quote:Bekentenissen in dreigementen Weesp
WEESP De twee jongens die zijn aangehouden in verband met de bedreiging van een basisschool, hebben bekend dat zij een dreigtelefoontje hebben gepleegd. Het gaat om jongens van 13 en 14 jaar die eerder deze week zijn opgepakt.
Zij blijven voorlopig vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris vrijdag bepaald. De jongens belden maandag de politie met de mededeling: "Ik ben de seriemoordenaar van Weesp. De Jozefschool gaat eraan". De politie achterhaalde dat het telefoontje kwam uit een telefooncel op het Stationsplein. Beelden van de cel in Opsporing Verzocht leidden tot de arrestatie van de jongens. Na het dreigement werden scholen in Weesp extra
beveiligd en ontstond grote beroering onder ouders.
Een derde jongen die was aangehouden is vrijgelaten. Hij bleek niets met de zaak van doen te hebben.
Dreigbrief
Een 54-jarige man uit Weesp heeft bekend dat hij maandag een dreigbrief heeft bezorgd op een basisschool. Hij meldde zich zelf bij de politie. Net als de twee tieners, werd de man vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Amsterdam. Hij werd vrijgelaten. Volgens de advocaat van de man, die psychische problemen heeft, had hij 'heel veel spijt' dat hij de brief had gestuurd.
Voor zover bekend is er geen verband tussen het dreigtelefoontje van de jongens en dreigbrief van de man. Ook is geen verband gevonden tussen de dreigingen en gemaskerde of geschminkte jongeren die bij de scholen waren gesignaleerd.
De motieven van de drie zijn onbekend.
En dan 12 jarigenjm vast zetten voor een paar wekenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:17 schreef kalinho het volgende:
Fuck haar; jammer voor dat kind maar tis niet dattie strafrechterlijk geëxecuteerd gaat worden hoor. Ik heb het iig nooit in mn hoofd gehaald om zulke telefoontjes te plegen. Zeker met Dendermonde in hun achterhoofd (want dat hebben ze vast wel meegekregen) sporen ze gewoon niet.
12 dagen, dat zal die ook wel overleven.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dan 12 jarigenjm vast zetten voor een paar weken"
Behoorlijk. Erge situatie.quote:Als ik nu hoor wat hij thuis allemaal NIET mag is de gevangenis bijna nog een grotere vrijheid voor hem
inderdaad...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef alexis_ het volgende:
Tis duidelijk dat vrijwel alle schuld bij de autoriteiten en gemeente ligt.
Man het gaat over jong puberende jongetjes.quote:
Maakt dat de situatie die er vorige week was anders op? Die politie, en waarshcijnlijk ook angst, was er nog steeds; zeker met Dendermonde in het achterhoofd.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Man het gaat over jong puberende jongetjes.
Kamp zeg tegen zijn vrouw als ie is klaargekomen.
'Ik hoop niet dat ik u heb ongerieft'
De vrienden van Jantje Smit!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:26 schreef Aoristus het volgende:
who the hell zijn nick en simon nou weer
ja zo gaat dat bijna altijd als ouders iets over hun kind moeten vertellen, die wat gedaan heeft..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:25 schreef DrDentz het volgende:
Oja, ik herinner me de ouders van Joran van der Sloot daar. Ook zo'n leuke jongen.
Die was meerderjarigquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:25 schreef DrDentz het volgende:
Oja, ik herinner me de ouders van Joran van der Sloot daar. Ook zo'n leuke jongen.
Ik zou de doodstraf eisenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:25 schreef kalinho het volgende:
[..]
Maakt dat de situatie die er vorige week was anders op? Die politie, en waarshcijnlijk ook angst, was er nog steeds; zeker met Dendermonde in het achterhoofd.
Kan ie het niet in zijn eentje af ofzo ?quote:
Preciesquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:27 schreef Twerk het volgende:
Vanaf dag 1 leek me al wel duidelijk dat het hier ging om een actie van wat verveelde pubers.. Onverantwoord de kosten die gemaakt worden door zo'n knullig voorvalletje.
volgende week bij P&W het zusje van Jan Smitquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Kan ie het niet in zijn eentje af ofzo ?
Wel nee, incestdorp Volendam doen alles gezellig samen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Kan ie het niet in zijn eentje af ofzo ?
Die tevens zijn tante is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
volgende week bij P&W het zusje van Jan Smit
Is al gedaan bij koefnoenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
volgende week bij P&W het zusje van Jan Smit
Vreselijk hè ? Maar toch, Nick & Simon..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:30 schreef Suko het volgende:
[..]
Wel nee, incestdorp Volendam doen alles gezellig samen.
Dat of hun balletjes in de knofpers. 1 van de 2.quote:
Ik blijf kijken naar die homo'squote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:36 schreef Dos37 het volgende:
Nick en Simon praten en ze gaan ook nog zingen dan zap ik weer weg
zo is dat ..we gaan er nog een keer na luisterenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:38 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
En over 32 minuten weer de herhaling.
De helft van de moffen liep achter Hitler aanquote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
De helft van de moffen liep achter Hitler aan
vandaag genoten van de top 100 van de 60's op radio2quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik blijf kijken naar die homo's
Anders heb ik niks te zeggen
Wat een kutmuziek tegenwoordig
Wat is er ?quote:
soquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
De helft van de moffen liep achter Hitler aan
ja, jammer dat ze dat niet een paar keer herhalenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef borisz het volgende:
Ik gooi steeds vaker om 23.00 het oog aan op radio 1.
Ik wil hun IQ wel weten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:50 schreef SCH het volgende:
Ik vind Nick en Simon leuk en ze zijn veel slimmer dan ik dacht.
Dat verklaart alles. Heeft het ook iets met inteelt te maken?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
Komt ook omdat mijn broer Simon heet en de liefde van mijn leven heet Nick, heeft er misschien mee te maken
En die zingen allebeide ook vals.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |