Ik geloof je meteen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Cachoutje het volgende:
Dat is voor ons een vraag en voor die hond een weet !!!
Het was op een stuk snelweg, midden in de nacht, op een stuk waar geen verlichting is en plots stond hij voor de auto.
Echt wel shitten hoor!!!
Ja, hij is toch verantwoordelijk voor z'n hondquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Ynske het volgende:
wacht even. jij rijd een hond aan, en dan is de eigenaar van die hond degene die met geld over de brug moet komen?
ja en degene die rijd moet kijken waar hij rijd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, hij is toch verantwoordelijk voor z'n hond
Eigenaar is stafbaar voor de daden van zn hond, staat gewoon in het wetboek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Ynske het volgende:
wacht even. jij rijd een hond aan, en dan is de eigenaar van die hond degene die met geld over de brug moet komen?
Ja, lekker makkelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja en degene die rijd moet kijken waar hij rijd.
Jij hebt vast je rijbewijs niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
op t moment dat t een fiets was geweest, was die fietser dan ook aansprakelijk gesteld?
quote:Nederlandse politie en de dierenambualance
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen.
Maar hoe ben je achter de eigenaar gekomen?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
op t moment dat t een fiets was geweest, was die fietser dan ook aansprakelijk gesteld?
Foutje bedankt....quote:
Honden horen aan de lijn ,dus ja de eigenaar van de hond is aansprakelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
nouja ik vind iig wel dat als je zelf iets aanrijd/overrijd je daar iig zelf ook verantwoordelijk voor bent.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef Serinde het volgende:
[..]
![]()
Vind je nou werkelijk dat degene die een hond doodrijdt op de snelweg daar zelf schuldig aan is?
Je woont in China?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Als jij mijn hond dood had gereden, was geld wel het laatste wat je had moeten vragen van mij.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef _Administr8or_ het volgende:
Honden horen aan de lijn ,dus ja de eigenaar van de hond is aansprakelijk.
En die hond hoorde sowieso niet op de snelweg thuis
Hij vraagt het ook niet, hij eist het.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Als jij mijn hond dood had gereden, was geld wel het laatste wat je had moeten vragen van mij.
net zo min als hondenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je woont in China?
In Nederland zie ik vrij weinig fietsen op de snelweg.
De eigenaar is aansprakelijk. Hij had ervoor moeten zorgen dat de hond niet los ( weg ) kon lopen. Ik kon niet veel vinden op het inet maar overal blijkt wel dat de eigenaar aansprakelijk is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Ynske het volgende:
Een hond hoort niet op de snelweg, een fiets evenmin trouwens. Dus als je een fietser had aangereden in het holst van de nacht, geloof me, dan had die fietser inderdaad de schade mogen vergoeden op grind van roekeloos rijgedrag. De eigenaar van de hond moet ervoor zorgen dat die hond niet gaat wandelen, zelfde verhaal dus...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
nouja ik vind iig wel dat als je zelf iets aanrijd/overrijd je daar iig zelf ook verantwoordelijk voor bent.
Net als honden, zijn ook fietsen verboden op de snelweg. En zoals vaker gezegd in het topic lijkt het mij niet iets waar TS veel aan kon doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
Laatst was irritant. Ik de hele tijd op een hond letten (reed naar huis over de snelweg). Steekt er ineens een kat over. Dan schrik je dus 2 keer en voor je het weet is het afgelopen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
als het jouw hond was die mij de stuipen op t lijf had gejaagd was jij de 1e waar ik aanklopte voor n mooie schadevergoedingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
verderop in dit topic zag ik rechtsbijstand inschakelen... heb je daar n verzekering voor ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef Cachoutje het volgende:
Allemaal leuk en aardig (nouja...niet altijd) maarre...ik ben nog geen sikkepit verder gekomen.
Mot ik de politie op hem afsturen?
Of gewoon geduldig afwachten? (maar eigenlijk is mijn geduld al aardig gezakt naar het vriespunt)
Die man heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel. Hij heeft zijn kans gehad, hij gaat nu proberen tijd te rekken of nergens op in te gaan..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef Cachoutje het volgende:
Allemaal leuk en aardig (nouja...niet altijd) maarre...ik ben nog geen sikkepit verder gekomen.
Mot ik de politie op hem afsturen?
Of gewoon geduldig afwachten? (maar eigenlijk is mijn geduld al aardig gezakt naar het vriespunt)
Dan heb je in ieder geval meteen het adres waar je moet zijn voor de verdere schadevergoedingen voor het ernstig lichamelijk letsel dat ik je dan toebrengquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:10 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
als het jouw hond was die mij de stuipen op t lijf had gejaagd was jij de 1e waar ik aanklopte voor n mooie schadevergoeding![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval meteen het adres waar je moet zijn voor de verdere schadevergoedingen voor het ernstig lichamelijk letsel dat ik je dan toebreng
maar ff zonder gekheid, je snapt toch wel dat iemand uiteindelijk gewoon zn schade vergoed wil hebben (wat geheel in zn recht ligt)? en natuurlijk kut als je hond dood is, maar daar had in dit geval niet zoveel aan veranderd kunnen worden (uitwijken op de snelweg gaat niet)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval meteen het adres waar je moet zijn voor de verdere schadevergoedingen voor het ernstig lichamelijk letsel dat ik je dan toebreng
wat is al eerder schreef: een pittige brief van jouw rechtbijstandverzekeraar of een advocaat die jij inschakelt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:22 schreef Cachoutje het volgende:
Mijn verzekering wil pas de schade vergoeden aan mij zodra hun de eigenaar aansprakelijk kunnen stellen.
Dus ze hebben de verzekeringsgegevens nodig van de eigenaar.
Nu vroeg ik mij dus af of er niet een manier is om achter de man zijn verzekeringsgegeves te kunnen komen?
Via politie? Of via een andere instantie?
Ik heb wel de eigenaar zijn naam, adres en telefoonnummer.
Even mijn bijvakje psychologie testen:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Och, hebben we weer zo'n internetheld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
MISCHIEN HAD JIJ DAN GEWOON JE HOND AAN DE LIJN OF BINNEN MOETEN HOUDEN.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien had jij je capslock uit moeten zettenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:38 schreef Pas259 het volgende:
[..]
MISCHIEN HAD JIJ DAN GEWOON JE HOND AAN DE LIJN OF BINNEN MOETEN HOUDEN.
sorryquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien had jij je capslock uit moeten zetten
Ik gebruikte trouwens shift.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien had jij je capslock uit moeten zetten
Je zit er compleet naast;quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Sinat het volgende:
[..]
Even mijn bijvakje psychologie testen:
Joggingbroek?
Pitbull variant als schijtfabriek?
Krat bier op de stoep?
WAO?
Wat een mafkees ben jij zeg om zulke uitlatingen te doenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Komt dat doordat je niet het lef hebt om jezelf de schuld te geven van gedrag wat zowel je hond, als die van weggebruikers ernstig in gevaar brengt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je zit er compleet naast;
Ribbeltjesbroek
Labrador
Kratje bier in de garage
WO-student
Ik ben gewoon een dierenliefhebber, en als iemand die mijn hond aanrijdt -zelfs al ben ik wettelijk gezien aansprakelijk- het lef heeft om mij in mijn verdriet lastig te vallen voor een schadevergoeding, sta ik niet voor mezelf in.
Dat je verdriet hebt ontheft je niet van enige aansprakelijkheid.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ribbeltjesbroek
Labrador
Kratje bier in de garage
WO-student
Ik ben gewoon een dierenliefhebber, en als iemand die mijn hond aanreed -zelfs al ben ik wettelijk gezien aansprakelijk- het lef heeft om mij in mijn verdriet lastig te vallen voor een schadevergoeding, sta ik niet voor mezelf in.
Het is een emotionele reactie, het gaat er niet om wie recht heeft op wat. Alsof jij op zo'n moment zit te wachten op zoiets.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:53 schreef Guncta het volgende:
[..]
Komt dat doordat je niet het lef hebt om jezelf de schuld te geven van gedrag wat zowel je hond, als die van weggebruikers ernstig in gevaar brengt?
Onze hond ontsnapt zo nu dan ook wel eens. Maar dan rust ik niet eerder dan dat ik die hond heb gevonden (tot nu toe liep hij gelukkig alleen in de buuurt, en kon ik na een paar uurtjes alweer slapen). En maak me niet alleen ontzettend druk over mijjn hond, maar minstens ook zoveel over anderen in de omgeving van mijn hond (kinderen, katten, automobilisten, andere dieren, etc). Ik zou zo'n persoon als TS dan ook eerder te veel dan te weinig geven, laat staan niks.
Dan kan jij wel zo sociaal over proberen te komen, 'dierenliefhebber'. Maar dat gedrag is alles behalve dat.
Maar goed, een labrador kan weinig verkeerd doen. En snapt niks van de boze buitenwereld, dus daarom schuiven we het lekker op naar mensen die het lef hebben om iets te eisen waarin ze meer dan recht hebben. Want jij bent de dierenliefhebber, dus jij hebt ook 'alles' geprobeerd om het te voorkomen. Dus eigen schuld, dikke bult, automobilist.
Dus je weet nu al wat jouw emotionele reactie wordt? Weinig emotioneels aan dan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is een emotionele reactie, het gaat er niet om wie recht heeft op wat. Alsof jij op zo'n moment zit te wachten op zoiets.
En als hondenbezitter snap je ook wel dat hoezeer je ook je best doet, een hond soms wel eens even op eigen houdje op stap gaat. Dat geef je zelf ook al aan. En voor een ongeluk is maar één momentje nodig...
Dat snap ik, maar dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat je zoiets met een beetje tact moet brengen. Stel je voor dat iemand je kind doodrijdt dat de weg op rende, en dan onmiddelijk bij je aanklopt met verzekeringspapieren in de handquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat je verdriet hebt ontheft je niet van enige aansprakelijkheid.
Mijn buurman deed zijn voordeur open, hond rende de weg op (30km zone) en werd aangereden door een passerende Honda Civic.
Schade was een deukje in het spatbord naast de koplamp.
De hond had gelukkig niets, behalve wat schrik.
Buurman moest de schade vergoeden, geregeld via de verzekering.
Maar als de hond dood was gereden, was dat niet anders geweest.
Heb jij niet genoeg zelfkennis om je eigen emotionele reacties te kunnen voorspellenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus je weet nu al wat jouw emotionele reactie wordt? Weinig emotioneels aan dan.
Ok, dat is waar.quote:Bovendien gaat het hier om 2 maanden na dato; genoeg tijd om je emoties aan de kant te zetten en tot zaken over te gaan.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat je zoiets met een beetje tact moet brengen. Stel je voor dat iemand je kind doodrijdt dat de weg op rende, en dan onmiddelijk bij je aanklopt met verzekeringspapieren in de hand
Ik zie toch wat nuance-verschillen in beide uitsprakenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik zeg niet dat hij niet het recht zou hebben....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Ik zie toch wat nuance-verschillen in beide uitspraken
Ok, foutje.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is een emotionele reactie, het gaat er niet om wie recht heeft op wat. Alsof jij op zo'n moment zit te wachten op zoiets.
En als hondenbezitter snap je ook wel dat hoezeer je ook je best doet, een hond soms wel eens even op eigen houdje op stap gaat. Dat geef je zelf ook al aan. En voor een ongeluk is maar één momentje nodig...
Ja. En als die hond tijdens het dood gaan nog op je bumper heeft gescheten mag de eigenaar het ook nog even wegpoetsen...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Ynske het volgende:
Of samen met de hond voor een auto springen, ben je er ook vanaf.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:49 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ja. En als die hond tijdens het dood gaan nog op je bumper heeft gescheten mag de eigenaar het ook nog even wegpoetsen...
Als je dat te veel realiteit vind dan moet je maar geen hond nemen.. Of aangelijnd houden?
Vaak vallen honden niet onder de standaard WA verzekering maar moet je een losse verzekering voor de hond afsluiten en aangezien dat weinig mensen doen is die verzekering meteen ook heel duur en daarom doen veel mensen dat niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef Cachoutje het volgende:
Waar betalen we anders verzekeringspremie's voor????
Waarom deze post? Je hebt al meer dan gelijk..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:12 schreef Cachoutje het volgende:
Om iedereen een beetje gerust te stellen op gebied van HONDENLIEFHEBSTER....dan denk ik dat IK zowat de allergrootste hondenliefhebber ben die nu op dit forum zit of ooit op zal zijn !!!
Ik heb weken slapeloze nachten gehad.
Ik heb geblèèèrt, gejankt, gehuild !!!
Ik ben heel mijn leven al omringd door honden...
Op een moment lagen er 8 honden en hondjes te snurken in MIJN bed !!!
Er lagen 6 of 7 zeven stuks op de bank ...en wie zat er op de grond???
IK!!!
Wie heeft er 19 jaar lang voor een mormeltje gezorgd?
IK!!!
Een mormeltje? ja....Ze was zoooo lelijk, zooo uitgemergeld dat niemand haar wilde hebben.
Wie heeft als Nickname de naam van haar hond?
IK!!!
Dus....alsjeblief...doe me een lol zeg...
Maar aangezien er bij mij géén geldboompje in de tuin groeit en aangezien ik niet met een millionair ben getrouwd en aangezien ik nooit iets win met de lotto...tja....vind ik het toch wel normaal om de eigenaar aansprakelijk te stellen.
Waar betalen we anders verzekeringspremie's voor????
Als jij het lef hebt je hond op een snelweg te laten loslopen ben je geen dierenliefhebber maar een dierenbeul zonder enige consideratie voor je hond én de persoon die jouw hond aanrijdt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ribbeltjesbroek
Labrador
Kratje bier in de garage
WO-student
Ik ben gewoon een dierenliefhebber, en als iemand die mijn hond aanreed -zelfs al ben ik wettelijk gezien aansprakelijk- het lef heeft om mij in mijn verdriet lastig te vallen voor een schadevergoeding, sta ik niet voor mezelf in.
Als jij als fietser zonder licht rijdt, ben je onverantwoordelijk bezig en is het jouw schuld bij een ongeluk. Lastigheid is dan vaak of die persoon inderdaad wel of geen licht aan had.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
nouja ik vind iig wel dat als je zelf iets aanrijd/overrijd je daar iig zelf ook verantwoordelijk voor bent.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |