Dat zien we dan wel weerquote:Op maandag 2 februari 2009 22:08 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ik weet vrijwel zeker dat het geen structureel probleem is van Safari anders hadden meer mensen er last van gehad. Het zou in principe dus ook met Firefox kunnen gebeuren.
Windows file locking is zwaar irritant, en daarom bestaat het niet in alle andere besturingssystemen die gangbaar zijn. Als ik een bestand wil verwijderen, dan heeft het OS mijn bevel maar gewoon uit te voeren. In UNIX-systemen is de wil van de gebruiker wet. Processen die op dat moment het bestand open hebben, moeten daar dan vervolgens goed mee omgaan. Dat locken is dus eigenlijk gewoon een verkapte maatregel om slecht geprogrammeerde applicaties te 'beschermen'.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:50 schreef Osramp het volgende:
[..]
Een OS dat DAT toelaat moeten ze echt verbannen. Nu meteen.
Voor jou als high-end gebruiker mss handig, voor de argeloze thuiscomputeraar de doodsteek.
Ja op de 360 met vrienden op de bank en een dikke joint erbij.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:15 schreef bijdehand het volgende:
Check al die zielige mensjes 'ik heb een mac, da's veel beter dan die stomme pc's van jullie'.
Nou, kunnen jullie fatsoenlijke spellen draaien?
360 IS VAN MICROSOFTquote:Op maandag 2 februari 2009 23:20 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ja op de 360 met vrienden op de bank en een dikke joint erbij.
menu > geschiedenis > open alle vensters van laaste sessie opnieuwquote:Op maandag 2 februari 2009 22:06 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Als een browser bij normaal gebruik "corrupted" wordt is het gewoon een kutproduct. En dan gebruik ik het niet, ook omdat Firefox dus die tabs herstelt.
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesprokenquote:Op maandag 2 februari 2009 23:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
360 IS VAN MICROSOFT![]()
![]()
!!!!111!1!!1!!!!111!!!11!!
![]()
![]()
Dan had je er niet een moeten kopen als je wist dat het een kutproduct zou worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:52 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesproken
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Safari is hier ook nog nooit vastgelopen of traag geworden.
Kijk je nooit naar reviews/klachten voordat je iets koopt dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:52 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dus? Ja oke, bij nader inzien had ik liever een PS3 gehad, het schijnt dat 1 op de 3 xbox'en de "ring of death" krijgt.. over kwaliteit gesproken
Neuh dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?
Mijn Windowspc draait echt al jaren stabiel. Nooit last van crashes, werkt ondanks een installatie van 5 jaar oud nog erg snel. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan. Dáár, en nergens anders gaat het bij de klagers fout.
In OSX kan je alles.quote:Jullie hebben gewoon een dusdanig dichtgetimmerd systeem nodig, dat je er gewoon niks aan kán verkloten. Ik persoonlijk heb liever de vrijheid om te doen wat ik wil omdat ik, en vele met mij er wél mee om kunnen gaan.
Oke dat kan. Heb je daar misschien enige onderbouwing voor, of desnoods een reden?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Neuh dat denk ik niet.
Net als in Windows dus, toch? Althans, noem maar eens iets wat in OSX wel kan en in Windows niet.quote:In OSX kan je alles.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:19 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Oke dat kan. Heb je daar misschien enige onderbouwing voor, of desnoods een reden?
Eh het was jouw argument dat je windows veel meer kon aanpassen, niet dat van mij.quote:Net als in Windows dus, toch? Althans, noem maar eens iets wat in OSX wel kan en in Windows niet.
Het probleem is dat sommige mensen gewoon niet met computers om kunnen gaan en aangezien de meeste mensen Windows gebruiken, krijgt Microsoft al snel de schuld. Nu gaan die mensen allemaal voor Mac Os X, omdat Apple als superieur wordt gezien. Ik ben benieuwd hoe het over 5 jaar is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik heb nooit last van alle problemen die macgebruikers met Windows hebben, en nu? Kunnen we de conclusie trekken dat deze gebruikers incompetent zijn en in een schijnwerkelijkheid leven waarin zij denken superieur te zijn aan de rest?
Mijn Windowspc draait echt al jaren stabiel. Nooit last van crashes, werkt ondanks een installatie van 5 jaar oud nog erg snel. Je moet alleen wel weten hoe je ermee om moet gaan. Dáár, en nergens anders gaat het bij de klagers fout.
Daar heb je een goed punt, en vergeet niet dat mensen op kantoor ook veel met Windows werken en dat vaak met dichtgetimmerde functionaliteit dan wel slechte installaties. Dan komt er inderdaad nog bij dat er veel gewoon niet met een computer om kunnen gaan omdat ze alleen voor het werk met zo'n ding moeten werken dus ook geen moeite doen om iets bij te leren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige mensen gewoon niet met computers om kunnen gaan en aangezien de meeste mensen Windows gebruiken, krijgt Microsoft al snel de schuld. Nu gaan die mensen allemaal voor Mac Os X, omdat Apple als superieur wordt gezien. Ik ben benieuwd hoe het over 5 jaar is.
De enige conclusie die ik kan trekken afgaande op jouw verhaal, is dat die "uitgebreide Windowskennis" zich beperkt tot gepruts waardoor het systeem vervolgens helemaal in de soep loopt. Want dat is toch waar die Apple users altijd over klagen? Dat mag je mij wel even uitleggen. Hoe krijg je het met "Uitgebreide kennis" voor elkaar om een werkend systeem dusdanig te verkloten zodat het niet meer werkt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]Die zijn al zoooooooooooo vaak gegeven in dit soort topics. Hou er rekening mee dat bijna alle OSX users uitgebreide windows ervaring hebben. Andersom is dat zelden zo. Daarnaast zijn velen in het dagelijks leven ICT'er met professionele windows ervaring op verschillende vlakken.
En was het niet jouw stelling dat je in OSX alles kan? Laat hem maar eens de afwas doen voor mij.quote:Eh het was jouw argument dat je windows veel meer kon aanpassen, niet dat van mij.
Nou volgens mij is dat niet waar veel apple gebruikers over vallen, maar een karakter eigenschap die de windows adepten graag aan ze toe willen kennen. Mijn windows bak crashte ook zelden, maar heeft simpelweg meer onderhoud nodig dan mijn apple systeem. Vreemde dingen zoals iconen die plotseling niet meer in traybars verschijnen, autohide taakbalken die plotseling niet meer autohiden en meer van dat soort gekkigheden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:59 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
De enige conclusie die ik kan trekken afgaande op jouw verhaal, is dat die "uitgebreide Windowskennis" zich beperkt tot gepruts waardoor het systeem vervolgens helemaal in de soep loopt. Want dat is toch waar die Apple users altijd over klagen? Dat mag je mij wel even uitleggen. Hoe krijg je het met "Uitgebreide kennis" voor elkaar om een werkend systeem dusdanig te verkloten zodat het niet meer werkt?
Dit moet je me uitleggen. Apple heeft het dus zo voor elkaar dat je gewoon alles kan doen wat je zou willen doen ZONDER het te verkloten en dat is slecht?quote:Als deze groep users dan opeens geen problemen ondervindt met een Apple, heeft dat niet te maken met de zogenaamde superioriteit van in dit geval OSX, nee simpliciteit is het betere woord. Er valt gewoon weinig aan te verkloten. Apple heeft gewoon beter rekening gehouden met het niveau van de gemiddelde computergebruiker.
Waarom hebben veel systeembeheerders thuis een mac kan je je beter afvragenquote:Windows komt beter tot zijn recht bij iemand die er echt verstand van heeft, ipv die zogenaamde "uitgebreide kennis". Dikke bullshit. Want leg mij het volgende dan eens uit. Waarom hebben mijn collega beheerders nooit, maar dan ook nooit gezeik met Windows? Juist ja, zij weten hoe zij er mee om moeten gaan.
Nee dat is het niet.quote:Het plaatje van de driewieler/moter spreekt dan ook boekdelen.
[..]
quote:En was het niet jouw stelling dat je in OSX alles kan? Laat hem maar eens de afwas doen voor mij.
Je slaat hiermee de spijker op z'n kop! Er valt inderdaad weinig te verkloten aan OS X en Apple heeft inderdaad beter rekening gehouden met het niveau van de gemiddelde computergebruiker. Het resultaat is een supersimpel OS dat altijd werkt op de manier waarop je verwacht. Een genot om mee te werken dus. En guess what, juist daarin schuilt de superioriteit van OS X.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:59 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
De enige conclusie die ik kan trekken afgaande op jouw verhaal, is dat die "uitgebreide Windowskennis" zich beperkt tot gepruts waardoor het systeem vervolgens helemaal in de soep loopt. Want dat is toch waar die Apple users altijd over klagen? Dat mag je mij wel even uitleggen. Hoe krijg je het met "Uitgebreide kennis" voor elkaar om een werkend systeem dusdanig te verkloten zodat het niet meer werkt?
Als deze groep users dan opeens geen problemen ondervindt met een Apple, heeft dat niet te maken met de zogenaamde superioriteit van in dit geval OSX, nee simpliciteit is het betere woord. Er valt gewoon weinig aan te verkloten. Apple heeft gewoon beter rekening gehouden met het niveau van de gemiddelde computergebruiker.
Heb je ook gelijk in. Niet iedereen heeft gezeik met Windows. Als je de tijd en moeite ervoor overhebt om Windows goed te laten draaien zal je weinig problemen hebben ja.quote:Windows komt beter tot zijn recht bij iemand die er echt verstand van heeft, ipv die zogenaamde "uitgebreide kennis". Dikke bullshit. Want leg mij het volgende dan eens uit. Waarom hebben mijn collega beheerders nooit, maar dan ook nooit gezeik met Windows? Juist ja, zij weten hoe zij er mee om moeten gaan.
Hmm, als ik kijk naar mijn eigen systeem, dan hoef ik daar toch echt zeer weinig onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. Ongeveer 1 keer in de maand schoon ik de boel op. Een taak van 5 minuten. Vind ik persoonlijk niet erg schokkend. Maar.. dit is natuurlijk afhankelijk van de gebruiker.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]
Nou volgens mij is dat niet waar veel apple gebruikers over vallen, maar een karakter eigenschap die de windows adepten graag aan ze toe willen kennen. Mijn windows bak crashte ook zelden, maar heeft simpelweg meer onderhoud nodig dan mijn apple systeem. Vreemde dingen zoals iconen die plotseling niet meer in traybars verschijnen, autohide taakbalken die plotseling niet meer autohiden en meer van dat soort gekkigheden.
Niet vreemd. Diversiteit. In dergelijke pc's zijn de hardwareconfiguraties eindeloos. Het komt er in de praktijk op neer dat drivers getest worden op gangbare configuraties. De driver opzich geeft namelijk geen problemen. Het is de hardware die tegelijkertijd aangestuurd moet worden die uiteindelijk voor problemen kan zorgen.quote:Op professioneel vlak heb ik te maken met driver ontwikkeling en de daarbij behorende spelregels die microsoft er (terecht) aanverbind om deze drivers door WHQL heen te kunnen sleuren. Want dat is vaak het argument.... Windows systemen worden traag door brakke third party drivers. Maar, daarvoor is dus het WHQL driversigning programma voor in het leven geroepen en ik zie dus regelmatig in testomgevingen bij ons volledig WHQL signed systemen crashen. Toch vreemd.
Je kan niet alles. Want als je alles kon, zou je het ook kunnen verkloten. Dat dit niet mogelijk is, is positief, maar volledige vrijheid heb je niet. Als je te ver wilt gaan, loop je tegen beperkingen aan.quote:Dit moet je me uitleggen. Apple heeft het dus zo voor elkaar dat je gewoon alles kan doen wat je zou willen doen ZONDER het te verkloten en dat is slecht?
Dat is een vraag waarop vele antwoorden mogelijk zijn, zonder iets af te doen aan Windowssystemen. Laten we ons daarom maar beperken tot de oorspronkelijk vraag, namelijk; Waarom werken Windowspc's bij beheerders over het algemeen goed?quote:Waarom hebben veel systeembeheerders thuis een mac kan je je beter afvragen
Hoewel de opzet van het plaatje duidelijk het afkraken van Apple is, zit er wel degelijk een kern van waarheid in.quote:Nee dat is het niet.
Neuh, was gewoon een grapje tussendoor. Moet wel leuk blijven hequote:Jij zei dat OSX niet ingesteld kon worden als windows. Uiteraard moet je mijn antwoord daarop ook in die context zien. Met andere woorden, ik zei dat je OSX net zo naar je hand kan zetten als je dat bij windows kan. Als jij 'de afwas doen' een steekhoudend argument vind in deze discussie zegt dat denk ik veel over de rest van je argumenten.
Een jaar constant, met daarna/daarvoor nog wat tussenpozen als "project". Maar mij zal je nooit horen zeggen dat OSX of Apple kut is. Het werkt best fijn, ik behoor alleen niet tot de doelgroep en het heeft derhalve niet mijn voorkeur. Maar als er niets anders is, kan ik mij best aanpassen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar vertel eens Fritziaan, hoe lang heb je exclusief op een OSX systeem gewerkt?
De medaille in deze heeft 2 kanten. Ik bepaal liever zelf wat ik wil en niet wil. Een OS moet mij niet aan het handje meenemen of uitleggen wat ik moet doen. IK bepaal en het OS heeft maar te doen wat ik wil.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:51 schreef dottinator het volgende:
Je slaat hiermee de spijker op z'n kop! Er valt inderdaad weinig te verkloten aan OS X en Apple heeft inderdaad beter rekening gehouden met het niveau van de gemiddelde computergebruiker. Het resultaat is een supersimpel OS dat altijd werkt op de manier waarop je verwacht. Een genot om mee te werken dus. En guess what, juist daarin schuilt de superioriteit van OS X.
Tijd en moeite? Verklaar je nader, want het kost mij absoluut geen tijd en moeite om mijn systeem stabiel te houden. Misschien scheelt het dat ik weet wat voor gevolgen bepaalde dingen kunnen hebben op een systeem.quote:Heb je ook gelijk in. Niet iedereen heeft gezeik met Windows. Als je de tijd en moeite ervoor overhebt om Windows goed te laten draaien zal je weinig problemen hebben ja.
Dit is dus precies wat ik heel de tijd al zeg. OSX slaat niet aan omdat OSX zo goed is. Windows is gewoon lastiger te bevatten naar het schijnt.quote:Wat is dan onze kritiek op Windows? Precies dát. Het feit dat je in de eerste plaats ermee "om moet kunnen gaan" vinden wij totaal onzinnig en onnodig. Bedenk dat wij werken met een OS waar dat helemaal niet hoeft en dat mijn oma van 76 in een dag doorheeft. Wij zien gewoon het nut er niet van in om die tijd en moeite erin te steken, zodat het dan wél soepel werkt. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Nou die ervaring heb ik dus niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Hmm, als ik kijk naar mijn eigen systeem, dan hoef ik daar toch echt zeer weinig onderhoudswerkzaamheden uit te voeren. Ongeveer 1 keer in de maand schoon ik de boel op. Een taak van 5 minuten. Vind ik persoonlijk niet erg schokkend. Maar.. dit is natuurlijk afhankelijk van de gebruiker.
Zoals jij waarschijnlijk ook weet heeft een goed onderhouden systeem, een systeem waar de gebruiker bewust mee omgaat, vrij weinig onderhoud nodig. Simpelweg omdat het 1 het ander uitsluit.
Nonsens. Microsoft heeft regels opgesteld voor allerlei groepen hardware en hoe die moeten reageren. Daar is een volledig testtraject voor in leven geroepen. En nu ga je me vertellen dat dat niet werkt? Onzin. Ik zou nog met je mee gaan als het incidenteel zou gebeuren. Helaas is dat niet zo. Zeker niet onder Vista.quote:Niet vreemd. Diversiteit. In dergelijke pc's zijn de hardwareconfiguraties eindeloos. Het komt er in de praktijk op neer dat drivers getest worden op gangbare configuraties. De driver opzich geeft namelijk geen problemen. Het is de hardware die tegelijkertijd aangestuurd moet worden die uiteindelijk voor problemen kan zorgen.
Apple heeft bewust voor een beperkt aanbod gekozen. Kan een voordeel, maar ook een nadeel zijn. Oftewel, ik zie dit als een keuze.
Je kan het wel verkloten. Alleen geeft OSX op het juiste moment de juiste heldere waarschuwing en vraagt het om een wachtwoord. In tegenstelling tot het UAC van microsoft dat OF zo irritant vaak om een wachtwoord vraagt dat men als nog de waarschuwing niet leest OF te weinig waarschuwt. Security through obscurity zeg maar. En in windows 7 noemen ze dat nu een feature: http://www.security.nl/ar(...)ek_ontwerpkeuze.htmlquote:Je kan niet alles. Want als je alles kon, zou je het ook kunnen verkloten. Dat dit niet mogelijk is, is positief, maar volledige vrijheid heb je niet. Als je te ver wilt gaan, loop je tegen beperkingen aan.
[..]
Nou mijn ervaring met systeem beheer is dat er over het algemeen een dagtaak voor nodig is om die paar gebruikers in de lucht te houden. Dus het werkt omdat er een beheerder rondloopt om de fuckups die gebruikers blijkbaar te eenvoudig kunnen maken op te lossen.quote:Dat is een vraag waarop vele antwoorden mogelijk zijn, zonder iets af te doen aan Windowssystemen. Laten we ons daarom maar beperken tot de oorspronkelijk vraag, namelijk; Waarom werken Windowspc's bij beheerders over het algemeen goed?
Schei nou toch uit. Een driewieler suggereert dat je er minder mee kan dan die motor. trager. En dat is simpelweg niet waar.quote:Hoewel de opzet van het plaatje duidelijk het afkraken van Apple is, zit er wel degelijk een kern van waarheid in.
Met een Apple heb je beperkte keuze qua hardware. Het voordeel hiervan is dat het systeem makkelijker stabiel te houden is omdat er geen rekening gehouden hoeft te worden met exotische hardwareconfiguraties. Het nadeel hiervan is dat je vlug tegen beperkingen aanloopt. (driewieler, veilig, doet wat het doen moet)
Ja hier heb ik een motor, maar als u de snelheid rijdt die er voor bedoeld is hebt u wel kans dat het voorwiel eraf loopt.... Ik denk niet dat die gek veel verkocht wordt.quote:Met een PC kan je doen wat je wilt. Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Het voordeel hiervan is dat er altijd wel een configuratie bestaat die precies voldoet aan jouw wensen c.q. eisen. Het nadeel hiervan is doordat er zoveel hardware is die compatible met elkaar moet zijn, dat stabilteit nooit voor de volle 100% te garanderen is. (Motor, minder veilig, sterk aanpasbaar wat betreft techniek)
Dat geldt voor elke windows laptop dan ook. En afgelopen jaar zijn er voor het eerst meer laptops dan desktop systemen verkocht. Dus nee, all in one hardware is blijkbaar geen probleem meer.quote:Kan je je bijvoorbeeld nog herinneren hoe sceptisch men stond tegenover een tv met daarin een videorecorder? "Maar als mijn videorecorder stuk is, ben ik mijn tv ook kwijt ???!!!!"
Maar als het nu om een webcam gaat die ingebouwd is in een monitor, is het opeens geen probleem meer![]()
Ik heb liever dat je gewoon antwoord op de vraag geeft. Wat kan je dan niet op een apple? En hoe lang heb je exclusief op een apple gewerkt?quote:Neuh, was gewoon een grapje tussendoor. Moet wel leuk blijven he
Dan zit je beter met OS X.. ik weet niet hoe je erbij komt, maar OS X bepaalt niks voor jou. OS X houdt ook niet je handje vast en zegt ook niet wat je moet doen. Je hebt gewoon volledige vrijheid. Als je het wil duik je zelfs de onderliggende Unix kernel in, geen probleem.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:51 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
De medaille in deze heeft 2 kanten. Ik bepaal liever zelf wat ik wil en niet wil. Een OS moet mij niet aan het handje meenemen of uitleggen wat ik moet doen. IK bepaal en het OS heeft maar te doen wat ik wil.
Wat kom je nou tof doen met user-friendly plaatjes, ffsquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:41 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dan zit je beter met OS X.. ik weet niet hoe je erbij komt, maar OS X bepaalt niks voor jou. OS X houdt ook niet je handje vast en zegt ook niet wat je moet doen. Je hebt gewoon volledige vrijheid. Als je het wil duik je zelfs de onderliggende Unix kernel in, geen probleem.
Waar jij het over hebt, heb ik namelijk bij Windows. Een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Of dit soort irritante meldingen zal je ook niet in OS X tegenkomen:
[ afbeelding ]
Of misschien nog wel het toppunt:
[ afbeelding ]
Oh jee daar heb ik een gevoelige mee snaar geraaktquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:20 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Wat kom je nou tof doen met user-friendly plaatjes, ffs
Someone called for a fanboy??![]()
![]()
![]()
_!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |