Ok voor 20k een badkamewr, keuken, dubbel glas een nieuwe HR-ketel, toilet, serre en mooi aangelegde tuin.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
badkamer, toilet, keuken maakt niets uit, daar ga ik geen 20k extra voor bieden, voor dat geld leg ik dat zelf aan naar eigen wens![]()
Als het eenzelfde type woning is als verderop in de straat, dan moet je er zekers niet meer voor bieden, uiteraard zelfs minder want het is crisistijd
quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:03 schreef Sjabba het volgende:
Ok voor 20k een badkamewr, keuken, dubbel glas een nieuwe HR-ketel, toilet, serre en mooi aangelegde tuin.
Gozer; eerst roep je dat de stenen hetzelfde zijn en nu heb je door dat je te snel betweter wil doen en begin je erover dat het jou voorkeur niet heeft. Ok, jij hebt dat er niet voor over. Maar het kan wel een prijsverschil verklaren. Zoals ik je probeer aan je verstand te helpen.
Tja...quote:
Vreemd genoeg wordt hier geredeneert dat de andere uit de verhuur komen en daarom goedkoper zijn, zit nog ene oud keuken en badkamer in, maar is wel 40.000 goedkoper. Tja, die 40.000 zit echt niet alleen in de keuken en badkamer zoals ook wel logisch is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt, als je bij ons nieuwbouw project kijkt wordt er gebouwt met dubbele spauw en kalksteen blokken, Fundering is loopt niet door met die van de buren, bij een project verderop maken ze gebruik van tunnelbouw, zit er geen spauw muur tussen de huizen en is de fundering van het blok een groot geheel.
Zal lekker gehorig worden.
1500 hectare !!!quote:Prins wordt hotelbaas door Alex de Vries
AMSTERDAM - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima gaan in zaken. In de Argentijnse provincie Patagonia hebben zij aan de voet van de Andes voor bijna 2,5 miljoen euro een prachtig gelegen landhuis gekocht. De ranch met 1500 hectare grond en daarop enkele vakantiehuisjes zal volgens ingewijden door Máxima's broer Martin Zorreguieta worden uitgebaat.
Ok, wat doe je hier nog?quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:51 schreef henkway het volgende:
[..]
1500 hectare !!!
2,5 miljoen euro, daar koop je bij ons een huisje in vinkeveen met 300 m2 grond voor
[ afbeelding ]
Je mag ook wel in een ander willekeurig niet westers land loonslaaf gaan worden met nog veel minder arbeidsvoorwaarden voor 5 dollar per dag 12 uur werken, 6 dagen in de week.quote:
Waarom wacht je niet nog een paar jaartjes? De daling is nu pas ingezet. Over 2 jaar koop je voor 185K een huis dat nu voor 270 te koop staat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:23 schreef Devz het volgende:
Nog een maandje of twee voordat wij actief op huizenjacht gaan. Hopen dat de prijzen tegen die tijd nog wat gezakt zijn. Hebben een huis van 200k op het oog die al meer dan een half jaar te koop staat, terwijl we tot ongeveer 185k kunnen gaan. Realistisch?
Dat geloof jijzelf? Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom wacht je niet nog een paar jaartjes? De daling is nu pas ingezet. Over 2 jaar koop je voor 185K een huis dat nu voor 270 te koop staat.
Dat is ook maar pure speculatie.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom wacht je niet nog een paar jaartjes? De daling is nu pas ingezet. Over 2 jaar koop je voor 185K een huis dat nu voor 270 te koop staat.
In 1985 was de crash net geweest! Toen moest je kopen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:40 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat geloof jijzelf? Waar baseer je dat op?
In 1985 zijn er ook mensen zoals jij geweest die "gingen wachten" want het ging knallen
Guess what, die hebben nog steeds niets
En dan nog, stel dat het zo is: denk je dan een hypotheek te krijgen?
Dat doe je nu toch ook niet?quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:41 schreef Devz het volgende:
[..]
Dat is ook maar pure speculatie.
En moet ik dan eerst maar een paar jaartjes onder een brug gaan wonen ofzo?
Met de nadruk op alsquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
In 1985 was de crash net geweest! Toen moest je kopen.
Als het zo is heb ik helemaal geen hypotheek nodig. Dan betaal ik dat huis gewoon, of bedenk een slimme belastingtechnische constructie met een spaardeposito icm een gelijke hypotheek met 50 basispunten opslagrente, waarmee ik wel HRA kan krijgen en dus met de renteopbrengsten uit het deposito + HRA een zeer bovenmodale woningkan kopen met netto maandlast nul.
Daar zitten een hoop aannames in zeg.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
In 1985 was de crash net geweest! Toen moest je kopen.
Als het zo is heb ik helemaal geen hypotheek nodig. Dan betaal ik dat huis gewoon, of bedenk een slimme belastingtechnische constructie met een spaardeposito icm een gelijke hypotheek met 50 basispunten opslagrente, waarmee ik wel HRA kan krijgen en dus met de renteopbrengsten uit het deposito + HRA een zeer bovenmodale woningkan kopen met netto maandlast nul.
Te betalen in goud, tegen die tijd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:53 schreef xenobinol het volgende:
voorzag ik eerst nog een daling van -40%, ik wil dat nu bijstellen naar -60%. Het is natuurlijk een kwestie van speculatie, maar de banken zijn daar ook groot mee geworden![]()
Kopers, ik zou nog even wachten. Verkopers, ik zou de kortingsbordjes maar alvast gaan oppoetsen.
60%quote:
Of bierdoppen, wat tegen die tijd het meest zeldzaam isquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Te betalen in goud, tegen die tijd.
Best een leuk huisje voor dat geld in het centrum van Utrechtquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:49 schreef Dulk het volgende:
van onderstaand huis mag wel 60% af, echt hoe durven ze![]()
slechts ¤179,500
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/Detail/?id=bf21e946-ebc5-4e7b-b61e-580fa45db0a8&objecttype=DetailKoopObject
Als je er nog eens 35K tegen aan gooit wel. Want ik neem aan dat de foto van de binnenkant de meest gunstige kant laat zienquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Best een leuk huisje voor dat geld in het centrum van Utrecht
Ja, er moet nog wel wat geld bij. Maar daar is dan ook ruimte voor. En qua ligging, karakter en tuin is het wel leuk hoor! Als vrijgezel ofzo.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je er nog eens 35K tegen aan gooit wel. Want ik neem aan dat de foto van de binnenkant de meest gunstige kant laat zien
Als vrijgezel... na verbouwing meer dan 200k voor een vooroorlogs kuthuisje van 65 vierkante meterquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, er moet nog wel wat geld bij. Maar daar is dan ook ruimte voor. En qua ligging, karakter en tuin is het wel leuk hoor! Als vrijgezel ofzo.
Het is en blijft veel geld voor heel weinig. Maar in de huidige markt is het nog steeds niet duur.quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als vrijgezel... na verbouwing meer dan 200k voor een vooroorlogs kuthuisje van 65 vierkante meter
Gezien de prijzen die we gewend zijn misschien niet nee maar als ik dan lees:quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is en blijft veel geld voor heel weinig. Maar in de huidige markt is het nog steeds niet duur.
En wat verwacht je dan voor het centrum van utrecht ? Voor 2 ton een vrijstaand huis ofzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:37 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Gezien de prijzen die we gewend zijn misschien niet nee maar als ik dan lees:
• Bouwjaar circa 1900
• verwarming- en warmwatervoorziening is niet aanwezig.
• de woning wordt zonder energielabel opgeleverd.
• electra is voorzien van 2 groepen.
...is het niet meer aanpassen aan de tegenwoordige eisen maar eigenlijk van binnen compleet opnieuw opbouwen en dat voor 65 m2 en een postzegel gras.
quote:Dramatische cijfers KadasterWoningmarkt totaal ingezakt
Woningmarkt officieel ingestort
22 minuuten geleden De crisis
AMSTERDAM - De Nederlandse woningmarkt is in januari compleet ingestort. Het kadaster komt volgende week met dramatische cijfers naar buiten. Het aantal transacties is met 48 procent gedaald ten opzichte van december 2008.
De cijfers zijn volgens het kadaster ronduit slecht. "Januari is altijd een mindere maand voor de huizenmarkt. Maar dit is een ongekende daling", aldus Kadasterwoordvoerder Eefje van Gorp. De maandcijfers worden altijd afgestemd met het Centraal Bureau voor de Statistiek. "Wellicht worden ze iets bijgesteld, maar die 48 procent klopt", aldus Van Gorp. De klap in makelaarsland komt keihard aan. Het eerste vastgoedbericht van het kadaster kondigt een groot verval in de huizenmarkt aan.
Neuh dit lijkt een koopje voor het centrum maar op het bewoonbaar maken loop je gewoon leeg. Laat staan dat je er "je eigen draai" aan mee gaat geven.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wat verwacht je dan voor het centrum van utrecht ? Voor 2 ton een vrijstaand huis ofzo?
Ik zou er nog geen stuiver voor geven. Wat een armoedige k*nkerzooi.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:49 schreef Dulk het volgende:
van onderstaand huis mag wel 60% af, echt hoe durven ze![]()
slechts ¤179,500
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/Detail/?id=bf21e946-ebc5-4e7b-b61e-580fa45db0a8&objecttype=DetailKoopObject
Makelaars weten het leuk te brengen:quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Best een leuk huisje voor dat geld in het centrum van Utrecht
Lees: je kunt zeker vier stoelen in de tuin zetten.quote:Tuin
De, voor stadse begrippen, royale tuin van circa 7 x 5 is een ideale plek om zomers fijn te vertoeven. De tuin biedt voldoende ruimte voor het creëren van meerdere leuke zitjes.
Idd.... dat mensen het er voor durven te vragenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zou er nog geen stuiver voor geven. Wat een armoedige k*nkerzooi.
Magoed, je hebt altijd figuren die het niet erg vinden om een jaar in de shit te zitten. Zo'n complete verbouwing betaalt zich vast wel uit in de huidige markt.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:40 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat geloof jijzelf? Waar baseer je dat op?
In 1985 zijn er ook mensen zoals jij geweest die "gingen wachten" want het ging knallen
Guess what, die hebben nog steeds niets
En dan nog, stel dat het zo is: denk je dan een hypotheek te krijgen?
Mijn balkon is nog groter.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Makelaars weten het leuk te brengen:
[..]
Lees: je kunt zeker vier stoelen in de tuin zetten.
Dit is meer een project voor zo'n tv-programma.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Magoed, je hebt altijd figuren die het niet erg vinden om een jaar in de shit te zitten. Zo'n complete verbouwing betaalt zich vast wel uit in de huidige markt.
Waar heb je dit bericht eigenlijk vandaan? Bron svp.quote:
Onder normale omstandigheden zou zo'n krot inderdaad eigenlijk niets meer waard zijn dan de grond waarop het stond. Maar vooralsnog zitten we nog altijd bijna op de top van een enorme bubble. Dus ten opzichte van de markt is de prijs wel reeel. De woning zal ook wel verkocht worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nog opmerkelijker is dat er in het verleden lieden waren die het ervoor gaven.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd.... dat mensen het er voor durven te vragen.
Ja, maar ik kijk alvast vooruit heh.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden zou zo'n krot inderdaad eigenlijk niets meer waard zijn dan de grond waarop het stond. Maar vooralsnog zitten we nog altijd bijna op de top van een enorme bubble. Dus ten opzichte van de markt is de prijs wel reeel. De woning zal ook wel verkocht worden.
Over twee jaar koop je dit voor de helft. Dat geloof ik ook wel.
Ook opmerkelijk is dat er nog steeds mensen zijn die zeker weten dat ze het ervoor krijgen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nog opmerkelijker is dat er in het verleden lieden waren die het ervoor gaven.
http://www.ad.nl/groeneha(...)tel_woningmarkt.htmlquote:donderdag 12 februari 2009
NVM voorspelt herstel woningmarkt
Door RAFFI TRAPMAN
GROENE HART - De eerste maanden gaat het nog traag, maar de woningmarkt zal zich dit jaar geleidelijk aan herstellen. Dat voorspelt Ger Hukker uit Nieuwkoop, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Alle sombere berichten over de stagnerende verkoop van exclusieve woningen ten spijt: Hukker ziet lichtpuntjes. ,,Van makelaars in Alphen hoor ik dat zij minder negatief zijn dan in november en december,’’ stelt de NVM-voorzitter.
Geïnteresseerden durven weer een woning te bezichtigen. Dat is de afgelopen maanden anders geweest. De reden? ,,Eind januari heeft iedereen zijn loonstrook gehad. Toen bleek ineens dat je er twee of drie procent bij kreeg. Oftewel: het inkomen valt niet weg.’’
Die ontdekking maakt dat kopers zich opnieuw durven te roeren. Het is bovendien een interessante tijd om zaken te doen, aldus Hukker. ,,Wanneer de banken nog een beetje meewerken wordt de betaalbaarheid steeds beter. Mensen kijken naar wat zij per saldo gaan betalen voor een andere woning. Ze willen best verhuizen, mits de totale stap aan meerkosten kleiner wordt.’’
Die tijd is aangebroken. ,,Ik verwacht dat de markt dit jaar zal aantrekken, ook al zal dat eerst langzaam gebeuren. Het wordt interessant om de krenten uit de pap te halen,’’ aldus Hukker, waarmee hij wil zeggen dat een duurdere woning tegen een scherpe prijs te koop is.
Wie ondanks de tendens zijn huis niet weet te verkopen, kan daar eenvoudig iets aan doen. Stel de prijs van een woning bij en poets het product wat op, adviseert Hukker die spreekt van ‘back to basic’. ,,De jaren van luxe liggen achter ons. Maar het komt wel weer. Mensen hebben interesse. Zou ik morgen een woonbeurs houden in Theater Castellum in Alphen dan komt daar vijfhonderd man op af.’’
Eens, maar ik denk dan ook weer niet dat zo`n huis gaat halveren qua prijs.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar ik kijk alvast vooruit heh.
Imho ben je echt niet goed wijs als je op dit moment zoiets koopt. En ik zou het knap vinden als ze onder de huidige omstandigheden voor die prijs een koper vinden. Dat moet dan echt iemand zijn die op een roze wolk leeft en de krant niet leest.
De NVM heeft toch ook bij hoog en laag beweerd dat de huizenprijzen in NL niet konden zakken. Dat was onmogelijk...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/groeneha(...)tel_woningmarkt.html
Ja, en wie moet je nou geloven.Persoonlijk vind ik dit een peopverhaal, dat de NVM alleen maar naar buiten brengt om de schade voor de eigen leden te beperken. Imho staan we pas aan het begin van de crisis, ook in de huizenmarkt.
Het minst erge wat er imho kan gebeuren is dat je een jaar lang voor niks gezwoegd en in de shit gezeten hebt. En dat je je verbouwingkosten er maar net uithaalt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens, maar ik denk dan ook weer niet dat zo`n huis gaat halveren qua prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |