Misschien moet je je eens verdiepen in de regels voordat je examen gaat doenquote:Mijn tweede vraag is, kunnen ze je laten zakken op bijzondere verichtingen, als de rest van het rijden wel goed is?
Door mijn rij-instructeur is mij verteld dat je zeker niet kan zakken op de bijzondere verrichtingen. Volgens mij heb ik de parkeeropdracht in het examen ook niet helemaal goed gedaan, maar ben toen wel geslaagd.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:14 schreef Sjeen het volgende:
Als je geen rijbewijs hebt, mag je niet rijden... En ja, ze kunnen je laten zakken op bijzondere verrichtingen, die moet je immers ook beheersen.
Geloof me... je kunt echt zakken erop. Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niet perfect inparkeren en je auto dwars tussen twee andere zetten terwijl je moet fileparkerenquote:Op zondag 8 februari 2009 00:20 schreef Bobsch het volgende:
[..]
Door mijn rij-instructeur is mij verteld dat je zeker niet kan zakken op de bijzondere verrichtingen. Volgens mij heb ik de parkeeropdracht in het examen ook niet helemaal goed gedaan, maar ben toen wel geslaagd.
Maak je er zeker niet druk om. Wanneer je vaker gaat rijden komt die feeling vanzelf
Mijn bijzondere verrichting was "recht achteruit rijden tot de lantaarnpaal"quote:Op zondag 8 februari 2009 00:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me... je kunt echt zakken erop. Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niet perfect inparkeren en je auto dwars tussen twee andere zetten terwijl je moet fileparkeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan dat uberhaupt? Een auto verzekeren op jouw naam zonder dat je een rijbewijs hebt?quote:met mijn eigen auto die op mijn naam staat en ook verzekerd is
Lekkere instructeur, je betaalt die kerel toch om het jou te lerenquote:Op zondag 8 februari 2009 00:36 schreef sweety77 het volgende:
Auto verzekeren ging prima, hij moest zelfs verzekerd zijn, anders mag hij niet langs de weg staan, ik heb al vaker een uur rijles gehad met alleen maar parkeren, mijn rijleraar geeft op zich goed les, alleen als hij mij probeert te leren parkeren en het lukt niet, gaat hij zich ook opregen, waardoor ik zenuwachtig word en dan lukt het helemaal niet,terwijl het wel een stuk beter gaat met een vriendin met rijbewijs, die het mij veel rustiger uitlegt en die mij ook beter aanvoelt, mijn examen is al geboekt, en het is ook te laat om naar een andere rijschool te gaan,
Ik moest oa straatje keren, en daar stond ook een lantaarnpaal, die ik bijna over het hoofd zag (lees: niet zag). ik raakte het gelukkig niet, maar toen mijn examinator vroeg of ik de paal wel had gezien, moest ik wel vol overtuiging Ja zeggenquote:Op zondag 8 februari 2009 00:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn bijzondere verrichting was "recht achteruit rijden tot de lantaarnpaal"
Waarom niet?quote:Op zondag 8 februari 2009 00:28 schreef PP. het volgende:
Kan dat uberhaupt? Een auto verzekeren op jouw naam zonder dat je een rijbewijs hebt?
Hoe ga je de auto parkeren bij je werk dan?quote:Op zondag 8 februari 2009 01:55 schreef sweety77 het volgende:
Hoi, nou dan zal ik de auto maar gewoon laten staan en niet meer oefenen en hopen dat ik slaag ondanks ik nu al weet dat speciale verichtingen niet goed gaan, ik wil het rijbewijs gewoon graag hebben omdat ik elke dag een uur in de bus zit om op mijn werk te komen en vervolgens nog een uur om terug te komen, en met de bus is gewoon echt slecht geregeld (haal de helft van de tijd mijn overstap niet omdat de bus gewoon veel te laat is)
Moeilijk doen? De verzekeraar zal gewoon niks uitkeren, waarschijnlijk ook de verzekerde royeren, dat is iets meer dan moeilijk doen. Oh ja, de verzekeraar zal wel een bedankje sturen voor het betalen van de premie, dat dan weer wel.quote:Op zondag 8 februari 2009 01:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
Natuurlijk gaat die verzekeraar wel moeilijk doen als je er zonder rijbewijs in gaat rijden.
Neem dan een paar extra rijlessen, speciaal voor de bijzondere verrichtingen als het geld niks uit maakt.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:11 schreef sweety77 het volgende:
de boete maakt me niet zoveel uit, want met rijlessen ben ik hetzelfde kwijt
Dat dus.quote:Op zondag 8 februari 2009 10:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Neem dan een paar extra rijlessen, speciaal voor de bijzondere verrichtingen als het geld niks uit maakt.
En dan hopen dat je een examinator hebt die daar in trapt. Bij mij ging dat namelijk niet werken.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:25 schreef Mr.Mojito het volgende:
Je moet het je eigenlijk heel gemakkelijk maken op het examen, aangezien je tegenwoordig zelfstandig mag kiezen waar je bijzondere manoeuvres doet.
Gewoon als je in een wijk rijdt, en je een makkelijk plaatsje ziet, zeggen dat je even stil wilt staan omdat je jeuk hebt enzo, en dus ff mooi parkeren.
In een hele brede rustige straat zeggen dat je toch liever keert enzo.
Zo heb ik het ook gedaan.. (in m'n derde examen dan..)
Achteruit rijden is het meest eenvoudige wat er is, als je dat al niet eens kunt dan vraag ik me ernstig af of je je rijbewijs wel waard bent.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:33 schreef sweety77 het volgende:
Een ttt heb ik gedaan, maar helaas geen vrijstelling gekregen (ik moest keren en ik zat dus tegen de stoeprand aan) aangezien het examen al geboekt was (2 maart), was er geen tijd meer voor een nieuwe ttt, ik zal inderdaad proberen op het examen of ik inderdaad zoals mr Mojito zegt kan proberen om mijn eigen speciale verichtingen te kiezen op zijn manier, zolang ik niet achteruit hoef te rijden gaat het namelijk prima, maar zodra ik met een auto achteruit moet, lukt het gewoon niet meer...
Ik had een examinator in opleidingquote:Op zondag 8 februari 2009 17:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan hopen dat je een examinator hebt die daar in trapt. Bij mij ging dat namelijk niet werken.
quote:Op zondag 8 februari 2009 00:11 schreef sweety77 het volgende:
Mijn tweede vraag is, kunnen ze je laten zakken op bijzondere verichtingen, als de rest van het rijden wel goed is?
Als het maar op die haar na blijft! Ik had tijdens mijn TTT een hele oude examinator die nog 3 maanden moest voor zijn pensioen. Hij gaf op een gegeven moment aan dat ik moest gaan file parkeren. Ik als zenuwachtig lulletje netjes doen wat mij geleerd was. Toen ik ging indraaien en er bijna was zei die kerel ineens," Nou dat ga je niet redden hoor"! Met een hele grote grijns op zijn gezichtquote:Op zondag 8 februari 2009 14:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat dus.
Daarnaast, al is zakken op bijzondere verrichtingen idd een grijs gebied, je slaat nogal een modderfiguur als je bij het parkeren op een haar na tegen een andere auto zit. Zal het algemene beeld geen goed doen.
Dan heb je mazzel, ik had een of andere lompe ouwe zak die echt overal iets op aan te merken had.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:47 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Ik had een examinator in opleiding
Die TTT is op zich wel handig, aangezien je dan weet hoe je er voor staat en of je uberhaupt aan je examen moet gaan beginnen of niet. Speciale verrichtingen kun je misschien niet op zakken (al betwijfel ik dat zeer) maar het is wel handig dat je ze niet hoeft te doen in een examen, wat toch al een stress situatie is.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:14 schreef Loohcs het volgende:
Die TTT is toch ook oplichting? In het gunstigste geval krijg je vrijstelling voor iets waar je tijdens het examen toch niet op kunt zakken (zolang je 't verkeer/andere auto's niet in gevaar brengt). En volgens mij blijft de examenduur hetzelfde, dus meer kans op fouten in het 'echte' verkeer.
Dat zei mijn instructeur ook: zolang je maar goed kijkt (en reageert op het verkeer), dan zak je niet op de bijzondere verrichting. Het is niet belangrijk dat je die perfect uitvoert, maar wel belangrijk dat je daarbij goed rekening houdt met het verkeer.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:03 schreef Karina het volgende:
Als het niet helemaal goed gaat met de bijzondere verrichtingen zul je niet zakken. Als je na de verrichting wegrijdt zonder te kijken, ga je wel zakken! Dus voor, tijdens en na de verrichting goed kijken, dan ga je niet zakken als je de verrichting zelf verprutst.
Wild guess... Heerlen/Hoensbroek?quote:Op zondag 8 februari 2009 00:36 schreef sweety77 het volgende:
Auto verzekeren ging prima, hij moest zelfs verzekerd zijn, anders mag hij niet langs de weg staan, ik heb al vaker een uur rijles gehad met alleen maar parkeren, mijn rijleraar geeft op zich goed les, alleen als hij mij probeert te leren parkeren en het lukt niet, gaat hij zich ook opregen, waardoor ik zenuwachtig word en dan lukt het helemaal niet,terwijl het wel een stuk beter gaat met een vriendin met rijbewijs, die het mij veel rustiger uitlegt en die mij ook beter aanvoelt, mijn examen is al geboekt, en het is ook te laat om naar een andere rijschool te gaan,
Zoals men zegt: Drie maal is scheepsrecht!quote:Op zondag 8 februari 2009 18:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel, ik had een of andere lompe ouwe zak die echt overal iets op aan te merken had.
Ik had 'n übermacho die zei "Eens even kijken of 't vrouwtje kan parkeren"quote:Op zondag 8 februari 2009 18:31 schreef Bastoenie het volgende:
Als het maar op die haar na blijft! Ik had tijdens mijn TTT een hele oude examinator die nog 3 maanden moest voor zijn pensioen. Hij gaf op een gegeven moment aan dat ik moest gaan file parkeren. Ik als zenuwachtig lulletje netjes doen wat mij geleerd was. Toen ik ging indraaien en er bijna was zei die kerel ineens," Nou dat ga je niet redden hoor"! Met een hele grote grijns op zijn gezichtHeb hem er toch netjes en straks ingeparkeerd. Zijn reactie? "Hhmm heb je geluk gehad".
Zie de post van neo2000... Opregen is nou niet direct Nederlands, ik begrijp het wel maar dat heeft dan weer met mijn roots te makenquote:Op zondag 8 februari 2009 21:15 schreef sweety77 het volgende:
Inderdaad Heerlen, wat heeft dat ermee te maken?? Kijken dat lukt wel, krijg zelfs te horen dat ik prima verkeersinzicht heb en moeilijke situaties goed op kan lossen.
Van dat soort eikels moeten ze ook verbieden. Ik weet dat ze hier in de buurt op het CBR een examinator hadden die vrouwen liet slagen als ze maar een diep genoeg decollete hadden en bereid waren op een stille parkeerplaats wat "extra" verrichtingen te doen zeg maar.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:43 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik had 'n übermacho die zei "Eens even kijken of 't vrouwtje kan parkeren"![]()
In den bosch laten ze je er niet voor zakken als het niet lukt. Zolang je maar voldoende kijkt en er natuurlijk geen teringbende van maakt.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geloof me... je kunt echt zakken erop. Er is natuurlijk een groot grijs gebied tussen niet perfect inparkeren en je auto dwars tussen twee andere zetten terwijl je moet fileparkeren
Zoeen had ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2009 21:43 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik had 'n übermacho die zei "Eens even kijken of 't vrouwtje kan parkeren"![]()
Loeistrak erin gezet natuurlijk
Maar dat was dan ook de eerste en laatste keer dat fileparkeren me een beetje netjes gelukt is
Mindermutsig, hoe zit het met jouw ringvinger in relatie tot je wijsvinger?quote:LONDEN - Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij al in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek van Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen, berichtte de BBC maandag.
Volgens de onderzoekers zorgt het gebrek aan testosteron ervoor dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben. Kaartlezen en inparkeren zijn vaardigheden die ruimtelijk inzicht vereisen, en die veel vrouwen volgens mannen ontberen. Vrouwen hebben overigens de neiging het daar niet mee eens te zijn.
Het onderzoek richtte zich op rekenvaardigheid, taalvaardigheid en ruimtelijk inzicht bij veertig vrijwilligers, van wie vervolgens de hormoonspiegel werd bestudeerd. Mannen scoorden over het geheel genomen hoger bij de cognitieve tests, maar helemaal wat betreft rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.
De wetenschappers keken ook naar het verschil in lengte tussen de ringvinger en de wijsvinger van de proefpersonen. Dat wordt volgens hen ook bepaald door testosteron. Bij vrouwen zijn beide vingers meestal vrijwel even lang, terwijl mannen over het algemeen een langere ringvinger hebben. Vrouwen bij wie dit ook het geval was, scoorden beter op rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.
Dit is flauwekul hoor. Vrouwen veroorzaken meer schades dan mannen ondanks dat ze minder rijden. De schade is wel kleiner. Dat mannen meer schades rijden wordt dan weer voornamelijk veroorzaakt doordat mannen altijd de lastigere stukken weg/tijdstippen/etc moeten rijden.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Maanvis het volgende:
Mannen veroorzaken meer schade tijdens het parkeren maar vrouwen doen er langer over om hun auto in een vak te zetten.
Leuk die competitie tussen de seksen...quote:Op maandag 9 februari 2009 10:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zoeen had ik ook.Heb er gewoon wat van gezegd.
![]()
En toch geslaagd!![]()
Volgens mij is die vrouwenparkeermythe echt onzin. Alle vrouwen die ik ken zetten hun auto stuk voor stuk makkelijker, strakker en in een keer rechter in een kleiner parkeervak. Zeker bij fileparkeren hebben mannen nogal eens de neiging om hun auto veel te groot in te schatten en dan drie rondjes te rijden 'omdat het niet past' en als ze dan eindelijk zie parkeerhaven met zeeeeeeën van ruimte vinden schuiven ze hem er inderdaad redelijk makkelijk in, maar goed, daar past dan ook een kleine truck dus dat zij de peogot 205 erin krijgen is niet zo verwonderlijk en zeker niet iets om vervolgens zo trots over te gaan kijken.
Mijn ringvinger is inderdaad langer.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Maanvis het volgende:
Mannen veroorzaken meer schade tijdens het parkeren maar vrouwen doen er langer over om hun auto in een vak te zetten.
Overigens niets ernstigs, dit is gewoon wetenschappelijk onderbouwd:
[..]
Mindermutsig, hoe zit het met jouw ringvinger in relatie tot je wijsvinger?
quote:Op zondag 8 februari 2009 00:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn bijzondere verrichting was "recht achteruit rijden tot de lantaarnpaal"Haha niet gezakt door recht achteruit rijden tot en met de lantaarnpaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
het gaat over ruimtelijk inzicht, dus inparkeren. niet over rekenenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef Copycat het volgende:
Mijn ringvinger is ook langer dan mijn wijsvinger, maar ik ben enorm slecht in rekenen.
Inparkeren kan ik dan weer wel. Meestal.
Rijden zonder rijbewijs is strafbaar, dat is dus geen boete maar voorkomen met extragratis strafblad.... (en nee, geen punt op je niet behaalde rijbewijs)quote:wat zijn de gevolgen als de politie mij aanhoud, de boete maakt me niet zoveel uit,
Welles! Tenminste: ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:15 schreef Maanvis het volgende:
het gaat over ruimtelijk inzicht, dus inparkeren. niet over rekenen
quote:Bij vrouwen zijn beide vingers meestal vrijwel even lang, terwijl mannen over het algemeen een langere ringvinger hebben. Vrouwen bij wie dit ook het geval was, scoorden beter op rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.
quote:
ja vond t al zóó raar staan zo, maar goed...quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:36 schreef Loohcs het volgende:
[..]![]()
en ik had ring ipv wijs bold moeten maken, maar dat maakt nu niet meer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |