quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:40 schreef Lemmeb het volgende:Begint echt een beetje Goede tijden slechte tijden te worden, helaas. Teveel politiek gelul, te weinig scifi. Jammer.
quote:
Mja... ik heb het bekijken van deze serie vrij lang uitgesteld, van de term "karakter-georiënteerd" kreeg ik ook meteen het idee van een soort As The World Turns op een ruimteschip

Uiteindelijk toch maar begonnen, in volgorde, met miniserie en tv series (en de webisodes tussendoor), bewust niet in topics als deze gekomen (cruciale spoilers vergallen je plezier teveel) en ben nu net klaar met de laatst uitgezonden aflevering.
Tja er waren wel wat ergernissen:
- het relatie- en vreemdgaan gezeur tussen sommige karakters (denk aan die Anders-Starbuck-Apollo-Dee-Billy ketting)
- die seksueel beladen visioenen tussen Baltar en Caprica Six was ik na 1 seizoen ook wel zat
- iets te weinig uitleg over de gebruikte technologie
Positieve dingen:
- leuk verhaal
- goede vijand (zien er evil uit, maar niet helemaal zonder gevoel)
- veel spanningsbogen die in redelijk snel tempo gecreëerd en voltooid worden, dus niet vaak dat je na een aflevering denkt 'nou die 45 minuten had ik best kunnen missen'.
- relatief 'realistisch' wapentuig (projectielen, nukes), geen gedoe met lasers en shields of andere quantum sub-space torpedoes o.i.d.

- goed acteerwerk
quote:
Zeker niet, het moet niet op veel Star Trek afleveringen gaan lijken, dat was weer het andere uiterste, teveel ongebrijpelijk geleuter, te weinig verhaallijn, teveel gevechten, vaak erg voorspelbaar. Maar het deel 'science' in de naam van het genre moet wel goed naar voren komen, dus is wetenschap en technologie wel belangrijk, anders kan je het gewoon een dramaserie noemen.
Stargate heb ik ook compleet gevolgd, en die vind ik persoonlijk een iets betere verhouding hebben tussen 'soap' en 'techno' elementen. Meer uitleg over hoe de technologie nou eigenlijk werkt, zonder overdreven te worden. met nog steeds ruimte voor ontwikkeling van karakters. En, ondanks goede momenten van Baltar en Starbuck, iets meer vlotte humor (met dank aan met name de heren R. Dean Anderson en D. Hewlett), de hele sfeer is minder donker/formeel.
BSG blijf ik volgen tot het eind, ik ben nou wel benieuwd hoe het nou uiteindelijk met die ruim 39K overgebleven mensen gaat aflopen, nu de magische gezochte planeet toch niet zo heel magisch bleek te zijn...
En oh, wtf is de Kara die niet verkoold in die cockpit zat nou eigenlijk.
[ Bericht 2% gewijzigd door Fleischmeister op 08-02-2009 03:17:33 ]