abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70363652
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:19 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

Die hebben wij hier ook
Ik ga ook vaak naar de Leisureplex.
Lekker bowlen, naar de bios (Coolock of aan de overkant bij Blanchardstown) en lekker eten bij de TG Fridays.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:03:47 #127
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_70369667
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:27 schreef laforest het volgende:
Het gebouw van Apple is mooi maar het is in het midden van een zeer nare omgeving gebouwd, geen prettige omgeving om op de bus te staan wachten.

Ik woon nu al weer meer dan 3 jaren in Ierland.

Cork ziet er sowieso niet echt geweldig uit, wat ik ervan gezien heb aan foto's enzo Kan dat kloppen? Maar goed, ik ben dan ook geen stadsmens. Ik woon nu ook in een leuk klein groen kustplaatsje

Heb een paar dagen een ier op bezoek gehad die versteld stond van de lage prijzen hier in Scotland. Het moet wel echt buitensporig duur zijn in Ierland dan
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_70371113
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef JX het volgende:

[..]

Cork ziet er sowieso niet echt geweldig uit, wat ik ervan gezien heb aan foto's enzo Kan dat kloppen? Maar goed, ik ben dan ook geen stadsmens. Ik woon nu ook in een leuk klein groen kustplaatsje

Heb een paar dagen een ier op bezoek gehad die versteld stond van de lage prijzen hier in Scotland. Het moet wel echt buitensporig duur zijn in Ierland dan
Jep alles is fucking duur hier.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:20:25 #129
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70374417
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef JX het volgende:

[..]
Door de daling van de koers van het pond het laatste jaar is dat verschil alleen maar groter geworden . En Ierland was al niet goedkoop.
pi_75039536
Half december vlieg ik voor een jobinterview naar Ierland. Voor mij is dit echt mijn grote droom, dus ik hoop dat het doorgaat.
Maar zijn er meer fokkers die wonen in Ierland? Ik weet dat het leven er erg duur is, maar de verdiensten een stuk beter.
Vriendin van mij zei dat een ID kaart niet voldoet om naar Ierland te vliegen en dat je een paspoort moet hebben. Via google vind ik vrij veel links dat je ID kaart gewoon geldig is. Kan iemand mij ook uit deze onzekerheid halen?

En verder gewoon leuke verhalen over wonen en werken in Ierland!!!
pi_75039690
Ierse whisky, beste van allemaal
pi_75039717
Ik kan je niks vertellen over ierland maar wel over engeland.
Daar is een ID voldoende...
En voor zover ik t weet in ierland ook...
Dat bedrijf waarvoor je werken gaat, zijn daar meer nederlanders aanwezig?
Vraag het hun?
some rules can be bend, some rules can be broken
pi_75040271
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:21 schreef unox1983 het volgende:
Ik kan je niks vertellen over ierland maar wel over engeland.
Daar is een ID voldoende...
En voor zover ik t weet in ierland ook...
Dat bedrijf waarvoor je werken gaat, zijn daar meer nederlanders aanwezig?
Vraag het hun?
Nee, alleen een braziliaan
pi_75040339
ik denk dat het wel wat meevalt... de grootste problemen ga je krijgen met het jezelf aan melden als werkende daar.. en de belastingdienst in NL wil ook een graantje meepikken...
pi_75040420
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:36 schreef unox1983 het volgende:
ik denk dat het wel wat meevalt... de grootste problemen ga je krijgen met het jezelf aan melden als werkende daar.. en de belastingdienst in NL wil ook een graantje meepikken...
Ben dat inderdaad aan het uitzoeken hoe dat werkt met de belasting in Nederland. Weet jij dat misschien?
pi_75040547
hahaha nee dat weet ik niet, tot op de dag van vandaag is dat een grijs vlak bij mij...
heb t toen wel uitgezocht.. t komt er op neer dat alles wat je nu extra krijgt dan weer kwijt bent zo ongeveer... en dan word het een stuk minder aantrekkelijk...
Maar ALS ze er achter komen dan ben je goed de lul *kruipt weer in zijn donkere hoek*

maar het heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd voor dat is als ik werkende ingeschreven stond. Toen kon ik huisje zoeken/bankrekening aanvragen en van zulke dingen enzo...
pi_75040616
je kunt ook bij de belastingdienst zelf eens vragen.. maarja het gevaar van...
er staat ook wel info op de site zelf.. ik vond het belachelijk want je betaald daar belasting en dan in NL ook nog eens... of het moet nu met de e.u. anders geregeld zijn.. ik praat over 2002 ongeveer..
pi_75040694
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef unox1983 het volgende:
hahaha nee dat weet ik niet, tot op de dag van vandaag is dat een grijs vlak bij mij...
heb t toen wel uitgezocht.. t komt er op neer dat alles wat je nu extra krijgt dan weer kwijt bent zo ongeveer... en dan word het een stuk minder aantrekkelijk...
Maar ALS ze er achter komen dan ben je goed de lul *kruipt weer in zijn donkere hoek*

maar het heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd voor dat is als ik werkende ingeschreven stond. Toen kon ik huisje zoeken/bankrekening aanvragen en van zulke dingen enzo...
Ik wil best in Nederland aangeven dat ik in Ierland ga werken. Maar aangezien ik totaal geen voorzieningen in Nederland meer gebruik, lijkt het mij toch dat je geen bakken belasting hoeft te betalen in Nederland.

Huis heb ik als de job doorgaat, dus dat is geregeld!
pi_75040919
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:45 schreef Anne33 het volgende:

[..]

Ik wil best in Nederland aangeven dat ik in Ierland ga werken. Maar aangezien ik totaal geen voorzieningen in Nederland meer gebruik, lijkt het mij toch dat je geen bakken belasting hoeft te betalen in Nederland.

Huis heb ik als de job doorgaat, dus dat is geregeld!
Dat is al mooi, van je huis...

Je bent 'verplicht' belasting te betalen...
Het zijn je inkomsten.. daar moet je belasting over betalen.. zo is dat geregeld in NL.
Stelletje fakking naja..

Word of the wise?

Wel aangeven.. mocht je daarna in de ww komen (na je uitstap in ierland) dan heb je een fakking probleem... (als je het niet aangeeft natuurlijk)

De enigste officiele manier om onder de belasting uit te komen is door te emigreren naar Ierland...
pi_75041316
Dus ik moet in Ierland belasting betalen en in Nederland!

Lekker verhaal!
pi_75041381
Welkom in nederland :S ik weet ut...
Het KAN verandert zijn sinds de eu invoering.. maar ik niet weet...
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:26:52 #142
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_75042015
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:03 schreef Anne33 het volgende:
Dus ik moet in Ierland belasting betalen en in Nederland!

Lekker verhaal!
In principe niet. Sws kan je na één jaar verblijf in het buitenland er voor kiezen om enkel daar aan je belastingplicht te voldoen.
The more debt, the better
pi_75042275
Thanks voor de info tot zover!
pi_75042485
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:36 schreef unox1983 het volgende:
Waar haal je deze klinkklare onzin vandaan? Ik woon al 2.5 jaar in Ierland en heb met de Nederlandse Belastingdienst echt niks te maken hoor. Ja, je moet het jaar even met ze afronden misschien, maar als je rond de jaarwisseling vertrekt is dat ook een stuk makkelijker.

Ik heb ze hier zelf nog over gebeld nota bene, en ook nog wat belasting teruggekregen over de paar maandjes die ik in Nederland überhaupt als arbeider heb doorgebracht.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_75042613
Waar ga je werken? Als je werkgever de boel een beetje voor elkaar heeft worden alle details van hier aan het werk gaan wel goed uitgelegd en krijg je ook hulp waar nodig. In principe hoef je alleen maar naar Social Wellfare oid te gaan om een PPS nummer (vergelijkbaar met sofinummer) te krijgen. Dan mag je hier gewoon aan het werk. Kun je eindelijk eens profiteren van de EU.

Als ik naar Nederland reis, reis ik vaak met alleen mijn identiteitskaart. Paspoort heb ik nooit nodig gehad, maar officieel heeft die vriendin van je wel gelijk, zo heb ik begrepen. Ik heb nog nooit problemen gehad, maar heb tegenwoordig toch mijn paspoort maar altijd bij me in mijn rugtas voor de zekerheid.
  vrijdag 27 november 2009 @ 01:04:29 #146
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_75042709
Kijk eens: Ierland #3 we gaan mergen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_75042730
Ok, dus ik moet wel een paspoort aanvragen? Ik heb net een nieuwe europese identiteitskaart namelijk, dus vond het wat zonde van het geld!

De bedoeling is te gaan werken in County Kildare!
pi_75042755
Een paspoort kost je maar vijftig euro, dus ik zou er niet moeilijk over doen. Sommige officiële instanties hier zijn achterlijk en doen alsof er niks anders bestaat dan een paspoort. Ws omdat er in Ierland ook echt niks anders bestaat (voor zover ik weet).
pi_75042763
Oh wat een leuk topic! Ik ga half december voor een jobinterview naar Ierland. Hoop zo dat het doorgaat. Lijkt mij geweldig om daar te werken!
pi_75042900
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
Een paspoort kost je maar vijftig euro, dus ik zou er niet moeilijk over doen. Sommige officiële instanties hier zijn achterlijk en doen alsof er niks anders bestaat dan een paspoort. Ws omdat er in Ierland ook echt niks anders bestaat (voor zover ik weet).
Ik ga er ook niet moeilijk over doen, maar als het niet nodig is, dan is het niet nodig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')