Bronquote:Dikke vrouw moet dubbel betalen
CAIRNS - Een vrouw van 160 kilo voelt zich zwaar gediscrimineerd omdat ze in een vlliegtuig voor twee stoelen moest betalen. Tot overmaat van ramp bleken die twee stoelen niet eens naast elkaar te liggen...
Toen Samantha Scafe wilde inchecken voor de vlucht van het Australische Cairns naar Coolangatta werd haar verteld dat ze dubbel moest betalen, omdat ze twee stoelen kreeg toegewezen. "Om het comfort van andere reizigers niet te verstoren", klonk het officieel bij Jetstar.
Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
'Menselijke fout'
Jetstar bood haar excuses aan voor deze 'menselijke administratieve fout', maar blijft erbij dat de vrouw de volle pot moet betalen. Scafe laat het hier niet bij en stapt naar de antidiscriminatiecommissie, meldt The Cairns Post.
quote:Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
quote:[Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:28 schreef Roi het volgende:
Vadsige mensen![]()
![]()
Met dikke mensen heb ik geen problemen, sommige mensen zijn nu eenmaal breed gebouw andere niet. Maar zulke mensen als in de OP, die kiezen er gewoon zelf voor om er zo ranzig uit te zien!
bronquote:CAIRNS - Een vrouw van 160 kilo voelt zich zwaar gediscrimineerd omdat ze in een vlliegtuig voor twee stoelen moest betalen. Tot overmaat van ramp bleken die twee stoelen niet eens naast elkaar te liggen...
Toen Samantha Scafe wilde inchecken voor de vlucht van het Australische Cairns naar Coolangatta werd haar verteld dat ze dubbel moest betalen, omdat ze twee stoelen kreeg toegewezen. "Om het comfort van andere reizigers niet te verstoren", klonk het officieel bij Jetstar.
Daar ging de vrouw schoorvoetend mee akkoord, maar toen ze het toestel betrad, brak haar klomp. De voor haar gereserveerde plaatsjes bleken een eind van elkaar te liggen...
'Menselijke fout'
Jetstar bood haar excuses aan voor deze 'menselijke administratieve fout', maar blijft erbij dat de vrouw de volle pot moet betalen. Scafe laat het hier niet bij en stapt naar de antidiscriminatiecommissie, meldt The Cairns Post.
De ideale manier om heel snel heel veel af te vallen toch? Je deelt je maar in tweeenquote:
3 stoelen moest ze dus voor betalenquote:
Dan is ze idd wel heel erg dik.quote:
Dan snap ik het inderdaad wel, maar als dan blijkt dat die stoeltjes dus niet naast elkaar zitten is het een lulargument en zou ik als ik dik was ook behoorlijk over de rooie gaan waarschijnlijk. Want in dit geval slaat het dus nergens op.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Als iemand eventueel kan aantonen dat het iemand door ziekte zo dik is geworden is het wat mij betreft wat anders. Anders gewoon dubbel betalen. Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
Nuja, dat komt denk ik doordat vraatzucht niet als iets positiefs wordt beschouwd. Tevens is iedereen in de huidige maatschappij vrij zoveel te eten als hij/zij wilt. Want hoewel er zeker bepaalde aandoeningen zijn waardoor iemand veroordeelt is tot een leven met (extreem) overgewicht, is het in de meeste gevallen gewoon een te hoge calorie-inname ten opzichte van calorie-verbruik (aangezien dit per persoon verschilt is het aan iedereen zelf de balans te vinden).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...
Klets. De meeste mensen die een dergelijk gewicht hebben dat ze in deze categorie (2 stoelen) vallen lijden aan een spijsverteringsstoornis. Het gaat hier niet om een beetje te zware mensen, maar om obesitas-lijders.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:11 schreef waht het volgende:
[..]
Nuja, dat komt denk ik doordat vraatzucht niet als iets positiefs wordt beschouwd. Tevens is iedereen in de huidige maatschappij vrij zoveel te eten als hij/zij wilt. Want hoewel er zeker bepaalde aandoeningen zijn waardoor iemand veroordeelt is tot een leven met (extreem) overgewicht, is het in de meeste gevallen gewoon een te hoge calorie-inname ten opzichte van calorie-verbruik (aangezien dit per persoon verschilt is het aan iedereen zelf de balans te vinden).
Ja dat zal best. Verantwoordelijkheid ligt bij de stoornis, niet bij de persoon die te veel eet. Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk een voedingspatroon (en bewegingspatroon, wat dat betreft) samen te stellen waarin genoeg vitaminen, mineralen en macronutriënten zitten zodat een persoon gezond kan blijven én niks aankomt? Klets. Dat onderhuidse vet is het voedsel dat te veel was. Het is geen spier, het zijn geen vitaminen, het zijn loze caloriëen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. De meeste mensen die een dergelijk gewicht hebben dat ze in deze categorie (2 stoelen) vallen lijden aan een spijsverteringsstoornis. Het gaat hier niet om een beetje te zware mensen, maar om obesitas-lijders.
ze moesten eens moslims bijv. ipv mensen met overgewicht schrijven.. de wereld zou te klein zijn. Puurste discriminatie dit, evenals mensen met lange benen. De luchtvaartmaatschappijen zetten de standaard en als je daar niet in past dan betaal je maar extra. Het is gewoon een ordinaire cashcow in het al zo ondoorzichtige tarievensysteem van de airlines. De maatschappijen verzinnen steeds meer om iedereen een speciale status toe te kennen en wel in ons nadeel, het is alleen nog een kwestie van tijd. We betalen al per koffer, extra voor de broodjes, drankjes etc. , dat een lowcost airline dat nog doet kan ik enigszins inkomen omdat zij daar vanaf het begin al mee adverteerden maar de reguliere maatschappijen nemen het gewoon over. Ieder mens is voor mij gelijk, de luchtvaartmaatschappijen denken daar anders over zolang het maar geld opbrengt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht, een van de laatste categorieën van personen die iedereen ongegeneerd durft ontmenselijken...
Het is volstrekt onmogelijk om door "ziekte" dik te worden. Waar zijn alle Ethiopiers met die ziekte dan? Iedere kilo vet moet eerst geconsumeerd zijn. Wet van behoud van energie.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Als iemand eventueel kan aantonen dat het iemand door ziekte zo dik is geworden is het wat mij betreft wat anders. Anders gewoon dubbel betalen. Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
En dan baal je. Dat jij je bij het lopend buffet wel inhoudt, iemand anders niet (en eet wat ie wil) en dat jij daar dan vervolgens last van hebt..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef draaijer het volgende:
Alsof ik met mijn slanke lijf erop zit te wachten om een vet lijf tegen je aan te hebben. Ik heb het naar Thailand gehad. Been kwam onder de leuning door en arm over de leuning heen. Ik heb dus echt een andere plek gevraagd
quote:
Jullie zijn het met elkaar eensquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:56 schreef behangplakker het volgende:
Zouden ze vaker moeten doen, misschien dat ze dan afvallen
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
hou toch op. Eerder een psychiatrische / motivationele aandoening.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.
Obesitas is inderdaad een aandoening, maar die heb je dus pas wanneer je zo dik bent.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Obesitas is IMHO een medische aandoening. Tja.. mensen blijven mensen vrees ik.
Je hebt wel mensen die steeds een hongergevoel blijven hebben, zelfs met een volle maag. Dit is nog steeds niet de echte oorzaak maar wel de aanleiding van het dik zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is volstrekt onmogelijk om door "ziekte" dik te worden. Waar zijn alle Ethiopiers met die ziekte dan? Iedere kilo vet moet eerst geconsumeerd zijn. Wet van behoud van energie.
Anders zou dat "dikheids"-gen uit deze mensen gehaald moeten worden en bij kippen geinjecteerd. Konden we vette kippen kweken op 2 graankorrels per dag en was het wereldvoedselprobleem opgelost.
deel je een stoel?quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:18 schreef Metro2005 het volgende:
Dus ik krijg volgende keer korting? Ik weeg namelijk minder dan gemiddeld.
Had die vrouw echt 2 stoelen nodig? Blijkbaar niet want dat kon niet eens aangezien die stoelen ver uit elkaar stonden.quote:
en dat hebben ze aangepast... was een administratieve fout. er is gewoon een plek gewisseld.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Had die vrouw echt 2 stoelen nodig? Blijkbaar niet want dat kon niet eens aangezien die stoelen ver uit elkaar stonden.
Dat is ook zo met sommige bejaarden en gehandicapten, die kan je op die grond dan ook weigeren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:53 schreef Nytro het volgende:
Te dikke en ook mensen die slecht ter been zijn mogen wat mij betreft het vliegtuig niet in; in geval van nood zullen zij de doorstroom van vluchtende mensen tegenhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |