In 2013quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef Metalibi het volgende:
[..]
De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.
Reageer eens normaal op de rest van mijn post. Dan ga ik wel eens kijken hoeveel die reis kost.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok, laat maar zien, Ridderkerk-Rotterdam, tarief met OV chipkaart
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaartquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:32 schreef snowgoon het volgende:
Jij en anderen blijven wel klagen dat het duurder wordt, als ik aantoon dat dat niet zo is, dan negeer je dat. Toch ook wel vreemd.
ik geef je de kans om te bewijzen dat de OV chipkaart goedkoper isquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Reageer eens normaal op de rest van mijn post. Dan ga ik wel eens kijken hoeveel die reis kost.
Tuurlijk, alleen maar vast blijven houden aan oude berichten. De nieuwe berichten consequent negeren omdat dat niet in jouw straatje pastquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
Ik ben blij dat ik niet in amstelveen woon.
Verder kan ik voor mijn vervoerder in de regio tilburg nog niets vinden. (ik weet wel dat alles in de stad tilburg 1 zone is, en de buslijnen die ik vaak neem een flinke slingerweg maken. )
En dat de NS duurder wordt, geen retourtjes meer verkoop, daar kom je ook met allemaal vage argument om toch de verkapte prijsverhoging goed te praten.
Ik geef je de kans om op mijn 6 eerder genoemde voorbeelden te reageren en aan te tonen wat daar fout aan is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik geef je de kans om te bewijzen dat de OV chipkaart goedkoper is
Met strippenkaart ongeveer 4,50 heen en terug, 2x2,25
ja moet je de bus gaan nemen, als die dus een slingerweg neemt betaal je een stuk meer dan als hij rechtsreeks gaatquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://amstelveen.blog.nl(...)er-dan-strippenkaart
Ik ben blij dat ik niet in amstelveen woon.
Verder kan ik voor mijn vervoerder in de regio tilburg nog niets vinden. (ik weet wel dat alles in de stad tilburg 1 zone is, en de buslijnen die ik vaak neem een flinke slingerweg maken. )
En dat de NS duurder wordt, geen retourtjes meer verkoop, daar kom je ook met allemaal vage argument om toch de verkapte prijsverhoging goed te praten.
ik was eerstquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik geef je de kans om op mijn 6 eerder genoemde voorbeelden te reageren en aan te tonen wat daar fout aan is.
Ik kan het wel, en ik heb het net gedaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
kan je niet he, kom op met die tarieven, het werd toch in veel gevallen goedkoper.
nou geef het tarief dan, dan kan je nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan het wel, en ik heb het net gedaan.
Maar als jij dan mijn posts negeert in het kader van "ik was eerst" blijkt maar weer dat ik met een kleuter te maken heb die geen volwassen discussie kan voeren.
Ik heb overduidelijk aangetoond dat veel ritten in Amsterdam juist veel goedkoper worden. Maar dat wil je niet zien, dat weiger je want dat past niet in jouw straatje.
Den Haag Centraal naar Leeuwardenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef Metalibi het volgende:
[..]
De NS gaat toch ook mee doen? Blijkbaar kun je dan alleen nog maar kortere afstanden afleggen. Een treinkaartje kost al gauw meer dan 30 euro.
Dat kan ik prima. Maar ik ga geen moeite doen voor jou als jij geen normale discussie wilt voeren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou geef het tarief dan, dan kan je niet
nee als je het niet kan laten zien begrijp ik datquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat kan ik prima. Maar ik ga geen moeite doen voor jou als jij geen normale discussie wilt voeren.
Weer dat argument en dan het max dagtarief erbij halen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Den Haag Centraal naar Leeuwarden
Prijs voor deze reis
2e klas 1e klas
vol red vol red
Enkele reis ¤ 31,20 ¤ 18,70 ¤ 52,90 ¤ 31,70
Dagretour ¤ 42,70 ¤ 25,60 ¤ 72,50 ¤ 43,50
Van Den Haag naar Leeuwarden moet dus minimaal 1,20 goedkoper worden want anders kan het niet eens in een keer afgerekend worden via de OV chipkaart. Daarnaast kun je niet een retour boeken dus betekent dat dan dat een retourtje Den Haag Leeuwarden hetzelfde gaat kosten als twee enkeltjes?
Zo ja, dan wordt het een dure geschiedenis om met het OV (de trein) te reizen. Van 42,70 nu (dag retour) naar ongeveer 60 euro.. Dat is een forse verhoging.
En hoeveel stations hebben zo'n 'service-balie'?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:32 schreef teamlead het volgende:
die opmerking dat kosten bij niet uitchecken voor rekening zijn van de passagier is onzin.. Je kunt je gewoon melden bij de servicebalie en het wordt geregeld voor je
Tsja, dat heb je nou eenmaal met OV. Dat kan me ook niet zo boeien. Die varkapte kostenstijging kan me meer boeien, en het feit dat storingen primair op de klant worden afgewenteld nog veel meer.quote:en dat ritten niet altijd de optimale route rijden is redelijk oud nieuws. Daarom betaal je je ook scheel met het zone-systeem van de strippenkaart
Waarom zou ik met jou een discussie gaan voeren als je alleen maar de negatieve zaken wilt zien en alles wat positief is negeert?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee als je het niet kan laten zien begrijp ik dat
houd dan ook verder je mond over tarieven als je alleen Amsterdam weet
Geef eens antwoord op mijn vraag:quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:57 schreef macca728 het volgende:
omdat je inzicht heb in de tarieven
Ridderkerk-Rotterdam centrum nu 5 strippen enkele reis
imet OV chipkaart ????
Dus eerst lul je je drie slagen in de rondte over een lange testperiode, en nu staan die dingen er ineens net? Wat is het nou? Is die troep nou langdurig getest, en wordt er NA een succesvolle testperiode 'live' gegaan, of wordt er maar wat aangekloot?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee het is niet goed. Maar het is ook niet raar dat een apparaat dat net is geinstalleerd nog niet werkt dagen voordat het zou moeten werken.
Goede reden dus om te zorgen dat je goed in en uit checkt!~quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:55 schreef Metatron het volgende:
[..]
En hoeveel stations hebben zo'n 'service-balie'?
Oh. R'dam centraal.. ehh.. right.
En daarnaast doen ze er zo'n 5 weken(!) over om het teveel geincasseerde bedrag terug te storten.
Plus dat het je gewoon simpelweg tijd en moeite kost. Nou vind jij dat misschien niet zo vervelend, maar ik heb wel wat beters te doen dan achter de RET aan te lopen om m'n geld terug te krijgen.
[..]
Tsja, dat heb je nou eenmaal met OV. Dat kan me ook niet zo boeien. Die varkapte kostenstijging kan me meer boeien, en het feit dat storingen primair op de klant worden afgewenteld nog veel meer.
Ik weet niet of je het weet, maar dit OV chipkaart systeem bestaat niet uit die ene automaat. Er komt wel heel wat meer bij kijken dan een automaat die wegwerpkaarten verkooptquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dus eerst lul je je drie slagen in de rondte over een lange testperiode, en nu staan die dingen er ineens net? Wat is het nou? Is die troep nou langdurig getest, en wordt er NA een succesvolle testperiode 'live' gegaan, of wordt er maar wat aangekloot?
Mijn stem gaat naar 'aangekloot'.
Ja, dat gaat ook zo goed als de apparatuur weer eens niet werkt he?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goede reden dus om te zorgen dat je goed in en uit checkt!~
Nee, ECHT?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar die OV chipkaart bestaat niet uit die ene automaat. Er komt wel heel wat meer bij kijken dan een automaat die wegwerpkaarten verkoopt
Nee ik ben gewoon een realistist die postitief in het leven staat en die wel snapt dat het niet zo simpel is om een OV chipkaart systeem in te voeren en ik ben ook geen doemdenker die nu al loopt te stressen dat de automaten om de haverklap stuk zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:03 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ook zo goed als de apparatuur weer eens niet werkt he?
Werkelijk. Ben je politicus of zo? Alleen dat soort mensen krijgt het voor elkaar om met zo'n plaat voor hun harsens te lopen.
nee 2 automaten, Station Beurs, wachttijd een half uurquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar dit OV chipkaart systeem bestaat niet uit die ene automaat. Er komt wel heel wat meer bij kijken dan een automaat die wegwerpkaarten verkoopt
http://www.rijnmond.nl/quote:RTV Rijnmond reist dagenlang gratis met gekraakte OV-chipkaart
28 januari 2009
De OV-chipkaart, die vanaf donderdag verplicht is in de Rotterdamse metro, kan eenvoudig worden gekraakt én dagenlang worden gebruikt.
Verslaggevers van RTV Rijnmond hebben afgelopen dagen zonder problemen gereisd met een gemanipuleerde OV-chipkaart op het RET-metronet. Zij wisten ook op illegale wijze het saldo op de kaart te verhogen.
In theorie zou de gehackte kaart binnen 24 uur door het OV-chipsysteem moeten zijn opgemerkt om daarna direct te worden geblokkeerd. De praktijk wees uit dat er minstens twee dagen gratis mee gereisd kon worden.
RTV Rijnmond gebruikte een anomieme chipkaart die bij een RET verkooppunt werd gekocht. Maandag is deze kaart bewerkt door onderzoekers van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Met een laptop en een kaartlezer is de kaart gelezen en de aanwezige data bekeken. Daarna is het saldo op de kaart opgewaardeerd, waardoor zonder te betalen kon worden gereisd.
Gemanipuleerde kaart niet opgemerkt door databank RET
Metrovervoerder RET en Translink Systems die de reisgegevens beheren, hebben eerder laten weten dat fraude met de OV-chipkaart zinloos is, omdat een gemanipuleerde kaart snel door het systeem zou worden opgemerkt en geblokkeerd. Translink Systems zegt dat elke nacht in een zogeheten night-audit de gegevens van de poortjes worden vergeleken met de centrale databank. Een verschil in saldo zou daarbij binnen één dag worden gesignaleerd. Tijdens de twee dagen dat de verslaggevers met de kaart reisden is dit niet gebeurd; alle poortjes gingen normaal open.
Systeem pas veilig door ontwikkeling van nieuwe chip
Uit het onderzoek van RTV Rijnmond bleek dat voor het opwaarderen van een OV-chipkaart niet veel nodig is. Een kaartlezer is voor een paar tientjes verkrijgbaar. De Radboud Universiteit is in het bezit van de benodigde software om de kaart te manipuleren. Volgens de onderzoekers is het een kwestie van tijd voordat anderen de software ook gaan ontwikkelen en verspreiden. Om het chipsysteem écht veilig te maken is volgens Professor Bart Jacobs van de Radboud Universiteit nodig een andere chip te ontwikkelen. Dit zal jaren duren en bovendien miljoenen euro’s kosten.
Reactie RET: 'prima kaart'
RET is woensdagochtend ingelicht over het onderzoek van RTV Rijnmond. In een schriftelijke reactie geeft de RET toe dat reizigers enkele dagen met een gekraakte pas kunnen reizen. Het openbaar vervoersbedrijf ziet geen aanleiding om de beveiliging van de OV-chipkaart aan te passen en spreekt van een prima kaart. Fraudeurs die tegen de lamp lopen, hangt een zware straf boven het hoofd, aldus een woordvoerster van de RET. Pedro Peters, directeur van de RET, wilde niet inhoudelijk reageren.
Motie van de SP over de gekraakte kaart
De SP gaat naar aanleiding van dit nieuws woensdag nog een motie indienen om de strippenkaart in het openbaar vervoer te behouden. De Socialistische Partij wil dat staatssecretaris Huizinga stopt met het invoeren van de OV-chipkaart.
Ja dat testen doen ze ook. Maar dat heeft tijd nodig. Echt waar!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:04 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nee, ECHT?
Zou het dan niet hadig zijn om ook ALLES te testen? Misschien?
Dus nu doen ze het wel. Maar staat het vol met mensen die zo dom zijn om te laat over te stappen op de chipkaart.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee 2 automaten, Station Beurs, wachttijd een half uur
En, helder licht, Hoe lang duurt die testperiode nu al?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat testen doen ze ook. Maar dat heeft tijd nodig. Echt waar!
Ben je nou zo dom, of zit je echt alleen maar de trol uit te hangen?quote:En nieuwe apparaatuur is ook niet meteen compleet aangesloten of bevooraad met wegwerpkaarten!
dom ? jij koopt een abonnement een jaar van te voren ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus nu doen ze het wel. Maar staat het vol met mensen die zo dom zijn om te laat over te stappen op de chipkaart.
Prima
ja roltrappen, goed vb van je, die werken ook altijd !!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat testen doen ze ook. Maar dat heeft tijd nodig. Echt waar!
En nieuwe apparaatuur is ook niet meteen compleet aangesloten of bevooraad met wegwerpkaarten!
Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een roltrap die er net stond het nog niet deed
Ik heb geen idee hoelang de testperiode is van dat ene apparaat dat het niet deed.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
En, helder licht, Hoe lang duurt die testperiode nu al?
[..]
Ben je nou zo dom, of zit je echt alleen maar de trol uit te hangen?
"We gaan heeel uitgebreid alles testen, en alleen als alles goed gaat gaan we live"
En dan moet er 2 dagen voor live gaan nog nieuwe apparatuur aangesloten worden. Dan heb je dus NIET alles UITGEBREID getest.
Nee geen jaar. Wel een week of 2.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dom ? jij koopt een abonnement een jaar van te voren ?
chipkaart overstappers staan bij de balie, aanvragen gaat niet via automaat.
Abonnement opladen trouwens ook nog niet
Zegt de leugenaar die alleen maar negatieve dingen wilt zien en bepaalde zaken bewust verkeerd uitlegdquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:12 schreef macca728 het volgende:
wil Snowgoon nog meer bewijs dat het kraken van de kaart dus eenvoudig is ?
In een schriftelijke reactie geeft de RET toe dat reizigers enkele dagen met een gekraakte pas kunnen reizen. Het openbaar vervoersbedrijf ziet geen aanleiding om de beveiliging van de OV-chipkaart aan te passen en spreekt van een prima kaart. Fraudeurs die tegen de lamp lopen, hangt een zware straf boven het hoofd, aldus een woordvoerster van de RET. Pedro Peters, directeur van de RET, wilde niet inhoudelijk reageren.
Je kon dus maar 1 dag reizen met een gekraakte kaart
Weer een leugen dus van de OV bedrijven
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zegt de leugenaar die alleen maar negatieve dingen wilt zien en bepaalde zaken bewust verkeerd uitlegd
Duurde wel lang voordat je met dat bericht kwam om je gezeur voort te zetten.
quote:Laten we het netjes houden aub.
Die laat ik dan even buiten beschouwingquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Weer dat argument en dan het max dagtarief erbij halen...
De NS heeft een dagkaart die max 42,70 is nu. Dat zal bij de OV chipkaart ook zoiets zijn. Dus dan koop je geen enkele reizen, maar een dagkaart in dit extreme geval.
2 chipkaarten (of meer)quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Die laat ik dan even buiten beschouwing
Maareh hoe doen we dat met dat bedrag van 42,70 terwijl het maximum van de OV chipkaart maar 30 euro is?
Geen idee hoe dat gaat. Nu is het 30 voor de bus, tram en metro. Als straks de NS erbij komt lijkt het me geen probleem om dat uit te breiden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Die laat ik dan even buiten beschouwing
Maareh hoe doen we dat met dat bedrag van 42,70 terwijl het maximum van de OV chipkaart maar 30 euro is?
Hoezo? Kan de chipkaart verschillende abbonementen van verschillende aanbieders aan? Met verschillende maxima?quote:
NEE, je kan geen abonnement van de NS laden op een RET kaart bvquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoezo? Kan de chipkaart verschillende abbonementen van verschillende aanbieders aan? Met verschillende maxima?
Ow het gaat nu ineens over verschillende abbo's ipv NS reizenquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoezo? Kan de chipkaart verschillende abbonementen van verschillende aanbieders aan? Met verschillende maxima?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |