abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65576502
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Geloof me de relatie tussen de beide landen zijn nu zeer slecht na de massamoorden van Israel.
merendeel Turken haat Israel.
Ja maar het merendeel van de Turken (die ik ken tenminste) haat ook marokkanen
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 19:35:07 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65576747
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:12 schreef Vojnovitsj het volgende:
Als men erover wil oordelen moet men het eerst helemaal bekijken:

Erg interessant.

De vraag die aan de panelleden wordt gesteld is hoe men nu verder moet met het vredesproces.

Ban Ki-moon, Erdogan en Moussa spreken allemaal over wat er in hun ogen verkeerde beslissingen zijn geweest de afgelopen periode, wat er nu moet gebeuren en aan welke voorwaarden moet worden gewerkt. Moussa biedt ook opnieuw het Arab Peace Initiative aan Peres aan.

Dan komt Shimon Peres, die twee maal zo lang mag praten als zijn voorgangers, die zijn hele spreektijd vult met een vergoedelijking van Israels gedrag. Een rant over hoe slecht de Palestijnen zijn, over Hamas en het ultieme kwaad van Iran en hoe onschuldig, heilig en zielig Israel wel niet is. En de duizenden slachtofers van de afgelopen weken moeten we zien als "een les" voor de Palestijnen.

O en er hoeven volgens hem ook helemaal geen verdragen gesloten te worden want als er niet geschoten wordt schiet Israel niet terug.
pi_65577069
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:24 schreef buachaille het volgende:
Wat een ongelooflijk klein kind die Erdogan; weglopen omdat je je zin niet krijgt. Die Turken zijn ook allemaal hetzelfde, kleine verwende kinderen met een onterecht gevoel van trots. Die idioten moeten NOOIT tot de EU worden toegelaten.

Precies, en dat dan van de Turken met hun genocide op de Koerden
En dan die zogenaamde "Turkse trots" dat is helemaal de grap van de eeuw
pi_65577149
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:27 schreef buachaille het volgende:

Het merdendeel van de turken is dan ook een fascist, zij haten al wat niet en turks en islamitisch is dus Arabieren, Grieken, Europeanen, Joden, Afrikanen etc ze haten ze allemaal.
In die zin zijn bv Marokkanen wat ruimdenkender.
pi_65577217
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, en dat dan van de Turken met hun genocide op de Koerden
En dan die zogenaamde "Turkse trots" dat is helemaal de grap van de eeuw
Genocide op Koerden?
pi_65577469
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:52 schreef IHVK het volgende:

Genocide op Koerden?
Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
pi_65577600
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.

De AKP won vooral in de Koerdische gebieden.
Er is sinds kort zelfs een publiek tv-kanaal die 24/7 in het Koerdisch uitzendt.
pi_65577710
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.

De AKP won vooral in de Koerdische gebieden.
Er is sinds kort zelfs een publiek tv-kanaal die 24/7 in het Koerdisch uitzendt.
En dat is alleen maar zo omdat de AKP de EU nodig heeft om het leger aan de kant te kunnen houden om hun islamiserende agenda verder te kunnen introduceren.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:11:15 #69
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65577822
Ik zag het op TV.
Terecht dat die Erdogan de politieke correctheid opzij zet op die poppenkastbijeenkomst en eens flink de waarheid zegt. Dat zou ik een Nederlands politicus wel eens willen zien doen.

Die reactie van Peres
"Wat als er dagelijks 10 tot 100 raketten op Istanbul terecht komen?"

Ja hoor Siem, dat is een lekker vergelijkbare situatie. Die raketten van die Hamas landen bijna allemaal in een zandduin.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:22:53 #70
239053 trifko
One Minute!
pi_65578215
quote:

[..]

en dat zegt een Jood die Sharon een eerbare man vindt..
Sharon in coma 80 jaar geworden

wat bedoel je met onze? is dit het Beloofde planeet van de Joden, en moet de rest maar oprotten naar een andere planeet.

en de Amerikanen/Australiërs gaven de Indianen/Aboriginals bloemen in ruil voor hun land..

[ Bericht 7% gewijzigd door trifko op 30-01-2009 20:45:02 ]
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:33:33 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65578609
quote:

[..]

Wat de Turken doen met de Koerden en wat ze met de Armenen hebben gedaan is inderdaad niet goed te praten.

Wat zou jij doen als Erdogan die onderdrukking resp. genocide een half uur had mogen goedpraten, waarbij jij als andere regeringsleider tenenkrommend zit te wachten tot je mag reageren. Vervolgens mag jij wat zeggen, ben je twee minuten bezig, word je afgebroken voor de lunch en moet je je mond houden van de gespreksleider. Zou jij niet boos worden, doorpraten, en als je dan alsnog wordt onderbroken: weglopen? Ik wel.

Het gaat dus ook helemaal niet om de vraag of Turken en Israëliërs, en hun leiders, goede jongens zijn. Het gaat er ook niet om of ze gelijk hebben. Het gaat erom dat je zo'n debat qua spreektijd een beetje eerlijk indeelt en niet een agressor haar acties een half uur lang laat verdedigen, waarna je het weerwoord direct afkapt voor de lunch.
pi_65579338
Ik hoop dat de relatie tussen Turkije en Israël niet beschadigt, tijdens de grote aardbeving in Turkije (in 1998?) heeft Israël helikopters verstuurd naar Turkije! Turkije en Israel hebben elkaar nodig. anders raken de Turken geheel geïsoleerd tegen Europa, Arabië en Rusland. Hetzelfde geldt voor Israël natuurlijk, belangrijker voor hun zelfs.

De arabieren haten Turken omdat zij te 'westers' zijn, de Grieken haten Turken omdat.. nja Turken zijn , Europa vinden turken te 'moslim' en russen, ja die mogen niemand.
pi_65583996
quote:

[..]

Aangezien jij alle Turken idioot noemt, ben je geen vriend van hun.
en verlaag je je hier tot een belachelijke niveau.

Maar verwacht je anders van een standvaste Israel lover
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65584033
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik hoop dat de relatie tussen Turkije en Israël niet beschadigt, tijdens de grote aardbeving in Turkije (in 1998?) heeft Israël helikopters verstuurd naar Turkije! Turkije en Israel hebben elkaar nodig. anders raken de Turken geheel geïsoleerd tegen Europa, Arabië en Rusland. Hetzelfde geldt voor Israël natuurlijk, belangrijker voor hun zelfs.

De arabieren haten Turken omdat zij te 'westers' zijn, de Grieken haten Turken omdat.. nja Turken zijn , Europa vinden turken te 'moslim' en russen, ja die mogen niemand.
wat is dit voor een onzin.
Israel maakt een hele land kapot en jij hoopt dan enkel dat de relatie maar goed blijft. denken enkel voor je eigen belangen ?.

Turkije heeft Israel niet nodig, Israel heeft Turkije nodig merendeels over water en elektriciteit.
pi_65584426
Allemaal niet zo diplomatiek verlopen. Erdogan heeft hiermee kunnen scoren bij een (groot) deel van zijn achterban. Zoals bekend hebben veel fundamentalistische islamieten weinig op met Israel en Joden. Turkije wordt net als Israel nauwlettend gevolgd door veel landen. Ook gezien de achtergrond en achterban van Erdogan zal het incident zowel binnen Turkije als buiten Turkije met interesse bekeken worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_65584567
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:43 schreef rutger05 het volgende:
Allemaal niet zo diplomatiek verlopen. Erdogan heeft hiermee kunnen scoren bij een (groot) deel van zijn achterban. Zoals bekend hebben veel fundamentalistische islamieten weinig op met Israel en Joden. Turkije wordt net als Israel nauwlettend gevolgd door veel landen. Ook gezien de achtergrond en achterban van Erdogan zal het incident zowel binnen Turkije als buiten Turkije met interesse bekeken worden.
Nee hoor, Erdogan was woedend enkel omdat Peres tegen hem ging schreeuwen en de moderator hem niet eerlijk had behandeld.

Heeft niks te maken met populair doen.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als Erdogan.
pi_65588334
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:22 schreef trifko het volgende:

[..]

en dat zegt een Jood die Sharon een eerbare man vindt..
Sharon in coma 80 jaar geworden

wat bedoel je met onze? is dit het Beloofde planeet van de Joden, en moet de rest maar oprotten naar een andere planeet.

en de Amerikanen/Australiërs gaven de Indianen/Aboriginals bloemen in ruil voor hun land..
Wat lul je nou slampamper, ik ben geen Jood.
pi_65588379
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:33 schreef Pool het volgende:

Wat de Turken doen met de Koerden en wat ze met de Armenen hebben gedaan is inderdaad niet goed te praten.

Wat zou jij doen als Erdogan die onderdrukking resp. genocide een half uur had mogen goedpraten, waarbij jij als andere regeringsleider tenenkrommend zit te wachten tot je mag reageren. Vervolgens mag jij wat zeggen, ben je twee minuten bezig, word je afgebroken voor de lunch en moet je je mond houden van de gespreksleider. Zou jij niet boos worden, doorpraten, en als je dan alsnog wordt onderbroken: weglopen? Ik wel.

Het gaat dus ook helemaal niet om de vraag of Turken en Israëliërs, en hun leiders, goede jongens zijn. Het gaat er ook niet om of ze gelijk hebben. Het gaat erom dat je zo'n debat qua spreektijd een beetje eerlijk indeelt en niet een agressor haar acties een half uur lang laat verdedigen, waarna je het weerwoord direct afkapt voor de lunch.
Nee dat denk ik niet, met iemand als Erdogan in discussie gaan is niet bijster nuttig daar hij iemand als Bashir (ook zo'n pleger van een genocide) omarmt dus ik zou het gelaten over mij heen laten gaan, daar zo iemand hopeloos extreem is.
pi_65588409
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:55 schreef RoW_0 het volgende:

En ik vind dat getoeter tyfusirritant.
pi_65590376
Turkije mogen niet zeuren over censuur he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_65591678
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:53 schreef bijdehand het volgende:
Turkije mogen niet zeuren over censuur he
Wil je even duidelijker zijn? Welke censuur.

zelfde censuur als Australië?
pi_65609241
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  zondag 1 februari 2009 @ 00:16:12 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65612544
Inderdaad onzin dat Erdogan de kans niet kreeg zijn verhaal te houden. Als Peres en Erdogan in discussie willen, kan de rest toch wel gewoon aan de lunch beginnen?

Maar om dan zomaar weg te lopen is eerder een publiciteitsstunt en poging om bij de eigen bevolking en de moslim-landen te paaien dan een volwassen reactie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_65612714
Trouwens, enkelen hebben Erdogan een anti-semitsit genoemd. Dat lijkt me niet terecht gezien zijn uitspraken van gister:

"Als men joden wil discrimineren, dan zullen ze eerst langs mij moeten" (beetje letterlijk vertaald)
"Mijn uitspraken waren niet gericht tegen het joodse volk, of het jodendom, maar tegen de acties in gaza"

'Mijn wegloop-protest was gericht tegen de gespreksleider die mij veel minder tijd gaf dan Perez, maar zeker niet tegen Perez zelf''
  zondag 1 februari 2009 @ 00:46:39 #85
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65613395
quote:
Op zondag 1 februari 2009 00:21 schreef IHVK het volgende:
Trouwens, enkelen hebben Erdogan een anti-semitsit genoemd. Dat lijkt me niet terecht gezien zijn uitspraken van gister:

"Als men joden wil discrimineren, dan zullen ze eerst langs mij moeten" (beetje letterlijk vertaald)
"Mijn uitspraken waren niet gericht tegen het joodse volk, of het jodendom, maar tegen de acties in gaza"

'Mijn wegloop-protest was gericht tegen de gespreksleider die mij veel minder tijd gaf dan Perez, maar zeker niet tegen Perez zelf''
Kritiek op Israël is jodenhaat, jeweets.
pi_65613563
quote:

[..]

Ja leuk. Maar wat voor toegevoegde waarde heeft dit voor dit topic.
pi_65614147
Wist niet dat we zoveel Turken kenners hadden hier op het forum, al helemaal die ganzenhoofd.

Allemaal grote verdedigers van democratie en van het vrije woord. zolang het in eigen straatje past

Hoe dan ook denk dat de politieke verhoudingen tussen Turkije en Israel niet blijft zoals het nu is.

Bron (turks) http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=176445

Kern van het artikel is:
Israel verkoopt nu ineens, na de uitlatingen van Erdogan, de onbemande vliegtuigen niet meer aan Turkije. Aanvraag voor het kopen van de vliegtuigen was voor de hamas oorlog ingediend bij Israel, na de gebeurtenissen van Davos gaat de verkoop ineens niet meer door.

HEt feit dat Israel nu ineens van gedachten veranderd, wat betreft verkoop van militaire produkten, zal zeker als opvallend ervaren worden.

En iedereen/ merendeel maar kankeren op Turkije. Terwijl de gedraging van Erdogan het meest logische reactie is op het gebeuren in Davos. Dat is de reactie die een Armeense verdediger zou moeten geven als hij hetzelfde behandeld wordt of als het onderwerp holocaust is.
pi_65614235
Sommigen doen net of Erdogan meteen is weggelopen. Daarvoor heeft hij nog een aantal dingen gezegd, maar door het getrek aan zijn jas en de hand van de moderator, David Ignatius, op zijn schouder (wat ik nogal onbeschoft vind; het is tenslotte de premier van een land) heeft hij zijn verhaal niet af kunnen maken.

Ik heb even de laatste minuten van Erdogan's woorden vertaald, omdat deze niet in zijn volledigheid in de kranten hebben gestaan.

RTE = Recep Tayyip Erdogan
DI = David Ignatius (moderator)

RTE: Één minuut alstublieft... één minuut alstublieft... éen minuut.
DI: Oké, maar ik houd u aan één minuut.
RTE: Meneer Peres, je bent ouder dan ik. Je stem is erg luid. Ik weet dat deze luide stem te maken heeft met een psychologie van schuldgevoelens. Mijn stem zal niet zo luid zijn, dat u dat weet. Wat betreft het doden, jullie weten heel goed wat doden is. Ik weet heel goed hoe jullie op kinderen op het strand hebben geschoten en hen gedood. Twee mensen die in het verleden de functie van premier hebben vervuld in uw land hebben mij belangrijke dingen verteld. U heeft premiers in uw land gehad die hebben gezegd ''Ik voel een uitzonderlijke vorm van geluk als ik op tanks Palestina binnentrek''.
En u geeft mij een aantal cijfers. Ik zal ook namen geven; wellicht zijn er onder u mensen die er benieuwd naar zijn. Ik verwijt ook een hoop mensen die deze gebeurtenissen applaudiseren. Want als je deze mensen, het doden van kinderen, applaudiseert, pleeg je in zekere zin ook een misdaad tegen de mensheid.
Een zekere feit kunnen we hier niet naast ons neerleggen. Ik heb een hoop notities gemaakt, maar ik heb niet genoed tijd om alles nu te gaan beantwoorden. Maar ik zal u nu slechts twee dingen vertellen.
DI: Meneer de premier, we kunnen het debat niet opnieuw beginnen, alstublieft. We hebben niet genoeg tijd.
RTE: Onderbreekt u mij alstublieft niet.
DI: Sorry, maar we moeten nu echt naar het diner.
RTE: De Thora... de Thora zegt in haar zesde gebod ''Gij zult niet doden/moorden'', maar hier is sprake van moord.
Het tweede... kijkt u, dit is ook erg interessant. Gilad Atzmon: ''De barbaarsheid van Israël is meer dan alleen wreedheid.'' Een Jood. Hiernaast, een professor Internationale Betrekkingen aan de Universiteit van Oxford, Avi Shalom, die het volgende zegt in de Engelse krant The Guardian: ''Israël heeft de prijs voor 'schurkenstaat' verworven.''
DI: Meneer de premier, ik wil u bedanken... premier...
RTE: Ik bedank u ook... ik bedank u ook... Voor mij is Davos vanaf nu afgelopen. Ik zal Davos dan ook niet meer bezoeken, dat u het weet.
DI: Dus, uh...
RTE: U laat me niet praten. Hij heeft 25 minuten gesproken, maar mij heeft u slechts 12 minuten aan het woord gelaten. Dat kan niet.
DI: Laten we terugkeren naar onze gastheer... Premier, uh...

Ik ben overigens wel van mening dat dit best eens een verkiezingsstunt kan zijn. Geheel toevallig heeft de AKP vandaag ook de gasprijzen in Turkije verlaagd met 18%. Grote kans dat ze die na de gemeenteraadsverkiezingen in maart weer opschroeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 01-02-2009 01:47:17 ]
pi_65614293
En Peres de hele tijd van WTF gebeurt er??

Heeft wel een humoristische kant dit hele verhaal.
pi_65614605
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:28 schreef Diablo_GT het volgende:
Wist niet dat we zoveel Turken kenners hadden hier op het forum, al helemaal die ganzenhoofd.

Bedankt, turk
quote:
Allemaal grote verdedigers van democratie en van het vrije woord. zolang het in eigen straatje past

Dat ben ik absoluut niet wanneer het barbaren zoals bv de turken betreft, laat zij eerst maar eens een proces van verlichting doormaken en pas dan kunnen ze wmbt democratie krijgen en mogen zij het vrije woord bezigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')