abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66372652
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nou dat ik toch dacht dat de Tenach het oude testament is. En dat Joden het dus wel redelijk serieus nemen.
Maar niet letterlijk, mijn fout, ik heb er verder weinig kaas van gegeten namelijk.
Tenach en Oude Testament zijn hetzelfde. En hoe letterlijk verhalen worden genomen verschilt natuurlijk per stroming, maar de leidraad is het commentaar dat in de Talmoed staat. daar worden verschillende verhalen genuanceerd, zeker als het om moord-en-doodslag gaat.

(En ook nog in reactie op KoosVogels)
Een mooi voorbeeld vind ik altijd Pesach, het paasfeest waarin de uittocht uit Egypte wordt herdacht. In de rites missen een aantal feestelijke elementen van andere feestdagen, uit respect voor de Egyptenaren die omgekomen zijn in het verhaal.

Maar nu ga ik wel erg off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 23-02-2009 14:47:55 (Evolutie in naam teruggedraaid :@) ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_66372877
zo de printer is klaar.

ik heb trouwens het logo verkleind en op de envelop gezet, ziet er mooi uit.
pi_66374281
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:00 schreef PhysicsRules het volgende:
(En ook nog in reactie op KeesVogels)
KOOSvogels
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66374358
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

KOOSvogels
is gefixed
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 23 februari 2009 @ 14:51:21 #255
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66374482
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Als je het goed wilt doen, kras je de folder eerst even in, of zet je er tegenargumenten in. Meneer heeft namelijk verkondigd dat er te weinig folders zijn en dat hij blij is met teruggestuurde folders.

Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
Zo heb ik er ook altijd een hekel aan dat de SP rond verkiezingstijd foldertjes in de deur duwt. Ik wil folders ontvangen over leuke aanbiedingen van winkels en verder niet maar die sticker is er nog niet.

Verder vind ik het prima wat iedereen wil geloven zolang ze er een ander er maar niet mee lastig vallen. Ik ben niet principieel tegen of voor. Ik geloof zelf niet in het scheppingsverhaal op de manier zoals beschreven in de Bijbel. Dat er een evolutie is van diersoorten op de aardbol dat is inmiddels bewezen, kijk in dat geval alleen maar naar de menseheid in de recente geschiedenis. Zo zijn we nu al veel langer dan een eeuw of twee geleden. De vraag is hoeveer wil je terug gaan. Ga je terug tot het ontstaan van het helal? In feite weet niemand waar ons ontstaan werkelijk ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door marky op 23-02-2009 15:53:43 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 14:52:07 #256
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_66374509
Als ik alles terug stuur wat me niet aanstaat, dan ben heb ik een dagtaak. Al die folders van bedrijven. Vind die hele actie dan ook raar. Alsof je het wel eens bent, met wat je NIET terugstuurt... Laat die christenen lekker hun folder sturen. Ik vorm wel mijn eigen mening.
pi_66374712
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:55 schreef Metatron het volgende:

[..]
Ik vind godsdienst net zo schadelijk, zo niet schadelijker voor de maatschappij. Al is het maar vanwege dat misselijkmakende, betweterige en vooral misplaatste morele superioriteitsgevoel dat ze om zich heen hebben hangen.
Dus mensen die jou misselijk maken mogen niet bij andere mensen iets in de brievenbus duwen? Wat nu als iemand misselijk wordt van folders van bedrijven?
pi_66375243
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nounou, stoere praat heur. Kunnen we het ook inhoudelijk houden?
Ik wil het best inhoudelijk houden, maar zo gek en asociaal was mijn reactie niet. Ik geef enkel aan wat mijn bezwaren zijn jegens de bijbel. En dan hekel ik vooral gods zogenaamde barmhartigheid versus zijn wraakzuchtige, moordlustige houding die hij zo nu en dan tentoonspreidt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66375892
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:55 schreef Metatron het volgende:

Zoals de 'GOD IS LIEFDE' schreeuwerige billboard?

Zoals die uren zendtijd die besteed worden aan het uitzenden van kerkdiensten, astro-geneuzel, en televisie-predikers? Om nog niet te spreken van 'documentaires' waarbij gezever over geloof de boventoon moet voeren, onder het mom van 'als je maar gelooft, dan komt alles goed'.

Nee, daar maak ik niet 'ineens' een probleem van. Ik zie dat OOK als probleem, NAAST het andere stompzinnige geleuter over een paar mythologische verhaaltjes.

Ik vind godsdienst net zo schadelijk, zo niet schadelijker voor de maatschappij. Al is het maar vanwege dat misselijkmakende, betweterige en vooral misplaatste morele superioriteitsgevoel dat ze om zich heen hebben hangen.
ik vind jouw posts op dit forum schadelijk. Als je dat billboard met "God is liefde" weg wil hebben, moet je gewoon alle soorten van reclame verbieden. Dit is reclame voor een geloof of een god (dat billboard met "God is liefde", niets anders dan reclame voor een auto, afslankkuur of een lening.

Jij vrijheid van meningsuiting, zijn dan ook. En andersom.
pi_66376323
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er eigenlijk instanties waar je hierover een klacht kunt indienen? Ik heb helemaal geen behoefte aan een dergelijke folder. Ik heb ook alle Jehova's en dergelijke verteld niet bij mij aan te bellen op straffe van lichamelijk geweld, dus ik zit ook niet te wachten op religieuze indoctrinatie via mijn brievenbus.
Ik zie als zaterdagpostbode geregeld zelf-gefabriceerde stickers op brievenbussen van mensen die niet bekeerd wensen te worden
  maandag 23 februari 2009 @ 15:50:41 #261
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66376391
God is ook liefde het mooie van die tekst is dat het de kern raakt van wat geloof hoort te zijn. Geloof is niets anders dan een leidraad in het leven. Voor veel mensen een houvast om hun leven in te richten. Voor veel mensen is het leven al lastig genoeg en vinden rust in het feit dat God liefde is en dat het geloof in God met de lusten en lasten die daarbij komen hen structuur geeft. Wat ze niet moeten doen is hun leidraad opleggen aan een ander. De bijna persoonlijke benadering met een folder in de bus vind ik tegen het opdringerige aan maar een billbord God is liefde vind ik alleen maar mooi. Het wijst ons juist op het feit dat alle orlogen die omwille van geloof gevoerd worden fout zijn.
pi_66376542
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een folder. Ze verkopen voor nul cent in wezen niets meer dan onzin. Gewoon bij het oudpapier als je er totaal geen interesse hebt.

Ik vind persoonlijk geadresseerde brieven van boeken en andere soort idiote clubjes met schreewerige opdrukjes van "Gefeliciteerd, u hebt een prijs gewonnen, maak snel open" veel ergelijker want die proberen je geld uit je zakken te kloppen door misleiding.
pi_66376657
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een folder. Ze verkopen voor nul cent in wezen niets meer dan onzin. Gewoon bij het oudpapier als je er totaal geen interesse hebt.

Ik vind persoonlijk geadresseerde brieven van boeken en andere soort idiote clubjes met schreewerige opdrukjes van "Gefeliciteerd, u hebt een prijs gewonnen, maak snel open" veel ergelijker want die proberen je geld uit je zakken te kloppen door misleiding.
Ben benieuwd wat jij er van zou vinden als het een folder van islamitische creationisten zou zijn, maar misschien is dat wel wat te offtopic.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:00:44 #264
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_66376702
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
die proberen je geld uit je zakken te kloppen door misleiding.
Alsof de kerk dat niet doet!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_66376718
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:58 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat jij er van zou vinden als het een folder van islamitische creationisten zou zijn, maar misschien is dat wel wat te offtopic.
Als niet gelovige óók bij het oudpapier, niet zo moeilijk hoor.
pi_66376771
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Alsof de kerk dat niet doet!
Wat voor tastbaars verkopen die dan?
  maandag 23 februari 2009 @ 16:05:15 #267
116015 SicSicSics
pi_66376853
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niets tastbaars, maar dat zeg je toch niet?

Ze kloppen wel degelijk geld uit je zak door middel van misleiding.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_66376999
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Is het misleiding als diegene die misleidt de misleiding zelf ook gelooft?
pi_66377184
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jawel.
quote:
Ze verkopen voor nul cent in wezen niets meer dan onzin.
quote:
Als je zo maar geld weggeeft voor nog minder dan gebakken lucht heb je wat mij betreft cellen tekort in de bovenkamer.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:15:08 #270
116015 SicSicSics
pi_66377209
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:09 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Is het misleiding als diegene die misleidt de misleiding zelf ook gelooft?
Dat ligt er net aan wie het doet!

Van een kerk is het geaccepteerd, bij een Bhagwan wordt er al op gefronst en een Bernie Madoff wordt er zeer waarschijnlijk voor gestraft.
Fine, fuck you then!
pi_66377248
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ligt er net aan wie het doet!

Van een kerk is het geaccepteerd, bij een Bhagwan wordt er al op gefronst en een Bernie Madoff wordt er zeer waarschijnlijk voor gestraft.
Goed gepareerd.
pi_66377343
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:34 schreef Casos het volgende:

[..]

ik vind jouw posts op dit forum schadelijk. Als je dat billboard met "God is liefde" weg wil hebben, moet je gewoon alle soorten van reclame verbieden. Dit is reclame voor een geloof of een god (dat billboard met "God is liefde", niets anders dan reclame voor een auto, afslankkuur of een lening.

Jij vrijheid van meningsuiting, zijn dan ook. En andersom.
Eh, het enige wat ik deed was aangeven dat godsdiensten net zo irritant 'in your face' bezig zijn met hun 'verkoop'. En als dan iemand begint te piepen dat lenen.nl schadelijk zou ijn voor de maatschappij, dan stelik dat godsdiensten schadelijk zijn.

Maar goed. Het gaat over godsdienst, en dan schijnt iedereen ineens op z'n tenen te moeten lopen, en vooral niet te veel kritiek geven op dat gezwam. Ik snap werkelijk niet waarom zo'n sprookje meer bescherming zou moeten genieten tegen kritiek.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_66377511
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oh, ik weet er wel een paar:

Doopdiensten. Zonder te betalen, wordt je kind niet gedoopt. Dus je moet wel schokken, anders gaat je kind de hemel niet halen.
Bruiloften. Zonder te schokken geen kerkelijke bruiloft. Dus moet je wel schokken, anders leef je in zonde.
Begrafenissen: Zonder te schokken geen kerkelijke begrafenis., en geen graf op een kerkelijke begraafplaats. Dus je moet wel schokken, anders mag je niet in geweide grond wegrotten.

Dus eerst overtuig je mensen dat ze er een grote sky-daddy bestaat, en vervolgens ga je ze geld vragen, anders wordt de sky-daddy boos. Pure afpersing.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_66377534
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:19 schreef Metatron het volgende:

[..]

Eh, het enige wat ik deed was aangeven dat godsdiensten net zo irritant 'in your face' bezig zijn met hun 'verkoop'. En als dan iemand begint te piepen dat lenen.nl schadelijk zou ijn voor de maatschappij, dan stelik dat godsdiensten schadelijk zijn.

Maar goed. Het gaat over godsdienst, en dan schijnt iedereen ineens op z'n tenen te moeten lopen, en vooral niet te veel kritiek geven op dat gezwam. Ik snap werkelijk niet waarom zo'n sprookje meer bescherming zou moeten genieten tegen kritiek.
Je hebt mij nergens horen zeggen dat ze meer bescherming of wat dan ook zouden moeten genieten. Ik snap alleen alle ophef niet over deze folder. Ik ben absoluut niet gelovig, maar ook zij hebben recht op een mening, mogen deze uiten en er reclame voor maken. Maar dan moeten die gelovigen ook weer niet zeuren als een stel atheisten hun boodschap op een bus of billboard zetten.
pi_66377721
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:23 schreef Metatron het volgende:

[..]

Oh, ik weet er wel een paar:

Doopdiensten. Zonder te betalen, wordt je kind niet gedoopt. Dus je moet wel schokken, anders gaat je kind de hemel niet halen.
Bruiloften. Zonder te schokken geen kerkelijke bruiloft. Dus moet je wel schokken, anders leef je in zonde.
Begrafenissen: Zonder te schokken geen kerkelijke begrafenis., en geen graf op een kerkelijke begraafplaats. Dus je moet wel schokken, anders mag je niet in geweide grond wegrotten.

Dus eerst overtuig je mensen dat ze er een grote sky-daddy bestaat, en vervolgens ga je ze geld vragen, anders wordt de sky-daddy boos. Pure afpersing.
mwoah, zit wel iets in maar dan nog denk ik niet dat zo'n kut-foldertje van een atheïst ineens een diepgelovige maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')