Punt.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dan is het geen roadtrip meer he...
Ik werk in Enschede, maar ik woon er niet.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij woont in Enschede man.
Het is een kopie, maar geen precieze, de Duitsers namen het niet zo nauw. Zoals jij interpunctieregels niet zo nauw neemt.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat is het verschil ik dacht dat de duitsers het gekopieerd hadden
Die midlifecrisis komt wel erg vroeg.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan is het geen roadtrip meer he...
Nederland heeft ook niet zo bijster veel te bieden. Misschien dat Fields of rock weer eens doorgaat met een fatsoenlijke line up en daarnaast is er nog Waldrock hoewel dat eigenlijk maar één dag is. Ik ga zelf in ieder geval naar Wacken en waarschijnlijk naar Groezrock. Verder lijkt mij naast Hellfest of Metalcamp een festival als With full force, Summerbreeze of Fuck the commerce wel eens leuk om te doen dit jaar.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso zoeken buiten Nederland, maar heb verder nog niets vastgelegd. Ik wacht nog even tot er wat meer namen vastliggen.
De kans is wel groot dat Hellfest en/of Metalcamp aangedaan worden. Wellicht ook Download festival, want daar ben ik nog niet geweest.
Gekkerd.quote:
Ach ja, het is maar een vorm van etiquette.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:50 schreef Monidique het volgende:
Niet alleen hij.
Televisiepriestersquote:Op zondag 8 februari 2009 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
Op zondag is de TV vervuild met Gristelijke shit.
En dat is nog eens een halve Nederlander ook.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Televisiepriesters. Die Amerikaan op RTL5 is mijn favoriet.
Het is internetquote:Op zondag 8 februari 2009 22:49 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Het is een kopie, maar geen precieze, de Duitsers namen het niet zo nauw. Zoals jij interpunctieregels niet zo nauw neemt.
Kent is fraai, Canterbury de toeristische trekpleister maar is best een aardig stadje, lekker middeleeuws, veel middenstand. Zelf vond ik de kust en de stadjes daar wel aardig, ben een dagje in Deal blijven hangen.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Buiten de stad. We pikken een vriend op in Londen en rijden dan ergens heen. Moeten zondagavond wel weer met de boot terug (Dover) en dan nog 500 km naar Groningen rijden...
quote:Dubai loopt leeg
Het goede leven in Dubai is voorbij. Expats die hun luxueuze levensstijl op de pof financierden, ontdekken nu dat het islamitische woestijnstaatje strenge schuldeiswetten heeft. De oplossing: een enkeltje Verweggistan.
Het parkeerterrein van de het vliegveld in Dubai staat vol met achtergelaten auto's. Expats hebben de afgelopen maanden meer dan 3000 Mercedessen, Porsches en BMW's achtergelaten, schrijft de Times. Sommige auto-eigenaren steken excuusbriefjes voor hun schuldenaars onder hun ruitenwissers en in de meeste zitten de sleuteltjes nog in het contact.
De economische groei in Dubai trok expats uit alle windstreken aan. Meer dan 3,5 miljoen buitenlanders woonden in de Arabische groeiparel. Nu worden dagelijks 1500 visa ingetrokken en verlaten de Britten, Indiërs en Pakistanen het land met de staart tussen de benen, nádat ze hun creditcard tot de limiet hebben leeggetrokken.
Expats vluchten
De expats vluchten voor de banken, hun schuldeisers. Het islamitisch Dubai hanteert de sharia'a. Dat betekent harde straffen voor wie niet kan betalen; op het uitschrijven van een cheque die niet geïnd kan worden, staat al een gevangenisstraf. De enige manier om hieraan te ontkomen is het land verlaten.
De meeste Dubaise banken hebben namelijk geen filialen in India of Groot-Brittannië en zijn ook niet verbonden met financiële instellingen in die landen. Dat betekent dat schuldenaars niet teruggevonden kunnen worden. Hun auto zijn ze wel kwijt. Die worden bij veiling verkocht en de (magere) opbrengst gaat naar de banken.
Pas overigens wel op voor Engels ontbijt; het is an sich een goede starter, maar het is bij mij ook wel eens na een nacht stevig doordrinken via dezelfde weg weer naar buiten gekomen.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat klinkt wel goed. Ik zal het eens in de groep gooien.
Komt wel goed. Niks prettiger dan zwaar ontbijten na een avondje doorhalen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas overigens wel op voor Engels ontbijt; het is an sich een goede starter, maar het is bij mij ook wel eens na een nacht stevig doordrinken via dezelfde weg weer naar buiten gekomen.
Vegetariërs eten nooit zwaar.quote:
Jawel hoor, dat is net als het vooroordeel dat vegetariers altijd mager zijn, dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vegetariërs eten nooit zwaar.
Korsakov in de dop.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:44 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar als ik stevig gezopen heb, heb ik tot ver in de volgende dag geen honger meer.
Hehehe, ik ken nog wel wat van die types die daar hun geluk probeerden via Amerikaanse bedrijven. Laat ik eens navragen hoe dat zitquote:
Tiens.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:53 schreef Reya het volgende:
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
[ afbeelding ]
volkskrant 9-2-09quote:‘Kabinet reageert te traag op recessie’
Van onze verslaggevers Bart Dirks, Evert Nieuwenhuis
Premier: hypotheekrenteaftrek blijft
FNV: hogere AOW-leeftijd is taboe
Werkgevers: bouw stimuleren
Rinnooy Kan (SER): bonden en werkgevers staan klaar. Balkenende: niet tornen aan hypotheekrenteaftrek.
AMSTERDAM/DEN HAAG Het kabinet is te traag met het formuleren van een antwoord op de recessie.
Die kritiek uitte voorzitter Alexander Rinnooy Kan van de Sociaal Economische Raad (SER), het belangrijkste adviesorgaan van de regering, tijdens het debat de Volkskrant op zondag in De Rode Hoed in Amsterdam.
Als het kabinet de komende weken geen adequate maatregelen neemt, zal de recessie zich nodeloos verdiepen, waarschuwde Rinnooy Kan. ‘Werkgevers en vakbonden staan klaar om aan de slag te gaan, maar het wachten is op het kabinet.’Kostbare tijd gaat zo verloren.
‘Het kabinet pakte de bankencrisis voortvarend aan, maar reageert nu te traag. Enkele maanden geleden lag Nederland straatlengtes voor op andere Europese landen. Die voorsprong hebben we bijna verloren.’
Door de recessie nemen de inkomsten voor de schatkist af, terwijl de uitgaven stijgen. Het begrotingstekort loopt op en dat maakt ingrijpende hervormingen noodzakelijk.
Vorige week lekte uit dat hoge ambtenaren het kabinet over anderhalve week adviseren over verstrekkende maatregelen.
Vooral de opties om de hypotheekrenteaftrek te beperken en de pensioengerechtigde leeftijd te verhogen, leiden tot onrust. Rinnooy Kan wilde zijn oordeel hierover niet geven. Wel zijn de bonden volgens hem ‘met recht en reden heel bezorgd’ over een mogelijke verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd van 65 naar 67 jaar.
Toch lijkt dat juist een serieuze optie, want dit weekeinde zei premier Balkenende dat het beperken van de hypotheekrenteaftrek voor hem onbespreekbaar is. Hij nuanceerde hiermee zijn uitspraak, vrijdag na de ministerraad, dat bij het bestrijden van de crisis niets wordt uitgesloten.
PvdA-vicepremier Bos (Financiën) houdt nog wel alle opties open. Zondag wilde hij niet ingaan op het veto van Balkenende over verlaging van de hypotheekrenteaftrek.
‘We wachten het brede ambtelijke onderzoek af, dan pas volgt de politieke discussie’, zei zijn woordvoerster. Vrijdag noemde Bos met name maatregelen als langer doorwerken, de sociale zekerheid en het ‘eigen huis’.
Ook de werkgevers- en werknemersorganisaties winden zich op over een gebrek aan daadkracht van het kabinet. ‘We willen maatregelen om de economie op korte termijn weer aan de praat te krijgen, zonder dat de volgende generaties zwaar worden belast’, zei Bernard Wientjes, voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW.
‘Maar handen af van de hypotheekrenteaftrek.’
Voor Wientjes staat het herstellen van het vertrouwen voorop, ‘niet het aanwakkeren van meer wantrouwen’.
Wientjes pleit net als de vakbonden voor verlenging van de regeling voor werktijdverkorting. Ook wil hij een fiscale regeling voor de isolatie van woningen, om de bouwsector te stimuleren.
Voor FNV-voorzitter Agnes Jongerius is verhoging van de AOWleeftijd taboe. Zij vreest sociale onrust.
‘Je kunt dit verhaal niet verkopen aan de werknemers. In hun beleving worden de banken gered van hun belastinggeld.’ Volgens Jongerius is het onrechtvaardig dat werknemers dan ook nog langer moeten werken.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aandeel Ordina heeft maandag op Euronext Amsterdam tot 8,9% hoger genoteerd, echter zonder dat daarvoor een duidelijk aanwijsbare reden voor aan te voeren is. Ook in de markt tast men in het duister, blijkt na een rondvraag onder handelaren en analisten. Omstreeks 14.10 uur noteert het aandeel 7,8% of EUR0,21 hoger op EUR2,92, terwijl de Midkap met 0,35% stijgt. Het volume ligt met ruim 270.000 stuks licht boven het gemiddelde over de afgelopen 30 dagen. (HJL)
langs welke meetlat wil je zoiets leggen ?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:02 schreef Nautilus_ het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar waardeontwikkeling van Stormfront. Donald Trump heeft eens gezegd dat je de kleinste subset van de niche in een interessante microgemeenschap moet kiezen.
Het leek me al zo'n makkelijke grap.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is uitgelekt dat je ontslag neemt?
Mijn beperktheid staat weinig meer creativiteit toe.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:52 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Het leek me al zo'n makkelijke grap.
De meetlat van Ben Tiggelaar?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
langs welke meetlat wil je zoiets leggen ?
Zelf zou ik het slaappatroon van Trump hebben gebruikt, denk ik.quote:
Of de zijkant van z'n zakkammetje.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zelf zou ik het slaappatroon van Trump hebben gebruikt, denk ik.
God.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is uitgelekt dat je ontslag neemt?
Virus?quote:Op maandag 9 februari 2009 17:12 schreef Picchia het volgende:
De files verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Liften kan 'ie ook al niet.quote:
Dat is minstens even ver van de bewoonde wereld inderdaadquote:Op zondag 8 februari 2009 22:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij woont in Enschede man.
Dan heb je gewoon een zwakke maagquote:Op maandag 9 februari 2009 12:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas overigens wel op voor Engels ontbijt; het is an sich een goede starter, maar het is bij mij ook wel eens na een nacht stevig doordrinken via dezelfde weg weer naar buiten gekomen.
Waar reed je? De afgelopen weken zat de weg vol met vrachtwagens.quote:
De files in de randstad duren van 6:30 tot 10:30 dat is al een hele bandbreedte. Veel bedrijven en overheden werken al met variabele reistijden.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:53 schreef Picchia het volgende:
Eigenlijk zouden ze wegwerkzaamheden, vrachtwagens, tractoren en gemeentebakkies altijd uit de spits moeten weren. En de overheid laten werken met variabele werktijden, dus ambtenaren een uurtje later laten beginnen. En de files zijn opgelost.
Ah dus de ambtenaren moeten in deze tijd van het jaar pas gaan strooien als de spits voorbij is? Zal een mooi effect geven.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:53 schreef Picchia het volgende:
Eigenlijk zouden ze wegwerkzaamheden, vrachtwagens, tractoren en gemeentebakkies altijd uit de spits moeten weren. En de overheid laten werken met variabele werktijden, dus ambtenaren een uurtje later laten beginnen. En de files zijn opgelost.
Langere invoegstroken met doorgetrokken lijn erbij, perfect.
Ik spring mij uit mijn vel om zo'n zinsconstructie.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Maar ik moet zeggen, dat veel mensen zich op kantoor een stuk minder prettig in het vel zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |