Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!
Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering?
Ga eens naar GeenStijl ofzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.
En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef LXIV het volgende:
Wat mij betreft worden dikke mensen helemaal geweerd uit de luchtvaart. Sleep ze maar op de vaste route's achter zeeschepen aan. Dat is goed genoeg.
En als ze dan na 4 maanden in Japan zijn aangekomen moet eerst al dat koraal en die schelpen van hun huid gebikt worden. Die kunnen dan weer aan de meeuwen gevoerd worden.
Laat me raden, je bent blind?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
Daarom moet je dus twee stoelen nemenquote:Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
quote:Op maandag 27 april 2009 18:10 schreef edino het volgende:
Hoe denk je dat een dik persoon hier over denkt? Voor een dik persoon is het ook geen pretje om opgevouwen te zitten in een te kleine stoel. Zeker niet om iemand last te verzorgen; dat zou ik heel rot vinden. Ik ben zelf 260kg/1.78m en reserveer altijd 2 stoelen, en meestal betaal ik voor dat. Ik denk niet dat ik iemand overlast bezorg...
Probleem is dat dat niet bij te houden is, want waar leg je de grens? Als we jouw redenering verder volgen kunnen we ook mensen die in oudere auto's of auto's van een minder goed merk meer laten betalen, omdat zij meer kans hebben op een ongeluk. Of mensen die zonder helm op fietsen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mwah is al het geval; als chronische zieke betaal ik aan de levensverzekering van mijn hypotheek 20.000 meer en betaal het dubbele aan mijn zorgverzekering; wat mij betreft worden ze daar een stuk strenger is en laten ze rokers en ongezonde mensen ook veel meer betalen; nu is de verhouding scheef.
Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?quote:Op maandag 27 april 2009 19:26 schreef hverburg84 het volgende:
mensen die overgewicht of obesitas een ziekte noemen waar je niks aan kunt doen moeten zich schamen.
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o5169n25472.html
dit is vanaf de jaren 90, heb ook data gezien die vanaf de jaren 60/70 tot nu een beeld gaven en dan was de stijging nog extremer.
kortom, in 95% van de gevallen betrefd het een ziekte aan karakter.
kies je ervoor om dik te zijn, accepteer dan de gevolgen ook....
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.quote:Op maandag 27 april 2009 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt dezelfde staatjes voor kanker. Is dat ook geen ziekte dan?
als je nu ook nog je snor later groeien stem ik op jouquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Prima ontwikkeling!
En ik vraag me dan ook af wat de volgende ontwikkeling zal zijn. Domme mensen die meer moeten betalen voor scholing omdat ze de lesstof minder snel verwerken en meer aandacht opeisen? Mensen die niet genoeg sporten die meer moeten betalen voor hun ziektekostenverzekering? Lelijke mensen die meer moeten betalen voor een biertje in de kroeg omdat ze het uitzicht en dus het plezier van anderen verpesten? Marokkanen die massaal gedeporteerd worden, omdat ze met hun asociale, criminele gedrag een te grote last vormen voor de Nederlandse samenleving?
Jahoor, ik zie het wel zitten!
Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.quote:Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:
[..]
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:28 schreef waht het volgende:
[..]
Hij zegt 'ziekte waar je niks aan kan doen'. Wat in overgewicht in de meeste gevallen wel mogelijk is in tegenstelling tot kanker (als je het al hebt dus, niet de aanloop er naartoe). En dat zelfs met weinig ingrijpende middelen, ook in tegenstelling tot kanker.
Klopt, en nu? Het gaat over de vergelijking met kanker, die staatjes heb ik niet eens bekeken.quote:Op maandag 27 april 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die toevoeging heeft uberhaupt al geen correlatie met de staatjes.
Swetsenegger maakte de vergelijking met kanker, dat daarin blijkbaar eenzelfde trend kan worden waargenomen, en dat het daarom dus ook geen ziekte zou zijn volgens de redenering van de meneer die hij quotte. Geen geldige vergelijking, wat mij betreft.quote:Op maandag 27 april 2009 20:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, dat is dan wel weer erg simpel gesteld hoor. Vind jij een depressie ook iets waar je zelf uit moet komen?
Obesitas gaat vaak gepaard met een extreem negatief zelfbeeld. En dat krijg je niet weg met 'gewoon de knop om'. Er is wel iets meer voor nodig dan stoppen met eten
Dat zijn post dus belachelijk was, en dat vertelde ik hem in mijn reactie. NU wil jij DAAR weer wat over zeggen, maar aangezien we het al eens zijn over stap 1 is dat dus nutteloos.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |