Nou ik heb de partij net gekeken.
Wat een heerlijke partij zeg.
Ik heb punten gezien van beide spelers die ik volgens mij nog nooit heb gezien. Wat een hoog niveau was dit zeg. Deze partij vond ik kwa niveau hoger dan de wimbledon finale. Voornamelijk omdat Federer daar de 1e 2 set sets wel erg crap speelde...
Dat Nadal goed kon verdedigen wisten we al, maar wat Federer allemaal kan terughalen is ook niet normaal
Natuurlijk is het eindresultaat voor mij niet wat ik had gehoopt, maar om Federer zo goed te zien spelen (set 5 dan niet) doet mij ook veel goed. Dit niveau heeft hij vorig jaar geen 1x gehaald.
Voornamelijk zijn running forehand. Die heb ik vorig jaar zo ontiegelijk veel in het net zien gaan, alsof hij hem niet meer kon slaan. Maar dit jaar is die weer helemaal terug.
Verhaal van de partij blijft natuurlijk die 3e set die Federer had moeten pakken. Dan ben ik ervan overtuigd dat hij die pot pakt. (al weet je dat met Rafa natuurlijk niet helemaal zeker

)
Toch weer veel breakkansen gehad en ze niet weten te pakken.
De 1e set mag je eigenlijk ook niet meer uit handen laten glippen. 4-2 30-15 stond het dacht ik. Dan moet je die game over de streep trekken.
Maar die Nadal is toch ook een klasbak zeg. Die backhand vind ik af en toe super. Die forehand, hoewel zeer effectief, blijf ik wel een verschrikkelijk lelijk ding vinden... Maar wat hij allemaal terughaald en kan slaan is fantastisch..
Als tennisliefhebber heb je met deze partij toch weer kunnen genieten. En dan die vrouwenfinale..
Deze 2 gaan nog veel partijen uitvechten en ik ben ervan overtuigd dat Federer ook nog zeker aan het langste eind gaat trekken in de toekomst.
Alleen het geroep dat Nadal wel 20 grand slams gaat halen (of 14 for that matters) (doel niet alleen op Fok!) vind ik toch nog wel voorbarig... Dit niveau moet hij dan nog jaren doortrekken, dat is nog maar de vraag. En er zijn gewoon veel spelers die Nadal nog kunnen verslaan en die ook nog beter worden (een Murray, Djokovic, Tsonga en in de toekomst misschien Gulbis en natuurlijk Federer) en natuurlijk iedereen die nog gaat komen (er werd ook niet al te lang geleden gedacht dat Federer onstopbaar zou zijn)
Maar Nadal verdiend deze partij natuurlijk ook gewoon. Hij blijft constant tennissen en alles terugbrengen. Hij is waarschijnlijk op dit moment de ultieme sporter. (kwa fysieke gesteldheid en winnings drang (is dat een woord

)) En dat hij goed bezig is op dit moment, is ook een understatement...
Ik ben overtuigd dat Federer nog wel zijn 14e gaat halen (en meer ook

)
Na de HD Rip van Wimbledon 2007, 2008 en de US Open van 2007 en 2008 kan ik niet wachten tot de HD rip van deze partij uit komt.
[ Bericht 0% gewijzigd door TheGeneral op 02-02-2009 01:13:28 ]