abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65570955
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zou jij in vrede kunnen leven met een buurman die streeft naar jouw vernietiging?
Nee zeker niet.

Hamas moet ook van dat standpunt afwijken.
Echter is Hamas helaas jarenlang gesteund door Israël als alternatief op Fatah.
Wat ook zeer betreurenwaardig is.

Moet gaan trouwens.
Peace.
pi_65571194
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

De intellectuelen die het niet eens zijn met de jarenlange onderdrukking door het leger?
Er is in de jaren 80 door de VS die diep in het Turkse leger zat (toegegeven en al) een staatsgreep gepleegd in Turkije, wegens dreigend communistisch gevaar.
Elke liberaal of alles wat een beetje neigde naar links is toen gevangen genomen of geëxecuteerd.
De enige twee groepen die sterk bleven waren de nationalisten en de islamisten.
Nou bedankt VS.

Toen zijn er ook in Europa, naast gastarbeiders ook politieke intellectuele vluchtelingen terechtgekomen. Dat is ook de verklaring waarom Turken wat beter lijken te integreren dan andere bevolkingsgroepen imho.
Westers=nietgelijkaan= good guys. Zeker toen niet.

Verder: De AKP is ook aan de macht in Istanbul. Alleen in Izmir zijn ze niet aan de macht. Izmir wordt dan ook gezien als de meest westerse stad van Turkije.
[..]

Daar heb je dan weer gelijk in. Turkije kan in de Arabische wereld op weinig steun genieten.
En dat was een zeer sympathieke actie van Israël.
Echter nu ziet men op TV arabische kinderen onder puin liggen. En vraag men zich af waarom er daar niks tegen gedaan wordt. Het is zeker niet onbegrijpelijk. (terecht is weer een andere vraag)

Wat ik steun is dat er nu stemmen opkomen voor geweld tegen onschuldige burgers. Dus geen uitzonderingen op VS, Israël of andere landen.
Het zou mooi als er juist NU wat bereikt werd op vredesgebied.
Het Turkse leger is natuurlijk wel de grootste troef van Turkije om bij de E.U. te komen.
Izmir is bijna een Griekse stad, dus dat snap ik wel. Maar het lijkt me niet dat de AKP in Istanbul even populair is als in Ankara, toch?

Ieder kind is onschuldig, maar Israëli's zijn natuurlijk niet gek: ze weten dat de hele wereld over hun schouder meekijkt, dus zij zullen niet bewust onschuldige mensen doden. Het probleem is alleen dat ze met een vijand te kampen hebben waarmee eigenlijk geen enkel ander land op die schaal mee van doen heeft. Daardoor is het voor 'ons' heel erg lastig om te oordelen over die situatie; wij zien alleen wat een paar journalisten en VN-medewerkers zien: een hoop ellende waarvan zij de context niet (kunnen) kennen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:37:46 #53
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_65571509
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:21 schreef tho_Omas het volgende:
Als ik die gespreksleider was, was ik begonnen over de Armeense genocide.
gelukkig kan jij nooit in zo'n positie komen.
Moskou 2042
pi_65571736
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:37 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

Epic pwn, die is goed
pi_65572368
quote:

[..]

Hoezo, vind je dat niet belangrijk dan?
pi_65572623
quote:

[..]

Ik zou net een reactie plaatsen met een vergelijkbare inhoud.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:42:22 #57
239053 trifko
One Minute!
pi_65573568
Israël blokkeert deel Franse hulp aan Gazastrook
PARIJS - Volgens Frankrijk blokkeert Israël een deel van de Franse hulp aan de Palestijnse Gazastrook. Israël zou de levering van een waterzuiveringsstation meermaals hebben tegengehouden, stelde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag.
De apparatuur moet nu worden teruggebracht naar Frankrijk. Parijs klaagde al bij Jeruzalem over de weigering en zou tot nu toe nog geen bevredigend antwoord hebben gekregen, aldus een woordvoerder van het ministerie.
Volgens Parijs is de waterzuiveringsinstallatie dringend nodig in de Gazastrook, dat zich probeert te herstellen van het Israëlisch offensief tegen het radicaal islamitische Hamas-regime.

(ANP)

Bron AD:
http://www.ad.nl/buitenla(...)_aan_Gazastrook.html
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:01:08 #58
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_65574053
Knap staaltje van Erdogan
respect voor hem
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_65574311
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat moeten we inderdaad niet over het hoofd zien.

Nieuwste ontwikkelingen:
Peres: Vriendschappelijke betrekkingen Turkije-Israël zijn belangrijk. Hopelijk zijn die niet op het spel gezet. Ook was het niet mijn bedoeling om mijn stem te verhogen.
In Turkse media spreekt men van "excuses van Peres"
Peres heeft Erdogan ook nog gebeld.

Turkse leger: De diplomatieke banden die Turkije en Israël hebben zijn gebaseerd op wederzijdse belangen. De recente gebeurtenissen hebben niets veranderd.

VS: Obama's vertegenwoordiger stelt bezoek aan Turkije uit.
Ook schijnt een Joodse organisatie in de VS de uitspraken van Erdogan scherp te hebben veroordeeld.

Wat mijn opvalt is de milde houding van Israël. Waarschijnlijk beseffen zij dat de steun van Turkije in het Midden-Oosten heel belangrijk voor ze is.
Persoonlijk denk ik trouwens niet dat die betrekkingen gevaar lopen. Ik vind het wel goed dat er nu een signaal is dat Israël niet zomaar allemaal gebieden kan binnenvallen om vervolgens buitenproportioneel geweld te gebruiken
Geloof me de relatie tussen de beide landen zijn nu zeer slecht na de massamoorden van Israel.
merendeel Turken haat Israel.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:11:06 #60
239053 trifko
One Minute!
pi_65574325
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65576502
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 18:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Geloof me de relatie tussen de beide landen zijn nu zeer slecht na de massamoorden van Israel.
merendeel Turken haat Israel.
Ja maar het merendeel van de Turken (die ik ken tenminste) haat ook marokkanen
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 19:35:07 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65576747
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:12 schreef Vojnovitsj het volgende:
Als men erover wil oordelen moet men het eerst helemaal bekijken:

Erg interessant.

De vraag die aan de panelleden wordt gesteld is hoe men nu verder moet met het vredesproces.

Ban Ki-moon, Erdogan en Moussa spreken allemaal over wat er in hun ogen verkeerde beslissingen zijn geweest de afgelopen periode, wat er nu moet gebeuren en aan welke voorwaarden moet worden gewerkt. Moussa biedt ook opnieuw het Arab Peace Initiative aan Peres aan.

Dan komt Shimon Peres, die twee maal zo lang mag praten als zijn voorgangers, die zijn hele spreektijd vult met een vergoedelijking van Israels gedrag. Een rant over hoe slecht de Palestijnen zijn, over Hamas en het ultieme kwaad van Iran en hoe onschuldig, heilig en zielig Israel wel niet is. En de duizenden slachtofers van de afgelopen weken moeten we zien als "een les" voor de Palestijnen.

O en er hoeven volgens hem ook helemaal geen verdragen gesloten te worden want als er niet geschoten wordt schiet Israel niet terug.
pi_65577069
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:24 schreef buachaille het volgende:
Wat een ongelooflijk klein kind die Erdogan; weglopen omdat je je zin niet krijgt. Die Turken zijn ook allemaal hetzelfde, kleine verwende kinderen met een onterecht gevoel van trots. Die idioten moeten NOOIT tot de EU worden toegelaten.

Precies, en dat dan van de Turken met hun genocide op de Koerden
En dan die zogenaamde "Turkse trots" dat is helemaal de grap van de eeuw
pi_65577149
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:27 schreef buachaille het volgende:

Het merdendeel van de turken is dan ook een fascist, zij haten al wat niet en turks en islamitisch is dus Arabieren, Grieken, Europeanen, Joden, Afrikanen etc ze haten ze allemaal.
In die zin zijn bv Marokkanen wat ruimdenkender.
pi_65577217
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Precies, en dat dan van de Turken met hun genocide op de Koerden
En dan die zogenaamde "Turkse trots" dat is helemaal de grap van de eeuw
Genocide op Koerden?
pi_65577469
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:52 schreef IHVK het volgende:

Genocide op Koerden?
Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
pi_65577600
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, hele dorpen uitmoorden en vervolgens verklaren dat Koerden niet bestaan, er zijn alleen maar "berg-turken" volgens die figuren.
Ze plegen een genocide op de Koerden en hun identiteit, die Koerden woonden daar allang voordat de turken dat stukje van onze planeet veroverden by the way.
Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.

De AKP won vooral in de Koerdische gebieden.
Er is sinds kort zelfs een publiek tv-kanaal die 24/7 in het Koerdisch uitzendt.
pi_65577710
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Onder Erdogan zijn zulke dingen in ieder geval niet gebeurd.

De AKP won vooral in de Koerdische gebieden.
Er is sinds kort zelfs een publiek tv-kanaal die 24/7 in het Koerdisch uitzendt.
En dat is alleen maar zo omdat de AKP de EU nodig heeft om het leger aan de kant te kunnen houden om hun islamiserende agenda verder te kunnen introduceren.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:11:15 #69
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65577822
Ik zag het op TV.
Terecht dat die Erdogan de politieke correctheid opzij zet op die poppenkastbijeenkomst en eens flink de waarheid zegt. Dat zou ik een Nederlands politicus wel eens willen zien doen.

Die reactie van Peres
"Wat als er dagelijks 10 tot 100 raketten op Istanbul terecht komen?"

Ja hoor Siem, dat is een lekker vergelijkbare situatie. Die raketten van die Hamas landen bijna allemaal in een zandduin.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:22:53 #70
239053 trifko
One Minute!
pi_65578215
quote:

[..]

en dat zegt een Jood die Sharon een eerbare man vindt..
Sharon in coma 80 jaar geworden

wat bedoel je met onze? is dit het Beloofde planeet van de Joden, en moet de rest maar oprotten naar een andere planeet.

en de Amerikanen/Australiërs gaven de Indianen/Aboriginals bloemen in ruil voor hun land..

[ Bericht 7% gewijzigd door trifko op 30-01-2009 20:45:02 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:33:33 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65578609
quote:

[..]

Wat de Turken doen met de Koerden en wat ze met de Armenen hebben gedaan is inderdaad niet goed te praten.

Wat zou jij doen als Erdogan die onderdrukking resp. genocide een half uur had mogen goedpraten, waarbij jij als andere regeringsleider tenenkrommend zit te wachten tot je mag reageren. Vervolgens mag jij wat zeggen, ben je twee minuten bezig, word je afgebroken voor de lunch en moet je je mond houden van de gespreksleider. Zou jij niet boos worden, doorpraten, en als je dan alsnog wordt onderbroken: weglopen? Ik wel.

Het gaat dus ook helemaal niet om de vraag of Turken en Israëliërs, en hun leiders, goede jongens zijn. Het gaat er ook niet om of ze gelijk hebben. Het gaat erom dat je zo'n debat qua spreektijd een beetje eerlijk indeelt en niet een agressor haar acties een half uur lang laat verdedigen, waarna je het weerwoord direct afkapt voor de lunch.
pi_65579338
Ik hoop dat de relatie tussen Turkije en Israël niet beschadigt, tijdens de grote aardbeving in Turkije (in 1998?) heeft Israël helikopters verstuurd naar Turkije! Turkije en Israel hebben elkaar nodig. anders raken de Turken geheel geïsoleerd tegen Europa, Arabië en Rusland. Hetzelfde geldt voor Israël natuurlijk, belangrijker voor hun zelfs.

De arabieren haten Turken omdat zij te 'westers' zijn, de Grieken haten Turken omdat.. nja Turken zijn , Europa vinden turken te 'moslim' en russen, ja die mogen niemand.
pi_65583996
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:27 schreef buachaille het volgende:

[..]

Aangezien jij alle Turken idioot noemt, ben je geen vriend van hun.
en verlaag je je hier tot een belachelijke niveau.

Maar verwacht je anders van een standvaste Israel lover
pi_65584033
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:55 schreef RoW_0 het volgende:
Ik hoop dat de relatie tussen Turkije en Israël niet beschadigt, tijdens de grote aardbeving in Turkije (in 1998?) heeft Israël helikopters verstuurd naar Turkije! Turkije en Israel hebben elkaar nodig. anders raken de Turken geheel geïsoleerd tegen Europa, Arabië en Rusland. Hetzelfde geldt voor Israël natuurlijk, belangrijker voor hun zelfs.

De arabieren haten Turken omdat zij te 'westers' zijn, de Grieken haten Turken omdat.. nja Turken zijn , Europa vinden turken te 'moslim' en russen, ja die mogen niemand.
wat is dit voor een onzin.
Israel maakt een hele land kapot en jij hoopt dan enkel dat de relatie maar goed blijft. denken enkel voor je eigen belangen ?.

Turkije heeft Israel niet nodig, Israel heeft Turkije nodig merendeels over water en elektriciteit.
pi_65584426
Allemaal niet zo diplomatiek verlopen. Erdogan heeft hiermee kunnen scoren bij een (groot) deel van zijn achterban. Zoals bekend hebben veel fundamentalistische islamieten weinig op met Israel en Joden. Turkije wordt net als Israel nauwlettend gevolgd door veel landen. Ook gezien de achtergrond en achterban van Erdogan zal het incident zowel binnen Turkije als buiten Turkije met interesse bekeken worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')