Ben zeer benieuwd naar Kamp's reactie.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:40 schreef Caesu het volgende:
[..]
[..]
http://pauwenwitteman.vara.nl
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)moeten_weg_van_Aruba
Als je het verhaal hoort wel.quote:
Ben ik met je eensquote:
Lekkere vergelijkingquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:11 schreef qonmann het volgende:
Moeders verdedigen hun kinderen vrijwel altijd, wel eens een moeder van een seriemoordenaar gezien die zei dat haar zoon niets gedaan had..(geen idee of dat voor deze ook geldt)
Ik ook dit slaat allemaal nergens op.quote:
Nee die was op een andere school bezorgd heb ik begrepenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:15 schreef DrDentz het volgende:
Ging die brief over dezelfde school als dat telefoontje dan? Dat kan dan sowieso geen toeval zijn?
quote:Bekentenissen in dreigementen Weesp
WEESP De twee jongens die zijn aangehouden in verband met de bedreiging van een basisschool, hebben bekend dat zij een dreigtelefoontje hebben gepleegd. Het gaat om jongens van 13 en 14 jaar die eerder deze week zijn opgepakt.
Zij blijven voorlopig vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris vrijdag bepaald. De jongens belden maandag de politie met de mededeling: "Ik ben de seriemoordenaar van Weesp. De Jozefschool gaat eraan". De politie achterhaalde dat het telefoontje kwam uit een telefooncel op het Stationsplein. Beelden van de cel in Opsporing Verzocht leidden tot de arrestatie van de jongens. Na het dreigement werden scholen in Weesp extra
beveiligd en ontstond grote beroering onder ouders.
Een derde jongen die was aangehouden is vrijgelaten. Hij bleek niets met de zaak van doen te hebben.
Dreigbrief
Een 54-jarige man uit Weesp heeft bekend dat hij maandag een dreigbrief heeft bezorgd op een basisschool. Hij meldde zich zelf bij de politie. Net als de twee tieners, werd de man vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Amsterdam. Hij werd vrijgelaten. Volgens de advocaat van de man, die psychische problemen heeft, had hij 'heel veel spijt' dat hij de brief had gestuurd.
Voor zover bekend is er geen verband tussen het dreigtelefoontje van de jongens en dreigbrief van de man. Ook is geen verband gevonden tussen de dreigingen en gemaskerde of geschminkte jongeren die bij de scholen waren gesignaleerd.
De motieven van de drie zijn onbekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |