en daarmee is het opgelost. Van het woord patat hoort geen meervoudsvorm te bestaan, omdat je nooit een enkele neemt, en als dat met een synoniem wel gebeurt dan is dat geen juist woord. Blijkbaar kent friet een meervoudsvorm, en daarmee heeft het bewezen geen juist synoniem te zijn voor patat.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Tremium het volgende:
Als Belg zijnde voel ik me verplicht te melden dat het "friet/frieten" is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
quote:Op zondag 1 februari 2009 14:22 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
en daarmee is het opgelost. Van het woord patat hoort geen meervoudsvorm te bestaan, omdat je nooit een enkele neemt, en als dat met een synoniem wel gebeurt dan is dat geen juist woord. Blijkbaar kent friet een meervoudsvorm, en daarmee heeft het bewezen geen juist synoniem te zijn voor patat.dus als ik 1 frietje vastneem, neem ik eigenlijk meerdere frieten vast?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Damn, jij bent nog wel een van de meest hypocriete mensen hier, dan zeg je dat het patatroepers zijn die de weg kwijt zijn, terwijl jij hier de hele tijd loopt te spammen dat het friet is zonder enige sterke onderbouwing!quote:Op zondag 1 februari 2009 14:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zijn eerder de patatroepers die de weg kwijt zijn. Ze blijven maar "dat het patat is! patat zeg ik u!" roepen terwijl al lang duidelijk is dat het frieten zijn. Het lijken net allemaal Irakese ministers van Informatie.
Allereerst hoef je het enkelvoud bijna nooit te gebruiken. Ten tweede mocht je een patat'er zijn dan kan je zeggen een patatje pakken, maar bij friet kan je niet zeggen een frietje, want volgens de belg is friet het enkelvoud en frieten het meervoud. Dus hoe je het ook wendt of keert friet gebruiken als een portie friet kan dus niet. dan moet je zeggen een portie frieten, dat klinkt niet en dus is het alsnog patat.quote:Op zondag 1 februari 2009 14:23 schreef Tremium het volgende:
[..]
dus als ik 1 frietje vastneem, neem ik eigenlijk meerdere frieten vast?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
quote:Op zondag 1 februari 2009 16:21 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Allereerst hoef je het enkelvoud bijna nooit te gebruiken. Ten tweede mocht je een patat'er zijn dan kan je zeggen een patatje pakken, maar bij friet kan je niet zeggen een frietje, want volgens de belg is friet het enkelvoud en frieten het meervoud. Dus hoe je het ook wendt of keert friet gebruiken als een portie friet kan dus niet. dan moet je zeggen een portie frieten, dat klinkt niet en dus is het alsnog patat.
maarja, laat ook maar, het is JULLIE LEVEN!
Even denken...in de frituur zeg ik "ne friet me mayonaise" dus we gebruiken eigenlijk friet als enkelvoud en als meervoud. Voornamelijk meervoud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"in de frituur"quote:Op zondag 1 februari 2009 16:24 schreef Tremium het volgende:
[..]
Even denken...in de frituur zeg ik "ne friet me mayonaise" dus we gebruiken eigenlijk friet als enkelvoud en als meervoud. Voornamelijk meervoud.
Eh ja even denken hoe jullie dat noemenquote:Op zondag 1 februari 2009 17:10 schreef Enslaved het volgende:
[..]
"in de frituur"
In de frituurpan??
in de frituur doe je frituren. Niks onlogisch aan.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:10 schreef Enslaved het volgende:
[..]
"in de frituur"
In de frituurpan??
dat dusquote:Op zondag 1 februari 2009 18:46 schreef Arcturus het volgende:
Zo even lekker patat eten en voetbal kijken.
Een snackbar dus...quote:Op zondag 1 februari 2009 17:13 schreef Tremium het volgende:
[..]
Eh ja even denken hoe jullie dat noemen
Frietkraam of zo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frietkot dit dus
quote:
jup PATATquote:Op zondag 1 februari 2009 19:40 schreef motorbloempje het volgende:
het is patat, anders was de uitdrukking wel 'Kip, friet en appelmoes' geweestpatat dus
Dit topic zal nog heel lang nodig zijn. Al die mongolen die het maar stug patat blijven noemen....quote:Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
En zelfs als de frietroepers eindelijk door hebben dat het gewoon patat moet zijn moet dit topic blijven. Deze discussie is gewoon de beste onzin die er is. Zo'n grote onzin dat het gewoon weer intellectueel is.
Dat is juist de uitdrukking, ik heb het zelfs nog nooit met het P woord erin gehoord.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:40 schreef motorbloempje het volgende:
het is patat, anders was de uitdrukking wel 'Kip, friet en appelmoes' geweest
dus zeeuwen zijn dus ook al semi-belg tegenwoordig?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:51 schreef error32 het volgende:
[..]
Dat is juist de uitdrukking, ik heb het zelfs nog nooit met het P woord erin gehoord.
BIj mij heet dat gewoon de friettent.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:13 schreef Tremium het volgende:
[..]
Eh ja even denken hoe jullie dat noemen
Frietkraam of zo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frietkot dit dus
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit topic zal nog heel lang nodig zijn. Al die mongolen die het maar stug patat blijven noemen....
Dat kán je gewoon niet menen.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:51 schreef error32 het volgende:
[..]
Dat is juist de uitdrukking, ik heb het zelfs nog nooit met het P woord erin gehoord.
quote:Op zondag 1 februari 2009 11:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik het beiden.
In geval van die ranzige troep bij McDonalds en dergelijke: friet
voor de rest: patat
En u eet patat of friet?quote:Op zondag 1 februari 2009 12:02 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, ik snap er niks van.
nee, dat kannie ook nietquote:Op zondag 1 februari 2009 23:44 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Dat kán je gewoon niet menen.
Het gebruik van het woord mongolen impliceert dat je boos bent?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit topic zal nog heel lang nodig zijn. Al die mongolen die het maar stug patat blijven noemen....
quote:Op maandag 2 februari 2009 16:31 schreef haakon het volgende:
Komt een Belg bij de PATATkraam: Mag ik 1 friet ?
ABN: Friet hebben we niet.
Belg: haha dat rijmt.
ABN: ..
quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:28 schreef onlogisch het volgende:
FFS, hoelang moeten we nog doorgaan?
Het was patat, het is patat, en het zal altijd patat blijven.
Friet n00bs
Uuuhm aardappels?quote:Op maandag 2 februari 2009 17:27 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik hou er ook maar mee op, de friet-eters weten niet wat ze missen
Omgwtfbbq ABN bestaat niet meer.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:31 schreef haakon het volgende:
Komt een Belg bij de PATATkraam: Mag ik 1 friet ?
ABN: Friet hebben we niet.
Belg: haha dat rijmt.
ABN: het is patat omgwtfbbq
als je wil weten hoe een film afloopt kan je 'm kijken of de spoilers lezen. Als je wilt weten wat patat is en wat voor stront jij je hele leven al naar binnen hebt gewerkt moet je of een keer PATAT eten of de spoiler lezen. Patat is de superieure vorm van friet, friet zijn slappe gefrituurde aardappelen, en patat is PATAT.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:39 schreef appeltjap het volgende:
[..]
Uuuhm aardappels?
Aardappels normaal vind ik persoonlijk niet zo lekker alleen als ze gefrituurd zijn, hoe heet dat ookal weer hmmmm... ohja FRIET.
wnnb patat noobies
quote:Op maandag 2 februari 2009 18:42 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
als je wil weten hoe een film afloopt kan je 'm kijken of de spoilers lezen. Als je wilt weten wat patat is en wat voor stront jij je hele leven al naar binnen hebt gewerkt moet je of een keer PATAT eten of de spoiler lezen. Patat is de superieure vorm van friet, friet zijn slappe gefrituurde aardappelen, en patat is PATAT.
edit: en de spoiler die ik bedoel staat dus in mijn vorige post.Anders snap jij gewoon even dat patat een aardappel isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- webicon verwijderd, max 100Kb toegestaan.-
M'n icon wat doe je !1!!1!
99% ONZ(in) poster
quote:Op maandag 2 februari 2009 18:42 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
als je wil weten hoe een film afloopt kan je 'm kijken of de spoilers lezen. Als je wilt weten wat patat is en wat voor stront jij je hele leven al naar binnen hebt gewerkt moet je of een keer PATAT eten of de spoiler lezen. Patat is de superieure vorm van friet, friet zijn slappe gefrituurde aardappelen, en patat is PATAT.
edit: en de spoiler die ik bedoel staat dus in mijn vorige post.Patat is in Noord-Nederland aardappelpoeder gemengd met water dat in staafjes wordt geperst die de vorm hebben van friet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patat is dus kunstmatige friet, prima als je dat lekker vindt, maar noem het aub niet superieur aan friet.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
Als de DJ het zegt dan klopt het.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:06 schreef CaseyCopa het volgende:
het is friet gvd, heb ik jullie al zovaak verteld.
FORZA FRIETTTTTT!?
Geen boosheid. Eerder pure verbazing over de koppigheid van de patatroepers.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:31 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Het gebruik van het woord mongolen impliceert dat je boos bent?
Ik denk dat je bang bent om te realiseren dat patat een legitiem woord is voor friet.
Als patat gewoon datgene is waar ik van houd (en wat ik bij elke snackbar/restaurant/... kan krijgen), en friet hetzelfde is als gebakken aardappels, maar dan gefrituurd, prima. Dan is er dus een duidelijk verschil tussen wat friet en patat is en heb ik weer wat geleerd. Maar in Belgie is patat juist wel weer aardappel en.. weet je wat... Blijf lekker daar op die plek waar ze wel 'friet' verkopen. Ik voel me een übermensch omdat ik PATAT eet.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Patat is in Noord-Nederland aardappelpoeder gemengd met water dat in staafjes wordt geperst die de vorm hebben van friet.
Patat is dus kunstmatige friet, prima als je dat lekker vindt, maar noem het aub niet superieur aan friet.
quote:
In Zeeland hebben ze friet, in de rest van Nederland patat. Je weet niet wat je mist.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef error32 het volgende:
Ik las in de consumenten gids dat de beste friet van Nederland uit Zeeland komt
De frituurs in de randstad kwam heel slecht uit de test, daar zit namelijk te veel troep in het vet of zoiets.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:52 schreef Annnet het volgende:
[..]
In Zeeland hebben ze friet, in de rest van Nederland patat. Je weet niet wat je mist.
eet kebab of falafelquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:57 schreef Sala-adin het volgende:
Zulke discussies in nederland verwarren mij als allochtoon zijnde, zo kan ik toch nooit goed integreren als jullie kuthollanders niet eens beslissen ofwel friet ofwel patat
Volgens mij is het gewoon patat friet maar is dat te lang, dus heeft de ene helft van het land patat genomen en de andere helft friet. Dit alles in de nasleep van de Napoleonistische Oorlogen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:57 schreef Sala-adin het volgende:
Zulke discussies in nederland verwarren mij als allochtoon zijnde, zo kan ik toch nooit goed integreren als jullie kuthollanders niet eens beslissen ofwel friet ofwel patat
Falafel natuurlijk, pfff...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |