abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65838991
Hoi even een kort vraagje, ik ben bezig met mijn rijbewijs en het rijden gaat op zich goed (niks op aan te merken), alleen de bijzonderen verichtingen zoals parkeren lukt mij niet (kan dus absoluut niet parkeren) Nou ben ik in mijn eigen straat een beetje aan het oefenen met parkeren met mijn eigen auto die op mijn naam staat en ook verzekerd is, mijn straat is doodlopend, als je er niet hoeft te zijn kom je er niet, en heeft vakken voor parkeerplaatsen. Nou wil mijn rottige buurjongen de politie gaan bellen als hij mij nog 1 keer ziet oefenen, mijn vraag is, wat zijn de gevolgen als de politie mij aanhoud, de boete maakt me niet zoveel uit, want met rijlessen ben ik hetzelfde kwijt, maar het gaat me er meer om of je dan nog op mag, als ze je aanhouden. Mijn tweede vraag is, kunnen ze je laten zakken op bijzondere verichtingen, als de rest van het rijden wel goed is?
  Licht Ontvlambaar zondag 8 februari 2009 @ 00:14:02 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65839028
Als je geen rijbewijs hebt, mag je niet rijden... En ja, ze kunnen je laten zakken op bijzondere verrichtingen, die moet je immers ook beheersen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 8 februari 2009 @ 00:16:47 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65839080
Rij gewoon met een familielid of een vriend(in) naar een parkeerterrein van een bedrijf op zondag en ga daar wat oefenen. Pakkans nihil.
quote:
Mijn tweede vraag is, kunnen ze je laten zakken op bijzondere verichtingen, als de rest van het rijden wel goed is?
Misschien moet je je eens verdiepen in de regels voordat je examen gaat doen
pi_65839153
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:14 schreef Sjeen het volgende:
Als je geen rijbewijs hebt, mag je niet rijden... En ja, ze kunnen je laten zakken op bijzondere verrichtingen, die moet je immers ook beheersen.
Door mijn rij-instructeur is mij verteld dat je zeker niet kan zakken op de bijzondere verrichtingen. Volgens mij heb ik de parkeeropdracht in het examen ook niet helemaal goed gedaan, maar ben toen wel geslaagd.

Maak je er zeker niet druk om. Wanneer je vaker gaat rijden komt die feeling vanzelf
pi_65839159
Vraag gewon aanje instructeur om een les te besteden aan parkeren, elachelijk dat je zo in eenauto stapt, en nog belachelijker dat je die vraag moet stellen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65839199
Erg dom om zelf te gaan oefenen in je eigen straat, als je tegen een andere auto aanrijdt kost je het een hoop geld.

Zoals TNA zei, laat je naar een parkeerplaats rijden en probeer het daar.
  Licht Ontvlambaar zondag 8 februari 2009 @ 00:21:49 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65839202
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:20 schreef Bobsch het volgende:

[..]

Door mijn rij-instructeur is mij verteld dat je zeker niet kan zakken op de bijzondere verrichtingen. Volgens mij heb ik de parkeeropdracht in het examen ook niet helemaal goed gedaan, maar ben toen wel geslaagd.

Maak je er zeker niet druk om. Wanneer je vaker gaat rijden komt die feeling vanzelf
Geloof me... je kunt echt zakken erop. Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niet perfect inparkeren en je auto dwars tussen twee andere zetten terwijl je moet fileparkeren
  zondag 8 februari 2009 @ 00:25:47 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65839317
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geloof me... je kunt echt zakken erop. Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niet perfect inparkeren en je auto dwars tussen twee andere zetten terwijl je moet fileparkeren
Mijn bijzondere verrichting was "recht achteruit rijden tot de lantaarnpaal"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65839319
Het afrijden hoeft niet per definitie perfect te zijn.

ik heb tijdens mijn praktijkexamen ook wat foutjes gemaakt, maar de instructeur vond dat ik had laten zien dat ik liet zien dat ik het beheerste

En dan nog, al die bijzondere verrichtingen, gaan me paar jaar later veel slechter af dan tijdens mijn rijlessen
pi_65839390
quote:
met mijn eigen auto die op mijn naam staat en ook verzekerd is
Kan dat uberhaupt? Een auto verzekeren op jouw naam zonder dat je een rijbewijs hebt?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_65839404
Toen ik voor de tweede keer afreed 1 1/2 jaar geleden ging het achteruit parkeren helemaal mis terwijl ik daar anders nooit problemen mee had. Hij wilde dat ik het later nog maar eens deed maar daar is niets meer van gekomen. Ik ben gewoon geslaagd.
woef
pi_65839580
Auto verzekeren ging prima, hij moest zelfs verzekerd zijn, anders mag hij niet langs de weg staan, ik heb al vaker een uur rijles gehad met alleen maar parkeren, mijn rijleraar geeft op zich goed les, alleen als hij mij probeert te leren parkeren en het lukt niet, gaat hij zich ook opregen, waardoor ik zenuwachtig word en dan lukt het helemaal niet,terwijl het wel een stuk beter gaat met een vriendin met rijbewijs, die het mij veel rustiger uitlegt en die mij ook beter aanvoelt, mijn examen is al geboekt, en het is ook te laat om naar een andere rijschool te gaan,
pi_65839718
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:36 schreef sweety77 het volgende:
Auto verzekeren ging prima, hij moest zelfs verzekerd zijn, anders mag hij niet langs de weg staan, ik heb al vaker een uur rijles gehad met alleen maar parkeren, mijn rijleraar geeft op zich goed les, alleen als hij mij probeert te leren parkeren en het lukt niet, gaat hij zich ook opregen, waardoor ik zenuwachtig word en dan lukt het helemaal niet,terwijl het wel een stuk beter gaat met een vriendin met rijbewijs, die het mij veel rustiger uitlegt en die mij ook beter aanvoelt, mijn examen is al geboekt, en het is ook te laat om naar een andere rijschool te gaan,
Lekkere instructeur, je betaalt die kerel toch om het jou te leren
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65839721
Bovendien weet ik niet waar in de buurt een parkeerterijn van een bedrijf ligt, ja de ikea ligt in de buurt met een groot parkeerterijn, maar daar ligt wel een drukke weg naast en valt het niet veel meer op als je aan het oefenen met parkeren bent als iedereen het ziet? dan heb je volgens mij zo politie naast je staan :S
pi_65839767
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:43 schreef sweety77 het volgende:
parkeerterijn
Alsjeblieft zeg. Neem wat lessen Nederlands i.p.v. rijlessen.
pi_65839902
Als ze je pakken kost je dat een boete voor rijden zonder rijbewijs, voor onverzekerd rijden (want zonder rijbewijs rijden sluit iedere verzekeraar uit van verzekering) en een punt op je rijbewijs.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65839927
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik moest oa straatje keren, en daar stond ook een lantaarnpaal, die ik bijna over het hoofd zag (lees: niet zag). ik raakte het gelukkig niet, maar toen mijn examinator vroeg of ik de paal wel had gezien, moest ik wel vol overtuiging Ja zeggen
pi_65840674
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:28 schreef PP. het volgende:
Kan dat uberhaupt? Een auto verzekeren op jouw naam zonder dat je een rijbewijs hebt?
Waarom niet?
Natuurlijk gaat die verzekeraar wel moeilijk doen als je er zonder rijbewijs in gaat rijden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_65840883
Als je de rest goed doet zak je niet op dat je niet kan parkeren. Ik moest zelf een bochtje achteruit maken en dat leek nergens op (fileparkeren kon ik tot op de cenitmeter nauwkeurig met de leswagen, maar dat werd niet gevraagd) en ik ben gewoon in een keer geslaagd. Maakte onderweg genoeg foutjes maar reed in het algemeen goed genoeg om mn rijbewijs te verdienen. Moet nu wel ff binnen 2 maanden verlengen want ik heb het nu bijna 10 jaar
pi_65841038
Hoi, nou dan zal ik de auto maar gewoon laten staan en niet meer oefenen en hopen dat ik slaag ondanks ik nu al weet dat speciale verichtingen niet goed gaan, ik wil het rijbewijs gewoon graag hebben omdat ik elke dag een uur in de bus zit om op mijn werk te komen en vervolgens nog een uur om terug te komen, en met de bus is gewoon echt slecht geregeld (haal de helft van de tijd mijn overstap niet omdat de bus gewoon veel te laat is)
  zondag 8 februari 2009 @ 10:48:53 #21
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65843647
quote:
Op zondag 8 februari 2009 01:55 schreef sweety77 het volgende:
Hoi, nou dan zal ik de auto maar gewoon laten staan en niet meer oefenen en hopen dat ik slaag ondanks ik nu al weet dat speciale verichtingen niet goed gaan, ik wil het rijbewijs gewoon graag hebben omdat ik elke dag een uur in de bus zit om op mijn werk te komen en vervolgens nog een uur om terug te komen, en met de bus is gewoon echt slecht geregeld (haal de helft van de tijd mijn overstap niet omdat de bus gewoon veel te laat is)
Hoe ga je de auto parkeren bij je werk dan?
pi_65843690
quote:
Op zondag 8 februari 2009 01:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Natuurlijk gaat die verzekeraar wel moeilijk doen als je er zonder rijbewijs in gaat rijden.
Moeilijk doen? De verzekeraar zal gewoon niks uitkeren, waarschijnlijk ook de verzekerde royeren, dat is iets meer dan moeilijk doen. Oh ja, de verzekeraar zal wel een bedankje sturen voor het betalen van de premie, dat dan weer wel.
pi_65843714
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:11 schreef sweety77 het volgende:
de boete maakt me niet zoveel uit, want met rijlessen ben ik hetzelfde kwijt
Neem dan een paar extra rijlessen, speciaal voor de bijzondere verrichtingen als het geld niks uit maakt.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:08:23 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_65846901
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:54 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Neem dan een paar extra rijlessen, speciaal voor de bijzondere verrichtingen als het geld niks uit maakt.
Dat dus.

Daarnaast, al is zakken op bijzondere verrichtingen idd een grijs gebied, je slaat nogal een modderfiguur als je bij het parkeren op een haar na tegen een andere auto zit. Zal het algemene beeld geen goed doen.

Aan je toon te horen is alles al verloren en zul je nooit leren parkeren. Kom op zeg, paar extra lesjes dan komt het wel goed. Die instructeur moet zijn klep houden en doen waar hij voor betaald wordt. Laat hem de draaimomenten nog eens uitleggen want waarschijnlijk zit daar het probleem.. dat je niet precies weet wanneer je moet sturen en je dus maar wat doet. Logisch dat het dan niet lukt
Vampire Romance O+
pi_65848356
Niet kunnen parkeren is niet strafbaar, kijk maar eens bij de gemiddelde supermarkt hoeveel auto's scheef, in twee vakken, en/of idioot krap op hun buurman staan. Zolang je niemand in gevaar brengt tijdens (poging tot) parkeren en niet al te idioot doet (dwars op de stoep knallen, bijvoorbeeld) kun je prima slagen. Zolang je maar uitstraalt dat je je een beetje op je gemak voelt, de auto onder controle hebt en veilig rondrijdt ben je gewoon geslaagd, klaar.
Maar, zonder rijbewijs achter het stuur - niet doen! Je hoeft maar een idiote fietser tegen te komen die je aantikt, en ook al kan je er zelf niets aan doen ben je ongelooflijk de sjaak. Gewoon babbeltje maken met je instructeur, en half uurtje oefenen - dan krijg je ook gelijk tips en tricks om 't wel goed te kunnen, dat is 10x efficienter dan zelf gaan kloten en hopen dat je het toevallig goed krijgt.
pi_65849067
Wat hier al eerder is gezegd,spreek gewoon met je instructeur af dat er exstra lessen worden ingelast om het inparkeren te oefenen,vraag anders eens aan je instructeur of hij voor je al je zwakke punten. op wil schrijven en ga die gewoon in een paar lessen exstra oefenen

Ik was destijds geen ster in het invoegen op de snelweg,ik heb toen een aantal malen 2 lesuren achter elkaar genomen zodat we de buitenweg op konden om het invoegen te oefenen.

Maar onthoud 1 ding,ga nooit in een auto rijden zonder rijbewijs a. je bent strafbaar en b.Je bent niet verzekerd en als je iemand plat rijd kan je je leven lang betalen (afhankelijk van de verwondingen)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:10:56 #27
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65849397
Ach, op een leeg parkeerterreintje wat oefenen, ik vond het prima.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:59:58 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_65851577
Ik heb ook geoefend op een leeg industrieterrein samen met mijn partner en dat heeft echt stukken gescheeld. Mijn speciale verrichtingen gingen dan ook prima, probleemloos door heen gekomen en tot op de dag van vandaag geen problemen mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_65851901
Zoals al gezegd, je auto is in essentie niet verzekerd als er iemand achter het stuur zit die niet bevoegd is om een auto te besturen.

Voor wat betreft die bijzondere verrichtingen, ik heb die op mijn TTT (TussenTijdse Toets) ook niet perfect gedaan, maar wel goed genoeg om daarvoor vrijstelling te krijgen op m'n examen. Belangrijkste was toen in ieder geval dat ik liet zien dat ik de auto goed genoeg beheerste (dus op een rustige en gelijkmatige manier gasgeven, remmen en sturen) en nog belangrijker, voldoende aandacht had voor de situatie om me heen.

Om de druk een beetje van het examen af te halen, is het misschien wel 'n idee om voor 'n TTT te gaan. Als je daar je verrichtingen goed genoeg doet, hoef je ze op je echte examen niet meer te doen. Zie http://www.cbr.nl/1043.pp
pi_65854631
Je moet het je eigenlijk heel gemakkelijk maken op het examen, aangezien je tegenwoordig zelfstandig mag kiezen waar je bijzondere manoeuvres doet.
Gewoon als je in een wijk rijdt, en je een makkelijk plaatsje ziet, zeggen dat je even stil wilt staan omdat je jeuk hebt enzo, en dus ff mooi parkeren.
In een hele brede rustige straat zeggen dat je toch liever keert enzo.
Zo heb ik het ook gedaan.. (in m'n derde examen dan.. )
pi_65854905
Een ttt heb ik gedaan, maar helaas geen vrijstelling gekregen (ik moest keren en ik zat dus tegen de stoeprand aan) aangezien het examen al geboekt was (2 maart), was er geen tijd meer voor een nieuwe ttt, ik zal inderdaad proberen op het examen of ik inderdaad zoals mr Mojito zegt kan proberen om mijn eigen speciale verichtingen te kiezen op zijn manier, zolang ik niet achteruit hoef te rijden gaat het namelijk prima, maar zodra ik met een auto achteruit moet, lukt het gewoon niet meer...
  zondag 8 februari 2009 @ 17:35:17 #32
152789 karr-1
pi_65854954
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:25 schreef Mr.Mojito het volgende:
Je moet het je eigenlijk heel gemakkelijk maken op het examen, aangezien je tegenwoordig zelfstandig mag kiezen waar je bijzondere manoeuvres doet.
Gewoon als je in een wijk rijdt, en je een makkelijk plaatsje ziet, zeggen dat je even stil wilt staan omdat je jeuk hebt enzo, en dus ff mooi parkeren.
In een hele brede rustige straat zeggen dat je toch liever keert enzo.
Zo heb ik het ook gedaan.. (in m'n derde examen dan.. )
En dan hopen dat je een examinator hebt die daar in trapt. Bij mij ging dat namelijk niet werken.
  zondag 8 februari 2009 @ 17:36:05 #33
152789 karr-1
pi_65854981
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:33 schreef sweety77 het volgende:
Een ttt heb ik gedaan, maar helaas geen vrijstelling gekregen (ik moest keren en ik zat dus tegen de stoeprand aan) aangezien het examen al geboekt was (2 maart), was er geen tijd meer voor een nieuwe ttt, ik zal inderdaad proberen op het examen of ik inderdaad zoals mr Mojito zegt kan proberen om mijn eigen speciale verichtingen te kiezen op zijn manier, zolang ik niet achteruit hoef te rijden gaat het namelijk prima, maar zodra ik met een auto achteruit moet, lukt het gewoon niet meer...
Achteruit rijden is het meest eenvoudige wat er is, als je dat al niet eens kunt dan vraag ik me ernstig af of je je rijbewijs wel waard bent.

Of ben je van plan de rest van je leven nooit achteruit te gaan rijden?
pi_65855311
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dan hopen dat je een examinator hebt die daar in trapt. Bij mij ging dat namelijk niet werken.
Ik had een examinator in opleiding
pi_65856065
Die TTT is toch ook oplichting? In het gunstigste geval krijg je vrijstelling voor iets waar je tijdens het examen toch niet op kunt zakken (zolang je 't verkeer/andere auto's niet in gevaar brengt). En volgens mij blijft de examenduur hetzelfde, dus meer kans op fouten in het 'echte' verkeer.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_65856174
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:11 schreef sweety77 het volgende:

Mijn tweede vraag is, kunnen ze je laten zakken op bijzondere verichtingen, als de rest van het rijden wel goed is?
bij mij 6x .......

kan nog steeds niet inparkeren trouwens.... denk dat die laatste gast een goeie bui had......
  zondag 8 februari 2009 @ 18:21:08 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_65856224
Ik heb nu 11 jaar mijn rijbewijs maar ik kan nog steeds niet fatsoenlijk fileparkeren .

Gewoon de tip gebruiken die al heel veel mensen hier noemen: oefenen op een parkeerterrein van een bedrijf. Daar kun je op je dooie gemakkie alle bijzondere verrichtingen oefenen.

Overigens reed ik tijdens mijn examen met "bochtje achteruit" de stoep op . De hellingproef ging daarentegen wel goed . Wel geslaagd, in één keer .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_65856239
Als jij vind dat je bijzondere verrichtingen moet oefenen dan geef je dat toch gewoon aan bij je rijschool?
pi_65856478
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat dus.

Daarnaast, al is zakken op bijzondere verrichtingen idd een grijs gebied, je slaat nogal een modderfiguur als je bij het parkeren op een haar na tegen een andere auto zit. Zal het algemene beeld geen goed doen.
Als het maar op die haar na blijft! Ik had tijdens mijn TTT een hele oude examinator die nog 3 maanden moest voor zijn pensioen. Hij gaf op een gegeven moment aan dat ik moest gaan file parkeren. Ik als zenuwachtig lulletje netjes doen wat mij geleerd was. Toen ik ging indraaien en er bijna was zei die kerel ineens," Nou dat ga je niet redden hoor"! Met een hele grote grijns op zijn gezicht Heb hem er toch netjes en straks ingeparkeerd. Zijn reactie? "Hhmm heb je geluk gehad".
  zondag 8 februari 2009 @ 18:53:32 #40
152789 karr-1
pi_65857220
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:47 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Ik had een examinator in opleiding
Dan heb je mazzel, ik had een of andere lompe ouwe zak die echt overal iets op aan te merken had.
  zondag 8 februari 2009 @ 18:54:47 #41
152789 karr-1
pi_65857280
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:14 schreef Loohcs het volgende:
Die TTT is toch ook oplichting? In het gunstigste geval krijg je vrijstelling voor iets waar je tijdens het examen toch niet op kunt zakken (zolang je 't verkeer/andere auto's niet in gevaar brengt). En volgens mij blijft de examenduur hetzelfde, dus meer kans op fouten in het 'echte' verkeer.
Die TTT is op zich wel handig, aangezien je dan weet hoe je er voor staat en of je uberhaupt aan je examen moet gaan beginnen of niet. Speciale verrichtingen kun je misschien niet op zakken (al betwijfel ik dat zeer) maar het is wel handig dat je ze niet hoeft te doen in een examen, wat toch al een stress situatie is.
pi_65859306
Ik vind "kijken-hoe-je-ervoor-staat" voor een prijs die niet ver van de prijs van het echte examen ligt toch een beetje zonde van 't geld. Dan kan je imho net zo goed een gewoon examen 'proberen'. Die bijzondere verrichtingen zijn ook niet veel stressvoller dan de rest van het examen. Ze zijn nog eerder een rustpunt, want inparkeren, bochtje achteruit of de hellingproef doe je meestal op een relatief rustige plek (tenminste in mijn tijd).
  Moderator zondag 8 februari 2009 @ 20:03:52 #43
9859 crew  Karina
Woman
pi_65859507
Als het niet helemaal goed gaat met de bijzondere verrichtingen zul je niet zakken. Als je na de verrichting wegrijdt zonder te kijken, ga je wel zakken! Dus voor, tijdens en na de verrichting goed kijken, dan ga je niet zakken als je de verrichting zelf verprutst.

En zonder rijbewijs rijden/oefenen is niet zo slim en je bent ook niet verzekerd trouwens, maar dat is hierboven al een paar keer gezegd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_65859810
Je kon toch alleen zakken op bijzondere verrichtingen als je die zodanig uitvoert dat er gevaar ontstaat, like achteruit rijden bij het inparkeren als er een fietser rijdt, maar niet op de kwaliteit van de manoeuvre an sich?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_65859822
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:03 schreef Karina het volgende:
Als het niet helemaal goed gaat met de bijzondere verrichtingen zul je niet zakken. Als je na de verrichting wegrijdt zonder te kijken, ga je wel zakken! Dus voor, tijdens en na de verrichting goed kijken, dan ga je niet zakken als je de verrichting zelf verprutst.

Dat zei mijn instructeur ook: zolang je maar goed kijkt (en reageert op het verkeer), dan zak je niet op de bijzondere verrichting. Het is niet belangrijk dat je die perfect uitvoert, maar wel belangrijk dat je daarbij goed rekening houdt met het verkeer.
  Licht Ontvlambaar zondag 8 februari 2009 @ 20:40:40 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65860788
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:36 schreef sweety77 het volgende:
Wild guess... Heerlen/Hoensbroek?
pi_65861385
Bij het examen gaat het er niet eens om hoe je in een parkeervak staat. Het gaat de examinator er meer om dat je goed om je heen kijkt. En als jij dan met 1 wiel op de stoep staat maakt op dat moment niet uit, als jij goed hebt gekeken, is je missie geslaagd!
pi_65861911
Inderdaad Heerlen, wat heeft dat ermee te maken?? Kijken dat lukt wel, krijg zelfs te horen dat ik prima verkeersinzicht heb en moeilijke situaties goed op kan lossen.
pi_65862476
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel, ik had een of andere lompe ouwe zak die echt overal iets op aan te merken had.
Zoals men zegt: Drie maal is scheepsrecht!
Die ouwe zak had ik op m'n eerste examen. Volgende dag zat ie bij me aan de bar. Die heeft mooi wat extra drankjes af moeten rekenen uiteindelijk
  zondag 8 februari 2009 @ 21:31:40 #50
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_65862526
Wtf is opregen..?

Gewoon extra lessen nemen, bijz. verrichtingen oefenen en hopen dat je een normale instructeur hebt i.p.v. een afgekeurde militair.. (2x gehad vroegah, 2 keer gezakt bij die frustie..)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 8 februari 2009 @ 21:43:08 #51
331 Merel
Be here now.
pi_65862915
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:31 schreef Bastoenie het volgende:

Als het maar op die haar na blijft! Ik had tijdens mijn TTT een hele oude examinator die nog 3 maanden moest voor zijn pensioen. Hij gaf op een gegeven moment aan dat ik moest gaan file parkeren. Ik als zenuwachtig lulletje netjes doen wat mij geleerd was. Toen ik ging indraaien en er bijna was zei die kerel ineens," Nou dat ga je niet redden hoor"! Met een hele grote grijns op zijn gezicht Heb hem er toch netjes en straks ingeparkeerd. Zijn reactie? "Hhmm heb je geluk gehad".
Ik had 'n übermacho die zei "Eens even kijken of 't vrouwtje kan parkeren"

Loeistrak erin gezet natuurlijk

Maar dat was dan ook de eerste en laatste keer dat fileparkeren me een beetje netjes gelukt is
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Licht Ontvlambaar zondag 8 februari 2009 @ 21:46:23 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65863011
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:15 schreef sweety77 het volgende:
Inderdaad Heerlen, wat heeft dat ermee te maken?? Kijken dat lukt wel, krijg zelfs te horen dat ik prima verkeersinzicht heb en moeilijke situaties goed op kan lossen.
Zie de post van neo2000... Opregen is nou niet direct Nederlands, ik begrijp het wel maar dat heeft dan weer met mijn roots te maken

En verder, ga nou niet zonder rijbewijs rijden, vraag liever voor een paar extra lessen. Als het geld toch niet uitmaakt, dan beter besteden aan lessen dan aan boete...
  zondag 8 februari 2009 @ 22:20:46 #53
152789 karr-1
pi_65864273
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:43 schreef Merel het volgende:

[..]

Van dat soort eikels moeten ze ook verbieden. Ik weet dat ze hier in de buurt op het CBR een examinator hadden die vrouwen liet slagen als ze maar een diep genoeg decollete hadden en bereid waren op een stille parkeerplaats wat "extra" verrichtingen te doen zeg maar.

Tot er een kwam die aangifte deed bij de politie, en die vent vervolgens de lul was.
  maandag 9 februari 2009 @ 03:08:29 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65870395
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In den bosch laten ze je er niet voor zakken als het niet lukt. Zolang je maar voldoende kijkt en er natuurlijk geen teringbende van maakt.
Overigens wel frappant dat je een auto kunt verzekeren als je geen rijbewijs hebt. Ik kan dat niet bij mijn verzekeringsmaatschappij .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65873911
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:43 schreef Merel het volgende:

[..]

Loeistrak erin gezet natuurlijk

Maar dat was dan ook de eerste en laatste keer dat fileparkeren me een beetje netjes gelukt is
Zoeen had ik ook. Heb er gewoon wat van gezegd.
En toch geslaagd!

Volgens mij is die vrouwenparkeermythe echt onzin. Alle vrouwen die ik ken zetten hun auto stuk voor stuk makkelijker, strakker en in een keer rechter in een kleiner parkeervak. Zeker bij fileparkeren hebben mannen nogal eens de neiging om hun auto veel te groot in te schatten en dan drie rondjes te rijden 'omdat het niet past' en als ze dan eindelijk zie parkeerhaven met zeeeeeeën van ruimte vinden schuiven ze hem er inderdaad redelijk makkelijk in, maar goed, daar past dan ook een kleine truck dus dat zij de peogot 205 erin krijgen is niet zo verwonderlijk en zeker niet iets om vervolgens zo trots over te gaan kijken.
  maandag 9 februari 2009 @ 17:25:51 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65886393
Mannen veroorzaken meer schade tijdens het parkeren maar vrouwen doen er langer over om hun auto in een vak te zetten.

Overigens niets ernstigs, dit is gewoon wetenschappelijk onderbouwd:
quote:
LONDEN - Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij al in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek van Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen, berichtte de BBC maandag.

Volgens de onderzoekers zorgt het gebrek aan testosteron ervoor dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben. Kaartlezen en inparkeren zijn vaardigheden die ruimtelijk inzicht vereisen, en die veel vrouwen volgens mannen ontberen. Vrouwen hebben overigens de neiging het daar niet mee eens te zijn.

Het onderzoek richtte zich op rekenvaardigheid, taalvaardigheid en ruimtelijk inzicht bij veertig vrijwilligers, van wie vervolgens de hormoonspiegel werd bestudeerd. Mannen scoorden over het geheel genomen hoger bij de cognitieve tests, maar helemaal wat betreft rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.

De wetenschappers keken ook naar het verschil in lengte tussen de ringvinger en de wijsvinger van de proefpersonen. Dat wordt volgens hen ook bepaald door testosteron. Bij vrouwen zijn beide vingers meestal vrijwel even lang, terwijl mannen over het algemeen een langere ringvinger hebben. Vrouwen bij wie dit ook het geval was, scoorden beter op rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.
Mindermutsig, hoe zit het met jouw ringvinger in relatie tot je wijsvinger?

[ Bericht 45% gewijzigd door Maanvis op 09-02-2009 17:38:29 ]
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:03:12 #57
178553 loving_mama
Ik ben ik,.... daarom,...
pi_65903815
Sweety, in sommige steden zijn er speciale tereinen open gesteld (parkeertereinen o.i.d.) waar je gewoon kunt oefenen hoor!!

Succes!!
pi_65903895
Ik kreeg daar een vrijstelling voor terwijl ik dwars in het vak stond leuke examinator !
Een beetje het type: mijn vrouw kan ook niet parkeren.

Parkeren leer je pas echt later, iig dat heb ik . Met lessen en afrijden enzo pak je gewoon het makkelijkste van het makkelijkste (dat wordt ook voor je uitgezocht , laten je niet iets onwijs moeilijks doen), pas als je je rijbewijs hebt ga je je aan lastige plekjes wagen omdat je anders een end moet lopen .

Het is gewoon belangrijk dat je de basis beheerst

[ Bericht 7% gewijzigd door Hoi_Piepeloi op 10-02-2009 09:19:46 ]
pi_65906584
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Maanvis het volgende:
Mannen veroorzaken meer schade tijdens het parkeren maar vrouwen doen er langer over om hun auto in een vak te zetten.
Dit is flauwekul hoor. Vrouwen veroorzaken meer schades dan mannen ondanks dat ze minder rijden. De schade is wel kleiner. Dat mannen meer schades rijden wordt dan weer voornamelijk veroorzaakt doordat mannen altijd de lastigere stukken weg/tijdstippen/etc moeten rijden.

Overigens zou ik niet gaan rijden. De boetes zijn ten eerste niet mals, ten tweede krijg je vroeg of laat problemen met de verzekering en ten derde loop je het risico op een OBM. Misschien is het wel veel handiger om je eens een paar lessen bezig te gaan houden met alleen de bijzondere manouvres.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:59:09 #60
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65908320
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zoeen had ik ook. Heb er gewoon wat van gezegd.
En toch geslaagd!

Volgens mij is die vrouwenparkeermythe echt onzin. Alle vrouwen die ik ken zetten hun auto stuk voor stuk makkelijker, strakker en in een keer rechter in een kleiner parkeervak. Zeker bij fileparkeren hebben mannen nogal eens de neiging om hun auto veel te groot in te schatten en dan drie rondjes te rijden 'omdat het niet past' en als ze dan eindelijk zie parkeerhaven met zeeeeeeën van ruimte vinden schuiven ze hem er inderdaad redelijk makkelijk in, maar goed, daar past dan ook een kleine truck dus dat zij de peogot 205 erin krijgen is niet zo verwonderlijk en zeker niet iets om vervolgens zo trots over te gaan kijken.
Leuk die competitie tussen de seksen...
Of iemand kan file parkeren ligt er voor een groot deel aan of iemand ergens werkt/woont/gewoond heeft waar je moet file parkeren. Die mensen zie je het links en rechts feilloos doen.
De mensen die bijvoorbeeld de auto in hun vooruit in een vak proberen te proppen en dan twee vakken in beslag nemen zijn meestal dan ook mensen die je zelden in die straat of buurt ziet.
pi_65909439
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Maanvis het volgende:

Overigens niets ernstigs, dit is gewoon wetenschappelijk onderbouwd:
[..]

Mindermutsig, hoe zit het met jouw ringvinger in relatie tot je wijsvinger?
Mijn ringvinger is inderdaad langer.
De enige reden dat mijn man rijdt op de 'moeilijke' stukken is overigens omdat ik dan kaart moet lezen. Dat kan hij echt absoluut niet.
pi_65910474
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:25 schreef TNA het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha niet gezakt door recht achteruit rijden tot en met de lantaarnpaal?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:18:49 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_65910539
Mijn ringvinger is ook langer dan mijn wijsvinger, maar ik ben enorm slecht in rekenen.
Inparkeren kan ik dan weer wel. Meestal .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:15:59 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65933061
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef Copycat het volgende:
Mijn ringvinger is ook langer dan mijn wijsvinger, maar ik ben enorm slecht in rekenen.
Inparkeren kan ik dan weer wel. Meestal .
het gaat over ruimtelijk inzicht, dus inparkeren. niet over rekenen
Een gedicht over Maanvis
pi_65985687
quote:
wat zijn de gevolgen als de politie mij aanhoud, de boete maakt me niet zoveel uit,
Rijden zonder rijbewijs is strafbaar, dat is dus geen boete maar voorkomen met extragratis strafblad.... (en nee, geen punt op je niet behaalde rijbewijs)
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:03:11 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_65987068
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:15 schreef Maanvis het volgende:
het gaat over ruimtelijk inzicht, dus inparkeren. niet over rekenen
Welles! Tenminste: ook.

Kijk maar:
quote:
Bij vrouwen zijn beide vingers meestal vrijwel even lang, terwijl mannen over het algemeen een langere ringvinger hebben. Vrouwen bij wie dit ook het geval was, scoorden beter op rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_65987222
je auto is ook niet verzekerd als jij geen rijbewijs hebt eh
pi_65990420
mijn ringvinger is iets korter dan de wijs (rekenen ben ik niet goed in ) maar achteruit inparkeren én fileparkeren kan ik uitermate goed

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 12-02-2009 16:32:32 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65990562
't gaat om ring- en wijsvinger.
pi_65990598
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:28 schreef Loohcs het volgende:
't gaat om ring- en wijsvinger.
dat staat er toch ook?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65990895
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dat staat er toch ook?

en ik had ring ipv wijs bold moeten maken, maar dat maakt nu niet meer uit.
pi_65990921
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:36 schreef Loohcs het volgende:

[..]

en ik had ring ipv wijs bold moeten maken, maar dat maakt nu niet meer uit.
ja vond t al zóó raar staan zo, maar goed...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')