Ieder zijn keuze. Japanse treinen in H0 zijn lastig, dus ik heb voor N gekozen. Voor H0 zijn er dan wel meer sceneryspullen te vinden (over het algemeen, ook niet japans).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb H0 (niet HO, H0) gehad en heb nu N. Je kunt meer kwijt op hetzelfde oppervlak, de detaillering is vaak mooier van de treinen en ze zijn gewoon leuker om te zien
Ik heb een paar jaar geleden voor H0 gekozen. Enerzijds omdat ik nog wat materieel had voor H0, anderzijds omdat ik de detaillering mooier vind en er meer voor te vinden is. Enige nadeel is dat ik een beperktere baan heb kunnen neerzetten dan met spoor N.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:04 schreef Pheno het volgende:
Last post:
[..]
Ieder zijn keuze. Japanse treinen in H0 zijn lastig, dus ik heb voor N gekozen. Voor H0 zijn er dan wel meer sceneryspullen te vinden (over het algemeen, ook niet japans).
Van mij mogen de maten blijven hoor, ze zitten me niet inde weg
Hier zit ook alles in dozen... Als ik mijn nieuwe appartementje zit ga ik maar eens kijken of ik nog een hoekje kan vinden. Ik rij overigens H0, dus het moet eigenlijk wel een flinke hoek zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Ook maar even een tvp-tje plaatsen ondanks dat alles bij mij in dozen zit (en de komende jaren ook wel zal blijven... )
Dan krijg je een soort smalspoor, maar volgens mij wil dat nog steeds niet door krappe boogstralen...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:13 schreef Flurry het volgende:
Ik had vroeger een docent op de lagere school met een supermooie baan op zolder. Hij had H0 materieel op N onderstellen gemonteerd, omdat hij dan de verhouding tussen trein en spoor natuurlijker vond. Je hebt dan ook zowel de detaillering van H0 als een uitgebreide baan van N, maar ik vrees dat er wel wat knutselwerk voor nodig is. Iemand daar ervaring mee?
Dat is over het algemeen de reden van keuze: heb je al materiaal en hoeveel ruimt heb je nodig om je baanplan neer te zetten?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden voor H0 gekozen. Enerzijds omdat ik nog wat materieel had voor H0, anderzijds omdat ik de detaillering mooier vind en er meer voor te vinden is. Enige nadeel is dat ik een beperktere baan heb kunnen neerzetten dan met spoor N.
Mijn vader is nu weer bezig met zijn N-spoor opzetten, en op een kleinere oppervlakte heeft hij meer baan dan ik.
Nee lijkt me ook niet. Dan flikkert de boel constant om als je een beetje op snelheid door een bocht rijdtquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan krijg je een soort smalspoor, maar volgens mij wil dat nog steeds niet door krappe boogstralen...
Ik zag hem voor 310 Ik ga er vanuit dat het nieuwstaat was.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:08 schreef BaDaZz het volgende:
Gister even naar de lokale modelbouwzaak hier in Middelburg geweest.
Even kijken wat een Trix koploper kost. Die man vraagt er 329,- voor. En hij zei dat er niks van de prijs af ging.
Dus meneer....tot ziens
PS. echt vriendelijk is hij ook niet
Gaat dan de Hippel in de verkoop??quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:33 schreef DaMart het volgende:
Ik heb net de modelspoorwinkel maar even gemaild. Als het goed is, kan deze loc binnenkort worden ingezet voor het rangeerwerk .
[ afbeelding ]
Nee, die vind ik te leuk om weg te doen .quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gaat dan de Hippel in de verkoop??
Had je vader nou ook last van vierkante wielen met al die blaadjes op de rails?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:10 schreef invine het volgende:
Heb even wat (oude) foto's opgezocht van de trein van mijn vader.. kon er niet veel vinden. Het is een outdoor LGB trein met heel wat zelf gemaakte treinen etc.
kon helaas maar 3 fotos vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een youtube filmpje.. valt verder niet zoveel te zien maar ach:
Vierkante wielen? nee alles staat binnen in de herfst/winter.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Had je vader nou ook last van vierkante wielen met al die blaadjes op de rails?
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:04 schreef dennistd het volgende:
Porsche reddende engel voor Märklin
GÖPPINGEN - Sportwagenfabrikant Porsche wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe investeerder bij het in financiėle problemen geraakte modeltreinmerk Märklin.
Dat het ene beroemde fabriek de andere helpt heeft te maken met het feit dat de grote man bij Porsche AG, Wendelin Wiedeking, een hartstochtelijke modelspoorliefhebber is en een grote verzameling treinen en auto's heeft opgebouwd. De 56-jarige topman van Porsche, die als een van de beste managers van Duitsland geldt, leidt sinds 1993 met veel succes het Duitse autoconcern.
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ece
Verschilt van persoon tot persoon. Pheno hier bijvoorbeeld is van het Japanse spul, en ik zelf meer van het Nederlandse.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:26 schreef Meike26 het volgende:
Erg tof/goed nieuws
Al heeft m'n vader al jaren geen LGB en N spoor meer, hij heeft me wel wat mee gegeven van zijn treinen-passie. Ben ook jaren achter elkaar naar Zwitserland op vakantie geweest. En denk dat dat voor veel treinenliefhebbers toch ook wel het paradijs is. Voor mij wel... geen idee hoe het model heet, maar dit is een hele mooie loc:
[ afbeelding ]
Ik heb een overwegend Zwitserse baan. Ik houd van de bergen (zeker handig op een kleine oppervlakte). Ik ben een paar keer in Zwitserland geweest met de trein, dus de materieelkeuze was toen snel gemaakt. Al heb ik ook twee Nederlandse locs, die er af en toe rondrijden .quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:26 schreef Meike26 het volgende:
Erg tof/goed nieuws
Al heeft m'n vader al jaren geen LGB en N spoor meer, hij heeft me wel wat mee gegeven van zijn treinen-passie. Ben ook jaren achter elkaar naar Zwitserland op vakantie geweest. En denk dat dat voor veel treinenliefhebbers toch ook wel het paradijs is. Voor mij wel... geen idee hoe het model heet, maar dit is een hele mooie loc:
[ afbeelding ]
Heb er wel aan gedacht. Maar ik moet even zien of het uitkomt. Als ik ga, ga ik op vrijdagquote:Op woensdag 4 maart 2009 07:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gaat er nog iemand naar Rail2009? Ik ga vrijdag
Als het nog in goede staat is kan hij 1 van de verzamelingen wel verkopen. En voor de keuze.. H0 meer voor de details, en N voor de grotere oppervlakte, meer priegelwerk en minder ruime keuze in materieelquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga Zaterdag waarschijnlijk, samen met m'n vriend en schoonvader. Hij, schoonvader, is nog aan het twijfelen tussen H0 en N spoor. Hij heeft beide sporen thuis liggen, maar van N-spoor heeft hij maar 1 loc n van H0 3 loc's. Allemaal Nederlandse trouwens.
ik denk dat ik pas. Deze maand krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning en ik denk dat de verleiding te groot is om geld uit te gaan geven dat bestemd is voor de nieuwe tvquote:Op woensdag 4 maart 2009 07:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gaat er nog iemand naar Rail2009? Ik ga vrijdag
Yupz.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:35 schreef Duvel het volgende:
Tof!
Wat voor seinprinten zijn dat, LS-DEC-DB?
Eh, ik stelde de vraag verkeerd: LS-DEC-DB kwam uit jouw post, ik wilde eigenlijk weten wat voor dingen dat zijn!quote:
http://www.ldt-infocenter.com/netherland/home_frame_nl.htmquote:Op donderdag 5 maart 2009 13:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, ik stelde de vraag verkeerd: LS-DEC-DB kwam uit jouw post, ik wilde eigenlijk weten wat voor dingen dat zijn!
wat een lelijke websitequote:Op donderdag 5 maart 2009 14:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
http://www.ldt-infocenter.com/netherland/home_frame_nl.htm
LS-DEC-... is een signaaldecoder. Als er DB achter staat is het voor de Duitse seinen, je hebt ook NMBS, NS, SBB, ...quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, ik stelde de vraag verkeerd: LS-DEC-DB kwam uit jouw post, ik wilde eigenlijk weten wat voor dingen dat zijn!
Ja, met de site gaan ze geen prijzen winnenquote:
Via conrad 9.5 per sein. Welke decoders gebruik jij voor de signalering?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:
Ik heb 't gelezen, toffe dingen!
Jammer alleen dat 't zelfs als bouwpakket nog ca. 11 euro per sein kost. (Ex. sein.)
Nog geen. Ik ben nog zwaar in de experimenteerfase, net afgelopen week voor het eerst wissels gestuurd via het programma Koploper en MRDirect.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef Jump het volgende:
[..]
Via conrad 9.5 per sein. Welke decoders gebruik jij voor de signalering?
Daar ben ik ook momenteel, in de experimenteer fase. Morgen ga ik eens een seriele kabel opsnorren en het twin center met de pc verbinden en koploper ook eens testen. En het voorlopig ook bij wissels houden. Mijnbezetmelders liggen al klaar, maar dat is de volgende stapquote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nog geen. Ik ben nog zwaar in de experimenteerfase, net afgelopen week voor het eerst wissels gestuurd via het programma Koploper en MRDirect.
De kleine details zijn te groot.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:00 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom je altijd ziet dat het verkleind is, dat het modelbouw is.
Neem nou de foto's uit de OP...ontzettend mooi, maar toch zie je dat het niet real is...waar ligt dat nou aan?
't Is geen nullmodemkabel, want die heeft twee dezelfde connectoren (F/F), maar een verlengkabel daarvoor, met twee verschillende connectoren dus (M/F). Ik heb hier een TC staan (geleend), de kabel heb k niet zelf gemaakt, maar die was toevallig over van een project op m'n werk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:58 schreef Jump het volgende:
Heeft er trouwens iemand een IB ow twin center aan de pc hangen? Zo ja, de kabel die nodig is, is dat een gewone kabel, en geen nulmodem kabel? Of hebben jullie die zelf gefabriceerd?
Ik had ook eentje geleend van het werk, zit nu al terug in laptop tas aangezien die toch niet werkte. Even naar de lokale pc boer geweest en een serieel kabeltje gekocht en verbonden. Nu de quick guide eens lezenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is geen nullmodemkabel, want die heeft twee dezelfde connectoren (F/F), maar een verlengkabel daarvoor, met twee verschillende connectoren dus (M/F). Ik heb hier een TC staan (geleend), de kabel heb k niet zelf gemaakt, maar die was toevallig over van een project op m'n werk.
Dat ziet er zeker mooi uit!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:19 schreef Jump het volgende:
Deze is dat weer mooi gedetailleerd:
[ afbeelding ]
Bron: http://modeltreinbaan.nl/?p=1627
Yupz. Ik wil gewoon alles wat beter leren kennen en op een klein plankje lukt dat niet echtquote:Op zondag 8 maart 2009 00:31 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Wat wil je gaan testen op je tafel dan? Digitale baan?
Verschilt heel erg per merk. Ik heb hier een Minitrix Koploper, maar die cabinebeglazing is erg onrealistisch tov de H0 varianten. Wat wel weer zo is, is dat omdat het kleiner is, zulke details minder opvallen.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:03 schreef Meike26 het volgende:
N-spoor dus En iemand hier in dit topic zei dat de detailering van HO beter was, maar mijn ervaring van gister is dat de treintjes / wagons van N-spoor er realistischer utizien, en minder plastic uitstraling dan H0.
Omdat treinen doorgaans dure dingen zijn die men liever niet vuilmaakt Als ze vuil zijn dalen ze ook in waarde. Dat kan ongunstig zijn als je ze ooit nog wilt verkopen. Daarnaast is het ook wel een secuur en tijdrovend werkje, vooral als je veel materieel moet bekliederen.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:06 schreef Profesor het volgende:
Ik ben gisteren naar een treinen beurs geweest in Houten.
Wat mij opviel is dat men alles zo levensecht probeert te maken..
BEHALVE DE TREINEN!
Ik heb slechts 1 maquette gezien met vuil gemaakte treinen en slechts 1 trein met een voorzichtig opgeplakte graffiti. Verder zie je overal gloednieuwe treinen rondrijden in landschappen die verder wel realistisch zijn.
Vraag: Waarom zie je geen roest en vuil op de treinen?
Het ziet er ook veel mooier uit. Op een minitrix 1800 van 100 euro wil ik het nog wel eens proberen. In de laatste plaats omdat er meer van die dingen smerig rondrijden dan schoonquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:56 schreef Jump het volgende:
Doorloop het topic van Jeroni zijn baan eens, Boppard (link: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=2449.2055)
Hij vervuilt ze wel, en ik vind ze er soms toch véél beter uitzien als de gelakte versies recht uit de doos.
Mooie collectie!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
Heb wat van mijn treinen aan de muur gehangen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een modelspoorbaan op je modelspoorbaan, wel origineel! .quote:Op maandag 23 maart 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Schaal T is ook nog maar iets nieuws van enkele maanden hoor. Het is echt veel te klein om er met te kunnen werken. Je mannetjes zijn dan 2 mm hoog of zo. Straks gaan ze beginnen op moleculair niveau met treintjes of zo.
Ik vind schaal Z al klein genoeg.
Schaal T lijkt me eerder iets op een collectors item, of iets waarvan je 1 treintje gaat kopen om zogezegd als miniatuur trein op je H0 te zetten Zoals er bij sommige een schaal II trein in de tuin ligt
quote:Op zaterdag 4 april 2009 04:33 schreef Pheno het volgende:
Ik heb de Kato winkels in Osaka en Tokyo gevonden. Dat is een potje kut voor mijn creditcard geweest. Maar ik heb nu de Shinkansen 500, die toch #1 op mijn "to have" lijstje stond. 8 carset, omdat 16 pas leuk is als je een gymzaal tot je beschikking hebt. Ik heb maar meteen lichtsets aangeschaft voor mijn N700, nu ik er toch was En wat gebouwtjes, een shinto tempel bv. De plaatjes volgen wel als ik thuis ben, ik typ dit nu in de Appleshop in Ginza, Tokyo.
De treinshop in Tokyo (in een buitenwijk) heeft gewoon een passagierswagon in hun parkeerplaats staan, het was redelijk goed te vinden
Jah, dat het een eindje is is voor mij spijtig genoeg ook waar. Maar vorig jaar heb ik er mij de ganse dag goed geamuseerd. Ditjaar ga ik zelf ook terug, hopelijk bevalt het me evengoed als vorig jaar.quote:Op zondag 12 april 2009 23:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Misschien. Is eind weg, dus om even een dagje heen en weer te gaan vind ik niet zo handig.
quote:Het forum van BeneluxSpoor.net is momenteel in onderhoud
De server waarop BeneluxSpoor.net draaide is vanochtend onherstelbaar gecrasht. Daarom zijn we verhuisd naar een nieuwe locatie. We doen ons best om zo snel mogelijk weer online te zijn!
Houtlijm, kun je weer losweken door een nachtje een natte doek erop te leggen.quote:Op maandag 13 april 2009 19:28 schreef Jump het volgende:
[..]
Btw, ik wil op een testbaantje wat spoortjes vastleggen, maar heb geen kleine spijkertjes liggen momenteel. Lijmen zie ik niet zitten, want het is een testbaantje, iemand nog een ideetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |