abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65642469
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die informatie gaat alleen over de proef Rotterdam Centraal-Hoek van Holland, waar je ook nog gewoon met papieren kaartjes kon reizen en daarnaast op saldo met de ov-chipkaart.
http://www.9292ov.nl/9292ov1186.asp
Ik zie nergens staan dat dat alleen tijdens die proef zo was. Waar haal jij dat vandaan?
pi_65642586
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om de term an sich.
[..]

Dat zegt de NS helemaal nergens, die vetgedrukte gedeeltes uit het persbericht bewijzen daarentegen het tegendeel. Nou jouw bewijs nog.
Jawel.
De bron daarvoor heb ik net al gegeven. Lijkt me weinig zinvol om die nogmaal te gaan herhalen.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:03:35 #203
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65642595
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

http://www.9292ov.nl/9292ov1186.asp
Ik zie nergens staan dat dat alleen tijdens die proef zo was. Waar haal jij dat vandaan?
Daar moet je ook begrijpend voor leren lezen.
quote:
door middel van een aanvraagformulier welke bij de NS Servicebalie op station Rotterdam Centraal of Schiedam verkrijgbaar zijn.
Hé, dat zijn de belangrijkste stations op het traject Centraal-Hoek van Holland. Wat vreemd.
quote:
De kortingen zijn geldig op het tarief van een enkele reis en gelden alleen voor treinreizen op het traject Rotterdam Centraal – Hoek van Holland Strand. Kortingen op basis van andere NS producten zoals voordeelurenkaart of retourkorting zijn niet van toepassing op NS RailEasy.
Nuff said. Dit is gewoon verouderde informatie.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:04:05 #204
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65642611
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ik de term "virtueel" kaartje als absolute waarheid zou gebruiken, dan zou ik de haakjes niet gebruiken.

Waarom zegt de NS dan nog steeds dat men enkele reizen op de kaart kan zetten en zegt men dan steeds dat op saldo reizen 1 van de mogelijkheden is?
Op saldo reizen willen ze mee zeggen dat je een x aantal euro op je kaart kunt zetten en je niet een exact bedrag betaald voorafgaande aan de reis.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die informatie gaat alleen over de proef Rotterdam Centraal-Hoek van Holland, waar je ook nog gewoon met papieren kaartjes kon reizen en daarnaast op saldo met de ov-chipkaart.
Dat ook ja

Weet je wat me opvalt: ik zie op verschillende 'officiele" sites verschillende informatie. De site van de NS is totaal onduidelijk over de OV chip. Er staat wel het een en ander maar niks is echt duidelijk.
De RET geeft ook nog eens foute informatie als het over de NS gaat.

In elke geval zie ik sites met informatie uit 2008 die totaal niet meer kloppen met de flyer die de NS uitgeeft op het station. Daar staat duidelijk in dat retouren en weekendretouren vervallen en dat het allemaal enkeltjes worden. Waarbij een retour dus 2 enkeltjes zijn (die tov. de huidige 2 enkeltjes 9% goedkoper worden).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65642640
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:58 schreef wdn het volgende:

[..]

Met trajectkaarten bedoel je reizen van 1 vast station naar 1 ander vast station?
Dat bestaat dadelijk niet meer. Want dat is nu het hele punt van OV chip want het is totaal niet meer relevant voor de NS waar je instapt/uitstapt. Het inchecken en uitchecken (waar dan ook) bepaald de prijs voor je reis. Heb je te weinig mag je niet naar buiten (dat is bij de metro in rdam van de week al een paar keer voorgevallen net als 1 zwartrijder die wel erin kwam maar niet eruit )

Het probleem met retourtjes zal zijn dat het te complex wordt. Bij een enkeltje heb je 1 opstap plek en 1 uitstapplek en dan mag je vergeten dat die reis is geweest. Bij een retour zit je met het probleem dat je moet bijhouden dan de ene helft van het retourtje reeds is verbruikt. Plus je kunt natuurlijk ook nog eens op een ander station opstappen waardoor je redelijk vaak moet gaan rekenen wat er moet worden betaald.
Wat het probleem met de retourtjes is, geen idee. Je zou kunnen zien dat het retour is gebruikt als men op het juiste station uitstapt.

Nogmaal, ik zie nergens staan dat men alleen maar op saldo kan reizen. Ik zie wel staan dat men producten op de kaart kan zetten en ik zie nergens staan dat die producten alleen maar abbo's zijn. Ik zie ook nog staan dat de retourtjes verdwijnen en dat de enkeltjs blijven bestaan.
pi_65642677
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Daar moet je ook begrijpend voor leren lezen.
[..]

Hé, dat zijn de belangrijkste stations op het traject Centraal-Hoek van Holland. Wat vreemd.
[..]

Nuff said. Dit is gewoon verouderde informatie.
Dus ze gaan compleet nieuwe abbo's verzinnen alleen voor een proeftraject
pi_65642697
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:04 schreef wdn het volgende:

[..]

Op saldo reizen willen ze mee zeggen dat je een x aantal euro op je kaart kunt zetten en je niet een exact bedrag betaald voorafgaande aan de reis.
[..]

Dat ook ja

Weet je wat me opvalt: ik zie op verschillende 'officiele" sites verschillende informatie. De site van de NS is totaal onduidelijk over de OV chip. Er staat wel het een en ander maar niks is echt duidelijk.

In elke geval zie ik sites met informatie uit 2008 die totaal niet meer kloppen met de flyer die de NS uitgeeft op het station. Daar staat duidelijk in dat retouren en weekendretouren vervallen en dat het allemaal enkeltjes worden. Waarbij een retour dus 2 enkeltjes zijn (die tov. de huidige 2 enkeltjes 9% goedkoper worden).
En naast het op saldo reizen is er dus ook de mogelijkheid om een product op de kaart te zetten waardoor je vooraf precies weet hoeveel je betaald voor de reis.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:10:33 #208
39333 Zelva
pi_65642725
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:04 schreef wdn het volgende:

Het is verwarrend omdat je naast de ov-chipkaart ook nog papieren kaartjes kunt blijven kopen en de NS dit communiceert dat je 'ook op saldo kunt reizen'.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:12:10 #209
39333 Zelva
pi_65642759
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat het probleem met de retourtjes is, geen idee. Je zou kunnen zien dat het retour is gebruikt als men op het juiste station uitstapt.
Nee, dat kan de chipkaart dus niet. Technisch niet mogelijk.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:13:21 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65642785
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nogmaal, ik zie nergens staan dat men alleen maar op saldo kan reizen. Ik zie wel staan dat men producten op de kaart kan zetten en ik zie nergens staan dat die producten alleen maar abbo's zijn. Ik zie ook nog staan dat de retourtjes verdwijnen en dat de enkeltjs blijven bestaan.
Het mooiste zou zijn als je een abo en op saldo op 1 ov kaart kunt zetten (maar dat dat kan heb ik nog nergens gezien; ik heb alleen gezien dat je meerdere abo's op 1 kaart kunt zetten) en dat dan een reis binnen een abo-traject vervalt en de rest van je saldo afgaat.
Maar die vraag kon de NS-er van de week geen antwoord op geven (stond ook niet in de NS flyer).
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus ze gaan compleet nieuwe abbo's verzinnen alleen voor een proeftraject
Ja. Dat doen ze om uit te proberen of die abo's de lading dekken.
Is opzich niet zo heel vreemd.

De NS wil al heel lang af van een hoop soorten kaarten en dit is de gelegenheid daarvoor.
Zo wilde men in het verleden al eens de retour afschaffen maar zijn ze toen teruggefloten door de overheid.
pi_65642789
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je koopt retour Amsterdam - Utrecht.
Checkt in in Amsterdam. Checkt uit in Utrecht. Lijkt me duidelijk dat een helft van het retour is verbruikt.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:14:30 #212
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65642802
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lees "is te ingewikkeld en kost dus teveel geld om te implementeren"
Als de NS zou willen kan het natuurlijk wel he
  maandag 2 februari 2009 @ 00:15:45 #213
39333 Zelva
pi_65642832
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En naast het op saldo reizen is er dus ook de mogelijkheid om een product op de kaart te zetten waardoor je vooraf precies weet hoeveel je betaald voor de reis.
En wat staat er in dat NS-persbericht? Ik zal het nog maar even herhalen, want het dringt echt niet door:
quote:
Hierdoor is het voor de klant helder op het moment van uitchecken wat hij voor de zojuist gemaakte reis heeft betaald.
Dus niet vooraf, punt uit.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:18:44 #214
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65642897
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Checkt in in Amsterdam. Checkt uit in Utrecht. Lijkt me duidelijk dat een helft van het retour is verbruikt.
Ok. Voorbeeld:
Retour Arnhem - Amsterdam,
Ik check in. Ga in amsterdam eruit.
Verschillende scenario's:
- Ik stap op in UTRECHT om naar Arnhem te gaan.
- Ik stap op in Alkmaar om naar Arnhem te gaan.
- Ik stap op in amsterdam om in utrecht eruit te gaan en dan later weer maar Armhem te gaan
AL deze methodes zullen een andere prijs opleveren (inchecken = instaptarief betalen) en zo zullen er meer scenario's zijn. De eindafrekening in Arnhem wordt hiermee vele malen complexer.

Met het huidige systeem was je dat geld gewoon kwijt. Kun je tussendoor overal uitstappen en als je op een station opstapt buiten dat gebied moet je een extra enkeltje kopen.

Met de OV is dat een stuk ingewikkelder geworden. Omdat men dus stelt dat per kilometer moet worden betaald kun je niet meer met retouren werken omdat ik het 2de gedeelte van het retourtje namelijk niet hoef uit te voeren. Kan gewoon niet samen met een prijs per km.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:19:01 #215
39333 Zelva
pi_65642906
quote:

[..]

Ja, klinkt allemaal heel leuk, maar dat gaat er gewoon 100 procent zeker niet van komen.
pi_65642911
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:13 schreef wdn het volgende:

[..]

Het mooiste zou zijn als je een abo en op saldo op 1 ov kaart kunt zetten (maar dat dat kan heb ik nog nergens gezien; ik heb alleen gezien dat je meerdere abo's op 1 kaart kunt zetten) en dat dan een reis binnen een abo-traject vervalt en de rest van je saldo afgaat.
Maar die vraag kon de NS-er van de week geen antwoord op geven (stond ook niet in de NS flyer).
[..]

Ja. Dat doen ze om uit te proberen of die abo's de lading dekken.
Is opzich niet zo heel vreemd.

De NS wil al heel lang af van een hoop soorten kaarten en dit is de gelegenheid daarvoor.
Zo wilde men in het verleden al eens de retour afschaffen maar zijn ze toen teruggefloten door de overheid.
Ik heb een voordeel uren abbo én saldo op mijn kaart. Zou niet weten waarom je dan geen traject abbo en saldo kunt hebben.

http://217.194.102.162/servlet/Satellite?cid=1150968795038&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page
quote:
Op uw OV-chipkaart kan een treinkaartje of abonnement worden geladen. Nieuw is de mogelijkheid om op het traject Hoek van Holland Strand en Rotterdam Centraal te reizen op saldo. Reizen op saldo is een nieuwe manier van reizen, die speciaal is ontwikkeld voor de OV-chipkaart.
pi_65642936
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

En wat staat er in dat NS-persbericht? Ik zal het nog maar even herhalen, want het dringt echt niet door:
[..]

Dus niet vooraf, punt uit.
En dat persbericht is het enige bericht wat de NS ooit over de OV chipkaart naar buiten heeft gebracht?
  maandag 2 februari 2009 @ 00:22:38 #218
39333 Zelva
pi_65643004
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat persbericht is het enige bericht wat de NS ooit over de OV chipkaart naar buiten heeft gebracht?
Je bent toch hopelijk zelf wel in staat om die andere persberichten op de NS-site op te zoeken? Kom op zeg.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:24:08 #219
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65643042
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb een voordeel uren abbo én saldo op mijn kaart. Zou niet weten waarom je dan geen traject abbo en saldo kunt hebben.

http://217.194.102.162/servlet/Satellite?cid=1150968795038&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page
[..]
Er staat of. Dan kan ik alleen maar stellen dat het het ene is of het andere en niet beide tegelijk op 1 kaart. Anders had daar en/of moeten staan. En ja ik ben aan het muggeziften maar dat komt meer omdat de NS onduidelijk is
pi_65643114
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je bent toch hopelijk zelf wel in staat om die andere persberichten op de NS-site op te zoeken? Kom op zeg.
Als je nu al geen genoegen neemt met de bronnen die ik aandraag, waarom zou je er dan wel genoegen mee nemen als ik diezelfde bronnen herhaal?
pi_65643129
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:24 schreef wdn het volgende:

[..]

Er staat of. Dan kan ik alleen maar stellen dat het het ene is of het andere en niet beide tegelijk op 1 kaart. Anders had daar en/of moeten staan. En ja ik ben aan het muggeziften maar dat komt meer omdat de NS onduidelijk is
Oftewel, je kunt reizen op saldo en je kunt vooraf een kaartje kopen.

Dus als je met een abbo van Roermond naar Eindhoven gaat, kun je in Roermond gewoon een kaartje van Eindhoven naar Rotterdam gaan kopen.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:30:36 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65643169
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:28 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Oftewel, je kunt reizen op saldo en je kunt vooraf een kaartje kopen.

Dus als je met een abbo van Roermond naar Eindhoven gaat, kun je in Roermond gewoon een kaartje van Eindhoven naar Rotterdam gaan kopen.
Dat hopen we dan maar En ook dat het met 1 ov kaart kan want beide in roermond meenemen is beide activeren volgens de NS (en dan zou je dubbel betalen).

OK het is 0:30 Genoeg geluld Ik ben slapen
Slaapt allemaal lekker en moogt u allemaal geen nachtmerries over ov chipkaarten hebben
pi_65643313
quote:

[..]

maar met een huidig retour kan je heel de dag reizen, je zou dus 2x heen en weer kunnen gaan.
Ja komt voor hoor.

Je zou dus van een retour een dagabonnement kunnen maken
pi_65643911
als je nou een enkeltje Rotterdam- Den Haag koopt op de chipkaart, blijft het dan mogelijk om bv in Delft uit te stappen en daarna de reis weer te vervolgen richting Den Haag ?

Of is dat technisch ook niet mogelijk ?
  maandag 2 februari 2009 @ 06:39:57 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65645471
quote:
Op maandag 2 februari 2009 01:11 schreef macca728 het volgende:
als je nou een enkeltje Rotterdam- Den Haag koopt op de chipkaart, blijft het dan mogelijk om bv in Delft uit te stappen en daarna de reis weer te vervolgen richting Den Haag ?

Of is dat technisch ook niet mogelijk ?
Je kunt geen enkeltje rotterdam-den haag kopen,.Je koopt dan een enkeltje rotterdam - delft en een enkeltje delft- den haag als je wilt blijven praten in termen die we nu gebruiken. Maar wat je doet is: je koopt het recht om door een poortje te gaan. Daarvoor wordt x borg van je kaart gehaald. Het poortje waar je uitloopt (maakt niet uit waar) zorgt voor betaling van de reis. Het verschil tussen borg en reisafstand wordt of teruggeboekt of moet je bijbetalen.

In dit geval (R'dam-Delft-Den Haag) betaal je dus trouwens 2x het opstaptarief. Indien de prijs van een kaartje alleen bepaald wordt door de kilometerprijs (variabele kosten) en er niet een opstaptarief in zit (vaste kosten) dan blijft de prijs hetzelfde. Is dat niet het geval betaal je 2x vaste kosten en is de prijs iets hoger.

Informatie die ik hier over heb gevonden is al redelijk oud maar heb ik geen ander bericht over gehoord:
(viziris, consumentenbond conclusies en vragen net voordat men uit het overleg stapte):

- Toegang tot perron voor wegbrengers/afhalers (waaronder begeleiders gehandicapten), passanten, bezoekers inpandige voorzieninge
- Risico hoge afschrijving voor kaarthouders die station binnengaan met Reizen op Saldo
* In- en uitchecken op station binnen 30 minuten, geen afschrijving. Bij verblijf langer dan 30 minuten bij abonnement ook geen probleem. Bij A-kaart/e-purse binnen 30 minuten uitchecken of passagerecht laden.
* Voor houders begeleiderskaart is tijdens het begeleiden geen passagerecht nodig, gezien hun vrij vervoer

- Kan treinreis nog steeds zonder extra kosten worden onderbroken?
- Niet bij reizen op saldo
- NS voert nog een studie uit naar Reizen op Saldo

Deze 2 punten stellen dat tussendoor een station uitgaan extra kosten meebrengt bij reizen op saldo (niet op abo binnen gebied van abo) tenzij je binnen 30 minuten weer bij het poortje incheckt.

edit: overigens als er sprake is van zuilen zou ik verwachten dat het WEL kan. Alleen durf ik dan niet te voorspellen of ze bijhouden in tijd hoelang je over een traject doet. Ik neem namelijk even aan van niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door wdn op 02-02-2009 08:34:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')