Dat zeiden mensen vorig jaar ook al. Dat Nadal beter is betekent niet dat Federer nooit meer zal winnen. Er hoeft maar een Tsonga een goede dag te hebben en Nadal (of Federer natuurlijk) staat niet in de finale.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef sven2345 het volgende:
Federer zal in mijn ogen nooit meer een grote titel winnen...er is een tennisser opgestaan die Federer kan overklassen: Rafael Nadal
Of Nadal zelf word geblesseerd of iets dergelijks. Laten we eerst nog maar ff kijken hoe t op de US-open zal gaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:07 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat zeiden mensen vorig jaar ook al. Dat Nadal beter is betekent niet dat Federer nooit meer zal winnen. Er hoeft maar een Tsonga een goede dag te hebben en Nadal (of Federer natuurlijk) staat niet in de finale.
Dat Nadal de afgelopen tijd iedere wedstrijd tegen Federer wint, betekent uiteraard niet dat Federer nooit meer een grote titel zal pakken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef sven2345 het volgende:
Federer zal in mijn ogen nooit meer een grote titel winnen...er is een tennisser opgestaan die Federer kan overklassen: Rafael Nadal
quote:* Als blijkt dat Nadal stiekem toch wat middelen gebruikt heeft die niet helemaal legaal zijn.
Hij was inderdaad wat beter dan Nadal maar leek op gegeven moment helemaal moedeloos te worden van al die ballen die nadal terug haalde. Logisch ook want het was echt bizar af en toe.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:04 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
![]()
En Federer speelde zondag gewoon beter dan Nadal. Het was echt het mentale waarop hij het verloor. Er knapte iets bij hem daar in het begin van de vijfde set. Opeens geloofde hij er niet meer in, en toen was het niks meer. Maar als tenisser was hij in de wedstrijd beter imo. Als hij de mentale hurdle over kan, gaat hij weer winnen, ik weet het zeker.
Het spel dat Federer speelt ligt voor een gedeelte ook aan Nadal. Nadal slaagt er wel in om Federer steeds vast te zetten in zijn backhandhoek. Tegen andere spelers heeft hij minder last van en kan hij met zijn eigen spel domineren. Nadal kan tegen Federer zijn vertrouwde spel spelen en dat ook opleggen aan Federer. Zeker als de service van Federer zoals zondag niet loopt kan hij Nadal niet onder druk zetten en kan Nadal in zijn vertrouwde spel komen en dwingt hij Federer een ander spel te spelen dan normaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:49 schreef erikh het volgende:
[..]
Hij was inderdaad wat beter dan Nadal maar leek op gegeven moment helemaal moedeloos te worden van al die ballen die nadal terug haalde. Logisch ook want het was echt bizar af en toe.
Ik ben echter wel van mening dat Federer tegen Nadal gewoon zijn eigen spel moet spelen want hij past zich altijd aan aan Nadal zijn spel terwijl hij volgens mij meer kans maakt als hij dat niet doet. Zag je ook wel in deze wedstrijd want op de momenten dat hij dat deed won hij vaak het punt.
Dat vind ik ook wel weer erg stellig. Ik weet niet of je het je realiseert, maar wat je zegt betekent dat Nadal nooit meer een wedstrijd op een groot toernooi verliest (want hij verlaat iedereen inclusief Federer) tot Federer stopt met tennis. Dat lijkt me niet reëel. Dan zou Nadal nog tot en met 2012 (ervan uitgaang dat Federer in 2012 stopt) het Grand Slam moeten winnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef sven2345 het volgende:
Nadal heeft de beste returns van het circuit (in 2008 won hij 33% van zijn returngames en daarmee was hij wat dat betreft eerste). Als Federer serve-volley zou spelen zou hij veel returns hard en met veel topspin op zijn voeten krijgen. Hij kan er wel punten mee winnen maar ik denk dat hij het er per saldo niet mee redt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:23 schreef LaTiNo het volgende:
Ik vond het spel van Federer zo lafjes en verdedigend, waarom gaat hij niet serve/volley proberen? Of is dat gewoon niet mogelijk door het spel van Nadal? Kenners?
ok. En als zijn service ook nog eens niet loopt dan gaat het al helemaal niet idd.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nadal heeft de beste returns van het circuit (in 2008 won hij 33% van zijn returngames en daarmee was hij wat dat betreft eerste). Als Federer serve-volley zou spelen zou hij veel returns hard en met veel topspin op zijn voeten krijgen. Hij kan er wel punten mee winnen maar ik denk dat hij het er per saldo niet mee redt.
Verdasco had het voordeel dat hij Nadals beste slag (forehand cross) kon beantwoorden met een forehand. (Federer pakte ook elke bal aan die op zijn forehand kwam, en pakte meer ballen aan met z'n backhand dan Verdasco deed.)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:21 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
ok. En als zijn service ook nog eens niet loopt dan gaat het al helemaal niet idd.
En gewoon keihard voor winners gaan? Verdasco deed het ook en maakte wel veel fouten, maar misschien dat een Federer dat beter kan.
Een mentaal sterkere Federer had denk ik gewoon gewonnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Verdasco had het voordeel dat hij Nadals beste slag (forehand cross) kon beantwoorden met een forehand. (Federer pakte ook elke bal aan die op zijn forehand kwam, en pakte meer ballen aan met z'n backhand dan Verdasco deed.)
Als Federer linkshandig was geweest en voor de rest hetzelfde speelde als nu en Nadal had tegen Federer gespeeld zoals hij dat de afgelopen 19 partijen heeft gedaan, had Federer er ongeveer 15 van die 19 gewonnen denk ik.
Er is geen spel dat Federer slechter ligt dan Nadals spel, en bijna geen spel dat Nadal beter ligt (relatief dan) dan Federers spel.
Ja zonder twijfelquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:56 schreef robbolo het volgende:
[..]
Een mentaal sterkere Federer had denk ik gewoon gewonnen.
Hij kan beter met Carlos Rodriguez aan z'n backhand werkenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:37 schreef Federer-fan het volgende:
Uitgebreid artikel over Federer: http://tennisworld.typepad.com/tennisworld/2009/02/tk.html. Er staat ook in dat Federer zou moeten overwegen om een dubbelhandige backhand aan te leren. Dat denk ik steeds als ik hem tegen Nadal zie spelen. Maar zou dat nog kunnen?
Verder staat er in het artikel dat Federer veel baat zou kunnen hebben bij een coach. Dat lijkt mij ook. Ik heb nooit meer gehoord of dat met Darren Cahill nog iets wordt. Neem aan van niet. Waarom benadert hij Brad Gilbert niet. Als ik Federer was zou ik dat doen.
Waarom met hem?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij kan beter met Carlos Rodriguez aan z'n backhand werken
Oh ja, alleen denk ik dat ze weinig in te brengen zou hebben tegen Nadal.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Henin kon een aardige backhand slaan op gravel
http://tennisworld.typepad.com/tennisworld/2009/02/tk.htmlquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:37 schreef Federer-fan het volgende:
Uitgebreid artikel over Federer: http://tennisworld.typepad.com/tennisworld/2009/02/tk.html. Er staat ook in dat Federer zou moeten overwegen om een dubbelhandige backhand aan te leren. Dat denk ik steeds als ik hem tegen Nadal zie spelen. Maar zou dat nog kunnen?
Verder staat er in het artikel dat Federer veel baat zou kunnen hebben bij een coach. Dat lijkt mij ook. Ik heb nooit meer gehoord of dat met Darren Cahill nog iets wordt. Neem aan van niet. Waarom benadert hij Brad Gilbert niet. Als ik Federer was zou ik dat doen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:21 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat Nadal de afgelopen tijd iedere wedstrijd tegen Federer wint, betekent uiteraard niet dat Federer nooit meer een grote titel zal pakken.
* Als Nadal de finale niet haalt kan hij federer ook niet verslaan in de finale.
* Als Nadal een leuk vriendinnetje/vriendje krijgt en daardoor helemaal van slag is
* Als blijkt dat Nadal stiekem toch wat middelen gebruikt heeft die niet helemaal legaal zijn.
* Als Nadal door zijn fysieke spel een flinke blessure oploopt.
En zo kan je nog wel een aantal redenen bedenken.
Wat is het nut van je post? De link die je noemt, staat ook in mijn post.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:28 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
http://tennisworld.typepad.com/tennisworld/2009/02/tk.html
Die van jouw werkt niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat is het nut van je post? De link die je noemt, staat ook in mijn post.
Nee, ik zal eens iets goed doen.quote:
Niet bij de link, wel aan het einde van de zin waarin de link staat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:34 schreef TubewayDigital het volgende:
http://tennisworld.typepad.com/tennisworld/2009/02/tk.html.
hij denkt dat de punt er bij hoort
siquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet bij de link, wel aan het einde van de zin waarin de link staat.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Soms denk ik dat Federer een dubbelhandige backhand zou moeten aanleren,maar daar zal het wel te laat voor zijn.
Van wanneer is dat? En zou het serieus zijn?quote:
Wat denk je zelf..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van wanneer is dat? En zou het serieus zijn?
quote:'Waar maakt Federer zich druk om?'
PARIJS - Roger Federer kan zich beter op zijn eigen loopbaan concentreren dan zich bezighouden met andere tennissers.
Jelena Jankovic was dinsdag in Parijs duidelijk in haar reactie op de uitlatingen van de Zwitser, dat iemand die nog nooit een Grand Slam-toernooi heeft gewonnen ook niet de nummer een van de wereldranglijst kan zijn.
Federer verwees daarmee naar de wereldranglijst van de vrouwen, die vorig jaar een tijdje door Jankovic werd aangevoerd. De Servische speelster stond in augustus in New York bij de US Open in haar eerste grandslamfinale, die ze verloor van de Amerikaanse Serena Williams. Ze werd wel de nummer een van de wereld.
,,Ik houd er niet van over andere spelers te praten. Ik richt me liever op mezelf. Waar maakt hij zich druk over? Ik steek mijn neus ook niet in zaken van anderen. Federer is een groot kampioen en ik wil eigenlijk niet met hem in een discussie terechtkomen. Maar ik snap hem niet. Wat wil hij met zijn opmerkingen?’’ aldus Jankovic, die inmiddels op de wereldranglijst een stapje terug heeft moeten doen.
Ik weet het niet. Kan me er iets bij voorstellen, want met die enkelhandige backhand redt hij het niet (meer) tegen Nadal. Wat denk jij? Je suggereert dat het niet serieus is maar waarom denk je dat dan?quote:
Ik ben het ook niet met Federer eens. Ten eerste klopt het niet want het kan wel. Hij bedoelt dat het niet zou moeten kunnen. Maar stel dat je alle toernooien die je speelt wint met uitzondering van de GS'en waarin je de finales haalt. Dan word je toch wel verdiend nummer 1 lijkt me.quote:
Ja, de vraag is alleen hoe hij van Nadal gaat winnen. Een Nadalcoach lijkt mij een goed idee, want alleen Murray (en die in veel mindere mate dan Nadal) en Nadal zijn serieuze tegenstanders voor Federer. En van Nadal heeft hij nu al vijf GS-finales verloren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:17 schreef jojomen4 het volgende:
Fed moet niet piepen en gaan werken aan zichzelf. Als die de nummer 1 positie niet meer kan overnemen van Rafa zal die toch wel met een teleurstellend einde van z'n carriere stoppen. Hij moet laten zien wat die in huis heeft, en Rafa van de baan af meppen.
Vorig jaar was Djoko eigenlijk beter dan Federer in hun wedstrijden tegen Nadal.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik realiseerde me net dat Federer zonder Nadal waarschijnlijk vier keer op ij Roland Garros had gewonnen.Zie Federers 'playing activity' op RG.
Ligt gewoon aan de matchup. Ondanks zijn zeer matige jaar qua spelniveau scoorde Federer vorig jaar gewoon 2-1 tegen Djokovic.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorig jaar was Djoko eigenlijk beter dan Federer in hun wedstrijden tegen Nadal.
Haha, ik zit met net af te vragen hoe die Rafa zou moeten verslaan... maar ik kan weinig bedenken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, de vraag is alleen hoe hij van Nadal gaat winnen. Een Nadalcoach lijkt mij een goed idee, want alleen Murray (en die in veel mindere mate dan Nadal) en Nadal zijn serieuze tegenstanders voor Federer. En van Nadal heeft hij nu al vijf GS-finales verloren.
Ik realiseerde me net dat Federer zonder Nadal waarschijnlijk vier keer op ij Roland Garros had gewonnen.Zie Federers 'playing activity' op RG.
Misschien op Wimbledon weer. Federers spel is daar natuurlijk perfect voor. En het scheelde niets vind ik. Op de AO won Nadal duidelijk, maar op Wimbledon had Federer ook wel kunnen winnen. Ben nog steeds benieuwd naar wat er zou zijn gebeurd als ze waren gestopt en de volgende dag verder hadden gespeeld. Dat zou in Federers voordeel zijn geweest lijkt mij, maar goed.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:12 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Haha, ik zit met net af te vragen hoe die Rafa zou moeten verslaan... maar ik kan weinig bedenken.
Ja, al reken ik Djokovic niet meer mee met zijn zwakke gestel.quote:VOor de competition zou het gewoon veel leuker zijn als Fed ook weer eens wat partijen van Rafa wint. En het zou helemaal geweldig zijn als Djoko en Murray zich kunnen mengen tussen deze 2, dan heb je 4 man die aan elkaar gewaagd is.
Let jij een beetje op je woorden, mannetje.quote:Maja.. het zou ook best vet zijn als Rafa nog 7 jaar op de 1ste plaats staat en in totaal 20 GS's wint.![]()
![]()
Ik had het specifiek over Roland Garrosquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ligt gewoon aan de matchup. Ondanks zijn zeer matige jaar qua spelniveau scoorde Federer vorig jaar gewoon 2-1 tegen Djokovic.
Hij geeft elke keer op.quote:
Dat is onzin, afgezien van de partij van Fed op RG, had Fed in alle wedstrijden grote kansen om te winnen. In MC stond fed beide sets een break voor, en in Hamburg zelfs 5-1 en 5-2...Djoko heeft een keertje gewonnen op hard court, maar dat was fed vast ook wel een keertje gelukt als ie een dusdanig vermoeide nadal was tegengekomen en uberhaupt op HC had bespeeld.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorig jaar was Djoko eigenlijk beter dan Federer in hun wedstrijden tegen Nadal.
Ik zie nu ook deze reactie. Fed was deze RG niet echt heel sterk inderdaad, ik denk dat ie wel van djoko had verloren in de finale.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ech nie! In 2006 had hij in de SF van Nalby verloren als die losert niet weer eens geblesseerd op moest gevenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:39 schreef Federer-fan het volgende:
Tja, kansen om te winnen of echt winnen he? Djokovic heeft het in mijn ogen eigenlijk altijd beter gedaan dan Federer tegen Nadal afgelopen jaar : RG was minder genant, in Hamburg liet hij veel beter tennis zien, maar ze verloren allebei, op de OS zat hij in de buurt, Indian Wells won hij makkelijk, Cinciniatti was fenomenaal tennis, Queens verpeste hij zelf. Federer won er geen één, zat in de buurt op Wimbledon, verpruste een sowieso matige wedstrijd in Hamburg, verloor RG op genante wijze, wist ook in Monte Carlo niet te winnen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is onzin, afgezien van de partij van Fed op RG, had Fed in alle wedstrijden grote kansen om te winnen. In MC stond fed beide sets een break voor, en in Hamburg zelfs 5-1 en 5-2...Djoko heeft een keertje gewonnen op hard court, maar dat was fed vast ook wel een keertje gelukt als ie een dusdanig vermoeide nadal was tegengekomen en uberhaupt op HC had bespeeld.
Vreemd, ik had van de hele tekst een link gemaakt. Dat zou moeten werken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:41 schreef dad het volgende:
[..]
Nu zet je gewoon weer een punt achter een link!
Hehe, Hij verliest geen drol. Hij werd in de 1e ronde gelijk uitgeschakeld door Murray. Hier had hij juist punten kunnen pakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:08 schreef tennisboy het volgende:
Balen, zo verliest hij veel punten die hij n Dubai had gewonnen, toen haalde hij volgens mij de halfe finale. Hopelijk keert hij snel weer terug.
Zijn kalender is al erg mager, hij slaat ook nog Monte Carlo over. DC telt ook niet meer als één van zijn 500, neem ik aan? Dan moet hij er nog twee spelen ergens in het jaar...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:23 schreef wimderon het volgende:
Wel een 500 toernooi en hij had er maar 4 ingepland (inclusief DC). Maar goed, dit is natuurlijk veel beter voor de lange termijn. Je kunt er ook voor kiezen om een overvolle kalender af te werken ondanks zwakke knieën
Misschien speelt hij nu wel Monte Carlo.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Zijn kalender is al erg mager, hij slaat ook nog Monte Carlo over. DC telt ook niet meer als één van zijn 500, neem ik aan? Dan moet hij er nog twee spelen ergens in het jaar...
Nou ja, we zullen zien.
Monte Carlo is 1000 punten waard, maar telt die als 500 voor de minima? Anders eerder Hamburg of zo. Daar speelt hij graag en hij moet nog 500 toernooitjes spelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:57 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Misschien speelt hij nu wel Monte Carlo.
denk ik ookquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:39 schreef Angelof9 het volgende:
Rug blessure?? Wat vaag... krijg het idee dat er iets anders aan dehand is...
Klinkt zo dom altijd, dat nieuwe systeem...Geen wnder dat ie een blessure heeft als je 500 toernooitjes moet spelenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Monte Carlo is 1000 punten waard, maar telt die als 500 voor de minima? Anders eerder Hamburg of zo. Daar speelt hij graag en hij moet nog 500 toernooitjes spelen.
Nee, het is juist na de AO weer op komen spelen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:40 schreef stefan92 het volgende:
[..]
denk ik ook![]()
dus hij had hier op de AO ook nog last van?![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:53 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Zijn kalender is al erg mager, hij slaat ook nog Monte Carlo over. DC telt ook niet meer als één van zijn 500, neem ik aan? Dan moet hij er nog twee spelen ergens in het jaar...
Nou ja, we zullen zien.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Monte Carlo is 1000 punten waard, maar telt die als 500 voor de minima? Anders eerder Hamburg of zo. Daar speelt hij graag en hij moet nog 500 toernooitjes spelen.
Hij speelt die juist nauwelijks. Hij speelt wel exhibities en twee 250 toernooitjes... Heeft nog geen 500 toernooitje meegepikt. Zo veel verplichten ze niet:quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klinkt zo dom altijd, dat nieuwe systeem...Geen wnder dat ie een blessure heeft als je 500 toernooitjes moet spelen
Nee, hij bedoelde toernooien uit de 500-categorie, niet 500 toernooien.quote:
Ok, heb het dan verkeerd begrepenquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee, het is juist na de AO weer op komen spelen.
En ik zou niet weten wat er anders aan de hand zou moeten zijn.
Nadalangst?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:28 schreef Angelof9 het volgende:
Hij leek op AO totaal fit en zei ook in interviews dat hij superfit was. Maar goed, misschien heeft hij iets verrekt tijdens een training. Kan echter het gevoel niet afschudden dat hij misschien de baan niet meer op durft...
Da's wel heftig ja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:21 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:Met de AO, trouwens, komt precies de helft van zijn 22 runner up perfomances tegen Nadal...
Ik zou ook gefrustreerd zijn.
Omdat 'ie altijd won?quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:56 schreef TubewayDigital het volgende:
bij de junioren schijnt hij niet echt geliefd geweest te zijn bij medespelers
quote:Roger Federer on radar
Darren Cahill's decision to stand down as Davis Cup coach has triggered speculation former world No. 1 Roger Federer is poised to hire the South Australian.
Cahill, 43, is based in Las Vegas, where he retains a close working association with former charge Andre Agassi.
Cahill and Gil Reyes, Agassi's conditioner, are helping Spain's Fernando Verdasco prepare for US hardcourt and European claycourt tournaments.
Cahill cited personal and business commitments as the reasons behind his decision to stand down as Australia's Davis Cup coach.
But his sudden availability yesterday revived one of the most persistent conspiracy theories in tennis: that Federer will recruit Cahill.
Swiss world No. 2 Federer has previously worked with two Australian coaches - Peter Carter and Tony Roche.
South Australian Carter was instrumental in Federer's development and was set to become Switzerland's Davis Cup captain before he died in a car accident in 2002.
And Sydney's Roche guided Federer to six of his 13 grand slam singles titles between 2005 and 2007 before he was dumped by the Swiss master.
Revered internationally, Cahill has achieved rare highs as a coach after an excellent career as an injury-ravaged player.
Under his tutelage, Lleyton Hewitt became the youngest player to land the season-ending world No. 1 ranking.
Agassi is the oldest player to regain the No. 1 ranking - and did so when coached by Cahill.
Cahill yesterday could not be reached for comment.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:21 schreef TheGeneral het volgende:
Zou goed nieuws zijn. Altijd handig om input te hebben van iemand anders.
Hoewel hij het eigenlijk alleen nodig heeft tegen Nadal, en misschien een beetje tegen Murray. De rest is geen probleem.
Tuurlijk niet. Dan maakt hij het alleen maar erger. Dat zou juist dom zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:02 schreef tennisboy het volgende:
Nadal heeft ook Dubai afgezegd.
Dit is dan toch wel de kans voor Federer om in te lopen. Als hij kan spelen moet hij het dan toch maar even doen.
Waar heeft hij dat dan "min of meer" aangegeven?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:13 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Omdat 'ie altijd won?
Hij heeft trouwens min of meer aangegeven dat hij niet meer echt voor de ranking speelt, maar vooral voor het GS record van Sampras. Daarom speelt hij vermoedelijk ook zo weinig toernooien.
Interview met Eurosport, voor de AO. Volgens mij met Dechy en Wilander. En ik bedoel met min of meer dat hij het niet letterlijk zei maar wel liet doorschemerenquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:21 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat dan "min of meer" aangegeven?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelde toernooien uit de 500-categorie, niet 500 toernooien.
quote:
Ik dacht even dat Paganini zei dat Federer maar doet alsof hij een blessure heeft.quote:
Wat zou er in dit geval op Federer va toepassing zijn? Hij is niet geblesseerd maar dat hij niet meedoet, is natuurlijk wel blessure-gerelateerd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:56 schreef wimderon het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
*Monte-Carlo kan tellen als 500-toernooi voor de ranking.
*Als je je terugtrekt van een 500-toernooi krijg je een 0-punter op je ranking.
Dat is nu dus het geval voor Nadal, Verdasco en Roddick en ook Federer.
Uitzonderingen zijn:
-Als je voor een langere periode geblesseerd bent (30+ dagen)
-Als je je na de vrijdag voor het toernooi moet terugtrekken op doktersadvies
-Als je wel naar het toernooi komt en wat promotionele dingetjes doet
(Dat laatste zou Federer nog kunnen doen aangezien hij toch al in Dubai aan het trainen is, maar ik betwijfel of hij dat daadwerkelijk zal doen)
* Davis Cup schijnt toch weer niet te gelden als 500-toernooi. Wel qua puntentelling, maar niet om aan de vier verplichte 500's te voldoen.
Een 0-punter dus, tenzij hij wat promo-dingetjes komt doen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat zou er in dit geval op Federer va toepassing zijn? Hij is niet geblesseerd maar dat hij niet meedoet, is natuurlijk wel blessure-gerelateerd.
Wat ik meer bedoelde is dat hij dus niet echt een blessure heeft. Weet niet hoe strikt die regels zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een 0-punter dus, tenzij hij wat promo-dingetjes komt doen.
Davis Cup telt niet? Als ik het me goed herinnerde had Federer dan maar 3 500-toernooitjes in zijn kalender staan: Dubai, Tokyo en Basel..., lijkt me sterk toch.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:56 schreef wimderon het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
*Monte-Carlo kan tellen als 500-toernooi voor de ranking.
*Als je je terugtrekt van een 500-toernooi krijg je een 0-punter op je ranking.
Dat is nu dus het geval voor Nadal, Verdasco en Roddick en ook Federer.
Uitzonderingen zijn:
-Als je voor een langere periode geblesseerd bent (30+ dagen)
-Als je je na de vrijdag voor het toernooi moet terugtrekken op doktersadvies
-Als je wel naar het toernooi komt en wat promotionele dingetjes doet
(Dat laatste zou Federer nog kunnen doen aangezien hij toch al in Dubai aan het trainen is, maar ik betwijfel of hij dat daadwerkelijk zal doen)
* Davis Cup schijnt toch weer niet te gelden als 500-toernooi. Wel qua puntentelling, maar niet om aan de vier verplichte 500's te voldoen.
quote:A. Davis Cup points will be awarded for the first time in 2009 for World Group and World Group playoff ties only. Points allocated are as part of the 500 point category. Davis Cup does not count towards a player's commitment to the 500 category. The points accumulated in the four ties within the previous 52 weeks can become part of a player's 500 category if:
1. Player has not more than three 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than lowest best other.
2. Player has four 500 results within the previous 52 weeks and Davis Cup result(s) is better than the lowest 500. Also, 500 0-pointers cannot be replaced.
Als nadal 3 weken geblesseerd is en Roland Garros en Wimbledon moet missen..... Of als hij gewoon fit beide titels niet kan verdedigen....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:12 schreef jojomen4 het volgende:
Een stapje dichterbijZoiets las ik volgens mij ergens ook in een sportkrant ofzo.
Nadal verliest er dacht ik 250. Fed staat nu 3500 punten achter ofzo. Wordt dus 3250, lekker boeieHet lijkt me dit jaar bijna onmogelijk voor Fed om Nadal nog in te halen (iig als Rafa geen langdurige blessure krijgt). Fed heeft de overige GS finale's gehaald en 1 daarvan gewonnen (de enige waar Rafa meer punten kan scoren dan vorig jaar). Fed kan ook meer punten scoren op RG en Wimbledon, maar vooral RG lijkt me een lastig verhaal.
Anyway, ik zie Rafa voorlopig nog wel eerste blijven. Alleen wanneer hij dit jaar nog 2 GS wint en zo'n 5 Master titels dan zie ik hem volgend jaar de eerste plek inleveren.
Vind de opmerking van cavalier wel teleurstellend. Ik (en denk de rest van de wereld) had juist nu graag en gemotiveerde Fed gezien. Eentje die er alles aan zou doen om de eerste plek weer te veroveren. Dat zou toch veel karakter en klasse laten zien, iets wat ik op dit moment wat vind ontbreken. Dat record van Sampras haalt die wel, maar als dat nu z'n enige doel is vind ik het maar een sneu figuurtje, die niet tegen wat weerstand kan.
Federer heeft geen kut te verdedigen in de Masters-1000.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:02 schreef jojomen4 het volgende:
Naja, die rare scenario's zie ik niet gebeuren. En die punten verdedigd Nadal wel wimderon. Ik zeg niet dat die alles wint, maar zolang die ver komt dan is het al lastig zat voor Fed om hem in te halen (omdat hij zelf ook de finale's haalde).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |