abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 19:02:03 #1
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65889010
Hoi

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn abbonnement opgezegd bij Fit for free. Nu blijkt dat ze onlangs weer contributiegeld voor een jaar hebben afgeschreven.

Zie hier onder het mail verkeer wat ik daar over heb gehad :
quote:
> Hallo,
>
> Ik heb al een ruime tijd geleden mijn lidmaatschap opgezegd, nu zie ik tot
mijn verbazing dat op 26-01-09 er 191,40 euro van mijn rekening
(*********)afgeschreven is voor verlenging van het lidmaatschap.
> Ik ga er vanuit dat jullie dit bedrag weer terug storten op mijn rekening.
> Ik kijk uit naar uw reactie.
>
> Mvg,
> Semnai
quote:
> Beste Semnai,
>
> Ik heb even voor je in het systeem gekeken en kwam tot de ontdekking dat er
geen opzegbrief is ontvangen. Hoe heb je de brief verstuurd? En wanneer?
> Je moet er rekening mee houden dat je aan een opzegtermijn zit van 2 maanden.
Zat je daarbinnen?
>
>
>
> Met sportieve groet,
>
> ***
> Fit For Free Schiedam.
>
> www.fitforfree.nl
>
> Jan van Galenstraat 11
> 3115 JG Schiedam
> T 0900 - 34 83 67 37 33
quote:
Hallo,

Ik denk dat het al zeker een driekwart jaar geleden is, dat ik bij uw vestiging
langs ben geweest.
Ik had toendertijd gemailed om op te zeggen en toen kreeg ik de reactie dat ik
langs moest komen.
Ik woon al een lange tijd niet meer in Vlaardingen dus ik vond het al vervelend
dat ik er helemaal voor moest langskomen, u kunt vast begrijpen dat ik met dit
voorval al helemaal niet blij ben.
Ik heb toen gewoon netjes opgezegd en hoop dat alles nu in orde komt.

Mvg,
Semnai
quote:
Beste Semnai,

Je hebt vrijdag zes februari contact gehad met mij collega.
Het klopt inderdaad dat wij geen opzegging van jouw hebben ontvangen.
En dat is best vervelend, je geeft aan dat je per email heb opgezegd.
Wij behandelen geen opzegging per mail, de reden daarvan is dat iemand anders
het dan ook voor jouw kan opzeggen.
De opzegging moet schriftelijk gebeuren ruim twee maanden voor je startdatum.
Jouw startdatum was 02-02-2007.
Zonder jouw opzegging kan ik helaas niks doen.

Wat ik jouw adviseer om nogmaals een brief te sturen en vermeld daarin dat je al
eerder een brief hebt verstuurd.

Ik kan je niet beloven dat je contract wordt stop gezet omdat wij dus geen brief
hebben ontvangen.

Hoop je hiermee voldoende op de hoogte gesteld te hebben.

Met sportieve groet,

Fit For Free Schiedam.

www.fitforfree.nl

Jan van Galenstraat 11
3115 JG Schiedam
010-2460432

De 6 februari die hij bedoelt is van 2008, ik ben korte tijd daarna langsgeweest bij de vestiging.

Als je het verhaal leest zie je dat de mensen van fff klaarblijkelijk de mails zelf niet goed doorlezen.
Omdat ik herhaaldelijk aangegeven heb dat mij verteld is langs te komen en dat dat voldoende was, over een schriftelijke opzegging is mij niets verteld.
Ik heb toen ik daar was, mijn pasje en gegevens achter gelaten in de veronderstelling dat alles toen in orde zou zijn. Hun hebben toen ook niet aangegeven dat dit niet correct was.

Wat kan ik nu het beste doen?

Mijn bank sommeren de automatische incasso die 26 januari jongstleden is afgeschreven terug te draaien?
En Fit for free geen toestemming meer geven om geld van mijn rekening af te schrijven?

Ik ben niet de enige die last heeft van dit probleem, na wat googlen kwam ik heel veel soortgelijke verhalen tegen.

Moet ik me zorgen maken of niet als ze dreigen om stappen te ondernemen?
¨Je moet niet alles geloven wat je denkt.¨
pi_65889054
Misschien is netter.. om even de namen van de medewerkers van Fit For Free weg te halen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 9 februari 2009 @ 19:04:31 #3
129012 Semnai
Crazy Catlady
pi_65889091
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef PieterBas het volgende:
Misschien is netter.. om even de namen van de medewerkers van Fit For Free weg te halen.
Je hebt gelijk, thnx
¨Je moet niet alles geloven wat je denkt.¨
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 19:04:54 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_65889103
quote:
Wat maakt dat nou weer uit Die mensen werken voor die oplichters
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_65889136
quote:
Nee, gelul... iedereen moet zien wat voor smerig tuig het is !!!!11

Good luck sem.
Lambo of Rekt
pi_65889373
tvp
  maandag 9 februari 2009 @ 19:16:51 #7
331 Merel
Be here now.
pi_65889484
Heb je ook een bevestiging gekregen van je mondelinge opzegging in februari 2008? Is wel zo handig voor dit soort dingen.. En wat zeggen de algemene voorwaarden over de manier waarop je moet opzeggen?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_65889511
Ja! Direct automatische incasso intrekken!
Daarnaast hebben ze jouw pasje toch ingenomen? Je kunt nu niet meer sporten.

Door deze mailwisseling heb je al te kennen gegeven dat je geen gebruik wilt maken van hun diensten
dit jaar. En jij hebt er alles aan gedaan om op te zeggen.
Mijn ervaring in dat soort zaken is dat ze het meestal laten zitten (teveel moeite, komt vaker voor met dat soort gevallen) als je eenmaal het geld weer terug hebt laten storten.

En ik irriteer me rot aan het gebruik van het woord 'jouW' in hun mailtjes.....dan weet je al meteen dat ze niet helemaal snugger zijn.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_65889567
ik zou alles laten storneren en die rekening laten blokkeren (als dat mogelijk is)
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65889690
Een maat van me had precies hetzelfde en heeft zich door een incassobureau voor de rechter laten dagen.

Helaas verloor hij: bewijs van opzegging ontbrak, zijn handtekening stond onder het contract en hij had aangekruist dat hij akkoord ging met de algemene voorwaarden waar natuurlijk die stilzwijgende verlening in stond. Hij was bijna 800 euro kwijt door de incasso- en proceskosten die er bovenkwamen !

Denk dat je het beste asap een aangetekende opzegbrief naar die sportschool kunt sturen om nog een verlenging te voorkomen. Ik dacht dat Fit for Free alleen in Eindhoven zat, maar blijkbaar zijn er meer vestigingen, dus check even naar welke vestiging je die brief moet sturen.

Succes ermee in elk geval!
  maandag 9 februari 2009 @ 19:27:53 #12
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_65889881
even met de bank bellen om het bedrag te laten storneren. Heb je het binnen een week terug. Let op dit moet je wel doen binnen een maand nadat het afgeschreven is.
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_65890182
Mensen die dingen opzeggen zonder hier een bevestiging van te eisen

Storneren kan hoor maar je hebt je geen poot om op de staan mocht het tot een rechtszaak komen.
pi_65891789
Ik zou het storneren en hun een bewijs van uitschrijving/inschrijving van je oude nieuwe gemeente meesturen, het is nogal logisch, als je ergens anders woont, dat je niet meer ver weg gaat sporten,maar een sportschool dichtbij bezoekt.
Aangezien je langs bent geweest, zou je wel een schriftelijk iets moeten hebben van je opzegging, of je bent er ingeluisd door de desbetreffende medewerker, zo van ik ga het administratief in orde maken en dan krijg je een brief.
Verder is opzegging per mail al jaren rechtsgeldig, is ook jurisprudentie over. hoe kan iemand met jou email adres opzeggen?
Iemand kan wel een brief sturen vanuit jouw naam/adres, das makkelijker dan via email.
pi_65892201
Je kan best storneren enzo, maar als zij menen een vordering op je te hebben dan laten ze het er niet bij zitten omdat de automatische incasso niet werkt. Dat je ergens niet meer woont of whatever is natuurlijk nooit een geldig argument om onder een contract uit te komen, tenzij dat expliciet in het contract staat.
pi_65892281
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:18 schreef THEFXR het volgende:
Ik zou het storneren en hun een bewijs van uitschrijving/inschrijving van je oude nieuwe gemeente meesturen, het is nogal logisch, als je ergens anders woont, dat je niet meer ver weg gaat sporten,maar een sportschool dichtbij bezoekt.
Aangezien je langs bent geweest, zou je wel een schriftelijk iets moeten hebben van je opzegging, of je bent er ingeluisd door de desbetreffende medewerker, zo van ik ga het administratief in orde maken en dan krijg je een brief.
Verder is opzegging per mail al jaren rechtsgeldig, is ook jurisprudentie over. hoe kan iemand met jou email adres opzeggen?
Iemand kan wel een brief sturen vanuit jouw naam/adres, das makkelijker dan via email.
Zonder bewijs van opzeggen ben je nergens... Dat jij ergens anders ingeschreven bent is geen vrijbrief om onder je contract uit te komen.
pi_65892902
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zonder bewijs van opzeggen ben je nergens... Dat jij ergens anders ingeschreven bent is geen vrijbrief om onder je contract uit te komen.
Bij een rechtszaak niet nee,maar misschien komt het niet zover, als hij deze argumenten bij de fitness school neerlegt.
pi_65893131
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Bij een rechtszaak niet nee,maar misschien komt het niet zover, als hij deze argumenten bij de fitness school neerlegt.
Nog nooit een contract proberen te beëindigen bij een grote keten van fitnesscentra denk ik? Fit for Free, David Lloyd, Cannons, Club Sportiv, Health City, ... Overal lees je dezelfde horrorverhalen over.
pi_65893485
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:53 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Nog nooit een contract proberen te beëindigen bij een grote keten van fitnesscentra denk ik? Fit for Free, David Lloyd, Cannons, Club Sportiv, Health City, ... Overal lees je dezelfde horrorverhalen over.
nee, wel bij een lokale en toen ging het ook mis, maar heb hem kunnen overtuigen van mijn gelijk. Hij had geen communicatie mogelijkheden, geen email, telefoon, je moest altijd persoonlijk langsgaan.
pi_65894256
Ik had hetzelfde probleem met Fit For Free. Ik belde om op te zeggen nav een verhuizing. Ze vertelden me toen dat ik langs moest komen. Dat heb ik gedaan. Samen met een vriendin ben ik toen langsgeweest. De opzegging zou verwerkt worden. Echter bleef er dus geld geind worden. Ik heb er toen al direct meerdere mailtjes op los gegooid. Daarna hoorde ik een tijdje niets totdat er ineens een incassobureau mailde.
Aangezien ik me er best van bewust was dat ik de algemene voorwaarden niet had nageleefd was ik bereid het jaar af te betalen. Maar niet het jaar daarna, aangezien ik al meerdere malen gemaild had. Hier gingen ze niet meer akkoord en uiteindelijk is het voor de rechter gekomen.

Ik heb niks hoeven betalen. Ik heb het er op gegooid dat als medewerkers de voorwaarden niet volgen, waarom ik dat dan wel zou moeten deon. Tevens had ik bewijzen per email en het bewijs van die vriendin die mee was.
pi_65895519
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:22 schreef RioolSpook het volgende:
Ik had hetzelfde probleem met Fit For Free. Ik belde om op te zeggen nav een verhuizing. Ze vertelden me toen dat ik langs moest komen. Dat heb ik gedaan. Samen met een vriendin ben ik toen langsgeweest. De opzegging zou verwerkt worden. Echter bleef er dus geld geind worden. Ik heb er toen al direct meerdere mailtjes op los gegooid. Daarna hoorde ik een tijdje niets totdat er ineens een incassobureau mailde.
Aangezien ik me er best van bewust was dat ik de algemene voorwaarden niet had nageleefd was ik bereid het jaar af te betalen. Maar niet het jaar daarna, aangezien ik al meerdere malen gemaild had. Hier gingen ze niet meer akkoord en uiteindelijk is het voor de rechter gekomen.

Ik heb niks hoeven betalen. Ik heb het er op gegooid dat als medewerkers de voorwaarden niet volgen, waarom ik dat dan wel zou moeten deon. Tevens had ik bewijzen per email en het bewijs van die vriendin die mee was.
ik denk dat het bij de ts dus ook zo gegaan is, maar hij heeft nog die mails/getuige?
  maandag 9 februari 2009 @ 22:14:15 #22
331 Merel
Be here now.
pi_65896480
Maar iedereen die een beetje logisch nadenkt vraagt toch om schriftelijke bevestiging van zo'n mondelinge opzegging? Zo van "Sportschooljochie, schrijf jij even mooi op een papiertje dat ik heb opgezegd" zodat je altijd bewijs hebt?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_65896601
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:14 schreef Merel het volgende:
Maar iedereen die een beetje logisch nadenkt vraagt toch om schriftelijke bevestiging van zo'n mondelinge opzegging? Zo van "Sportschooljochie, schrijf jij even mooi op een papiertje dat ik heb opgezegd" zodat je altijd bewijs hebt?
Niet dus. Nu tegenwoordig doe ik alles schriftelijk ja. Maar toen was ik nog klein en naief en dacht ik dat iedereen zijn/haar werk goed zou doen.
pi_65898126
Je kan het geld binnen een maand na afschrijving (in geval van automatische incasso) storneren.
Als ik jou was zou ik nog even afwachten of je nog een positieve reactie krijgt van die lui, en mocht dat uitblijven, dan storneren en rekeningnummer laten blokkeren.
pi_65898777
Mochten ze er toch een incasso/rechtszaak van maken, sta je sterk met je verhuizing. je hebt er nl niet gebruik kunnen maken van de sportschool, omdat je verhuisd was en je toegangspas had ingeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')