abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:52:42 #1
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65736767
Hier verder

OP vorige topic:
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:09 schreef Fortitudo het volgende:
royal sadnesss

Ik ben ruim anderhalve maand ''lid'' geweest bij zo'n corps inclusief ontgroening en shit en steeds had ik meer het gevoel van, ''wtf doe ik hier?''. Allemaal van die trieste regeltjes, zgn. tradities. Allemaal trieste mensen die geen sociaal contact kunnen maken en het dan maar bij een studentenverenniging gingen proberen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen qua disputen en leden, alleen bij de ontgroening was het grootste deel gewoon een stel trieste kinderen die zich door zich omhooggevallen voor te doen bij een bepaalde groep probeerden te horen en die al die regeltjes fantastisch vonden. alles om lid te worden . Spijt dat ik ooit heb gedacht dat ik het leuk zou vinden.

kortom: blij dat ik ben gestopt

Klacht: trieste studentenverenigingen met dito leden, waarbij ik de uitzonderingen buiten beschouwing laat.
Laatste post vorige topic:
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik was samen met een medestudent introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die andere bij Laurentius geweest.
[..]

Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?
Primum non nocere
pi_65736816
ik haat die mensen
<hr>
pi_65736879
Knorren

Corperale
pi_65736889
Die foto in de OP.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:46 schreef bamischijf het volgende:
Wanneer was dat? Bij Laurentius lopen/liepen er inderdaad wel mensen rond die wel van een relletje houden als er in hun ogen iemand vervelend is. Maargoed, dat is een eigenschap van mensen bij een corporale vereniging.
Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.
quote:
Ananas, ik was vorig jaar Sjaars, nu dus officieel eerste jaars. Zoals ik al zei studeer ik dit jaar echter aan de UT en kan nauwelijks meer langs laurentius. Ik heb onderandere de Dies dit jaar moeten missen vanwege tentamens
pi_65736917
De praeses met oud en nieuw:
pi_65736944
laatste keer op wintersport waren er ook studentenverenigingen die een kroegentocht hadden georganiseerd.

kregen mijn vrienden en ik ook zon kaart in onze handen gedrukt omdat die gast dacht dat wij bij 1 van de andere studentenverenigingen hoorden

wel hele avond gratis gezopen
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:58:57 #7
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_65736991
Die pic. _!!!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:59:25 #8
131603 Afwazig
Serious business
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:01:08 #9
189777 zagevent
what's in a name
pi_65737067
Studentenverenigingen.
Goed voor ruggengraatsloze kneuzen die zich laten vernederen zodat ze het jaar erna andere ruggengraatsloze kneuzen kunnen vernederen of sukkels die het niet van hun talent moeten hebben, maar van het ons-kent-ons wereldje.
En voor volk met een -bij voorkeur dubbele- naam als Jan-Bart, Jan-Emmanuel, Rogier, Willem-Frederik, enz. waarvan papa ook bij het corps heeft gezeten.

Schijtvolk. Voelen zich beter dan anderen.
pi_65737124
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_65737187
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?
Cool story, Hansel.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:06:18 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65737243
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
pi_65737263
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:07:24 #14
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65737272
Altijd leuk, ze doen net alsof ze een eigen identiteit krijgen, maar eigenlijk zijn het gewoon allemaal dezelfde types bij elkaar. Zelfde kleren, zelfde gedrag.
pi_65737294
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Die foto in de OP.
[..]

Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.
[..]

Die foto is wel wat over the top ja haha

Tja, ik weet niet. Ik snap heel goed dat ze zeggen dat éérst het bandje vast moet. Er lopen helaas teveel types rond die zon bandje los knippen en doorgeven. Nu kan het best zijn dat dit nu niet het geval was, maar ze moeten gewoon ergens een grens trekken. Als jij vervolgens waar een hoop andere aankomende studenten bijstaan gaat roepen dat laurentius een prutvereniging is kan ik het me voorstellen dat ze je daar even niet willen hebben. Als gids ben je wel een persoon met autoriteit namelijk en is het niet verstandig dit soort dingen te zeggen. Maargoed, ik begrijp je frustraties wel.

Ik hoop volgend jaar in Utrecht te zitten, zoniet dan ga ik overwegen of ik bij audentis of taste lid wordt. Het is wel zo dat ik volgend jaar al 3e jaars student ben, al ergens lid ben geweest en dus heel anders tegen dingen aankijk en met dingen omga dan het grote deel van mijn jaargroepering. Of ik zin heb om daar tussen te komen weet ik nog niet direct. Een extern dispuut is natuurlijk ook altijd nog een optie.
ook niet.
pi_65737322
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
Mijn opa vertelde eens dat het vroeger gebruikelijk was om bij het lid worden van een studentenvereniging een eloquentietest af te leggen en dat je minstens eens per maand moest speechen, en frequent deel moest nemen aan discussies.
pi_65737334
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.
Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.
pi_65737361
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ben er ook geen fan, maakt het toch net wat anders.
pi_65737378
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.

Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
ook niet.
pi_65737396
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:09 schreef Seam het volgende:

[..]

Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.
Juist.
pi_65737427
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:

[..]

ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.

Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
Vind je het voorbeeld dat ik gaf ook leuk en gezellig? Nieuwe leden mogen alleen in een voor hun bestemd vak staan en mogen maar 1 soort drank kopen? Of iedereen moet z'n stoel af staan aan ouderejaars?
Cool story, Hansel.
pi_65737461
tvp
pi_65737501
quote:

[..]

Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozen
pi_65737535
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozen
Het is toch niet gezellig om voor jan en alleman je tong in een meisje te duwen? Dat doe je maar op een rustige plek.
pi_65737554
quote:

[..]

Het is geen corps, toch noem je het corporaal. Dat moet je me toch eens uitleggen
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_65737555
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:08 schreef bamischijf het volgende:
Tja, ik weet niet. Ik snap heel goed dat ze zeggen dat éérst het bandje vast moet. Er lopen helaas teveel types rond die zon bandje los knippen en doorgeven. Nu kan het best zijn dat dit nu niet het geval was, maar ze moeten gewoon ergens een grens trekken. Als jij vervolgens waar een hoop andere aankomende studenten bijstaan gaat roepen dat laurentius een prutvereniging is kan ik het me voorstellen dat ze je daar even niet willen hebben. Als gids ben je wel een persoon met autoriteit namelijk en is het niet verstandig dit soort dingen te zeggen. Maargoed, ik begrijp je frustraties wel.
Als gids ben ik een persoon met autoriteit zeg je net, en met die zienswijze ben ik het eens. Ik en mijn medepappa nemen de week een verantwoordelijkheid op ons door studenten Rotterdam te laten zien, dan mag je er ook wel van uit gaan als vereniging dat als wij zeggen dat hij bij ons groepje hoort dat dat ook de waarheid is. Het moet van twee kanten komen om er een plezierige introductieweek van te maken, hè.
quote:
Ik hoop volgend jaar in Utrecht te zitten, zoniet dan ga ik overwegen of ik bij audentis of taste lid wordt. Het is wel zo dat ik volgend jaar al 3e jaars student ben, al ergens lid ben geweest en dus heel anders tegen dingen aankijk en met dingen omga dan het grote deel van mijn jaargroepering. Of ik zin heb om daar tussen te komen weet ik nog niet direct. Een extern dispuut is natuurlijk ook altijd nog een optie.
Ik ken uit mijn UT-tijd nog wel een paar mensen van Taste, als ik die verhalen zo hoor is dat best een aardige vereniging, niet echt traditioneel, maar ook niet zo los als veel nieuwere verenigingen.
pi_65737595
Ik vond het grappiger toen BoWa zijn gal kwam spuiten
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:18:31 #28
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65737628
Minerva of Augustinus?
Primum non nocere
pi_65737644
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Vind je het voorbeeld dat ik gaf ook leuk en gezellig? Nieuwe leden mogen alleen in een voor hun bestemd vak staan en mogen maar 1 soort drank kopen? Of iedereen moet z'n stoel af staan aan ouderejaars?
Klopt, er zijn dingen die misschien minder gezellig zijn, en sommige zelfs ronduit debiel (1 soort drank kopen bijvoorbeeld, maar dit is geen 'algemene' regel onder studentenverenigingen). Maar sommige van deze mores zijn wel nuttig. Als eerste jaars niet op hun plek worden gewezen (door bijvoorbeeld dat ze op sommige plekken niet mogen komen) creeer je geen eenheid. Dit is puur psychologie, als je het wil wil ik wel de tijd nemen om het voor je uit te leggen.

Van de stoelen: Persoonlijk vind ik dat je sowieso niet moet zitten op de kroeg, lekker staan en kletsen!. Dat een eerste jaars aan een ouderejaars zijn stoel af moet staan kan ik ergens wel snappen. Zo gaat het op verenigingen, eerste jaars hebben respect voor oudere jaars en kunnen dit onder andere tonen door voor ze op te staan. In de bus sta je ook niet alleen maar op voor een ouder iemand omdat deze misschien niet zo lang kan staan, ook gewoon uit respect. Verder is ook dit weer een manier om eerstejaars hun plaats te leren.

Op een studentenvereniging moet je gewoon je plaats kennen, en dan kan het prima gezellig zijn. Dit heeft niets te maken met baas spelen over elkaar, maar het creëert respect voor elkaar wat op zijn beurt weer zorgt voor eenheid. Een studentenvereniging is geen sportvereniging met allemaal losse groepen. Een studentenvereniging is één eenheid. Natuurlijk lopen er op elke vereniging wel rotte appels rond die menen stoer te zijn, maar die heb je overal en niet alleen op verenigingen
ook niet.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:19:28 #30
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_65737653
tvp
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')