abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 februari 2009 @ 11:16:59 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65725135
Die reacties hier.
pi_65725551
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!
Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering?
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:36:21 #53
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_65736149
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.

En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
Ga eens naar GeenStijl ofzo.
pi_65766134
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.

En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:59:22 #55
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_65769756
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
Laat me raden, je bent blind?
pi_68430602
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
pi_68430787
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
Daarom moet je dus twee stoelen nemen
  maandag 27 april 2009 @ 18:19:36 #58
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68430836
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
  maandag 27 april 2009 @ 18:36:31 #59
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_68431247
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Probleem is dat dat niet bij te houden is, want waar leg je de grens? Als we jouw redenering verder volgen kunnen we ook mensen die in oudere auto's of auto's van een minder goed merk meer laten betalen, omdat zij meer kans hebben op een ongeluk. Of mensen die zonder helm op fietsen.

@edino: Ik denk echter wel dat je een van de weinige bent die zich zoiets wil en kan veroorloven.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_68432204
Ergens is het terecht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68432449
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ergens is het terecht

Is ook zo, al vind ik een aantal reacties hier stuitend.
pi_68432839
mensen die overgewicht of obesitas een ziekte noemen waar je niks aan kunt doen moeten zich schamen.

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o5169n25472.html

dit is vanaf de jaren 90, heb ook data gezien die vanaf de jaren 60/70 tot nu een beeld gaven en dan was de stijging nog extremer.

kortom, in 95% van de gevallen betrefd het een ziekte aan karakter.
kies je ervoor om dik te zijn, accepteer dan de gevolgen ook....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 19:31:20 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68433033
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:26 schreef hverburg84 het volgende:
mensen die overgewicht of obesitas een ziekte noemen waar je niks aan kunt doen moeten zich schamen.

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o5169n25472.html

dit is vanaf de jaren 90, heb ook data gezien die vanaf de jaren 60/70 tot nu een beeld gaven en dan was de stijging nog extremer.

kortom, in 95% van de gevallen betrefd het een ziekte aan karakter.
kies je ervoor om dik te zijn, accepteer dan de gevolgen ook....
Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?
  maandag 27 april 2009 @ 19:38:58 #64
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68433318
Ik kom soms over als een klootzak die een hekel heeft aan dikke mensen dikke mensen maar dat is niet zo. Ik vind dat ieder mens het recht heeft om te doen met zijn leven wat hij wil.

Ben je een levensgenieter? Prima! Echter dan moet je ook niet gaan klagen pover de consequenties zoals in het vliegtuig niet hetzelfde comfort voor dezelfde prijs krijgen als de dunne medemens, of over het feit dat de meerderheid van de mensen je minder aantrekkelijk vindt dan een slank persoon.
pi_68435375
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 27 april 2009 @ 20:40:36 #66
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68435899
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!

En ik vraag me dan ook af wat de volgende ontwikkeling zal zijn. Domme mensen die meer moeten betalen voor scholing omdat ze de lesstof minder snel verwerken en meer aandacht opeisen? Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering? Lelijke mensen die meer moeten betalen voor een biertje in de kroeg omdat ze het uitzicht en dus het plezier van anderen verpesten? Marokkanen die massaal gedeporteerd worden, omdat ze met hun asociale, criminele gedrag een te grote last vormen voor de Nederlandse samenleving?

Jahoor, ik zie het wel zitten!
als je nu ook nog je snor later groeien stem ik op jou
ik heb niets tegen dikke mensen; maar je ziet ze wel altijd en overal eten. ook op kantoor, moet je eens die schuiven opentrekken , maar voor de rest is het wel altijd cola light hoor, van 10u 's ochtends
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 20:42:02 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68435959
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:

[..]

Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.
  maandag 27 april 2009 @ 20:42:27 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68435972
En terecht! De gebruiker betaalt!

Tevens vind ik dat lelijke mensen meer moeten betalen op het terras!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68436130
Tja, ik haal dat gewicht nog niet met drie koffers erbij, maar ik moet betalen voor die twee extra koffers. Dus zo vreemd vind ik het niet, bij extreem overgewicht.
pi_68436215
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:

[..]

Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?

Obesitas gaat vaak gepaard met een extreem negatief zelfbeeld. En dat krijg je niet weg met 'gewoon de knop om'. Er is wel iets meer voor nodig dan stoppen met eten
pi_68436300
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.
Klopt, en nu? Het gaat over de vergelijking met kanker, die staatjes heb ik niet eens bekeken.
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?

Obesitas gaat vaak gepaard met een extreem negatief zelfbeeld. En dat krijg je niet weg met 'gewoon de knop om'. Er is wel iets meer voor nodig dan stoppen met eten
Swetsenegger maakte de vergelijking met kanker, dat daarin blijkbaar eenzelfde trend kan worden waargenomen, en dat het daarom dus ook geen ziekte zou zijn volgens de redenering van de meneer die hij quotte. Geen geldige vergelijking, wat mij betreft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 20:51:07 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68436427
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, en nu?
Dat zijn post dus belachelijk was, en dat vertelde ik hem in mijn reactie. NU wil jij DAAR weer wat over zeggen, maar aangezien we het al eens zijn over stap 1 is dat dus nutteloos.
  maandag 27 april 2009 @ 21:16:42 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68437540
Trouwens, lichamelijk gehandicapten mogen voortaan ook wel wat meer belasting betalen. De gebruiker betaalt!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68437617
Bij RyanAir is er een maximum aan het aantal mensen met een lichamelijke beperking per vlucht.
pi_68437694
Cool ! Dan hebben ze ook recht op 2 x service en 2x air-miles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')