Bij mijn werk in Cork kreeg ik 250 euro reiskosten en 14 dagen B&B. Dat was echt super, gaf me meer tijd om te zoeken naar een huis.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:28 schreef RenaLynnka het volgende:
Ik heb een jaar in Dublin gewoond.
Ben sinds een paar maanden terug in Nederland maar ben er alweer flauw van.
Voor mensen die werk zoeken in Ierland raad ik jobs.ie aan. Ik heb zelf bij HP gewerkt, in Leixlip. Die kom je daar ook wel tegen bij Dutch technical support werk. Dan moet je telefinisch solliciteren en betalen zij je vliegticket en regelen ze je Bed and Breakfast voor de eerste 5 dagen.
Ik ga vanmiddag naar de Corkse Kermis: funderland.com (dacht ik).quote:
Nicequote:Op maandag 13 april 2009 09:54 schreef Litton-Lane het volgende:
BTW, van het weekend een weekendje Killarney en de ring of Kerry gedaan. Mega!
En dit keer wel een auto huren. Kon niet gemakkelijk vanwege Pasen etc. Allemaal moeilijk en extra dagen betalen. En ik moest vandaag om 06.00 am beginnen. Dus dan kwam er weer een extra dag bij,quote:Op maandag 13 april 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nice.
En nu nog een keer de Ring of Beara doen. Mínstens net zo mooi als de Ring of Kerry, maar door de smalle weggetjes veul minder toeristisch.
Ohh ook coolquote:Op maandag 13 april 2009 09:53 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag naar de Corkse Kermis: funderland.com (dacht ik).
Nu is de regen ook al gestopt, dus dat is prima...
Voor Ring of Beara moet je idd een auto huren. Dan ben je lekker flexibelquote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
En dit keer wel een auto huren. Kon niet gemakkelijk vanwege Pasen etc. Allemaal moeilijk en extra dagen betalen. En ik moest vandaag om 06.00 am beginnen. Dus dan kwam er weer een extra dag bij,![]()
Ik woon in County Dublin, beetje ver wegquote:Op maandag 13 april 2009 14:48 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Hm ons huis staat in Tuosist, niet héél ver er vandaan dus
Die hebben wij hier ookquote:Op maandag 13 april 2009 13:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Ohh ook cool
Ik ga zo bowlen in the Leisureplex
Ring of Kerry is briljant overigens.
Kwartiertje rijden, aldus Google Maps. Dus zéker een keertje naartoe gaanquote:Op maandag 13 april 2009 14:48 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Hm ons huis staat in Tuosist, niet héél ver er vandaan dus
quote:Op maandag 13 april 2009 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Voor Ring of Beara moet je idd een auto huren. Dan ben je lekker flexibel. En vooral een zonnig weekend uitkiezen. Zo mooi
.
Sterren kijkenquote:Op maandag 13 april 2009 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
En een MUST-do eettip daar: Josie's Lakeview Restaurant bij Glenmore Lake. Man, wat een uitzicht én kwaliteit van eten daar![]()
![]()
. Lonely Planet schrijft daarover: "if there are better views to accompany your food in Ireland, we've yet to find them." Zegt genoeg. "Josie's is 4km from Lauragh; take the road for Glanmore Lake and follow the signs". Smal weggetje, maar zeeeer de moeite waard
. Zie ook http://www.josiesrestaurant.ie/ . Even verderop ligt een hostel (oud schoolgebouw). Echt in de middle of f*cking nowhere, maar daardoor zo mooi
. En vergeet de sterrenhemel niet als 't helder is. Amper omgevingslicht, dus check de Milky Way.......
Visuele ondersteuning met wat iPhone-pics
[ afbeelding ]
Uitzicht.
[ afbeelding ]
John Dory-vis. Errug lekker.
[ afbeelding ]
De sidedishes.
Ik was net te laat... Voor Apple.. Maar schijnt een goed bedrijf te zijn hier. Leuke kortingen als extraatje.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:35 schreef JX het volgende:
Ik meld me hier ook maar ff![]()
Woon al een tijdje in Scotlandmaar heb een erg leuke Ier ontmoet
en ben nu dus aan het kijken of ik Ierland misschien ook leuk zou vinden
Om eerlijk te zijn heb ik de neiging om te zeggen dat Scotland de enige plek is waar ik me thuisvoel, maar ik ben nog nooit in Ierland geweest
![]()
Iemand hier die ervaring heeft met werken voor Apple in Cork?
Ik ga ook vaak naar de Leisureplex.quote:
Cork ziet er sowieso niet echt geweldig uit, wat ik ervan gezien heb aan foto's enzoquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:27 schreef laforest het volgende:
Het gebouw van Apple is mooi maar het is in het midden van een zeer nare omgeving gebouwd, geen prettige omgeving om op de bus te staan wachten.
Ik woon nu al weer meer dan 3 jaren in Ierland.
Jep alles is fucking duur hier.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef JX het volgende:
[..]
Cork ziet er sowieso niet echt geweldig uit, wat ik ervan gezien heb aan foto's enzoKan dat kloppen? Maar goed, ik ben dan ook geen stadsmens. Ik woon nu ook in een leuk klein groen kustplaatsje
![]()
Heb een paar dagen een ier op bezoek gehad die versteld stond van de lage prijzen hier in Scotland. Het moet wel echt buitensporig duur zijn in Ierland dan
Door de daling van de koers van het pond het laatste jaar is dat verschil alleen maar groter gewordenquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef JX het volgende:
[..]
Heb een paar dagen een ier op bezoek gehad die versteld stond van de lage prijzen hier in Scotland. Het moet wel echt buitensporig duur zijn in Ierland dan
Nee, alleen een braziliaanquote:Op donderdag 26 november 2009 23:21 schreef unox1983 het volgende:
Ik kan je niks vertellen over ierland maar wel over engeland.
Daar is een ID voldoende...
En voor zover ik t weet in ierland ook...
Dat bedrijf waarvoor je werken gaat, zijn daar meer nederlanders aanwezig?
Vraag het hun?
Ben dat inderdaad aan het uitzoeken hoe dat werkt met de belasting in Nederland. Weet jij dat misschien?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:36 schreef unox1983 het volgende:
ik denk dat het wel wat meevalt... de grootste problemen ga je krijgen met het jezelf aan melden als werkende daar.. en de belastingdienst in NL wil ook een graantje meepikken...
Ik wil best in Nederland aangeven dat ik in Ierland ga werken. Maar aangezien ik totaal geen voorzieningen in Nederland meer gebruik, lijkt het mij toch dat je geen bakken belasting hoeft te betalen in Nederland.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef unox1983 het volgende:
hahaha nee dat weet ik niet, tot op de dag van vandaag is dat een grijs vlak bij mij...
heb t toen wel uitgezocht.. t komt er op neer dat alles wat je nu extra krijgt dan weer kwijt bent zo ongeveer... en dan word het een stuk minder aantrekkelijk...
Maar ALS ze er achter komen dan ben je goed de lul *kruipt weer in zijn donkere hoek*![]()
maar het heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd voor dat is als ik werkende ingeschreven stond. Toen kon ik huisje zoeken/bankrekening aanvragen en van zulke dingen enzo...
Dat is al mooi, van je huis...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:45 schreef Anne33 het volgende:
[..]
Ik wil best in Nederland aangeven dat ik in Ierland ga werken. Maar aangezien ik totaal geen voorzieningen in Nederland meer gebruik, lijkt het mij toch dat je geen bakken belasting hoeft te betalen in Nederland.
Huis heb ik als de job doorgaat, dus dat is geregeld!
In principe niet. Sws kan je na één jaar verblijf in het buitenland er voor kiezen om enkel daar aan je belastingplicht te voldoen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:03 schreef Anne33 het volgende:
Dus ik moet in Ierland belasting betalen en in Nederland!
Lekker verhaal!
Waar haal je deze klinkklare onzin vandaan? Ik woon al 2.5 jaar in Ierland en heb met de Nederlandse Belastingdienst echt niks te maken hoor. Ja, je moet het jaar even met ze afronden misschien, maar als je rond de jaarwisseling vertrekt is dat ook een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:36 schreef unox1983 het volgende:
ik denk dat het wel wat meevalt... de grootste problemen ga je krijgen met het jezelf aan melden als werkende daar.. en de belastingdienst in NL wil ook een graantje meepikken...
Ik ga er ook niet moeilijk over doen, maar als het niet nodig is, dan is het niet nodig!quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
Een paspoort kost je maar vijftig euro, dus ik zou er niet moeilijk over doen. Sommige officiële instanties hier zijn achterlijk en doen alsof er niks anders bestaat dan een paspoort. Ws omdat er in Ierland ook echt niks anders bestaat (voor zover ik weet).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |