Laatste post vorige topic:quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:09 schreef Fortitudo het volgende:
royal sadnesss
Ik ben ruim anderhalve maand ''lid'' geweest bij zo'n corps inclusief ontgroening en shit en steeds had ik meer het gevoel van, ''wtf doe ik hier?''. Allemaal van die trieste regeltjes, zgn. tradities. Allemaal trieste mensen die geen sociaal contact kunnen maken en het dan maar bij een studentenverenniging gingen proberen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen qua disputen en leden, alleen bij de ontgroening was het grootste deel gewoon een stel trieste kinderen die zich door zich omhooggevallen voor te doen bij een bepaalde groep probeerden te horen en die al die regeltjes fantastisch vonden. alles om lid te worden. Spijt dat ik ooit heb gedacht dat ik het leuk zou vinden.
kortom: blij dat ik ben gestopt
Klacht: trieste studentenverenigingen met dito leden, waarbij ik de uitzonderingen buiten beschouwing laat.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik was samen met een medestudent introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die andere bij Laurentius geweest.
[..]
Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?
Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:46 schreef bamischijf het volgende:
Wanneer was dat? Bij Laurentius lopen/liepen er inderdaad wel mensen rond die wel van een relletje houden als er in hun ogen iemand vervelend is. Maargoed, dat is een eigenschap van mensen bij een corporale vereniging.
Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?quote:Ananas, ik was vorig jaar Sjaars, nu dus officieel eerste jaars. Zoals ik al zei studeer ik dit jaar echter aan de UT en kan nauwelijks meer langs laurentius. Ik heb onderandere de Dies dit jaar moeten missen vanwege tentamens![]()
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef Seam het volgende:
Studentenverenigingen zijn best leuk, er lopen altijd wel wat paupers rond daar, maar dat hou je toch overal bij het WO
Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?
Die foto is wel wat over the top ja hahaquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Die foto in de OP.![]()
![]()
[..]
Ik was samen met een medestudent, introducés aan het rondleiden door Rotterdam ivm de introductieweek. Ze wilden naar Laurentius, dus we gingen naar Laurentius. Iedereen had zo'n bandje om gekregen bij aanvang van de week maar dat bandje was bij één iemand los gegaan, de meesten waren al binnen alleen die ene introducee waar het bandje los van zat hielden ze tegen terwijl het overduidelijk was dat hij gewoon bij ons groepje hoorde. Maar ze bleven volhouden dat het band vast moet zitten, toen heb ik zonder echt te schelden ofzo even duidelijk gemaakt dat het een prutvereniging is als ze zulk formeel gedrag er op na houden tegenover een aankomende student die wellicht zelfs wel lid wil worden. Toen hebben ze me stevig vast gepakt en als het ware naar buiten gegooid, ik viel nog net niet. Om het groepje verder niet dwars te zitten ben ik toen met die ene aankomende-student naar een andere vereniging gegaan, mijn collega-groepsleider is toen met die anderen bij Laurentius geweest.
[..]
Ga je in Enschede nog ergens lid van worden? Audentis of Taste?
Mijn opa vertelde eens dat het vroeger gebruikelijk was om bij het lid worden van een studentenvereniging een eloquentietest af te leggen en dat je minstens eens per maand moest speechen, en frequent deel moest nemen aan discussies.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die regels zijn er lang niet bij iedere studentenvereniging. En als ze er wel zijn is het gewoon onderdeel van het spel dat wordt gespeeld.
Ik ben er ook geen fan, maakt het toch net wat anders.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is met die verenigingen pas écht achteruit gegaan vanaf het moment dat er ook hbo'ers lid mochten worden.
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vind je de regels nou eigenlijk niet zielig?
Juist.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Ja precies. Ik vind de regels wel grappig, je moet het allemaal niet zo serieus nemen als het lijkt.
Vind je het voorbeeld dat ik gaf ook leuk en gezellig? Nieuwe leden mogen alleen in een voor hun bestemd vak staan en mogen maar 1 soort drank kopen? Of iedereen moet z'n stoel af staan aan ouderejaars?quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.
Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
ten eerste zijn het geen regels. Het zijn mores, ongeschreven regeles. Klinkt mierenneukerig maar het maakt wel degelijk verschil uit.
Ten tweede zijn een hoop mores bedacht om het gezellig te houden op de kroeg. Denk bijvoorbeeld aan: niet je rug naar de bar, dat is ongezellig voor de barman. En: nooit 1 drankje bestellen, je drinkt altijd sámen met iemand.
Meeste mores zijn maar een kleine moeite om je aan te houden, persoonlijk vind ik het eerder zielig om je er tegen te gaan verzetten.
Het is toch niet gezellig om voor jan en alleman je tong in een meisje te duwen? Dat doe je maar op een rustige plek.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja gezellig, een pilsje in de nek krijgen omdat je staat te vozen
Het is geen corps, toch noem je het corporaal. Dat moet je me toch eens uitleggenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef bamischijf het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |