Een Big Mac geeft je vreugde voor een half uur, dan heb je weer gillend honger. Een Mac geeft je permanent plezier.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:45 schreef Osramp het volgende:
[..]
De enige Mac die deugt is een Big Mac
Zie je nou....quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:13 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, ik heb die behoefte niet, anders had ik inmiddels wel een Mac gekocht, als ik er toch Windows op kan draaien.
Ik overweeg overigens wel een Macbook te kopen.
Je lultquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:13 schreef BobbyB het volgende:
Ik overweeg overigens wel een Macbook te kopen.
Komt doordat de gemiddelde Nederlander steeds dommer wordt en dus steeds eenvoudiger te gebruiken computers eist. Geen ruimte voor eigen initiatief meer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:30 schreef boskameel het volgende:
Het valt me wel op dat er op dit forum steeds meer Mac gebruikers zitten, tegenover een jaar geleden.
Want domme mensen kopen vaak niet bij de MM een standaard Packard Bell gelukkig. Denk eens naquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:59 schreef Osramp het volgende:
[..]
Komt doordat de gemiddelde Nederlander steeds dommer wordt en dus steeds eenvoudiger te gebruiken computers eist. Geen ruimte voor eigen initiatief meer.
Goede argumentenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:22 schreef Martinovibes het volgende:
Macs.
Veel te weinig software voor te vinden.
Te duur
Over rated ( mijn Windows bak is even stabiel en heeft een net zo mooie systeem kast )
Binnenkort als het aandeel OSX stijgt het meest onveilige mainstream OS ondanks de andere opzet ervan.
Maar.............
Het grootste nadeel aan macs zijn de misplaatst arrogante users !
Een Mac is wat Bose is op het gebied van luidsprekers
Veel uiterlijk vertoon.
Vooral deze vind ik erg sterk! Ondanks dat OS X volledig UNIX gecertificeerd is, wat al decennia lang in ontwikkeling is, speciaal voor netwerken is ontworpen (itt Windows), waar vooralsnog 0 virussen voor zijn, waar het systeem waar 80% van de servers op draaien op is gebaseerd, gebruikt door universiteiten en geleerden over de hele wereld, is het natuurlijk zo lek als een mandje! Vooral vergeleken met Windows waar slechts 500.000+ virussen voor zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:22 schreef Martinovibes het volgende:
Binnenkort als het aandeel OSX stijgt het meest onveilige mainstream OS ondanks de andere opzet ervan.
Irritant omdat ze gelijk hebben?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:03 schreef n8n het volgende:
Mac-users zijn irritant, Windows-gebruikers gebruiken ongefundeerde argumenten om Mac af te zeiken. De balans
Nee omdat het net Jehova getuiges zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:13 schreef dottinator het volgende:
[..]
Irritant omdat ze gelijk hebben?
Welke software heb je specifiek nodig?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:22 schreef Martinovibes het volgende:
deze verpest het voor de rest van je verhaal...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:22 schreef Martinovibes het volgende:
Uiteindelijk maakt het geen drol uit of je nou Mac of Windows gebruikt.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:25 schreef B.. het volgende:
[..]
deze verpest het voor de rest van je verhaal...
Na dit zinnetje denkt de beetje mac user:
Hehe, pauper... nah hoef niet verder te lezen..
Heb je gewoon software voorquote:Op zondag 1 februari 2009 14:06 schreef Osramp het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het geen drol uit of je nou Mac of Windows gebruikt.
Geen enkel OS is "Het beste OS". Windows heeft veel lekken en bugs, maar kun je wel helemaal naar je hand zetten, iedereen kan je helpen, veel software voor te krijgen en de de facto standaard.
Mac is daarentegen gebruiksvriendelijker, ziet er mooier uit, minder virusgevoelig.
Maar als ik dan bedenk dat de Apple retailer (een grote!) me niet kon vertellen of ik mijn WM device kon syncen, al dan niet met extra software, dan moet je je toch afvragen of je op een dergelijk eiland wil zitten.
Okee, windows is ook een eiland, maar wel een verdomd groot eiland.
Apple computers worden ook steeds minder duur.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:30 schreef boskameel het volgende:
[..]
Dat dus.
Het valt me wel op dat er op dit forum steeds meer Mac gebruikers zitten, tegenover een jaar geleden.
Misschien loopt hij gewoon een paar jaar achter. Voor Safari was IE de standaard browser op Apple computers.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:58 schreef Joooo-pi het volgende:
TS neemt aan dat iedereen IE gebruikt
Chrome FTW !!
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:35 schreef dottinator het volgende:
Ondanks dat OS X volledig UNIX gecertificeerd is
Het maakt wel uit als je op het ene OS productiever bent dan het andere, welke dat dan is ligt aan jezelf.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:06 schreef Osramp het volgende:
[..]
Niet mee eens. Geen OS is perfect en ze hebben allemaal bugs en dingen die ik liever anders gezien had. Maar als je naar het totaalplaatje kijkt is dan OS X zoveel prettiger dat het niet eens grappig is.quote:Geen enkel OS is "Het beste OS".
Windows is juist totaal niet naar je hand te zetten, da's nu net een van de grote problemen met Windows. Als je een OS wilt dat naar je hand te zetten is dan moet je naar Linux. Ik zou niet direct durven zeggen dat OS X minder te customizen is dan Windows, ik denk eerder meer. Het is alleen dat niet voor alle settings een simple GUI is om het aan te passen, als je echt custom dingen wilt moet je de config files in. Daar staat wel tegenover dat alles default zo is ingesteld dat je nauwelijks iets hoeft aan te passen en de dingen die je wel aangepast wilt hebben zijn heel simpel te doen.quote:
Windows heeft veel lekken en bugs, maar kun je wel helemaal naar je hand zetten, iedereen kan je helpen, veel software voor te krijgen en de de facto standaard.
Je Windows Mobile device is prima te syncen met behulp van The Missing Sync. Gewoon een kwestie van een slecht geinformeerde verkoper. Beter is natuurlijk die antieke WM troep meteen in de dichtstbijzijnde prullenbak te kieperen.quote:Mac is daarentegen gebruiksvriendelijker, ziet er mooier uit, minder virusgevoelig.
Maar als ik dan bedenk dat de Apple retailer (een grote!) me niet kon vertellen of ik mijn WM device kon syncen, al dan niet met extra software, dan moet je je toch afvragen of je op een dergelijk eiland wil zitten.
Zal best, maar als de dealer bedenkelijk begint te kijken en zijn schouders ophaalt => Laat dan maar snel zitten.quote:
Hoogtepunt van je postquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:22 schreef LockonStratos het volgende:
...
Voor de rest heb ik net een lekker broodje kebab gegeten![]()
Voor de high-end gebruikers zoals ikzelf is dit zeker een heel belangrijk argument. Een Windows bak is gewoon minder handig omdat het geen Unix is en heel veel standaard dingen dus gewoon niet aanwezig zijn, niet kunnen of minder goed werken. Wat voor mij bijvoorbeeld super irritant is is dat windows standaard geen lsof tool heeft, zeker in combinatie met het feit dat je in Windows geen files kan overschrijven die in gebruik zijn heeft dit me in al die tijd de nodige irritatie bezorgd. En da's maar 1 voorbeeldje.quote:
....Je spreekt jezelf tegen op een manier die niet eens grappig is.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef Aaargh! het volgende:
Niet mee eens. Geen OS is perfect en ze hebben allemaal bugs en dingen die ik liever anders gezien had. Maar als je naar het totaalplaatje kijkt is dan OS X zoveel prettiger dat het niet eens grappig is.
Een OS dat DAT toelaat moeten ze echt verbannen. Nu meteen.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:25 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
.... zeker in combinatie met het feit dat je in Windows geen files kan overschrijven die in gebruik zijn .......
Nee, want je hebt altijd nog domme mensen die dit gewoon niet inzien of die bang zijn voor dingen die 'anders' zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
....Je spreekt jezelf tegen op een manier die niet eens grappig is.
Als OS X écht zoveel beter was, zou het marktaandeel echt wel sneller stijgen hoor.
Want ?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Een OS dat DAT toelaat moeten ze echt verbannen. Nu meteen.
Voor jou als high-end gebruiker mss handig, voor de argeloze thuiscomputeraar de doodsteek.
Dit snap ik niet echt.. is juist handig, kan je vanuit meerdere programma's aan hetzelfde bestand werkenquote:Op zondag 1 februari 2009 16:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Voor jou als high-end gebruiker mss handig, voor de argeloze thuiscomputeraar de doodsteek.
Hoezo maakt het uit of de dealer het weet.. wat heb jij te maken met de dealerquote:Op zondag 1 februari 2009 16:23 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zal best, maar als de dealer bedenkelijk begint te kijken en zijn schouders ophaalt => Laat dan maar snel zitten.
Ik vind het gewoon grappig dat mensen altijd "het is unix" aandragen als argument, net alsof unix de heilige graal is en een onfeilbare architectuur heeft..quote:Op zondag 1 februari 2009 16:25 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Voor de high-end gebruikers zoals ikzelf is dit zeker een heel belangrijk argument. Een Windows bak is gewoon minder handig omdat het geen Unix is en heel veel standaard dingen dus gewoon niet aanwezig zijn, niet kunnen of minder goed werken. Wat voor mij bijvoorbeeld super irritant is is dat windows standaard geen lsof tool heeft, zeker in combinatie met het feit dat je in Windows geen files kan overschrijven die in gebruik zijn heeft dit me in al die tijd de nodige irritatie bezorgd. En da's maar 1 voorbeeldje.
Een beetje van 'ik gebruik Open_BSD want NASA gebruikt het ook'.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon grappig dat mensen altijd "het is unix" aandragen als argument, net alsof unix de heilige graal is en een onfeilbare architectuur heeft..
Niet heilig en ook niet onfeilbaar, wel beter dan Windows.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon grappig dat mensen altijd "het is unix" aandragen als argument, net alsof unix de heilige graal is en een onfeilbare architectuur heeft..
Dat ligt er maar net aan wat je eisen zijn natuurlijk.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:13 schreef dottinator het volgende:
[..]
Niet heilig en ook niet onfeilbaar, wel beter dan Windows.
Als je eisen zijn een systeem dat nooit geoptimaliseerd is voor netwerk- en internetverbindingen kan je beter Windows kiezen jaquote:Op zondag 1 februari 2009 17:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat je eisen zijn natuurlijk.
Nou ik ken geen enkele Mac user die hiervan last heeft. Ik snap ook niet wat het te maken heeft met het wissen van files, je let toch op wat je wist?quote:Op zondag 1 februari 2009 17:40 schreef Osramp het volgende:
[..]
Hah! Weet je hoeveel mensen `zomaar` files gaan wissen, niet gehinderd door enig inzicht.
Over welke files heb je het dan? Bestanden gooi je toch niet zomaar weg.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:40 schreef Osramp het volgende:
[..]
Hah! Weet je hoeveel mensen `zomaar` files gaan wissen, niet gehinderd door enig inzicht.
Dat kan dus niet op een *nix systeem, belangrijke files zijn niet te deleten door een 'normale' gebruiker alleen door de systeembeheerder.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:40 schreef Osramp het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je je WMdivice syncenquote:Op zondag 1 februari 2009 14:06 schreef Osramp het volgende:
[..]
Geen enkel OS is "Het beste OS". Windows heeft veel lekken en bugs, maar kun je wel helemaal naar je hand zetten, iedereen kan je helpen, veel software voor te krijgen en de de facto standaard.
Mac is daarentegen gebruiksvriendelijker, ziet er mooier uit, minder virusgevoelig.
quote:Op zondag 1 februari 2009 17:04 schreef Yildiz het volgende:
Apple / Safari chrasht nooit. Die bellen dus nooit voor storingen.
Derhalve: hoax!
Heb je al een harde plasser? Of moet je eerst nog even VB afzeiken?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:25 schreef Aaargh! het volgende:
Voor de high-end gebruikers zoals ikzelf blablablabla. Oeh, wat kan ik veel met een computer.
Uhm... neequote:Op zondag 1 februari 2009 14:58 schreef Joooo-pi het volgende:
TS neemt aan dat iedereen IE gebruikt
Chrome FTW !!
Hoe doe je zoiets?quote:Op zondag 1 februari 2009 18:34 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Uhm... nee![]()
Ik zou toch internet browser
wathijzeiquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:24 schreef Remzz het volgende:
En jij denkt dat dit topic een succes word?
Banaanvraagquote:Op maandag 2 februari 2009 00:17 schreef Mirel het volgende:
Waarom is dit topic nog open?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Neequote:
Maar hoe werkt dat dan? Als je in programma A erin werkt en saved en vervolgens in programma B het bestand al open had staan en saved, dan overschrijft ie toch alles wat je net in programma A hebt veranderd? Of denk ik nu te simpel.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:01 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dit snap ik niet echt.. is juist handig, kan je vanuit meerdere programma's aan hetzelfde bestand werken
quote:Op maandag 2 februari 2009 12:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan? Als je in programma A erin werkt en saved en vervolgens in programma B het bestand al open had staan en saved, dan overschrijft ie toch alles wat je net in programma A hebt veranderd? Of denk ik nu te simpel.
Internet Explorer verdient het om bekritiseerd te worden. Niet omdat het Microsoft is, maar omdat het een incompleet product is dat niet goed met standaarden omgaat.quote:
Hier geen last van, misschien is je Safari corrupt? Ff opnieuw erop zetten?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:45 schreef JanusAnus het volgende:
Maar dat safari is me wel een kankerprogramma zeg, dat loopt zo af en toe gewoon gruwelijk vast en dan ben je al je tabs die je open had kwijtOf het wordt ineens enorm traag
![]()
!!!
Alsof ik daar zin in heb. Ze zorgen maar dat het in een keer werkt.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:46 schreef dottinator het volgende:
[..]
Hier geen last van, misschien is je Safari corrupt? Ff opnieuw erop zetten?
omfgquote:Op maandag 2 februari 2009 21:48 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Alsof ik daar zin in heb. Ze zorgen maar dat het in een keer werkt.
Als een browser bij normaal gebruik "corrupted" wordt is het gewoon een kutproduct. En dan gebruik ik het niet, ook omdat Firefox dus die tabs herstelt.quote:
Nou, als-ie t doet is Safari echt chill hoor, die minuut die je dan kwijt bent is t echt wel waardquote:Op maandag 2 februari 2009 21:48 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Alsof ik daar zin in heb. Ze zorgen maar dat het in een keer werkt.
Ik weet vrijwel zeker dat het geen structureel probleem is van Safari anders hadden meer mensen er last van gehad. Het zou in principe dus ook met Firefox kunnen gebeuren.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:06 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Als een browser bij normaal gebruik "corrupted" wordt is het gewoon een kutproduct. En dan gebruik ik het niet, ook omdat Firefox dus die tabs herstelt.
Dat zien we dan wel weerquote:Op maandag 2 februari 2009 22:08 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ik weet vrijwel zeker dat het geen structureel probleem is van Safari anders hadden meer mensen er last van gehad. Het zou in principe dus ook met Firefox kunnen gebeuren.
Windows file locking is zwaar irritant, en daarom bestaat het niet in alle andere besturingssystemen die gangbaar zijn. Als ik een bestand wil verwijderen, dan heeft het OS mijn bevel maar gewoon uit te voeren. In UNIX-systemen is de wil van de gebruiker wet. Processen die op dat moment het bestand open hebben, moeten daar dan vervolgens goed mee omgaan. Dat locken is dus eigenlijk gewoon een verkapte maatregel om slecht geprogrammeerde applicaties te 'beschermen'.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ja op de 360 met vrienden op de bank en een dikke joint erbij.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:15 schreef bijdehand het volgende:
Check al die zielige mensjes 'ik heb een mac, da's veel beter dan die stomme pc's van jullie'.
Nou, kunnen jullie fatsoenlijke spellen draaien?
360 IS VAN MICROSOFTquote:Op maandag 2 februari 2009 23:20 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ja op de 360 met vrienden op de bank en een dikke joint erbij.
menu > geschiedenis > open alle vensters van laaste sessie opnieuwquote:Op maandag 2 februari 2009 22:06 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Als een browser bij normaal gebruik "corrupted" wordt is het gewoon een kutproduct. En dan gebruik ik het niet, ook omdat Firefox dus die tabs herstelt.
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesprokenquote:Op maandag 2 februari 2009 23:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
360 IS VAN MICROSOFT![]()
![]()
!!!!111!1!!1!!!!111!!!11!!
![]()
![]()
Dan had je er niet een moeten kopen als je wist dat het een kutproduct zou worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:52 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesproken
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Safari is hier ook nog nooit vastgelopen of traag geworden.
Kijk je nooit naar reviews/klachten voordat je iets koopt dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:52 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesproken
Neuh dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?
Mijn Windowspc draait echt al jaren stabiel. Nooit last van crashes, werkt ondanks een installatie van 5 jaar oud nog erg snel. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan. Dáár, en nergens anders gaat het bij de klagers fout.
In OSX kan je alles.quote:Jullie hebben gewoon een dusdanig dichtgetimmerd systeem nodig, dat je er gewoon niks aan kán verkloten. Ik persoonlijk heb liever de vrijheid om te doen wat ik wil omdat ik, en vele met mij er wél mee om kunnen gaan.
Oke dat kan. Heb je daar misschien enige onderbouwing voor, of desnoods een reden?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Neuh dat denk ik niet.
Net als in Windows dus, toch? Althans, noem maar eens iets wat in OSX wel kan en in Windows niet.quote:In OSX kan je alles.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:19 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Oke dat kan. Heb je daar misschien enige onderbouwing voor, of desnoods een reden?
Eh het was jouw argument dat je windows veel meer kon aanpassen, niet dat van mij.quote:Net als in Windows dus, toch? Althans, noem maar eens iets wat in OSX wel kan en in Windows niet.
Het probleem is dat sommige mensen gewoon niet met computers om kunnen gaan en aangezien de meeste mensen Windows gebruiken, krijgt Microsoft al snel de schuld. Nu gaan die mensen allemaal voor Mac Os X, omdat Apple als superieur wordt gezien. Ik ben benieuwd hoe het over 5 jaar is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?
Mijn Windowspc draait echt al jaren stabiel. Nooit last van crashes, werkt ondanks een installatie van 5 jaar oud nog erg snel. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan. Dáár, en nergens anders gaat het bij de klagers fout.
Daar heb je een goed punt, en vergeet niet dat mensen op kantoor ook veel met Windows werken en dat vaak met dichtgetimmerde functionaliteit dan wel slechte installaties. Dan komt er inderdaad nog bij dat er veel gewoon niet met een computer om kunnen gaan omdat ze alleen voor het werk met zo'n ding moeten werken dus ook geen moeite doen om iets bij te leren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige mensen gewoon niet met computers om kunnen gaan en aangezien de meeste mensen Windows gebruiken, krijgt Microsoft al snel de schuld. Nu gaan die mensen allemaal voor Mac Os X, omdat Apple als superieur wordt gezien. Ik ben benieuwd hoe het over 5 jaar is.
De enige conclusie die ik kan trekken afgaande op jouw verhaal, is dat die "uitgebreide Windowskennis" zich beperkt tot gepruts waardoor het systeem vervolgens helemaal in de soep loopt. Want dat is toch waar die Apple users altijd over klagen? Dat mag je mij wel even uitleggen. Hoe krijg je het met "Uitgebreide kennis" voor elkaar om een werkend systeem dusdanig te verkloten zodat het niet meer werkt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]Die zijn al zoooooooooooo vaak gegeven in dit soort topics. Hou er rekening mee dat bijna alle OSX users uitgebreide windows ervaring hebben. Andersom is dat zelden zo. Daarnaast zijn velen in het dagelijks leven ICT'er met professionele windows ervaring op verschillende vlakken.
En was het niet jouw stelling dat je in OSX alles kan? Laat hem maar eens de afwas doen voor mij.quote:Eh het was jouw argument dat je windows veel meer kon aanpassen, niet dat van mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |