abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 1 februari 2009 @ 14:55:40 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_65624788
Hier weer verder

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65624852
zielig voor roger
gr gr
pi_65624865
Was wel een mooi wedstrijd.
Echter heb ik wel mijn halve zondag verkloot.
gr gr
pi_65625331
Ik vond het een prima tijdsbesteding
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_65625431
Leuke wedstrijd was het, jammer van die 5e set.
sig verwijderd door FA
pi_65625535
Zo jammer dat Federer nooit zijn hoogste niveau lijkt te halen tegen Nadal. De 2 sets die Federer wint zijn de sets waarin Nadal minder is en niet waarin Federer beter speelt.
En hij maakt zo'n gezapige indruk, alsof hij vertrouwen mist op momenten van tegenslag. Op een moment dat de umpire er naast zit, dan krijgt hij weer wat vuur in zijn slagen.

De impasse voor Federer was er ook in gelegen dat op momenten dat Nadal meer onder druk komt te staan alleen maar beter gaat spelen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 15:47:06 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65626392
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:11 schreef Tim86 het volgende:
Ik vond het een prima tijdsbesteding
Zeer prettige tijdsbesteding iig
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_65627240
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:36 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad een shotmaker nodig die er doorheen ramt op een continue basis, 3 sets of langer. En dat is zo ontzettend moeilijk ....
Niet per se. Je hebt vooral iemand nodig die geen zwak punt heeft waar hij op kan blijven hameren. Hij kan Federer pakken op zo'n beetje z'n enige zwakke punt, hoog in de backhandhoek. Mannen als Murray, Tsonga en Djokovic hebben niet echt één zwak punt waar hij op kan blijven rammen. Tegen die jongens heeft Nadal het wellicht lastiger, terwijl Federer de meeste van die jongens gemakkelijker aankan.

Al is het wel zo dat als je dit niveau zag, de rest weer keurig achter Nadal en Federer mag aanschuiven qua niveau. Federer deed het gewoon prima, verdedigde zelfs fantastisch. De cijfers zijn vertekend door de laatste set, tot dat moment was Federer licht beter, ondanks matig serveerwerk.
pi_65627306
Vooral de eerste sets viel het op dat Federer VEEL beweeglijker is geworden. Hij haalde ballen waarvan de oude Federer (ook die in topvorm) nog niet eens op had gelopen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_65628714
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:17 schreef N.i.c.k het volgende:
Zo jammer dat Federer nooit zijn hoogste niveau lijkt te halen tegen Nadal.
Fed speelde goed hoor, maar nadal haalde soms ballen die je niet voor mogelijk hield.
pi_65628737
nevermind
pi_65628809
Wel mooi dat het weer een vijfsetter werd. Een clash tussen Nadal en Federer in een Grand Slam finale verdient dat.
pi_65628985
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:00 schreef Leatherface het volgende:
Wel mooi dat het weer een vijfsetter werd. Een clash tussen Nadal en Federer in een Grand Slam finale verdient dat.
De nummer 1 en 2 van de wereld in de finale en dan een mooie 5-setter. Veel meer kan je je niet wensen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_65629441
Ik vond Federer heel goed, buiten de belangrijke momenten om beter dan Nadal (maakte ook meer punten in de gehele wedstrijd).
Federer is mentaal niet sterk genoeg, heeft veel belang bij een sportpsycholoog imo.
  zondag 1 februari 2009 @ 17:54:21 #15
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_65630344
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:17 schreef N.i.c.k het volgende:
Zo jammer dat Federer nooit zijn hoogste niveau lijkt te halen tegen Nadal.
Wat een BS. Heb je de laatste 2 finales van Wimbledon niet gezien? Daar speelde Federer supergoed.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_65631632
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:54 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Wat een BS. Heb je de laatste 2 finales van Wimbledon niet gezien? Daar speelde Federer supergoed.
vorig jaar speelde hij de eerste 2 sets belabberd..De rest was leuk ja
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 1 februari 2009 @ 19:34:34 #17
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65633177
Ik moest ook huilen toen Federer ging huilen. Lief hè?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_65633688
Fantastisch tennis.
PS Komt er een ABN AMRO WTT 2009 Topic? Dan kan ik wellicht wat pics posten van de finalematch (met de #1 Rafa?)
pi_65633866
Federer heeft volgens mij te weinig controle over die verschrikkelijke spin ballen van Nadal. Denk ook dat dat de reden was waarom hij zich zo vaak afwachtend opstelde. Als Federer net wat constanter was geweest had hij t kunnen winnen. Hopelijk haalt ie in ieder geval de 15 GS
  zondag 1 februari 2009 @ 20:08:29 #20
202348 Susi
Temple of Love
pi_65634222
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:15 schreef Tim86 het volgende:
Vooral de eerste sets viel het op dat Federer VEEL beweeglijker is geworden. Hij haalde ballen waarvan de oude Federer (ook die in topvorm) nog niet eens op had gelopen.
Hij liep voor veel meer ballen dan voorheen, viel me ook op. En hij haalde ze ook nog.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:34 schreef Federer-fan het volgende:
Ik moest ook huilen toen Federer ging huilen. Lief hè?
Ik zat ook met een brok
  zondag 1 februari 2009 @ 20:34:59 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65635235
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:08 schreef Susi het volgende:

[..]

Hij liep voor veel meer ballen dan voorheen, viel me ook op. En hij haalde ze ook nog.
Ja.
quote:
[..]

Ik zat ook met een brok

Nadal heeft dat kwetsbare helemaal niet vind ik. Daarom vind ik het ook moeilijk om me met hem te identificeren. Ik vind het een geweldige tennisser en ik denk ook dat hij gewoon is dan Federer, qua spel bedoel ik, (nog) niet qua resultaten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_65635453
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:34 schreef Federer-fan het volgende:

Nadal heeft dat kwetsbare helemaal niet vind ik. Daarom vind ik het ook moeilijk om me met hem te identificeren.
Jah dat heb ik ook wel. Al zat hij na Wimbledon 2007 wel huilend in de kleedkamer; "Deze kans krijg ik nooit meer."
  zondag 1 februari 2009 @ 20:47:50 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65635657
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jah dat heb ik ook wel. Al zat hij na Wimbledon 2007 wel huilend in de kleedkamer; "Deze kans krijg ik nooit meer."
Echt waar? Nou schiet ik weer vol.
pi_65636333
weet iemand waar je online (gratis) ook maar iets terug kan zien?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_65637750
Op de clubs zie je dit ook he, de paupertjes kunnen vaak net iets beter tennisen dan de beschaafde jongetjes. De beschaafde jongetjes zijn ook nog eens vaak degenen die vals spelen.
pi_65638574
Nou ik heb de partij net gekeken.

Wat een heerlijke partij zeg.

Ik heb punten gezien van beide spelers die ik volgens mij nog nooit heb gezien. Wat een hoog niveau was dit zeg. Deze partij vond ik kwa niveau hoger dan de wimbledon finale. Voornamelijk omdat Federer daar de 1e 2 set sets wel erg crap speelde...

Dat Nadal goed kon verdedigen wisten we al, maar wat Federer allemaal kan terughalen is ook niet normaal

Natuurlijk is het eindresultaat voor mij niet wat ik had gehoopt, maar om Federer zo goed te zien spelen (set 5 dan niet) doet mij ook veel goed. Dit niveau heeft hij vorig jaar geen 1x gehaald.

Voornamelijk zijn running forehand. Die heb ik vorig jaar zo ontiegelijk veel in het net zien gaan, alsof hij hem niet meer kon slaan. Maar dit jaar is die weer helemaal terug.

Verhaal van de partij blijft natuurlijk die 3e set die Federer had moeten pakken. Dan ben ik ervan overtuigd dat hij die pot pakt. (al weet je dat met Rafa natuurlijk niet helemaal zeker )
Toch weer veel breakkansen gehad en ze niet weten te pakken.
De 1e set mag je eigenlijk ook niet meer uit handen laten glippen. 4-2 30-15 stond het dacht ik. Dan moet je die game over de streep trekken.

Maar die Nadal is toch ook een klasbak zeg. Die backhand vind ik af en toe super. Die forehand, hoewel zeer effectief, blijf ik wel een verschrikkelijk lelijk ding vinden... Maar wat hij allemaal terughaald en kan slaan is fantastisch..

Als tennisliefhebber heb je met deze partij toch weer kunnen genieten. En dan die vrouwenfinale..
Deze 2 gaan nog veel partijen uitvechten en ik ben ervan overtuigd dat Federer ook nog zeker aan het langste eind gaat trekken in de toekomst.

Alleen het geroep dat Nadal wel 20 grand slams gaat halen (of 14 for that matters) (doel niet alleen op Fok!) vind ik toch nog wel voorbarig... Dit niveau moet hij dan nog jaren doortrekken, dat is nog maar de vraag. En er zijn gewoon veel spelers die Nadal nog kunnen verslaan en die ook nog beter worden (een Murray, Djokovic, Tsonga en in de toekomst misschien Gulbis en natuurlijk Federer) en natuurlijk iedereen die nog gaat komen (er werd ook niet al te lang geleden gedacht dat Federer onstopbaar zou zijn)
Maar Nadal verdiend deze partij natuurlijk ook gewoon. Hij blijft constant tennissen en alles terugbrengen. Hij is waarschijnlijk op dit moment de ultieme sporter. (kwa fysieke gesteldheid en winnings drang (is dat een woord )) En dat hij goed bezig is op dit moment, is ook een understatement...

Ik ben overtuigd dat Federer nog wel zijn 14e gaat halen (en meer ook )

Na de HD Rip van Wimbledon 2007, 2008 en de US Open van 2007 en 2008 kan ik niet wachten tot de HD rip van deze partij uit komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGeneral op 02-02-2009 01:13:28 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 23:11:37 #27
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_65640985
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:41 schreef TubewayDigital het volgende:
Op de clubs zie je dit ook he, de paupertjes kunnen vaak net iets beter tennisen dan de beschaafde jongetjes. De beschaafde jongetjes zijn ook nog eens vaak degenen die vals spelen.

Federer speelt vals? Nadal is pauper? Of andersom?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_65641487
Prachtige 4 sets en een teleurstellend einde. Fedje was opgebrand.

...maar we moeten hem zeker nog niet afschrijven. Zoals van Lottom zei "het is niet zo dat Federer slechter is gaan spelen..Nadal is alleen beter geworden."

Federer haalde ballen die ik hem vorig jaar niet heb zien halen en hij speelde echt goed..... als hij de 3de set had gepakt dan had hij het wel kunnen doortrekken. Jammer hoe het als een nachtkaars uitging.

en toen de prijsuitreiking..

heb de tranen ook maar laten gaan..of het kwam door mijn gigantische kater en zelfmedelijden ..waarschijnlijk niet maar ik stond heerlijk mee te huilen met Federer. Mirka had het ook moeilijk en ik vond het hoe pijnlijk ook wel heel mooi om te zien en het toont dat hij nog altijd passie heeft voor de sport. Iedereen gunt het hem terwijl hij er natuurlijk al 13 heeft, maar hij is gewoon supercharmant en echt een goed rolmodel voor de jeugd.

Nadal vind ik een fantastische tennisser, maar als persoon vind ik hem gewoon niet zo boeiend en interessant als Federer. Viel me wel op dat het enige moment dat hij op mijn nerveus overkwam dat het tijdens de uitreiking was.

En nu mag iemand mij uitleggen wat nu precies de Nadal-Fuentas connectie is.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_65641545
sportieve reactie in de woorden na de match van beide spelers
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_65642645
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:25 schreef LoveProfusion het volgende:

En nu mag iemand mij uitleggen wat nu precies de Nadal-Fuentas connectie is.
Wil je het echt weten ?
  maandag 2 februari 2009 @ 01:03:20 #31
67205 Colplay
How you doin??
pi_65643783
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:07 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ik heb de partij net gekeken.

Wat een heerlijke partij zeg.

Ik heb punten gezien van beide spelers die ik volgens mij nog nooit heb gezien. Wat een hoog niveau was dit zeg. Deze partij vond ik kwa niveau hoger dan de wimbledon finale. Voornamelijk omdat Federer daar de 1e set sets wel erg crap speelde...

Ik had eigenlijk iets meer verwacht, maar dat komt misschien ook omdat ik van Wimbledon alleen de laatste twee sets gezien heb en wat beelden. Servicepercentage van Federer was echt bedroevend. En met 37 procent wint hij de tweede set nog ook. Zaten een groot aantal verschrikkelijk mooie punten tussen, maar ook heel veel onnodige fouten. Ballen die in het net geslagen werden of onnodig over de baseline zeilden.

Neemt niet weg dat het de mooiste finale van de AO in lange tijd was.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 2 februari 2009 @ 09:24:49 #32
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65646796
Ik heb echt genoten van de wedstrijd. Had de uitkomst ook liever anders gezien, maar tering de eerste 4 sets wat een geweldige wedstrijd.
pi_65696502
Ik vond het vreemd genoeg minder spectaculair dan de wedstrijd van Nadal tegen Verdasco, misschien omdat Verdasco bij elke bal voor een winner ging ofzo. Ik vond dat Federer vaak de bal alleen maar terugschoot. Toen ie even pissed werd na het verlies van de 3 set leek hij even aggressief en brak meteen Nadal. Daarna ging het weer minder.
pi_65798373
Australian Open Compilatie 2009

http://www.vimeo.com/3086357
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')