Ik dacht, laat ik tussen alle stomme topics over poppetjes en Geenstijl eens iets interessants plaatsen.quote:
Juist.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:10 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik tussen alle stomme topics over poppetjes en Geenstijl eens iets interessants plaatsen.
En Yishrael Beitenu is "Ons huis Israel".quote:Op maandag 9 februari 2009 18:30 schreef waht het volgende:
[..]
Juist.
In breder perspectief:
Political parties of Israel
Het is altijd wel aardig om de betekenis van die namen eens op te zoeken. 'Likud', 'Hamas', 'Hezbollah', 'Kadima'... het klinkt nergens naar. Totdat je erachter komt dat het 'Consolidatie', afkorting voor 'Islamitische Verzetsbeweging', 'Partij van God' en 'Voorwaarts' betekent.
Eerder het resultaat van het schenden van de wapenstilstand en het uitrukken van het gigantische leger. Door de oorlog verschuift de focus naar partijen die graag met prachtige woorden over wapens -die uiteraard doden- spreken.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:59 schreef Saphire het volgende:
Dit is gewoon het resultaat van de taal vanuit Iran en de raketten uit libanon en gaza. Niet bepaald vreemd en ik moet nog zien of dit ook wel zo slecht gaat uitpakken.
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:04 schreef Monidique het volgende:
De opiniepeilingen lijken te wijzen op een overwinning voor de radicale en fundamentalistische partijen, wat dus in zou houden dat Israël tegen vrede stemt. Hopelijk valt het morgen allemaal mee, en is die Livni, hoe weerzinwekkend zij ook is, straks premier, als (ogenschijnlijk en hopelijk) een van de gematigden in de militante, expansionistische partijen.
Ik zet in op minimaal 1 verwijzing naar Anne Frank, mogelijk in combinatie met Hitler en zeker met Gaza.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:07 schreef buachaille het volgende:
Oeoei, rechts die de verkiezingen wint in Israel, dat worden weer huilverhalen op het staatsjournaal.
Natuurlijk wordt de Gaza erbij gehaald. Al vanaf dag 1 van de oorlog zeiden mensen al dat de oorlog gestart werd wegens de aankomende verkiezingen.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik zet in op minimaal 1 verwijzing naar Anne Frank, mogelijk in combinatie met Hitler en zeker met Gaza.
Vanavond met Philip Freriks was het vrij evenwichtig alhoewel de reporter het wel over 300.000 "kolonisten" had in de betwiste gebieden. Wat een gezeik, baby's zijn zeker ook "kolonisten"?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik zet in op minimaal 1 verwijzing naar Anne Frank, mogelijk in combinatie met Hitler en zeker met Gaza.
Mail NRC even, en vraag of ze het in artikelen over Venezuela het ook even over Darfur kunnen hebben, ofzo.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
Vanavond met Philip Freriks was het vrij evenwichtig alhoewel de reporter het wel over 300.000 "kolonisten" had in de betwiste gebieden. Wat een gezeik, baby's zijn zeker ook "kolonisten"?Dat zijn gewoon gezinnen die een bestaan proberen op te bouwen.
Nog zo'n "evenwichtig" stuk in het NRC Zie de laatste haattekst, nooit wordt met één woord gerept over de joden die van huis en haard zijn verdreven in de Islamitische landen. In Israel wonen honderdduizenden joodse marokkanen die het land zijn uitgepest. It's a bloody shame
Een mooie uitspraak van de Israelisch is dat het niet nodig is een bestand te sluiten met de palestijnse arabieren: "als ze niet schieten dan schieten we ook niet terug"quote:Op maandag 9 februari 2009 20:25 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk wordt de Gaza erbij gehaald. Al vanaf dag 1 van de oorlog zeiden mensen al dat de oorlog gestart werd wegens de aankomende verkiezingen.
Yeah right.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een mooie uitspraak van de Israelisch is dat het niet nodig is een bestand te sluiten met de palestijnse arabieren: "als ze niet schieten dan schieten we ook niet terug"
WTF: het gaat hier nota bene over de Israelische verkiezingenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mail NRC even, en vraag of ze het in artikelen over Venezuela het ook even over Darfur kunnen hebben, ofzo.
Ja, precies, dan hoeft een artikel het toch niet te hebben over Islamitische landen?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef buachaille het volgende:
[..]
WTF: het gaat hier nota bene over de Israelische verkiezingen
Klik en lees eerst de link voordat je verder gaat met je domme opmerkingenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, precies, dan hoeft een artikel het toch niet te hebben over Islamitische landen?
Dat in het kader bedoel je? Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Klik en lees eerst de link voordat je verder gaat met je domme opmerkingen(plaatsvervangende schaamte)
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat in het kader bedoel je? Wat is daar mis mee?
Duidelijk. Een krant mag niet zeggen dat bepaalde groepen in Israël het slecht hebben. Of, ja, dat mag wel, maar dan moet men het ook over groepen in Islamitische landen hebben, ofzo. Want anders is het haat, enzo.quote:
Echt man, you're killing me. Beklijft er ooit wel eens iets bij je? Lees dan m'n post is door waar ik het heb over 'evenwichtige' verslaggevingquote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Duidelijk. Een krant mag niet zeggen dat bepaalde groepen in Israël het slecht hebben. Of, ja, dat mag wel, maar dan moet men het ook over groepen in Islamitische landen hebben, ofzo. Want anders is het haat, enzo.
Zoiets?
Die post waar je baby's vergelijkt met mensen die illegaal bezit nemen van grond?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:40 schreef buachaille het volgende:
[..]
Echt man, you're killing me. Beklijft er ooit wel eens iets bij je? Lees dan m'n post is door waar ik het heb over 'evenwichtige' verslaggeving
goed zoquote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die post waar je baby's vergelijkt met mensen die illegaal bezit nemen van grond?
Ja, die heb ik gelezen ja.
Mwah het is eerlijk gezegd lood om oud ijzer daar. Zowel Barak als Netanyahu zijn het al een keer geweest en om nou te zeggen dat een van beide een echt succesverhaal was nou nee. De keuze is dus tussen 2 kandidaten die al bewezen hebben ongeschikt te zijn en een nieuwe die dat zeer waarschijnlijk ook is. Wat fris bloed zou wel eens leuk zijn in plaats van incapabele bejaarden.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:54 schreef cultheld het volgende:
Lieberman is geen frisse jongen, maar het is een goede zaak dat Netanyahu weer de primus interpares van Israël wordt.
Hij heeft juist wel van het eigen verleden geleerd door dat te willen doen.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:13 schreef Tizitl het volgende:
En Lieberman en zijn partij zijn uiteraard volstrekt verwerpelijk. 20% van de mensen op je eigen grondgebied gaan deporteren. Dan heb je dus echt helemaal niets van je eigen verleden geleerd, in en in triest vind ik dat eigenlijk...
Inderdaad, de les uit het verleden is juist dat de Joden zich moeten verdedigen, desnoods met dodelijk geweld, opdat ze geen tweede keer slachtoffer worden van een bende antisemieten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hij heeft juist wel van het eigen verleden geleerd door dat te willen doen.
Hier hebben we ons pseudo-intellectuele Jodenvriend weer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, de les uit het verleden is juist dat de Joden zich moeten verdedigen, desnoods met dodelijk geweld, opdat ze geen tweede keer slachtoffer worden van een bende antisemieten.
Ad hominems zijn gelukkig immer van hoogstaand niveauquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hier hebben we ons pseudo-intellectuele Jodenvriend weer.
Of die kolonist die vindt dat ieder mens recht heeft te wonen waar-ie wil. Zou hij dat ook vinden van een miljoen of wat Palestijnen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:25 schreef -skippybal- het volgende:
Nu op Eén Vandaag discussie vanuit Jeruzalem tussen een flink rechts iemand, een kolonist en een vredesactiviste. Allen Joods.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:55 schreef Mainport het volgende:
Tjonge, wat een stom forum is dit. Reageren hier altijd alleen randdebielen?
Gelukkig is de les voor de Palestijnen veel vrediger. Begeleid door bloemenkramen zweefden ze op roze wolkjes weg om plaats te maken voor het Uitverkoren(er) Volk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, de les uit het verleden is juist dat de Joden zich moeten verdedigen, desnoods met dodelijk geweld, opdat ze geen tweede keer slachtoffer worden van een bende antisemieten.
De Palestijnen kunne gewoon teruggaan naar het land van hun voorouders of verkassen naar de al op 80% israelische grond ingeruimde palestijnse staat Jordanië. Of zijn volk is uitverkoren of niet dat heeft een israelisch kind geen flikker mee te maken, die dient beschermd te worden!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig is de les voor de Palestijnen veel vrediger. Begeleid door bloemenkramen zweefden ze op roze wolkjes weg om plaats te maken voor het Uitverkoren(er) Volk.
Vind jij dat Palestijnse kinderen nu bescherming verdienen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Palestijnen kunne gewoon teruggaan naar het land van hun voorouders of verkassen naar de al op 80% israelische grond ingeruimde palestijnse staat Jordanië. Of zijn volk is uitverkoren of niet dat heeft een israelisch kind geen flikker mee te maken, die dient beschermd te worden!
De Duitser vonden ook een tijdje dat hun volk verdedigd moest worden tegen het semitische gevaar d.m.v. deportatie. In welk opzicht verschilt dat van wat die zionist wil ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Palestijnen kunne gewoon teruggaan naar het land van hun voorouders of verkassen naar de al op 80% israelische grond ingeruimde palestijnse staat Jordanië. Of zijn volk is uitverkoren of niet dat heeft een israelisch kind geen flikker mee te maken, die dient beschermd te worden!
gelly, zoals al duizenden keren op dit forum gemeld getuigd het niet van goede wil en originaliteit om de nazi's in een topic in te brengen. Vooral niet in een topic waarin het draait om de kleine David.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:37 schreef gelly het volgende:
[..]
De Duitser vonden ook een tijdje dat hun volk verdedigd moest worden tegen het semitische gevaar d.m.v. deportatie. In welk opzicht verschilt dat van wat die zionist wil ?
Uiteraard en ik wil graag de Israeliers aanhalen die een bestand met Hamas niet nodig achten: "als zij niet schieten dan schieten we ook niet terug".quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Vind jij dat Palestijnse kinderen nu bescherming verdienen?
Als het gaat om de Joden en hun land kun je niet om de nazi's heen lijkt me. Geef gewoon eens antwoord.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
gelly, zoals al duizenden keren op dit forum gemeld getuigd het niet van goede wil en originaliteit om de nazi's in een topic in te brengen. Vooral niet in een topic waarin het draait om de kleine David.
Maar aan beiden kanten zitten extremisten (Hamas, kolonisten). Dus die slogan biedt weinig hoop als dat de enige weg is. Overigens, een partij hier volledig de schuld geven(wat die quote ook wil zeggen) is in sowieso niet correct.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Uiteraard en ik wil graag de Israeliers aanhalen die een bestand met Hamas niet nodig achten: "als zij niet schieten dan schieten we ook niet terug".
Er woonden geen Palestijnen in het huidige Israel idd. De mensen die daar weggejaagd werden waren fata morgana's en toevallig staan er een paar miljoen te liegen dat ze er ooit weggejaagd zijn. En hun eigendomsbewijzen zijn antizionistische complotten gekrabbeld op pagina's uit Mein Kampf. Zo!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Palestijnen kunne gewoon teruggaan naar het land van hun voorouders
Ja, want daar zijn ze van harte welkom.quote:of verkassen naar de al op 80% israelische grond ingeruimde palestijnse staat Jordanië.
Precies, geen haar uit die peies mag gekrenkt worden. Ook als je daarvoor fosfor op schoolgebouwen moet laten hagelen van kindjes die er niks mee te maken hebben dat ze niet Uitverkoren zijn.quote:Of zijn volk is uitverkoren of niet dat heeft een israelisch kind geen flikker mee te maken, die dient beschermd te worden!
Wat een enkele extremist wil in Israel kan ik moeilijk gaan verdedigen. Als je alleen naar de feiten kijkt dan zie je 0% joden in de palestijnse gebieden, wat joodse settlers in de betwiste gebieden die zich ondanks zware bedreigingen toch aardig stand weten te houden, bijna geen joden in jordanie en een wegstervend joodse populatie in de islamitische landen. Als je dat wegzet tegen 1 miljoen arabieren in israel die ondanks dat ze het zwaar schijnen te hebben toch aardig doen denk ik dat je nazi vergelijkingen kant nog wal raken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:45 schreef gelly het volgende:
Als het gaat om de Joden en hun land kun je niet om de nazi's heen lijkt me. Geef gewoon eens antwoord.
Waren het er maar enkelen, die groep is behoorlijk groot.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een enkele extremist wil in Israel kan ik moeilijk gaan verdedigen.
Ik heb het ook over wat die club idioten wil, namelijk alle arabieren deporteren.quote:Als je alleen naar de feiten kijkt dan zie je 0% joden in de palestijnse gebieden, wat joodse settlers in de betwiste gebieden die zich ondanks zware bedreigingen toch aardig stand weten te houden, bijna geen joden in jordanie en een wegstervend joodse populatie in de islamitische landen. Als je dat wegzet tegen 1 miljoen arabieren in israel die ondanks dat ze het zwaar schijnen te hebben toch aardig doen denk ik dat je nazi vergelijkingen kant nog wal raken.
Tijdens een burgeroorlog zijn er altijd slachtoffers. Slechts een handjevol palestijnen is weggegaan uit Israel, de meesten 1 miljoen arabieren zitten er nog. Ik heb totaal geen hekel aan allochtonen en iedereen heeft wat mij betreft dezelfde rechten maar daarbij kun je nog zeggen dat de arabieren meestal allochtonen waren. Een Yasser Arafat, de moeder van alle palestijnen, was gewoon een egyptenaarquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Er woonden geen Palestijnen in het huidige Israel idd. De mensen die daar weggejaagd werden waren fata morgana's en toevallig staan er een paar miljoen te liegen dat ze er ooit weggejaagd zijn. En hun eigendomsbewijzen zijn antizionistische complotten gekrabbeld op pagina's uit Mein Kampf. Zo!
de primitieve reactie om de joden overal de schuld van te geven is jouw probleem.quote:Ja, want daar zijn ze van harte welkom.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, klik ook maar eens op mijn onderschrift!quote:Precies, geen haar uit die peies mag gekrenkt worden. Ook als je daarvoor fosfor op schoolgebouwen moet laten hagelen van kindjes die er niks mee te maken hebben dat ze niet Uitverkoren zijn.
Ik heb het over de arabieren die er al in geslaagd zijn alle joden te deporteren. Dat lijkt me net een graadje erger dan ergens vergezocht een enkele israelier te zoeken die een degelijk plan oppert. De etnische zuivering van de palestijnse gebieden is al volbracht man! alleen de paar christenen die er nog zitten daar wordt aan gewerktquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Waren het er maar enkelen, die groep is behoorlijk groot.
[..]
Ik heb het ook over wat die club idioten wil, namelijk alle arabieren deporteren.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Tijdens een burgeroorlog zijn er altijd slachtoffers. Slechts een handjevol palestijnen is weggegaan uit Israel,
Inderdaad zeg, waar hebben we het overquote:Estimates vary from about 520,000 (Israeli sources) to 726,000 (UN sources) to over 800,000 (Arab sources) refugees.
In addition to those who fled Israeli territory, about 100,000 Arabs in Israel were displaced from their own villages
Bron
quote:de meesten 1 miljoen arabieren zitten er nog.
quote:Of the estimated 950,000 Arabs that lived in the territory that became Israel before the war,[15] most were expelled or fled; some 156,000 remained
Bron
Arafat was zeker niet exemplarisch voor Palestijnen.quote:Ik heb totaal geen hekel aan allochtonen en iedereen heeft wat mij betreft dezelfde rechten maar daarbij kun je nog zeggen dat de arabieren meestal allochtonen waren. Een Yasser Arafat, de moeder van alle palestijnen, was gewoon een egyptenaar
[..]
Als jij een post van mij kan quoten waarin ik de joden van alles de schuld geef kom ik je persoonlijk een pot augurken brengen.quote:de primitieve reactie om de joden overal de schuld van te geven is jouw probleem.
[..]
Geklikt, meteen een beter beeld van jouw invalshoek. Spaanders zijn blijkbaar alleen arabisch.quote:Waar gehakt wordt vallen spaanders, klik ook maar eens op mijn onderschrift!
Niet? En die ruim 300.000 kolonisten in illegale nederzettingen dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een enkele extremist wil in Israel kan ik moeilijk gaan verdedigen. Als je alleen naar de feiten kijkt dan zie je 0% joden in de palestijnse gebieden.
Dat zijn de betwiste gebieden, feitelijk behoren die gebieden echter Israel toe (en dit is geen wishfull thinking maar juridische werkelijkheid)..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:47 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Niet? En die ruim 300.000 kolonisten in illegale nederzettingen dan?
Die worden beschermd door het Israelische leger. En de Palestijnen zijn heel duidelijk over dat ze die allemaal weg willen hebben. Dus niet het bestuur over die gebieden overnemen, nee, de Joden moeten weg.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:47 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Niet? En die ruim 300.000 kolonisten in illegale nederzettingen dan?
Dat valt wel mee. Israel heeft in de jaren '70 al een vrouwelijke premier gehad. Pakistan in de jaren '90. Wanneer was de laatste vrouwelijke premier van Nederlandquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:39 schreef HarryP het volgende:
Mooi.
Nu maar hopen dat Livni premier wordt.
Dan heeft de moslim wereld nog wat om over te klagen. Dat Israel een premier heeft die Joods is maar ook nog eens een vrouw is.
Wij hebben al honderd jaar een vorstin als machtigste persoon van Nederland.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:34 schreef PhysicsRules het volgende:
Dat valt wel mee. Israel heeft in de jaren '70 al een vrouwelijke premier gehad. Pakistan in de jaren '90. Wanneer was de laatste vrouwelijke premier van Nederland
Die heeft niet echt macht, een beetje ceremonie maar dat is het. En toen de vorst nog wel daadwerkelijke macht had hadden we alleen maar mannen op de troon.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:49 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wij hebben al honderd jaar een vorstin als machtigste persoon van Nederland.
In ieder geval staat Nelie Smit al jaren op de lijst van machtigste personen ter wereldquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:16 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Die heeft niet echt macht, een beetje ceremonie maar dat is het. En toen de vorst nog wel daadwerkelijke macht had hadden we alleen maar mannen op de troon.
Een verkozen vrouw hebben wij hier nog niet gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |