abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:35:04 #101
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67182884
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:28 schreef RenaLynnka het volgende:
Ik heb een jaar in Dublin gewoond.

Ben sinds een paar maanden terug in Nederland maar ben er alweer flauw van.

Voor mensen die werk zoeken in Ierland raad ik jobs.ie aan. Ik heb zelf bij HP gewerkt, in Leixlip. Die kom je daar ook wel tegen bij Dutch technical support werk. Dan moet je telefinisch solliciteren en betalen zij je vliegticket en regelen ze je Bed and Breakfast voor de eerste 5 dagen.
Bij mijn werk in Cork kreeg ik 250 euro reiskosten en 14 dagen B&B. Dat was echt super, gaf me meer tijd om te zoeken naar een huis.

Oja en heb paddy's day overleefd.....
Vooral het einde was goed.
pi_67196825
Vandaag ga ik naar X-Factor live in the O2 in Dublin

Ruth
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:09:51 #103
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67202485
Gaaf laforest Heel veel plezier!!!

Hieronder even een fotospammetje van onze Paddy's... Aangezien zoonlief liever de dag met zijn vrienden doorbracht dan met zijn ouwelui (heel begrijpelijk natuurlijk) moest het Headford worden, aangezien daar de meeste van zijn vrienden wonen. Dus toen zijn echtgenoot en ik in ieder geval ook daar blijven hangen voor de parade. Nu moet je je van die parade in een boerengat als Headford natuurlijk niet veel voorstellen, maar toch, de sfeer was fantastisch!! Heel gezellig, iedereen vrolijk en blij, en de zon scheen! Ook niet onbelangrijk.
Na de parade zijn echtgenoot en ik er lekker op uitgetrokken, en heeft zoonlief zich tot 's-avonds laat vermaakt met de vriendenclub in Headford. Toch fijn als ze wat ouder worden en je ze allemaal niet meer in de gaten hoeft te houden

Afijn, foto's

Parade vangt aan:

Ziet er serieus uit

Ze hebben gelukkig veel muziek

En oude ambachten

En blije guppies

En een sliert vintage cars, waarvan dit de mooiste was, en de chauffeur leek sprekend op Max Tailleur

Ook nog een Mustang (foto is extreem bewerkt hoor, het ligt niet aan uw toestel!!)

Ozzy was er ook

Nog wat groepjes

De winnaar van een Cheltenhamrace, wordt dus meteen als een nationale held binnengehaald

En oma, die was op haar paas Paddy's-best

Zoals gezegd, na de parade lekker wezen rondtouren, en we kwamen ondermeer het volgende tegen

Nog even op het strand geweest met de hond (diegene die zijn stok zo verdedigd is de onze)

En het bleek definitief lente!!!!

Dat was onze Paddy's.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_67205715
Mooie fotos
  zondag 22 maart 2009 @ 12:56:40 #105
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67290374
Iemand Rugby gezien gisteren?

61 jaar geleden...

Wat was het spannend...
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
pi_67331028
Wel in de pub geweest, maar niet actief gevolgd. Wel blij dat ze hebben gewonnen. Paddy's Day was ook fantastisch (zij het desastreus voor mijn gezondheid, haha). Tot nu toe weer mooie tijd hier in Ierland.
pi_67907957
groeten vanuit de Ierlandse ambassade in the US - a.k.a. Boston

Vast een vraag die vaker is gesteld, maar ik moet een vlucht hebben van Amsterdam naar Shannon/Cork/Dublin. Nou zie ik net dat dat zo maar 400 euro kost, wat ik nogal wat vind voor zo'n kippe-endje. Iemand tips welke maatschappijen of website goedkoper vliegen?
Jesus saves but death prevails.
pi_67910047
Ik zie een retourtje Amsterdam-Cork voor 95 euro op aerlingus.com, met willekeurige data ergens in mei. Naar Dublin kun je ook vaak wel voor net over de honderd euro boeken. Zit je met erg lastige data ofzo?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67910143
Eind juni. Met name Shannon is duur lijkt het, Cork is inderdaad stuk goedkoper.
Jesus saves but death prevails.
pi_67925384
Er is vandaag kermis naast mijn huis
  maandag 13 april 2009 @ 09:53:32 #111
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67969626
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:55 schreef laforest het volgende:
Er is vandaag kermis naast mijn huis
Ik ga vanmiddag naar de Corkse Kermis: funderland.com (dacht ik).
Nu is de regen ook al gestopt, dus dat is prima...
  maandag 13 april 2009 @ 09:54:03 #112
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67969633
BTW, van het weekend een weekendje Killarney en de ring of Kerry gedaan. Mega!
  maandag 13 april 2009 @ 10:15:24 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67969913
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:54 schreef Litton-Lane het volgende:
BTW, van het weekend een weekendje Killarney en de ring of Kerry gedaan. Mega!
Nice .
En nu nog een keer de Ring of Beara doen. Mínstens net zo mooi als de Ring of Kerry, maar door de smalle weggetjes veul minder toeristisch .
pi_67970191
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:49 schreef RenaLynnka het volgende:
Ik zat bij de KONE desk. Jij dan?
Pfizer
  maandag 13 april 2009 @ 11:01:24 #115
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67970757
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nice .
En nu nog een keer de Ring of Beara doen. Mínstens net zo mooi als de Ring of Kerry, maar door de smalle weggetjes veul minder toeristisch .
En dit keer wel een auto huren. Kon niet gemakkelijk vanwege Pasen etc. Allemaal moeilijk en extra dagen betalen. En ik moest vandaag om 06.00 am beginnen. Dus dan kwam er weer een extra dag bij,
pi_67973966
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:53 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag naar de Corkse Kermis: funderland.com (dacht ik).
Nu is de regen ook al gestopt, dus dat is prima...
Ohh ook cool
Ik ga zo bowlen in the Leisureplex

Ring of Kerry is briljant overigens.
  maandag 13 april 2009 @ 13:16:48 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67974346
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

En dit keer wel een auto huren. Kon niet gemakkelijk vanwege Pasen etc. Allemaal moeilijk en extra dagen betalen. En ik moest vandaag om 06.00 am beginnen. Dus dan kwam er weer een extra dag bij,
Voor Ring of Beara moet je idd een auto huren. Dan ben je lekker flexibel . En vooral een zonnig weekend uitkiezen. Zo mooi .

En een MUST-do eettip daar: Josie's Lakeview Restaurant bij Glenmore Lake. Man, wat een uitzicht én kwaliteit van eten daar . Lonely Planet schrijft daarover: "if there are better views to accompany your food in Ireland, we've yet to find them." Zegt genoeg. "Josie's is 4km from Lauragh; take the road for Glanmore Lake and follow the signs". Smal weggetje, maar zeeeer de moeite waard . Zie ook http://www.josiesrestaurant.ie/ . Even verderop ligt een hostel (oud schoolgebouw). Echt in de middle of f*cking nowhere, maar daardoor zo mooi . En vergeet de sterrenhemel niet als 't helder is. Amper omgevingslicht, dus check de Milky Way.......

Visuele ondersteuning met wat iPhone-pics

Uitzicht.

John Dory-vis. Errug lekker .

De sidedishes .

[ Bericht 12% gewijzigd door Roel_Jewel op 13-04-2009 13:36:21 ]
pi_67976535
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Josie's is 4km from Lauragh
Hm ons huis staat in Tuosist, niet héél ver er vandaan dus
pi_67976611
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:48 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Ik woon in County Dublin, beetje ver weg
  maandag 13 april 2009 @ 15:19:09 #120
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67977202
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:00 schreef laforest het volgende:

[..]

Ohh ook cool
Ik ga zo bowlen in the Leisureplex

Ring of Kerry is briljant overigens.
Die hebben wij hier ook
  maandag 13 april 2009 @ 15:19:58 #121
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67977220
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:48 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Kwartiertje rijden, aldus Google Maps. Dus zéker een keertje naartoe gaan .
  maandag 13 april 2009 @ 15:29:35 #122
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67977473
quote:

[..]

Voor Ring of Beara moet je idd een auto huren. Dan ben je lekker flexibel . En vooral een zonnig weekend uitkiezen. Zo mooi .

één van de fijne collega's heeft alle vrijdagen en maandagen van de komende 3 maanden vrij gevraagd, dus nu kan niemand meer vrij vragen: We mogen maar met eentje tegelijk vrij hebben. Fijne vent, ik hoop dat ze er iets van terug draaien, wat een egoïsme. Of dat we met meer vrij mogen hebben tegelijk....
quote:

En een MUST-do eettip daar: Josie's Lakeview Restaurant bij Glenmore Lake. Man, wat een uitzicht én kwaliteit van eten daar . Lonely Planet schrijft daarover: "if there are better views to accompany your food in Ireland, we've yet to find them." Zegt genoeg. "Josie's is 4km from Lauragh; take the road for Glanmore Lake and follow the signs". Smal weggetje, maar zeeeer de moeite waard . Zie ook http://www.josiesrestaurant.ie/ . Even verderop ligt een hostel (oud schoolgebouw). Echt in de middle of f*cking nowhere, maar daardoor zo mooi . En vergeet de sterrenhemel niet als 't helder is. Amper omgevingslicht, dus check de Milky Way.......

Visuele ondersteuning met wat iPhone-pics

[ afbeelding ]
Uitzicht.

[ afbeelding ]
John Dory-vis. Errug lekker .

[ afbeelding ]
De sidedishes .
Sterren kijken
Omgeving
Eten ziet er goed uit.

Maar..... Waar is de Guinness??
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:35:44 #123
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_70129175
Ik meld me hier ook maar ff

Woon al een tijdje in Scotland maar heb een erg leuke Ier ontmoet en ben nu dus aan het kijken of ik Ierland misschien ook leuk zou vinden Om eerlijk te zijn heb ik de neiging om te zeggen dat Scotland de enige plek is waar ik me thuisvoel, maar ik ben nog nooit in Ierland geweest

Iemand hier die ervaring heeft met werken voor Apple in Cork?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  zondag 21 juni 2009 @ 12:21:37 #124
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_70217042
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:35 schreef JX het volgende:
Ik meld me hier ook maar ff

Woon al een tijdje in Scotland maar heb een erg leuke Ier ontmoet en ben nu dus aan het kijken of ik Ierland misschien ook leuk zou vinden Om eerlijk te zijn heb ik de neiging om te zeggen dat Scotland de enige plek is waar ik me thuisvoel, maar ik ben nog nooit in Ierland geweest

Iemand hier die ervaring heeft met werken voor Apple in Cork?
Ik was net te laat... Voor Apple.. Maar schijnt een goed bedrijf te zijn hier. Leuke kortingen als extraatje.
Beetje uit het centrum, maar makkelijk te komen met bus 2. Vrienden van me hier in Cork werken er. Emc, zoekt ook nog mensen. Anders bij Siemens. Want volgens mij is de vacature bij Apple al helemaal ingevuld.
pi_70363551
Het gebouw van Apple is mooi maar het is in het midden van een zeer nare omgeving gebouwd, geen prettige omgeving om op de bus te staan wachten.

Ik woon nu al weer meer dan 3 jaren in Ierland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')