen.
Omdat ik herhaaldelijk aangegeven heb dat mij verteld is langs te komen en dat dat voldoende was, over een schriftelijke opzegging is mij niets verteld.
Ik heb toen ik daar was, mijn pasje en gegevens achter gelaten in de veronderstelling dat alles toen in orde zou zijn. Hun hebben toen ook niet aangegeven dat dit niet correct was.

Wat kan ik nu het beste doen?

Mijn bank sommeren de automatische incasso die 26 januari jongstleden is afgeschreven terug te draaien?
En Fit for free geen toestemming meer geven om geld van mijn rekening af te schrijven?

Ik ben niet de enige die last heeft van dit probleem, na wat googlen kwam ik heel veel soortgelijke verhalen tegen.

Moet ik me zorgen maken of niet als ze dreigen om stappen te ondernemen?
¨Je moet niet alles geloven wat je denkt.¨
pi_65889054
Misschien is netter.. om even de namen van de medewerkers van Fit For Free weg te halen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 9 februari 2009 @ 19:04:31 #3
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65889091
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef PieterBas het volgende:
Misschien is netter.. om even de namen van de medewerkers van Fit For Free weg te halen.
Je hebt gelijk, thnx
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 19:04:54 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_65889103
quote:
Wat maakt dat nou weer uit Die mensen werken voor die oplichters
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_65889136
quote:
Nee, gelul... iedereen moet zien wat voor smerig tuig het is !!!!11

Good luck sem.
Lambo of Rekt
pi_65889373
tvp
  maandag 9 februari 2009 @ 19:16:51 #7
331 Merel
Be here now.
pi_65889484
Heb je ook een bevestiging gekregen van je mondelinge opzegging in februari 2008? Is wel zo handig voor dit soort dingen.. En wat zeggen de algemene voorwaarden over de manier waarop je moet opzeggen?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_65889511
Ja! Direct automatische incasso intrekken!
Daarnaast hebben ze jouw pasje toch ingenomen? Je kunt nu niet meer sporten.

Door deze mailwisseling heb je al te kennen gegeven dat je geen gebruik wilt maken van hun diensten
dit jaar. En jij hebt er alles aan gedaan om op te zeggen.
Mijn ervaring in dat soort zaken is dat ze het meestal laten zitten (teveel moeite, komt vaker voor met dat soort gevallen) als je eenmaal het geld weer terug hebt laten storten.

En ik irriteer me rot aan het gebruik van het woord 'jouW' in hun mailtjes.....dan weet je al meteen dat ze niet helemaal snugger zijn.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_65889567
ik zou alles laten storneren en die rekening laten blokkeren (als dat mogelijk is)
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65889690
Een maat van me had precies hetzelfde en heeft zich door een incassobureau voor de rechter laten dagen.

Helaas verloor hij: bewijs van opzegging ontbrak, zijn handtekening stond onder het contract en hij had aangekruist dat hij akkoord ging met de algemene voorwaarden waar natuurlijk die stilzwijgende verlening in stond. Hij was bijna 800 euro kwijt door de incasso- en proceskosten die er bovenkwamen !

Denk dat je het beste asap een aangetekende opzegbrief naar die sportschool kunt sturen om nog een verlenging te voorkomen. Ik dacht dat Fit for Free alleen in Eindhoven zat, maar blijkbaar zijn er meer vestigingen, dus check even naar welke vestiging je die brief moet sturen.

Succes ermee in elk geval!
  maandag 9 februari 2009 @ 19:27:53 #12
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_65889881
even met de bank bellen om het bedrag te laten storneren. Heb je het binnen een week terug. Let op dit moet je wel doen binnen een maand nadat het afgeschreven is.
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_65890182
Mensen die dingen opzeggen zonder hier een bevestiging van te eisen

Storneren kan hoor maar je hebt je geen poot om op de staan mocht het tot een rechtszaak komen.
pi_65891789
Ik zou het storneren en hun een bewijs van uitschrijving/inschrijving van je oude nieuwe gemeente meesturen, het is nogal logisch, als je ergens anders woont, dat je niet meer ver weg gaat sporten,maar een sportschool dichtbij bezoekt.
Aangezien je langs bent geweest, zou je wel een schriftelijk iets moeten hebben van je opzegging, of je bent er ingeluisd door de desbetreffende medewerker, zo van ik ga het administratief in orde maken en dan krijg je een brief.
Verder is opzegging per mail al jaren rechtsgeldig, is ook jurisprudentie over. hoe kan iemand met jou email adres opzeggen?
Iemand kan wel een brief sturen vanuit jouw naam/adres, das makkelijker dan via email.
pi_65892201
Je kan best storneren enzo, maar als zij menen een vordering op je te hebben dan laten ze het er niet bij zitten omdat de automatische incasso niet werkt. Dat je ergens niet meer woont of whatever is natuurlijk nooit een geldig argument om onder een contract uit te komen, tenzij dat expliciet in het contract staat.
pi_65892281
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:18 schreef THEFXR het volgende:
Ik zou het storneren en hun een bewijs van uitschrijving/inschrijving van je oude nieuwe gemeente meesturen, het is nogal logisch, als je ergens anders woont, dat je niet meer ver weg gaat sporten,maar een sportschool dichtbij bezoekt.
Aangezien je langs bent geweest, zou je wel een schriftelijk iets moeten hebben van je opzegging, of je bent er ingeluisd door de desbetreffende medewerker, zo van ik ga het administratief in orde maken en dan krijg je een brief.
Verder is opzegging per mail al jaren rechtsgeldig, is ook jurisprudentie over. hoe kan iemand met jou email adres opzeggen?
Iemand kan wel een brief sturen vanuit jouw naam/adres, das makkelijker dan via email.
Zonder bewijs van opzeggen ben je nergens... Dat jij ergens anders ingeschreven bent is geen vrijbrief om onder je contract uit te komen.
pi_65892902
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zonder bewijs van opzeggen ben je nergens... Dat jij ergens anders ingeschreven bent is geen vrijbrief om onder je contract uit te komen.
Bij een rechtszaak niet nee,maar misschien komt het niet zover, als hij deze argumenten bij de fitness school neerlegt.
pi_65893131
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Bij een rechtszaak niet nee,maar misschien komt het niet zover, als hij deze argumenten bij de fitness school neerlegt.
Nog nooit een contract proberen te beëindigen bij een grote keten van fitnesscentra denk ik? Fit for Free, David Lloyd, Cannons, Club Sportiv, Health City, ... Overal lees je dezelfde horrorverhalen over.
pi_65893485
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:53 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Nog nooit een contract proberen te beëindigen bij een grote keten van fitnesscentra denk ik? Fit for Free, David Lloyd, Cannons, Club Sportiv, Health City, ... Overal lees je dezelfde horrorverhalen over.
nee, wel bij een lokale en toen ging het ook mis, maar heb hem kunnen overtuigen van mijn gelijk. Hij had geen communicatie mogelijkheden, geen email, telefoon, je moest altijd persoonlijk langsgaan.
pi_65894256
Ik had hetzelfde probleem met Fit For Free. Ik belde om op te zeggen nav een verhuizing. Ze vertelden me toen dat ik langs moest komen. Dat heb ik gedaan. Samen met een vriendin ben ik toen langsgeweest. De opzegging zou verwerkt worden. Echter bleef er dus geld geind worden. Ik heb er toen al direct meerdere mailtjes op los gegooid. Daarna hoorde ik een tijdje niets totdat er ineens een incassobureau mailde.
Aangezien ik me er best van bewust was dat ik de algemene voorwaarden niet had nageleefd was ik bereid het jaar af te betalen. Maar niet het jaar daarna, aangezien ik al meerdere malen gemaild had. Hier gingen ze niet meer akkoord en uiteindelijk is het voor de rechter gekomen.

Ik heb niks hoeven betalen. Ik heb het er op gegooid dat als medewerkers de voorwaarden niet volgen, waarom ik dat dan wel zou moeten deon. Tevens had ik bewijzen per email en het bewijs van die vriendin die mee was.
pi_65895519
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef RioolSpook het volgende:
Ik had hetzelfde probleem met Fit For Free. Ik belde om op te zeggen nav een verhuizing. Ze vertelden me toen dat ik langs moest komen. Dat heb ik gedaan. Samen met een vriendin ben ik toen langsgeweest. De opzegging zou verwerkt worden. Echter bleef er dus geld geind worden. Ik heb er toen al direct meerdere mailtjes op los gegooid. Daarna hoorde ik een tijdje niets totdat er ineens een incassobureau mailde.
Aangezien ik me er best van bewust was dat ik de algemene voorwaarden niet had nageleefd was ik bereid het jaar af te betalen. Maar niet het jaar daarna, aangezien ik al meerdere malen gemaild had. Hier gingen ze niet meer akkoord en uiteindelijk is het voor de rechter gekomen.

Ik heb niks hoeven betalen. Ik heb het er op gegooid dat als medewerkers de voorwaarden niet volgen, waarom ik dat dan wel zou moeten deon. Tevens had ik bewijzen per email en het bewijs van die vriendin die mee was.
ik denk dat het bij de ts dus ook zo gegaan is, maar hij heeft nog die mails/getuige?
  maandag 9 februari 2009 @ 22:14:15 #22
331 Merel
Be here now.
pi_65896480
Maar iedereen die een beetje logisch nadenkt vraagt toch om schriftelijke bevestiging van zo'n mondelinge opzegging? Zo van "Sportschooljochie, schrijf jij even mooi op een papiertje dat ik heb opgezegd" zodat je altijd bewijs hebt?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_65896601
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:14 schreef Merel het volgende:
Maar iedereen die een beetje logisch nadenkt vraagt toch om schriftelijke bevestiging van zo'n mondelinge opzegging? Zo van "Sportschooljochie, schrijf jij even mooi op een papiertje dat ik heb opgezegd" zodat je altijd bewijs hebt?
Niet dus. Nu tegenwoordig doe ik alles schriftelijk ja. Maar toen was ik nog klein en naief en dacht ik dat iedereen zijn/haar werk goed zou doen.
pi_65898126
Je kan het geld binnen een maand na afschrijving (in geval van automatische incasso) storneren.
Als ik jou was zou ik nog even afwachten of je nog een positieve reactie krijgt van die lui, en mocht dat uitblijven, dan storneren en rekeningnummer laten blokkeren.
pi_65898777
Mochten ze er toch een incasso/rechtszaak van maken, sta je sterk met je verhuizing. je hebt er nl niet gebruik kunnen maken van de sportschool, omdat je verhuisd was en je toegangspas had ingeleverd.
pi_65898816
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:09 schreef THEFXR het volgende:
Mochten ze er toch een incasso/rechtszaak van maken, sta je sterk met je verhuizing. je hebt er nl niet gebruik kunnen maken van de sportschool, omdat je verhuisd was en je toegangspas had ingeleverd.
Moet ze wel bewijs hebben dat ze dat ding ingeleverd hebt. Verder staat die verhuizing er natuurlijk helemaal los van.
pi_65899108
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Moet ze wel bewijs hebben dat ze dat ding ingeleverd hebt. Verder staat die verhuizing er natuurlijk helemaal los van.
De rechter houdt niet alleen rekening met zogenaamde bewijzen, het is geen strafzaak,maar een civiele zaak. als je dus verhuisd bent en je bent daar een sportschool abo aangegaan, is het wel logisch dat je die andere hebt opgezegd, want daar bestaat 1 mail van.
De sportschool accepteerde die mail niet, de vraag is accepteert de rechter die mail wel als opzegging.
pi_65899188
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:09 schreef THEFXR het volgende:
Als 'ie zijn pas in heeft geleverd wellicht, maar het verhuizen en er daarom geen gebruik van kunnen maken is echt geen argument. Dat zou alleen opgaan wanneer het door toedoen van de sportschool zou zijn. Dat je zelf wil verhuizen heeft geen enkel verband met er geen gebruik van kunnen maken.
pi_65899237
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De rechter houdt niet alleen rekening met zogenaamde bewijzen, het is geen strafzaak,maar een civiele zaak. als je dus verhuisd bent en je bent daar een sportschool abo aangegaan, is het wel logisch dat je die andere hebt opgezegd, want daar bestaat 1 mail van.
De sportschool accepteerde die mail niet, de vraag is accepteert de rechter die mail wel als opzegging.
Er is gemaild dat ze op wilde zeggen, daaruit kwam voort dat ze langs moest komen. Dat heeft ze dan ook gedaan.

Dat zijn de feiten, meer niet. Nergens staat dat ze daadwerkelijk opgezegd heeft. Het is wel erg aannemelijk maar niet te bewijzen.
pi_65899426
Absoluut NIET storneren!! Zorg dat je gewoon netjes betaald voor de maanden dat je "vergeten" was op te zeggen en probeer het met Fit for free zelf op te lossen. Als je alles gaat laten storneren dan krijg je binnenkort incasso op je dak en die slepen je uiteindelijk voor de rechter waar jij mag bewijzen dat je het hebt opgezegd. Sowieso gaat alle correspondentie dan via het incassokantoor en daar word je ook niet vrolijk van.
Bewijs heb je niet (ondanks dat je het wel hebt opgezegd, maar je hebt geen bewijs) ,dus mijn advies is probeer het op een nette manier op te lossen met het fitnesscentrum (evt een middenweg kiezen) en/of neem je verlies.. het gaat je anders ontzettend veel geld en nutteloze moeite kosten.

Oh en probeer het contact zoveel mogelijk persoonlijk te doen (zul je dus helaas naar Vlaardingen af moeten reizen) en niet via mail of brieven of telefonisch. Als je persoonlijk langsgaat is de kans dat je succes hebt (kies wel een beetje druk tijdstip als er veel mensen aan de bar staan) vele malen groter. En vraag direct naar de manager/directeur en niet af laten wimpelen door zo'n gladjanes achter de bar

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 09-02-2009 23:35:36 ]
pi_65899603
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:29 schreef Sport_Life het volgende:
Absoluut NIET storneren!! Zorg dat je gewoon netjes betaald voor de maanden dat je "vergeten" was op te zeggen en probeer het met Fit for free zelf op te lossen. Als je alles gaat laten storneren dan krijg je binnenkort incasso op je dak en die slepen je uiteindelijk voor de rechter waar jij mag bewijzen dat je het hebt opgezegd. En dat heb je niet (ondanks dat je het wel hebt opgezegd, maar je hebt geen bewijs). Dus mijn advies is probeer het op een nette manier op te lossen met het fitnesscentrum (evt een middenweg kiezen) en/of neem je verlies.. het gaat je anders ontzettend veel geld en nutteloze moeite kosten.

Oh en probeer het contact zoveel mogelijk persoonlijk te doen (zul je dus helaas naar Vlaardingen af moeten reizen) en niet via mail of brieven of telefonisch. Als je persoonlijk langsgaat is de kans dat je succes hebt (kies wel een beetje druk tijdstip als er veel mensen aan de bar staan) vele malen groter.
gedeeltelijk met je eens, maar toch op de laatste dag laten storneren, als je er niet uitkomt met hun.
De rechter kijkt niet alleen naar feiten of bewijzen, je mag ook je verhaal doen en daarin staat de TS behoorlijk sterk!
voor welke periode/jaar is het abbo geld eigenlijk afgeschreven?
pi_65899829
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gedeeltelijk met je eens, maar toch op de laatste dag laten storneren, als je er niet uitkomt met hun.
De rechter kijkt niet alleen naar feiten of bewijzen, je mag ook je verhaal doen en daarin staat de TS behoorlijk sterk!
voor welke periode/jaar is het abbo geld eigenlijk afgeschreven?
Er bestaat idd een mogelijkheid dat de rechter TS gelijk geeft ivm verhuizen en het ondredelijk acht dat hij nog een abo heeft daar blabla. Maar de kans op succes lijkt mij veel groter als je gewoon overlegt met de meest hoge persoon die je krijgen kan bij fit for free.

Je moet je voorstellen dat er honderden mensen zijn die vergeten hun abo op te zeggen (dat is de truk van stilzwijgend verlengen), alles weer storneren en uiteindelijk komt het bij incasso bureau terecht.

Note1: Heb een tijdje bij incassobureau gewerkt (zeg t er nog maar ff bij ) en heb het heel vaak meegemaakt bij energiezaken (energie direct enzo, die waren ook niet zo stipt met opzeggingen). Als de klant geen bewijs van opzegging had was dat jammer en moest ze gewoon betalen via het gerecht.

Note2: Ik ben niet juridisch opgeleid, dus wat de rechter zal zeggen durf ik niet te zeggen, maar mijn ervaring is dat je bij gebrek aan bewijs gewoon een probleem hebt. Maar niemand kan hier als een rechter oordelen, aangezien er maar 1 kant van het verhaal staat..
pi_65900061
Ik neem aan dat als het zo groot bedrijf is, dan er dan standaard procedures bestaan voor opzeggen, dat dus de medewerker van fit for free, een vette fout heeft gemaakt die de TS, dan superveel geld gaat kosten.
persoonlijk, zou ik wel de gok wagen bij de rechter.
pi_65900155
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:53 schreef THEFXR het volgende:
Ik neem aan dat als het zo groot bedrijf is, dan er dan standaard procedures bestaan voor opzeggen, dat dus de medewerker van fit for free, een vette fout heeft gemaakt die de TS, dan superveel geld gaat kosten.
Sterker nog, ik denk dat het helemaal geen fout is van een medewerker. Fit for free is voor zover ik weet een nogal malafide bedrijf, waar ze iedereen zoveel mogelijk proberen uit te dossen. Lees de fora's er maar op na op radar.nl enzo. Het zal mij dus niets verbazen als ze bij Fit for free gewoon hordes opzeggingen "vergeten" zijn door te geven aan de administratie (en TS's leermoment is dan dat je altijd bewijzen moet bewaren!!). Maar de kans is vrij klein dat de eventuele rechter de moeite neemt om het internet af te struinen naar ervaringen van andere gebruikers .
quote:
Ik dus niet .
pi_65900227
quote:
Welke fout is er gemaakt?
pi_65900548
quote:

Ook al je kosten-baten tegen elkaar afzet? Winnen is geen EUR 191,40 betalen, verliezen is dat wél betalen + honderden euro's aan proces- en andere kosten en wettelijke rente.
pi_65900619
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:13 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ook al je kosten-baten tegen elkaar afzet? Winnen is geen EUR 191,40 betalen, verliezen is dat wél betalen + honderden euro's aan proces- en andere kosten en wettelijke rente.
nee hoor, de rechter kan ook veroordelen tot betaling eigen kosten, en je kan gewoon jezelf verdedigen,zonder advocaat enzo.
maar zoals ik al zei, ik zou het risico graag nemen, zeker gezien de postings op oplichting.nl
TS is er toch 100% zeker van dat hij heeft opgezegd, dat verdedig ik dan ook tot aan de rechter.
pi_65900637
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

medewerker heeft verzuimd opzegbewijs/brief mee te geven
pi_65900699
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

TS is langsgeweest om op te zeggen, heeft zijn pasje ingeleverd en daar is verder niets in het systeem bij veranderd.
Het is helaas fout dat TS geen bewijs heeft gevraagd, maargoed wie denkt daar nu aan.

In de laatste e-mail zeggen ze ook dat opzeggingen per email niet geaccepteerd worden, maar hij is, na aanleiding van een mail, langsgeweest.
Daar spreken ze in de laatste mail ook niet over, misschien heeft de mail-aap eroverheen gelezen.

Ik weet dan niet wat een rechter zou zeggen in dit geval, want het lijkt alsof er van twee kanten fouten zijn gemaakt.
pi_65900740
TS, Omdat er ook in de laatste mail niets staat van het langsgaan bij de instelling en daar opzeggen, zou ik daarover nog eens terugmailen.
pi_65900876
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:18 schreef THEFXR het volgende:

medewerker heeft verzuimd opzegbewijs/brief mee te geven
Waar baseer je op dat ze een "opzegbewijs" mee moeten geven? Moet TS daar niet gewoon naar vragen?

Apart overigens dat TS zich persoonlijk moest melden om op te zeggen, aangezien het volgens hun AV alleen schriftelijk kan

"Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij het Fit For Free Support Office per adres Postbus 24001, 2490 AA Den Haag."
pi_65900942
TS, heb je alle verstuurde en ontvangen mails nog?
Waarin je verzocht werd langs te komen?
pi_65901901
tvp, ben van plan een abbo te nemen bij een sportschool.
............................
pi_65901924
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:31 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat ze een "opzegbewijs" mee moeten geven? Moet TS daar niet gewoon naar vragen?

Apart overigens dat TS zich persoonlijk moest melden om op te zeggen, aangezien het volgens hun AV alleen schriftelijk kan

"Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij het Fit For Free Support Office per adres Postbus 24001, 2490 AA Den Haag."
Stel je stuurt een brief om schriftelijk op te zeggen en die raken ze kwijt, heb je nog geen bewijs dat je opgezegd hebt, bij een mail heb je dat toch wel.
(verzonden items/ ontvangstbevestiging)
pi_65901931
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 02:15 schreef sander89 het volgende:
tvp, ben van plan een abbo te nemen bij een sportschool.
1 jaar contract nemen, gelijk opzeggen en als je weer 1 jaar wilt blijven, verlengen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:16:26 #46
331 Merel
Be here now.
pi_65902949
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:57 schreef Sport_Life het volgende:

Sterker nog, ik denk dat het helemaal geen fout is van een medewerker. Fit for free is voor zover ik weet een nogal malafide bedrijf, waar ze iedereen zoveel mogelijk proberen uit te dossen. Lees de fora's er maar op na op radar.nl enzo. Het zal mij dus niets verbazen als ze bij Fit for free gewoon hordes opzeggingen "vergeten" zijn door te geven aan de administratie (en TS's leermoment is dan dat je altijd bewijzen moet bewaren!!). Maar de kans is vrij klein dat de eventuele rechter de moeite neemt om het internet af te struinen naar ervaringen van andere gebruikers .
En zo houden ze hun tarief voor lidmaatschap zo laag, ik vind 't best
pi_65903057
Bedrag terugboeken, rekeningnummer van FFF blokkeren, e-mail + brief sturen naar FFF waarin je refereert aan je eerdere opzegging per mail en het feit dat je ook nog bent lansgeweest, en nogmaals aangeven dat je geen klant meer bij ze bent en dat er geen betalingen meer worden gedaan. Net zo lang volhouden tot ze het opgeven, of een eventueel incassobureau opgeeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_65903551
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 02:19 schreef THEFXR het volgende:

Stel je stuurt een brief om schriftelijk op te zeggen en die raken ze kwijt, heb je nog geen bewijs dat je opgezegd hebt, bij een mail heb je dat toch wel. (verzonden items/ ontvangstbevestiging)
Nee, dan heb je dat nog niet. Zie ook http://blog.iusmentis.com(...)ls-heeft-ontvangen/, waarin de rechter oordeelde dat de mail wel verstuurd was, maar niet dat deze daarom ook aangekomen moest zijn.

Aangetekende post is in zo'n geval gewoon het beste. Ze mogen hem best kwijtraken of helemaal niet te lezen; jij hoeft alleen te bewijzen dat 'ie is aangekomen.
pi_65903640
Wat een naaistreken als ik het hier en op tros radar lees zeg.
pi_65903654
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:36 schreef SerieJunk het volgende:
Mensen die dingen opzeggen zonder hier een bevestiging van te eisen

Storneren kan hoor maar je hebt je geen poot om op de staan mocht het tot een rechtszaak komen.
Raar. Het is nl nogal makkelijk om te zeggen "nooit ontvangen" en ik weet dat bedrijven waar je dit soort verhalen vaak bij hoort het stuk voor stuk niet per ongeluk doen.

Het zal je vader of je man wezen die zo z'n geld verdient. Zou liever een hoer als moeder hebben, da's tenminste nog eerlijk werk
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65903672
Wat betaal je maandelijks eigenlijk bij FFF?
pi_65903751
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

Raar. Het is nl nogal makkelijk om te zeggen "nooit ontvangen" en ik weet dat bedrijven waar je dit soort verhalen vaak bij hoort het stuk voor stuk niet per ongeluk doen.
Daarom stuur je het ook aangetekend met handtekening retour. "Nooit ontvangen" is dan geen argument meer (of ze de brief ook lezen is hun probleem, jij moet alleen bewijzen dat ze hem gehad hebben).
pi_65903760
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat betaal je maandelijks eigenlijk bij FFF?
Ongeveer 16 euro, als ik het bedrijf bedrag in de startpost door 12 deel

[ Bericht 1% gewijzigd door Roy_T op 10-02-2009 09:20:40 ]
pi_65903867
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:58 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Daarom stuur je het ook aangetekend met handtekening retour. "Nooit ontvangen" is dan geen argument meer (of ze de brief ook lezen is hun probleem, jij moet alleen bewijzen dat ze hem gehad hebben).
Ik stuur alles aangetekend weg wat enigszins belangrijk is.

Door schade en schande....
pi_65903875
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:59 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ongeveer 16 euro, als ik het bedrijf in de startpost door 12 deel
Ah... dat is scherp

De prijs ook dan btw.
pi_65904222
quote:
Hallo,

Ik denk dat het al zeker een driekwart jaar geleden is, dat ik bij uw vestiging
langs ben geweest.
langs moest komen.

Ik woon al een lange tijd niet meer in Vlaardingen dus ik vond het al vervelend
dat ik er helemaal voor moest langskomen, u kunt vast begrijpen dat ik met dit
voorval al helemaal niet blij ben.
Ik heb toen gewoon netjes opgezegd en hoop dat alles nu in orde komt.

Mvg,
Semnai
Heb je die mail van jou nog en de reactie van fff (ook per mail?!), ja of nee ?

Hier staat of valt het mee!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65904303
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:26 schreef r_one het volgende:

Heb je die mail van jou nog en de reactie van fff (ook per mail?!), ja of nee ?

Hier staat of valt het mee!
Want? Dat bewijst dat TS ook daadwerkelijk gegaan is?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:54:52 #58
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_65904829
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:30 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Want? Dat bewijst dat TS ook daadwerkelijk gegaan is?
Nee, dat bewijst dat TS daadwerkelijk heeft opgezegd en een reactie van FFF betekent dat ze deze opzegging ook ontvangen hebben.
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_65904980
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:54 schreef ArmaniXL het volgende:
Nee, dat bewijst dat TS daadwerkelijk heeft opgezegd en een reactie van FFF betekent dat ze deze opzegging ook ontvangen hebben.
Juist
Dat dus.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:31:46 #60
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65907496
Allereerst bedankt voor alle reacties

Ik heb alle mails nog steeds.

En ja, ik ben inderdaad stom geweest dat ik niet om een bewijs heb gevraagd.
Maar de baliemedewerkster zei mij dat het zo in orde was, misschien wat naief van mijn kant maar ik dacht er toen verder niet bij na.

Ik heb ook inderdaad niet voldaan aan de algemene voorwaarden, ik kon deze toendertijd niet vinden op hun site.
Vandaar dat ik toen een mail stuurde dat ik op wilde zeggen en vervolgens als reactie kreeg dat ik dan echt even langs zou moeten komen. (lijkt mij dat hun zich dan ook niet aan de regels houden)

Kortom, ik heb hun gevraagd wat ik moest doen als ik op wilde zeggen en dat heb ik gedaan, ik ben alleen te stom geweest geen bewijsje te vragen.
pi_65908021
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:31 schreef Semnai het volgende:
Allereerst bedankt voor alle reacties

En ja, ik ben inderdaad stom geweest dat ik niet om een bewijs heb gevraagd.
Maar de baliemedewerkster zei mij dat het zo in orde was, misschien wat naief van mijn kant maar ik dacht er toen verder niet bij na.

Ik heb ook inderdaad niet voldaan aan de algemene voorwaarden, ik kon deze toendertijd niet vinden op hun site.
Vandaar dat ik toen een mail stuurde dat ik op wilde zeggen en vervolgens als reactie kreeg dat ik dan echt even langs zou moeten komen. (lijkt mij dat hun zich dan ook niet aan de regels houden)

Kortom, ik heb hun gevraagd wat ik moest doen als ik op wilde zeggen en dat heb ik gedaan, ik ben alleen te stom geweest geen bewijsje te vragen.
Jouw 'bewijsje' is hun reactie per kerende mail dat je langs moet komen.
'Bewijsje' dat je hebt opgezegd, niet dat je ook langs bent geweest; dat laatste is namelijk volstrekt niet relevant meer.

Nu het geld laten storneren door je bank (niet gaan afwachten tot fff het terugstort! gaan ze evenmin doen) en fff melden dat je vasthoudt aan de opzegging.

Dreigen ze vervolgens met incasso, deurwaarder en rechtzaak: prima, laat maar komen
.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:26:30 #62
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65909111
Ik heb zojuist na wat googlen contact gehad met de administratie van het hoofdkantoor, ('hoe komt u aan dit nummer??') die scheepten mij af met een 'wij kunnen u hier echt niet mee helpen' en kreeg vervolgens het nummer van de klantenservice.

Klantenservice dus maar gebeld.
Na het verhaal nogmaals te hebben uitgelegd vertelde deze jongeman mij dat ik niet kan bewijzen dat ik langs ben geweest op de vestiging en opgezegd heb. (ook al hebben hun zelf nog het mailtje waarin staat dat ik langs moest komen)
Ook zei hij nogmaals dat dat echt schriftelijk moest en dat het niet hun probleem is dat ik verkeerd geholpen ben door de medewerkers daar.
Hij vond het ook niet raar dat er met 160.000 leden altijd wel een 'paar' waren die moeilijk deden.
Echt vriendelijk was hij niet, ik daarna ook niet meer trouwens

Zal ik nog eens mailen met vestiging Schiedam? En wat kan ik dan het beste zeggen?

Of toch gewoon maar storneren/blokkeren en eventueel verdere stappen ondernemen?
pi_65909656
Je hebt nog tot de 26e van deze maand om te storneren, persoonlijk zou ik dat echt op het laatste moment pas doen, aangezien bedrijven daar niet echt happig op zijn.
pi_65910516
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je hebt nog tot de 26e van deze maand om te storneren, persoonlijk zou ik dat echt op het laatste moment pas doen, aangezien bedrijven daar niet echt happig op zijn.
Waarom uitstel? En met de kans dat er dan net wat onvoorziens tussen kan komen?

Storneren, nu, zal het jou jeuken dat fff dat niet leuk gaat vinden, wat heb je nog te duchten van hen? Niets toch?

Vestiging Schiedam mailen dat je de vordering bestrijdt omdat je vorig jaar tijdig en aantoonbaar hebt opgezegd. Gewoon melden en niet meer tegen hun verweer ingaan. Laat je niet opnaaien joh.

En dan is het vervolgens richting fff.

Dit is natuurlijk aan TS gericht
.
pi_65910814
Ik zou die vestiging nog eens bellen en zeggen dat je op hun verzoek daar hebt opgezegd, maar dat je denkt dat ze dat niet goed door hebben gegeven aan het hoofdkantoor (oftewel: de onschuld zelve).
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:51:46 #66
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65911651
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:02 schreef Semnai het volgende:

De 6 februari die hij bedoelt is van 2008, ik ben korte tijd daarna langsgeweest bij de vestiging.
Dat denk ik niet. 6 februari viel dit jaar op een vrijdag, en in 2008 niet. Hij heeft het dus gewoon over afgelopen vrijdag lijkt het. Ze hebben het ook helemaal niet over vorig jaar, en omdat je zelf al aangeeft dat ze je e-mails slecht lezen lijkt het alsof ze compleet over het feit dat je daar vorig jaar langs geweest bent heen lezen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:43:56 #67
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65913319
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. 6 februari viel dit jaar op een vrijdag, en in 2008 niet. Hij heeft het dus gewoon over afgelopen vrijdag lijkt het. Ze hebben het ook helemaal niet over vorig jaar, en omdat je zelf al aangeeft dat ze je e-mails slecht lezen lijkt het alsof ze compleet over het feit dat je daar vorig jaar langs geweest bent heen lezen.
Klopt, foutje.

Ik weet ook echt niet meer wanneer ik daar precies langsgeweest ben, het is iig driekwart jaar tot een jaar geleden geweest. (verhuizing, nieuwe baan, daarnaast ook nog aan een opleiding begonnen, etc)

Ik heb zojuist nog even wat informatie opgezocht wat betreft het opzeggen per email. (dus het langsgaan en alles even daarbuiten gelaten)
Volgens artikel 227a van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek is dit legaal wanneer je aan 4 eisen voldaan hebt.
Raadpleegbaar door partijen, authenticiteit voldoende gewaarborgd, dateerbaar en partijen moeten identificeerbaar zijn.

Ik ga een aangetekende schriftelijke (opzeg)brief opsturen, storneren/blokkeren en denken jullie dat het handig is als ik bovenstaande er ook meteen in gooi?

Daarnaast kunnen ze ook in hun computertje zien dat ik al zeker zo'n 2 jaar niet meer ben komen sporten (de betaling van vorig jaar hebben ze al cadeau gehad aangezien ik me toen herinnerde van, oja ik moet de sportschool nog even opzeggen )
pi_65913918
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:43 schreef Semnai het volgende:

[..]

Klopt, foutje.

Ik weet ook echt niet meer wanneer ik daar precies langsgeweest ben, het is iig driekwart jaar tot een jaar geleden geweest. (verhuizing, nieuwe baan, daarnaast ook nog aan een opleiding begonnen, etc)

Ik heb zojuist nog even wat informatie opgezocht wat betreft het opzeggen per email. (dus het langsgaan en alles even daarbuiten gelaten)
Volgens artikel 227a van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek is dit legaal wanneer je aan 4 eisen voldaan hebt.
Raadpleegbaar door partijen, authenticiteit voldoende gewaarborgd, dateerbaar en partijen moeten identificeerbaar zijn.

Ik ga een aangetekende schriftelijke (opzeg)brief opsturen, storneren/blokkeren en denken jullie dat het handig is als ik bovenstaande er ook meteen in gooi?

Daarnaast kunnen ze ook in hun computertje zien dat ik al zeker zo'n 2 jaar niet meer ben komen sporten (de betaling van vorig jaar hebben ze al cadeau gehad aangezien ik me toen herinnerde van, oja ik moet de sportschool nog even opzeggen )
Meer dan 90% van de circa 8000 leden komt nooit of bijna nooit.
pi_65913928
quote:

je opgezocht wat betreft het opzeggen per email. (dus het langsgaan en alles even daarbuiten gelaten)

Mits je kunt bewijzen dat ze de e-mail ook daadwerkelijk hebben ontvangen.

Jurisprudentie: http://jure.nl/AV3919
quote:
Nu de gebruiker geen ontvangstbevestiging van de e-mail heeft overgelegd en nu de getuigen wel kunnen verklaren dat de gebruiker de e-mail heeft verzonden, maar niet kunnen bewijzen dat Lis B.V. de e-mail heeft ontvangen, kan aan deze e-mail niet het beoogde effect van opzegging van het proefabonnement worden toegekend.
edit: Oh wacht, ze hebben terug gemaild Dan lijkt het me wel duidelijk dat ze de mail ontvangen hebben
pi_65915059
quote:
Ik ga een aangetekende schriftelijke (opzeg)brief opsturen
Dat zou ik maar niet gaan doen
.
pi_65915395
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet gaan doen
Zeker niet nee, daarin geef je het bedrijf praktisch gelijk in hun (onterechte) bewering dat je nog niet hebt opgezegd.
pi_65916058
Ik zou een rechtzaak tegen ze aanspannen voor misleiding!

Er staat, fit for FREE? !
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_65916307
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik zou een rechtzaak tegen ze aanspannen voor misleiding!

Er staat, fit for FREE? !
Niet in zijn contract denk ik. Je kan beter stennis schoppen aan de kasse van de FREE Record Shop!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:09:22 #74
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65916449
Ik ben ook genaaid door hen.

En heel jaar lang lid gebleven daardoor.
Alleen bij mij zeiden ze, 3 mnd opzegtermijn en ik was 1 dag te laat met die brief.

Nu lees ik hier weer 2 mnd, stelletje flikkers gewoon.

Al die bedrijven werken tegenwoordig zo, ik vind het gewoon ronduit crimineel zakendoen.
pi_65916797
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Meer dan 90% van de circa 8000 leden komt nooit of bijna nooit.
Tering hee.... dat is gauw verdiend.
pi_65916893
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:16 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tering hee.... dat is gauw verdiend.
En dat is nog maar 1 vestiging.
pi_65917437
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef Semnai het volgende:

Na het verhaal nogmaals te hebben uitgelegd vertelde deze jongeman mij dat ik niet kan bewijzen dat ik langs ben geweest op de vestiging en opgezegd heb. (ook al hebben hun zelf nog het mailtje waarin staat dat ik langs moest komen)
Ook zei hij nogmaals dat dat echt schriftelijk moest en dat het niet hun probleem is dat ik verkeerd geholpen ben door de medewerkers daar.
Hij vond het ook niet raar dat er met 160.000 leden altijd wel een 'paar' waren die moeilijk deden.
Dus het moet maar jouw probleem worden, omdat een baliemedewerkster een fout heeft gemaakt? een probleem wat jou bijna 200 euro moet kosten, nou echt niet!

De zaak is verantwoordelijk voor fouten van hun personeel, zij hebben die toch in loondienst, dat ze het dan maar op hun WA verzekering verhalen.
vandaag nog bank bellen, graag storneren wegens onterechte afboeking,
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:34:32 #78
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65917628
Groeperen en aktie voorbereiden.

Broke 4 free.
pi_65922229
GRIJP ZE SEM!!!!111 !!!!1
Lambo of Rekt
pi_65922802
Waar zien jullie staan dat Fit for Free heeft gereageerd op de eerste mail van TS waarin hij aangaf zijn abo stop te willen zetten ? Verder zie ik niet staan dat FFF via mail heeft gezegd dat TS langs moet komen.

Als TS daar wel een mail van heeft, prima, dan kan FFF niet aan TS verwijten dat hij niet volgens de alg. voorw. heeft gehandeld maar heeft gehandeld naar aanleiding van instructies van personeel van FFF (redelijkheid en billijkheid, op basis van vertrouwen blabla).

De eerste reactie van FFF kwam nadat TS om uitleg vroeg over de nieuwe automatisch incasso. TS kan vooralsnog dus niet bewijzen dat de mail/opzegging is ontvangen. Zoals ik eerder al zei, dit is exact hetzelfde als wat die maat van me had. Die verloor helaas ook bij de rechter.

Verhuizing: kan niet worden tegengeworpen, immers, FFF heeft geen opzegging ontvangen (zeggen ze) en gaat er dus van uit dat je nog lid blijft. Als je dan gaat verhuizen kun je niet aan FFF verwijten dat jij nooit je nieuwe adres hebt doorgegeven.

Geen gebruik gemaakt van de sportschool: eigen verantwoordelijkheid, je belminuten betaal je ook als je ze niet gebruikt. Je hebt getekend voor een jaarcontract, en je daarmee aan een financiële verplichting verbonden.

Ik zou als ik jou was eens een kopie van je contract opvragen, misschien ben je per ongeluk vergeten aan te kruisen dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Dat zou misschien nog je redding kunnen zijn, want dan ben je ook niet akkoord gegaan met een stilzwijgende verlenging
pi_65923381
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:06 schreef tresonyx het volgende:
Waar zien jullie staan dat Fit for Free heeft gereageerd op de eerste mail van TS waarin hij aangaf zijn abo stop te willen zetten ? Verder zie ik niet staan dat FFF via mail heeft gezegd dat TS langs moet komen.

Als TS daar wel een mail van heeft, prima, dan kan FFF niet aan TS verwijten dat hij niet volgens de alg. voorw. heeft gehandeld maar heeft gehandeld naar aanleiding van instructies van personeel van FFF (redelijkheid en billijkheid, op basis van vertrouwen blabla).

De eerste reactie van FFF kwam nadat TS om uitleg vroeg over de nieuwe automatisch incasso. TS kan vooralsnog dus niet bewijzen dat de mail/opzegging is ontvangen. Zoals ik eerder al zei, dit is exact hetzelfde als wat die maat van me had. Die verloor helaas ook bij de rechter.
In de OP stelt TS dat ze per mail heeft opgezegd en op die mail een reactie kreeg dat ze moest langskomen omdat opzeggen per mail niet mogelijk is. Verderop in het topic schrijft ze dat ze die mails nog heeft. Ik neem voor het gemak even aan dat TS een mail stuurde in de trand van "hierbij zeg ik mijn abo op" en niet "hoe kan ik mijn abo opzeggen?" Die mail is ontvangen, want er is een antwoord op verstuurd.

Overigens is het argument dat ze opzeggingen per mail niet behandelen omdat het makkelijk te vervalsen zou zijn ook onzinnig. Je kunt je immers ook inschrijven via de website, da's net zo makkelijk te vervalsen.
pi_65923498
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:24 schreef Light het volgende:

[..]

In de OP stelt TS dat ze per mail heeft opgezegd en op die mail een reactie kreeg dat ze moest langskomen omdat opzeggen per mail niet mogelijk is. Verderop in het topic schrijft ze dat ze die mails nog heeft. Ik neem voor het gemak even aan dat TS een mail stuurde in de trand van "hierbij zeg ik mijn abo op" en niet "hoe kan ik mijn abo opzeggen?" Die mail is ontvangen, want er is een antwoord op verstuurd.

Overigens is het argument dat ze opzeggingen per mail niet behandelen omdat het makkelijk te vervalsen zou zijn ook onzinnig. Je kunt je immers ook inschrijven via de website, da's net zo makkelijk te vervalsen.
Er staat dat ze wilde opzeggen... Nergens staat dat ze op heeft gezegd via mail.
pi_65923606
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er staat dat ze wilde opzeggen... Nergens staat dat ze op heeft gezegd via mail.
Uit de derde mail in de OP (verzonden door TS)
quote:
langs moest komen.
pi_65924173
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:30 schreef Light het volgende:

In de OP stelt TS dat ze per mail heeft opgezegd en op die mail een reactie kreeg dat ze moest langskomen omdat opzeggen per mail niet mogelijk is.

Ah stom, overheen gelezen, ik zat alleen te zoeken in de mails ontvangen door TS

Ik hoop dat TS die mail ook nog bewaard heeft.
pi_65924300
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:44 schreef tresonyx het volgende:
Ah stom, overheen gelezen, ik zat alleen te zoeken in de mails ontvangen door TS

Ik hoop dat TS die mail ook nog bewaard heeft.
Vooral niet eerst het topic doorlezen, we kauwen het wel voor
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:31 schreef Semnai het volgende:
.
pi_65931528
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Vooral niet eerst het topic doorlezen, we kauwen het wel voor
[..]

* tresonyx moet naar de opticien
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:54:16 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_65932031
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 02:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

1 jaar contract nemen, gelijk opzeggen en als je weer 1 jaar wilt blijven, verlengen.
Lol, doe ik ook altijd met m'n tijdschriftabo's
pi_65933869
Staat gewoon in het contract dat je tekent dat je het schriftelijk moet opzeggen, lijkt mij duidelijke zaak.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_65934521
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:37 schreef E- het volgende:
Staat gewoon in het contract dat je tekent dat je het schriftelijk moet opzeggen, lijkt mij duidelijke zaak.
Dat heeft TS toch gedaan?
pi_65934950
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:54 schreef Light het volgende:

[..]

Dat heeft TS toch gedaan?
Sowieso zou het een mooi verhaal zijn als FFF eerst , wanneer TS schriftelijk opzegt, beweert dat hij naar de vestiging moet komen, en daarna gaat beweren dat dat niet geldig was omdat in de algemene voorwaarden staat dat het schriftelijk moet.
pi_65961765
Het ligt er ook aan, hoe je lid van hun kan worden, als dat in het filiaal zelf is, door in te schrijven, vind ik dat je dan op die manier ook moet kunnen uitgeschreven worden.
pi_65961947
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef THEFXR het volgende:
Het ligt er ook aan, hoe je lid van hun kan worden, als dat in het filiaal zelf is, door in te schrijven, vind ik dat je dan op die manier ook moet kunnen uitgeschreven worden.
Dat kan gewoon via de website. Formuliertje invullen en klaar (tenminste, daar lijkt het wel op, ik heb niet de hele procedure geprobeerd).
pi_65970150
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:24 schreef Light het volgende:

Dat kan gewoon via de website. Formuliertje invullen en klaar (tenminste, daar lijkt het wel op, ik heb niet de hele procedure geprobeerd).
In dat geval moet je ook online je contract kunnen beëindigen. Ik heb even geen bron, maar als ik me niet vergis heeft een rechter dat recentelijk gezegd in een uitspraak.
pi_65974092
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:24 schreef Light het volgende:

[..]

Ik zie het al, als ik iemand zijn adresgegevens en rek nr weet, kan je iemand lid maken, zonder ook maar 1 handtekening te hebben gezet, lekker systeem
dan vind ik ook, dat je gewoon online kan opzeggen en als je in een mail diezelfde gegevens zet, dan is het in mijn ogen geregeld.
  donderdag 12 februari 2009 @ 06:33:33 #95
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_65974118
Toen Ik bij mijn aanmelding, Mijn abonnement per direct weer opzegde.

Begrepen ze er niets van dat kende ze niet, zonder directe opzegging zou ik er ook geen hebben genomen.
Omdat ik te chaotisch ben om te onthouden wannneer ik ben begonnen en wanneer ik moet stoppen.

Wat ik wel weet ik dat er bepaalde dingen in moesten komen te staan. En het schriftelijk moest gebeuren.

Maar ik kreeg nog wel een boze brief thuis of ik even mijn acherstanden heel snel wilde betalen die 0,98 cent

Toen ben ik ook gaan Mailen

Deze,

Hallo,

Vorig jaar heb ik idd. een fitness abonnement afgesloten voor precies 1 jaar bij het aanmelden heb ik het ook meteen opgezegd. Zodat ik niet voor meteen nog een jaar hier aan vast zou zitten indien het me niet zou bevallen.
Altijd heb ik keurig betaald nl. ieder kwartaal 48,85 euro, tevens heb ik ruim 2 weken voor mijn abonnement erop zat mijn pasje bij de balie ingeleverd.
Ook hebben ze dit nog even nagekeken en ik had mijn abonnement keurig opgezegd.
Nu krijg ik opeens een betalingsherinnering van 0,98 cent voor verschuldigd
achterstand in betaling. Ik begrijp het niet , want het geld is altijd automatisch van mijn rekening gegaan zonder problemen. Dus waarom die 0,98 ct. en waarom de dreiging van niet tijdig betalen dan minimaal 35,00 euro
graag hierop uw reactie

Ik zal u nog even mijn gegevens sturen.
Rac
Adres Rac

Betalingskenmerk L4452AM1
Graag binnen 2 dagen reactie
met vriendelijke groet
Rac
pi_65986995
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 06:33 schreef rac het volgende:
Toen Ik bij mijn aanmelding, Mijn abonnement per direct weer opzegde.

Begrepen ze er niets van dat kende ze niet, zonder directe opzegging zou ik er ook geen hebben genomen.
Omdat ik te chaotisch ben om te onthouden wannneer ik ben begonnen en wanneer ik moet stoppen.

Wat ik wel weet ik dat er bepaalde dingen in moesten komen te staan. En het schriftelijk moest gebeuren.

Maar ik kreeg nog wel een boze brief thuis of ik even mijn acherstanden heel snel wilde betalen die 0,98 cent
is dit een topickaping of wat?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:42:08 #97
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66013254
Ik heb mijn abonnement bij Health City een half jaar geleden per brief opgezegd en toen kreeg ik per e-mail een bevestiging dat het per datum X zou aflopen. En dat is ook keurig gebeurd, alhoewel ik zowel mijn opzegbrief als de bevestigingsmail nog altijd bewaard heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66024809
UPDATES SEM !!!111
Lambo of Rekt
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:02:47 #99
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_66043207
Heb ik nog niet mijk
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:34:43 #100
152894 Ex-Lekkerlander
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:41:43 #101
152894 Ex-Lekkerlander
pi_66060976
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:37 schreef E- het volgende:
Als ze de e-mail uitprinten hebben ze het op schrift
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_66064826
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:41 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:

[..]

Als ze de e-mail uitprinten hebben ze het op schrift
pi_66682008
Een aantal recente uitspraken van de rechter laat zien dat als je de stilzwijgende verlenging aanvecht, je bent bijvoorbeeld net te laat met opzeggen (wel binnen de termijn) of je hebt maar een enkele keer gebruik gemaakt van de faciliteiten van de sportschool dat de rechter je in het gelijk stelt!
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BB6555&u_ljn=BB6555
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3162
Ik vind dit zeker wel een goede ontwikkeling, de sportscholen zijn te makkelijk in het slapend rijk worden met slapende leden. Men moet beseffen dat ze zelf ook een verantwoordelijkheid hebben. Als een slapend lid te laat opzegt dan moeten ze niet de kommaneuker gaan uithangen en ze zouden hun leden ook beter moeten informeren!
pi_66688354
Hey beste mensen.

Ook ik mag er aan geloven, een probleempje met Fit4free.
Feb 2008 contract afgesloten. Tot augustus daar gefitnesst, 3 november schriftelijk opgezegd. Januari herinnering verstuurd + ledenpas alsnog opgestuurd. Men wil mijn contract niet ontbinden vanwege een maand te laat opgezegd. (een maand na opzegtermijn van twee maanden, maand voor einde contract dus eigenlijk). Maar laat ik vooropstellen dat ik de brief wel heb verstuurd in november maar dat dit bedrijf mij een loer probeert te draaien. Telefonisch kom ik er niet uit met F4F. Ik heb inmiddels de bedragen over Maart 2009 en April 2009 laten storneren en hun rekeningnummer geblokkeerd. Hieronder zien jullie de brief die ik wil versturen per mail en per post. Kan men hier even naar kijken? Sla ik de juiste toon of is het een 'te agressieve brief'?
quote:
Beste medewerker,

Laat ik allereerst de situatie uitleggen hoe deze er nu voor staat.

In februari 2008 heb ik een contract afgesloten dat per 6 februari 2009 beëindigd zou worden. Uiteraard geldt er zoals bij vele contracten een stilzwijgende verlenging. De opzegtermijn bedraagt bij jullie twee maanden. Sinds augustus 2008 fitness ik niet meer bij jullie. Op 3 november 2008 heb ik mijn abonnement per brief opgezegd. In januari 2009 heb ik een herinnering gestuurd omdat ik geen reactie had vernomen en tevens daar de ledenpas/kortingspas in bijgevoegd omdat ik vergeten was dat die ook opgestuurd moest worden.

Op deze tweede brief heb ik wel een reactie ontvangen, met de mededeling dat ik alleen kon opzeggen als ik uit een bepaalde zone was verhuisd van een F4F-vestiging. Uiteraard was dit voor mij niet van toepassing en heb ik jullie klantenservice gebeld. Hier kon men mij doodleuk vertellen dat mijn contract gewoon doorgaat tot februari 2010.
Nadat er twee maanden niks van mijn rekening afgehaald was kwam ik vandaag tot de ontdekking dat gister de bedragen voor maart en april 2009 zijn afgeschreven. Dus ook vandaag heb ik gebeld met de mededeling dat mijn contract is opgezegd en of men wil stoppen met het incasseren van bedragen die niet aan jullie toebehoren. Ook deze meneer (die overigens alleen maar zijn voornaam noemde) wist mij leuk te vermelden dat ik wél tot februari 2010 kan blijven fitnessen. Mijn antwoord hierop was makkelijk; dat kan niet, want jullie hebben mijn ledenpas.

Ik heb vandaag daarom de twee bedragen die onrechtmatig van mijn rekening zijn afgeschreven teruggeboekt en tevens jullie rekeningnummer laten blokkeren. Allereerst hoop ik dat wij het hier gewoon bij kunnen laten. Ik heb netjes voor een jaar betaald, ondanks het feit dat ik vanaf augustus al niet meer fitness bij jullie.

Na onderzoek op internet blijkt niet dat ik de enige ben waarbij de brief is kwijtgeraakt, of in jullie termen, 'niet ontvangen is'. Het blijkt vaker mis te gaan bij Fit for free op het gebied van opzeggingen van contracten. Ik vraag u vriendelijk binnen vijf werkdagen na dagtekening mij op deze zaken antwoord te geven. Ik hoop dan ook dat wij het hier bij kunnen en er niet gepoogd wordt nieuwe incasseringen te doen. Verder verwijs ik u naar eerdere uitspraken van de kantonrechter over soortgelijke zaken. Deze zijn te vinden op http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=sportschool

Ik hoop dat we na correspondentie over dit voorval het hoofdstuk kunnen sluiten,

Met vriendelijke groet,

NB: Deze mail verstuur ik ook per post naar jullie, opdat ik zeker ben dat dit bericht ontvangen wordt.
pi_66689929
Schopje omhoog, ik heb hem nog niet verstuurd trouwens, ik wacht nog even op een 'deskundige visie'
pi_66690397
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:19 schreef sj18 het volgende:
Schopje omhoog, ik heb hem nog niet verstuurd trouwens, ik wacht nog even op een 'deskundige visie'
Ik denk dat je te vriendelijk voor Fit For Free bent, F4F is een ontzettend aggressieve organisatie waar je niet in alle redelijkheid mee tot een oplossing kunt komen. Die uitspraken van de kantonrechter die kennen ze ondertussen heus wel uit het hoofdd. Ik zou me beperken tot een kort briefje met een kopietje van de bewijsstukken. Door teveel informatie te geven voorzie je ze juist van extra munitie om je te naaien waar je bij staat.
pi_66695972
Nou vooruit, mijn eerste schot voor de boeg:
quote:
In februari 2008 heb ik een contract afgesloten dat per 6 februari 2009 beëindigd zou worden.
Goed. Dan door met:
quote:
Op 3 november 2008 heb ik mijn abonnement per brief schriftelijk opgezegd.
Laat maar lekker in het midden "hoe schrifetlijk", probeer juist vanF4F de uitspraak te ontlokken dat je het per gewone brief hebt opgezegd en dat dat natuurlijk niet kan omdat dit per aangetekend schrijven had moeten gebeuren.
quote:
In januari 2009 heb ik een herinnering gestuurd omdat ik geen reactie had vernomen en tevens daar de ledenpas/kortingspas in bijgevoegd omdat ik vergeten was dat die ook opgestuurd moest worden.
Opnieuw, niet kletsen over een herinnering, dat maakt je alleen maar zwakker; iets waarvan je overtuigd bent gedaan te hebben, ga je niet nog eens "voor de zekerheid" herinneren? Nee, je hebt op 3 november opgezegd, punt.

En die ledenpas stuur je in janauri pas op omdat je ook tot en met januari je contributie hebt betaald, niet omdat je het vergeten bent. Niks 'vergeten', jij vergeet niks, ook het opzeggen ben je niet vergeten.

Dan:
quote:
Op deze tweede brief heb ik wel een reactie ontvangen, met de mededeling dat ik alleen kon opzeggen als ik uit een bepaalde zone was verhuisd van een F4F-vestiging.
Benoem het als 'volstrekt irrelevant'. Weerleg dat even kort met (nogmaals) het argument dat je immers op 3 november 2008 al had opgezegd.
quote:
Uiteraard was dit voor mij niet van toepassing en heb ik jullie klantenservice gebeld. Hier kon men mij doodleuk vertellen dat mijn contract gewoon doorgaat tot februari 2010.
Nadat er twee maanden niks van mijn rekening afgehaald was kwam ik vandaag tot de ontdekking dat gister de bedragen voor maart en april 2009 zijn afgeschreven. Dus ook vandaag heb ik gebeld met de mededeling dat mijn contract is opgezegd en of men wil stoppen met het incasseren van bedragen die niet aan jullie toebehoren. Ook deze meneer (die overigens alleen maar zijn voornaam noemde) wist mij leuk te vermelden dat ik wél tot februari 2010 kan blijven fitnessen. Mijn antwoord hierop was makkelijk; dat kan niet, want jullie hebben mijn ledenpas.
Weg. Vermoeidende prietpraat.
quote:
Ik heb vandaag daarom de twee bedragen die onrechtmatig van mijn rekening zijn afgeschreven teruggeboekt en tevens jullie uw rekeningnummer laten blokkeren.
Goed.
quote:
Allereerst hoop ik dat wij het hier gewoon bij kunnen laten. Ik heb netjes voor een jaar betaald, ondanks het feit dat ik vanaf augustus al niet meer fitness bij jullie.
Irrelevant of en wanneer je er wel of niet fitnesste, alleen of en wanner je hebt opgezegd telt.
quote:
Na onderzoek op internet blijkt niet dat ik de enige ben waarbij de brief is kwijtgeraakt, of in jullie termen, 'niet ontvangen is'. Het blijkt vaker mis te gaan bij Fit for free op het gebied van opzeggingen van contracten.
Niet alvast hun verweer voor gaan kauwen, komen ze zelf wel mee.
Concentreer je op je eigen zaak, haal niet allerlei andere zaken erbij. Hoe meer ruis op de zender, hoe liever het F4F is. Blijf to the point, to your point!
quote:
Ik vraag u vriendelijk binnen vijf werkdagen na dagtekening mij op deze zaken antwoord te geven. schriftelijk te bevestigen dat u mij per februari 2009 hebt uitgeschreven.
Antwoord op 'deze zaken'? Welke zaken? Die andere internetzaken? Nee toch.
quote:
Ik hoop dan ook dat wij het hier bij kunnen en er niet gepoogd wordt nieuwe incasseringen te doen. Verder verwijs ik u naar eerdere uitspraken van de kantonrechter over soortgelijke zaken. Deze zijn te vinden op http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=sportschool
quote:
Ik hoop dat we na correspondentie over dit voorval het hoofdstuk kunnen sluiten,
Ik ga er van uit dat daarmee deze zaak is afgedaan.
In godesnaam niet aandringen op uitputtende 'correspondentie over dit voorval'. Dit is je laatste briefje, klaar, punt uit.
.
pi_66702647
ff ander vraagje.

Uit de huisregels van mijn sportschool: " Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand vόόr het aflopen van uw abonnementsperiode. U dient op te zeggen door gebruik te maken van het opzegformulier van het Centrum"

Mogen ze dat vragen...alleen opzeggen d.m.v. een formulier van hunzelf? Een schriftelijke opzegging die ik uit mezelf verstuur gaan ze dus niet accepteren?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_66707780
Mag ik ook 's een ander geluid laten horen?

Het valt me op in de meeste postings hier dat mensen niet de moeite nemen om de algemene voorwaarden te lezen en vervolgens op de juiste wijze op te zeggen. Natuurlijk kun je denken dat je eigen verzonnen methode ook moet werken (even langs gaan, mailtje sturen) en misschien zou dat zelfs wel zo moeten zijn. Maar je ziet dat het niet werkt.

Dat bedrijven er alles aan proberen te doen om je als klant te houden mag onderhand wel bekend zijn. Probeer voor de lol eens om te stoppen met een Lotto abonnement (hint: de site geeft je geen enkel adres). Toch, zo moeilijk is het allemaal niet: lees de voorwaarden; alle communicatie aangetekend. Het kost je een paar euro extra, maar je hebt wel iets waarmee je later kunt aantonen dat je wat hebt verstuurd. Laat de andere kant dan maar aantonen wat je gestuurd hebt.

Dat FFF niet echt flexibel is, tsja, jammer joh. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat ik voor 9,95 per maand de hele dag terecht kan. Zonder jullie was dat niet mogelijk! :-P

Het enige minpunt van FFF vindt ik dat gezeik met die douchemuntjes...
pi_66709372
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:44 schreef Jon1971 het volgende:
Natuurlijk.
quote:
Het valt me op in de meeste postings hier dat mensen niet de moeite nemen om de algemene voorwaarden te lezen en vervolgens op de juiste wijze op te zeggen. Natuurlijk kun je denken dat je eigen verzonnen methode ook moet werken (even langs gaan, mailtje sturen) en misschien zou dat zelfs wel zo moeten zijn. Maar je ziet dat het niet werkt.
Even los van wat de juiste manier van opzeggen is, moet een bedrijf wel correcte informatie verstrekken. Dus als je een mail stuurt moeten ze je niet vertellen dat je langs moet komen als ze eigenlijk willen dat je een brief stuurt.
quote:
Dat bedrijven er alles aan proberen te doen om je als klant te houden mag onderhand wel bekend zijn. Probeer voor de lol eens om te stoppen met een Lotto abonnement (hint: de site geeft je geen enkel adres).
Geen adres? Ik heb toch een postadres, een bezoekadres en een faxnummer gevonden. Zonder er echt moeite voor te hoeven doen. En er is ook een e-mailcontactformulier. Iets lastiger te vinden, het kost welgeteld 1 stap extra.
quote:
Toch, zo moeilijk is het allemaal niet: lees de voorwaarden; alle communicatie aangetekend. Het kost je een paar euro extra, maar je hebt wel iets waarmee je later kunt aantonen dat je wat hebt verstuurd. Laat de andere kant dan maar aantonen wat je gestuurd hebt.
Aanmelden kan heel snel en makkelijk, gewoon via de website of even bij de sportschool naar binnen stappen. Opzeggen moet schriftelijk, per aangetekende brief, in drievoud. Ik vind het niet logisch. En de Lotto hoef je niet aangetekend op te zeggen.
quote:
Dat FFF niet echt flexibel is, tsja, jammer joh. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat ik voor 9,95 per maand de hele dag terecht kan. Zonder jullie was dat niet mogelijk! :-P

Het enige minpunt van FFF vindt ik dat gezeik met die douchemuntjes...
pi_66719597
Even naar de Fit4Free website gekeken, en het aanmeldproces is dubieus. Zonder javascript werkt de link naar de AV niet, en zijn ze (blijkens jurisprudentie) niet ter hand gesteld (en dus niet geldig). Daarnaast meen ik recentelijk een uitspraak gelezen te hebben die erop neerkwam dat wanneer je online in kunt schrijven het ook zo zou moeten zijn dat je via hetzelfde medium uit kunt schrijven?
pi_66721218
Kan je dit nader uitleggen?
Misschien heb ik er ook iets aan aangezien ik me een jaar geleden via exact hetzelfde aanmeldformulier op de website heb aangemeld.
pi_66722383
Met betrekking tot de AV ben ik het eens met Engelfriet op http://blog.iusmentis.com(...)-popup-rechtsgeldig/

De popup van Fit4Free heeft geen enkele toolbar en dus niet (eenvoudig) de mogelijkheid om de AV op te slaan. Er is een printknop, maar dat is geen "opslaan" (want stel dat je geen printer hebt).

BW 6:234 lid 1 sub c:
quote:
indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door hem kunnen worden opgeslagen en voor hem toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden
Het tweede deel kun je vergeten, want het is natuurlijk redelijkerwijs wél mogelijk om een PDF ter download aan te bieden.
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:41:40 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_66730322
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:44 schreef Jon1971 het volgende:

Algemene voorwaarden van een bedrijf zijn ook niet heilig, het komt nogal eens voor, dat die in strijd zijn met de wet, je kan als bedrijf er wel van alles inzetten,maar dat betekent nog niet dat het rechtsgeldig is.
pi_66745632
Inderdaad zijn algemene voorwaarden niet heilig. Maar als daar in staat dat je op manier X moet opzeggen, dan scheelt het je een hoop gedoe als je het niet vervolgens via methode Y gaat doen.

Zelf weten natuurlijk, en waarschijnlijk heb je het recht aan je zijde. Maar voorkomen dat het mis gaat lijkt mij net even handiger, is all.

Gelijk hebben is 1 ding, gelijk krijgen is een ander.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 01:23:59 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_66859640
TS dank voor dit topic want ik heb ook onlangs wat negatieve ervaringen gehad met dat FFF. Wat een tillers zeg die alleen maar zo snel mogelijk geld willen hebben(abonnement) en aanmelden e.d. is zooooo makkelijk. Maar oh wee als je wilt afzeggen,dan komen er allemaal regeltjes hoe dat moet. Dank..TROS Radar heeft inmiddels ook van mij een mailtje gehad met namen en data's van gebeurtenissen.
75 topics = FIN
pi_66869162
TVP, heb onlangs ook (normaal) schriftelijk opgezegd, maar uiteraard nog niks gehoord. Zal dus nog een aangetekende versie er aan wagen.

Hoe zit het dan precies met het pasje? Kan ik nu aangetekend opzeggen en dan einde jaarabonnement het pasje daar langsbrengen of moet dat alsnog aangetekend opgestuurd worden?
pi_67044881
Twee weken niet aangetekend m'n opzegbrief opgestuurd (voor in juni alvast) en netjes een bevestiging wanneer het abonnement afloopt en hoe te doen met het pasje. Netjes.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:09:50 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67247733
Heeft de TS updates?
  maandag 23 maart 2009 @ 13:02:14 #121
171697 pulletje
Ondertitel
pi_67321485
Wel een lekker bedrijf, dat Fit for Free..

ik en mijn vriendin hebben 2 jaar geleden een jaar gefitnessd daar.. alles netjes opgezegd, pasje ingeleverd e.d.

Nu zijn we dit jaar weer gegaan, netjes ingeschreven enzo. krijgen we van de week ineens een brief binnen dat mijn vriendin nog een schuld heeft van 254 euro omdat ze dat niet af hebben kunnen schrijven. Terwijl ze per maand betaald en dat dus wel kon betalen iedere maand.

Misschien is er uiteindelijk wel niets aan de hand en ik ga vanavond ff verhaal halen, maar je gaat toch wel twijfelen aan zo'n bedrijf..
Signature
pi_67322862
Rustig aan zou ik zeggen vanavond want op zich valt er tegenwoordig wel weer wat redelijker met F4F te praten (sinds de politiek bezig is met plannen om de stilzwijgende verleningen in te perken is men wat voorzichtiger geworden).
  vrijdag 27 maart 2009 @ 12:54:43 #123
171697 pulletje
Ondertitel
pi_67459861
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:49 schreef buachaille het volgende:
Rustig aan zou ik zeggen vanavond want op zich valt er tegenwoordig wel weer wat redelijker met F4F te praten (sinds de politiek bezig is met plannen om de stilzwijgende verleningen in te perken is men wat voorzichtiger geworden).
mja, belletje gepleegd naar het hoofdkantoor en het zou meteen geregeld worden. Was een foutje gemaakt..
Dus toch goed afgelopen dan..
Signature
  maandag 13 april 2009 @ 19:17:26 #124
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67982924
Over enkele minuten aandacht over dit probleem bij Fit For Free bij Kassa, de verlening, op Nederland 2
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_67983674
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:17 schreef _Michiel_ het volgende:
Over enkele minuten aandacht over dit probleem bij Fit For Free bij Kassa, de verlening, op Nederland 2
Heb zitten kijken wat een oppervlakkig flutgesprek. Inclusief een pratend hoofd die reclame maakt voor z'n eigen juristenafdelinkje
pi_67984914
Ik zag net ook een klein stukje langskomen bij kassa. Ben vorig jaar augustus lid geworden bij fit4free. Normaal sporten kan allang niet meer daar, ze nemen zo'n 1000 leden per week aan op 100 apparaten, ben al sinds december niet meer geweest. Binnenkort maar eens opzeggen dus!

Maar als ik nu zo google zie ik dat het nogal problematisch is het opzeggen bij dit bedrijf. Maar hoe zeg ik dan op de juiste manier op? Ik heb gelukkig nog genoeg tijd. Dus wat is de juiste manier van handelen?
  maandag 13 april 2009 @ 20:51:22 #127
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67985638
Op tijd (in het geval van fit 4 free dus 2 + 2 maanden voor aflopen van contract) een aangetekende brief versturen, en in de gaten houden of je bevestiging krijgt.

Is dat niet het geval, ze net zo lang stalken totdat je wel een bevestiging hebt.

En vooral niet vergeten je pasje in te leveren, en daar ook een bevestiging van te eisen, anders smeren ze je een abonnement aan voor het gebruik van je toegangspas als kortingspas.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:12 #128
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_68005899
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:02 schreef Semnai het volgende:
Hoi

Ongeveer een jaar geleden heb ik .......................

ik heb dat ook gehad maar niet met fit-free ofzo. Ik was een jaar gratis lid van een blad, en was het helemaal vergeten er werd mij helemaal nooit verteld dat het automatisch werd verlengd. Omdat ik zelf nooit lid was geweest van een blad met abonnoment wist ik er niks van af. Toen opeens kreeg ik een brief thuis dat het blad voor een jaar automatisch werd verlengd! PISSIG DAT IK WAS!
Ik natuurlijk meteen bellen en zij mij het ongeveer het zelfde verhaal vertellen dat ik nooit heb opgezegd bla bla bla ..... ik dacht ik sit straks voor een jaar eraan vast!

Mijn tip hoe ik toch zonder opzegginf toch van die lui ben afgekomen!

zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, en nog eens zeiken.
bel ze elke dag stuur brieven, hang voor mij appart half jankend aan de telefoon, zeg dat je het niet kan betalen zeg dat het oneerlijk is en zo elke dag weer. Op een keer moeten ze er genoeg van hebben en elke keer dat de telefoon rinkelt bij hun zorg dat JIJ DAT BENT! geloof me het werkt, (bij mij iedergevak wel) maarjah ... dit soort dingen zitten bij ons in familie en moeder is nog erger dan dit

dus nog één x: .,.... wat doe je?: telefoonnummer opzoeken, schrijf even snel een dramatisch script uit, pak de telefoon EN BELLE BITCH! en zeiken, zeiken en nog meer zeiken dramatisch doen, MAAR WEL AARDIG BLIJVEN,DENK EROM JE BENT DE ARME ZIELIGE STUDENT! je hang niet eerder op voordat ze toegeven dat ze '''mischien wel iets voor je kunnen doen'' doen ze dat niet? blijbven bellen. Minstens 2 keer op een dag, en elke keer weer, geef toe dat je mischien een fout hebt gemaakt maar dat je het echt niet wist! NIET OPGEVEN, GA ERVOOR, JE KUNT! YOU GO GIRL! GIRRRRRRRL POWERRRRRRRRRRRR
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:56:14 #129
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_68006754
Veel telefoneren met fitforfree is niet echt een optie, duur telefoonnummer en lange wachtrij.
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:28:21 #130
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_68007904
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:56 schreef _Michiel_ het volgende:
Veel telefoneren met fitforfree is niet echt een optie, duur telefoonnummer en lange wachtrij.

en ze bestoken met mailtjes?
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_68008473
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:36 schreef aychelle het volgende:
zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, zeiken, en nog eens zeiken.

[..]

NIET OPGEVEN, GA ERVOOR, JE KUNT! YOU GO GIRL! GIRRRRRRRL POWERRRRRRRRRRRR

Idd, veel gezeik, weinig inhoud
.
pi_68009910
Ik heb nu het zelfde meegemaakt. Je kunt het geld inderdaad 3 keer terug laten boeken Ook bij ons zeggen ze alweer dat ze geen brief hebben ontvangen. Ik heb er inmiddels al 3 verstuurd.de enigste reaktie is een bedrag er boven op Ben nu wel tot nu toe alweer ¤45,-verder boven de 194.- Aangetekend helpt ook niet .Kijk maar alle forums na en ook van de Vara.nl Fit for free staat er overal. Maar wij als kleine man zullen altijd de pineut zijn. En 194.- weggooien is in deze tijd toch wel eg veel.Mijn zoon heeft van het hele jaar maar de eerste twee maanden gesport.Daarna om gezondheidsredenen moeten stoppen weg geld en nu alweer voor een jaar.Als je een einddatum vraagt krijg je ook niets .Wanneer houd het op? En kan dit zomaar??????????????????
pi_68012449
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:22 schreef m.e.l.s. het volgende:
Ik heb nu het zelfde meegemaakt. Je kunt het geld inderdaad 3 keer terug laten boeken Ook bij ons zeggen ze alweer dat ze geen brief hebben ontvangen. Ik heb er inmiddels al 3 verstuurd.de enigste reaktie is een bedrag er boven op Ben nu wel tot nu toe alweer ¤45,-verder boven de 194.- Aangetekend helpt ook niet .Kijk maar alle forums na en ook van de Vara.nl Fit for free staat er overal. Maar wij als kleine man zullen altijd de pineut zijn. En 194.- weggooien is in deze tijd toch wel eg veel.Mijn zoon heeft van het hele jaar maar de eerste twee maanden gesport.Daarna om gezondheidsredenen moeten stoppen weg geld en nu alweer voor een jaar.Als je een einddatum vraagt krijg je ook niets .Wanneer houd het op? En kan dit zomaar??????????????????
Als hij maar 2 keer heeft gesport dan ontspringen jullie de dans. Er is een uitspraak geweest van de kantonrechter dat de sportschool in die gevallen redelijk met opzeggingen moet omgaan en niet juridisch moet gaan kommaneuken. Voor een link naar deze uitspraak lees dit topic goed door. Zorg er wel voor dat je je pasje hebt ingeleverd bij de balie van de sportschool en daar ook een duidelijk bewijs van hebt. Dan kunnen ze alleen nog 2,95 euro per maand rekenen voor de kortingspas die geen hond gebruikt. Succes (of moet ik zeggen "sterkte"bij FitForFree)?
pi_68016303
Uitermate geschikte sportschool en terecht dus dat er nu een adoratie topic voor is

Edit waar trainen jullie zo'n beetje??
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:49:08 #135
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_68024049
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:35 schreef SerieJunk het volgende:
Uitermate geschikte sportschool en terecht dus dat er nu een adoratie topic voor is

Ik in Apeldoorn. Ik ben eigenlijk best tevreden over Fit For Free. Want de abonnementskosten zijn laag. Ik gebruik voornamelijk roei-ergometers en spinning-fietsen. Ik weet inmiddels welke apparaten kapot zijn/aanlopen, en welke apparaten ik wel kan gebruiken.

Bovendien weet ik wat ik doe met die apparaten door een eerder lidmaatschap bij een andere sportschool en een roeivereniging. Ik zie vele mensen hun rug verkloten op de roei-ergometers, de coaches van Fit For Free geven helaas nooit aanwijzingen, ook niet als ze zien dat iemand een apparaat verkeerd gebruikt. Ook zorg ik dat ik voordat ik naar Fit For Free ga even naar het toilet ga, want dat wil je niet bij hun doen, stinkt, en je kijkt tegen schimmel aan op de vloer.

Ik ben er zo eentje die vooraf algemene voorwaarden doorleest , Wat betreft abonnement opzeggen zijn die ronduit belachelijk bij Fit For Free, maar daar kun je rekening mee houden.

Samenvatting: Fit For Free is in orde, mits je geen begeleiding nodig hebt, en mits je bij een vestiging kunt zit waar het niet al te druk is.
pi_68027408
Ik heb vanmiddag een brief op de bus gedaan dat ik m'n abo stop zet daar. Topic volgt waarschijnlijk
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 15 april 2009 @ 00:19:38 #137
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68027419
Morgen even teruglezen dit, heb een aantal vrienden waar al maandenlang van wordt afgeschreven terwijl ze zich allang hebben afgemeld.
pi_68030228
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:35 schreef SerieJunk het volgende:

Ik ben al jaren lid van FitForFree. Een zeer prettige sportschool met genoeg verschillende apparaten. En omdat ik vanwege chronische luiheid maar eens in de week á eens in de twee weken ga hoef ik met de lage abonnementskosten ook weer niet een al te groot schuldgevoel te hebben.

Als beginnende sporter zou je echter niet naar F4F moeten gaan. De begeleiding is matig en die heb je toch echt nodig als je in de gewichten wilt gaan hangen. Als je alleen gaat steppen, roeien, fietsen of hardlopen dan kun je af zonder hulp is mijn mening.
pi_74748103
Ik ben zelf al langer dan een jaar lid bij FFF , maar als ik het nou op zeg zit ik dan vast voor een 2e contractjaar of mag je in het 2e (automatisch verlengde) jaar per maand/kwartaal opzeggen?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  maandag 16 november 2009 @ 15:35:45 #140
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_74749800
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:38 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik ben zelf al langer dan een jaar lid bij FFF , maar als ik het nou op zeg zit ik dan vast voor een 2e contractjaar of mag je in het 2e (automatisch verlengde) jaar per maand/kwartaal opzeggen?
Volgens hun voorwaarden zit je inderdaad vast aan je 2e contractjaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')