Dit heb ik dus van meerdere mensen gehoord die dezelfde operatie hebben gehad tijdens mijn vorige en huidige revalidatie. De reden waarom ik me vooral zorgen maak, is omdat het bij mij nooit 'beter' heeft gevoeld als voordat ik geopereerd wasquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:27 schreef macrony het volgende:
Oftewel: houd moed!!!!!!!!
Ik ben in ieder geval erg tevreden. De schouder voelt ook gewoon weer stabiel aan. Anders dan voor de operatie.
Toevallig had ik het hier afgelopen vrijdag met mijn fysiotherapeute over. Zij vertelde mij dat een 'nieuwe schouder' absoluut niet vergelijkbaar is met een nieuwe knie of heup. Na een dergelijke operatie schijn je echt nog steeds maar het minimale met je schouder te kunnen ... Met andere woorden, zo'n operatie doen ze alleen als je echt helemaal niets meer kan met je arm.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:33 schreef macrony het volgende:
Een nieuwe schouder.... die hadden we hier nog niet gezien
Hoe is het afgelopen donderdag gegaan in de St. Maartenskliniek? Hebben ze kunnen vinden wat er mis is? Of kunnen ze van de buitenkant niet zien en moet je opnieuw een MRI-scan laten maken ofzo?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
voor mij is het niet te doen even naar de sint maartenskliniek voor fysio. Moet donderdag met "spoed" terug. het voelt niet goed aan in mijn schouder.
Ik dacht dat met een kunstschoudergewricht (leuk voor galgje) je je bovenarm niet eens meer horizontaal kan krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2009 07:13 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier afgelopen vrijdag met mijn fysiotherapeute over. Zij vertelde mij dat een 'nieuwe schouder' absoluut niet vergelijkbaar is met een nieuwe knie of heup. Na een dergelijke operatie schijn je echt nog steeds maar het minimale met je schouder te kunnen ... Met andere woorden, zo'n operatie doen ze alleen als je echt helemaal niets meer kan met je arm.
Het is niet zo dat ze helemaal niets meer kan met de schouder, het is alleen versleten en pijnlijk bij bewegen. Vanmiddag is het zo ver, dus we zullen zien. Ze moet in ieder geval 6 weken met een mitella slapen, lijkt me erg lastig. Verder schijnt het na de operatie flnk pijnlijk te zijn, meer pijn dan na een heupoperatie (daar heeft ze ook al 2 nieuwe van).quote:Op zondag 22 maart 2009 07:13 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier afgelopen vrijdag met mijn fysiotherapeute over. Zij vertelde mij dat een 'nieuwe schouder' absoluut niet vergelijkbaar is met een nieuwe knie of heup. Na een dergelijke operatie schijn je echt nog steeds maar het minimale met je schouder te kunnen ... Met andere woorden, zo'n operatie doen ze alleen als je echt helemaal niets meer kan met je arm.
hihi, Ja het zal wel erge goed gaan met velen hierro of ze hebben er zoveel last van dat ze niet meer achter de pc kunnen zittenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:41 schreef macrony het volgende:
Sterft dit topic een langzame dood?
Alle schouders weer gerepareerd en geen klachten meer?
Dat is toch bijna te mooi om waar te zijn. Of zijn we het klagen allemaal zat?
ook te mooi om waar te zijn misschien. Hier gaat alles nog steeds geweldig goed.
Ik moest de eerste 2 weken de arm met sling onder mijn kleding dragen dus direct op de huid zeg maar.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:30 schreef miss-piggy het volgende:
ik wil wel graag een bh omhebben, dat krijg ik never nooit zelf omkheb al wat sportbroeken ingeslagen zodat ik dat wel zelf omkrijg. van de week maar even naar mijn nicht om wat bovenkleding te halen
![]()
arm boven of onder bovenkleding?
opzich niet zo'n heftige operatie geloof ik, gewoon bankart repair, dus het labrum repareren
Tja, we hebben je nog zo gewaarschuwd....quote:Op maandag 18 mei 2009 14:42 schreef miss-piggy het volgende:
kben vrijdag geopereerd en meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen wat een pokke pijn zeg! geef mij dan maar een luxatie! ben 2 schroeven rijker
Omhoog gaat bij heel goed, ik kan mijn arm iets achter mijn hoofd houden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:03 schreef miss-piggy het volgende:
hoe gaat het nu met jullie??
Hier gaat het eigenlijk best wel kloteondanks 2x in de week therapie + elke dag braaf mijn oefeningen doen kan ik mijn arm nog net zo weinig bewegen als net na de operatie. Exorotatie is ongeveer 80-90 graden en omhoog is het maar 40-45 graden!
Duurde het bij jullie ook zolang? Operatie is nu 2,5 maand geleden. Bewegen is ook nog enorm pijnlijkkhad toch wel gehoopt dat ik weer zou kunnen fietsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:05 schreef miss-piggy het volgende:
ging het bij mij elke week maar 1 cm, ik kan hem nu net zo hoog krijgen als bij de 1e x fysio na de operatiedus om precies te zijn: 0 cm
alleen in ligstand kan ik hem op 90-100 graden krijgenmaarhja daar heb ik niet zo heel veel aan, want daar doe ik niks mee. Liet ik nog wel mijn haar groeien om het in een staart te kunnen krijgen, kan ik er niet bij
![]()
kga vanmiddag met peutje overleggen. in radiologieverslag van de MRI stond namelijk: cave impingement. Kortom: pas op voor een inklemming. Mijn subacrominale ruimte (ruimte tussen schouderkop en schouderdak) was destijds 4 a 5 mm geloof ik. Het hoort 9 a 10 te zijn. Dus misschien heb ik nu wel last van impingement? Kwil geen spoken gaan zien, maar mijn arm wil niet verder, ook niet bij tegenaanduwen, hij zit gewoon vast en wil geen mm verder. En de pijn die dan komt! Verder kan ik ook sinds enkele weken niet meer op mijn linkerzij slapen en lijkt de pijn alleen maar erger te worden. Misschien is het handig om afspraak van orthopeed te vervroegen
Ons probleem komt wel overeen, hoewel jij beperkter bent, ik kan ook echt niet verder, als hij toch per ongeluk verder gaat (door een vlugge beweging/aanstoot) dan schiet de pijn ook compleet door me heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enschede, onze stad! ons domein!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |