Laatste post vorige topic:quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:09 schreef Fortitudo het volgende:
royal sadnesss
Ik ben ruim anderhalve maand ''lid'' geweest bij zo'n corps inclusief ontgroening en shit en steeds had ik meer het gevoel van, ''wtf doe ik hier?''. Allemaal van die trieste regeltjes, zgn. tradities. Allemaal trieste mensen die geen sociaal contact kunnen maken en het dan maar bij een studentenverenniging gingen proberen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen qua disputen en leden, alleen bij de ontgroening was het grootste deel gewoon een stel trieste kinderen die zich door zich omhooggevallen voor te doen bij een bepaalde groep probeerden te horen en die al die regeltjes fantastisch vonden. alles om lid te worden. Spijt dat ik ooit heb gedacht dat ik het leuk zou vinden.
kortom: blij dat ik ben gestopt
Klacht: trieste studentenverenigingen met dito leden, waarbij ik de uitzonderingen buiten beschouwing laat.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik was samen met een medestudent introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die andere bij Laurentius geweest.
[..]
Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?
Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:46 schreef bamischijf het volgende:
Wanneer was dat? Bij Laurentius lopen/liepen er inderdaad wel mensen rond die wel van een relletje houden als er in hun ogen iemand vervelend is. Maargoed, dat is een eigenschap van mensen bij een corporale vereniging.
Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?quote:Ananas, ik was vorig jaar Sjaars, nu dus officieel eerste jaars. Zoals ik al zei studeer ik dit jaar echter aan de UT en kan nauwelijks meer langs laurentius. Ik heb onderandere de Dies dit jaar moeten missen vanwege tentamens![]()
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?
Die foto is wel wat over the top ja hahaquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Die foto in de OP.![]()
![]()
[..]
Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.
[..]
Mijn opa vertelde eens dat het vroeger gebruikelijk was om bij het lid worden van een studentenvereniging een eloquentietest af te leggen en dat je minstens eens per maand moest speechen, en frequent deel moest nemen aan discussies.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.
Ik ben er ook geen fan, maakt het toch net wat anders.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?
Juist.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.
Vind je het voorbeeld dat ik gaf ook leuk en gezellig? Nieuwe leden mogen alleen in een voor hun bestemd vak staan en mogen maar 1 soort drank kopen? Of iedereen moet z'n stoel af staan aan ouderejaars?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.
Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.
Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
Het is toch niet gezellig om voor jan en alleman je tong in een meisje te duwen? Dat doe je maar op een rustige plek.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozen
Het is geen corps, toch noem je het corporaal. Dat moet je me toch eens uitleggenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Als gids ben ik een persoon met autoriteit zeg je net, en met die zienswijze ben ik het eens. Ik en mijn medepappa nemen de week een verantwoordelijkheid op ons door studenten Rotterdam te laten zien, dan mag je er ook wel van uit gaan als vereniging dat als wij zeggen dat hij bij ons groepje hoort dat dat ook de waarheid is. Het moet van twee kanten komen om er een plezierige introductieweek van te maken, hè.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:08 schreef bamischijf het volgende:
Tja, ik weet niet. Ik snap heel goed dat ze zeggen dat éérst het bandje vast moet. Er lopen helaas teveel types rond die zon bandje los knippen en doorgeven. Nu kan het best zijn dat dit nu niet het geval was, maar ze moeten gewoon ergens een grens trekken. Als jij vervolgens waar een hoop andere aankomende studenten bijstaan gaat roepen dat laurentius een prutvereniging is kan ik het me voorstellen dat ze je daar even niet willen hebben. Als gids ben je wel een persoon met autoriteit namelijk en is het niet verstandig dit soort dingen te zeggen. Maargoed, ik begrijp je frustraties wel.
Ik ken uit mijn UT-tijd nog wel een paar mensen van Taste, als ik die verhalen zo hoor is dat best een aardige vereniging, niet echt traditioneel, maar ook niet zo los als veel nieuwere verenigingen.quote:Ik hoop volgend jaar in Utrecht te zitten, zoniet dan ga ik overwegen of ik bij audentis of taste lid wordt. Het is wel zo dat ik volgend jaar al 3e jaars student ben, al ergens lid ben geweest en dus heel anders tegen dingen aankijk en met dingen omga dan het grote deel van mijn jaargroepering. Of ik zin heb om daar tussen te komen weet ik nog niet direct. Een extern dispuut is natuurlijk ook altijd nog een optie.
Klopt, er zijn dingen die misschien minder gezellig zijn, en sommige zelfs ronduit debiel (1 soort drank kopen bijvoorbeeld, maar dit is geen 'algemene' regel onder studentenverenigingen). Maar sommige van deze mores zijn wel nuttig. Als eerste jaars niet op hun plek worden gewezen (door bijvoorbeeld dat ze op sommige plekken niet mogen komen) creeer je geen eenheid. Dit is puur psychologie, als je het wil wil ik wel de tijd nemen om het voor je uit te leggen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vind je het voorbeeld dat ik gaf ook leuk en gezellig? Nieuwe leden mogen alleen in een voor hun bestemd vak staan en mogen maar 1 soort drank kopen? Of iedereen moet z'n stoel af staan aan ouderejaars?
Als je respect voor elkaar moet creëren gaat het ergens natuurlijk al foutquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:19 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Klopt, er zijn dingen die misschien minder gezellig zijn, en sommige zelfs ronduit debiel (1 soort drank kopen bijvoorbeeld, maar dit is geen 'algemene' regel onder studentenverenigingen). Maar sommige van deze mores zijn wel nuttig. Als eerste jaars niet op hun plek worden gewezen (door bijvoorbeeld dat ze op sommige plekken niet mogen komen) creeer je geen eenheid. Dit is puur psychologie, als je het wil wil ik wel de tijd nemen om het voor je uit te leggen.
Van de stoelen: Persoonlijk vind ik dat je sowieso niet moet zitten op de kroeg, lekker staan en kletsen!. Dat een eerste jaars aan een ouderejaars zijn stoel af moet staan kan ik ergens wel snappen. Zo gaat het op verenigingen, eerste jaars hebben respect voor oudere jaars en kunnen dit onder andere tonen door voor ze op te staan. In de bus sta je ook niet alleen maar op voor een ouder iemand omdat deze misschien niet zo lang kan staan, ook gewoon uit respect. Verder is ook dit weer een manier om eerstejaars hun plaats te leren.
Op een studentenvereniging moet je gewoon je plaats kennen, en dan kan het prima gezellig zijn. Dit heeft niets te maken met baas spelen over elkaar, maar het creëert respect voor elkaar wat op zijn beurt weer zorgt voor eenheid. Een studentenvereniging is geen sportvereniging met allemaal losse groepen. Een studentenvereniging is één eenheid. Natuurlijk lopen er op elke vereniging wel rotte appels rond die menen stoer te zijn, maar die heb je overal en niet alleen op verenigingen
Ik ken ook een aantal mensen van Taste. De verhalen zijn leuk, maar ik vind het net iets te los allemaal. Gewoon in de kleren die je wil naar de kroeg, doen en laten wat je wil etc. Als ik de verhalen zo hoor lijkt het in mijn ogen net iets teveel op een doorsnee kroeg, wat voegt het dan toe denk ik dan? Ik zal me er dit jaar gewoon eens op orienteren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als gids ben ik een persoon met autoriteit zeg je net, en met die zienswijze ben ik het eens. Ik en mijn medepappa nemen de week een verantwoordelijkheid op ons door studenten Rotterdam te laten zien, dan mag je er ook wel van uit gaan als vereniging dat als wij zeggen dat hij bij ons groepje hoort dat dat ook de waarheid is. Het moet van twee kanten komen om er een plezierige introductieweek van te maken, hè.
[..]
Klopt, maar uit je verhaal begreep ik dat hij prima naar binnen mocht MITS hij eerst zijn bandje vastmaakte. Dit is wat ik goed kan begrijpen, evenals dat ik het goed kan begrijpen dat ze het niet moeten hebben als een persoon met autoriteit hun vereniging voor prut uitmaakt. In mijn ogen was er niets aan de hand geweest als hij zijn bandje had vastgemaakt en vervolgens gewoon naar binnen was gegaan. Maargoed, ik was er niet bij en ga puur af op datgene wat jij me verteld.
Ik ken uit mijn UT-tijd nog wel een paar mensen van Taste, als ik die verhalen zo hoor is dat best een aardige vereniging, niet echt traditioneel, maar ook niet zo los als veel nieuwere verenigingen.
20 jarigen die slecht ter been zijn?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:19 schreef bamischijf het volgende:
Zo gaat het op verenigingen, eerste jaars hebben respect voor oudere jaars en kunnen dit onder andere tonen door voor ze op te staan. In de bus sta je ook niet alleen maar op voor een ouder iemand omdat deze misschien niet zo lang kan staan, ook gewoon uit respect.
hoezo? Als er een stel aankomend studenten zijn die menen vanaf dag 1 maar overal stoer tegen te kunnen doen (want die zijn er, heel veel zelfs) is dat dan de fout van de vereniging dat ze hier wat aan proberen te doen? Of is dit de fout van de aankomend studenten die zonder reden een grote bek op zetten en geen respect hebben?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je respect voor elkaar moet creëren gaat het ergens natuurlijk al fout
Weet je wat jij zou moeten doen? Deelnemen aan een puppycursus!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:19 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Klopt, er zijn dingen die misschien minder gezellig zijn, en sommige zelfs ronduit debiel (1 soort drank kopen bijvoorbeeld, maar dit is geen 'algemene' regel onder studentenverenigingen). Maar sommige van deze mores zijn wel nuttig. Als eerste jaars niet op hun plek worden gewezen (door bijvoorbeeld dat ze op sommige plekken niet mogen komen) creeer je geen eenheid. Dit is puur psychologie, als je het wil wil ik wel de tijd nemen om het voor je uit te leggen.
Van de stoelen: Persoonlijk vind ik dat je sowieso niet moet zitten op de kroeg, lekker staan en kletsen!. Dat een eerste jaars aan een ouderejaars zijn stoel af moet staan kan ik ergens wel snappen. Zo gaat het op verenigingen, eerste jaars hebben respect voor oudere jaars en kunnen dit onder andere tonen door voor ze op te staan. In de bus sta je ook niet alleen maar op voor een ouder iemand omdat deze misschien niet zo lang kan staan, ook gewoon uit respect. Verder is ook dit weer een manier om eerstejaars hun plaats te leren.
Op een studentenvereniging moet je gewoon je plaats kennen, en dan kan het prima gezellig zijn. Dit heeft niets te maken met baas spelen over elkaar, maar het creëert respect voor elkaar wat op zijn beurt weer zorgt voor eenheid. Een studentenvereniging is geen sportvereniging met allemaal losse groepen. Een studentenvereniging is één eenheid. Natuurlijk lopen er op elke vereniging wel rotte appels rond die menen stoer te zijn, maar die heb je overal en niet alleen op verenigingen
nee zo bedoelde ik het nietquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
20 jarigen die slecht ter been zijn?
Ja, want eerst had je 50 kneuzen, en toen ineens 150 kneuzen !quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat moet jij dan verplicht aan naar 'de kroeg'?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Ik ken ook een aantal mensen van Taste. De verhalen zijn leuk, maar ik vind het net iets te los allemaal. Gewoon in de kleren die je wil naar de kroeg, doen en laten wat je wil etc. Als ik de verhalen zo hoor lijkt het in mijn ogen net iets teveel op een doorsnee kroeg, wat voegt het dan toe denk ik dan? Ik zal me er dit jaar gewoon eens op orienteren.
Waarschijnlijk een of ander pauper jasje met afgeneukte van bommels.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wat moet jij dan verplicht aan naar 'de kroeg'?
hoezo? Veel mensen geven af op dingen binnen studentenverenigingen omdat ze ze niet begrijpen. Ik wéét dat dingen die gebeuren moeilijk te begrijpen zijn als ze niet in hun context gezien worden. Dit is dan ook een van de redenen waarom er gevraagd wordt niet teveel over ontgroeningen te praten. Alle apenverhalen over ontgroeningen zijn onder andere ontstaan omdat mensen alles uit hun context trokken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Weet je wat jij zou moeten doen? Deelnemen aan een puppycursus!
T'is allemaal om een groep mensen de reet te likken, een soort sociaal pyramide spel. Te zielig voor woorden, eigenlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:29 schreef bamischijf het volgende:
[..]
hoezo? Veel mensen geven af op dingen binnen studentenverenigingen omdat ze ze niet begrijpen. Ik wéét dat dingen die gebeuren moeilijk te begrijpen zijn als ze niet in hun context gezien worden. Dit is dan ook een van de redenen waarom er gevraagd wordt niet teveel over ontgroeningen te praten. Alle apenverhalen over ontgroeningen zijn onder andere ontstaan omdat mensen alles uit hun context trokken.
Het enige wat ik probeer is de boel een beetje uit te leggen. Als je het er dan nog steeds niet mee eens bent is dat jouw goed recht natuurlijk
"Jasje dasje". Dit komt neer op een (spijker)broek, overhemd, das en een colbertje. Verder geen witte sokken en vooral geen sportschoenen. Komt misschien elitair over, maar het heeft aan de andere kant ook wel iets. Zie het als een soort school uniform, iedereen heeft gewoon hetzelfde aan dus daar kan je niet onnodig mensen over lastig vallen zoals dat vaak gebeurd (Wtf? heb jij geen merkkleding? wat ben jij een kneus zeg!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wat moet jij dan verplicht aan naar 'de kroeg'?
Zegt iemand van de ICT sectorquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
T'is allemaal om een groep mensen de reet te likken, een soort sociaal pyramide spel. Te zielig voor woorden, eigenlijk
Ja, er zitten natuurlijk ook CV-bouwers tussen. Maar over het algemeen gaat iemand bij een vereniging omdat ze de verschillende activiteiten die er plaatsvinden leuk vinden. That's all.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
T'is allemaal om een groep mensen de reet te likken, een soort sociaal pyramide spel. Te zielig voor woorden, eigenlijk
blijf maar in die waan lieverdquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zie de link tussen ICT en sociale pyramidespellen eigenlijk nietquote:
Op een studentenvereniging ontmoet je toch vrienden?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:19 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof je wilt doen alsof je al heel wat bent terwijl je net begint met je studie en nog geen dag een fatsoenlijke baan hebt gehad.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:32 schreef bamischijf het volgende:
[..]
"Jasje dasje". Dit komt neer op een (spijker)broek, overhemd, das en een colbertje. Verder geen witte sokken en vooral geen sportschoenen. Komt misschien elitair over, maar het heeft aan de andere kant ook wel iets. Zie het als een soort school uniform, iedereen heeft gewoon hetzelfde aan dus daar kan je niet onnodig mensen over lastig vallen zoals dat vaak gebeurd (Wtf? heb jij geen merkkleding? wat ben jij een kneus zeg!!)
Je schrijft het zelf. Eerste jaars moeten aan asskissing doen, waarna ze zelf een "meer autoritaire" meerderjaars worden. Waarna ze zelf de gene zijn die gebruik maken van de asskissing, door de nieuwe lading eerste jaars.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef bamischijf het volgende:
[..]
blijf maar in die waan lieverd
Als je op die leeftijd nog mensen gaat beoordelen op het merk kleding dat ze dragen dan kun je inderdaad maar beter allemaal hetzelfde pakje aantrekkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:32 schreef bamischijf het volgende:
[..]
"Jasje dasje". Dit komt neer op een (spijker)broek, overhemd, das en een colbertje. Verder geen witte sokken en vooral geen sportschoenen. Komt misschien elitair over, maar het heeft aan de andere kant ook wel iets. Zie het als een soort school uniform, iedereen heeft gewoon hetzelfde aan dus daar kan je niet onnodig mensen over lastig vallen zoals dat vaak gebeurd (Wtf? heb jij geen merkkleding? wat ben jij een kneus zeg!!)
Ja ze vinden het geweldig om een week lang stoepkrijt te vreten en liedjes te zingenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef Koert het volgende:
[..]
Ja, er zitten natuurlijk ook CV-bouwers tussen. Maar over het algemeen gaat iemand bij een vereniging omdat ze de verschillende activiteiten die er plaatsvinden leuk vinden. That's all.
Leg dat 's uit, die is nieuw voor mij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:34 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof je wilt doen alsof je al heel wat bent terwijl je net begint met je studie en nog geen dag een fatsoenlijke baan hebt gehad.
Achteraf, jazeker.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja ze vinden het geweldig om een week lang stoepkrijt te vreten en liedjes te zingen
Je zou lid moeten worden van de kakkers hyve.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:32 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Ja ongeveer een jaar later als ze de vernedering een beetje vergeten zijn en nieuwe guppies stoepkrijt mogen laten vreten.quote:
Van die vereniging ben ik lidquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Even op de site gekeken en ojee, het zogenaamde brassen, waarbij doormiddel van een stevige greep aan de revers de clubgenoot de soos uit dient te worden gewerkt.Maar ach, als je er maar lol aan beleeft, ga niet zoals een vriend mij in je netste pak want dan gaan de mouwen er gegarandeerd vanaf.
![]()
[ afbeelding ]
Wat voegt het voor jou toe om met z'n allen in kleren rond te lopen die iemand anders heeft voorgeschreven? Voelt het voor jou dan alsof je "erbij" hoort?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Ik ken ook een aantal mensen van Taste. De verhalen zijn leuk, maar ik vind het net iets te los allemaal. Gewoon in de kleren die je wil naar de kroeg, doen en laten wat je wil etc. Als ik de verhalen zo hoor lijkt het in mijn ogen net iets teveel op een doorsnee kroeg, wat voegt het dan toe denk ik dan? Ik zal me er dit jaar gewoon eens op orienteren.
En dit doen jullie voor de lol ofzo?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:37 schreef Black-Death het volgende:
Hahaha de discussie in weer losgebarsten! Grappig, in deel 1 zag ik deze post
[..]
Van die vereniging ben ik lidEn dit heet trouwens zooien bij ons, niet brassen.
Maarja goed ben zelf niet mega actief binnen die vereniging, maar toch wel blij dat ik erbij zit, hoop mensen leren kennen enzo.. Ben verder niet zo van het elke dag hard zuipen etc
Nee hoor, na een week of 2 vindt men het al een mooi verhaal. En tweedejaars mogen niet ontgroenen; volgens mij moet je je kennis wat bijspijkeren als je over een onderwerp een discussie wilt voeren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:36 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja ongeveer een jaar later als ze de vernedering een beetje vergeten zijn en nieuwe guppies stoepkrijt mogen laten vreten.
als ik respect voor iemand heb, komt dat door de persoon die hij of zij is. niet omdat hij/zij al langer bij een clubje zit. dát is triest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:26 schreef bamischijf het volgende:
[..]
nee zo bedoelde ik het niet
wat ik bedoelde is dat het opstaan voor iemand ook puur een teken van respect kan zijn. Bij oudere mensen komt daar ook nog eens het slecht ter been argument bovenop. Om te voorkomen dat iemand zou roepen van: 'ja maar voor oudere mensen sta je op omdat ze slecht ter been zijn!' vermeldde ik dit er maar direct ook even bij.
En dit soort geblaat kom je alleen op VMBO-scholen tegen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:32 schreef bamischijf het volgende:
[..]
(Wtf? heb jij geen merkkleding? wat ben jij een kneus zeg!!)
Zie een studentenvereniging als je werk. Op het moment dat je ergens komt werken dan ga je op een bepaalde manier om met je collega's die daar al veel langer werken, toch? Je kent in weze je plek dus gewoon. Op het moment dat je je hiernaar gedraagt kunnen je collega's vervolgens hele goede vrienden van je worden!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Op een studentenvereniging ontmoet je toch vrienden?
Als je niet gelijkwaardig bent kan je het geen vrienden noemen.
En zitten in een kroeg is niet meer dan normaal, weet niet waarom jij 4-5 uur wilt staan zonder te dansen? Want daar is een kroeg niet voor.
Haha, je draagt geen merkkleding. EMOquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
En dit soort geblaat kom je alleen op VMBO-scholen tegen.
Zo'n groepje studenten haalt dat niveau ook wel hoor. Zeker in groepsvorm zijn zulke studenten verschrikkelijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Mensen in colbert en stropdas hebben meestal een goede baan. Het komt op mij een beetje over alsof jullie willen doen alsof jullie al heel wat zijn terwijl jullie daar allemaal bier voor 50 cent per glas naar binnen werken en teren op papa's zak.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:35 schreef Koert het volgende:
[..]
Leg dat 's uit, die is nieuw voor mij.
O sorry dat ik niet van alle regels op de hoogte benquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef Koert het volgende:
[..]
Nee hoor, na een week of 2 vindt men het al een mooi verhaal. En tweedejaars mogen niet ontgroenen; volgens mij moet je je kennis wat bijspijkeren als je over een onderwerp een discussie wilt voeren.
Nee, het zijn 'ongeschreven' regelsquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef aaipod het volgende:
[..]
O sorry dat ik niet van alle regels op de hoogte benHebben jullie ook een boekje waar al die regeltjes precies in staan?
ja trek heb ff uit de context. Dit soort geblaat kom je óveral tegen. Als je met z'n allen in 1 'tenue' naar de kroeg gaat (desnoods allemaal in trainingspak) dan voorkom je dit gewoon. Mensen blaaten over ongelijkheid op de soos, maar dit soort dingen zorgen dan JUIST weer voor gelijkheid.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Nee dit wordt niet zomaar gedaan. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij 'ruzies' die dan 'uitgevochten' worden door te zooien. (Overigens is het doel hiervan gewoon iemand op de grond krijgen en niet de kroeg uitgooien). Meestal wordt er daarna gewoon weer een biertje gedronken met z'n allen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:38 schreef aaipod het volgende:
[..]
En dit doen jullie voor de lol ofzo?
Dat heet Nyenrode.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Kunnen ze die niet bij elkaar in een gesloten universiteit stoppen?
Jij was degene die het een kroeg noemde hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Zie een studentenvereniging als je werk. Op het moment dat je ergens komt werken dan ga je op een bepaalde manier om met je collega's die daar al veel langer werken, toch? Je kent in weze je plek dus gewoon. Op het moment dat je je hiernaar gedraagt kunnen je collega's vervolgens hele goede vrienden van je worden!
Wat puntje 2 betreft. Als een studentenvereniging net zo zou zijn als een doorsnee kroeg, waarom zou er dan een studentenvereniging zijn? Als je wil dansen en doen, dan ga je naar een doorsnee kroeg. Als je gezellig wil kletsen en bierdrinken ga je naar je vereniging. Er zijn een hele hoop 'leden' die beide gewoon combineren: Eerst s 'avonds naar de vereniging, en dan naar een doorsnee kroeg.
Verder hebben wij op donderdag 'dansdonderdag', dan kan je in je normale kleding komen en wordt er muziek gedraaid en kan je naar hartelust dansen.
In je sportkantine kan je het toch ook prima gezellig gezellig hebben zonder te zitten/dansen?
Want er zijn ongeschreven regels tegen gewoon iemand op zijn muil slaan neem ik aan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:43 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee dit wordt niet zomaar gedaan. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij 'ruzies' die dan 'uitgevochten' worden door te zooien. (Overigens is het doel hiervan gewoon iemand op de grond krijgen en niet de kroeg uitgooien). Meestal wordt er daarna gewoon weer een biertje gedronken met z'n allen.
Ik kom vrijwel nooit met studentenverenigingen in aanraking. Die mensen blijven toch altijd in een eigen groepje circuleren. Je kunt je goed genoeg redden zonder die mensen. Ik doe mijn studie ook niet om vrienden te maken, die heb ik al genoeg thuis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik vind het jammer, dat als je een opleiding op WO-niveau gaat doen, je hoe dan ook geconfronteerd moet worden met van die corporale figuren. Kunnen ze die niet bij elkaar in een gesloten universiteit stoppen?
Geen idee wat er dan gebeurt, maar het is gewoon not done en ik heb dat nooit meegemaakt eigenlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:44 schreef aaipod het volgende:
[..]
Want er zijn ongeschreven regels tegen gewoon iemand op zijn muil slaan neem ik aan?
Maar al die belangenverenigingen voor de studies hebben altijd zo'n leiding met mensen waar je liever niet mee geassocieerd wordtquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit met studentenverenigingen in aanraking. Die mensen blijven toch altijd in een eigen groepje circuleren. Je kunt je goed genoeg redden zonder die mensen. Ik doe mijn studie ook niet om vrienden te maken, die heb ik al genoeg thuis.
Losaahhquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Ironisch ook, dat Prem daar zat met een paar jochies die < 510 gaan scoren op de CITO.
Ben je een homo ofzo? Mannen horen gewoon met elkaar te stoeien enzoquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef probeer het volgende:
waarom dat zooien/brassen? weer zoiets van, zet je clubgenoot voor schut en maak jezelf cooler?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef probeer het volgende:
waarom dat zooien/brassen? weer zoiets van, zet je clubgenoot voor schut en maak jezelf cooler?
Dan word je geschorst ofzo neem ik aan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen idee wat er dan gebeurt, maar het is gewoon not done en ik heb dat nooit meegemaakt eigenlijk
gevalletje bij je pappie en mammie blijven wonen tot je klaar bent met je studie? Geeft niks, is ook een keuze!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:45 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel nooit met studentenverenigingen in aanraking. Die mensen blijven toch altijd in een eigen groepje circuleren. Je kunt je goed genoeg redden zonder die mensen. Ik doe mijn studie ook niet om vrienden te maken, die heb ik al genoeg thuis.
Of royement. Dat klinkt nog lekker chique ook.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef De_Ananas het volgende:
Dan word je geschorst ofzo neem ik aan?
Mja zoiets denk ikquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dan word je geschorst ofzo neem ik aan?
Het komt op mij een beetje over alsof jullie gewoon 4 jaar lang een stom spelletje spelen met z'n allenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen idee wat er dan gebeurt, maar het is gewoon not done en ik heb dat nooit meegemaakt eigenlijk
Wie is 'de vijand' dan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mja zoiets denk ik
Overigens loopt er (ook als er gezooid wordt of er meer dan normaal aanleiding toe is) altijd BOC rondt = Bar en ordecommissie, die de boel in de gaten houden.
oh en btw, je werkt geen jaarclubgenoten of dispuutsgenoten naar de grond, maar juist de "vijand"
stoeien/aan jasjes trekken is gay. vechten is dat niet. en als het daar uiteindelijk op aan komt, tsja dan zal het wel verdiend zijn. (ofc ga je eerst voor t praten / negeren.)quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ben je een homo ofzo? Mannen horen gewoon met elkaar te stoeien enzo
Dat is echt briljant
Och, de ledendas hoort niet op straat gedragen te worden dus de mensen die je op straat ziet met een 'stropdas en colbert' hebben waarschijnlijk een baan waar dit nodig is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:40 schreef aaipod het volgende:
[..]
Mensen in colbert en stropdas hebben meestal een goede baan. Het komt op mij een beetje over alsof jullie willen doen alsof jullie al heel wat zijn terwijl jullie daar allemaal bier voor 50 cent per glas naar binnen werken en teren op papa's zak.
Ik weet niet of je een broer of zus hebt maar daar heb je nooit mee gestoeid vroeger? Als ik mijn broer zie dan ga ik nog steeds met hem stoeien en hij is 26 ofzo.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:51 schreef probeer het volgende:
[..]
stoeien/aan jasjes trekken is gay. vechten is dat niet.
Vechten != stoeien he.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:51 schreef probeer het volgende:
[..]
stoeien/aan jasjes trekken is gay. vechten is dat niet.
Ik zet het expres tussen haakjes, maar "de vijand" is een andere jaarclub of dispuut.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:51 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wie is 'de vijand' dan?
edit: Dit bevestigd mijn theorie over het stomme spelletje ook weer trouwens, waarvoor dank.
Tot nu toe al m'n punten binnen, kan ik van veel studiegenoten niet zeggen... En bier drinken doe ik waar ik dat leuk vind.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:51 schreef aaipod het volgende:
[..]
Het komt op mij een beetje over alsof jullie gewoon 4 jaar lang een stom spelletje spelen met z'n allenJullie verkleden je, bedenken allemaal stomme regeltjes waar iedereen zich aan moet houden. De een is beter dan de ander, en de sommige mogen dan weer minder. Het komt op mij over als een geforceerde bende waar een hele hoop tijd ik gaat zitten die je ook aan leuke nuttige dingen had kunnen besteden.
Heeft zo'n studentenvereniging ook nog enige positieve invloed op je studie? Studeren jullie samen of iets dergelijks?
Zo niet, zoek toch gewoon een paar vrienden in je klas ofzo en ga daar es een keer lekker een biertje mee drinken in de kroeg. en met kroeg bedoel ik een echte, waar normale jeugd naar toe gaat en niet dat besloten hokje waar het in dit topic over gaat.
Maar die zijn wel weer van jouw vereniging? Of zijn dat dan weer helemaal andere knakkers die ook in jullie 'kroeg' komen? Ik ben niet zo op de hoogte van alle terminologie blijkt wel weerquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:53 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zet het expres tussen haakjes, maar "de vijand" is een andere jaarclub of dispuut.
En ja je kunt het misschien wel als spel zien, dat is ieders interpretatie.
ok dan. stoeien met je broer (zus? wtf lolquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een broer of zus hebt maar daar heb je nooit mee gestoeid vroeger? Als ik mijn broer zie dan ga ik nog steeds met hem stoeien en hij is 26 ofzo.
Zussen gaan altijd huilen. Vandaar zeker ook de ongemengde verenigingen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:53 schreef De_Ananas het volgende:
Ik weet niet of je een broer of zus hebt maar daar heb je nooit mee gestoeid vroeger? Als ik mijn broer zie dan ga ik nog steeds met hem stoeien en hij is 26 ofzo.
Nee, een bekrompen mening hebben getuigt van intelligentiequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:56 schreef DurumDoner het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor mensen die moeite hebben met vrienden zoeken, lees; contactgestoorde autisten. Echt, hoe zielig ben je als je je 2 weken lang laat vernederen. Over persoonlijkheid gesproken.
Waar komt het fabeltje vandaan dat elke vereniging een ontgroening heeftquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:56 schreef DurumDoner het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor mensen die moeite hebben met vrienden zoeken, lees; contactgestoorde autisten. Echt, hoe zielig ben je als je je 2 weken lang laat vernederen. Over persoonlijkheid gesproken.
In mijn famillie sta ik mijn stoel af aan mijn oma die slecht ter been is en niet aan mijn idiote neefje die een jaar langer studeert dan ik.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:54 schreef De_Ananas het volgende:
Een studentenvereniging is niet veel anders dan werk/sport/Ajax/familie ofzo
dit dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:39 schreef probeer het volgende:
[..]
als ik respect voor iemand heb, komt dat door de persoon die hij of zij is. niet omdat hij/zij al langer bij een clubje zit. dát is triest.
Wij hebben hier alleen maar gemengde verenigingen, behalve de onafhankelijke disputen danquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zussen gaan altijd huilen. Vandaar zeker ook de ongemengde verenigingen.
Vaak is het niet eens ruzie maar als er mensen van andere verenigingen zijn dan lok je dingen uit, dan ga je elkaar op de grond tyfen enzo. Prachtig is dat. Het is niet helemaal stoeien maar de gedachte erachter is wel hetzelfde, het is gewoon vet om te doen, je energie kwijtraken enzo.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:54 schreef probeer het volgende:
[..]
ok dan. stoeien met je broer (zus? wtf lol) vind ik iets anders. maar ga je nu daadwerkelijk als je met een onbekende ruzie hebt, daarmee stoeien? ja dat is VERSCHRIKKELIJK gay.
Ten eerste: Alles wat je zegt is bij lange na niet bij elke vereniging, dat is echt een fabeltjequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:57 schreef aaipod het volgende:
[..]
In mijn famillie sta ik mijn stoel af aan mijn oma die slecht ter been is en niet aan mijn idiote neefje die een jaar langer studeert dan ik.
Ik trek mijn oma ook niet aan haar schouders tegen de grond op een verjaardag als we een meningsverschil hebben.
En ik kan me ook niet herinneren dat ze mij de eerste week na mijn geboorte stoepkriijt heeft lopen voeren
"JIJ MOET DOEN WAT IK ZEG OMDAT IK AL LANGER LID BEN! BRENG ME EEN STOEL EN BIER, NU! (anders gooien we je druit/bier over je heen"quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:57 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee, een bekrompen mening hebben getuigt van intelligentie
De truc zit hem er in dat het allemaal gespeeld is. No way dat een oudere jaars van je vereniging in de Mensa van de universiteit je stoel op komt eisen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef probeer het volgende:ik lees dat het normaal is respect te hebben voor ouderejaars. zodat je dus op mag staan voor diegene, of allemaal kutklusjes doen. WAAROM? waarom respecteer je iemand puur en alleen omdat hij al langer bij het clubje zit? hoort zoiets (respect dus) niet verdiend te worden? zegmaar, dat je gerespecteerd wordt om de persoon die je bent, ipv omdat je al langer bij het clubje zit?
again, respect dat VERDIEND wordt...quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ten eerste: Alles wat je zegt is bij lange na niet bij elke vereniging, dat is echt een fabeltje
Ten tweede: Je hebt in je familie ook bepaalde vormen van respect, voor de een wat meer dan voor de ander, je gaat bij een ruzie ook niet opeens je neefje tegen z'n kop rossen.
Het is bij lange na niet bij elke vereniging.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef probeer het volgende:
maare.. vraagje.., want hier zou ik graag duidelijkheid over hebben..
ik lees dat het normaal is respect te hebben voor ouderejaars. zodat je dus op mag staan voor diegene, of allemaal kutklusjes doen. WAAROM? waarom respecteer je iemand puur en alleen omdat hij al langer bij het clubje zit? hoort zoiets (respect dus) niet verdiend te worden? zegmaar, dat je gerespecteerd wordt om de persoon die je bent, ipv omdat je al langer bij het clubje zit?
iig weet ik dat mijn echte vrienden mij respecteren omdat ik dat verdiend heb.
precies om dezelfde reden waarom je je collega's die er al veel langer werken respecteerd als je er zelf net komt werkenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef probeer het volgende:
ik lees dat het normaal is respect te hebben voor ouderejaars. zodat je dus op mag staan voor diegene, of allemaal kutklusjes doen. WAAROM? waarom respecteer je iemand puur en alleen omdat hij al langer bij het clubje zit? hoort zoiets (respect dus) niet verdiend te worden? zegmaar, dat je gerespecteerd wordt om de persoon die je bent, ipv omdat je al langer bij het clubje zit?
Omdat hij dat verdiend heeft qua kennis misschien. Maar als ik in de kantine zit en er is geen zitplek meer dan sta ik niet voor hem op omdat hij er al langer werkt. No way.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef bamischijf het volgende:
[..]
precies om dezelfde reden waarom je je collega's die er al veel langer werken respecteerd als je er zelf net komt werken
das wel grappig, als contactgestoorde autist (wat trouwens redelijk dubbel op is) maak je echt geen vrienden op een verenigingquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:56 schreef DurumDoner het volgende:
ooooooooow ok. nu snap ik het. al die verhaaltjes (geschreven door leden) over hoe tof en grappig het niet is als een 1ejaars een emmer bier in zn nek krijgt (of wat voor een vernederende actie dan ook) omdat hij zich niet aan ongeschreven regeltjes houdt, zijn allemaal gespeeld! het is 1 groot toneelstuk waarin jullie met zn allen proberen om als hechte, gezellige doch elitaire groep richting de maatschappij over te komen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De truc zit hem er in dat het allemaal gespeeld is. No way dat een oudere jaars van je vereniging in de Mensa van de universiteit je stoel op komt eisen.
Ik heb al een heel jaar 8 keer per week getraind om mijn vereniging te verdedigen op de nationale roeiwateren, en áls ik dan wil zitten na een wederom vermoeiende training vind ik dat fijn. Over het algemeen sta ik liever bij m'n ploeg te lullen over de training ipv mensen lastig te vallen die aan mijn tafel zitten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:59 schreef probeer het volgende:
Wat ben jij een geindoctrineert strebertje zeg. Ik vind het haast zielig voor je. Ga alsjeblieft iets leuks doen met je leven voor het te laat is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef Koert het volgende:
[..]
Ik heb al een heel jaar 8 keer per week getraind om mijn vereniging te verdedigen op de nationale roeiwateren,
Gebeurt regelmatig op die kneuzen sociëteiten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef bamischijf het volgende:
[..]
stop voor de grap eens wat echte contactgestoorden in 1 kamer en kijk hoeveel vrienden ze maken
Ik heb gymnasium gedaan en heb een tijdje bij een achmea vestiging op de postkamer gewerkt. Zonder tof te willen doen, met mijn middelbareschoolopleiding had ik na 2 weken werk meer kennis van zaken en kon ik efficienter werken dan de meeste vmbo dropouts die al jaren dat werk deden. Toch had ik respect voor ze. Dit respect kan je echter op vele manieren tonen. Jouw punt was geloof ik in eerste instantie niet hoe je het toonde, maar dat je het niet zomaar hoefde te hebben. Mocht je je punt willen verdraaien alsnog dan hoor ik het graag. Onderbouwd met goede argumenten, dat dan weer welquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:05 schreef aaipod het volgende:
[..]
Omdat hij dat verdiend heeft qua kennis misschien. Maar als ik in de kantine zit en er is geen zitplek meer dan sta ik niet voor hem op omdat hij er al langer werkt. No way.
Inderdaad, grote onzin. Maar hoeveel moeite is het nou om je hier gewoon even aan te houden? 9 van de 10 keer zal ook niemand er moeilijk om doen, tenzij je de boel uit staat te lokken. Dit is de essentie van ongeschreven regels ook een beetje. In weze is het niet verplicht je er aan te houden maar als het een kleine moeite is om dat wel te doen dan moet je ook niet gaan provoceren.quote:Zo hoorde ik ook dat je hier in Groningen bij vindicat alleen met je rug naar de grote markt mag staan op het balkon. Wat een vreselijke onzin
Is toch gewoon fanatiek sporten? Luie hond.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wat ben jij een geindoctrineert strebertje zeg. Ik vind het haast zielig voor je. Ga alsjeblieft iets leuks doen met je leven voor het te laat is.
Neem jij jezelf altijd zo serieus?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wat ben jij een geindoctrineert strebertje zeg. Ik vind het haast zielig voor je. Ga alsjeblieft iets leuks doen met je leven voor het te laat is.
.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef DurumDoner het volgende:
De_Ananas zit je bij en studentenvereniging?
Nee, jij zou gewoon je team laten verliezen omdat je geen zin hebt om wat moeite te doenquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een onzin. Het leger doet het voor Nederland, voetballers doen het voor hun club, wij doen het voor onze vereniging, mensen van Philips doen het voor Philips. Het is gewoon normaal hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
DurumDoner sta jij doner te schrapen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef DurumDoner het volgende:
De_Ananas zit je bij en studentenvereniging?
iedere fatsoenlijke heeft er 1quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:57 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waar komt het fabeltje vandaan dat elke vereniging een ontgroening heeft
Daarnaast is een roeivereniging (ook al is die van oorsprong corporaal) moeilijk te vergelijken met een 'echte' studentenvereniging.quote:
wow. dus omdat stoere oudejaars al een heel jaar met zijn vereniging meespeelt vindt hij dat hij het recht heeft om eerstejaars van hun stoel af te schoppen. en dan verwacht je ook nog dat de eerstejaars de ouderejaars respecteren? ha-ha-ha. ja zo werkt het inderdaad in het echte leven..quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef Koert het volgende:
[..]
Ik heb al een heel jaar 8 keer per week getraind om mijn vereniging te verdedigen op de nationale roeiwateren, en áls ik dan wil zitten na een wederom vermoeiende training vind ik dat fijn. Over het algemeen sta ik liever bij m'n ploeg te lullen over de training ipv mensen lastig te vallen die aan mijn tafel zitten.
Vind ik niet maar hebben we het al eerder over gehad volgens mijquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:27 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Daarnaast is een roeivereniging (ook al is die van oorsprong corporaal) moeilijk te vergelijken met een 'echte' studentenvereniging.
mijn respect zal iemand moeten verdienen ja. en dat kan net zo goed wanneer je een VMBO-er bent die al jaren constructief werk doen, als wanneer je bv een WO-er bent met kennis van bepaalde zaken die mij aanspreken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:11 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Ik heb gymnasium gedaan en heb een tijdje bij een achmea vestiging op de postkamer gewerkt. Zonder tof te willen doen, met mijn middelbareschoolopleiding had ik na 2 weken werk meer kennis van zaken en kon ik efficienter werken dan de meeste vmbo dropouts die al jaren dat werk deden. Toch had ik respect voor ze. Dit respect kan je echter op vele manieren tonen. Jouw punt was geloof ik in eerste instantie niet hoe je het toonde, maar dat je het niet zomaar hoefde te hebben. Mocht je je punt willen verdraaien alsnog dan hoor ik het graag. Onderbouwd met goede argumenten, dat dan weer wel![]()
[..]
Inderdaad, grote onzin. Maar hoeveel moeite is het nou om je hier gewoon even aan te houden? 9 van de 10 keer zal ook niemand er moeilijk om doen, tenzij je de boel uit staat te lokken. Dit is de essentie van ongeschreven regels ook een beetje. In weze is het niet verplicht je er aan te houden maar als het een kleine moeite is om dat wel te doen dan moet je ook niet gaan provoceren.
Een studentenvereniging is naar mijn idee veel hechter met disputen/jaar- en huisclubs + kmtquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Vind ik niet maar hebben we het al eerder over gehad volgens mij
Nope, maar op een gegeven moment heb je het "leven en laten leven"-idee wel in de gaten me dunkt.quote:
dat is ook helemaal logisch. teamspirit enzo. maar dat je dan na een training verwacht dat iemand anders maar plaats maakt omdat jij (uit eigen motivatie en keuze) zo hard gesport hebt net... ja dan ben je imo vrij zielig. heeft helemaal niets met de sport of het sporten te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het leger doet het voor Nederland, voetballers doen het voor hun club, wij doen het voor onze vereniging, mensen van Philips doen het voor Philips. Het is gewoon normaal hoor
Fatsoenlijk = WO'er die zichzelf student noemtquote:
hadden we hier niet 80 aparte topics voor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:32 schreef zquing het volgende:
[..]
Fatsoenlijk = WO'er die zichzelf student noemt
Onfatsoenlijk = HBO'er die zichzelf student noemt
Zo kan je alles wel goed praten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het leger doet het voor Nederland, voetballers doen het voor hun club, wij doen het voor onze vereniging, mensen van Philips doen het voor Philips. Het is gewoon normaal hoor
Ik sta zelf geen döner te schrapen, dat doet mijn personeel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:23 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
DurumDoner sta jij doner te schrapen?![]()
Sinds wanneer is jouw ban opgeheven btw
HBO-WO topics zijn veel leukerquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:35 schreef bamischijf het volgende:
[..]
hadden we hier niet 80 aparte topics voor?
Ja doordat de ene groep een ontgroening en hiërarchie belangrijk vind, de ander helemaal niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:50 schreef Adelante het volgende:
Wat loopt dit nog hard voor een 2e topic
quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:59 schreef xminator het volgende:
Geen leven ofzo om in een studentenvereniging te stappen.
Zoek vrienden.
Exactly!quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:56 schreef dikkemongul het volgende:
[..]
Ja doordat de ene groep een ontgroening en hiërarchie belangrijk vind, de ander helemaal niet.
Als je nou iemand die daar graag doorheen wil en dat doet en daarna een leuke studententijd gelijk stelt aan iemand die dat niet wil en niet doet maar ook goed gaat stappen en dat ook een leuke studentijd vindt. Dan ben je in principe klaar.
Maar nee, de een vind het belangrijk de ander te overtuigen. Dat is sneu.
Ja ik ben ook lid van een studentenvereniging, heel leuk allemaal. Maar iemand dwingen dit ook leuk te moeten vinden?
gewoon de sites van de studentencorpora afgaanquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:00 schreef PabloLopez het volgende:
Graag pics van chics van vrouwenstudentenverenigingen
een pit is niet echt gebonden aan regelsquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:08 schreef Florian_ het volgende:
Heel veel mensen vinden zooien maar raar. Vergelijk het eens met in een moshpit staan bij een concert. Natuurlijk is het lomp en doelloos, maar toch is het tof en leuk om te doen.
Genoeg. Ongeschreven, dat wel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:09 schreef zquing het volgende:
[..]
een pit is niet echt gebonden aan regels
precies, volgens mij sta je daar ook niet iemand een volle mep in z'n gezicht te verkopen ... of, nouja, je weet het maar nooit met dat soort mensenquote:
tsja, blijkbaar is bij veel mensen 'langer lid zijn' geen goed argument om respect te krijgen. raar zeg.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef immortalsean het volgende:
wat me alleen wel op valt, en me eigenlijk ook wel enigszins verbaast, zijn die figuren die met het hoogste woord verkondigen dat iemand eerst maar z'n respect moet verdienen, voordat hij ook maar één poot wenst uit te steken ... wat is dat voor ontzettende kut-instelling.
je moet gewoon respect hebben voor ouderejaars iedereen (totdat je ze wat langer kent en het misschien ongelooflijke mongolen blijken), maar je mag er in ieder geval van uit gaan (tot het tegendeel bewezen is) dat een ouderejaars een stuk meer voor de vereniging heeft betekent dan een sjaars als jij, en daarom sta je voor 'm op als hij dat vraagt.
en de mores zorgen voor sociale spelregels binnen groepen mensen, net zoals je mama jou geleerd heeft niet met je handen te eten, 't is allemaal voor een hoger doel, dat je misschien niet meteen doorhebt. en de beste manier om deze ongeschreven regels te leren, is door trail and error, daarom worden sjaars altijd een beetje rond gefeut, en op die manier komen ze er langzaam aan achter hoe alles werkt.
Wat is dat voor een onzin! Omdat hij een paar jaar langer in de vereniging heeft gezeten moet je voor hem opstaan? Wat dacht je van gelijke rechten? Die sociale hiërarchie in die studentenverenigingen valt misschien te rechtvaardigen maar het is totaal niks voor mij. Ik ben het er mee eens dat je respect moet verdienen, maar door hard te werken en wat te doen voor de club, niet door je ondergeschikt op te stellen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef immortalsean het volgende:
je moet gewoon respect hebben voor ouderejaars iedereen (totdat je ze wat langer kent en het misschien ongelooflijke mongolen blijken), maar je mag er in ieder geval van uit gaan (tot het tegendeel bewezen is) dat een ouderejaars een stuk meer voor de vereniging heeft betekent dan een sjaars als jij, en daarom sta je voor 'm op als hij dat vraagt.
Taste is niet zo erg, in vergelijking met andere studentenverenigingen. Gezellige boel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het koor is nog zieliger dan al die gare altoverenigingenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:14 schreef YellowLedbetter het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor pussy's, daar kots ik op. Een echte man zit bij het corps!!
Precies!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:14 schreef YellowLedbetter het volgende:
Studentenverenigingen zijn voor pussy's, daar kots ik op. Een echte man zit bij het corps!!
van die zweverige krakersquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Batsnek het volgende:
Al die debielen moeten ze echt tegen de muur zetten
Niet praten met een meisje voor 12 uur, niet met je rug naar de barman zitten, niet 1 bier mogen bestellen, als je zelf niet door hebt hoe kankerdebiel die regels zijn, ben je echt gewoon een ontzettend simpele kampsjaak.
Dit soort mensen stonden 60 jaar geleden ook kampbewakertje te spelen.
Geef mij maar de kunstacademie; 4 jaar lang geen regels, mores, denkbeeldige maniertjes of whatever, gewoon een kleine groep mensen waarvan je het merendeel na 4 jaar kent en je daadwerkelijk met z'n allen ergens voor bezig bent. Doen wat je leuk vind, en waar je goed in bent/wordt.
Geweldig studentenleven aan over gehouden.![]()
Dit soort mensen zaten 60 jaar geleden juist diep in het verzet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenverzetquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Batsnek het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre Turken en Marokkanen nou eigenlijk vertegenwoordigd zijn in het corps. Bijna niet?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:59 schreef xminator het volgende:
Geen leven ofzo om in een studentenvereniging te stappen.
Zoek vrienden.
Ja, die hebben een een paar jaar langer bier gedronken met hun holmaatjes. Wat is je punt? Moet je voor zo iemand respect opbrengen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef immortalsean het volgende:
een turkse oom van mij heeft bij het corps gezeten, 30 jaar geledenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre Turken en Marokkanen nou eigenlijk vertegenwoordigd zijn in het corps. Bijna niet?
als je bij het corps gaat, is dat over het algemeen ook voor jezelf het plan...quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, die hebben een een paar jaar langer bier gedronken met hun holmaatjes. Wat is je punt? Moet je voor zo iemand respect opbrengen?
Mensen die 'koor' zeggen. Faal, het is corps.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef zquing het volgende:
[..]
Het koor is nog zieliger dan al die gare altoverenigingen
Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen (als in: dat is het nut van de ontgroening)quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef Batsnek het volgende:
te laf zijn voor een ontgroening!
Elk weldenkend mensen trapt zo'n flapdrol in elkaar die je loopt uit te foeteren omdat je feuuut of een schpriet bent. De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn.
falers, niets meer, niets minder. Sukkels die ontgroeningen doen, sukkels die anderen ontgroeningen, sukkels die ontgroeningen als iets 'wat er nou eenmaal bij hoort' bestempelen.
Idd, hoeveel moet je jezelf wel niet haten als je je laat vernederen door zo'n omhoog gevallen bedrijfskunde wo-ertje en hem vervolgens jaren lang adoreren. Iemand met een beetje zelfrespect leent zich hier niet voor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef Batsnek het volgende:
te laf zijn voor een ontgroening!
Elk weldenkend mensen trapt zo'n flapdrol in elkaar die je loopt uit te foeteren omdat je feuuut of een schpriet bent. De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn.
falers, niets meer, niets minder. Sukkels die ontgroeningen doen, sukkels die anderen ontgroeningen, sukkels die ontgroeningen als iets 'wat er nou eenmaal bij hoort' bestempelen.
100% eens.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef Batsnek het volgende:
Dat slaat dus helemaal nergens op. Het kan ook zijn dat hij zich niet wil laten vernederen onder het mom van groepsgevoel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen (als in: dat is het nut van de ontgroening)
Maar jij bent dus zo'n type dat te laf is om een ontgroening te doen en daarom maar gaat zeiken
De confrontatie...quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ontgroeningen creëren meer groepsgevoel dan jij je kan voorstellen.
Maar jij bent dus zo'n type dat te laf is om een ontgroening te doen en daarom maar gaat zeiken
Maar dan moet hij ook niet zeiken op mensen die wel een ontgroening doen. Ik quote: "De enige die dat niet doen zijn lafaards die bij een studentenvereniging gaan omdat ze liever vernederd worden dan zelfstandig zijn."quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:41 schreef FixYou het volgende:
[..]
Dat slaat dus helemaal nergens op. Het kan ook zijn dat hij zich niet wil laten vernederen onder het mom van groepsgevoel.
hmm even een voorstelling van jouw leventje, correct me if I am wrong.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:05 schreef Batsnek het volgende:
Al die debielen moeten ze echt tegen de muur zetten
Niet praten met een meisje voor 12 uur, niet met je rug naar de barman zitten, niet 1 bier mogen bestellen, als je zelf niet door hebt hoe kankerdebiel die regels zijn, ben je echt gewoon een ontzettend simpele kampsjaak.
Geef mij maar de kunstacademie; 4 jaar lang geen regels, mores, denkbeeldige maniertjes of whatever, gewoon een kleine groep mensen waarvan je het merendeel na 4 jaar kent en je daadwerkelijk met z'n allen ergens voor bezig bent. Doen wat je leuk vind, en waar je goed in bent/wordt.
Geweldig studentenleven aan over gehouden.![]()
Nou, wat doe jij zoal met je vrienden? Dat doen mensen in een dispuut ookquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:42 schreef Batsnek het volgende:
[..]
De confrontatie...![]()
Groepsgevoel is trouwens ook zoiets. Het 'wij'-gevoel. Wij zijn sterk, wij gaan winnen, wij redden het wel. Dat hele wij is ook gebaseerd op groepen die individuen hun wil opleggen.
Als we maar met z'n allen ons aan infantiele regeltjes en codes houden zijn we een groep en staan we sterker tegenover iemand niet gebonden is aan een clubje en regeltjes. Precies het gedrag wat je verwacht van iemand die liever naar 1 of ander flapdrol luistert die het voor me kaar krijgt om 2 jaar langer over een studie te doen, omdat hij in dispuutzit.
Leg eens uit wat doe je nou in zo'n dispuut? Pikken pijpen van studenten die in het vorige millennium zijn begonnen met studeren? Controleren of er deze maand meer bier opgezopen is dan de maand er voor? Nog meer debiele regeltjes opstellen? Serieus, ik ben echt benieuwd waarom het dat soort figuren lukt om een jaar aan hun trieste kleine praatgroepje te verkloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook niet.
Ik ga meestal bier drinken, gamen of muziek maken met m'n vrienden. Weet je wel die mensen die JIJ uitgekozen hebt op basis van wat je leuk aan ze vind, en niet een stel pikkenpijpers die toevallig in hetzelfde trieste club als jezelf zitten. Sowieso ben je wel echt een ontzettende debiel als je vrienden ( dispuutsletjes ) niet met je studie kan combineren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nou, wat doe jij zoal met je vrienden? Dat doen mensen in een dispuut ookAlleen disputen gaan bijvoorbeeld ook nog bij andere verenigingen bier drinken bijvoorbeeld. Je ontmoet zo veel meer mensen. Dat kan jij waarschijnlijk niet zeggen.
Vast allemaal `vrienden.`quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je ontmoet zo veel meer mensen. Dat kan jij waarschijnlijk niet zeggen.
je dispuut kies je ook zelf, en je hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen op je vereniging. Kortom, bij je vereniging kies je ook je eigen vrienden. Nu jij weer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik ga meestal bier drinken, gamen of muziek maken met m'n vrienden. Weet je wel die mensen die JIJ uitgekozen hebt op basis van wat je leuk aan ze vind, en niet een stel pikkenpijpers die toevallig in hetzelfde trieste club als jezelf zitten. Sowieso ben je wel echt een ontzettende debiel als je vrienden ( dispuutsletjes ) niet met je studie kan combineren.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen, ja ik doe wat langer over m'n studie want ik moet dit jaar veel tijd aan mn vrienden besteden.
Een dispuut kies je ook omdat je die leuk vind. Je hoeft niet bij een dispuut. Je kan ook een jaarclub vormen (dat die je na een paar maanden ofzo) met mensen die je zelf leuk vind.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik ga meestal bier drinken, gamen of muziek maken met m'n vrienden. Weet je wel die mensen die JIJ uitgekozen hebt op basis van wat je leuk aan ze vind, en niet een stel pikkenpijpers die toevallig in hetzelfde trieste club als jezelf zitten. Sowieso ben je wel echt een ontzettende debiel als je vrienden ( dispuutsletjes ) niet met je studie kan combineren.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen, ja ik doe wat langer over m'n studie want ik moet dit jaar veel tijd aan mn vrienden besteden.
Waarom zouden per se dat vrienden moeten zijn? Bij jou moet iedereen met wie je een biertje drinkt per se een vriend zijn?quote:
Jammer dat het op de persoonlijke toer moet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:52 schreef bamischijf het volgende:
[..]
je dispuut kies je ook zelf, en je hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen op je vereniging. Kortom, bij je vereniging kies je ook je eigen vrienden. Nu jij weer.
ohja.. gamenZit je dan ook met zo'n headset op en spreek je via ventrillo met je 'vrienden' uit je clan?
Kan ik mee leven. Slotje.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Jammer dat het op de persoonlijke toer moet.
Waarom kunnen we gewoon niet concluderen dat het verenigingsleven voor sommige mensen niet is weggelegd en andere het weer prachtig vinden.
Slotje?
Omdat je dan nooit meer een KLB topic kan openenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom kunnen we gewoon niet concluderen dat het verenigingsleven voor sommige mensen niet is weggelegd en andere het weer prachtig vinden.
Wat is er mis met gamen? Heerlijk doelloos tijdverdrijf. Ideaal zondagmiddagvermaak. Overigens moet je beter lezen; als je vraagt wat ik met vrienden ga doen is met elkaar babbelen over een ventrillo ( ik weet niet eens wat dat is, 1 of ander duur woord voor een headset ofzo...? ) niet iets met vrienden doen. Gamen doe je meestal met een controller, en als je het met vrienden doet, doe je het meestal met meerdere controllers.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:52 schreef bamischijf het volgende:
[..]
je dispuut kies je ook zelf, en je hoeft ook geen vrienden te zijn met iedereen op je vereniging. Kortom, bij je vereniging kies je ook je eigen vrienden. Nu jij weer.
ohja.. gamenZit je dan ook met zo'n headset op en spreek je via ventrillo met je 'vrienden' uit je clan?
In ieder geval geen topic meer over studentenverenigingen. Want daar vált gewoon niet over te discussiëren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat je dan nooit meer een KLB topic kan openen
Geen enkel KLB topic meer want in elk topic zijn mensen het nooit met elkaar eensquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:02 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
In ieder geval geen topic meer over studentenverenigingen. Want daar vált gewoon niet over te discussiëren.
klopt, ik liet me even gaanquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Jammer dat het op de persoonlijke toer moet.
Slotje?
Uh ja, ik ga geen bier drinken met mensen die toevallig ook allemaal een plastic bierpulletje om hun nek hebben hangen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waarom zouden per se dat vrienden moeten zijn? Bij jou moet iedereen met wie je een biertje drinkt per se een vriend zijn?
komt misschien omdat je een cursus deed, waar iedereen die een drol op doek tekent en dan de titel "de aardbeiconsulent" erbij zet, hun papiertje krijgt aangereikt...quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:51 schreef Batsnek het volgende:
...
Daar ga je weer. Jammer man.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:03 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Uh ja, ik ga geen bier drinken met mensen die toevallig ook allemaal een plastic bierpulletje om hun nek hebben hangen.
Dat zijn geen vrienden, dat zijn sukkels.
Kijk maar wat ik maak, en zeg dat dan nog eens.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:03 schreef immortalsean het volgende:
[..]
komt misschien omdat je een cursus deed, waar iedereen die een drol op doek tekent en dan de titel "de aardbeiconsulent" erbij zet, hun papiertje krijgt aangereikt...
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:05 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Kijk maar wat ik maak, en zeg dat dan nog eens.
Nee dat hoeft zeer zeker niet. Maar wat is dan de functie van zo`n kneuzenclub? Ik ontmoet ook genoeg mensen met wie ik een biertje kan drinken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waarom zouden per se dat vrienden moeten zijn? Bij jou moet iedereen met wie je een biertje drinkt per se een vriend zijn?
Goed verhaal hierbovenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:14 schreef elfzesendertig het volgende:
Heb zelf de "ontgroening" (want zo kan je het eigenlijk niet noemen) van A.S.V. Taste gedaan. Daarna realiseerde ik me dat het toch niks voor mij was zo'n studentenvereniging en ben ik geen lid geworden. Taste is opzich een wat vrijere vereniging. Er is geen heel strenge ontgroening, er zijn geen mores die eerstejaars vernederen, etc. Ze hebben wel regels zoals niet met je rug naar de bar en niet een biertje bestellen en absoluut geen witte sokken of sportschoenen dragen. En terecht als je het mij vraagt: witte sokken enzoDe regels moet je niet te serieus nemen, maar dat was volgens mij al gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een studentenvereniging en met name disputen is meer groepscultuur dan in je gewone vriendengroep. Er zijn dan uiteraard wat regels en tradities en unieke dingen voor elk dispuut. Mensen gaan bij zo'n dispuut omdat ze vinden dat ze zich daar zullen vermaken en dat het hun studentenleven zal verrijken, niet om bij een 'kneuzenclub' te horen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:10 schreef solyaris het volgende:
[..]
Nee dat hoeft zeer zeker niet. Maar wat is dan de functie van zo`n kneuzenclub? Ik ontmoet ook genoeg mensen met wie ik een biertje kan drinken.
een functie van zon kneuzenclub is óók om mensen te ontmoeten en samen dingen te doen. Mij hoor je overigens niet zeggen dat het de énige mogelijkheid is, net zoals dat de vereniging niet de enige plek is waar ik mijn vrienden vandaan haal. Een vereniging is niet nódig, maar voor sommige mensen wel leuk en voegt het wat toe.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:10 schreef solyaris het volgende:
[..]
Nee dat hoeft zeer zeker niet. Maar wat is dan de functie van zo`n kneuzenclub? Ik ontmoet ook genoeg mensen met wie ik een biertje kan drinken.
Exact mijn ervaring. Het verbaasde me ook hoeveel ik eigenlijk onthouden hadquote:De introductietijd/ontgroening vond ik verre van leuk. Achteraf gezien viel het allemaal wel mee maar op het moment dat je erin zit wordt je er toch niet blij van. Maar, ik heb gemerkt dat je écht een hechte band krijgt met je lichtingsgenoten. Ook weet je na de introductietijd echt veel van de vereniging. Of je dat wilt kun je je afvragen, maar ik vond het leuk en je hoort ook de mooiste verhalen.
Corps is mooier.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:15 schreef Batsnek het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen het corps en een studentenvereniging. Het is beide toch een zuipclubje?
Corps is de oudste studentenvereniging van een stad.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:15 schreef Batsnek het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen het corps en een studentenvereniging. Het is beide toch een zuipclubje?
als ik een knor ben dan is 't koor gewoon 't koorquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:14 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Mensen die 'koor' zeggen. Faal, het is corps.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:14 schreef bamischijf het volgende:
[..]
verder ook eventjes wat statistieken:
mensen die lid zijn (geweest) studeren gemiddeld éérder af en hebben meestal ook voordeel in het zoeken van een latere baan.
En nee, ik heb geen bron, ik heb dit van meerdere mensen met enige autoriteit (rector Erasmus universiteit bijvoorbeeld) gehoord. Als je het niet geloofd moet je maar even googelen
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:13 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Goed verhaal hierbovenIk ben eerstejaars lid bij Taste en het bevalt me heel erg goed. Ik vind het wel ongelooflijk hoe weinig begrip en respect (die term is al vaak gevallen hier
) er voor elkaar is hier. Iedereen is verschillend, de een vindt een studentenvereniging leuk, de ander het corps, en de ander geen van beiden. Wat maakt dat nou uit, zolang iedereen maar lekker doet waar hij zin in heeft.
Ik heb 2 jaar in Groningen gestudeerd en ik zat daar niet bij een vereniging. Gewoon bewuste keus, had ook een heel gezellige tijd daar. Veel met andere dingen bezig ook. Toen verhuisde ik naar Enschede en besloot ik om 'het toch maar eens te proberen'. Ik had veel enthousiaste verhalen van vrienden over verenigingen gehoord, had een paar geweldige feesten bij Taste gehad tijdens de introweek van Enschede (en leerde daar ook veel leuke mensen kennen, ook ouderejaars) en ik wou het ook gewoon wel eens meemaken.
De introductietijd/ontgroening vond ik verre van leuk. Achteraf gezien viel het allemaal wel mee maar op het moment dat je erin zit wordt je er toch niet blij van. Maar, ik heb gemerkt dat je écht een hechte band krijgt met je lichtingsgenoten. Ook weet je na de introductietijd echt veel van de vereniging. Of je dat wilt kun je je afvragen, maar ik vond het leuk en je hoort ook de mooiste verhalen.
Vervolgens ga je je jaarclub vormen. Dit is een traject en gebeurt niet op 1 avondje ofzo. Inmiddels zijn mijn jaarclubgenoten mijn beste vrienden in Enschede. Soms gaat het mis en blijk je niet goed met elkaar op te kunnen schieten, maar bij ons gaat het gewoon top en is het altijd gezellig. Deze vrienden had ik zonder lid te worden niet leren kennen.
Tsja, wat is er verder leuk aan lid zijn: geweldige feesten en kroegavonden, je doet veel sociale contacten en vrienden op, mooie uitstapjes die je anders niet kunt maken zoals gala's en zeilwedstrijden en je maakt een bijzondere studententijd mee. Ik vind het allemaal wel wat hebben, die mores en een beetje uitstraling in de vorm van een dispuutsdas oid.
Dit is dus mijn kant van het verhaal, ik heb besloten lid te worden en het bevalt me heel erg goed. Ik weet ook hoe het is om te studeren zonder vereniging en dat is ook absoluut niet verkeerd. En als je geen zin hebt in een ontgroening kan ik dat best begrijpen. Voor mijzelf echter kan ik achteraf zeggen: het was het 200% waard.
Tot slot erg matig dat sommige mensen het zo moeilijk vinden om een beetje begrip voor elkaar op te brengen, dat hele HBO/WO - Student of niet verhaal dat dan ook weer op komt zetten...doe lekker waar je zin in hebt en leden weten toch wel dat ze het beter voor elkaar hebben!Ik denk trouwens dat wij in dezelfde lichting zatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed dat je zomaar zonder enige kennis een conclusie trektquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:26 schreef Batsnek het volgende:
Oke het is dus gewoon hetzelfde, maar het ene clubje vind zichzelf beter dan het andere clubje.
Ik had nog nooit gehoord van het corps, behalve van het marinecorps. Een tijd terug zei iemand dat ie bij het corps zat en een introductie had gehad. Ik dacht dus het marinierscorps. Ik zei zo van, cool, dat zal wel zwaar geweest zijn of niet? Ja, heel zwaar, maar heb ook heel veel geleerd!
Daar is maar 1 reactie op mogelijk:
Het feit dat je nog nooit van het corps gehoord hebt geeft maar weer aan dat alles wat jij zegt m.b.t. studentenverenigingen gebaseerd is op vooroordelen. Hoe lang kan je dat nog volhouden?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:26 schreef Batsnek het volgende:
Oke het is dus gewoon hetzelfde, maar het ene clubje vind zichzelf beter dan het andere clubje.
Ik had nog nooit gehoord van het corps, behalve van het marinecorps. Een tijd terug zei iemand dat ie bij het corps zat en een introductie had gehad. Ik dacht dus het marinierscorps. Ik zei zo van, cool, dat zal wel zwaar geweest zijn of niet? Ja, heel zwaar, maar heb ook heel veel geleerd!
Daar is maar 1 reactie op mogelijk:
oke voedertijd is over voor deze trollquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:33 schreef Batsnek het volgende:
Corps is voor homo's
Corps is mooier
Corps is voor knorren
Mijn conclusie heeft meer inhoud dan de gemiddelde studenten club reply.
Ja, er gaat echt een wereld voor me open in dit topic. Als ik niet afgestudeerd was zou ik zo weer gaan studeren om pikken te pijpen bij de eerste de beste corpsknor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:31 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het feit dat je nog nooit van het corps gehoord hebt geeft maar weer aan dat alles wat jij zegt m.b.t. studentenverenigingen gebaseerd is op vooroordelen. Hoe lang kan je dat nog volhouden?
het gaat om hoe die keuze gevormd wordt en hoe hij beargumenteerd wordtquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:35 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik weet een leuke topicdoder:
Ga niet zeiken over dingen waarbij je mening toch bestaat uit het feit of je het bent of niet wil zijn.
Roker - Niet-roker
Vegetariër - Vleeseter
Lid - geen lid
Religieus - niet-religieus
Het is iedereen zijn eigen KEUZE
Je gaat toch ook niet zeiken over mensen die wel bloemkool lusten omdat jij dat niet lust.
Dit is geen discussie, dit is gewoon zeggen over elkaar hoe kut ze het wel niet voor elkaar hebben
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:14 schreef bamischijf het volgende:
[..]
mensen die lid zijn (geweest) studeren gemiddeld éérder af en hebben meestal ook voordeel in het zoeken van een latere baan.
En nee, ik heb geen bron, ik heb dit van meerdere mensen met enige autoriteit (rector Erasmus universiteit bijvoorbeeld) gehoord. Als je het niet geloofd moet je maar even googelen
Waarom val je toch steeds terug op dat pijpen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ja, er gaat echt een wereld voor me open in dit topic. Als ik niet afgestudeerd was zou ik zo weer gaan studeren om pikken te pijpen bij de eerste de beste corpsknor.
beetje schilderen en kleien kan je toch geen studeren noemen manquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ja, er gaat echt een wereld voor me open in dit topic. Als ik niet afgestudeerd was zou ik zo weer gaan studeren om pikken te pijpen bij de eerste de beste corpsknor.
Omdat je vrijwillig laten vernederen door een ander, hetzelfde is als de baas pijpen om een baan te krijgen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waarom val je toch steeds terug op dat pijpen?
Wil ik toch ook wel even corrigeren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:14 schreef bamischijf het volgende:
[..]
een functie van zon kneuzenclub is óók om mensen te ontmoeten en samen dingen te doen. Mij hoor je overigens niet zeggen dat het de énige mogelijkheid is, net zoals dat de vereniging niet de enige plek is waar ik mijn vrienden vandaan haal. Een vereniging is niet nódig, maar voor sommige mensen wel leuk en voegt het wat toe.
ipv 'meestal' had ik natuurlijk net zo goed 'gemiddeld' kunnen zeggen, zelfde strekking.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:18 schreef Batsnek het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geweldige afsluiting! Vernederd worden en je omhoogzuigen bij een 4ejaars, maar wel trots zijn dat leden "meestal" eerder afstuderen en "meestal" sneller een baan hebben.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:37 schreef solyaris het volgende:
[..]
![]()
Statistieken, waar dan? Overigens, in de sector waar ik straks terecht hoop te komen is het niet lid zijn geweest van een kneuzenclub helemaal geen nadeel.
zie mijn post hierboven, mensen die ergens actief zijn geweest hebben meer gedaan en ervaring op gedaan (denk aan bestuur studenten/studie vereniging bijvoorbeeld) dan alleen maar theorie leren. Dit soort mensen zijn meer gewild bij bedrijven.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:46 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Wil ik toch ook wel even corrigeren.
Die statistiek van dat afstuderen is anders; het gaat erom dat mensen die ergens lid zijn vaker hun studie afmaken dan mensen die dat niet zijn. De studietijd t.o.v. mensen die nergens lid zijn is over het algemeen wel langer.
En wat betreft dat banen zoeken; daar heb je bij een sollicitatie niet echt veel aan lijkt me. Ik denk dat het meer is dat je een baan vindt via via, omdat iemand z'n vader daar de baas speelt. Als jij als afgestudeerd broekie gaat solliciteren bij, laat ik eens wat noemen, Ernst & Young dan zullen zij er niet wakker van liggen als je nergens lid bent geweest, dan gaat het gewoon over je cijfers/kwaliteiten
zal je uiteindelijk wel gaan tegenvallen, lid word je omdat je een goede tijd wil hebben tijdens je studiequote:Op woensdag 4 februari 2009 23:57 schreef bamischijf het volgende:
[..]
zie mijn post hierboven, mensen die ergens actief zijn geweest hebben meer gedaan en ervaring op gedaan (denk aan bestuur studenten/studie vereniging bijvoorbeeld) dan alleen maar theorie leren. Dit soort mensen zijn meer gewild bij bedrijven.
ik wéét dat ik nu heel lelijk ga klinken maar:quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:59 schreef zquing het volgende:
[..]
zal je uiteindelijk wel gaan tegenvallen, lid word je omdat je een goede tijd wil hebben tijdens je studie
Klopt ook, dingen naast je studie doen is ook prima.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef bamischijf het volgende:
[..]
ik wéét dat ik nu heel lelijk ga klinken maar:
"een studentenvereniging staat niet voor niets goed op je CV"
En já, dit is voor veel mensen ook een beweegreden om lid te worden, naast de leuke tijd.
Het klopt wel dat het alleen lid worden om die reden wel kut is.
Zal er behoorlijk vanaf hangen wat je hebt gedaan en of de persoon die je aaneemt ook lid geweest is. Maar als bestuurservaring zo belangerijk is kan je dat ook gaan doen voor je studieverenigingquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef bamischijf het volgende:
[..]
En já, dit is voor veel mensen ook een beweegreden om lid te worden, naast de leuke tijd.
Ik schop niemand van zijn stoel af. Wat verdraai je de boel elke keer toch weer zeer creatief.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:28 schreef probeer het volgende:
wow. dus omdat stoere oudejaars al een heel jaar met zijn vereniging meespeelt vindt hij dat hij het recht heeft om eerstejaars van hun stoel af te schoppen. en dan verwacht je ook nog dat de eerstejaars de ouderejaars respecteren? ha-ha-ha. ja zo werkt het inderdaad in het echte leven..
Mee eens.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
Slotje?
Ik vind dat echt grote onzin. Een commissie bij een studievereniging staat ook goed op je CV, een tweede studie staat ook goed op je CV, diverse bijbanen staan ook goed op je CV, uiting geven aan maatschappelijke betrokkenheid door lidmaatschap van een politieke partij staat ook goed op je CV, een eigen internetbedrijfje staat ook goed op je CV. Kortom wat goed op je CV staat is dat je activiteiten onderneemt naast je studie, maar daar hebben studentenverenigingen dus zeker niet het alleenrecht op. Het argument dat het goed staan op je CV een reden is om lid te worden van een studentenvereniging is dus onzin, dat is gelegenheidsargumentatie.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef bamischijf het volgende:
Dat mag bij ons (in Wageningen) volgens mij niet hoor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Waarom staat dat nou in godsnaam goed op je cvquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef bamischijf het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:50 schreef bamischijf het volgende:
ik vraag me trouwens serieus af hoeveel van de mensen die hier zonder enige vorm van een goed verhaal(!) een studentenvereniging afkraken VMBO'ers zijn die niet eens kunnen studeren uberhauptEerst je huiswerk doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens van Dale:
RESULTAAT
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Bovendien ligt het niveau van een technische HBO studies (TN, WB, CT, etc) redelijk hoog. Hoger dan van een aantal studies aan de universiteit is mijn inschatting.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eerst je huiswerk doen:
Volgens van Dale:
RESULTAAT
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
als je 't vorig jaar had opgezocht had er gestaan mensen die een tertiare opleiding volgen. Van dale bepaald de definities nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eerst je huiswerk doen:
Volgens van Dale:
RESULTAAT
zelfde als wanneer ik een sport intensief beoefen naast mijn studie. of lid ben van 1 van de vele clubjes vanuit diezelfde studie. hell, als je naast je studie ook maar íets actiefs doet, weet en kan je meer dan alleen maar theorie uit je kop dreunen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:55 schreef bamischijf het volgende:
[..]
vuilnissector?
Het gaat erom dat als je een vereniging (studie/studenten) náást je studie hebt gedaan je gemiddeld meer kan en weet dan alleen maar theorie uit je kop dreunen.
Het staat hier ook in mijn papieren Van Dale uit 2002...quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:42 schreef zquing het volgende:
als je 't vorig jaar had opgezocht had er gestaan mensen die een tertiare opleiding volgen. Van dale bepaald de definities niet
Wie dan wel? Jij?quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:42 schreef zquing het volgende:
[..]
als je 't vorig jaar had opgezocht had er gestaan mensen die een tertiare opleiding volgen. Van dale bepaald de definities niet
+1quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom staat dat nou in godsnaam goed op je cvAls of je toekomstig werkgever niet weet dat je daar niks anders hebt gedaan dan brallen, populair doen, bier zuipen en wijven naaien (waar al je 'vrienden' ook al overheen zijn geweest). En dat allemaal omdat je sociaal incompetent bent. Nee, dat lijkt me niet zo'n succes.
Word dan lid van de studievereniging, ga in een bepaalde organisatie op de Uni, organiseer conferenties etc. Dát zijn dingen die het goed doen.
3delige vertelt ons dat iedereen die een dagopleiding doet een student is, ook MBO'ersquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het staat hier ook in mijn papieren Van Dale uit 2002...
Oke, nu gaan ze te ver.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:47 schreef zquing het volgende:
3delige vertelt ons dat iedereen die een dagopleiding doet een student is, ook MBO'ers
Mensen die zich thuis voelen bij een studentenvereniging moeten er ook zeker bijgaan - hebben ze een mooie studententijd. Studenten die zich er niet thuis voelen, moeten er niet lid worden - hebben ze een mooie studententijd. edit: Kwestie van smaak. En die verschillen nou eenmaal. (Mja, ben deze 'discussie' zat)quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:45 schreef probeer het volgende:
[..]
zelfde als wanneer ik een sport intensief beoefen naast mijn studie. of lid ben van 1 van de vele clubjes vanuit diezelfde studie. hell, als je naast je studie ook maar íets actiefs doet, weet en kan je meer dan alleen maar theorie uit je kop dreunen.
weer zon non-argument. alsof mensen die geen lid zijn van een vereniging geen andere hobby's/verplichtingen/clubjes hebben.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:50 schreef zquing het volgende:
Maar je begrijpt mn punt?
Zelf ben ik niet in 't bezit van een 3 delige vandale, maar ik heb 't mn vriendin laten opzoeken en die heeft 't mij verteld, haar vader heeft 't bevestigd. Dus als 't goed is staat het er echt inquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]Eerder ook al hoor. Maar staat het er echt in?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:50 schreef bamischijf het volgende:
ik vraag me trouwens serieus af hoeveel van de mensen die hier zonder enige vorm van een goed verhaal(!) een studentenvereniging afkraken VMBO'ers zijn die niet eens kunnen studeren uberhauptlaat ik eens een poging wagen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- omdat het gros zich beter voelt, en zich als zodanig gedraagt, dan andere mensen.
- omdat je eerst vernederd moet worden voordat je geaccepteerd wordt. (heel normaal inderdaad bij het maken van nieuwe vrienden. die pest ik meestal ook n weekje, en dan mogen ze pas meedoen (lees: mn bier halen en stoel warmhouden)
- omdat je geacht wordt respect te hebben voor mensen met als enige reden dat ze al langer lid zijn. al is het de grootste vadzige dronken mongool, neej jij moet hem respecteren en dus doen wat hij vraagt.
- die kutregels die eigenlijk geen regels zijn omdat anderen het dan nog triester vinden.
- bier in je nek (lees: verplichte gezelligheid opgedrongen door trieste regeltjes)
- geen witte sokken aanmogen (lees: beoordeeld worden op je kleding)
(ja ik verveel me en vind het best grappig dit topic een beetje levend te houden)"Pools are perfect for holding water"
wat zijn jouw ervaringen met vernenigingen? Ooit meegeweest als introducee? Vrienden die lid zijn, ooit zelf lid geweest? Of is 't alleen maar beeldvorming door wat anderen zeggen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:58 schreef probeer het volgende:
[..]
laat ik eens een poging wagen:
- omdat het gros zich beter voelt, en zich als zodanig gedraagt, dan andere mensen.
- omdat je eerst vernederd moet worden voordat je geaccepteerd wordt. (heel normaal inderdaad bij het maken van nieuwe vrienden. die pest ik meestal ook n weekje, en dan mogen ze pas meedoen (lees: mn bier halen en stoel warmhouden)
- omdat je geacht wordt respect te hebben voor mensen met als enige reden dat ze al langer lid zijn. al is het de grootste vadzige dronken mongool, neej jij moet hem respecteren en dus doen wat hij vraagt.
- die kutregels die eigenlijk geen regels zijn omdat anderen het dan nog triester vinden.
- bier in je nek (lees: verplichte gezelligheid opgedrongen door trieste regeltjes)
- geen witte sokken aanmogen (lees: beoordeeld worden op je kleding)
een functie met enige verantwoordelijkheid staat goed op je cv. niet alleen het lid zijn van een zuipclubje.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:02 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Hangt af van de persoon die je aanneemtquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:01 schreef probeer het volgende:
[..]
een functie met enige verantwoordelijkheid staat goed op je cv. niet alleen het lid zijn van een zuipclubje.
vrienden van me zijn ooit op een blauwe maandag aan de ontgroening van carolus magnus begonnen. snel mee gestopt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:00 schreef zquing het volgende:
[..]
wat zijn jouw ervaringen met vernenigingen? Ooit meegeweest als introducee? Vrienden die lid zijn, ooit zelf lid geweest? Of is 't alleen maar beeldvorming door wat anderen zeggen?
quote:- omdat het gros zich beter voelt, en zich als zodanig gedraagt, dan andere mensen. daarom ook het woord, corpsballen. elke student heeft ervaring met dit soort mensen. en ja die vind je meer binnen een vereniging dan erbuiten.
- omdat je eerst vernederd moet worden voordat je geaccepteerd wordt. (heel normaal inderdaad bij het maken van nieuwe vrienden. die pest ik meestal ook n weekje, en dan mogen ze pas meedoen (lees: mn bier halen en stoel warmhouden)vernederd worden tijdens je ontgroening, waar of niet waar? bijzettafeltje spelen is tof!
- omdat je geacht wordt respect te hebben voor mensen met als enige reden dat ze al langer lid zijn. al is het de grootste vadzige dronken mongool, neej jij moet hem respecteren en dus doen wat hij vraagt.als de grootste mongool, de domste kerel die al 7 jaar over zn studie van 4 jaar doet, jou als 1e jaars zegt op te zouten, moet je dit dan doen? jadus
- die kutregels die eigenlijk geen regels zijn omdat anderen het dan nog triester vinden. waarom heet het ongeschreven regels? wss staan ze vast ergens opgeschreven zelfs. het zijn dus gewoon regels, maar heten niet zo omdat dat te streng overkomt.
- bier in je nek (lees: verplichte gezelligheid opgedrongen door trieste regeltjes) geen horloge? niet met jezelf een biertje mogen drinken? dat hele gezeik van verplicht gezellig moeten doen
- geen witte sokken aanmogen (lees: beoordeeld worden op je kleding) waar of niet?
verbetering:quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:01 schreef zquing het volgende:
[..]
Hangt af van de persoon die je aanneemt
Kan ik mee leven. Maar toch vreemd, vrijwel iedereen waarvan ik weet dat ze lid zijn zijn tofquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:03 schreef probeer het volgende:
[..]
vrienden van me zijn ooit op een blauwe maandag aan de ontgroening van carolus magnus begonnen. snel mee gestopt.
ik studeer gnk, genoeg contact daar met mensen van verenigingen. en ja, een groot deel daarvan denkt beter te zijn dan de rest.
en de rest wordt toch echt bevestigd door de verenigingsleden in dit topic.
ligt ook erg sterk aan welke vereniging.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:06 schreef zquing het volgende:
[..]
Kan ik mee leven. Maar toch vreemd, vrijwel iedereen waarvan ik weet dat ze lid zijn zijn tof
eensch, maar omdat dit topic geheel toevallig over studentenverenigingen gaat plaatste ik het in deze context. Het grote geheel is natuurlijk inderdaad dat 'iets naast je studie doen' goed staat op je cvquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt grote onzin. Een commissie bij een studievereniging staat ook goed op je CV, een tweede studie staat ook goed op je CV, diverse bijbanen staan ook goed op je CV, uiting geven aan maatschappelijke betrokkenheid door lidmaatschap van een politieke partij staat ook goed op je CV, een eigen internetbedrijfje staat ook goed op je CV. Kortom wat goed op je CV staat is dat je activiteiten onderneemt naast je studie, maar daar hebben studentenverenigingen dus zeker niet het alleenrecht op. Het argument dat het goed staan op je CV een reden is om lid te worden van een studentenvereniging is dus onzin, dat is gelegenheidsargumentatie.
Verder heb ik altijd grote twijfels bij toevoegingen als '2007-2009, Algemeen lid biercommissie'.
VMBO Sjonniesquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:38 schreef probeer het volgende:
ok. met die kledingvoorschriften scoor je wel een punt als vereniging.
[ afbeelding ]
![]()
ow neej hoor. misschien als ik na een maandje of wat zie dat bepaalde mensen me bevallen/aanspreken. of mensen die echt hard werken. mijn respect krijg je echt niet door ergens al langer te zijn/werken/aan mee te doen dan ik.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef bamischijf het volgende:
[..]
precies om dezelfde reden waarom je je collega's die er al veel langer werken respecteerd als je er zelf net komt werken
In alle versies die ik heb gelezen (Boekvorm en online) is het tot nu toe altijd nog Universiteit of Hogeschool geweest.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:47 schreef zquing het volgende:
[..]
3delige vertelt ons dat iedereen die een dagopleiding doet een student is, ook MBO'ers
Dikke kans dat 2e jaar jonger zijn dan 21 ja.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:14 schreef Florian_ het volgende:
Hoe oud zijn de gemiddelde 1e jaars? Ik ben 21 als ik bij een verneniging ga, wat zou betekenen dat een snotneus van een paar jaar jonger mij gaat ontgroenen ofzo
Nouja ik ga naar Leiden, dus in de EL CID week kan ik kijken wat leuk is neem ik aanquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dikke kans dat 2e jaar jonger zijn dan 21 ja.
Anders ga je toch bij een vereniging zonder ontgroening? Heb ik ook gedaan. Want ontgroening is echt![]()
Maar, maar, maar... het creëert een ba-handquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:01 schreef LasTeR het volgende:
Een kennis die ik een lange tijd terug tegen kwam in de trein vertelde mij over zijn sprankelende ontgroening. Ik heb verder geen enkel idee meer bij welke studentenvereniging hij zat, of in welke stad, omdat het mij vrij weinig kon boeien.
Het kwam er op neer dat hij 5 dagen lang geen horloge mocht dragen, geen mobiel mocht gebruiken, 's nachts vaak wakker werden gehouden, en algemene vernedering door dingen te doen puur voor het leedvermaak van anderen.
Hoe kan in je in hemelsnaam iemand respecteren die geen respect voor jou heeft? Het zal wel te maken hebben met bepaalde opvattingen en hoe je er tegenaan kijkt, maar ik houd teveel van mezelf om me te laten vernederen door een paar mensen die in een groepje veel waard zijn, maar die in hun uppie ineens wel normaal kunnen doen en geen machtsspelletjes spelen.
Oh ja, want daar zou ik dan ook keihard om lachen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... het creëert een ba-handLater mag jij dan ook lekker anderen vernederen
Daar hoef je geen lid van een vereniging voor te zijn hoor. Misschien als Christen, maar normale mensen mogen dat ook zonder lidmaatschap.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:43 schreef DurumDoner het volgende:
Maar hey! Peppijn-Jan heeft hem wel even in Willemijn van de hockey mogen hangen!
Jij snapt er duidelijk niks van.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind dat echt grote onzin. Een commissie bij een studievereniging staat ook goed op je CV, een tweede studie staat ook goed op je CV, diverse bijbanen staan ook goed op je CV, uiting geven aan maatschappelijke betrokkenheid door lidmaatschap van een politieke partij staat ook goed op je CV, een eigen internetbedrijfje staat ook goed op je CV. Kortom wat goed op je CV staat is dat je activiteiten onderneemt naast je studie, maar daar hebben studentenverenigingen dus zeker niet het alleenrecht op. Het argument dat het goed staan op je CV een reden is om lid te worden van een studentenvereniging is dus onzin, dat is gelegenheidsargumentatie.
Verder heb ik altijd grote twijfels bij toevoegingen als '2007-2009, Algemeen lid biercommissie'.
*schrijft meteen in*quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... het creëert een ba-handLater mag jij dan ook lekker anderen vernederen
En 80% van de beroepsbevolking die dit land en de economie draaiende houdt, is géén lid van het corps geweest.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:50 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Jij snapt er duidelijk niks van.
Oh een voor de mensen die geilen op statistieken: 80% van de top 100 machtigste commissarissen in Nederland is lid van het corps geweest.
Dit is overigens mijn laatste serieuze bijdrage aan dit topic
Ja, zo kun je elke discussie wel doodmaken!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef PAA-053 het volgende:
Als je geen lid bent (geweest) dan kun je simpelweg ook niet weten hoe het écht is om lid te zijn. Als je dat niet wilt, prima, maar doe dan ook niet alsof je perfect in kunt schatten dat je het niet leuk vindt. Dat je nooit vrienden zult worden met mensen die je hebben ontgroend, enz. Dat dénk je, maar weten kun je het niet omdat je het nooit zelf hebt ervaren.
Mogelijke en verwachte reactie hierop: "Ja, zo kun je elke discussie wel doodmaken!" Ja, klopt, maar zo is het wel.
Al die mensen met uitgebreide meningen over gebruiken en tradities enzo, zonder te weten hoe het echt zit of er zelf ervaring mee te hebben gehad
Oh ja....bovenstaande is slechts mijn mening
Ik zie nog steeds geen enkele reden om dat dan te doen......... Moet je je hele leven met dat soort volk aanpappen om aan de top te komen? Wat is er gebeurd met gelukkig zijn met je baan en een gezond gevoel voor eigenwaarde hebben?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:50 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Jij snapt er duidelijk niks van.
Oh een voor de mensen die geilen op statistieken: 80% van de top 100 machtigste commissarissen in Nederland is lid van het corps geweest.
Dit is overigens mijn laatste serieuze bijdrage aan dit topic
Ja dus? Ik denk dat geen enkele serieuze student de ambitie heeft tot het klootjesvolk te behoren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En 80% van de beroepsbevolking die dit land en de economie draaiende houdt, is géén lid van het corps geweest.
En dan komen we terug bij de misplaatste arrogantie van de gemiddelde student. Dankjewel voor de onderstreping.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:00 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ja dus? Ik denk dat geen enkele serieuze student de ambitie heeft tot het klootjesvolk te behoren.
Er zijn andere manieren dan een week lang je eigen kots opslobberen om dat te bereiken hoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:00 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ja dus? Ik denk dat geen enkele serieuze student de ambitie heeft tot het klootjesvolk te behoren.
Hij blijft leukquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:59 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ja, zo kun je elke discussie wel doodmaken!
Misplaatste arrogantie? Volgens mij kan jij het gewoon niet hebben dat jouw toekomst al tot je dood voorspeld kan worden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:02 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En dan komen we terug bij de misplaatste arrogantie van de gemiddelde student. Dankjewel voor de onderstreping.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:02 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En dan komen we terug bij de misplaatste arrogantie van de gemiddelde student. Dankjewel voor de onderstreping.
Maar al die verhalen die ik heb gehoord !!@!@$!!!!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:58 schreef PAA-053 het volgende:
Als je geen lid bent (geweest) dan kun je simpelweg ook niet weten hoe het écht is om lid te zijn. Als je dat niet wilt, prima, maar doe dan ook niet alsof je perfect in kunt schatten dat je het niet leuk vindt. Dat je nooit vrienden zult worden met mensen die je hebben ontgroend, enz. Dat dénk je, maar weten kun je het niet omdat je het nooit zelf hebt ervaren.
Mogelijke en verwachte reactie hierop: "Ja, zo kun je elke discussie wel doodmaken!" Ja, klopt, maar zo is het wel.
Al die mensen met uitgebreide meningen over gebruiken en tradities enzo, zonder te weten hoe het echt zit of er zelf ervaring mee te hebben gehad
Tjonge jonge, wel met statistieken komen maar vervolgens volstrekt foute conclusies trekken uit die statistiek. Dat getal van 80 % is geen fluit meer waard dan enkel een feitelijke constatering want het is onduidelijk in hoeverre er sprake is van een causaal verband. We kunnen ook zeggen dat mensen die vaak een das dragen zowel bij het Corps als in hoge functies in het bedrijfsleven zijn te zien, het dragen van een das is goed voor je carrière zouden de heren ballen direct concluderen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:50 schreef Teteteterek het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |