abonnement Unibet Coolblue
pi_65946148
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan weet de Fok!-ploeg waar ze de nota naar toe kunnen sturen.
Hehe

Mijn reis naar NY is iig gefinancierd
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:11:15 #77
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65946285
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:06 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hehe

Mijn reis naar NY is iig gefinancierd
De de Fok!-ploeg kan het weer afschrijven al vrijwilligerswerk,... Verdikke,...

Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_65961502
Question:

Ik heb de volgende velden ingevuld in het aangifteprogramma 2008:

- Loon
- Loonheffing
- Verrekende Arbeidskorting

Ik woon nog bij m'n ouders, heb geen aftrekbare kosten gehad, geen uitkeringen, geen levensloopverloopkorting, geen bijzondere kosten gehad.

Toch geeft het programma in het totaaloverzicht aan dat ik nog niet alles heb ingevuld. Naam, telefoonnr, BSN, geboortedatum heb ik allemaal ingevuld.

Wat kan het zijn dat ik nog moet invullen?
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:16:43 #79
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65961603
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:14 schreef JMarsden het volgende:
Question:

Ik heb de volgende velden ingevuld in het aangifteprogramma 2008:

- Loon
- Loonheffing
- Verrekende Arbeidskorting

Ik woon nog bij m'n ouders, heb geen aftrekbare kosten gehad, geen uitkeringen, geen levensloopverloopkorting, geen bijzondere kosten gehad.

Toch geeft het programma in het totaaloverzicht aan dat ik nog niet alles heb ingevuld. Naam, telefoonnr, BSN, geboortedatum heb ik allemaal ingevuld.

Wat kan het zijn dat ik nog moet invullen?
Als er dingen staan die je verplicht moet invullen, kun je niet verder.
Dus wat is de exacte melding die je krijgt in het totaaloverzicht?
(Of is het gewoon dat het resultaat is dat je niets hoeft te betalen of niets terug krijgt?)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_65963451
Ben er al achter.. je moet alles accorderen (alles is dan linksboven aangevinkt) alvorens het verstuurd kan worden. Inmiddels heb ik m'n aangifte verstuurd..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:46:42 #81
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65968023
Ksnap dr geen tering van.
als ik het bedrag invul wat ik heb uit moeten geven voor een bril(helaas) komt er een melding dat ik een vaste aftrek van 821 mag ingeven.

betekent dit dat ik gewoonweg ¤821 inplaats van bijvoorbeeld ¤521 kan invullen bij rekenhulp-->hulpmiddelen.

scheelt nogal in teruggaaf
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_65973526
Effe een hopelijk simpele vraag. Ben student, heb bijbaan. Schoolkosten zijn niet hoger dan verkregen stufie dus geen aftrekpost daarin. Verder alleen aanvullende ziektekosten verzekering maar dan heb je het ook wel gehad. Nu heb ik op mijn werk loonheffing betaald. Nu ging ik er altijd vanuit (hiervoor nooit loonheffing betaald) dat je het grootste deel terug krijgt. Maar als ik op de site van de belastingdienst het "Krijg je geld terug" invul (kreeg ook zelfde bedrag bij invullen in aangifte programma) dan krijg ik bijna niks terug. Als dit blijkt het kloppen, waarom ? Lig er niet wakker van maar extra geld laten liggen is natuurlijk jammer Hieronder even wat gegevens :

Totaal bedrag betaald aan belasting : ¤713
Totaal bedrag aan loon : ¤8.745
Arbeidskorting : ¤212

Met dit alle zou ik volgens het programma ¤61 terugkrijgen ??
pi_65974301
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:46 schreef marcel-o het volgende:
Ksnap dr geen tering van.
als ik het bedrag invul wat ik heb uit moeten geven voor een bril(helaas) komt er een melding dat ik een vaste aftrek van 821 mag ingeven.

betekent dit dat ik gewoonweg ¤821 inplaats van bijvoorbeeld ¤521 kan invullen bij rekenhulp-->hulpmiddelen.

scheelt nogal in teruggaaf
Volgens mij moet je het originele bedrag voor de bril (in jouw fictieve geval 521,-) boven aan bij de specifieke uitgave/hulpmiddelen ingeven en die extra aftrek (speciaal voor chronisch zieke, en ja dat ben jij (dit jaar) met een bril) van 821 euro moet je een paar velden daar beneden (dicht bij het eind) invullen...

en , ja dat betekent extra aftrek, maar nog meer dan jij dacht (dus niet 300 euro extra aftrek maar 821,- euro extra aftrek)
  donderdag 12 februari 2009 @ 07:22:12 #84
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65974341
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 07:15 schreef tinny het volgende:

[..]

Volgens mij moet je het originele bedrag voor de bril (in jouw fictieve geval 521,-) boven aan bij de specifieke uitgave/hulpmiddelen ingeven en die extra aftrek (speciaal voor chronisch zieke, en ja dat ben jij (dit jaar) met een bril) van 821 euro moet je een paar velden daar beneden (dicht bij het eind) invullen...

en , ja dat betekent extra aftrek, maar nog meer dan jij dacht (dus niet 300 euro extra aftrek maar 821,- euro extra aftrek)
en dat in een slechte krediet tijd als deze...
Kan iemand dit bevestigen?
zal je zien dat je over n jaar een groot deel terug mag geven incluis rente
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:00:54 #85
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65976739
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:46 schreef marcel-o het volgende:
Ksnap dr geen tering van.
als ik het bedrag invul wat ik heb uit moeten geven voor een bril(helaas) komt er een melding dat ik een vaste aftrek van 821 mag ingeven.

betekent dit dat ik gewoonweg ¤821 inplaats van bijvoorbeeld ¤521 kan invullen bij rekenhulp-->hulpmiddelen.

scheelt nogal in teruggaaf
Je vult de kosten van de bril in bij hulpmiddelen.
Daarnaast verschijnt er een invulvakje voor aftrek wegens chronische ziekte. Hier vul je de ¤ 821,- in.
Dus ja, je hebt de aftrek van de bril plus een extra aftrek.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:03:12 #86
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65976805
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:53 schreef copyfile het volgende:
Effe een hopelijk simpele vraag. Ben student, heb bijbaan. Schoolkosten zijn niet hoger dan verkregen stufie dus geen aftrekpost daarin. Verder alleen aanvullende ziektekosten verzekering maar dan heb je het ook wel gehad. Nu heb ik op mijn werk loonheffing betaald. Nu ging ik er altijd vanuit (hiervoor nooit loonheffing betaald) dat je het grootste deel terug krijgt. Maar als ik op de site van de belastingdienst het "Krijg je geld terug" invul (kreeg ook zelfde bedrag bij invullen in aangifte programma) dan krijg ik bijna niks terug. Als dit blijkt het kloppen, waarom ? Lig er niet wakker van maar extra geld laten liggen is natuurlijk jammer Hieronder even wat gegevens :

Totaal bedrag betaald aan belasting : ¤713
Totaal bedrag aan loon : ¤8.745
Arbeidskorting : ¤212

Met dit alle zou ik volgens het programma ¤61 terugkrijgen ??
Zonder aftrekkosten zal de te betalen inkomstenbelasting gelijk zijn aan de ingehouden loonheffing.
Dat je toch nog een stukje terug krijgt, kan kloppen omdat je waarschijnlijk niet regelmatig gewerkt hebt.

De veronderstelling dat je de betaalde loonheffing als student altijd terug krijgt is een misverstand. Een student betaalt, net als iedereen, gewoon belasting over het inkomen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 februari 2009 @ 10:21:56 #87
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_65977347
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 07:22 schreef marcel-o het volgende:

[..]

en dat in een slechte krediet tijd als deze...
Kan iemand dit bevestigen?
zal je zien dat je over n jaar een groot deel terug mag geven incluis rente
bevestig
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:38:53 #88
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65977847
Ik woon sinds 26 juni samen met mijn vriendin in een huurhuis. De volgende vragen mbt belasting:
1) moeten we samen aangifte doen?
2) zo ja, moet ik dan 1 aangifte doen, met cumulatief alle bedragen?
3) is ziekenhuisbezoek aftrekbaar (heb 2 keer in het ziekenhuis gelegen)
4) heb je voor een huurhuis uberhaupt nog iets van aftrekposten?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:34:07 #89
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65981891
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:38 schreef Damzkieee het volgende:
Ik woon sinds 26 juni samen met mijn vriendin in een huurhuis. De volgende vragen mbt belasting:
1) moeten we samen aangifte doen?
Nee. Moet niet. Ervan uitgaande dat je niet bent getrouwd met je vriendin.
quote:
2) zo ja, moet ik dan 1 aangifte doen, met cumulatief alle bedragen?
Als je het in één aangifte doet, vul je de gegevens wel individueel in. Dit wijst zich vanzelf.
quote:
3) is ziekenhuisbezoek aftrekbaar (heb 2 keer in het ziekenhuis gelegen)
Ja, onder bepaalde voorwaarden kun je het in aftrek brengen.
quote:
4) heb je voor een huurhuis uberhaupt nog iets van aftrekposten?
Nope. (Tijd om te kopen, dus. )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_65985131
Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik niet perse aangifte hoef te doen. omdat ik uitgerekend heb dat ik een klein bedrag moet betalen vind ik dit niet erg.

Ben ik alsnog verplicht dit te doen.

Zo nee, kunnen ze me dan volgende jaren dwingen om alsnog aangifte te doen over dit jaar?
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_65985732
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:01 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ik niet perse aangifte hoef te doen. omdat ik uitgerekend heb dat ik een klein bedrag moet betalen vind ik dit niet erg.

Ben ik alsnog verplicht dit te doen.
Ja. Hoe groot is het bedrag?
quote:
Zo nee, kunnen ze me dan volgende jaren dwingen om alsnog aangifte te doen over dit jaar?
Ja, daar heeft de inspecteur nog de tijd voor t/m 31-12-2013.
.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:35:46 #92
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65986213
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:34 schreef ManAtWork het volgende:
Als je het in één aangifte doet, vul je de gegevens wel individueel in. Dit wijst zich vanzelf.
Ik heb dat digitale aangifteprogramma geopend, maar kon niet echt iets vinden? Alleen net zoals normaal. Of moet ik dan 2 werkgevers invullen ofzo? Ik kon ook maar 1 naam invullen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:03:26 #93
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65987079
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:35 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ik heb dat digitale aangifteprogramma geopend, maar kon niet echt iets vinden? Alleen net zoals normaal. Of moet ik dan 2 werkgevers invullen ofzo? Ik kon ook maar 1 naam invullen.
Heb je het nu over de personen die aangifte doen of het aantal werkgevers?
Als je maar voor één persoon de werkgever kunt invullen heb je aan het begin niet gekozen voor fiscaal partnerschap. Dan moet je dus twee maal het programma doorlopen. Heb je voor fiscaal partnerschap gekozen zul je voor beide de NAW gegevens e.d. moeten invullen en kun je per persoon de werkgevers invullen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:58:46 #94
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65989291
Ik begrijp het nog niet helemaal (heb de OP wel gelezen),

In mijn aangifte 2008 heb ik onder aftrekposten/ziektekosten: 634 staan. Hierin zijn alleen de 'vaste aftrek arbeidsongeschiktheid' van 821,- en vaste aftrek 23,- inbegrepen als ik het goed begrijp.

Bij het berekenen van mijn toetsings-inkomen voor toeslagen 2009 vul ik mijn verzamelinkomen en die 634 ziekte/buitengewoone uitgaven in. Daarna word mij gevraagd 'vul in de ziektekosten/buitengewone uitgaven die in 2009 niet meer afgetrokken kunnen worden. Moet ik dan gewoon ook weer die 634,- invullen?

Ik begrijp dat de premie ziektekosten-verz. niet meer kunnen worden ingevuld voor 2008 en 2009 behalve de aanvullende verz. en dan alleen over 2008 nog. Ik verwacht in 2009 dan weer wel dat ikwat medicijnen nodig heb, hoeveel weet ik niet. Maar ik begrijp van de belasting-teefoon dat er over 2009 wederom meer ziektekosten ed. niet meer mogen worden afgetrokken bij de aangifte in 2010 over 2009.. Is het dan verstandig om dat bedrag nu te verhogen met 50 euro ofzo en dat is mijn tweede vraag.

Bedankt alvast!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65989514
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik begrijp het nog niet helemaal (heb de OP wel gelezen),

In mijn aangifte 2008 heb ik onder aftrekposten/ziektekosten: 634 staan. Hierin zijn alleen de 'vaste aftrek arbeidsongeschiktheid' van 821,- en vaste aftrek 23,- inbegrepen als ik het goed begrijp.

Bij het berekenen van mijn toetsings-inkomen voor toeslagen 2009 vul ik mijn verzamelinkomen en die 634 ziekte/buitengewoone uitgaven in. Daarna word mij gevraagd 'vul in de ziektekosten/buitengewone uitgaven die in 2009 niet meer afgetrokken kunnen worden. Moet ik dan gewoon ook weer die 634,- invullen?

Ik begrijp dat de premie ziektekosten-verz. niet meer kunnen worden ingevuld voor 2008 en 2009 behalve de aanvullende verz. en dan alleen over 2008 nog. Ik verwacht in 2009 dan weer wel dat ikwat medicijnen nodig heb, hoeveel weet ik niet. Maar ik begrijp van de belasting-teefoon dat er over 2009 wederom meer ziektekosten ed. niet meer mogen worden afgetrokken bij de aangifte in 2010 over 2009.. Is het dan verstandig om dat bedrag nu te verhogen met 50 euro ofzo en dat is mijn tweede vraag.

Bedankt alvast!
Ik zou die aftrekpost gewoon niet meenemen in de schatting.
pi_65990184
Ik heb een voorlopige aanslag gekregen over 2008 waarbij ik moet betalen. (a)

Ik heb pas geleden aangifte gedaan over 2008 waar uit blijkt dat ik geld terug krijg. (b)

Moet ik nu deze voorlopige aanslag (a) betalen en krijg ik vervolgens een definitieve aanslag waarbij ik bedrag a en b terug krijg?
pi_65990661
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:19 schreef hatsjoe het volgende:
Ik heb een voorlopige aanslag gekregen over 2008 waarbij ik moet betalen. (a)

Ik heb pas geleden aangifte gedaan over 2008 waar uit blijkt dat ik geld terug krijg. (b)

Moet ik nu deze voorlopige aanslag (a) betalen en krijg ik vervolgens een definitieve aanslag waarbij ik bedrag a en b terug krijg?
Dat mag, maar je kan beter even eem bezwaarschrift indienen (niet vergeten om uitstel van betaling te vragen).
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:37:22 #98
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65990913
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zou die aftrekpost gewoon niet meenemen in de schatting.
Inderdaad. Dat kan bij het opstellen van de eindafrekening alleen maar positief uitpakken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 februari 2009 @ 16:52:57 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_65991555
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zou die aftrekpost gewoon niet meenemen in de schatting.
Daarom had ik in 1 van de andere topics al gezegd.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:31 schreef Nizno het volgende:

[..]

Je maakt een schatting voor je inkomen van 2009.
Dus als jij denkt dat het hetzelfde is als je inkomen en situatie van 2007 dan kun je gewoon je verzamelinkomen 2007 gebruiken.
Als 2007 veel lager was en 2008 meer van toepassing, gebruik je de gegevens van 2008.

Zijn beiden niet van toepassing dan maak je gewoon een eigen schatting.

Denk er wel om dat je beter wat te hoog kan zitten in je schatting dan te laag, als het gecorrigeerd wordt (wat sowieso gebeurd als je inkomensten belasting invult over 2009) kun je beter hebben dat je extra terug krijgt dan dat je flink bij moet betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:54:34 #100
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65991622
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:52 schreef Nizno het volgende:

[..]

Daarom had ik in 1 van de andere topics al gezegd.
[..]


Niemand die zo'n lap tekst leest. Allemaal veel te ingewikkeld. Veel te veel technische termen.

Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')