abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:51:29 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65808672
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:49 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Prachtige plek voor een rookruimte. Hoger dan de rest van het café, glasplaatje ervoor, afzuiginstallatie en klaar zijn Jeroen en Ronald.

Hoezo geen ruimte?

Trouwens, op de tweede foto zie je hoeveel rook daar hangt.
ja zo zie ik het ook en die rechter hopelijk ook
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65808745
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja zo zie ik het ook en die rechter hopelijk ook
Schijnbaar is het 'rookvrije' oppervlak dan te klein waardoor ze geen horecavergunning mogen krijgen. Zoiets hoorde ik hem zeggen bij Evers vanmorgen.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:59:35 #163
203688 Drijfzand
account closed
pi_65808878
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een onderzoek gezien waaruit bleek dat de klachten optraden ongeacht of de zendmast aan of uit stond. Oftewel: er was een verband, maar dat werd niet door de straling van de zendmast veroorzaakt, maar door het simpele feit dat die zendmast er as (oftwel: psychisch).

Voor de rest: van straling is idd nog niet aangetoond dat het schadelijk is. Van roken wel.
psychosomatische klachten kosten de samenleving heel wat hoor!
too much to do in the real world.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:59:54 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65808890
Bullshit! Er zijn geen wettelijke eisen gesteld aan de oppervlakte van de rookruimte en de rookruimte maakt nog steeds deel uit van het pand. Het is niet zo dat zijn kroeg van 35m2 van 20m2 want de die 15m2 is de rookruimte

Ach ja, ze proberen van alles...
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:00:19 #165
242 Pinball
Electric Monk
pi_65808904
quote:
(16.19) De rechter vraagt Jeroen naar 23 november 2008, toen een VWA controleur belaagd was. Jeroen spreekt dit tegen: "Het was dat moment heel druk dus ik kon de inspecteur niet te woord staan, ik vroeg hem 1 1/2 uur later te komen. Dit stond de inspecteur niet aan en hij gaf en boete".
quote:
(16.26) Jeroen vertelt: hij opent de zaak, het was heel rsutig, hij steekt per ongeluk een sigaret op uit automatisme. Stonden er plotseling 2 inspecteurs voor de deur. Dit terwijl er niemand in het café was. De volgende dag een boete op de mat.
quote:
Dit rookverbod kwam voor ons als donderslag bij heldere hemel".

De sneuheid.
In een 'uitgelokt' proefproces met dit soort smoezen komen.

En dan die kampers die die controleur belaagden, wat een tokkievolk is het toch ook.
Hardwerkende middenstanders mijn reet.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:02:02 #166
3542 Gia
User under construction
pi_65808951
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:54 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Schijnbaar is het 'rookvrije' oppervlak dan te klein waardoor ze geen horecavergunning mogen krijgen. Zoiets hoorde ik hem zeggen bij Evers vanmorgen.
Hetgeen natuurlijk onzin is. De kroeg wordt er niet kleiner van, er kunnen nog steeds evenveel mensen binnen. Alleen staan de rokers dan boven, achter glas.
Als je een rookruimte zou maken, compleet los van de kroeg, waar je dus niet meer kunt dan een peukje roken, dan zouden ze een punt hebben, maar dat is niet het geval.
Mensen in de rookruimte kunnen zelf hun biertje halen bij de bar en meenemen naar de rookruimte.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:02:32 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65808964
Ze trappen ook met open ogen in de verbale vallen die zo'n rechter opgooit; toen u hoorde dat het rookverbod er kwam, wat dacht u toen?

"ja kut"

Dat moet je dan niet zeggen lul Je moet zeggen dat je bent gaan kijken hoe je het rokende klanten makkelijk hebt kunnen maken, dat je bent gaan passen en meten voor rookruimtes enzo...
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:10:18 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65809181
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:49 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Prachtige plek voor een rookruimte. Hoger dan de rest van het café, glasplaatje ervoor, afzuiginstallatie en klaar zijn Jeroen en Ronald.

Hoezo geen ruimte?

Trouwens, op de tweede foto zie je hoeveel rook daar hangt.
Ben jij liesje?
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:11:22 #169
242 Pinball
Electric Monk
pi_65809208
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind overigens de eis van 1200,- een beetje laag, die 6 boetes zijn al meer dan dat. Ik mag aannemen dat ze die ook nog gewoon dienen te betalen...
Het lijkt mij wel genoeg, zeker als ze de rest van de boetes ook nog moeten betalen. Ik denk dat de dreiging van sluiting het belangrijkste is. Dat zal bij de overgrote meerderheid van de 'rebellerende' kroegen genoeg zijn om de asbakken van tafel te halen, en daar gaat het in dit proces uiteindelijk ook om.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:13:30 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65809274
Nou ja, ik had eigenlijk iets verwacht als 10.000,- ofzo... en daar doet de rechter dan de helft van, dus dan heb je 5.000,- plus die openstaande boietes... denk dat dat wel afschrikt. Ze deden het ook moedwillig immers, het was pure schuld
[..]
pi_65810374
En dit doet de zaak goed van die tapjongens....
quote:
VWA controleur belaagd in rechtszaal
Een controleur van de Voedsel en warenautoriteit (VWA), die de rechtszaak tegen het Groninger café De Kachel wilde bijwonen, is daar belaagd door kroegbazen. Het bleef aanvankelijk bij een scheldpartij. Toen de man de toegang werd belet door kwade horecamensen, kwam de politie tussenbeide.

De VWA-er werd door de politie via een lift in veiligheid gebracht. De commotie ontstond toen de man werd herkend door de eigenaar van het gedaagde café. Het is deze controleur geweest, die in de zaak constateerde dat het rookverbod werd overtreden en daarvan proces-verbaal heeft opgemaakt.

Het is vooralsnog onduidelijk waarom de VWA-er de rechtszaak bezocht. Naar verluidt is hij daar niet opgeroepen om tegen De Kachel te getuigen.
Bron

En vooral de laatste zin uit het artikel... Wat deden die andere horeca eigenaren daar dan op de publieke tribune op een vrijdag?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:46:31 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65810419
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:45 schreef fruityloop het volgende:
En dit doet de zaak goed van die tapjongens....

En vooral de laatste zin uit het artikel... Wat deden die andere horeca eigenaren daar dan op de publieke tribune op een vrijdag?
Ze hebben tenslotte niets met het rookverbod te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65810440
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben tenslotte niets met het rookverbod te maken.
Precies. Die VWA-inspecteur ook niet
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:48:50 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65810510
Dit versterkt in de toekomst alleen maar de beargumentering wanneer anonieme controles ter sprake komen...
[..]
pi_65810538
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:02 schreef MikeyMo het volgende:
Ze trappen ook met open ogen in de verbale vallen die zo'n rechter opgooit; toen u hoorde dat het rookverbod er kwam, wat dacht u toen?

"ja kut"
Jammer voor jou, maar de rechter is geen gezondheidsnazi die probeert rokers in de val te lokken. Die gaat de strafmaat bepalen naarmate van o.a. de verwijtbaarheid en in het licht van een nog te voeren bestuursrechtelijke procedure. En dan blijft er niet zoveel over en zal het waarschijnlijk zelfs aanmerkelijk lager uitvallen dan de eis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65810782
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer voor jou, maar de rechter is geen gezondheidsnazi die probeert rokers in de val te lokken. Die gaat de strafmaat bepalen naarmate van o.a. de verwijtbaarheid en in het licht van een nog te voeren bestuursrechtelijke procedure. En dan blijft er niet zoveel over en zal het waarschijnlijk zelfs aanmerkelijk lager uitvallen dan de eis.
Boetes hebben ze al genoeg, dat jaar voorwaardelijk is een mooie straf..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:56:28 #177
203688 Drijfzand
account closed
pi_65810804
spannend!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:59:20 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65810901
Ik vermoed dat ze schuldig worden bevonde, ik ben enkel benieuwd in hoeverre de rechter meegaat met de strafeis...
[..]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:00:03 #179
242 Pinball
Electric Monk
pi_65810927
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De verwijtbaarheid lijkt me duidelijk, en met eventuele nog te voeren procedures hoeft deze rechter helemaal geen rekening te houden.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:15:38 #180
203688 Drijfzand
account closed
pi_65811506
Ik hoop dat ie rechtvaardig is en oordeelt dat het rookverbod een schending van de fundamentele mensenrechten is, een perfide beknechting van het volk door machtsgeile politici, de dictatuur van het morele oordeel over de lichamelijke integriteit van het individu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')