Subsidiale huur is de huur en servicekosten waarover je huurtoeslag kan krijgen, als bij de huur ook een glasverzekering kozijnschoonmaakregeling oid in zit kun je die niet invullen voor je huurtoeslag.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:40 schreef Zankai het volgende:
Ik ga volgende week het huurcontract tekenen voor mijn nieuwe appartement. Ik snap nu niet helemaal hoe het zit met mijn huur en huurtoeslag.
Het volgende heb ik gekregen als info:
bruto huur: 365,23
netto huur: 290,08
subsidiale huur: 312,08
Bij de proefberekening op internet moet ik mijn kale huur en mijn servicekosten invullen. Ik heb me laten vertellen dat het verschil tussen bruto en netto huur de hoogte is van mijn service kosten? Dus is netto huur dan in principe hetzelfde als kale huur?
En wat moet ik dan met die subsidiale huur? En wat betaal ik dan uiteindelijk? bruto - huurtoeslag?
Dat eerste doe je toch zeker niet?!?!quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Dakadak het volgende:
Je kun dan kiezen om de huurtoeslag direct aan de verhuurder over te laten maken of op je eigen rekening te laten storten.
Lol neequote:Op woensdag 11 februari 2009 20:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat eerste doe je toch zeker niet?!?!
quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:40 schreef Zankai het volgende:
En wat betaal ik dan uiteindelijk? bruto - huurtoeslag?
Exact. Die dus even invullen in het rekenhulpjequote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Dakadak het volgende:
Subsidiale huur is de kale huur + het gedeelte van de servicekosten die wel meegenomen mogen worden voor de huurtoeslag.
Je maakt een schatting voor je inkomen van 2009.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zit ook met vragen. Ik wil mijn toetsingsinkomen goed berekenen.
Als ik op toeslagen.nl mij toetsingsinkomen wilt berkenen:doet u aangifte 2008? ja vul in van uw laatste aangifte of aanslag inkomstenbelasting het verzamelinkomen
// wordt hier bedoelt het verzamelinkomen van mijn aangifte 2008 of aangifte 2007?Hebt u in uw laatste aangifte ziektekosten of andere buitengewone uitgaven afgetrokken?
// wordt hiermee bedoelt de ziektkosten/buitengewone uitgaven ingevuld in aangifte 2008 of 2007?
Je linkt naar dit topic,...quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Bedankt Nizno, ik heb hier: Huur en huurtoeslag verwarring een vervolgvraag geplaatst. Als je zo vriendelijk zou willen zijn om ook die even te bekijken. Zou ik Hartstikke tof vinden!
(het is vast een makkelijke vraag maar toch twijvel ik dit jaar)
ik zat ook al te zoeken....................quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:30 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je linkt naar dit topic,...
En je kunt de vervolgvraag hier natuurlijk ook gewoon onder kwijt.
... en we hebben hem ondertussen beide gevonden.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zat ook al te zoeken....................
Zijn AT zoeken is niet zo moeilijkquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
... en we hebben hem ondertussen beide gevonden.
Da snap ikke allemaal toch nie,...quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zijn AT zoeken is niet zo moeilijk
Was toch echt zoekwerk hoorquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Da snap ikke allemaal toch nie,...
En dan heb jij ook niet hoeven zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |