abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 00:55:00 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65586374
TVM-430 op de HSL-Zuid? Dat moet ik zien. Ik verwacht niet dat dat er ooit komt, dit i.v.m. Europese regels en wensen m.b.t. ERTMS.
pi_65587985
Overwegwachters erbij.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 03:35:38 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65588476
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)
Gaat die V250 er ooit nog komen dan, denk je?

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen met de Denen: DSB heeft een ultimatum gesteld voor mei, tegen die tijd moet een X aantal (ik dacht 14) werkende treinstellen zijn afgeleverd, anders wordt de volledige order geannuleerd. Ik ben benieuwd of het AnsaldoBreda gaat lukken om dat te halen

Ik heb trouwens nooit een reactie gehad op mijn mailtje

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 31-01-2009 03:56:32 ]
  zaterdag 31 januari 2009 @ 03:39:12 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65588496
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet worden met alle gevolgen van dien
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 10:18:37 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65589908
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
Tuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:52:12 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65594293
Onderhandelingen tussen DB en de vakbonden:
quote:
Vierte Runde im Tarifstreit
Bahn und Gewerkschaften verhandeln wieder

Die Deutsche Bahn sowie die Gewerkschaften Transnet und GDBA sind erneut zu Tarifverhandlungen zusammengekommen. Arbeitgeber und Gewerkschaftsvertreter äußerten sich vor Beginn optimistisch über Fortschritte bei den Gesprächen. Nach der Vorlage eines weiteren verbesserten Angebots am gestrigen Abend sei man auf einem guten Weg, sagte Bahn-Personalvorstand Norbert Hansen.

Die Vorsitzenden der Gewerkschaften Alexander Kirchner (Transnet) und Klaus-Dieter Hommel (GDBA) hatten das Angebot gestern als "Grundlage für Verhandlungen, aber nicht als ausreichend" bezeichnet.
Erhöhung nicht mehr an Unternehmenserfolg gekoppelt

Das Angebot über insgesamt 18 Monate sieht laut Kirchner für die rund 140.000 Beschäftigten eine Entgelterhöhung von zunächst zwei Prozent ab Februar 2009 vor, im Januar 2010 soll es weitere 2,5 Prozent geben. Hinzu kommt eine Einmalzahlung im Dezember von 400 Euro. Die Forderung, die Erhöhung an den Unternehmenserfolg zu koppeln, habe die Bahn fallen gelassen. Mit dem Angebot seien die Verhandlungen "ein Stück weiter gekommen", sagte Kirchner. Das Angebot sehe auch Verbesserungen bei der Arbeitszeit vor, dies müsse aber noch genauer geprüft werden.
Gewerkschaften drohen mit Warnstreiks

Die Gewerkschaften hatten mit weiteren Warnstreiks ab Montag gedroht, falls die Bahn nicht weit genug auf die Gewerkschaften zugehe. Bereits am Donnerstag hatten sich etwa 400 Mitarbeiter in mehreren Städten an einem zeitweiligen Ausstand beteiligt, um den Druck auf die Arbeitgeberseite zu erhöhen.
Lokführergewerkschaft führt separate Gespräche

Das Angebot wurde auch der parallel verhandelnden Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) vorgelegt. Sie führt für etwa 12.000 Lokführer separate Tarifverhandlungen, die ebenfalls heute weitergeführt werden sollen. Auch die GDL fordert bessere Arbeitszeiten, wollen anders als Transnet und GDBA aber nur 6,5 Prozent höhere Löhne.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 15:33:06 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65596432
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:



(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo )
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:15:19 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65597588
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!

Oh wacht! Telegraaf!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65597825
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:15 schreef Duvel het volgende:
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!

Oh wacht! Telegraaf!
ze lijken ook zo veel op mat64 he! :|
pi_65597847
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:

[ afbeelding ]

(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo )
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64 . Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:28:26 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65598015
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64 . Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
Waarom zouden ze mat'64 bedoelen als ze zeggen dat de trein vanaf de jaren vijftig rondreed?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:43:57 #111
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65600146
Omgeleide treintjes Asd-Ut:


VIRM 9481 als IC naar Nijmegen


ICE 4602 als trein 129 naar Frankfurt
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:11:32 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65601036
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 1



"Op 9 september 1995 voerde de jaarlijkse donateursrit van de Werkgroep 1501 naar enkele zandvlaktes... Eerst werd, na een ontmoeting met de 1201 op de Watergraafsmeer, Lelystad aangedaan. Vervolgens werd koers gezet naar Kijfhoek. Bespannen met vier 2200'en werd koers gezet naar de Maasvlakte. De rit eindigde 's avonds laat in Hoek van Holland."
Bron: www.klassiekelocs.nl

Het materieel voor deze dag bestond natuurlijk uit de 1501, aangevuld met vier rijtuigen Plan W en een ICR-BKD voor de warme worst. De dag begon nogal nat, maar knapte gelukkig later wel op. Hierbij deel 1 van het fotoverslag (het scannen van de dia's duurt nogal lang, vandaar).

De eerste fotostop was op Den Haag HS.


Vervolgens werd koers gezet naar station Haarlem (waar het weer ook al niet zo fijn was).


Via Amsterdam CS (geen interessante foto's) werd de Watergraafsmeer bereikt, waar een line-up was samengesteld. Helaas had ik mijn reserve geheugenkaartje diarolletjes in de trein laten liggen, zodat het vervolmaken van de line-up met de 1200 helaas niet is vastlegd.


Vervolgens ging de reis naar Lelystad Opstelterrein, waar weer een line-up werd gemaakt, nu wel met de 1201 op zijn plaats.


Op de terugweg werd nog even gestopt naast een museaal armsein dat naast het personeelsverblijf geplaatst is. Misplaatst eigenlijk, de Flevolijn heeft nooit klassieke beveiliging gekend.


Op weg naar het oude land werd nog een fotostop gehouden op station Almere.


Tot zover deel 1! Wordt vervolgd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 31-01-2009 19:01:52 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65603862
Leuke foto's Duvel!
pi_65605062
Komtie nou mee hoor Iedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65605102


Two thousand nine hundred and seventy eight
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 20:24:31 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65605294
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Two thousand nine hundred and seventy eight
nog 22 en dan is het feest?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:25:43 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65605328
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:42 schreef Wadloper het volgende:
Leuke foto's Duvel!
Dank je!
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Komtie nou mee hoor Iedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!

Plank? Achter een schot op zolder bedoel je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65605392
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

nog 22 en dan is het feest?
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden ja Zoals wel vaker trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 10:18:54 #119
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65616436
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden ja Zoals wel vaker trouwens.
Zoals op ieder bordje

Mooie en speciale foto's duuf

IK heb nog een stropdas van die loc
  zondag 1 februari 2009 @ 11:33:45 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65617784
Cubaanse trein

pi_65619941
Ha Vet!, Dat is nu echt een sort of Railbus
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef Duvel het volgende:
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 1
Gave platen Duvel!!

[ Bericht 56% gewijzigd door Zug-Chef op 01-02-2009 13:04:06 ]
pi_65620287
Gisteren, zaterdag 31 januari werd een zonovergoten dag verwacht door het KNMI. Dan moet je niet thuis blijven, maar er op uit trekken, want thuis zitten doen we wel als het regent :lol: Met een collegafotograaf met auto uit Hvs naar het zuiden afgezakt, om precies te zijn, ons doel was de zogenaamde Brabantroute. Een selectie van onze vangst op diverse plekjes gelegen tussen Breda en Oisterwijk.


Vervoerder Locon rijdt onder de vlag van ACTS per week tweemaal met papierpulp tussen de Sloehaven/Antwerpen en het Oostenrijkse Amstetten. Hun eigen lok is daarbij sinds enkele weken toegelaten in Nederland. Onder treinnummer 48961 is de 186 144 met een flinke sleep schuifwandwagens op weg naar Venlo, hier ter hoogte van Heukelom tussen Tilburg en Oisterwijk.


Sinds enkele maanden beproeft NedTrain LED-verlichting bij enkele materieelsoorten, op den duur zullen hoogstwaarschijnlijk bij al het NSR materieel de huidige gloeilampen worden vervangen door dit technische hoogstandje. Plan V 887 is een van de proefkonijnen en passeert hier met stel 883 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Overigens zal deze stoptreindienst per 2 februari 2009 bijna geheel worden uitgevoerd met DD-AR.


Met de instroom van 189'ers, nu alweer ruim een jaar geleden, is de inzet van de oud gediende lokserie 1600 flink teruggeschroefd. Vandaag reed daarentegen in plaats van een 189'er de 1614 met Unit Cargo trein 45719 van Kijfhoek naar Keulen Gremberg.


Ook het ICK materieel (ICK = Intercity Korte termijn) zal er binnen enkele maanden aan moeten geloven. Door de instroom van nieuw VIRM wordt materieel doorgeschoven en wordt het ICK hier overbodig. NSR's 1827 is met een stam ICK rijtuigen als Intercity op weg van Den Haag naar Venlo.


Vanwege werkzaamheden elders in het land moeten enkele treinen worden omgeleid via de Brabantroute, zoals hier Veolia's 189 094 met Kalkslurrytrein 49501 vanuit Antwerpen naar het Oost Duitse Schwedt a/d Oder.


Bij Breda Takkebijsters komt RD 189 077 met een zeer fraaie Unit Cargo trein 45712, welke bijna geheel uit ketelwagens bestaat, de bocht door zeilen. De trein reed overigens anderhalf uur in de plus.


Ook vanwege werkzaamheden werd de Warschau-shuttle van ERS, trein 42330, vandaag omgeleid via Tilburg-Breda. Met een kleine vertraging van 30 minuten, passeert de 6617 met een vol beladen trein Breda Takkebijsters op weg naar de Kijfhoek en de Maasvlakte West.


In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.


Vanaf 2 april 2009 valt het doek voor het ICK in de treinserie 1900 (Den Haag - Venlo v.v.), het zal vervangen worden door VIRM en ICRm. In een steeds lager staande zon passeert de 1827 met een stam ICK rijtuigen vanuit Venlo op weg naar Den Haag Centraal.

Meer foto's staan hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 01-02-2009 13:37:53 ]
  Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 13:34:39 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65621481
Mooie plaatjes

* dennistd gaat morgen naar utrecht, voor het koninklijke rijtuig dat terug komt van onderhoud, en de mat'54 386 die van Leidschendam weer richting utrecht komt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65627528
@Zug-Chef: leuke foto's

http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/

Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
pi_65627990
Jammer dat de kop van de Bs er niet uit ziet..
  Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 16:46:57 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65628383
Is de overstap van de 800 uit Utrecht op de 1900 naar Venlo te halen in Eindhoven?
Hij is 4 minuten, maar er zijn aansluiting van 5 minuten die je niet haalt en van 1 minuut die je wel haalt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 februari 2009 @ 17:00:49 #127
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65628823
quote:
In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.
Overigens is deze hier maar 1 week geweest, en is alweer omgeruild voor een ander (volgens RR spots voor de MRCE Dispolok)
  zondag 1 februari 2009 @ 17:18:30 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65629358
Opgepoetste Bs is sexah!
pi_65629514
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:46 schreef dennistd het volgende:
Is de overstap van de 800 uit Utrecht op de 1900 naar Venlo te halen in Eindhoven?
Hij is 4 minuten, maar er zijn aansluiting van 5 minuten die je niet haalt en van 1 minuut die je wel haalt.
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehv
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:00 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.
Overigens is deze hier maar 1 week geweest, en is alweer omgeruild voor een ander (volgens RR spots voor de MRCE Dispolok)
Stimmt, zag m gisteren voorbijkomen, zie o.a. deze foto.
  Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 17:53:11 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65630315
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehv
Bedankt, als de mat'54 386 een beetje op tijd is morgen neem ik de 3539, en anders toch de 841 maar gokken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 februari 2009 @ 18:33:24 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65631455


Heeft wel wat weg van:


Me likes
  zondag 1 februari 2009 @ 18:55:54 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65632096
nkl/dth drgegw4g ef kp
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 18:56:46 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65632120
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:33 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, de QQ doet het weer. Niet. kutsite.

En die trein is ook al neukend lelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 19:08:34 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65632461
Ik vind 'm mooi
  zondag 1 februari 2009 @ 19:14:07 #135
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65632623
Mijn foto van vandaag:



MRCE561-4 en de 7109 als trein 50049 te Sappemeer-Oost.
De Spurts die ik op de foto heb gezet waren tijdens bewolkt weer, en deze reed net tussen een opklaring door.
Nadat ik deze foto gemaakt had, trok het ook weer rap dicht
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 februari 2009 @ 19:55:14 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65633784
Mooie platen weer allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 februari 2009 @ 19:56:33 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65633829
Ik moet morgen naar Dv om wat papieren te laten passeren bij de notaris
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 20:18:33 #138
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_65634578
Met een beetje mazzel kan je in de DD-AR de reis maken, ik zag er vandaag eentje rijden tussen Deventer en Almelo.
  zondag 1 februari 2009 @ 20:29:25 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65635034
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:18 schreef von_Preussen het volgende:
Met een beetje mazzel kan je in de DD-AR de reis maken, ik zag er vandaag eentje rijden tussen Deventer en Almelo.
Met een beetje mazzel kan er een DD-AR gekaapt, opgeblazen en gesloopt worden ja. Ik eis ICM en liever nog ICMm.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 20:29:42 #140
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65635042
Die DD-AR zat er alleen maar voor het supportersvervoer
Normaal rijdt er iets anders
pi_65636502
Strak plaatje Wadloper =)
  zondag 1 februari 2009 @ 21:22:36 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65637060
De Prio-kleurige Bs zit in stam 4979, meldt Somda.

Nu maar eens zien uit te zoeken wanneer 4979 rijdt, misschien leuk om eens een keer te gaan spotten dan
  zondag 1 februari 2009 @ 21:38:33 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65637647
ZC gave foto's!

Die Bs: nee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 februari 2009 @ 21:45:09 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65637887
Duuf wanneer gaan we eens naar het MuMa? Zug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2009 @ 22:00:52 #145
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65638380
gave foto's allemaal
wad lig daar ATB EG of NG

[ Bericht 50% gewijzigd door SpeedyRich op 01-02-2009 22:07:30 ]
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 1 februari 2009 @ 22:04:06 #146
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65638472
Hier ligt ATB-NG
  zondag 1 februari 2009 @ 22:16:08 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65638825
Heeft iemand hier al eens van Siemens' Venturio gehoord? Dit is een concept voor hogesnelheidstreinen die tot 250 km/h zouden kunnen halen. Mocht AnsaldoBreda failliet gaan (DSB annuleer je order nou eens!!!) dan kan NS Hispeed altijd nog deze stellen bestellen... 't is dan niet voor het eerst dat ze een concept kiezen



Ik vind 'm mooi.
  zondag 1 februari 2009 @ 22:16:18 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65638834
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf wanneer gaan we eens naar het MuMa? Zug?
Ehm, het wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 februari 2009 @ 22:19:04 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65638946
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:16 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier al eens van Siemens' Venturio gehoord? Dit is een concept voor hogesnelheidstreinen die tot 250 km/h zouden kunnen halen. Mocht AnsaldoBreda failliet gaan (DSB annuleer je order nou eens!!!) dan kan NS Hispeed altijd nog deze stellen bestellen... 't is dan niet voor het eerst dat ze een concept kiezen

[ afbeelding ]

Ik vind 'm mooi.
Ik ook.

Veel mooier dan dat vogelbekdier.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 1 februari 2009 @ 22:23:46 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65639113
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Veel mooier dan dat vogelbekdier.
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 februari 2009 @ 22:25:48 #151
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65639179
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?
jawel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 1 februari 2009 @ 22:27:38 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65639265
Mwa, ik vind de V250 niet echt lelijk. Maar dat komt ook wel door de kleurstelling, die fleurt het wat op. Het model wat op de AutoRAI stond, met die vlindertjes erop, was echt vreselijk lelijk, maar zonder vlinders is hij wel wat mooier.

Als HSA Venturio zou aanschaffen zouden ze van mij de kleuren wel gewoon zo mogen laten zoals ze in dat plaatje zijn - erg mooi imho.

Groot plaatje van Venturio

Nu ik 'm zo zie vind ik 'm toch wel erg maagdelijk. Misschien wat Hispeed-kleurtjes erop?

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 01-02-2009 22:34:38 ]
pi_65639517
Dat is toch TE modern voor de NS !
  zondag 1 februari 2009 @ 22:35:49 #154
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65639542
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat is toch TE modern voor de NS !
mag het een keer ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 1 februari 2009 @ 22:41:35 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65639752
Van mij wel hoor
  zondag 1 februari 2009 @ 23:19:16 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65641262
NikkelCobalt is even aan de slag gegaan met de Venturio:



Nice job, zo inzetten maar!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 februari 2009 @ 23:22:06 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65641372
Ik zou ze in deze kleurstelling wel op het Nederlandse spoor willen zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 februari 2009 @ 23:27:30 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65641546
Kom op DSB, cancel je order bij AnsaldoBreda nou eens...
  zondag 1 februari 2009 @ 23:37:23 #159
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_65641817
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef TrainGV het volgende:
@Zug-Chef: leuke foto's

http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/

Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
Huh die zouden toch gesloopt worden??? Waarom dan omspuiten??
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 1 februari 2009 @ 23:58:34 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65642452
Dit was een actie van een paar NedTrain-medewerkers:
quote:
In januari 2009 is stuurstandrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De de omschildering is geheel in eigen tijd uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en diverse vrijwilligers uit de kenissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie.
Bron: http://www.martijnhaman.nl/highspeedalliance.htm:
pi_65643582
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 01:11:05 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65643907
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Gast... het was op initiatief van NedTrain-medewerkers, die het in hun eigen vrije tijd deden.

Ik vind het alleen maar tof dat ze dat doen!
  maandag 2 februari 2009 @ 08:04:25 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65645850
quote:
Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.

Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Niet zo zuur!

BTW: dit (Cothen goes Gouda) zie ik net pas!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-02-2009 13:02:35 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65652118
nedtrain medewerkers met tijd teveel
  maandag 2 februari 2009 @ 13:21:40 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65653912
Van mij mogen ze heel veel tijd teveel hebben, en alle andere Bs'en ook zo behandelen
  maandag 2 februari 2009 @ 14:13:19 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65655590
Trouwens, hier bij 's-Hertogenbosch staat al de hele dag een gekoppeld treinstel geparkeerd: DDM + 1715 + DDM + 1716. Heeft eerst een hele tijd aan spoor 3 stilgestaan, en is toen naar een zijspoor verplaatst.

Vaag...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 februari 2009 @ 14:15:24 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65655657
Dat is DDM2/3 beter bekend als DD-AR. Wat dat in Den Bosch moet, is wel duidelijk. Het zit in de stoppers Breda - Utrecht en Tiel - Utrecht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65655958
dubbeldeks stoppers
  maandag 2 februari 2009 @ 14:58:33 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65657124
Tsja, als plan V/T eruitgaat moet er wel iets anders komen hea.

SGMm / SLT zou van mij ook wel mogen hoor, NS
pi_65657272
zolang ze voorlopig maar even wat Planken achter houden

je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
pi_65657460
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 16:24:21 #172
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65660644
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
is dat niet 6 uur voor een rondje?

is 6x2x2 treinen nodig?
  Redactie Sport maandag 2 februari 2009 @ 18:17:43 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65664466
Zo, vandaag even een rondje gemaakt het het koninklijke rijtuig en de 386 gespot.
Foto's volgens later vanavond
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 februari 2009 @ 18:59:22 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65665900
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
dubbeldeks stoppers
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
pi_65667090
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
ns kennede kan dat prima
  maandag 2 februari 2009 @ 19:34:18 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65667347
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ns kennede kan dat prima
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
pi_65669379
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
Welnee.. Daar kan je ook een ICE 3M voor gebruiken
(één keer voorgekomen in mei 2005)
So we just called him Fred too
pi_65669510
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Zoals vandaag in Ah, dames en heren zoals u weet heeft de stoptrein richting Zp technische problemen wij zullen daar gaan rijden als stoptrein tot station Zupthen. Met 7 of 8 bakken ICRm als gecamoufleerde intercity .
Het eerste station (Ah-vp) berekent op max zes bakken, dus bij de laatste 1,5 bak konden de mensen gewoon even een meter naar beneden vallen .
pi_65669524

Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 02-02-2009 20:30:32 ]
  Redactie Sport maandag 2 februari 2009 @ 20:28:49 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65669724
Ik heb hem net gemist, toen ik van spoor 11/12 naar 14/15 liep om de 3500 te nemen om 11.52u... (in Utrecht uiteraard) Hij kwam daar binnen op spoor 10
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65669872
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Wat is trouwens het nut van de koersdisplay aan de voorzijde? Geen hond die dat kan zien vanaf een afstandje lijkt me...

Om nog even terug tekomen op de ICE, de Amerikanen houden er wel heel vreemde ideeën op na:
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 21:00:48 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65671193
Haal dan die ICE motorbak weg idd. Sommige mensen snappen er maar weinig van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65671438
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
  maandag 2 februari 2009 @ 21:08:20 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65671550
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
Wedden dat een redneck en een rol duct tape ook genoeg zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65672125
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
De ICE's hebben ook koppelingen:
So we just called him Fred too
pi_65672507
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
pi_65672841
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Ze hebben er rondjes mee gereden:


en electrisch op eigen kracht:

(let trouwens op beide pantografen die omhoog zijn)
So we just called him Fred too
  maandag 2 februari 2009 @ 21:37:00 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65672848
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Waarschijnlijk ja Wat heeft een ICE-stel anders op een diesellijn in California te zoeken??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 februari 2009 @ 22:40:01 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65675649
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Leuke plaat

[ Bericht 0% gewijzigd door Wadloper op 03-02-2009 10:20:59 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 23:05:52 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65676850
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM

Maasvlakte Marauder, deel 2

Donateursrit (ook toegankelijk voor niet-donateurs zoals ik) van de Werkgroep 1501 op 9 september 1995.

We waren dus in Almere gebleven, en vervolgens werd koers gezet richting Delft. Op spoor 3 werd de trein stilgezet en werd weer een fotolijn getrokken zodat iedereen mooie platen kon schieten.

N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.

Na Delft werd op de Kijfhoek van loc gewisseld, waarbij maarliefst vier 2200'en voor de trein kwamen. Vanaf Kijfhoek werd via Barendrecht Vork de Havenspoorlijn bereikt. Bij RSC Waalhaven was de volgende fotostop gepland.


Vervolgens reden we, vier 2200'en nog steeds voorop (helaas niet met grote rookpluimen, de motoren waren al te warm) door naar de Botlek, waar en erg, erg mooie line-up was voorbereid! Op de achtergrond zie je nog net de Botlekbrug. Van de Botlekspoortunnel nog geen spoor ( ).


Kijk, zo zagen de 6400'en er uit toen ze nog nieuw waren. Dit is trouwens een andere kleur rood dan Railion hanteert (deze werd later roze).


Even verderop stond een 2200 van zijn weekendrust te genieten.


Twee 2200'en werden in de Botlek achtergelaten. De volgende fotostop was tussen Pernis en de Maasvlakte, waar gestopt werd langs de hoogspanningslijnen (150kV en 380kV). Hier nog geen teken van spoorverdubbeling of elektrificatie.


Wordt nog verder vervolgd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 februari 2009 @ 23:06:44 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65676882
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:05 schreef Duvel het volgende:

N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.
Inleveren die hap

En nu ga ik de rest van die post lezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65678775
Leuk die ICR.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:20:18 #193
136283 knars
Teethgrinder
pi_65679711
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Vandaag nog heerlijk naar huis gereisd met de stopper Amsterdam - Breukelen - Gouda (- Rotterdam), in een VIRM. Toen ik instapte hoorde ik een medereiziger ook een zucht van verlichting slaken: "Eindelijk een echte trein. Dit is vast een goedmakertje voor die brakke barrels van de laatste maanden" (DD-AR) Ik was het zowaar eens met een medereiziger eens
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:24:54 #194
136283 knars
Teethgrinder
pi_65679836
...en zie ik daar Plan W rijtuigen?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:58:28 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65681790
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:24 schreef knars het volgende:
...en zie ik daar Plan W rijtuigen?
Ja, zonder meer!
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inleveren die hap
Vanavond of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:58:44 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65682508
Zojuist gespot bij NedTrain Tilburg: een tweetal oude rijtuigen (BD en C, kon de nummers niet goed zien) een een oude e-loc: 1216 of 1219 (zelfde excuus). Ik wist niet eens dat ze die nog hadden
pi_65683090
quote:
Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 3 Februari 09:19
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Breukelen rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 04 februari rond 6:55 uur verholpen.
Reisadvies
Juist ja
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:45:56 #198
136283 knars
Teethgrinder
pi_65683376
Daar ben ik dus net op tijd langsgesnord (8:58 vanaf Utrecht)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')