Ieder zijn keuze. Japanse treinen in H0 zijn lastig, dus ik heb voor N gekozen. Voor H0 zijn er dan wel meer sceneryspullen te vinden (over het algemeen, ook niet japans).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb H0 (niet HO, H0) gehad en heb nu N. Je kunt meer kwijt op hetzelfde oppervlak, de detaillering is vaak mooier van de treinen en ze zijn gewoon leuker om te zien
Ik heb een paar jaar geleden voor H0 gekozen. Enerzijds omdat ik nog wat materieel had voor H0, anderzijds omdat ik de detaillering mooier vind en er meer voor te vinden is. Enige nadeel is dat ik een beperktere baan heb kunnen neerzetten dan met spoor N.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:04 schreef Pheno het volgende:
Last post:
[..]
Ieder zijn keuze. Japanse treinen in H0 zijn lastig, dus ik heb voor N gekozen. Voor H0 zijn er dan wel meer sceneryspullen te vinden (over het algemeen, ook niet japans).
Van mij mogen de maten blijven hoor, ze zitten me niet inde weg
Hier zit ook alles in dozen... Als ik mijn nieuwe appartementje zit ga ik maar eens kijken of ik nog een hoekje kan vinden. Ik rij overigens H0, dus het moet eigenlijk wel een flinke hoek zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Ook maar even een tvp-tje plaatsen ondanks dat alles bij mij in dozen zit (en de komende jaren ook wel zal blijven... )
Dan krijg je een soort smalspoor, maar volgens mij wil dat nog steeds niet door krappe boogstralen...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:13 schreef Flurry het volgende:
Ik had vroeger een docent op de lagere school met een supermooie baan op zolder. Hij had H0 materieel op N onderstellen gemonteerd, omdat hij dan de verhouding tussen trein en spoor natuurlijker vond. Je hebt dan ook zowel de detaillering van H0 als een uitgebreide baan van N, maar ik vrees dat er wel wat knutselwerk voor nodig is. Iemand daar ervaring mee?
Dat is over het algemeen de reden van keuze: heb je al materiaal en hoeveel ruimt heb je nodig om je baanplan neer te zetten?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden voor H0 gekozen. Enerzijds omdat ik nog wat materieel had voor H0, anderzijds omdat ik de detaillering mooier vind en er meer voor te vinden is. Enige nadeel is dat ik een beperktere baan heb kunnen neerzetten dan met spoor N.
Mijn vader is nu weer bezig met zijn N-spoor opzetten, en op een kleinere oppervlakte heeft hij meer baan dan ik.
Nee lijkt me ook niet. Dan flikkert de boel constant om als je een beetje op snelheid door een bocht rijdtquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan krijg je een soort smalspoor, maar volgens mij wil dat nog steeds niet door krappe boogstralen...
Ik zag hem voor 310 Ik ga er vanuit dat het nieuwstaat was.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:08 schreef BaDaZz het volgende:
Gister even naar de lokale modelbouwzaak hier in Middelburg geweest.
Even kijken wat een Trix koploper kost. Die man vraagt er 329,- voor. En hij zei dat er niks van de prijs af ging.
Dus meneer....tot ziens
PS. echt vriendelijk is hij ook niet
Gaat dan de Hippel in de verkoop??quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:33 schreef DaMart het volgende:
Ik heb net de modelspoorwinkel maar even gemaild. Als het goed is, kan deze loc binnenkort worden ingezet voor het rangeerwerk .
[ afbeelding ]
Nee, die vind ik te leuk om weg te doen .quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gaat dan de Hippel in de verkoop??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |