Nee zeker niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zou jij in vrede kunnen leven met een buurman die streeft naar jouw vernietiging?
Het Turkse leger is natuurlijk wel de grootste troef van Turkije om bij de E.U. te komen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
De intellectuelen die het niet eens zijn met de jarenlange onderdrukking door het leger?
Er is in de jaren 80 door de VS die diep in het Turkse leger zat (toegegeven en al) een staatsgreep gepleegd in Turkije, wegens dreigend communistisch gevaar.
Elke liberaal of alles wat een beetje neigde naar links is toen gevangen genomen of geëxecuteerd.
De enige twee groepen die sterk bleven waren de nationalisten en de islamisten.
Nou bedankt VS.![]()
Toen zijn er ook in Europa, naast gastarbeiders ook politieke intellectuele vluchtelingen terechtgekomen. Dat is ook de verklaring waarom Turken wat beter lijken te integreren dan andere bevolkingsgroepen imho.
Westers=nietgelijkaan= good guys. Zeker toen niet.
Verder: De AKP is ook aan de macht in Istanbul. Alleen in Izmir zijn ze niet aan de macht. Izmir wordt dan ook gezien als de meest westerse stad van Turkije.
[..]
Daar heb je dan weer gelijk in. Turkije kan in de Arabische wereld op weinig steun genieten.
En dat was een zeer sympathieke actie van Israël.
Echter nu ziet men op TV arabische kinderen onder puin liggen. En vraag men zich af waarom er daar niks tegen gedaan wordt. Het is zeker niet onbegrijpelijk. (terecht is weer een andere vraag)
Wat ik steun is dat er nu stemmen opkomen voor geweld tegen onschuldige burgers. Dus geen uitzonderingen op VS, Israël of andere landen.
Het zou mooi als er juist NU wat bereikt werd op vredesgebied.
gelukkig kan jij nooit in zo'n positie komen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:21 schreef tho_Omas het volgende:
Als ik die gespreksleider was, was ik begonnen over de Armeense genocide.
Epic pwn, die is goedquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Vojnovitsj het volgende:
[..]
gelukkig kan jij nooit in zo'n positie komen.
Hoezo, vind je dat niet belangrijk dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Vojnovitsj het volgende:
[..]
Ik zou net een reactie plaatsen met een vergelijkbare inhoud.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Vojnovitsj het volgende:
[..]
Geloof me de relatie tussen de beide landen zijn nu zeer slecht na de massamoorden van Israel.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat moeten we inderdaad niet over het hoofd zien.
Nieuwste ontwikkelingen:
Peres: Vriendschappelijke betrekkingen Turkije-Israël zijn belangrijk. Hopelijk zijn die niet op het spel gezet. Ook was het niet mijn bedoeling om mijn stem te verhogen.
In Turkse media spreekt men van "excuses van Peres"
Peres heeft Erdogan ook nog gebeld.
Turkse leger: De diplomatieke banden die Turkije en Israël hebben zijn gebaseerd op wederzijdse belangen. De recente gebeurtenissen hebben niets veranderd.
VS: Obama's vertegenwoordiger stelt bezoek aan Turkije uit.
Ook schijnt een Joodse organisatie in de VS de uitspraken van Erdogan scherp te hebben veroordeeld.
Wat mijn opvalt is de milde houding van Israël. Waarschijnlijk beseffen zij dat de steun van Turkije in het Midden-Oosten heel belangrijk voor ze is.
Persoonlijk denk ik trouwens niet dat die betrekkingen gevaar lopen. Ik vind het wel goed dat er nu een signaal is dat Israël niet zomaar allemaal gebieden kan binnenvallen om vervolgens buitenproportioneel geweld te gebruiken
Ja maar het merendeel van de Turken (die ik ken tenminste) haat ook marokkanenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Geloof me de relatie tussen de beide landen zijn nu zeer slecht na de massamoorden van Israel.
merendeel Turken haat Israel.
Erg interessant.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:12 schreef Vojnovitsj het volgende:
Als men erover wil oordelen moet men het eerst helemaal bekijken:
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:24 schreef buachaille het volgende:
Wat een ongelooflijk klein kind die Erdogan; weglopen omdat je je zin niet krijgt. Die Turken zijn ook allemaal hetzelfde, kleine verwende kinderen met een onterecht gevoel van trots. Die idioten moeten NOOIT tot de EU worden toegelaten.
Het merdendeel van de turken is dan ook een fascist, zij haten al wat niet en turks en islamitisch is dus Arabieren, Grieken, Europeanen, Joden, Afrikanen etc ze haten ze allemaal.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:27 schreef buachaille het volgende:
Ja maar het merendeel van de Turken (die ik ken tenminste) haat ook marokkanen
Genocide op Koerden?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies, en dat dan van de Turken met hun genocide op de Koerden
En dan die zogenaamde "Turkse trots" dat is helemaal de grap van de eeuw
Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.quote:
Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
En dat is alleen maar zo omdat de AKP de EU nodig heeft om het leger aan de kant te kunnen houden om hun islamiserende agenda verder te kunnen introduceren.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.
De AKP won vooral in de Koerdische gebieden.![]()
Er is sinds kort zelfs een publiek tv-kanaal die 24/7 in het Koerdisch uitzendt.
en dat zegt een Jood die Sharon een eerbare man vindt..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
Wat de Turken doen met de Koerden en wat ze met de Armenen hebben gedaan is inderdaad niet goed te praten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Aangezien jij alle Turken idioot noemt, ben je geen vriend van hun.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja maar het merendeel van de Turken (die ik ken tenminste) haat ook marokkanen
wat is dit voor een onzin.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik hoop dat de relatie tussen Turkije en Israël niet beschadigt, tijdens de grote aardbeving in Turkije (in 1998?) heeft Israël helikopters verstuurd naar Turkije! Turkije en Israel hebben elkaar nodig. anders raken de Turken geheel geïsoleerd tegen Europa, Arabië en Rusland. Hetzelfde geldt voor Israël natuurlijk, belangrijker voor hun zelfs.
De arabieren haten Turken omdat zij te 'westers' zijn, de Grieken haten Turken omdat.. nja Turken zijn, Europa vinden turken te 'moslim' en russen, ja die mogen niemand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |