abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65933057
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik had me destijds voorgenomen om hier 2-5 jaar te blijven, sowieso tijdelijk dus. De economische situatie is ook wel een reden, aangezien het banenaanbod drastisch is veranderd. Ik vind m'n huidige baan nog steeds interssant, maar tsja, ook al weer 2,5 jaar in hetzelfde bedrijf. Ik heb niet meer hetzelfde gevoel als wat ik 2,5 jaar geleden had.

Uiteindelijk heb ik hier wel een ontzettend leuke tijd gehad en absoluut de juiste keuze gemaakt om hier te komen. Veel kansen gekregen en gegrepen Ik zal in elk geval met veel plezier terugkijken op m'n tijd hier in Ierland.

Wil je dan weer terug naar NL, of ergens anders naartoe?
 FR
pi_65935214
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:04 schreef Carria het volgende:

Wel hoop ik ooit uit Dublin te kunnen verhuizen. Man komt uit Co. Roscommon, en we willen erg graag die kant op, maar voorlopig zit dat er niet in vanwege werk.
Toch is Dubs ook zo mooi, ik kom er graag, zo af en toe, en zie eens wat ik dan weer tegen het lijf loop!!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65936382
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Daarentegen zijn de afstanden door internet en het goedkopere vliegen (iig goedkoper dan vroeger) een stuk 'korter' geworden.
Mwah. Het is toch weer een hele dag reizen. Vorige week vrijdag nog weer tussen vier en half tien op het vliegveld vastgezeten om vervolgens om middernacht lokale tijd (in plaats van half negen) in Brussel aan te komen.

En als Aer Lingus dan voor de verandering eens op tijd vliegt duurt het iets minder lang, maar je bent alsnog een halve dag bezig.

Ik blijf nog wel even hier, ik heb leuk werk, maar da's zo ongeveer het enige wat me hier echt houdt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_65962808
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:15 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Wil je dan weer terug naar NL, of ergens anders naartoe?
Eerst weer terug naar Nederland en dan kijken of ik weer naar een ander land toe wil. Ik heb nu in Tsjechië en in Ierland gewoond. Ik weet niet of ik over een jaar of twee nog een keer wil verhuizen (en op zekere hoogte weer vanaf nul beginnen). Bovendien is m'n vriendin net begonnen Nederlands te leren.... Dan ga je niet meteen weer verhuizen.
pi_65962997
Nog een week en 2 dagen....

The Killers Live in the O2 Dublin

* Litton-Lane doet een vreugde dansje
pi_65978211
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Toch is Dubs ook zo mooi, ik kom er graag, zo af en toe, en zie eens wat ik dan weer tegen het lijf loop!!!

[ link | afbeelding ]
Ik heb op zich ook niets tegen Dublin hoor, ik vind het een leuke stad

Maar het westen is toch heel anders dan Dublin. En daar voel ik me meer thuis dan hier. Galway is geweldig: ik heb er een paar maanden gewoond, en het is nog steeds mijn favourite stad. Goede sfeer, niet te groot, en toch alle gemakken. Ideaal zou zijn om wel buiten te wonen, maar binnen een uurtje ofzo van Galway.
pi_65979539
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:51 schreef Carria het volgende:

[..]

Ik heb op zich ook niets tegen Dublin hoor, ik vind het een leuke stad

Maar het westen is toch heel anders dan Dublin. En daar voel ik me meer thuis dan hier. Galway is geweldig: ik heb er een paar maanden gewoond, en het is nog steeds mijn favourite stad. Goede sfeer, niet te groot, en toch alle gemakken. Ideaal zou zijn om wel buiten te wonen, maar binnen een uurtje ofzo van Galway.
Dat ben ik wel met je eens
Ik woon dan ook buiten, op een 20 minuten rijden van het centrum van Galway. Maar Galway is wel uit zijn voegen aan het barsten hoor. Het is inderdaad een niet al te grote stad, maar de hoeveelheid mensen die er wonen is daar dan ook niet op berekend.
pi_66314130
Dublin ganger voor 5 maanden meldt zich

Leuke stad hoor! Wel veel gedoe met de kredietcrisis, 3 kennissen van me (buitenlanders) zijn of worden ontslagen. En een tijdelijk baantje vinden is helemaal geen optie. Gelukkig zit ik hier om te studeren

Iemand tips voor must-sees in Dublin? Ben gisteren naar de Jameson distillery geweest maar vond het een beetje tegenvallen...!
pi_66323028
Kun je als NL spreker geen call center baan krijgen? Ik snap dat je bent gekomen om te studeren, maar NLers zijn nog steeds schaars... wie weet kun je een part time contract "afdwingen" en toch nog een leuk inkomen naast je studie bemachtigen.
pi_66324200
quote:
Ik was erbij... en keek ernaar...

100,000 lijkt me wat veel? zelfs 10,000 lijkt me al veel... leuke doedelzakmuziek aan het begin van de demonstratie.

Ik kreeg nog n flyer in mn handen gedrukt met leuzen als:

Irish people have a profound sense of fair play and justice. It's ingrained in us from an early age. So why do the lower paid class need to pay for the greedy, over indulgent IBEC (geen idee wat het is) Golden Circle.

If we put a 5% tax on the 89 billion euros of their money, we would be debt free in 5 years.

Etc...
pi_66326048
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:17 schreef ScienceFriction het volgende:
Kun je als NL spreker geen call center baan krijgen? Ik snap dat je bent gekomen om te studeren, maar NLers zijn nog steeds schaars... wie weet kun je een part time contract "afdwingen" en toch nog een leuk inkomen naast je studie bemachtigen.
ja dat is wel een goed idee had er ook al aan gedacht, morgen eens gaan zoeken online. Helaas geldt dat voor mijn spaanse vriendin niet. Maarja.

Feestje vaanvond
pi_66326387
The Killers gisteren in Dublin gezien. En een nachtje in Dublin gebleven.... Je kan het terug lezen op:
blog.rawbyte.nl
Het was meer dan fantastisch, het geld waard en ik heb een meesterlijke avond in Dublin gehad!

Youtube: http://tinyurl.com/are6zh
pi_66326483
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:58 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja dat is wel een goed idee had er ook al aan gedacht, morgen eens gaan zoeken online. Helaas geldt dat voor mijn spaanse vriendin niet. Maarja.

Feestje vaanvond
Spanjaarden willen ze ook hebben.
Meghen Group Ik heb ook een direct email adres als je dat wil. Dublin en Cork zijn de multilingual city's. Galway schijnt (en in mijn ervaring) nu moeilijk mensen te vragen/zoeken. Noord van Dublin is ook "genoeg" te vinden.
pi_66340044
Leuk, the Killers!!

Ik stuur je even een PM over je linkje
pi_66406756
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:37 schreef Perruche het volgende:
Dublin ganger voor 5 maanden meldt zich

Leuke stad hoor! Wel veel gedoe met de kredietcrisis, 3 kennissen van me (buitenlanders) zijn of worden ontslagen. En een tijdelijk baantje vinden is helemaal geen optie. Gelukkig zit ik hier om te studeren

Iemand tips voor must-sees in Dublin? Ben gisteren naar de Jameson distillery geweest maar vond het een beetje tegenvallen...!
Tijdelijk baantje naast je studie: Starbucks! Heb ik ook gedaan tijdens mijn 5 maanden studieverblijf in Dublin. Betaalt prima, soepel rooster en leuke collega's. Zoals je wel merkt, ligt het niveau van colleges in Ierland aanzienlijk lager, dus je houdt voldoende tijd over om ook nog veel leuke dingen te doen naast werk en studie.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_66421744
Vanmiddag aangekomen in Dublin, en op bezoek bij wat contacten via-via. De komende tijd op zoek naar een vast onderkomen

Ik val wel met m'n neus in de boter, zo op Pancake day
O.o
pi_66491960
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:05 schreef xep het volgende:
Vanmiddag aangekomen in Dublin, en op bezoek bij wat contacten via-via. De komende tijd op zoek naar een vast onderkomen

Ik val wel met m'n neus in de boter, zo op Pancake day
Dat hadden we ook in Cork, maar was dat nou vorige of deze week....
efin, we kregen een mailtje van de kantine juffrouw.
pi_66569335
Ierland heeft vanavond in Croke Park het Engelse rugby team verslagen

Tijd voor een feestje dus, althans in deze rugby geörienteerde familie
  zondag 1 maart 2009 @ 00:03:36 #70
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_66569714
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:48 schreef Carria het volgende:
Ierland heeft vanavond in Croke Park het Engelse rugby team verslagen

Tijd voor een feestje dus, althans in deze rugby geörienteerde familie
Dat feestje is toch al wat uurtjes bezig. neem ik aan?
pi_66569836
quote:
Op zondag 1 maart 2009 00:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat feestje is toch al wat uurtjes bezig. neem ik aan?
Yup

De sfeer was echt fantastisch. Toen het Amhrán na bhFiann werd gespeeld had iedereen tranen in de ogen. In score lijkt het weliswaar alsof het een 'close match' was, maar Ierland was met afstand beter dan Engeland. De Engelsen waren ontzettend aan het valsspelen en de scheidsrechter leek geen idee te hebben waar hij mee bezig was, dus er werd niets aan gedaan.

Carria is maar naar huis gegaan omdat ze na een veel te drukke week en veel te weinig slaap echt niet nóg meer drank aankon. Manlief en vrienden/familie zitten grotendeels nog in de pub.
  zondag 1 maart 2009 @ 01:50:44 #72
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_66571851
quote:
Working women almost certainly caused the credit crunch

THE ANSWER to all our problems is staring us in the face. It may even be quite literally staring at you, right now, across the breakfast table.

So put the paper down, stare back and ask yourself a selfless question.

Does the woman in your life really need a job?

Admittedly, this is not a fashionable question. From Iceland to Australia, men are blamed for causing the credit crunch, while a more feminine approach to finance is proposed as the solution.

Of course there will always be a place in the world of business for exceptional women. Women also have an important role to play in jobs that are too demeaning for men, like teaching. But the general employment of women is another matter. Indeed, working women almost certainly caused the credit crunch by bringing a second income into the average household, pushing property prices up to unsustainable levels.

Whether working women actually caused the credit crunch is now a moot point. The point is that removing women from the workforce would mitigate its effects.

Consider the issue of unemployment. There were 221,301 men on the live register last month and just under one million women in work.

Surely at least half these women have a partner who is earning? Surely at least half would be happier at home? One half of one half is a quarter and one quarter of a million is roughly 221,301. I think we can all see where this argument is going.

It would be ludicrous to suggest that women should be sacked purely to give men their jobs. In many cases, their jobs should be abolished as well.

Women are twice as likely as men to work in the public sector. They account for two-thirds of the Civil Service and three- quarters of all public employees.

Yet they are barely represented in the useful public services of firefighting and arresting people. Encouraging women to leave the workforce would go a long way towards addressing the budget deficit without any downside whatsoever.

Further benefits of sacking women have been uncovered by the Central Gender Mainstreaming Unit at the Department of Justice. According to its research, twice as many woman as men travel to work by bus and train, potentially halving the impact of cutbacks in public transport. However, it is probable that three-quarters of the Central Gender Mainstreaming Unit’s staff are women, so these figures should be taken with a pinch of salt.

While the economic case for fewer women in the workforce is irrefutable, we should also acknowledge the social advantages. Women make the majority of spending decisions in Irish households and make almost all of the purchases. They are far more likely than men to regard shopping as a leisure activity, far less likely to make savings and investments, and were even almost twice as likely to spend their SSIAs.

In short, women were the driving force behind the greed, consumerism and materialism of the Celtic Tiger years and it was female employment that funded their oestrogen-crazed acquisitiveness.

The time has come to build a more sustainable, equitable and progressive society. Why not make a start by telling your other half to quit her job? She can ask you for the housekeeping on Friday.
Wel een heel typisch stukje in de irish times... I ga er maar vanuit dat het sarcastisch bedoeld is...
pi_66717686
Morgen kom ik in Nederland aan voor een vakantie
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_66721707
Hoelaat? Pas je wel op de knokploeg?

En meh, kreeg ik gister mail dat er weer een project was, vandaag mailen ze dat ze al iemand gevonden hebben die al in Ierland woont. Grr. En ik wil nou met de 17e in Dublin zijn!!
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:21:36 #75
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_66721949
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:50 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wel een heel typisch stukje in de irish times... I ga er maar vanuit dat het sarcastisch bedoeld is...
Dat hoop ik dan maar

Ook leuk, mag ik tegen mijn man zeggen dat ie niet alleen full-time moet studeren maar ook nog 40 uur werken, en dan kan ik thuis op mijn gat gaan zitten.
pi_66722988
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:14 schreef =HellFire= het volgende:

En meh, kreeg ik gister mail dat er weer een project was, vandaag mailen ze dat ze al iemand gevonden hebben die al in Ierland woont. Grr. En ik wil nou met de 17e in Dublin zijn!!
Zijn de vliegtickets zo duur dan?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_66723559
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zijn de vliegtickets zo duur dan?
Neuh, niet eens (hoewel ik nu wel krap bij kas zit en niet zomaar effe heen en weer kan gaan). Maar ik kreeg 30 min. geleden een mailtje dat ze me tóch wel weer willen hebben (mede omdat ik al doorgaf al het een en ander thuis voorbereid had voor de baan in Ierland). Beetje vreemd, maar goed... Vlucht en overnachting wordt weer betaald zoals altijd.

Heerlijk verwarrend (maar dat ben ik onderhand wel gewend).... maar niettemin met St. Patrick's Day in Dublin dus. Oja, en met Pasen wellicht.
pi_66725287
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:14 schreef =HellFire= het volgende:

Ik heb een goede baan

Ja ik zal uitkijken voor al die radicale Fokkers die mij zoeken
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:52:06 #79
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_66739580
Ik ben weder verhuisd
Leuker, veel leuker huisje! Nu lekker na het eten dom achter internet en artistiek achter photoshop ;-)
pi_66741982
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:52 schreef Litton-Lane het volgende:
Ik ben weder verhuisd
Leuker, veel leuker huisje! Nu lekker na het eten dom achter internet en artistiek achter photoshop ;-)
Goed nieuws . Geniet van de nieuwe plek .
pi_66854926
Ja ik zag het op het nieuws toen ik thuis kwam uit Nederland
pi_66860604
Ja, beginnen ze weer?.....
 FR
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:23:33 #84
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_66882424
BBC:
quote:
A police officer has been shot dead in the Lismore area of Craigavon, County Armagh, reportedly while investigating suspicious activity.
pi_66885895
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
BBC:
[..]

Ja dat wou ik net posten, zag het vanochten op het nieuws
pi_66886471
Ik zie het ook net. Bah, de zogenaamde 'Real IRA' heeft blijkbaar toch geen trek in vrede. Wat ze hiermee willen bereiken, ik weet het niet.

Wat mij trouwens opvalt is dat de meeste Ieren er behoorlijk laconiek overdoen. Ik heb bijna het idee dat het in het buitenland meer de aandacht trekt dan in Ierland. Toen ik op ochtend mijn man het bericht op de RTE website liet zien, haalde hij een beetje zijn schouders op en had zoiets van, 'ach, dat valt nog wel mee toch?'. En dat is de houding die bijna iedereen die ik er naar vraag er over heeft. Ik had gedacht dat het het gesprek van de dag zou zijn, maar ik moet mensen er echt naar vragen.
pi_66905690
Toen ik zaterdag aankwam lag er nog sneeuw op de Dublin mountains. Mooi gezicht!
pi_67099876
Morgen Paddy's day
Donderdag naar X-Factor Live

Ruth Lorenzo's jetsers ...
  maandag 16 maart 2009 @ 13:48:34 #89
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67100321
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:36 schreef =HellFire= het volgende:
Toen ik zaterdag aankwam lag er nog sneeuw op de Dublin mountains. Mooi gezicht!
Sneeuw in Ierland?
Komt dat daar vaker voor?

Morgen is het trouwens St. Patrick's Day.
Is het de moeite om (volgend jaar) eens een vlucht naar Dublin te pakken om het daar te vieren met wat vrienden?
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
pi_67101923
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Sneeuw in Ierland?
Komt dat daar vaker voor?

Morgen is het trouwens St. Patrick's Day.
Is het de moeite om (volgend jaar) eens een vlucht naar Dublin te pakken om het daar te vieren met wat vrienden?
Nee het sneeuwt niet echt vaak veel in Dublin,
Maar we hadden best veel sneeuw dit jaar hier in Dublin

In The Midlands sneeuwt het wel vaker overigens.

Het is wel gezellig hier met St Patricks day
Gewoon langskomen, ff biertje drinken.
  maandag 16 maart 2009 @ 14:52:42 #91
pi_67102198
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee het sneeuwt niet echt vaak veel in Dublin,
Maar we hadden best veel sneeuw dit jaar hier in Dublin

In The Midlands sneeuwt het wel vaker overigens.

Het is wel gezellig hier met St Patricks day
Gewoon langskomen, ff biertje drinken.
Maar is het de moeite?
Messin' with the Kid.
pi_67102273
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Maar is het de moeite?
Tuurlijk

En wat kost een ticket nou?? Geen ruk
  maandag 16 maart 2009 @ 15:01:39 #93
pi_67102493
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:55 schreef laforest het volgende:

[..]

Tuurlijk

En wat kost een ticket nou?? Geen ruk
Klopt
Dan zal ik mijn roots eens gaan najagen.

Tot volgend jaar!
Messin' with the Kid.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:06:29 #94
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_67126863
Happy good Paddy's day morning

Ze waren al flink aan het bouwen in Cork heden ochtend vroeg, voor de parade.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:15:15 #95
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67127077

Happy St. Patrick's Day
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:21:35 #96
pi_67136090

HAPPY SAINT PATRICK'S DAY!
Messin' with the Kid.
pi_67138947
Happy Paddy's day
pi_67142513
Ik heb een jaar in Dublin gewoond.

Ben sinds een paar maanden terug in Nederland maar ben er alweer flauw van.

Voor mensen die werk zoeken in Ierland raad ik jobs.ie aan. Ik heb zelf bij HP gewerkt, in Leixlip. Die kom je daar ook wel tegen bij Dutch technical support werk. Dan moet je telefinisch solliciteren en betalen zij je vliegticket en regelen ze je Bed and Breakfast voor de eerste 5 dagen.
pi_67143368
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:28 schreef RenaLynnka het volgende:
Ik heb een jaar in Dublin gewoond.

Ben sinds een paar maanden terug in Nederland maar ben er alweer flauw van.

Voor mensen die werk zoeken in Ierland raad ik jobs.ie aan. Ik heb zelf bij HP gewerkt, in Leixlip. Die kom je daar ook wel tegen bij Dutch technical support werk. Dan moet je telefinisch solliciteren en betalen zij je vliegticket en regelen ze je Bed and Breakfast voor de eerste 5 dagen.
He da's toevallig daar werk ik nu
Welke desk zat je?
pi_67180973
Ik zat bij de KONE desk. Jij dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')