Bronquote:Dikke vrouw moet dubbel betalen
CAIRNS - Een vrouw van 160 kilo voelt zich zwaar gediscrimineerd omdat ze in een vlliegtuig voor twee stoelen moest betalen. Tot overmaat van ramp bleken die twee stoelen niet eens naast elkaar te liggen...
Toen Samantha Scafe wilde inchecken voor de vlucht van het Australische Cairns naar Coolangatta werd haar verteld dat ze dubbel moest betalen, omdat ze twee stoelen kreeg toegewezen. "Om het comfort van andere reizigers niet te verstoren", klonk het officieel bij Jetstar.
Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
'Menselijke fout'
Jetstar bood haar excuses aan voor deze 'menselijke administratieve fout', maar blijft erbij dat de vrouw de volle pot moet betalen. Scafe laat het hier niet bij en stapt naar de antidiscriminatiecommissie, meldt The Cairns Post.
quote:Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
quote:[Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:28 schreef Roi het volgende:
Vadsige mensen![]()
![]()
Met dikke mensen heb ik geen problemen, sommige mensen zijn nu eenmaal breed gebouw andere niet. Maar zulke mensen als in de OP, die kiezen er gewoon zelf voor om er zo ranzig uit te zien!
bronquote:CAIRNS - Een vrouw van 160 kilo voelt zich zwaar gediscrimineerd omdat ze in een vlliegtuig voor twee stoelen moest betalen. Tot overmaat van ramp bleken die twee stoelen niet eens naast elkaar te liggen...
Toen Samantha Scafe wilde inchecken voor de vlucht van het Australische Cairns naar Coolangatta werd haar verteld dat ze dubbel moest betalen, omdat ze twee stoelen kreeg toegewezen. "Om het comfort van andere reizigers niet te verstoren", klonk het officieel bij Jetstar.
Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
'Menselijke fout'
Jetstar bood haar excuses aan voor deze 'menselijke administratieve fout', maar blijft erbij dat de vrouw de volle pot moet betalen. Scafe laat het hier niet bij en stapt naar de antidiscriminatiecommissie, meldt The Cairns Post.
De ideale manier om heel snel heel veel af te vallen toch? Je deelt je maar in tweeenquote:
3 stoelen moest ze dus voor betalenquote:
Dan is ze idd wel heel erg dik.quote:
Dan snap ik het inderdaad wel, maar als dan blijkt dat die stoeltjes dus niet naast elkaar zitten is het een lulargument en zou ik als ik dik was ook behoorlijk over de rooie gaan waarschijnlijk. Want in dit geval slaat het dus nergens op.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Als iemand eventueel kan aantonen dat het iemand door ziekte zo dik is geworden is het wat mij betreft wat anders. Anders gewoon dubbel betalen. Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
Nuja, dat komt denk ik doordat vraatzucht niet als iets positiefs wordt beschouwd. Tevens is iedereen in de huidige maatschappij vrij zoveel te eten als hij/zij wilt. Want hoewel er zeker bepaalde aandoeningen zijn waardoor iemand veroordeelt is tot een leven met (extreem) overgewicht, is het in de meeste gevallen gewoon een te hoge calorie-inname ten opzichte van calorie-verbruik (aangezien dit per persoon verschilt is het aan iedereen zelf de balans te vinden).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...
Klets. De meeste mensen die een dergelijk gewicht hebben dat ze in deze categorie (2 stoelen) vallen lijden aan een spijsverteringsstoornis. Het gaat hier niet om een beetje te zware mensen, maar om obesitas-lijders.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:11 schreef waht het volgende:
[..]
Nuja, dat komt denk ik doordat vraatzucht niet als iets positiefs wordt beschouwd. Tevens is iedereen in de huidige maatschappij vrij zoveel te eten als hij/zij wilt. Want hoewel er zeker bepaalde aandoeningen zijn waardoor iemand veroordeelt is tot een leven met (extreem) overgewicht, is het in de meeste gevallen gewoon een te hoge calorie-inname ten opzichte van calorie-verbruik (aangezien dit per persoon verschilt is het aan iedereen zelf de balans te vinden).
Ja dat zal best. Verantwoordelijkheid ligt bij de stoornis, niet bij de persoon die te veel eet. Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk een voedingspatroon (en bewegingspatroon, wat dat betreft) samen te stellen waarin genoeg vitaminen, mineralen en macronutriënten zitten zodat een persoon gezond kan blijven én niks aankomt? Klets. Dat onderhuidse vet is het voedsel dat te veel was. Het is geen spier, het zijn geen vitaminen, het zijn loze caloriëen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. De meeste mensen die een dergelijk gewicht hebben dat ze in deze categorie (2 stoelen) vallen lijden aan een spijsverteringsstoornis. Het gaat hier niet om een beetje te zware mensen, maar om obesitas-lijders.
ze moesten eens moslims bijv. ipv mensen met overgewicht schrijven.. de wereld zou te klein zijn. Puurste discriminatie dit, evenals mensen met lange benen. De luchtvaartmaatschappijen zetten de standaard en als je daar niet in past dan betaal je maar extra. Het is gewoon een ordinaire cashcow in het al zo ondoorzichtige tarievensysteem van de airlines. De maatschappijen verzinnen steeds meer om iedereen een speciale status toe te kennen en wel in ons nadeel, het is alleen nog een kwestie van tijd. We betalen al per koffer, extra voor de broodjes, drankjes etc. , dat een lowcost airline dat nog doet kan ik enigszins inkomen omdat zij daar vanaf het begin al mee adverteerden maar de reguliere maatschappijen nemen het gewoon over. Ieder mens is voor mij gelijk, de luchtvaartmaatschappijen denken daar anders over zolang het maar geld opbrengt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...
Het is volstrekt onmogelijk om door "ziekte" dik te worden. Waar zijn alle Ethiopiers met die ziekte dan? Iedere kilo vet moet eerst geconsumeerd zijn. Wet van behoud van energie.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Als iemand eventueel kan aantonen dat het iemand door ziekte zo dik is geworden is het wat mij betreft wat anders. Anders gewoon dubbel betalen. Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
En dan baal je. Dat jij je bij het lopend buffet wel inhoudt, iemand anders niet (en eet wat ie wil) en dat jij daar dan vervolgens last van hebt..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
quote:
Jullie zijn het met elkaar eensquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:56 schreef behangplakker het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, misschien dat ze dan afvallen
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
hou toch op. Eerder een psychiatrische / motivationele aandoening.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.
Obesitas is inderdaad een aandoening, maar die heb je dus pas wanneer je zo dik bent.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.
Je hebt wel mensen die steeds een hongergevoel blijven hebben, zelfs met een volle maag. Dit is nog steeds niet de echte oorzaak maar wel de aanleiding van het dik zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is volstrekt onmogelijk om door "ziekte" dik te worden. Waar zijn alle Ethiopiers met die ziekte dan? Iedere kilo vet moet eerst geconsumeerd zijn. Wet van behoud van energie.
Anders zou dat "dikheids"-gen uit deze mensen gehaald moeten worden en bij kippen geinjecteerd. Konden we vette kippen kweken op 2 graankorrels per dag en was het wereldvoedselprobleem opgelost.
deel je een stoel?quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:18 schreef Metro2005 het volgende:
Dus ik krijg volgende keer korting? Ik weeg namelijk minder dan gemiddeld.
Had die vrouw echt 2 stoelen nodig? Blijkbaar niet want dat kon niet eens aangezien die stoelen ver uit elkaar stonden.quote:
en dat hebben ze aangepast... was een administratieve fout. er is gewoon een plek gewisseld.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Had die vrouw echt 2 stoelen nodig? Blijkbaar niet want dat kon niet eens aangezien die stoelen ver uit elkaar stonden.
Dat is ook zo met sommige bejaarden en gehandicapten, die kan je op die grond dan ook weigeren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:53 schreef Nytro het volgende:
Te dikke en ook mensen die slecht ter been zijn mogen wat mij betreft het vliegtuig niet in; in geval van nood zullen zij de doorstroom van vluchtende mensen tegenhouden.
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!
Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering?
Ga eens naar GeenStijl ofzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.
En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.
En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
Laat me raden, je bent blind?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
Daarom moet je dus twee stoelen nemenquote:Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
quote:Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
Probleem is dat dat niet bij te houden is, want waar leg je de grens? Als we jouw redenering verder volgen kunnen we ook mensen die in oudere auto's of auto's van een minder goed merk meer laten betalen, omdat zij meer kans hebben op een ongeluk. Of mensen die zonder helm op fietsen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?quote:Op maandag 27 april 2009 19:26 schreef hverburg84 het volgende:
mensen die overgewicht of obesitas een ziekte noemen waar je niks aan kunt doen moeten zich schamen.
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o5169n25472.html
dit is vanaf de jaren 90, heb ook data gezien die vanaf de jaren 60/70 tot nu een beeld gaven en dan was de stijging nog extremer.
kortom, in 95% van de gevallen betrefd het een ziekte aan karakter.
kies je ervoor om dik te zijn, accepteer dan de gevolgen ook....
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.quote:Op maandag 27 april 2009 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?
als je nu ook nog je snor later groeien stem ik op jouquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!
En ik vraag me dan ook af wat de volgende ontwikkeling zal zijn. Domme mensen die meer moeten betalen voor scholing omdat ze de lesstof minder snel verwerken en meer aandacht opeisen? Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering? Lelijke mensen die meer moeten betalen voor een biertje in de kroeg omdat ze het uitzicht en dus het plezier van anderen verpesten? Marokkanen die massaal gedeporteerd worden, omdat ze met hun asociale, criminele gedrag een te grote last vormen voor de Nederlandse samenleving?
Jahoor, ik zie het wel zitten!
Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.quote:Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:
[..]
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:
[..]
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
Klopt, en nu? Het gaat over de vergelijking met kanker, die staatjes heb ik niet eens bekeken.quote:Op maandag 27 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.
Swetsenegger maakte de vergelijking met kanker, dat daarin blijkbaar eenzelfde trend kan worden waargenomen, en dat het daarom dus ook geen ziekte zou zijn volgens de redenering van de meneer die hij quotte. Geen geldige vergelijking, wat mij betreft.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?
Obesitas gaat vaak gepaard met een extreem negatief zelfbeeld. En dat krijg je niet weg met 'gewoon de knop om'. Er is wel iets meer voor nodig dan stoppen met eten
Dat zijn post dus belachelijk was, en dat vertelde ik hem in mijn reactie. NU wil jij DAAR weer wat over zeggen, maar aangezien we het al eens zijn over stap 1 is dat dus nutteloos.quote:
En terecht. Moet je je eens voorstellen dat tien van die mankpoten en hun rolstoelen met dezelfde vlucht mee willen. Dan betaal je ineens geen 31 maar 33,50 voor je stoeltje! En dan heb ik het nog niet eens over de ergernis die die lui veroorzaken, doordat ze rare geluiden maken en de hele tijd in de weg zitten.quote:Op maandag 27 april 2009 21:18 schreef Isegrim het volgende:
Bij RyanAir is er een maximum aan het aantal mensen met een lichamelijke beperking per vlucht.
Twee maaltijden, zodat ze nog dikker worden.quote:Op maandag 27 april 2009 21:20 schreef Bankfurt het volgende:
Cool ! Dan hebben ze ook recht op 2 x service en 2x air-miles.
Myth Bustedquote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?
Obesitas gaat vaak gepaard met een extreem negatief zelfbeeld. En dat krijg je niet weg met 'gewoon de knop om'. Er is wel iets meer voor nodig dan stoppen met eten
http://www.ublad.uu.nl/WebObjects/UOL.woa/1/wa/Ublad?id=1035779quote:Emotionele eters houden zichzelf voor de gek
Troosteten. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt als reden voor overgewicht en obesitas. Een overtrokken begrip, vindt psychologe Denise de Ridder die samen met Catharine Evers onderzoek deed naar het fenomeen. Op de Culturele Zondag van 19 april belicht zij een andere kant van het verschijnsel.
“Er is al veel onderzoek naar emotioneel eten gedaan. Daaruit zou blijken dat sommige mensen naar eten grijpen als ze negatieve emoties ervaren. Ze eten dus ook als ze geen honger hebben. Daardoor lopen ze het risico op overgewicht. Ze worden ook wel emotionele eters genoemd. Eén van die onderzoeken maakte gebruik van vragenlijsten waarin mensen moesten aangeven wanneer ze zich naar voelden, wat ze dan aten en of er een verband bestond tussen beide. Dit soort tests lijken niet waterdicht, want je herinneren hoe je je eerder voelde en wat je gegeten hebt, is bijzonder moeilijk.”
Heb je daarom zelf ook een onderzoek gedaan?
“Ja, in ons eerste onderzoek maakten we gebruik van experimenten waarin we bij de deelnemers eerst negatieve emoties als verdriet of boosheid opwekten. Vervolgens kregen ze in een zogeheten smaaktest eten voorgeschoteld waarvan ze zo veel mochten proeven als ze zelf wilden. Er bleek geen enkel verschil in de hoeveelheid die zij aten en wat de mensen aten bij wie geen naar gevoel was opgewekt.”
Waarom zien sommige mensen zichzelf dan als een emotionele eter?
“Het antwoord op die vraag hebben we gevonden door de deelnemers, die zichzelf als emotionele eter beschouwen, in een dagboekje te laten bijhouden hoeveel tussendoortjes ze eten per dag. Uit dit onderzoek konden we afleiden dat mensen vooral uit gewoonte meer gaan snacken, en niet als gevolg van nare gevoelens. Het lijkt er op dat deze mensen zich zorgen maken over hun eetgedrag en een legitieme reden zoeken voor dit snacken. Dat is niet zo gek. Tegenwoordig wordt iedereen bestookt met gezondheidsinformatie en wordt er van je verwacht dat je let op wat je eet, omdat er nou eenmaal veel te eten valt. Jezelf een emotionele eter noemen, is dan een excuus voor die paar kilo’s die erbij kunnen komen. Mensen snappen heel goed dat gezond eten belangrijk is, ze maken zich er zorgen over, maar ze voelen zich niet in staat om hier ook daadwerkelijk iets aan te doen. Sterker nog, omdat ze weten dat het slecht voor ze is, lijken mensen het snacken strategisch in te zetten om zichzelf te kunnen belonen na een zware week.”
Dat klinkt alsof mensen zichzelf voor de gek houden?
“Het is in ieder geval iets anders dan emotioneel eten. Dat zien we sterk terug in ons huidige onderzoek. Twee groepen moesten bijvoorbeeld dezelfde opdrachtjes doen in het lab, maar bij een aantal gaven we aan dat er iets mis was gegaan en dat ze het taakje opnieuw moesten doen. Doordat ze langer moesten doorwerken, aten deze deelnemers vervolgens meer dan de andere groep, als een soort beloning.”
Emotioneel eten bestaat dus niet!
“Er is zeker wel een verband tussen emoties en eten, maar het is niet waar dat akelige gevoelens daadwerkelijk automatisch leiden tot meer eten. Daar vinden wij geen bewijs voor en bij andere onderzoeken is het heel wisselend. Veel mensen denken wel dat ze eten uit emotie en dat dit daadwerkelijk helpt, maar in feite tobben ze alleen maar over het eten wat ze vervolgens afschuiven op nare gevoelens.”
Troost eten eigenlijk?
“Nee. Natuurlijk geeft eten een gevoel van verzadiging, maar dat is iets anders. De gewoonte is iets van deze tijd, waarin overal wat te snaaien valt. Ik denk dat mensen een schaal met hapjes niet snel kunnen overslaan, terwijl ze geen behoefte naar die snacks zouden hebben als de schaal er niet zou staan. Het zou goed nieuws zijn als men zou bewijzen dat je er wel gelukkiger van kan worden. We zouden dit vervolgens zelfs in een bepaalde mate kunnen propageren. Maar mensen voelen zich niet beter, ze voelen zich eerder schuldig. Ze weten dat ze het verkeerde middel hebben gebruikt.”
Van die vliegtuig maaltijden ga je alleen een week aan de racekakquote:Op maandag 27 april 2009 21:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Twee maaltijden, zodat ze nog dikker worden.
Nooit last van gehad. En ik eet er altijd drie.quote:Op maandag 27 april 2009 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van die vliegtuig maaltijden ga je alleen een week aan de racekak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |