Wij doen niet aan standaarden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef Wampi het volgende:
Het vorige topic: [SC] HTL #152 - Oude en Nieuwe Reizen
er is geen standaard OP toch?
Ik wel hoor tegenwoordig! Aan technische standaarden zelfs.quote:
Yogathee!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:04 schreef Fogel het volgende:
"May your inner self be secure and happy" staat op het theezakje wat nu bezig is heet water te converteren in thee. Vreemd.
Ligt geheel aan wat je zoekt. Wat heeft je voorkeur? Comedyclubs, bioscopen, theater of disco's. Muziekstijlen, filmsoorten, overig publiek, etc is dan wel handig om te weten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:30 schreef ETA het volgende:
Qua uitgaan, nog tips behalve rond Rembrandtplein?
Ik was die op die blauwe fiets, maar behalve dat klopt het wel...quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Precies. Met z'n allen op gele fietsen voor m'n deur langs fietsen en allemaal naar binnen kijken.
Klinkt erg Thai. En dan "happyyyyyyyyy" lekker lang aanhoudenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:04 schreef Fogel het volgende:
"May your inner self be secure and happy" staat op het theezakje wat nu bezig is heet water te converteren in thee. Vreemd.
ik zoek dan iets in de richting van leuke kroegen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ligt geheel aan wat je zoekt. Wat heeft je voorkeur? Comedyclubs, bioscopen, theater of disco's. Muziekstijlen, filmsoorten, overig publiek, etc is dan wel handig om te weten.
Ik doe aan regionale standaards.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:16 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik wel hoor tegenwoordig! Aan technische standaarden zelfs.
Yogi tea ofzo was het. Geen idee waar het vandaan komt maar de sweet chili thee was goed te drinken. Normaal drink ik koffie maar vandaag was die om de een of andere reden niet te zuipen op kantoor (waarschijnlijk een ander type bonen dan normaal).quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Klinkt erg Thai. En dan "happyyyyyyyyy" lekker lang aanhouden
Nee toch Liejannuh, we hebben een meningsverschil! Pak dan een leuke kroeg in één van de 9 straatjes. Die zijn sowieso qua muziek iets internationaler.quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nee toch Liejannuh, we hebben een meningsverschil! Pak dan een leuke kroeg in één van de 9 straatjes. Die zijn sowieso qua muziek iets internationaler.
Bij mij staat er een DE machine waar dus echt slappe drek uitkomt! Maar de combinatie van een cappuccino en een espresso is wel weg te krijgen. Past ook makkelijk in een beker, want je dacht toch niet dat ik mijn koffie uit zo'n lullig klen kopje ga drinken?!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:51 schreef k_man het volgende:
Wij hebben op kantoor nu een andere koffie in de automaten, die 'ronder' zou moeten smaken. Yeah, sure.
Ben wel eens binnen geweest. Werd een kort bezoek.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef Liejannuh het volgende:Ik ben er nog nooit geweest, maar wil er nog steeds een keer naar toe.
Ze schijnen ook van die hele ranzige dikke tafelkleedjes te hebben.
Thee.quote:Bij mij staat er een DE machine waar dus echt slappe drek uitkomt! Maar de combinatie van een cappuccino en een espresso is wel weg te krijgen. Past ook makkelijk in een beker, want je dacht toch niet dat ik mijn koffie uit zo'n lullig klen kopje ga drinken?!
Gelukkig is er wel keuze uit 10 verschillende smaken thee, ze zouden alleen de groene thee eens wat vaker moeten aanvullen.
Ja, wij hebben ook van die DE-dingen, maar daar hebben ze nu dus andere koffie ingestopt. Rondere.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef Liejannuh het volgende:
Bij mij staat er een DE machine waar dus echt slappe drek uitkomt! Maar de combinatie van een cappuccino en een espresso is wel weg te krijgen. Past ook makkelijk in een beker, want je dacht toch niet dat ik mijn koffie uit zo'n lullig klen kopje ga drinken?!
Gelukkig is er wel keuze uit 10 verschillende smaken thee, ze zouden alleen de groene thee eens wat vaker moeten aanvullen.
Zoek een andere baanquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, wij hebben ook van die DE-dingen, maar daar hebben ze nu dus andere koffie ingestopt. Rondere.
We kunnen alleen kiezen uit gewone koffie, of crême (). Geen espresso, geen capucino, geen warme chocolademelk. En we hebben geen smaakjesthee. We hebben wel kartonnen koffiebekertjes en als je een slechte partij treft, lekken ze.
Ik verdien medelijden.
dat is wel erg depressingquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:32 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb het bij een vorige werkgever zelfs nog meegemaakt dat er koffiedames (en een koffiehomo) door het gebouw liepen. Dan kon je voor 35 cent (guldencent that is) bonnetjes kopen en dan kreeg je koffie. Of thee.
Het personeelsbestand was wel behoorlijk verouderd, maar verder viel het wel mee.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:55 schreef ETA het volgende:
[..]
dat is wel erg depressinglaat me raden, meubilair was ook veroudert en je werkte op een zeer oude PC?
En die afspraak is een tijdstip waarop je binnestebuiten gekeerd gaat worden?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:26 schreef Hik het volgende:
Net een afspraak gemaakt bij het Havenziekenhuis. Sinds begin dit jaar heeft mijn organisatie daar een soort overeenkomst mee, die betekent dat wij één keer per jaar helemaal binnenstebuiten kunnen worden gekeerd op tropische ellende. Net voor kerst kwam één van hun artsen een heel opwekkend praatje houden over alle dingen waar wij (18x meer dan gemiddeld, klaarblijkelijk) kans op maken... Joehoe!
(Maar wel goed natuurlijk)
quote:
Crisistijd hè: goedkope bonen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:33 schreef Fogel het volgende:
Yogi tea ofzo was het. Geen idee waar het vandaan komt maar de sweet chili thee was goed te drinken. Normaal drink ik koffie maar vandaag was die om de een of andere reden niet te zuipen op kantoor (waarschijnlijk een ander type bonen dan normaal).
Wat een service!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend deel voor de zoekende users: [SC] HTL #153 - Waarheen, waarvoor
Vandaag smaakte het als vanouds.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Crisistijd hè: goedkope bonen...![]()
Ja, lekker hè?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
En die afspraak is een tijdstip waarop je binnestebuiten gekeerd gaat worden?
Ik kan me leukere dingen voorstellen.quote:
Ach, ik heb beroerdere topictitels gezienquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:48 schreef Wampi het volgende:
Nogmaals mijn nederige excuses voor de topictitel. Ik zal het volgende keer aan iemand overlaten die wél een relaxed en dus creative mind heeft
quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:26 schreef Hik het volgende:
Net een afspraak gemaakt bij het Havenziekenhuis. Sinds begin dit jaar heeft mijn organisatie daar een soort overeenkomst mee, die betekent dat wij één keer per jaar helemaal binnenstebuiten kunnen worden gekeerd op tropische ellende. Net voor kerst kwam één van hun artsen een heel opwekkend praatje houden over alle dingen waar wij (18x meer dan gemiddeld, klaarblijkelijk) kans op maken... Joehoe!
(Maar wel goed natuurlijk)
Ach ja, Oostblokhoeren in achterkamertjes van sleezy hotels en nog meer titels van die orde.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ach, ik heb beroerdere topictitels gezien
Idem hier. Iran dit voorjaar is zo goed als zeker.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Ha, de travelbestemmingen voor 2009 zijn weer verder gespecificeerd.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Ha, de travelbestemmingen voor 2009 zijn weer verder gespecificeerd. De data voor de British Open Squash zijn bekend. Ik ga waarschijnlijk van 10 tot en met 13 september naar Manchester. Net even gekeken naar tickets en de prijzen vallen mee. ¤15 heen en ¤15 terug. En dan nog eens ¤95 aan belastingen en toeslagen.
De 2007 editie was ook in Manchester en toen zaten we in een hostel in de buurt van Chinatown. We zijn er wel even doorheen gelopen, maar van daar eten is het niet gekomen. Echt veel van Manchester hebben we toen ook niet gezien. Voornamelijk het nationale sportcentrum.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Manchester is
, ik heb daar in Chinatown buitengewoon lekker gegeten
M'n Iraanse collega probeert me al jaren te overtuigen eens heen te gaan. Het komt er nog wel eens van.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:18 schreef k_man het volgende:
Idem hier. Iran dit voorjaar is zo goed als zeker.
Als in: jullie gaan nooit? Kan ik me ook wel weer voorstellen waar jullie zitten...quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat contract heeft ons bedrijf ook al een paar jaar met het Havenzienhuis, maar uhh.......![]()
Maar goed, de kinderen worden hier ter plekke regelmatig binnenstebuiten gekeerd, en ik hou onze vaccinaties in de gaten en we checken zo af en toe op tb.
Speaking of which..... wie van jullie is er ingeent tegen Japanse encephalitis en tegen tb? Dat zijn de twee die wij nog altijd niet hebben, en waar ik nog steeds (en dan met name de JE, nu we meer op het platteland beginnen te reizen) over twijfel.
quote:Vaccinatie
Er bestaat een vaccin tegen tuberculose, het zogenaamde BCG-vaccin, dat een kleine hoeveelheid tuberculosebacteriën bevat. In de meeste ontwikkelingslanden worden kinderen ingeënt met dit BCG-vaccin. Het is echter niet altijd even doeltreffend in het voorkomen van tuberculose bij volwassenen en wordt daarom ook niet standaard aanbevolen. Aan kinderen die geboren zijn in een land waar veel tuberculose voorkomt wordt in Nederland de vaccinatie wél gegeven. Ook aan mensen die langere tijd naar het buitenland gaan, wordt de vaccinatie soms aanbevolen. Meestal wordt echter voor en na de reis de Mantoux-test gedaan.
Na een BCG-vaccinatie ontstaat altijd een positieve reactie op de Mantoux-test, zodat deze test niet meer gebruikt kan worden bij het onderzoek naar tuberculose bij gevaccineerde personen.
Die ja. Die positieve mantoux is best wel een probleem. Als we bijvoorbeeld terug zouden gaan naar Guam nadat we een BCG hadden gehad, zouden we daardoor gewoon verplicht in 'het systeem' terecht komen, inclusief 9 maanden antibiotica slikken etc. We houden het dus maar bij mantoux.quote:
Hebben jouw kinderen ook een uniformpje?quote:
In Argnetinië ook veel uniformen, de heren met stropdas, de dames met rokje. Mijn vriendin heeft beloofd een keer zo´n uniform aan te trekken voor mequote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:47 schreef Hik het volgende:
Hebben jouw kinderen ook een uniformpje?![]()
Call me crazy, maar ik ben dol op schooluniformpjes (bij kinderen)
Zeker als het op een gegeven moment pubers zijn en de ongemakkelijkheid en haat voor dat pakje straalt er aan alle kanten af. Ik zou er echt voor verhuizen als ik kinderen krijg...
Natuurlijk hebben ze een uniformpjequote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:47 schreef Hik het volgende:
Hebben jouw kinderen ook een uniformpje?![]()
Call me crazy, maar ik ben dol op schooluniformpjes (bij kinderen)
Zeker als het op een gegeven moment pubers zijn en de ongemakkelijkheid en haat voor dat pakje straalt er aan alle kanten af. Ik zou er echt voor verhuizen als ik kinderen krijg...
Is dat een topic vol met foto's van Mercedes SLK'enquote:Op zondag 1 februari 2009 20:20 schreef flipsen het volgende:
Stond die ook niet in het Meest lelijke auto-topic in PTA?
Neequote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef DutchTrain het volgende:
Is dit trouwens weer een kloon van flipser.... Vakantie Zomer
Zijn ze van vorig jaar?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef k_man het volgende:
Bij De Ontdekking in Amersfoort.
T/m 28 februari 25% korting op alle LP's.
Lachen, die uniformverhalen!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze een uniformpjeOok Thaise overheidsscholen hebben uniformpjes, trouwens, alleen zijn die wat minder prettig en vooral heel synthetisch
Beetje triest is wel dat als je als Thais kind geen geld hebt voor de bijbehorende zwarte schoenen, je niet naar school kunt. Ik heb dan ook verhalen gehoord over kinderen die schoenen hadden die vele maten te klein waren, in perfecte staat, want die droegen ze al jaren mee naar school. Niemand had gezegd dat die zwarte schoenen ook moesten passen.......
Overigens zijn de huidige uniformpjes van de kinderen vooral erg comfortabel (en ja, dat is net zoiets als een baby een 'lief kind' noemen). Ze zitten nu op een IB-worldschool, en die is wat minder van de uniformen dan de Britse school waar ze vroeger op zaten. Jongste heeft een blauwe korte broek en keuze uit een gele, rode of lila polo (hij heeft ze dus allemaal en kan 's morgens aantrekken waar hij zin in heeft). Oudste heeft een blauwe polo (die het aanmerkelijk beter doet bij Aziatische kindjes dan bij blonde kindjes
) en een geruite 'skort' (korte broek met flap aan de voorkant waardoor het een rok lijkt). Ze heeft echter drie keer per week gym (naja: twee keer en een keer zwemmen) en op die dagen moet ze haar PE uniform aan: katoenen blauwe short en grijs quick-dry shirt. En daarbij draagt ze het liefst roze schoenen en roze sokken met piratendoodshoofdjes van de H&M
Overigens kun je als puber heel wat met die uniformen doen: het begint bij kraagje omhoog of kraagje naar beneden en kan varieren tot het afknippen van de hele bovenband, zoals een vriendin van me tot haar verbazing ontdekte. Bij Thaise universitaire studenten ligt het verschil vooral bij de meisjes, en dan in de krapheid van het shirt (jee, dat die knoopjes dat aankunnen) en de lengte (of afwezigheid daarvan) van de rokjes.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:03 schreef Gaoxing het volgende:
Die ja. Die positieve mantoux is best wel een probleem. Als we bijvoorbeeld terug zouden gaan naar Guam nadat we een BCG hadden gehad, zouden we daardoor gewoon verplicht in 'het systeem' terecht komen, inclusief 9 maanden antibiotica slikken etc. We houden het dus maar bij mantoux.
Oudste hoeft trouwens niet meer: die is op haar tweede al positief gebleken, heeft de antibiotica gehad, en heeft daarmee -omdat ze nog geen 4 was- ik geloof 98% kans dat ze het nooit actief zal krijgen.
ik verwacht eigenlijk binnen 1 week dat er een post komt met:"wauw, heb bedankt, heb eindelijk een goede site gevonden met alles wat ik zocht op http://www.ikspammijnsite.nl"quote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef DutchTrain het volgende:
Is dit trouwens weer een kloon van flipser.... Vakantie Zomer
Ook in de bus en tram kun je nu met je OV-chipkaart betalen, dus het is juist veel toegankelijker gewordenquote:Op maandag 2 februari 2009 00:50 schreef k_man het volgende:
Wat is dat trouwens toch met Rotterdam? Eerst maken ze het parkeren in de stad nagenoeg onmogelijk en nu hebben ze ook het openbaar vervoer zo goed als ontoegankelijk gemaakt. Kwamen er te veel toeristen ofzo?
Hmm, net iets te ver weg.. Treinkaartje weegt niet echt op tegen de korting vrees ik. Hopelijk doet Selexyz dit jaar weer zo'n actie, ik weet alleen niet meer of dat ook 25% korting was.. En anders misschien toch op Amazon bestellen..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef k_man het volgende:
Bij De Ontdekking in Amersfoort.
T/m 28 februari 25% korting op alle LP's.
Kan ik voortaan overal in Rotterdam met een credit card terecht??quote:Op maandag 2 februari 2009 01:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ook in de bus en tram kun je nu met je OV-chipkaart betalen, dus het is juist veel toegankelijker geworden
En die paar mensen die geen creditcard op Chipknip hebben om te parkeren, die gaan maar naar de P+R of de grote garages.
Dat zijn alleen de katholieke privéscholen die dat hebben.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Het viel mij juist in België op, die uniformpjes op aardig wat scholen. En dan in hartje winter met rokje en blote benen over straat enzo...![]()
Ze hebben de strippenkaarten afgeschaft en buiten Rotterdam heeft natuurlijk geen hond zo'n nieuwe kaart.quote:Op maandag 2 februari 2009 01:24 schreef DutchTrain het volgende:
Ook in de bus en tram kun je nu met je OV-chipkaart betalen, dus het is juist veel toegankelijker geworden
Ik heb de dingen om je OV chipcard langs te halen anders al wel gespot in Amsterdam!quote:Op maandag 2 februari 2009 16:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze hebben de strippenkaarten afgeschaft en buiten Rotterdam heeft natuurlijk geen hond zo'n nieuwe kaart.
Zit er geen OV chipcard geintegreerd in de NS voordeelurenpas? Want dan heb ik er een.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:41 schreef k_man het volgende:
Maar heb je ook zo'n kaart? En zo ja, snap je hoe die werkt?
Ik ben er van overtuigd dat DutchTrain het systeem al heeft doorgrond.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:50 schreef k_man het volgende:
Ja, daar zou ie in moeten zitten. Alleen heb ik verder ook geen idee wat ik ermee moet. Het lijkt me sterk dat ik nu gewoon die pas langs een scanner kan halen en dat het dan werkt.
DT is een OV-nerd. Gewone mensen - zeker buiten Rotterdam - snappen hier geen hol van. Hoezo geen strippenkaarten?quote:Op maandag 2 februari 2009 16:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat DutchTrain het systeem al heeft doorgrond.
Ik denk dat je er geld op moet zetten en dat daar vast apparaten voor te vinden zijn, ik heb alleen geen idee waar die apparaten zouden kunnen zijn.
Alleen in de metro kun je geen strippenkaart meer gebruiken (maar daar was een los kaartje bijna altijd al goedkoper dan een strippenkaart) en vrijwel iedereen die klant is bij NS heeft inmiddels een OV-chipkaart. In Amsterdam en vrijwel heel Noord-Holland kun je er al mee reizen in de bus, tram en metro.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:28 schreef k_man het volgende:
Ze hebben de strippenkaarten afgeschaft en buiten Rotterdam heeft natuurlijk geen hond zo'n nieuwe kaart.
Nee, alleen bij parkeerautomaten met een creditcard logo, waarvan er in bijna elke parkeerzone er wel één staat.quote:Op maandag 2 februari 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
Kan ik voortaan overal in Rotterdam met een credit card terecht??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |