En dat bepaal jij?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:33 schreef supersteve het volgende:
Nee.. dit is pas echte muziek zoals het hoort te zijn!
Dus jij bepaalt welke topics er in de KLB mogen komen?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:37 schreef Handar het volgende:
Rot op met die muziektopics, richt een eigen forum op.
Nee, maar dit is al het 234897239847239e topic over verschil in muziek. Een keer in de zoveel tijd is leuk, maar nu wordt het trollen en flamen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:39 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt welke topics er in de KLB mogen komen?
Open er een topic over.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:40 schreef Handar het volgende:
[..]
Nee, maar dit is al het 234897239847239e topic over verschil in muziek. Een keer in de zoveel tijd is leuk, maar nu wordt het trollen en flamen.
Ik denk dan eerder aan Arrow Classic Rock & Jazz en Classic FMquote:Op maandag 9 februari 2009 16:55 schreef NoBody122 het volgende:
Veronica FM brengt gelukkig veel minder troep voort
En TS heeft wel gelijk aan de ene kant. Want veel kansloze pubers vinden vaak alleen maar muziek mooi omdat die op tv word gedraaid, dus die is ook populair. Hun vriendjes luisteren er ook naar, dus gaan zij het ook maar mooi vindenquote:Op maandag 9 februari 2009 16:57 schreef BasEnAad het volgende:
Smaken verschillen. Wat vooral het probleem is, is dat er niks nieuws meer wordt gemaakt. De halve top40 bestaat uit ongeinspireerd jatwerk.
quote:Op maandag 9 februari 2009 17:11 schreef behangplakker het volgende:
[..]
En TS heeft wel gelijk aan de ene kant. Want veel kansloze pubers vinden vaak alleen maar muziek mooi omdat die op tv word gedraaid, dus die is ook populair. Hun vriendjes luisteren er ook naar, dus gaan zij het ook maar mooi vinden
John Rzeznikquote:Op maandag 9 februari 2009 17:10 schreef kwiwi het volgende:
Die rap muziek van tegenwoordig is dan wel kut, maar die wat jij in de OP post is ook niks aan.. Doe mij maar de Goo Goo Dolls enzo
Klinkt dom, maar zo gaat het bij 13/14/15-jarigen wel vaakquote:Op maandag 9 februari 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]omdat die muziek 'stoer/cool' (wat is het tegenwoordig?) is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burning bridges gives you so much more
quote:Op maandag 9 februari 2009 17:35 schreef Gatenkaas het volgende:
Klagen over de paupermuziek van tegenwoordig en dan Dire Straits als echte muziek aanhalen.Jouw ava getuigt wel van goede oude muziekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
Gebroeders KOquote:Op maandag 9 februari 2009 19:30 schreef GuyFawkes het volgende:
Lil Wayne, 50 Cent, T.I, Rihanna, Eminem
quote:Op maandag 9 februari 2009 19:30 schreef GuyFawkes het volgende:
Lil Wayne, 50 Cent, T.I, Rihanna, Eminem
Loserquote:
AAnkomen met de goo goo dollsquote:Op maandag 9 februari 2009 17:10 schreef kwiwi het volgende:
Die rap muziek van tegenwoordig is dan wel kut, maar die wat jij in de OP post is ook niks aan.. Doe mij maar de Goo Goo Dolls enzo
King Crimsonquote:Op maandag 9 februari 2009 17:37 schreef Seam het volgende:
[..]
Jouw ava getuigt wel van goede oude muziek![]()
En ook een heleboel kutmuziek, je punt?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:32 schreef Djeez het volgende:
Ik heb deze week weer mooi Radio 2 op staan. Week van de jaren zestig, toen werd er pas echt muziek gemaakt!![]()
Dat is gewoon 538 maar dan van een aantal jaar terug.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:55 schreef NoBody122 het volgende:
Veronica FM brengt gelukkig veel minder troep voort
Vier keer maarquote:Op maandag 9 februari 2009 16:33 schreef supersteve het volgende:
radiozender die fucking 4 keer per dag het zelfde nummer laat horen!
9 tot 5. Daarvoor en daarna is <insert schijt nummer> ook al minstens 9 keer langs gekomen.quote:
idemquote:Op maandag 9 februari 2009 16:36 schreef Agiath het volgende:
Dank je, er was in de maand februari nog niet zo'n topic langs gekomen. Ik begon me al zorgen te maken
Omg papi die pokoe van britney is kk dope Gquote:Op maandag 9 februari 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
idem
TS: er wordt genoeg goede muziek gemaakt, maar de radiostations weigeren het te draaien
Ik dacht al, vier keer is best weinig voor de doorsnee radiozender.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
9 tot 5. Daarvoor en daarna is <insert schijt nummer> ook al minstens 9 keer langs gekomen.
Inderdaad!quote:Op maandag 9 februari 2009 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
idem
TS: er wordt genoeg goede muziek gemaakt, maar de radiostations weigeren het te draaien
quote:
quote:
Als we toch met Miles bezig zijn:quote:
quote:
Je noemt g'n'r, rammstein en metallica en beweert dan dat er 'niets nieuws uitkomt'? Ik hoop echt dat je niet serieus bent want anders moet je je oogkleppen eens afzetten en uit je beperkte kleine wereldje treden.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:59 schreef Topspin het volgende:
Die zogenaamde muziek zoals die hoort te zijn begint mij ook te vervelen na te vaak geluisterd te hebben. Lijkt erop dat er geen muziek meer overblijft dat het luisteren waard is omdat er niets nieuws uitkomt. Land of confusion van Genesis heb ik ook dood gedraaid en de rest van die zogenaamde klassiekers ook. Rolling Stones zelfde verhaal en zo kan ik doorgaan. Dan is er nog het nieuwe album van de nieuwe Guns N' roses maar ook dat is niet bepaald een hoogstandje. Rammstein verveeld ook na het beluisteren na 100 keer en Metallica net zo zeer.
Uit gebrek aan beter maar grijpen naar de oude garde maar grijs draaien gebeurt altijd dus wat stelt muziek nog voor tegenwoordig als de nieuwe generatie een grote mislukking is en dan ook de "schuld" bij de oude muziek dat je het niet oneindig lang kunt blijven luisteren zonder verveeld te raken.
Muziek stelt dus hier steeds minder voor, films is dan nog steeds gelukkig vaker de moeite waard omdat films meer creativiteit bevat dan alleen maar wat gitaren en drums. Schilderijen en andere kunst kan me helemaal niet boeien. Dan heb je gelukkig wel nog de literatuur waarbij er genoeg goede boeken uitkomen
Ik ga vaak genoeg naar zulke zaken, maar ik luister hiphop en de hiphop die ik luister hebben ze vaak nietquote:Op maandag 9 februari 2009 21:21 schreef sinadO het volgende:
[..]
Je noemt g'n'r, rammstein en metallica en beweert dan dat er 'niets nieuws uitkomt'? Ik hoop echt dat je niet serieus bent want anders moet je je oogkleppen eens afzetten en uit je beperkte kleine wereldje treden.kom je wel eens bij een echte platenzaak? Koop je wel eens een echt muziektijdschrift? Luister je wel eens muziek die je echt niet kent? Er is zo vreselijk veel
mooie muziek, je moet alleen ff zoeken, het wordt je niet aangedragen.
Pardon? Dire Straits is fucking episch jaquote:Op maandag 9 februari 2009 17:10 schreef kwiwi het volgende:
Die rap muziek van tegenwoordig is dan wel kut, maar die wat jij in de OP post is ook niks aan..
Dan luister je naar de verkeerde platen.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:59 schreef Topspin het volgende:
Die zogenaamde muziek zoals die hoort te zijn begint mij ook te vervelen na te vaak geluisterd te hebben. Lijkt erop dat er geen muziek meer overblijft dat het luisteren waard is omdat er niets nieuws uitkomt. Land of confusion van Genesis heb ik ook dood gedraaid en de rest van die zogenaamde klassiekers ook. Rolling Stones zelfde verhaal en zo kan ik doorgaan. Dan is er nog het nieuwe album van de nieuwe Guns N' roses maar ook dat is niet bepaald een hoogstandje. Rammstein verveeld ook na het beluisteren na 100 keer en Metallica net zo zeer.
Uit gebrek aan beter maar grijpen naar de oude garde maar grijs draaien gebeurt altijd dus wat stelt muziek nog voor tegenwoordig als de nieuwe generatie een grote mislukking is en dan ook de "schuld" bij de oude muziek dat je het niet oneindig lang kunt blijven luisteren zonder verveeld te raken.
Muziek stelt dus hier steeds minder voor, films is dan nog steeds gelukkig vaker de moeite waard omdat films meer creativiteit bevat dan alleen maar wat gitaren en drums. Schilderijen en andere kunst kan me helemaal niet boeien. Dan heb je gelukkig wel nog de literatuur waarbij er genoeg goede boeken uitkomen
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die bovengenoemde muziek niet goed vinden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Elusive het volgende:
da dachten je ouders nou ook toen jij met de dire straits kwam aanzetten (suffe oude lullen rock)
2008 was een goed jaar voor de muziek dat een beetje in die rock/pop categorie zit, neem alleen al de albums van Oasis, Elbow, Sigur Ros, Kings of Leon, Portishead, MGMT, Duffy, Last Shadow Puppets, ACDC, zo kan ik nog wel even doorgaan
zet eens wat anders op dan radio538 waar de platenmaatschappijen de playlists bepalen door de zendtijd op te kopen![]()
DAT KAN NIET! MIJN MUZIEK IS HET BESTEquote:Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die bovengenoemde muziek niet goed vinden.
2008 was een kwalitatief minder jaar als je het vergelijkt met het jaar er voorquote:Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Elusive het volgende:
da dachten je ouders nou ook toen jij met de dire straits kwam aanzetten (suffe oude lullen rock)
2008 was een goed jaar voor de muziek dat een beetje in die rock/pop categorie zit, neem alleen al de albums van Oasis, Elbow, Sigur Ros, Kings of Leon, Portishead, MGMT, Duffy, Last Shadow Puppets, ACDC, zo kan ik nog wel even doorgaan
Ik mag jou wel. Je bent zo te zien een échte liefhebber.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dan luister je naar de verkeerde platen.
Om een voorbeeld te noemen:
Morrissey - Ringleader of the Tormentors
[ afbeelding ]
Dit is een album waar ik nu al drie jaar mee bezig ben om die volledig te doorgronden en nog vind ik wel weer eens iets nieuws. Het album zit zo vol tragedie en verhaal. Met een tekst zoals :
But still the stepchild pressed
The knife to her throat
Half-pointing to the sky
Just as motherless birds fly high
Then so shall I
Kan ik nog wel een stuk of twee honderd maal naar luisteren.
Wat ik wel vervelend bij mensen is dat ze heel vaak zeggen "ja dit klinkt niet lekker in het gehoor". Dan snappen ze niet wat muziek is. Niet alle muziek moet lekker in het gehoor klinken of fijn aanvoelen. Je gaat tenslotte ook niet van een drama film zeggen dat er maar weinig humor in zat.
Grappig, die cd heb ik vorige week voor 3 euro gekocht. Zal hem eens opzetten na jouw beschrijving.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dan luister je naar de verkeerde platen.
Om een voorbeeld te noemen:
Morrissey - Ringleader of the Tormentors
[ afbeelding ]
Dit is een album waar ik nu al drie jaar mee bezig ben om die volledig te doorgronden en nog vind ik wel weer eens iets nieuws. Het album zit zo vol tragedie en verhaal. Met een tekst zoals :
But still the stepchild pressed
The knife to her throat
Half-pointing to the sky
Just as motherless birds fly high
Then so shall I
Kan ik nog wel een stuk of twee honderd maal naar luisteren.
Wat ik wel vervelend bij mensen is dat ze heel vaak zeggen "ja dit klinkt niet lekker in het gehoor". Dan snappen ze niet wat muziek is. Niet alle muziek moet lekker in het gehoor klinken of fijn aanvoelen. Je gaat tenslotte ook niet van een drama film zeggen dat er maar weinig humor in zat.
Het is jammer dat dit enkel redelijk generiek valt te noemen, er zit niet echt een hoogstaand werk tussen. Het is echter wel zo dat 2008 een aantal geniale releases heeft gekend, maar deze zul je nooit in een album top 40 vinden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:53 schreef Elusive het volgende:
Na 100 keer dezelfde boek gelezen te hebben vind je er ook geen reet meer aan!!quote:Op maandag 9 februari 2009 20:59 schreef Topspin het volgende:
Altijd maar die mensen die deze topics binnenkomen enkel maar om dit soort nutteloze dingen te posten.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:20 schreef Silaz het volgende:
áltijd maar die discussies bij dit soort topics he.. en die 'liefhebbers.. '
Oh, ik heb mijn eigen smaak, en zelfs een favoriete band (ik kan er werkelijk geen genoeg van krijgen) en ik noem mezelf dan ook liefhebber van de bands die ik leuk vind. Verder vind ik de Top40 werkelijk bagger!!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:20 schreef Silaz het volgende:
áltijd maar die discussies bij dit soort topics he.. en die 'liefhebbers.. '
Ik zou gewoon direct dan het nummer 'Life is a pigsty'pakken. Als je na dat nummer nog niet verkocht bent kan je die cd links laten liggen. Nooit gedacht dat je met stalen staven een tekst kan versterken.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:15 schreef On het volgende:
[..]
Grappig, die cd heb ik vorige week voor 3 euro gekocht. Zal hem eens opzetten na jouw beschrijving.
David Sylvian ken ik geheel nietquote:Op maandag 9 februari 2009 22:11 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik mag jou wel. Je bent zo te zien een échte liefhebber.![]()
Je hebt enorm gelijk als je zegt dat niet alle muziek lekker in het gehoor moet liggen. Vaak heb ik zin in lekker luistermuziek zoals David Sylvian of Bonnie 'Prince' Billie, maar vaak ook in de wat 'moeilijkere' dingen zoals, en daar komt ie: David Sylvian en Bonnie 'Prince' Billie!
Want: beide artiesten maken heerlijke rustige luisterliedjes maar kunnen ook experimenteren en 'schuren' als de beste. Heerlijk schizofreen maar oh zo briljant.
Moet je zeker doen. Het 'mooie' speelt zich wat mij betreft vooral af op Gone to Earth, Dead bees on a Cake en Secrets of the Beehive. 'Schuren' doet ie dan weer het best in zijn samenwerkingsverbanden met Robert Fripp en Holger Czukay. Zijn meest recente albums zijn ook weer redelijk experimenteel maar wel met een 'rustig' soort van randje.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:30 schreef Heathen. het volgende:
[..]
David Sylvian ken ik geheel nietik zal eens kijken. Maar dank je voor het compliment.
Daarom mogen al die zelfverklaarde muziekheiligen kapot vallen. Ze voelen zich superieur omdat ze muziek mooi vinden die 30 jaar geleden gemaakt isquote:Op maandag 9 februari 2009 22:31 schreef JanusAnus het volgende:
Bah wat een bekrompen en domme redenaties weer in dit topic. Kan je het je echt niet voorstellen dat de Dire Straits geweldig zijn, maar er nog steeds mooie muziek wordt gemaakt? En dat er ook vakmanschap en talent aanwezig zijn in genres als hiphop en electronische muzieksoorten?
Alsof iemand het wat kan schelen wat jij ervan vindtquote:Op maandag 9 februari 2009 22:42 schreef Heathen. het volgende:
Ik heb volgende maand weer internet dus dan komt ie in mijn lijst van aanraders. (nu leen ik wat van de buren dus downloaden is even niet te doen)
Vraag me dus maar over twee maanden wat ik er van vind
Mijn favoriete band bestaat al sinds 1974 in dezelfde samenstelling. Dus muziek van 34 jaar geleden tot nu!!quote:Op maandag 9 februari 2009 22:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom mogen al die zelfverklaarde muziekheiligen kapot vallen. Ze voelen zich superieur omdat ze muziek mooi vinden die 30 jaar geleden gemaakt is.
David Sylvian en Robert Fripp zijn samen een uitstekende combo. Ik kan zelf voornamelijk genieten van het album 'The First Day'(met name 20th Century Dreaming en Firepower). Een uitstekende tip dus.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:37 schreef sinadO het volgende:
[..]
Moet je zeker doen. Het 'mooie' speelt zich wat mij betreft vooral af op Gone to Earth, Dead bees on a Cake en Secrets of the Beehive. 'Schuren' doet ie dan weer het best in zijn samenwerkingsverbanden met Robert Fripp en Holger Czukay. Zijn meest recente albums zijn ook weer redelijk experimenteel maar wel met een 'rustig' soort van randje.
Gast, jij luistert hardcorequote:Op maandag 9 februari 2009 22:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Daarom mogen al die zelfverklaarde muziekheiligen kapot vallen. Ze voelen zich superieur omdat ze muziek mooi vinden die 30 jaar geleden gemaakt is.
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof iemand het wat kan schelen wat jij ervan vindt.
Goede muziek is moeilijk te verteren maar heeft geen houdbaarheidsdatum. Een boel muziek van nu zijn hapklare brokken wat binnen zes weken beschimmeld is.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, omdat mensen zoals TS enkel afgaan op wat er op de radio en TV word gedraaid. Daarvan is niet alles geweldig nee. Maar iedere generatie heeft weer z'n eigen genre aan muziek. Over 20 jaar zit hier de jeugd van nu te klagen over de muziek van dan en hoe geweldig Rihanna, Britney Spears, Frans Bauer etc waren (bij wijs van spreken).quote:Op maandag 9 februari 2009 22:31 schreef JanusAnus het volgende:
Bah wat een bekrompen en domme redenaties weer in dit topic. Kan je het je echt niet voorstellen dat de Dire Straits geweldig zijn, maar er nog steeds mooie muziek wordt gemaakt? En dat er ook vakmanschap en talent aanwezig zijn in genres als hiphop en electronische muzieksoorten?
Mooi verwoordquote:Op maandag 9 februari 2009 22:58 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Goede muziek is moeilijk te verteren maar heeft geen houdbaarheidsdatum. Een boel muziek van nu zijn hapklare brokken wat binnen zes weken beschimmeld is.
precies, volgens mij is er nog nooit zoveel bagger uitgebracht als in de jaren 80quote:Op maandag 9 februari 2009 23:12 schreef zovty het volgende:
Iedereen heeft het maar over die paupermuziek van tegenwoordig, maar dat is alleen maar omdat ze de paupermuziek van vroeger vergeten zijn.
Ik noem een Ace of Base.
Je vergeet een ontzettend belangrijk detail. Voorheen was dat wat pop was iets wat aan de oppervlakte kwam door de ondergrondse stromingen en ontwikkelingen in de muziek. Later in de jaren '90 hebben die dingen zich losgewrikt en is pop niet meer een reflectie maar marketing/sturing van muziek.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:12 schreef zovty het volgende:
Iedereen heeft het maar over die paupermuziek van tegenwoordig, maar dat is alleen maar omdat ze de paupermuziek van vroeger vergeten zijn.
Ik noem een Ace of Base.
Ace of basequote:Op maandag 9 februari 2009 23:12 schreef zovty het volgende:
Ik noem een Ace of Base.
Sex pistols.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Je vergeet een ontzettend belangrijk detail. Voorheen was dat wat pop was iets wat aan de oppervlakte kwam door de ondergrondse stromingen en ontwikkelingen in de muziek. Later in de jaren '90 hebben die dingen zich losgewrikt en is pop niet meer een reflectie maar marketing/sturing van muziek.
Altijd lekkerrrr Goo Goo Dollsquote:Op maandag 9 februari 2009 17:10 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op maandag 9 februari 2009 16:33 schreef supersteve het volgende:
Ik begin nu op een leeftijd te komen dat ik me ga ergeren aan die "ik ben net geen puber meer, maar toch nog eventjes dan".
Ik kom net uit de kast..
Die clip, de nostalgiequote:
WOWquote:Op maandag 9 februari 2009 23:44 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Mensen die zeggen dat er geen goede muziek meer uitkomt moeten maar eens kijken op echte site's zoals www.rnbxclusive.com etc
Tuurlijk, maar als je naar een genre luistert dat amper tot geen muzikale vaardigheden vereist moet je geen andere genres gaan aanvallenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En met hem vele anderen, maar dat mag hij toch zelf weten
Eensch.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je naar een genre luistert dat amper tot geen muzikale vaardigheden vereist moet je geen andere genres gaan aanvallen
Ik moet je gelijk geven, ik heb niet echt teruggelezenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als je naar een genre luistert dat amper tot geen muzikale vaardigheden vereist moet je geen andere genres gaan aanvallen
Alsof dat het enige is wat ik luisterquote:
Gast doe je oogkleppen eens af en luister naar fatsoenlijke hardcoreproducties. ALsof iedere boerendroplul in een middagje even een vette plaat inelkaar zetquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
De oudere nummers zijn nog beterquote:Op maandag 9 februari 2009 17:10 schreef kwiwi het volgende:
Het is meestal wel echt bagger..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:00 schreef thewishmaster het volgende:
Dat gezeur over hardstyle en hardcore begint me ook een beetje te irriteren. Als je er niks aan vindt, dan luister je er lekker niet naar. Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Dat is jouw mening, maar daar komen we toch niet uit.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:18 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Het is meestal wel echt bagger..
Yes, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, maar daar komen we toch niet uit.
Omdat jij het niet snapt is het gelijk bagger? Je bent gewoon te simpel om het te kunnen begrijpenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:18 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Het is meestal wel echt bagger..
Het heeft niet zoveel zin om hierover te discussieren, want eruit komen ga je toch niet. Als ik dan mijn mening geef over Nederlandse rap, is iedereen weer woedend en geeft aan dat ik daar niets van begrijp.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat jij het niet snapt is het gelijk bagger? Je bent gewoon te simpel om het te kunnen begrijpen.
Die mensen die er in een grote zaal met z'n allen naar staan te luisteren zien er anders ook behoorlijk simpel uit. Het kan voor velen inderdaad uitermate geschikte muziek zijn om uit je dak te gaan en een goede avond te hebben, maar het is gewoon een feit dat het geen ingewikkelde muziek is. Iedereen die een beetje gevorderd is in reason of enig ander muziekprogramma kan zo iets in elkaar zetten waarop elke hardcoreliefhebber uit z'n dak gaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat jij het niet snapt is het gelijk bagger? Je bent gewoon te simpel om het te kunnen begrijpen.
Nou dat kan best. Maar daarmee staat het nog niet te boek als een goeie hardcoreplaat. Zelfs het meest basale gestomp en gebeuk staat of valt met de juiste nuances op de juiste plaats.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:06 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Die mensen die er in een grote zaal met z'n allen naar staan te luisteren zien er anders ook behoorlijk simpel uit. Het kan voor velen inderdaad uitermate geschikte muziek zijn om uit je dak te gaan en een goede avond te hebben, maar het is gewoon een feit dat het geen ingewikkelde muziek is. Iedereen die een beetje gevorderd is in reason of enig ander muziekprogramma kan zo iets in elkaar zetten waarop elke hardcoreliefhebber uit z'n dak gaat.
Zet jij dan maar eens een deftige industrial-track in elkaar waarop een zaal van 10.000 man compleet losgaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:06 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Die mensen die er in een grote zaal met z'n allen naar staan te luisteren zien er anders ook behoorlijk simpel uit. Het kan voor velen inderdaad uitermate geschikte muziek zijn om uit je dak te gaan en een goede avond te hebben, maar het is gewoon een feit dat het geen ingewikkelde muziek is. Iedereen die een beetje gevorderd is in reason of enig ander muziekprogramma kan zo iets in elkaar zetten waarop elke hardcoreliefhebber uit z'n dak gaat.
Dat is altijd het argument van mensen die van 'simpele' (wat helemaal niet inferieur ofzo hoeft te betekenen, het is gewoon makkelijker te maken/verzinnen): "doe het zelf maar eens". Nee dat kan ik niet, ik heb nog nooit een muziekprogramma geopend. Ik weet daarentegen wel zeker dat als ik me een paar maanden echt ging toeleggen op bijv. reason, ik een heel aardige track kan maken. Zou ik diezelfde tijd steken in het leren van gitaarspelen dan zou ik misschien een simpel riedeltje na kunnen spelen, maar absoluut geen fatsoenlijke song kunnen maken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Zet jij dan maar eens een deftige industrial-track in elkaar waarop een zaal van 10.000 man compleet losgaat.
Zitten je oogkleppen lekker?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:19 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Dat is altijd het argument van mensen die van 'simpele' (wat helemaal niet inferieur ofzo hoeft te betekenen, het is gewoon makkelijker te maken/verzinnen): "doe het zelf maar eens". Nee dat kan ik niet, ik heb nog nooit een muziekprogramma geopend. Ik weet daarentegen wel zeker dat als ik me een paar maanden echt ging toeleggen op bijv. reason, ik een heel aardige track kan maken. Zou ik diezelfde tijd steken in het leren van gitaarspelen dan zou ik misschien een simpel riedeltje na kunnen spelen, maar absoluut geen fatsoenlijke song kunnen maken.
Ik wel. Echt. Het is niet simpel. Afgezien van het feit je naast dat muziek programma nog een hoop andere dikke shit nodig hebt om het echt vet te laten klinken is ook nog creativiteit, doorzettings vermogen en mazzel nodig. Een muzikale opleiding is ook handig heb ik gemerkt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:19 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Dat is altijd het argument van mensen die van 'simpele' (wat helemaal niet inferieur ofzo hoeft te betekenen, het is gewoon makkelijker te maken/verzinnen): "doe het zelf maar eens". Nee dat kan ik niet, ik heb nog nooit een muziekprogramma geopend.
Omdat de sex pistols de reflectie waren van de punk. Het is een marketing truc geweest of ben je daar nog niet achter?quote:
Afgezien daarvan, daar maak je het gewoon niet mee. Het blijft simpel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:51 schreef fathank het volgende:
Denken dat je alleen met een simpel softwarepakketje dikke hardcoretracks kunt maken. Nooit gehoord van drumcomputers, effectenbakken etc..?
Ja, dat was m'n punt dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Omdat de sex pistols de reflectie waren van de punk. Het is een marketing truc geweest of ben je daar nog niet achter?
Een paar akkoordjes op een gitaar achter elkaar zijn simpeler.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:20 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Afgezien daarvan, daar maak je het gewoon niet mee. Het blijft simpel.
Als jij beaamt dat pop nu niet meer een reflectie is, dan wel ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef zovty het volgende:
Maar ik geloof dat we het opzich wel met elkander eensch zijn.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met pop is een reflectie.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Als jij beaamt dat pop nu niet meer een reflectie is, dan wel ja.
Gast, check die sig, dezelfde als mijquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:51 schreef fathank het volgende:
Denken dat je alleen met een simpel softwarepakketje dikke hardcoretracks kunt maken. Nooit gehoord van drumcomputers, effectenbakken etc..?
Je hebt ook alleen sotware nodig.. voor drumpcomputers heb je alleen redrum drumcomputer nodigquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:51 schreef fathank het volgende:
En om er dan nog mooie vloeiende en pakkende riffs van te maken is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Een paar akkoordjes op een gitaar achter elkaar zijn simpeler.
En dan hebben we het nog niet eens over mooie gitaarsolo's. Dat is pas een kunst.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
En om er dan nog mooie vloeiende en pakkende riffs van te maken is een ander verhaal.
Als ik een paar dagen oefen op m'n zolderkamer kan ik dat ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
En om er dan nog mooie vloeiende en pakkende riffs van te maken is een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Als ik een paar dagen oefen op m'n zolderkamer kan ik dat ook.
[..]
quote:
jullie snappen het niet héquote:
[..]
quote:
Ooooow, ik snap 'mquote:Sarcastische klootzak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |