quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:35 schreef Gtaboy107 het volgende:Ik ben het nu echt zat met de scheidsrechters in Nederland, fluiten kunnen ze allemaal niet, alleen vind ik Luinge heel soms goed fluiten, maar van Boekel zat er naast, hij vond het later zelf ook, maar het is gewoon te laat, zulke klote fouten kunnen het kampioenschap kosten, denk aan 2 jaar terug, AZ-Ajax, De Zeeuw gaat door op Stekelenburg en de goal telt gewoon, KNVB, ZOEK GOEDE SCHEIDSRECHTERS!
Dat kan wel zijn, maar om eerlijk te zijn gun ik het dit team niet eens. Fouten maken is menselijk, maar hun instelling is gewoon triest. Als ze een wedstrijd gewonnen hebben denken ze volgende wedstrijden gemakkelijk achterover te kunnen leunen. In drie weken tijd hebben ze het voor elkaar gekregen om het kampioenschap te vergooien. Dan kun je alles wel op de scheidsrechters gooien, maar vaak genoeg hebben we ook geluk gehad. Deze keer toevallig niet... Onafhankelijk daarvan is het gewoon om je dood te schamen dat een wedstrijd tegen Heracles zo zwaarbevochten moet zijn en dat je niet met zo'n selectie met 4-0 kan winnen.
Ik heb hier geopperd zien worden voor een verdediger (Chivu) of aanvaller (Kaka), maar wij hebben een gebrek aan kwaliteit op het middenveld. Anita mag technisch niet heel slecht zijn, maar hij mist body voor het middenveld en mogen ze van mij uit de selectie zetten, Lindgren komt tekort en Enoh is nog te onervaren en blessuregevoelig om echt op te kunnen bouwen. Wat wij nodig hebben is een type Gourcuff om de aanvallen in te leiden en een beul om op het middenveld de ballen te onderscheppen. Op het middenveld voldoet eigenlijk alleen op een enkele wedstrijd na.
Marco heeft fouten gemaakt, maar het ligt niet aan zijn fouten dat dit kampioenschap verloren is gegaan. Een groot probleem is dat dit team veel te afhankelijk van Suarez is. Toen analisten dit zeiden vond ik het maar BS maar het blijkt toch waar te zijn. Als Suarez niet scoort verliezen we. Dit probleem zou opgelost kunnen worden door Sulejmani gewoon op de linkerflank te zetten en zo van beide flanken extreem gevaarlijk kan zijn. En nee, Emanuelson kan niet op 10, tegen een iets sterkere club word je middenveld zo onder de voet gelopen. Emanuelson is technisch maar fysiek veel te licht om daar te staan; ik begrijp dan ook niet dat mensen kunnen voorstellen om hem daar te zetten. Ik ben bang dat er voor hem geen plaats is in de basis 11.
Ik heb wel vertrouwen in Cvitanich, maar er moet een extra spits komen voor het geval hij het niet kan brengen.
Die kritiek op Stekelenburg is onterecht. Hij is zeker beter dan Vermeer maar is een FREAKING half jaar aan de kant geweest. Hoe kun je nou mogelijk verwachten dat hij zo keept als voor zijn blessure. Dat heeft tijd nodig... ik vind het droevig om te zien dat mensen hem zo laten vallen. Uiteraard kun je de vraag stellen of het slim was Steek te laten keepen tegen NEC, Groningen en Heerenveen, maar dat is achteraf. Misschien had het beter geweest de ingespeelde Vermeer deze wedstrijden te laten keepen en Steek nu pas tegen Heracles.
Ik stel voor om vanaf de zomer zo te gaan spelen:
Stekelenburg (Vermeer)
Van der Wiel (*) - Wielaert (Oleguer) - Vertonghen (Alderweireld) - Vermaelen (*)
Gabri - aankoop (Lindgren)
aankoop
Elia - Cvitanich (aankoop) - Sulejmani (Sarpong)
In de opstelling ben ik er van uit gegaan dat Suarez en Silva deze zomer weg zullen gaan.
Ook op Aissati kun je niet bouwen. Die gast is 90% van de tijd, net als Robben, geblesseerd. Een type GOURCUFF moet daar komen met leiderschapkwaliteiten net als Sneijder. Voor Vermaelen moet ook een extra invaller komen zodat je niet de hele verdediging overhoop moet halen als een verdediger geblesseerd is of niet mag spelen. Sulejmani en Elia kunnen visa versa op rechts en links spelen.
Er moet dus inderdaad nog flink wat geinvesteerd worden om een goed team neer te zetten. Doe je dat niet, dan wordt het volgende seizoen net zo'n mislukking als dit seizoen en de vele jaren hiervoor.
Ik mag tenslotte hopen dat het scoutingsapparaat momenteel op volle toeren draait en met het nodige talent op de proppen komt. Zo niet dan blijft het gewoon een pleurisbende.