Gaat die V250 er ooit nog komen dan, denk je?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
lijkt me dan het meest waarschijnlijk, aangezien de v250 dat ook snapt (tenminste, volgens wikipedia)
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leuk! maar geheid dat t hier weer de budget versie moet wordenmet alle gevolgen van dien
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sowieso zijn Amsterdammers altijd prutsers geweest wat techniek betreft.
quote:Vierte Runde im Tarifstreit
Bahn und Gewerkschaften verhandeln wieder
Die Deutsche Bahn sowie die Gewerkschaften Transnet und GDBA sind erneut zu Tarifverhandlungen zusammengekommen. Arbeitgeber und Gewerkschaftsvertreter äußerten sich vor Beginn optimistisch über Fortschritte bei den Gesprächen. Nach der Vorlage eines weiteren verbesserten Angebots am gestrigen Abend sei man auf einem guten Weg, sagte Bahn-Personalvorstand Norbert Hansen.
Die Vorsitzenden der Gewerkschaften Alexander Kirchner (Transnet) und Klaus-Dieter Hommel (GDBA) hatten das Angebot gestern als "Grundlage für Verhandlungen, aber nicht als ausreichend" bezeichnet.
Erhöhung nicht mehr an Unternehmenserfolg gekoppelt
Das Angebot über insgesamt 18 Monate sieht laut Kirchner für die rund 140.000 Beschäftigten eine Entgelterhöhung von zunächst zwei Prozent ab Februar 2009 vor, im Januar 2010 soll es weitere 2,5 Prozent geben. Hinzu kommt eine Einmalzahlung im Dezember von 400 Euro. Die Forderung, die Erhöhung an den Unternehmenserfolg zu koppeln, habe die Bahn fallen gelassen. Mit dem Angebot seien die Verhandlungen "ein Stück weiter gekommen", sagte Kirchner. Das Angebot sehe auch Verbesserungen bei der Arbeitszeit vor, dies müsse aber noch genauer geprüft werden.
Gewerkschaften drohen mit Warnstreiks
Die Gewerkschaften hatten mit weiteren Warnstreiks ab Montag gedroht, falls die Bahn nicht weit genug auf die Gewerkschaften zugehe. Bereits am Donnerstag hatten sich etwa 400 Mitarbeiter in mehreren Städten an einem zeitweiligen Ausstand beteiligt, um den Druck auf die Arbeitgeberseite zu erhöhen.
Lokführergewerkschaft führt separate Gespräche
Das Angebot wurde auch der parallel verhandelnden Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) vorgelegt. Sie führt für etwa 12.000 Lokführer separate Tarifverhandlungen, die ebenfalls heute weitergeführt werden sollen. Auch die GDL fordert bessere Arbeitszeiten, wollen anders als Transnet und GDBA aber nur 6,5 Prozent höhere Löhne.
ze lijken ook zo veel op mat64 he! :|quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:15 schreef Duvel het volgende:
Ze doen alsof de Hondekoppen nu pas buiten dienst worden gesteld!
Oh wacht! Telegraaf!
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in de Telegraaf, klein stukje over hondekoppen en SLeT:
[ afbeelding ]
(Ja, ik lees Telegraaf, proefabo)
Waarom zouden ze mat'64 bedoelen als ze zeggen dat de trein vanaf de jaren vijftig rondreed?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben wel een foto van mat'54 maar bedoelen natuurlijk mat'64. Daarbij is de SLT nog niet eens indienst, dus wat te toegevoegde waarde van dit nieuwsbericht
nog 22 en dan is het feest?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Two thousand nine hundred and seventy eight
Dank je!quote:
Plank? Achter een schot op zolder bedoel je!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Komtie nou mee hoorIedereen zit te smachen om wat foto's, heeft hij ineens nog van alles op de plank liggen. SCHANDE!!
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaquote:
Zoals op ieder bordjequote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zal waarschijnlijk wel een pint op genomen worden jaZoals wel vaker trouwens.
Gave platen Duvel!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:11 schreef Duvel het volgende:
EEN DUVEL FOTOSPECIALTM
Maasvlakte Marauder, deel 1
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.quote:In het open veld even buiten Breda klikken we eerst de Tilburg-shuttle, trein 50073 met -90 op de klok, op de weg terug naar de Maasvlakte West. Tractie wordt verzorgd door de ACTS 7108, een van de nieuwere loks type G1206 bij ACTS. De lok is ondertussen overigens ontdaan van haar groene hekjes.
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehvquote:Op zondag 1 februari 2009 16:46 schreef dennistd het volgende:
Is de overstap van de 800 uit Utrecht op de 1900 naar Venlo te halen in Eindhoven?
Hij is 4 minuten, maar er zijn aansluiting van 5 minuten die je niet haalt en van 1 minuut die je wel haalt.
Stimmt, zag m gisteren voorbijkomen, zie o.a. deze foto.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:00 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zag vandaag de 7109 die mee terug ging met de Vdm-shuttle. Die heeft vrijwel alle groene hekjes nog.
Overigens is deze hier maar 1 week geweest, en is alweer omgeruild voor een ander (volgens RR spots voor de MRCE Dispolok)
Bedankt, als de mat'54 386 een beetje op tijd is morgen neem ik de 3539, en anders toch de 841 maar gokken.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is een cross-platform overstap en wordt doorgaans niet om zeep geholpen, maar als een van beide treinen te laat is of bij gepruts door prorail dan kan het je wel eens +30 opleveren. Beter pak je de 3500 vanuit Ut, heb je in ieder geval nog een (kleine) kans op ICRm tot Ehv
Oh, de QQ doet het weer. Niet. kutsite.quote:
Met een beetje mazzel kan er een DD-AR gekaapt, opgeblazen en gesloopt worden ja. Ik eis ICM en liever nog ICMm.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:18 schreef von_Preussen het volgende:
Met een beetje mazzel kan je in de DD-AR de reis maken, ik zag er vandaag eentje rijden tussen Deventer en Almelo.
Ehm, het wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf wanneer gaan we eens naar het MuMa? Zug?
Ik ook.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:16 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier al eens van Siemens' Venturio gehoord? Dit is een concept voor hogesnelheidstreinen die tot 250 km/h zouden kunnen halen. Mocht AnsaldoBreda failliet gaan (DSB annuleer je order nou eens!!!) dan kan NS Hispeed altijd nog deze stellen bestellen... 't is dan niet voor het eerst dat ze een concept kiezen
[ afbeelding ]
Ik vind 'm mooi.
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel mooier dan dat vogelbekdier.
jawelquote:Op zondag 1 februari 2009 22:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is niet alles mooier dan dat vogelbekdier?
mag het een keer ?quote:
Huh die zouden toch gesloopt worden???quote:Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef TrainGV het volgende:
@Zug-Chef: leuke foto's
http://www.flickr.com/photos/hvondelen/3243385111/
Ziet er wel gelikt uit, een Benelux Bs omgespoten in NS Hispeed Prio livery
Bron: http://www.martijnhaman.nl/highspeedalliance.htm:quote:In januari 2009 is stuurstandrijtuig 50 84 28-70 105-8 in de kleuren van NS hispeed gebracht. De omschildering is een initiatief van twee NedTrain-medewerkers om het éénjarig jubileum van de samenwerking tussen Hispeed en NedTrain Watergraafsmeer luister bij te zetten. De de omschildering is geheel in eigen tijd uitgevoerd, waarbij diverse collega's van NedTrain, Hispeed, NSR en diverse vrijwilligers uit de kenissenkring van de initiatiefnemers geholpen hebben. Het rijtuig is volledig inzetbaar, heeft onderhoud gehad en is hersteld van een storing in de hoogspanningsinstallatie.
Gast... het was op initiatief van NedTrain-medewerkers, die het in hun eigen vrije tijd deden.quote:Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.
Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Niet zo zuur!quote:Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef Cothen het volgende:
Een onzin omschildering voor een onzin reden.
Blijkbaar houdt zich men bij NS HiSpeed liever bezig met verven dan serieuze zaken. Nouja, past iig wel in lijn met de vingerververs van ProRail.
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je zal net zien dat de SLT ineens een grote storing heeft die ze nog niet bedacht hadden
is dat niet 6 uur voor een rondje?quote:Op maandag 2 februari 2009 15:06 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan krijg je ICK met het overschot Railion1600-en op de stoppers.
(en de stopper Dordrecht - Rotterdam - Leiden - Schiphol - Hilversum - Utrecht wordt dan via de stopper Utrecht - Breda en de "sneltrein" Breda - Dordrecht doorgetrokken tot een gesloten lijn, om te voorkomen dat er omgelopen moet worden.
ns kennede kan dat primaquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.quote:
Welnee.. Daar kan je ook een ICE 3M voor gebruikenquote:Op maandag 2 februari 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
De stopper Hoofddorp-Duivendrecht-Lelystad, oké. Maar de stopper Den Haag-Roosendaal is juist iets te rustig voor een IRM-VI.
Zoals vandaag in Ah, dames en heren zoals u weet heeft de stoptrein richting Zp technische problemen wij zullen daar gaan rijden als stoptrein tot station Zupthen. Met 7 of 8 bakken ICRm als gecamoufleerde intercityquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Wat is trouwens het nut van de koersdisplay aan de voorzijde? Geen hond die dat kan zien vanaf een afstandje lijkt me...quote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Wedden dat een redneck en een rol duct tape ook genoeg zijnquote:Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
De ICE's hebben ook koppelingen:quote:Op maandag 2 februari 2009 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gaat niet Fles, volgens mij zit er geen koppeling op de tussenbakken de ICE
Ze hebben er rondjes mee gereden:quote:Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Waarschijnlijk jaquote:Op maandag 2 februari 2009 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm ok, was het dan niet gewoon een overbrenging van dat ICE treinstel naar een of andere tentoonstelling?
Leuke plaatquote:Op maandag 2 februari 2009 20:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op maandag 2 februari 2009 is Siemens met de NSR SLT 2402 druk doende met diverse proefritten. Rond 17:30 wordt het langzaam donker en staat de nieuwste sprinter op het Amersfoortse spoor 9 te wachten op dingen die komen gaan.
Inleveren die hapquote:Op maandag 2 februari 2009 23:05 schreef Duvel het volgende:
N.B. Op verzoek zijn bepaade uitsnedes van deze foto verkrijgbaar.
Vandaag nog heerlijk naar huis gereisd met de stopper Amsterdam - Breukelen - Gouda (- Rotterdam), in een VIRM. Toen ik instapte hoorde ik een medereiziger ook een zucht van verlichting slaken: "Eindelijk een echte trein. Dit is vast een goedmakertje voor die brakke barrels van de laatste maanden" (DD-AR) Ik was het zowaar eens met een medereiziger eensquote:Op maandag 2 februari 2009 18:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Op zich niet bijzonder, maar als er een VIRM-VI als stopper fungeert:
Ja, zonder meer!quote:
Vanavond of zo.quote:
Juist jaquote:Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal/Schiphol
Dinsdag 3 Februari 09:19
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Breukelen rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 04 februari rond 6:55 uur verholpen.
Reisadvies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |