abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2009 @ 12:33:25 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70248723
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:30 schreef DS4 het volgende:
Overheden kunnen niet zo maar je bezit onteigenen en zeker niet zonder een redelijke vergoeding. Beetje feit van algemene bekendheid...
De overheid heeft altijd de langste adem (die perst gewoon meer geld af mochten ze het nodig hebben), dus het lukt ze uiteindelijk altijd.

Eigendom is van jezelf totdat de overheid bepaalt dat het niet meer zo is, dat ontkennen is de realiteit in Nederland ontkennen.
Carpe Libertatem
pi_70248730
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, de bereidheid om de verzekering te tillen is bij veel Nederlanders ook gewoon aanwezig. Wat dat betreft is het meer het spreekwoord: de gelegenheid maakt de dief.

Ook van de week op BNR over het gebrek aan besef van mijn en dijn. Onder meer dat rond de vakantieperiode allerhande zaken verdwijnen die op de camping nuttig kunnen zijn (zoals bestek uit de bedrijfskantine).

Dus een "lager ethisch moraal (besef..)" dan de gemiddelde Nederlander... ik geloof er geen donder van. En aangezien jij hierboven nog pleit voor een guantanamo in NL val jij iig niet onder hoger dan gemiddeld op dit punt, dus die eerste steen zou ik maar in mijn hand houden als ik jou was.
Managers zijn de grootste slechteriken die er rondlopen. Ik spreek uit tal van ervaringen. Ze liegen, bedriegen dat het een lieve lust is. Tig keer het slachtoffer geweest.

Het zijn de grootste criminelen die er rondlopen. Met witte boorden, dat is het verschil.

Het moraal is 0,0 bij die lui. Hebben geen gevoel voor andere mensen.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2009 @ 12:35:23 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70248781
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Hebben geen gevoel voor andere mensen.
Jij wel zeker, met je dwangfantasieen?
Carpe Libertatem
pi_70249098
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:57 schreef henkway het volgende:

[..]

Daar woont men in zelfgebouwde golfplatenhutten, dus dat is iets anders,

De nederlandse woningwetwoning is gefinancierd door publiek geld tegen een zeer lage rente voor 30 jr en beschikbaarstellen van zeer goedkope grond
Het gaat hier om een vastgoedbezit van 350 miljard aan publiek geld, de staatsschuld is 385 miljard, het is dus beter om dit bezit weer te nationaliseren en op de staatsbalans te zetten
En als je nationaliseert gebeuren dit soort uitwassen niet? Ik herinder me iets met overheids aanbestedingen bij grote bouwbedrijven....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70249175
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:30 schreef DS4 het volgende:
Doe eens een lijstje. Aangezien het er van stikt verwacht ik zo 25 voorbeelden die je uit je mouw kan schudden...
Bij Rochdale alleen al gaat het om meerdere fraudegevallen, en dat is niet de enige woningbouwvereniging.
quote:
Natuurlijk niet. Overheden kunnen niet zo maar je bezit onteigenen en zeker niet zonder een redelijke vergoeding. Beetje feit van algemene bekendheid...
Vergoeding aan wie dan? Wie moet er gecompenseerd? De directeuren mogen wel doen alsof het hun geld en hun huizen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70249298
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:33 schreef Boze_Appel het volgende:

De overheid heeft altijd de langste adem (die perst gewoon meer geld af mochten ze het nodig hebben), dus het lukt ze uiteindelijk altijd.

Eigendom is van jezelf totdat de overheid bepaalt dat het niet meer zo is, dat ontkennen is de realiteit in Nederland ontkennen.
Natuurlijk... Wetten, verdragen, rechtspraak... het is allemaal niet waar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70249378
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Managers zijn de grootste slechteriken die er rondlopen. Ik spreek uit tal van ervaringen.
Uit jouw ervaringen mochten we afleiden dat met jouw opleiding je niet gewild bent en je slecht verdient.

Uit onderzoek kwam echter 0.0% werkloosheid en meer dan gemiddeld salaris naar voren.

Simpel: jouw ervaringen staan los van de realiteit en lijken meer met jou te maken te hebben.
pi_70249434
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kan dus gewoon niet. Dat lijkt maar niet tot jou door te willen dringen.
Van der Laan is anders druk bezig de VVD klok van Mw Dekker weer terug te draaien en de corporaties met hun bezit onder te brengen in een CFV waarmee het vastgoedbeheer bij de CFV ligt en de status van een Zelfstandig Bestuurs Orgaan kan krijgen
quote:
Minister Eberhart van der Laan (VROM) wil scherper toezicht op woningcorporaties. De minister verdedigt vandaag in de Kamer een reeks maatregelen die de onafhankelijkheid van woningcorporaties moet inperken. Als het aan Van der Laan ligt maakt het Centraal Fonds Volkshuisvesting een doorstart. Het Fonds zou dan naast financiële controle ook de kwaliteit van de bestuurders en de bouw en het beheer van woningen in de gaten moeten houden. Zo meldt de Telegraaf.
Premie
De maatregelen van Van der Laan volgen op het bericht dat twee voormalig directeuren van woningcorporaties bij hun
pi_70249564
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

Bij Rochdale alleen al gaat het om meerdere fraudegevallen,
Het gaat zelden om 1 iemand...
quote:
en dat is niet de enige woningbouwvereniging.
Je schreef dat het stikt van de grove misdrijven. Maak dat eens waar.
quote:
Vergoeding aan wie dan? Wie moet er gecompenseerd? De directeuren mogen wel doen alsof het hun geld en hun huizen zijn, maar dat is natuurlijk niet zo.
Nee, het is van de stichting. Maar ik dacht dat je dat wel begreep.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2009 @ 13:00:01 #110
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70249618
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:52 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk... Wetten, verdragen, rechtspraak... het is allemaal niet waar.
Wil je ontkennen dat de overheid altijd de langste adem heeft in een onteigeningszaak?

Een gemeente kan zo een de wet voorkeursrecht gemeente op je dak gooien zodat je zelf niet eens meer mag kiezen aan wie je zou willen verkopen en dan moet je via de rechter maar gaan uitvechten om een beetje vergoeding te krijgen als je het met die raamambtenaren er niet uit komt.

Die regeltjes enzo zijn leuk, maar in de praktijk zijn ze altijd in het voordeel van wat een gemeente wil. Een zak geld is leuk, maar daar heb je zo weinig aan als je gewoon in je eigendom wil blijven wonen heh.
Carpe Libertatem
pi_70249630
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:55 schreef henkway het volgende:

Van der Laan is anders druk bezig de VVD klok van Mw Dekker weer terug te draaien en de corporaties met hun bezit onder te brengen in een CFV waarmee het vastgoedbeheer bij de CFV ligt en de status van een Zelfstandig Bestuurs Orgaan kan krijgen

Ik lees hier scherper toezicht. Dat is heel wat anders dan het bezit nationaliseren.
pi_70249676
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uit jouw ervaringen mochten we afleiden dat met jouw opleiding je niet gewild bent en je slecht verdient.

Uit onderzoek kwam echter 0.0% werkloosheid en meer dan gemiddeld salaris naar voren.

Simpel: jouw ervaringen staan los van de realiteit en lijken meer met jou te maken te hebben.
Slachtoffer van klinklaar TUIG. Niks meer of minder.

Stel psychopaten die voor hun gedrag EXTREEM worden beloond. Het bedrijfsleven is zo ziekelijk als het maar kan zijn. Kan ook niet anders, het zijn kerken waar de mammon wordt aanbeden.

Hoe eerder dat tuig wordt uitgeroeid des de beter het is.
pi_70249771
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees hier scherper toezicht. Dat is heel wat anders dan het bezit nationaliseren.
nou het scheelt geen haartje meer, er kan in ieder geval niets meer verkocht of aangekocht worden zonder toestemming, ben je dan nog eigenaar is de vraag, mooi juridisch gevecht
pi_70249839
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:

Wil je ontkennen dat de overheid altijd de langste adem heeft in een onteigeningszaak?

Een gemeente kan zo een de wet voorkeursrecht gemeente op je dak gooien zodat je zelf niet eens meer mag kiezen aan wie je zou willen verkopen en dan moet je via de rechter maar gaan uitvechten om een beetje vergoeding te krijgen als je het met die raamambtenaren er niet uit komt.
Gewoon waarde in het economisch verkeer + bijkomende kosten (hoger dan bij verkoop met gebruik van Wvg). Dat is niet afnemen zoals henkway wil. Integendeel.

Daarnaast is dit gewoon een bevestiging van wat ik schreef: het kan niet zo maar en niet zonder redelijke vergoeding.
quote:
Die regeltjes enzo zijn leuk, maar in de praktijk zijn ze altijd in het voordeel van wat een gemeente wil. Een zak geld is leuk, maar daar heb je zo weinig aan als je gewoon in je eigendom wil blijven wonen heh.
Onteigening kan in het genoemde geval gewoon niet en zeker niet zoals henkway het voorstelt. En Wvg is gewoon een anti-speculatiebepaling.
pi_70249926
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Slachtoffer van klinklaar TUIG. Niks meer of minder.

Ik weet zeker dat er ook een andere mening over te vinden is.

Feit blijft dat jouw ervaringen compleet anders zijn en derhalve is het zeer aannemelijk dat de oorzaak bij jou gezocht moet worden. Dat laat nog de schuldvraag staan, ik geloof best dat er zaken spelen, ik kan daar alleen niet over oordelen.
pi_70249979
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef henkway het volgende:

nou het scheelt geen haartje meer, er kan in ieder geval niets meer verkocht of aangekocht worden zonder toestemming, ben je dan nog eigenaar is de vraag, mooi juridisch gevecht
Dan ben je nog steeds eigenaar (juridisch en economisch!) en plannen van een politicus zijn niets meer dan hersenspinsels.

Blijft hoe dan ook staan dat wat jij wil gewoon niet kan. PUNT.
pi_70249996
Leuk interview in de Volkskrant afgelopen zaterdag. Met Ben Verwaayen, ook zo´n `lekker genuanceerd`ding .....

Hij gaf aan dat hij zonder onredelijkheid zijn functie niet goed uit kan voeren.

Ja, je leest het goed.

Klinkklaar TUIG. TUIG van het zuiverste soort.
pi_70250049
Zeg EG, wil je met je frustraties gewoon naar een hulpverlener gaan? Dat is EN beter voor jou (krijg je m.i. broodnodige hulp) EN beter voor dit draadje (welke nu eenmaal niet om jou draait).
pi_70250143
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:13 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG, wil je met je frustraties gewoon naar een hulpverlener gaan? Dat is EN beter voor jou (krijg je m.i. broodnodige hulp) EN beter voor dit draadje (welke nu eenmaal niet om jou draait).
Geen zorgen. Geen hulpverlener die het bedorven bedrijfsleven weer gezond kan maken. Geen hulpverlener die de klok nog kan terugdraaien.

Je kan maar een keer goed verongelukken. Geen weg terug dus.
pi_70250214
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Leuk interview in de Volkskrant afgelopen zaterdag. Met Ben Verwaayen, ook zo´n `lekker genuanceerd`ding .....

Hij gaf aan dat hij zonder onredelijkheid zijn functie niet goed uit kan voeren.

Ja, je leest het goed.

Klinkklaar TUIG. TUIG van het zuiverste soort.
Tuig wat heeft kunnen opereren dankzij overheden. In een normale situatie gaan dit soort bedrijven gewoon failliet.
pi_70250245
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Geen zorgen. Geen hulpverlener die het bedorven bedrijfsleven weer gezond kan maken. Geen hulpverlener die de klok nog kan terugdraaien.

Je kan maar een keer goed verongelukken. Geen weg terug dus.
Kap nou!

En ga echt voor jezelf eens naar een hulpverlener. Die heb je nodig, ook al wil je dat zelf niet in zien.
pi_70250268
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuig wat heeft kunnen opereren dankzij overheden. In een normale situatie gaan dit soort bedrijven gewoon failliet.
Zonder overheid vertonen zei geen psychopaten bedoel je

Ik zal je uit de droom helpen. Ze ZIJN gewoon zo. TUIG!
pi_70250324
ZUCHT!
pi_70250367
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zonder overheid vertonen zei gen psychopaten bedoel je

Ik zal je uit de droom helpen. Ze ZIJN gewoon zo. TUIG!
Nee maar de overheid houd dit soort toestanden in leven, kijk naar de banken, lopen jarenlang te kutten, hebben praatjes, dreigen te vertrekken uit Nederland, en wat gebeurt er? Juist we helpen ze gewoon als ze in de shit komen.
pi_70250484
Het is weer een reis door de stokpaardjes aan het worden. De een zeikt over managers, de ander komt voor de zoveelste keer met gezeik over corporaties (en plannen die gewoon niet kunnen), de volgende zijn weer anti-overheid...

pi_70250626
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:26 schreef DS4 het volgende:
Het is weer een reis door de stokpaardjes aan het worden. De een zeikt over managers, de ander komt voor de zoveelste keer met gezeik over corporaties (en plannen die gewoon niet kunnen), de volgende zijn weer anti-overheid...

Ja en? Het bewijst maar weer eens dat door overheden opgezette instanties keer op keer falen, ik wil niet zeggen dat particuliere bedrijven dit niet doen, maar deze zullen dan binnen kortste keren failliet zijn, terwijl bij dit soort bedrijven ze met behulp van de overheid jarenlang kunnen aanprutsen.
pi_70250713
quote:

Afgelopen zaterdag nog op TV over geldzaken.....managers kosten twee keer geld. Het exorbitante salaris wat ze krijgen en ze houden mensen van het werk.

Dit land gaat nog eens onder aan de ellende door managers voortgebracht.

Ik begrijp werkelijk niet dat dit een keer wordt ingezien.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:42:51 #128
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70250963
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en? Het bewijst maar weer eens dat door overheden opgezette instanties keer op keer falen, ik wil niet zeggen dat particuliere bedrijven dit niet doen, maar deze zullen dan binnen kortste keren failliet zijn, terwijl bij dit soort bedrijven ze met behulp van de overheid jarenlang kunnen aanprutsen.
Dit dus. Deze hele draad is door dit soort zaken kunnen ontstaan. En niet dat het vroeger 'allemaal beter' was (zeker niet), maar het is nu wel heel slecht.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_70251207
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag nog op TV over geldzaken.....managers kosten twee keer geld. Het exorbitante salaris wat ze krijgen en ze houden mensen van het werk.

Dit land gaat nog eens onder aan de ellende door managers voortgebracht.

Ik begrijp werkelijk niet dat dit een keer wordt ingezien.
Zucht mag ik vragen wat voor werk jij doet?
pi_70251378
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:58 schreef DS4 het volgende:
Het gaat zelden om 1 iemand...
Het gaat niet om één geval van fraude, het gaat om een patroon. En dat niet bij een woningbouwvereniging, maar bij meerdere.

De gelegenheid maakt inderdaad de dief. Kennelijk is met publieke middelen voor publieke doelen geld verdienen een uitstekende gelegenheid.
quote:
Nee, het is van de stichting. Maar ik dacht dat je dat wel begreep.
En wat is dan de schade voor de stichting als je het doel van de stichting overneemt?
quote:

Vergeet degene niet die weer het stokpaardje van de zegeningen van de vrije markt komt berijden en alle uitwassen daarvan bagatelliseert.
pi_70251507
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heel juist maar dan moet de overheid die woonblokken verkopen aan beleggers en het geld in de schatkist stoppen dan ziijn we van die dievenbende af

Maar deze corporatiedirecteuren die alle manieren zoeken om miljoenen eruit te kunnen slepen dat moet stoppen, het leidt tot uiterst frauduleus handelen het is dezelfde overheid die deze mensen op het spek heeft gebonden
pi_70252446
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

De gelegenheid maakt inderdaad de dief. Kennelijk is met publieke middelen voor publieke doelen geld verdienen een uitstekende gelegenheid.
Dat is een ander verhaal: bij publieke gelden lijkt het toezicht minder te zijn. Maar dat staat los van privatisering.
quote:
En wat is dan de schade voor de stichting als je het doel van de stichting overneemt?
Gewoon WEV. Want dat is de vermogensschade. Dat de overheid ook het doel over wil nemen is niet bepaaldelijk relevant.

Vogelaar leerde ook op enig moment dat je niet zo maar de bezittingen van de corporaties kan afnemen...
quote:
Vergeet degene niet die weer het stokpaardje van de zegeningen van de vrije markt komt berijden en alle uitwassen daarvan bagatelliseert.
Wie is dat dan?
pi_70252482
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:58 schreef henkway het volgende:

Heel juist maar dan moet de overheid die woonblokken verkopen aan beleggers en het geld in de schatkist stoppen dan ziijn we van die dievenbende af
DAT KAN NIET!
pi_70252571
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:58 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar deze corporatiedirecteuren die alle manieren zoeken om miljoenen eruit te kunnen slepen dat moet stoppen, het leidt tot uiterst frauduleus handelen het is dezelfde overheid die deze mensen op het spek heeft gebonden
Precies, gewoon al het vastgoed verpatsen en daarmee de staatschuld aflossen, scheelt ook weer 2000 euro rente per jaar per inwoner....
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2009 @ 14:42:56 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70253162
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht mag ik vragen wat voor werk jij doet?
Hij is elektrotechnicus, of althans, hij heeft die studie gevolgd.
Carpe Libertatem
pi_70258869
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

DAT KAN NIET!
Even nuanceren: het kan niet zolang de overheid als doel heeft de wet te respecteren. Maar als de wetgever zijn eigen wetten niet meer respecteert, hoe kun je dan verwachten dat anderen dat gaan doen?

Ik denk wel dat er meer toezicht op de corporaties nodig is. Gezien de woningnood, kun je niet snel naar een andere verhuurder overstappen als je het oneens bent met het financieel beleid van je woningcorporatie. Een woningcorporatie is niet een normale marktpartij, zoals bijvoorbeeld supermarkt, en mag dus ook op die manier gecontroleerd worden.

En DS4 die aan het zuchten is, in plaats van EchtGaaf en Klopkoek? De wereld op zijn kop
pi_70259925
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:18 schreef lyolyrc het volgende:

Even nuanceren: het kan niet zolang de overheid als doel heeft de wet te respecteren.
Fijn dat je die open deur in wil trappen.
pi_70260008
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Fijn dat je die open deur in wil trappen.
Wat mij betreft is het ook zo klaar als een klontje, maar gezien de reacties van sommigen niet...
pi_70272536
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:23 schreef DS4 het volgende:
Dat is een ander verhaal: bij publieke gelden lijkt het toezicht minder te zijn. Maar dat staat los van privatisering.
Nee, het is een intrinsiek probleem. Als je een publiek doel moet dienen terwijl de prikkels commercieel zijn, dan is dat sowieso al vragen om problemen. Zeker als je vele miljoenen publiek geld meekrijgt, de vraag onbeperkt is en het aanbod beperkt. Toezich moet, maar het werkingsprincipe moet zonder toezicht af kunnen.
quote:
Gewoon WEV. Want dat is de vermogensschade. Dat de overheid ook het doel over wil nemen is niet bepaaldelijk relevant.
[quote]Dan maak je een nieuwe onteigeningswet.

[quote]
Vogelaar leerde ook op enig moment dat je niet zo maar de bezittingen van de corporaties kan afnemen...
Wie heeft beweert dan dat dat zomaar kon? Die woningbouwverenigingen zijn met handen en voeten gebonden aan de overheid. Binnen het kader van de regelingen kunnen ze op hun strepen gaan staan. Maar dat kader kan veranderd, jawel, door de overheid. Het is dezelfde overheid die in een vlaag van markwerkingsoptimisme dat kader heeft verzonnen.
quote:
Wie is dat dan?
Jij reageert ook maar reflexmatig door het ophemelen van de vrije markt. Hup de loopgraven in, van enige onderwerpgerelateerde flexibiliteit of het hanteren van ook andere principes bemerk ik bij jou niks. Ja, bij het rookverbod gingen je principes heel makkelijk overboord, maar dat is het loochenen van je uitgangspunten uit eigenbelang, dat is wat anders dan een open houding ten aanzien van de problematiek.
pi_70273370
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Binnen het kader van de regelingen kunnen ze op hun strepen gaan staan. Maar dat kader kan veranderd, jawel, door de overheid.
Het is dezelfde overheid die in een vlaag van markwerkingsoptimisme dat kader heeft verzonnen.
[..]
En dezelfde overheid in de vorm van Sybille Dekker die gelijktijdig zegt dat die corporaties geen winstbelasting hoefden te betalen

Er is een oplossing en dat is de rol van de corporaties te beperken tot het projectmatig doen van het onderhoud en het vastgoed weer op de staatsbalans te plaatsen

En weg is de staatsschuld van 350 miljard euro
en jaarlijks 2.500.000 x 6000 euro aan huurinkomsten ofwel 15 miljard dus gelijk aan de HRA kosten
pi_70274013
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:40 schreef Weltschmerz het volgende:

Als je een publiek doel moet dienen terwijl de prikkels commercieel zijn, dan is dat sowieso al vragen om problemen.
Heb je jezelf wel eens afgevraagd of ik het een goede zaak vind dat corporaties zijn verzelfstandigd? Ik kan mij niet heugen dat ik daar een standpunt over heb ingenomen. Het is een feit. En dus moet ik van die situatie uit gaan.
quote:
Wie heeft beweert dan dat dat zomaar kon? Die woningbouwverenigingen zijn met handen en voeten gebonden aan de overheid. Binnen het kader van de regelingen kunnen ze op hun strepen gaan staan. Maar dat kader kan veranderd, jawel, door de overheid. Het is dezelfde overheid die in een vlaag van markwerkingsoptimisme dat kader heeft verzonnen.
Je hebt kennelijk niet eens in de gaten wat het probleem exact is. Het kan gewoon niet en ook de Nederlandse overheid kan die regels niet buigen. Tenzij men eerst Europa de deur uit wil zetten, maar goed, de keuze om die kant op te gaan is een beetje heel zwaar aangezet in dezen. Lyolyrc begreep het wel, dus kennelijk sprak ik geen chinees.
quote:
Jij reageert ook maar reflexmatig door het ophemelen van de vrije markt. Hup de loopgraven in, van enige onderwerpgerelateerde flexibiliteit of het hanteren van ook andere principes bemerk ik bij jou niks. Ja, bij het rookverbod gingen je principes heel makkelijk overboord, maar dat is het loochenen van je uitgangspunten uit eigenbelang, dat is wat anders dan een open houding ten aanzien van de problematiek.
Je laat je weer eens van je meest zielige kant zien door er een discussie bij te halen van lang geleden (je lijkt wel een oud wijf...) en daarnaast hemel ik de vrije markt helemaal niet op (recentelijk nog fikse kanttekeningen bij geplaatst tot grote onvrede van een aantal marktadepten). Ik constateer hier FEITELIJK (iets waar jij zelden in bent geïnteresseerd) dat in dezen gewoon sprake is van fraude. Behandel het dan ook als zodanig.
pi_70274193
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:59 schreef henkway het volgende:

Er is een oplossing en dat is de rol van de corporaties te beperken tot het projectmatig doen van het onderhoud en het vastgoed weer op de staatsbalans te plaatsen

En weg is de staatsschuld van 350 miljard euro
Zo eigenwijs... Het is echt niet te filmen...
quote:
en jaarlijks 2.500.000 x 6000 euro aan huurinkomsten ofwel 15 miljard dus gelijk aan de HRA kosten
Dus je wil EN de woningen verpatsen EN huurinkomsten opstrijken.

Jij moet echt niet iets met administraties gaan doen, want dat MOET fout gaan als je niet begrijpt dat je geen zaken kan verkopen die je niet in eigendom bezit en het al helemaal lastig is om nadat je zaken die je niet in eigendom bezit hebt verkocht er ook nog vruchten van te trekken...
pi_70274697
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:17 schreef DS4 het volgende:

[..]Dus je wil EN de woningen verpatsen EN huurinkomsten opstrijken.
Nee de woningwet woningen weer laten beheren door de staat, en de huurpenningen opstrijken
Dan mogen de corporaties het onderhoud blijven doen.
Ze hebben dan geen last meer van Endstra en Holleeder neigingen

De corporaties kunnen dan de echte marktwerking gaan proeven
en de overheid kan rendabel blijven bouwen
iedereen happy

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 22-06-2009 23:38:24 ]
pi_70274881
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:29 schreef henkway het volgende:

Nee de woningwet woningen weer laten beheren door de staat, en de huurpenningen opstrijken
En hoe verdwijnt dan de staatsschuld, o magiër?
pi_70275144
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

En hoe verdwijnt dan de staatsschuld, o magiër?
Nou je weet Debet is links en Credit is rechts he, dat is aan de straatkant sinds ik in een ander gebouw zit

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 22-06-2009 23:52:04 ]
pi_70275368
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:39 schreef henkway het volgende:

Nou je weet Debet is links en Credit is rechts he, dat is voor mijn aan de straatkant sinds ik in een ander gebouw zit
Hebben ze je in een ander gebouw gezet toen ze doorkregen dat je moeite had met boekhouden?
pi_70275396
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hebben ze je in een ander gebouw gezet toen ze doorkregen dat je moeite had met boekhouden?
pi_70279180
Maar ik acht de huidige stoelwarmhouders in de regering niet in staat tot deze onorthodoxe maatregel, die wel nodig is om de staatschuld te laten verdwijnen, door de woningwetwoningen terug op de staatsbalans te plaatsen.

Mogelijk dat de PVV het aandurft om de woningwetwoningen weer op de staatsbalans te plaatsen.

Het vastbinden van de katten op het spek kan niet voortduren, marktwerking met publiek bezit dat gaat niet goed

[ Bericht 15% gewijzigd door henkway op 23-06-2009 09:01:15 ]
pi_70282662
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:02 schreef henkway het volgende:
Maar ik acht de huidige stoelwarmhouders in de regering niet in staat tot deze onorthodoxe maatregel, die wel nodig is om de staatschuld te laten verdwijnen, door de woningwetwoningen terug op de staatsbalans te plaatsen.
Hoe verdwijnt in jouw wereld een staatsschuld door woningen op de balans te zetten (nog afgezien van het feit dat het niet kan)?

Ik vind dit echt verontrustend... jij krijgt als ik mij niet vergis ong. 50K per jaar voor (loon-)administratieve werkzaamheden. Nou is dat geen hoog inkomen, maar jij hebt zo extreem weinig kaas gegeten van boekhouden (dat maak ik althans op uit jouw totale onbegrip dat jij hier toont), dat je niet eens minimumloon waard bent op die positie.

Bij welk bedrijf blijft zoiets onopgemerkt?

En dan de regering uitmaken voor stoelwarmhouders...
pi_70283456
Laten we dan even een gedachtenexperimentje doen.

Per decreet verklaar je alle huizen van de corporaties tot staatseigendom. Huppakee, je zet de huizen voor 350 miljard op de balans. Is de staatsschuld dan weg? Nee!

Je hebt die 350 miljard pas in handen als je die huizen weer van de hand doet. Wie heeft dat geld? De corporaties niet, want die heb je net beroofd van hun bezittingen. Je zult investeerders moeten vinden die dat geld hebben.

Zelfs als je die investeerders vindt, is de kans klein dat je er 350 miljard voor krijgt, want met zo'n overaanbod in één keer leg je de vastgoedmarkt op zijn gat.

En dan hebben we het nog niet eens over de wet die je overtreedt door de corporaties hun eigendom af te pakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')